Vliegje in Acer AL715

Pagina: 1
Acties:
  • 1.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 09:18

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Hoi ik heb een Acer AL1715 een maand geleden gekocht.
Nu heb ik (naar wat lijkt) een vliegje in me monitor.
Hij zit niet op het scherm maar erachter (hij loopt over mijn iconen/word documenten).

Nu heb al alle draadjes hier over op het forum gelezen.
Hierop heb ik als eerst contact opgenomen met de winkel waar ik hem heb gekocht heb deze zegt er niets aan te kunnen doen en zegt dat ik een RMA moet aanvragen bij ACER.
Hierna heb ik ACER gebeld deze dele mede dat het verwijderen van deze 'nasty' bug NIET in de garantie valt (overmacht oid) en ik dus moet gaan betalen 150 !!!! ja je leest het goed 150 euro !!!

-Daarom mijn vraag hier VALT dit BUITEN de garantie (overmacht oid) ?

-Hoe krijg ik dit beestje uit mijn TFT? (en is het open schroeven / weer in elkaar zetten van een tft een piece of cake?)

-En als ik het aanmeld als DEAD PIXEL wat doet ACER dan? krijg ik een 'nieuwe' tft of schroeven zij hem open en als zij zien dat het een vliegje is dat ik dan alsnog 150euro moet gaan betalen?

Het wat lijkt op een beestje beweegt soms en zit soms uren stil (is het wel een beestje ???)
Bijgevoegd een foto en een filmpje van het beestje

http://www.wyger.nl/usr/dikkehaai/

Hoop hier info / advies van jullie te kunnen krijgen
Thanx

[typo]

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als het een beestje is kan je hem soms er uit lokken door je monitor uit te zetten en op een punt waar je licht naar binnen kan schijnen een zaklamp richten. Het beestje zal dan richting het licht lopen. Ik heb het eerder bij iemand gezien en die heeft het zo op kunnen lossen. Doodmaken geeft alleen maar troep en is dan meteen niet meer te verwijderen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
volgens mij is een TFT wel redelijk makkelijk open te maken, maar ik vraag me af of je dan niet al je garantie kwijt ben.

Wat je zou kunnen doen is ervoor zorgen dat het beeldscherm een aantal dode pixels krijgt. Ik denk dat er op internet wel ergens staat hoe je daarvoor kan zorgen.

en anders een hint: eletronische vliegenmepper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Over eventuele garantie kan ik niets zeggen, maar uit de topics uit het verleden over dit onderwerp blijkt dat het arme vliegje na een tijdje dood gaat en naar beneden (hopelijk buiten beeld) valt. Ik zou het dus een paar dagen afwachten en voorlopig niet gaan proberen om het scherm te openen of iets dergelijks. Het risico van stof en garantieverlies is daar veel te groot voor.

[ Voor 33% gewijzigd door Henk007 op 28-06-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
1300A schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:58:
volgens mij is een TFT wel redelijk makkelijk open te maken, maar ik vraag me af of je dan niet al je garantie kwijt ben.
Ja garantie ben ik dan kwijt maar het vliegje dan ook is zo vliegje dan makkelijk weg te halen?
Iemand nog enige idee of antwoord op mijn andere vragen?
Thanx

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Geinig! :)

Gewoon wachten tot ie dood is. Sommige vliegjes worden wel 76 jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 18:53

Emiel1984

Made in NL

Stofzuiger ?? bij een opening plaatsen B) misschien helpt het
Geinig!

Gewoon wachten tot ie dood is. Sommige vliegjes worden wel 76 jaar.
Tjah vliegjes worden groot ..dan zit hij klem en heb je alsnog een vlekje op je scherm :p
Bijgevoegd een foto en een filmpje van het beestje

http://www.wyger.nl/usr/dikkehaai/
Bij die foto leek het wel alsof hij in mijn beeldscherm zat :+ .. leuk filmpje voor "de leukste thuis" :D
koop je van het prijzengeld een andere TFT en laat je vlieg in zijn tfthuisje wonen :D haha

[ Voor 104% gewijzigd door Emiel1984 op 29-06-2005 00:02 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Garantie :?

