Hier zit ons grote verschil, want ik installeer bijna alles wat ik leuk vind, gewoon even om te testenMichael Knight schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:12:
Ik heb een eigen installatie-policy. Toen ik deze xp-setup 2/3 jaar terug installeerde, heb ik meteen alle noodzakelijke dingen geinstalleerd.
Door de jaren heen heb ik vrij weinig software toegevoegd aan mijn setup en al helemaal geen exotische installers of mega-packs die je hele windows volstoppen met onnodige codecs of spyware.
Tx voor de bootivs tip, heeft geholpen. Laat ik preciezer zijn, het booten tot het moment dat de iconen verschijnen op buroblad was al niet slecht, dat is nog beter geworden. Maarrrr..... daarna worden nog paar dingen opgestart en staat de HD nog 1.5 minuut te ratelen, dat is amper beter geworden.... (opgestart worden: avast! antivirus,winamp, MBM5, Messenger 8, Teletextbrowser).
Dat blijven gewoon vervelende dingen die zich moeten innestelen tijdens het opstarten van windows...
Ikzelf draai geen anti-virus meer, omdat ik weet waar ik 'malware' kan tegenkomen. Dit in combinatie met de juiste browser houdt al een hoop tegen. Een maal per maand draai ik een flinke scan over de computer. Die komt dan vaak wat downloaders tegen, die niet gevaarlijk zijn zolang je ze maarniet handatig opstart (en wie klikt er nou op start.exe oid?
)
Je virusscanner uischakelen behaal je dus de meeste winst mee (ook in opstarttijd). Die overige software is afhankelijk van je HD/RAM snelheid en uiteraard ook CPU
Ikzelf draai geen anti-virus meer, omdat ik weet waar ik 'malware' kan tegenkomen. Dit in combinatie met de juiste browser houdt al een hoop tegen. Een maal per maand draai ik een flinke scan over de computer. Die komt dan vaak wat downloaders tegen, die niet gevaarlijk zijn zolang je ze maarniet handatig opstart (en wie klikt er nou op start.exe oid?
Je virusscanner uischakelen behaal je dus de meeste winst mee (ook in opstarttijd). Die overige software is afhankelijk van je HD/RAM snelheid en uiteraard ook CPU
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb je gelijk in ja. Met antivirus doe ik het precies andersom, staat altijd realtime protectie mee te kijken, maar ik scan de HD never. Helaas heeft Vista standaard ook nog eens een spyware realtime scanner, maar die zet ik lekker uit, gebruik toch geen IE..
Dus als ik jou moet geloven, kan ik met een NTFS RAID0 opstelling beter uitwijken naar Perfectdisk?Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:34:Daarom is Paragon beter, maar met een RAID setup betwijfel ik het. Met FAT32 en een single disk is Paragon heer en meester op een eenzame plek.
Exuimtum?Makavelibrox2 schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:56:
[...]
Dus als ik jou moet geloven, kan ik met een NTFS RAID0 opstelling beter uitwijken naar Perfectdisk?
Of zijn er andere mensen die mijn stelling kunnen bevestigen?
En ja hoor, wederom een post van mij
Afgezien van mn vorige vrag, heb ik nu iets anders ontdekt,
Er staan 20 verborgen files op mn C-schijf:
Weet iemand hoe dit komt?
En of het weg mag?