Garantie is tegen fabricagedefecten. Bij een stukje natuur dat besluit in jouw TFT te kruipen kun je evenmin garantie claimen als dat je het kunt als je kat je PC een kortsluiting pist 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Je kan ook met een hamer de hele tft kapot meppen. En dan RMA aan vragen en dan zeggen dat je broertje/zusje uit het raam heb laten vallen. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 29-06-2005 00:28 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

dion_b schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:23:
Garantie :?

Garantie is tegen fabricagedefecten. Bij een stukje natuur dat besluit in jouw TFT te kruipen kun je evenmin garantie claimen als dat je het kunt als je kat je PC een kortsluiting pist 8)7
Die tft hoort anders (luchtdicht) afgesloten te zijn (kwestie dat er geen stof inkan). Dat er een vliegje ingeraakt is mij dus wel degelijk een fabricagefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Heb jij even geluk, dat het maar een vliegje is en geen poema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Ik moet zeggen, een prachtfilmpje :)
(ik hoop dat je de humor er wel van in kan zien)

Ik mag aannemen dat het beestje het niet zo lang volhoud (voedsel enzo) en dat het gewoon dood naar beneden valt. Overigens is het mijn mening dat het wel onder garantie valt vanwege het hiervoor genoemde punt van WhiteDog. Dit zie je maar al te vaak met de SPV's dat er gewoon garantie geclaimed kan worden wanneer er stof onder het display zit.

Mijn mening is trouwens ook dat je dit inderdaad makkelijk met een stofzuiger of iets dergelijks zelf kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:41:
Heb jij even geluk, dat het maar een vliegje is en geen poema :)
/lol modus

Poema?? wat zou je zeggen van een olifant (als die doode pixels daarna, geven je misschien recht op RMA >:) )

maar ben best benieuwd hoe dit afloopt... Hoop het beste voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Heb je 'The Ring' gezien? Dan weet je wat dit betekent.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het filmpje bekijkt lijkt het wel of het vliegje een bepaalde map aan het zoeken is, weet je zeker dat het geen hacker is? :+

Nee, gewoon wachten tot het sterft, dan valt het wel beneden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Stofzuiger / flesje perslucht om stof mee weg te blazen al geprobeerd :) ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Coolmaster schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:27:
Je kan ook met een hamer de hele tft kapot meppen. En dan RMA aan vragen en dan zeggen dat je broertje/zusje uit het raam heb laten vallen. :>
Beetje cru, je broertje of zusje uit het raam laten vallen... :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:31:
Als je het filmpje bekijkt lijkt het wel of het vliegje een bepaalde map aan het zoeken is, weet je zeker dat het geen hacker is? :+

Nee, gewoon wachten tot het sterft, dan valt het wel beneden. :)
Je haalt me de woorden uit de mond. Echter als het beestje over je electronica heen gaat lopen en korstluiting veroorzaakt is het wél garantie, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Nou na 1 nachtje geslapen te hebben heb ik hier een nare mededeling voor de natuurliefhebbers het vliegje is 29-06-2005 om 12:09 overleden en begraven op de bodem van mijn monitor :)

(blazen, tikken, springen met monitor lukte niet omdat het beestje nog leefde. Heb maar gewacht en nu hij dood is viel hij met 1 tikje naar de bodem van mijn tft)

[topic kan dicht]

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben insecten toch met electronica :?

Naja, je TFT is in ieder geval gedebugged :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
hehe in ieder geval leuk dat je er een filmpje van hebt :) Heb je weer een kampvuurverhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img87.echo.cx/img87/2899/vliegjecustom3bw.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hij zit niet op het scherm maar erachter (hij loopt over mijn iconen/word documenten).
Hehehehe. Maar ik zou wel garantie claimen, zo'n beestje hoort er niet tussen te komen, zoals gezegd productiefout, het scherm moet gewoon luchtdicht zijn afgesloten. Ik zou het laten gelden als 4 defecte pixels! :) Jammer alleen dat Acer niet zo'n goede inruil service heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WhiteDog schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:31:
[...]

Die tft hoort anders (luchtdicht) afgesloten te zijn (kwestie dat er geen stof inkan). Dat er een vliegje ingeraakt is mij dus wel degelijk een fabricagefout.
Luchtdicht? Dacht het niet. Dan zouden verschillen in luchtdruk juist tot vervorming of zelfs barsten van het beeld kunnen leiden. Ventilatie is dus noodzakelijk, het verre houden van loslopend zespotig, viervleugelig wild is gewoon de verantwoordelijkheid van de gebruiker ;)

Of is het tegenwoordig in de mode om werkelijk geen enkel verantwoordelijkheid zelf te nemen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderzijds lijkt het me niet zo moeilijk om het geheel te verzekeren met een dun gaasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:19:
Anderzijds lijkt het me niet zo moeilijk om het geheel te verzekeren met een dun gaasje.
Ja want het is ook Zoooooo alledaags dat er een vlieg in je monitor kruipt.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjek schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:29:
[...]

Ja want het is ook Zoooooo alledaags dat er een vlieg in je monitor kruipt.... :z
Ik heb hier al veel topics gezien van insecten in tft's, het is een heel vervelend probleem en een dergelijk gaasje kost helemaal niets in verhouding tot een tft van 300-1000€.

Edit: http://gathering.tweakers...XF8-XF9---O&select_forum=

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Precies een gaasje oid maar ach wat kunnen de fabrikanten het schelen hun kunnen er weer lekker op verdienen a 150euro voor het verwijderen. Of een nieuwe tft als de klant zelf gaat hobby'en en het mislukt (garantie kwijt). OK het gebeurt niet elke dag maar ik ben benieuwd als je een vliegje hebt en hij blijft 'plakken' en je meld het als DEAD PIXELS wat ze dan doen? moet je achteraf dan nog 150 euro betalen?

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ik denk dat je gewoon pech hebt (niet lullig bedoeld), maar het gebeurt vast 1 op de 100000 mensen.
Het valt niet onder garantie en als je er vanaf wilt op een goede manier en met behoud van garantie, dan zou je er denk ik toch die 150 euro voor neer moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16
Giel schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:07:
Ik denk dat je gewoon pech hebt (niet lullig bedoeld), maar het gebeurt vast 1 op de 100000 mensen.
Het valt niet onder garantie en als je er vanaf wilt op een goede manier en met behoud van garantie, dan zou je er denk ik toch die 150 euro voor neer moeten leggen.
Precies, daar doelde ik dus ook al op. Zo kun je met alle electronica wel aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een aantal jaren een dood onweersbeestje (vliegje -echt heel klein) in mijn monitor, is doodgegaan in het midden op 1/3 hoogte. Na verloop van tijd merk je het niet eens meer. Het is wel vervelend in het begin, maar ja, sjit happens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:31:
Ik heb al een aantal jaren een dood onweersbeestje (vliegje -echt heel klein) in mijn monitor, is doodgegaan in het midden op 1/3 hoogte. Na verloop van tijd merk je het niet eens meer. Het is wel vervelend in het begin, maar ja, sjit happens :)
Daar vreesde ik ook voor hij bleef stil zitten dus ik dacht dat hij dood was ik tikken e.d. maar niet vallen (was dus nog niet dood). Deze ochtend was hij dus ECHT dood :) en viel hij na 1 tikje naar beneden. Heb je wel eens HARD getikt tegen het scherm? (boven het vliegje , bedoel niet met een hamer maar een flinke tik(en) zou hij toch zo moeten vallen was bij mij ook het geval was)

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:31:
Ideetje: Met een zuignapje lichtjes trekken zodat het voorste deel van de tft een beetje naar voren komt? Als het platgeperst wordt zal het blijven plakken door het bloed maar als je het zuignapje ernaast opduwt en al trekkend naar het beestje gaat valt het misschien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je leven. Hoe werkt het. Je komt overeen met een fabrikant dat hij je defect maakt, het defect zoals omschreven valt onder de garantie. Het blijkt niet onder de garantie te vallen en zie hier, je krijgt een dikke rekening van 150 euro!!

Het echte leven. Hoe werkt het. Je komt overeen met een fabrikant dat hij je defect maakt, het defect zoals omschreven valt onder de garantie. Het blijkt niet onder de garantie te vallen en ziehier, je krijgt een reparatievoorstel van 150 euro. Die kan je weigeren, omdat achteraf pas blijkt dat het niet onder de garantie valt.