Afgezien van mn vorige vrag, heb ik nu iets anders ontdekt,
Er staan 20 verborgen files op mn C-schijf:
sqmdata00.sqm |
sqmnoopt00.sqm |
sqmnoopt01.sqm |
sqmnoopt02.sqm |
sqmnoopt03.sqm |
sqmnoopt04.sqm |
sqmnoopt05.sqm |
sqmnoopt06.sqm |
sqmnoopt07.sqm |
sqmnoopt08.sqm |
sqmnoopt09.sqm |
sqmnoopt10.sqm |
sqmnoopt11.sqm |
sqmnoopt12.sqm |
sqmnoopt13.sqm |
sqmnoopt14.sqm |
sqmnoopt15.sqm |
sqmnoopt16.sqm |
sqmnoopt17.sqm |
sqmnoopt18.sqm |
Weet iemand hoe dit komt?
En of het weg mag?
Ja, kan! Ik heb er net ook één verwijdert. "sqmdata00.sqm"
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Las laatst ergens op inet, dat die files verband houden met Windows Live Messenger
Uit het officiële MSN Plus forum:
Iemand een idee?
Ze moeten dus weg en ook weg blijvenJe kan die .sqm bestanden zonder probleem verwijderen, alleen lijken ze telkens weer terug te komen.
Staat erg slordig inderdaad, mij niet bekend of MS van plan is daar wat aan te doen.
Iemand een idee?
Het is me de laatste tijd ook opgevallen dat ze steeds maar terug komen, zelfs als ik nog niet eens MSN opstart.
Volgens google komen deze sqm-bestandjes inderdaad vanaf MSN.
Ik wis ze steeds maar weer, maar ze blijven terug komen.
Aan de tijd te zien kan ik er steeds vanaf leiden wanneer ik de computer opgestart hebt.
Dat is me wel weer opgevallen.
Ook ik weet totaal niet hoe van dit probleem af te komen.
Volgens google komen deze sqm-bestandjes inderdaad vanaf MSN.
Ik wis ze steeds maar weer, maar ze blijven terug komen.
Aan de tijd te zien kan ik er steeds vanaf leiden wanneer ik de computer opgestart hebt.
Dat is me wel weer opgevallen.
Ook ik weet totaal niet hoe van dit probleem af te komen.
aha.. mn WLM heeft het laatst 24 uur lang niet gedaan(lang leve Skype). Zou dit verband hebben met elkaar?
[ Voor 0% gewijzigd door timovd op 21-09-2006 08:59 . Reden: WLM 8.1 beta ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
DE oplossing is eigenlijk heel eenvoudig:
verwijder WLM van je computer
ga naar http://www.coolenaam.nl/msn7.php
en haal daar MSN Messenger op
en installeer deze.
Geen gezeur meer met rare bestandjes die overal zomaar verschijnen.
verwijder WLM van je computer

ga naar http://www.coolenaam.nl/msn7.php
en haal daar MSN Messenger op
en installeer deze.
Geen gezeur meer met rare bestandjes die overal zomaar verschijnen.
Verwijderd
Tweak:
Schakel het scannen van ongebruikte IDE apparaten achterwege.
Dus heb je 1 DVD drive en 1 harddisk dan kunnen de overige 2 poorten op niet automatisch.
Van 5 streepjes naar geen
Deze tweaksite vind ik het vermelden waard. Waarom zou je dingen gebruiken die je systeem kunnen vervuilen? Waarom richt je Windows niet zo in dat het amper kán vervuilen?
Startup routine XP : 8 seconden
->Ongebruikte IDE poorten op none zetten
->De tweakguide met alle wijsheid doorlopen (bent wel 'n leuk uurtje zoet)
->Grote clusters op FAT32 en de defragmenter van Paragon
Ik zeg het niet snel, maar de opstartbalk zie ik niet eens meer. Inloggen gaat ook tievensvlug.
Verder is de utility "regseeker" een van de weinige registry cleaners die ik vertrouw mits je het op de groene items houdt! Dit programma scant ook op verwijzingen naar ancient DLL's en uninstalstrings.
Ik heb mijn machine nog nimmer zo vlug gezien. Groot verschil in respons.
Dus heb je 1 DVD drive en 1 harddisk dan kunnen de overige 2 poorten op niet automatisch.
Deze tweaksite vind ik het vermelden waard. Waarom zou je dingen gebruiken die je systeem kunnen vervuilen? Waarom richt je Windows niet zo in dat het amper kán vervuilen?
Ik zeg het niet snel, maar de opstartbalk zie ik niet eens meer. Inloggen gaat ook tievensvlug.
Verder is de utility "regseeker" een van de weinige registry cleaners die ik vertrouw mits je het op de groene items houdt! Dit programma scant ook op verwijzingen naar ancient DLL's en uninstalstrings.
Die tweakguide zal ik inderdaad is doorwerken. En regseeker ook is proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:28:
Tweak:
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verwijderd
Mijn PC heeft nog geen krimp gegeven. ik heb CHKDSK gedraait omdat al die tweaks wel aan aanslag doen op de prestatievraag. Geen fouten gevonden
Alleen mijn firewall doet een aanslag op de afsluittijd van XP. Eerst was het 4 seconden en nu 30 seconden. Dus dan maar hibernate wat dan nog 3x vlugger gaat.
Ik snap niet waarom die tweakguide van Tweakhound vermeld dat hibernate traag zou zijn. Met hibernate laad het zaakje zich in 5 seconden in, wat kan daar tegenop
Tweakhound vermeld ook dat je na level 2 je system restore mag uitzetten. Als je dat doet neem dan ERUNT in de armen.
Alleen mijn firewall doet een aanslag op de afsluittijd van XP. Eerst was het 4 seconden en nu 30 seconden. Dus dan maar hibernate wat dan nog 3x vlugger gaat.
Ik snap niet waarom die tweakguide van Tweakhound vermeld dat hibernate traag zou zijn. Met hibernate laad het zaakje zich in 5 seconden in, wat kan daar tegenop
Tweakhound vermeld ook dat je na level 2 je system restore mag uitzetten. Als je dat doet neem dan ERUNT in de armen.
Ik heb afgelopen weekend na zo'n 2 jaar mijn pc geformateerd.
Het is niet zo dat mijn pc nu stukken sneller is geworden, het voelt alleen allemaal weer schoner aan.
De eerste paar dagen had ik spijt van het opnieuw installeren maar nu draait het weer allemaal soepel en goed dus kunnen we er weer een tijdje tegenaan
Het is niet zo dat mijn pc nu stukken sneller is geworden, het voelt alleen allemaal weer schoner aan.
De eerste paar dagen had ik spijt van het opnieuw installeren maar nu draait het weer allemaal soepel en goed dus kunnen we er weer een tijdje tegenaan
Tja dat is altijd zo dat het weer sneller aanvoelt bij reinstall en dat zal ook wel zo zijn, ik vind het alleen de moeite niet lonen dat steeds te doen. Meestal hybernate ik en 1 keer per maand ofzo reboot ik. Alleen bij Servicepack 2 werd mijn systeem toen aanmerkelijk trager, dus heb ik toen slipstream cdtje gemaakt en hem zo geinstalleerd.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
batch maken die ze telkens deletedMakavelibrox2 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:25:
Uit het officiële MSN Plus forum:
[...]
Ze moeten dus weg en ook weg blijven
Iemand een idee?

Slordig van Live messenger.
Na een lange tijd weer een berichtje
Ik ben Paragon Partition Manager aan het proberen,
ik stel in dat een schijf gedefragmenteerd moet worden en begin met de taken uit te laten voeren.
Vervolgens krijg ik de melding dat de schijf niet gedefragmenteerd kan worden, omdat deze in gebruik is, ik druk op Reboot en krijg vervolgens weer dezelfde melding.
Is het niet mogelijk om deze schijf te defragmenteren met Paragon?
ik stel in dat een schijf gedefragmenteerd moet worden en begin met de taken uit te laten voeren.
Vervolgens krijg ik de melding dat de schijf niet gedefragmenteerd kan worden, omdat deze in gebruik is, ik druk op Reboot en krijg vervolgens weer dezelfde melding.
Apart is dat;SithWarrior schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:17:
Tja dat is altijd zo dat het weer sneller aanvoelt bij reinstall en dat zal ook wel zo zijn, ik vind het alleen de moeite niet lonen dat steeds te doen. Meestal hybernate ik en 1 keer per maand ofzo reboot ik. Alleen bij Servicepack 2 werd mijn systeem toen aanmerkelijk trager, dus heb ik toen slipstream cdtje gemaakt en hem zo geinstalleerd.
Bij installatie van SP1 bleef mijn pc nagenoeg even snel...echter bij SP2 was mijn pc aanzienlijk sneller in Windows?!
Kheb momenteel wel een slipstreamschijfje, maar deze nog niet hoeven gebruiken.
Verwijderd

Yep, mijn eerste partitie is een FAT16 partitie van 3,99 GB. Met XPlite kun je ongeveer 700 MB wegmikken en dan is mijn Windows map maar 742 MB
Ik heb voor FAT16 gekozen omdat FAT16 het snelste bestandssysteem ter wereld is voor de consument. De partitie is erg klein en je moet erg oppassen, maar mijn systeem is zeer responsief en de laadbalk zie ik niet eens meer