Sinds wanneer mag een fabrikant zomaar dingen repareren, zonder wederzijdse overeenkomst?
Da's echt nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon pech hebt (niet lullig bedoeld), maar het gebeurt vast 1 op de 100000 mensen. Het valt niet onder garantie en als je er vanaf wilt op een goede manier en met behoud van garantie, dan zou je er denk ik toch die 150 euro voor neer moeten leggen.
Misschien kan je het nog aanvechten door te zeggen dat je dacht dat het vliegje dode pixels waren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Kan dit probleem zich ook voordoen bij CRT's? ;) ;) ;)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 08:49

Rax

Webdevver

Wie ben ik dan? Zit rustig achter mn laptop, kruipt plotseling zo n beest door mn scherm en gaat er ook nog dood :( :(
Nou ja... kan gebeuren. Dus 's avonds zit ik achter mn desktop pc en wat zie ik?? Kruipt er weer zo n beest door mn tft scherm!! 2 schermen op één dag (mn enige 2 die k heb) :(
Anyway, bij mn gewone tft scherm heb ik m nog naar de zijkant weten te lokken (die was nog niet dood) en het scherm vlug uitgezet. Nu durf ik t niet meer aan te zetten bang dat ie weer terug kruipt...
Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?

oja, me garantie is 3 weken geleden verlopen...

[ Voor 19% gewijzigd door Rax op 14-07-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rax666 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:19:
[...]

Wie ben ik dan? Zit rustig achter mn laptop, kruipt plotseling zo n beest door mn scherm en gaat er ook nog dood :( :(
Nou ja... kan gebeuren. Dus 's avonds zit ik achter mn desktop pc en wat zie ik?? Kruipt er weer zo n beest door mn tft scherm!! 2 schermen op één dag (mn enige 2 die k heb) :(
Anyway, bij mn gewone tft scherm heb ik m nog naar de zijkant weten te lokken (die was nog niet dood) en het scherm vlug uitgezet. Nu durf ik t niet meer aan te zetten bang dat ie weer terug kruipt...
Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?

oja, me garantie is 3 weken geleden verlopen...

Edit: Ik zie overal die beestjes kruipen, op de wc etc.. is er nu soms een plaag ofzo?
Weet je wat ik zie als ik gedronken heb???? Allemaal beestjes, om me heen. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 08:49

Rax

Webdevver

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:52:
[...]

Weet je wat ik zie als ik gedronken heb???? Allemaal beestjes, om me heen. :+ ;)
Reageer dan serieus of reageer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 12-09 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wij hebben dat hier ook gehad, heeft een paar dagen geduurd en toen was ie ineens weg. Op zich kan het dus best prima uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Anders poging doen tot die vuilniszakken achter je is opruimen? :X

ot:

1 Waarom zou een bedrijf hier in godsnaam garantie op geven? Echt werkelijk waar onzin. Een garantie geval is iets als productiefouten e.d. De rest is allemaal gebruikers bla. Waarom zou acer jouw scherm vergoeden omdat jij er een beestje in laat lopen?

2 Mol je scherm op de juiste manier en breng hem als rma weg, neem aan dat bij acer bv backlights onder garantie vallen?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Vind het wel erg raar dat je hier geen garantie op kunt krijgen
Een bakker geeft toch ook geen brood met een mier erin 8)7
Gelukkig is het nu opgelost maar toch R.I.P Vliegje _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 15-07-2005 08:57 . Reden: even ''Groetjes Perkouw :D'' weggehaald i.v.m regels!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Perkouw schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:56:
Vind het wel erg raar dat je hier geen garantie op kunt krijgen
Een bakker geeft toch ook geen brood met een mier erin 8)7
Deze schermen worden dan ook niet kant en klaar met vlieg geleverd :o

Probeer maar eens een vervangend brood te krijgen van je bakker als je na de aanschaf met je brood een picknick houdt en er dan een mier in kruipt 8)7
Gelukkig is het nu opgelost maar toch R.I.P Vliegje _/-\o_

Groetjes Perkouw :D
GoT Huisregels

Wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je dat niet onder iedere post te doen... :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1