Mijn D partitie is uiteraart wél NTFS en daar staan ook mijn documenten, mijn muziek, downloads, image van C en Games op. Zoals je kunt zien in de screenshot zijn beide schijven in orde en dat heb ik niet vaak gezien. Draai voor de gein eens CHKDSK C: tegen NTFS en je zult zien dat het bericht van "no problems" niet vaak verschijnt omdat de systeempartitie altijd gelocked is. Op een Windows partitie heb je geen security nodig en kun je gerust experimenteren. (PS: Mits je voorien bent van goede beschermingssoftware van derde welke up to date is en je ervoor zorgt dat er op je persoonlijke mappen wel security zet door ze op een NTFS partitie te laten staan)
Ik ben iemand die het uiterste uit mijn PC wil halen. Ik wil zien waarvoor ik betaald heb en als een harddisk efficiënter ingericht kan worden laat ik dat niet na.
Tweaker in hart en nieren
PS: 1-1-1980

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 18:26 ]
Iemand die mij kan helpe met dit probleem?Makavelibrox2 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:47:
Na een lange tijd weer een berichtje![]()
Of doe ik gewoon iets goed fout?

Verwijderd
Dit is opgelost door een andere firewall te gebruiken. ik gebruik nu Comodo firewall. Super licht, snel en vertraagt niets. NOD32 en Comodo samen (vlug en onmerkbaar).Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:28:
Mijn PC heeft nog geen krimp gegeven. ik heb CHKDSK gedraait omdat al die tweaks wel aan aanslag doen op de prestatievraag. Geen fouten gevonden![]()
Ik snap niet waarom die tweakguide van Tweakhound vermeld dat hibernate traag zou zijn. Met hibernate laad het zaakje zich in 5 seconden in, wat kan daar tegenop![]()
Comodo laat zich ook prima Hibernaten en doet zijn werk goed. Afsluiten gaat nu als een speer. Geef het 3 a 4 seconden.
Voor wie het nog niet weet. Ik bereik zulke extreme waarden door het letterlijk kaalplukken van Windows. Ik heb met XPlite al 800 MB uit de Windows XP kunnen filteren. Mijn machine snort er lekker vlot op
Je kunt een desktop ook mooi maken zonder themes. Dat kon in Windows 95 al en iedereen was altijd jaloers op mijn Windows 95/98 desktop. Gewoon creativiteit dat bijna geen geheugen kost en toch mooi is.
Een Windows 95/98 installatie ging bij mij niet zo lang mee. Optimaal houden lukte nog wel, maar je werd alleen al hor en dol van de foutmeldingen zodat je op ten duur weer aan de format ging. Toen Windows 2000RC2+VBRC2 in een pakket uitkwamen heb ik het geïnstalleerd en de Windows 95/98 desktop nooit meer op mijn computer gehad. Sindsdien kunnen installaties een stuk langer mee. Ik formatteer alleen maar als het écht nodig is. Als ik mijn systeem nog kan redden (vaak) dan laat ik een installatie achterwege. Zelfs met mijn VGA+CPU upgrade hoefte ik niets te herinstalleren dan wat drivers weghalen en nieuwe erop. Als je dat goed doet is een herinstallatie in mijn ogen in 90% van de gevallen overbodig.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 19:47 ]
Wat heb je er allemaal uitgefilterd danVerwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:41:
[...]
Voor wie het nog niet weet. Ik bereik zulke extreme waarden door het letterlijk kaalplukken van Windows. Ik heb met XPlite al 800 MB uit de Windows XP kunnen filteren. Mijn machine snort er lekker vlot op
Verwijderd
Dit is een hele goede site met véél informatie over het programmaMakavelibrox2 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:13:
[...]
Wat heb je er allemaal uitgefilterd dan
Met XPlite (kost wel geld of je moet heel handig zijn) kun je echt een heleboel uit Windows slopen wat je niet nodig hebt.
Bijvoorbeeld:
PS: Mijn Windows XP map inclusief subfolders is 740 MB (netzoveel als Windows 2000, doel bereikt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 12:09 ]
Tune Up 2004 een lekkere oude. Overigens de sun Java cache files staan:TheGeneral schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:04:
Welke tune-up utilities gebruiken jullie eigenlijk?
C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Ow ik wist dat niet, dus als je c schijf als fat16 maakt zeurt windows xp dan niet om naar minimaal fat32 of ntfs om te zetten. En hoeveel sneller is fat16 tegen over ntfsVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:18:
Yep, mijn eerste partitie is een FAT16 partitie van 3,99 GB. Met XPlite kun je ongeveer 700 MB wegmikken en dan is mijn Windows map maar 742 MB![]()
Ik heb voor FAT16 gekozen omdat FAT16 het snelste bestandssysteem ter wereld is voor de consument. De partitie is erg klein en je moet erg oppassen, maar mijn systeem is zeer responsief en de laadbalk zie ik niet eens meer
Verwijderd
Dat scheeld heel erg veel. Dit heeft te maken omdat je FAT maar 128 KB is en gecached wordt. Er is geen filsesystemoverhead aanwezig en hier kan de disk voluit.Killertjuh schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 15:58:
[...]
Ow ik wist dat niet, dus als je c schijf als fat16 maakt zeurt windows xp dan niet om naar minimaal fat32 of ntfs om te zetten. En hoeveel sneller is fat16 tegen over ntfs
Dit is meer een experimenteer partitie want 3,99 GB is niet echt veel voor de huidige programma's en hun data die op C moet staan.
Ik zie er nog wel 6 die eruit kunnenVerwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:02:
[...]
Dit is een hele goede site met véél informatie over het programma
Met XPlite (kost wel geld of je moet heel handig zijn) kun je echt een heleboel uit Windows slopen wat je niet nodig hebt.
Bijvoorbeeld:
PS: Mijn Windows XP map inclusief subfolders is 740 MB (netzoveel als Windows 2000, doel bereikt)
[afbeelding]
Screen Savers - Standard
Address Book
Chat (?)
Outlook Express 2x
USR/3COM modem Drivers
dat zijn er maar 5 hoorMakavelibrox2 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:27:
[...]
Ik zie er nog wel 6 die eruit kunnen
Screen Savers - Standard
Address Book
Chat (?)
Outlook Express 2x
USR/3COM modem Drivers
Verwijderd
Moet ik je dat eerlijk vertellenPinata schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:39:
Waarom gebruik je geen nlite om windows voor de installatie te strippen als ik vragen mag.

Een winkel waar ik lege CD's kan krijgen is 14 km verderop en nu zit ik al even met een flinke keel/oorontsteking thuis en sta ik DVDdroog

Welkom op het platteland
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 19:17 ]
Zou je ook nog een screen kunnen maken van Internet Utilies en MultimediaVerwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:02:
[...]
Dit is een hele goede site met véél informatie over het programma
Bijvoorbeeld:
PS: Mijn Windows XP map inclusief subfolders is 740 MB (netzoveel als Windows 2000, doel bereikt)
[afbeelding]
Die zijn weggevallen
Is er iemand die deze n00b kan helpenMakavelibrox2 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:47:
Na een lange tijd weer een berichtje![]()

Beschrijf eens hoe jullie dit programma gebruiken om te defragmenteren ( in stapjes
Verwijderd
Die heeft nog nooit gehoord van een goed afgestelde NOD32 virusscanner in combinatie met de freeware Comodo firewall. Wat trager opstarten en afsluiten? Geen verschil te merkenMichael Knight schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:34:
Dat blijven gewoon vervelende dingen die zich moeten innestelen tijdens het opstarten van windows...
Ikzelf draai geen anti-virus meer, omdat ik weet waar ik 'malware' kan tegenkomen. Dit in combinatie met de juiste browser houdt al een hoop tegen. Een maal per maand draai ik een flinke scan over de computer. Die komt dan vaak wat downloaders tegen, die niet gevaarlijk zijn zolang je ze maarniet handatig opstart (en wie klikt er nou op start.exe oid?)
PS: mijn veiligheid kost me 22 MB aan RAM geheugen en dat is ook zo enorm veel. Een bot in een spel kost al zoveel om hem op te bouwen en jij riskeerd internetten zonder scanner
Zolang je mijn IP maar niet kent is het goed

verplichte leeskost van een goede site
PS: Hoe kun jij weten waar wel en geen spyware is. Dan ben je de enigste ter wereld die dat zou weten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 13:20 ]
Verwijderd
FAT16, da's precies uit de oertijd? :-)Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:41:
[...]
Dat scheeld heel erg veel. Dit heeft te maken omdat je FAT maar 128 KB is en gecached wordt. Er is geen filsesystemoverhead aanwezig en hier kan de disk voluit.
Dit is meer een experimenteer partitie want 3,99 GB is niet echt veel voor de huidige programma's en hun data die op C moet staan.
Heb altijd gehoord en gelezen dat NTFS beter en veiliger was... Klopt dit dan niet en wat zijn de nadelen van FAT16?
FAT16 heeft geen ondersteuning voor lange bestandsnamen, en heeft een vaste clustersize (32kb bij 2gb grote partitie, 64kb bij 4gb) waardoor er meer slack ontstaat (bestanden nemen minimaal de clustergrootte of een veelvoud hiervan in)Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:42:
[...]
FAT16, da's precies uit de oertijd? :-)
Heb altijd gehoord en gelezen dat NTFS beter en veiliger was... Klopt dit dan niet en wat zijn de nadelen van FAT16?
Dat de performace van een FAT16 partitie hoger is zal voor een groot deel ook aan het feit liggen dat de partities over het algemeen kleiner zijn dan NTFS partities.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
zover ik uit het verhaal kan halen is dat het maar 3.99gb groot kan zijn. Ja maarja wat vind jij veilig? dat je de rechten per map kunt instellen das volgens mij een optie in NTFS en niet in FAT maarjaVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:42:
[...]
FAT16, da's precies uit de oertijd? :-)
[ Voor 9% gewijzigd door Killertjuh op 26-10-2006 16:20 ]
Na een flinke opruiming en tweaks op mn PC, is mijn Windows-Map nog 2,57GB groot.
Diepergaand onderzoek levert op:
/system32/ 1,08GB
/Installer/ 708MB
In system32 zitten allerlei files,
In de map Installer overwegend .msp
Kan ik hier nog wat uitmieteren, zonder dat mn pc daar last van heeft
Daarnaast zie ik ook een Driver Cache, wat houdt dit precies in, en kan het kwaad als ik die weggooi?
/system32/ 1,08GB
/Installer/ 708MB
Kan ik hier nog wat uitmieteren, zonder dat mn pc daar last van heeft
Daarnaast zie ik ook een Driver Cache, wat houdt dit precies in, en kan het kwaad als ik die weggooi?
Verwijderd
Hmmm, met die "installer"-map valt nog heel wat te doen dan hem wegknikkeren. Wel even opletten en uitpluizen of je geen registry setting daarvoor moet disablen. Met de dllcache-map was dat niet nodig, maar noodzakelijk! Anders start Windows XP niet meer op. punt..Makavelibrox2 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:04:
Na een flinke opruiming en tweaks op mn PC, is mijn Windows-Map nog 2,57GB groot.
/system32/ 1,08GB
/Installer/ 708MB
Kan ik hier nog wat uitmieteren, zonder dat mn pc daar last van heeft![]()
Laat ik het zo zeggen: Elke minuut dat je actief je Windows tweakt verlies je 10 megabyte per minuut ofwel om hetzelfde als mij t ebereiken ben je een krappe 2 uur zoet en als je het binnen 5 minuten doet klopt er iets niet helemaal en ben ik bang dat...
Elk bestand dat je in de %(local)system% (Windows map + recurse) verwijdert moet met beleid gedaan worden. Éen miezerig foutje of een bestandje teveel en je hebt een probleem.
Twijfel je dus of iets wel of niet weg kan en het je schijfruimte genoeg; doe het niet!
PS: Hoe groot is jouw WinSxS-map?
Oke,
het is me duidelijk
Mijn WinSxS-map is 17,5MB groot.
het is me duidelijk
Mijn WinSxS-map is 17,5MB groot.
Volgens mij kan het geen kwaad als je daar dingen uit verwijderd, ik lees wel op meer plekken als ik zoek in Google dat mensen die map legen ok ruimte vrij te maken.Daarnaast zie ik ook een Driver Cache, wat houdt dit precies in, en kan het kwaad als ik die weggooi?
[ Voor 32% gewijzigd door CoolGamer op 04-11-2006 23:18 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
Een eenvoudige/makkelijke manier om vrij doeltreffend een Windows installatie sneller te maken (voornamelijk opstarten en afsluiten van Windows en bijv. programma's als photoshop) is om je fonts directory op te ruimen.
Gewoon alle fonts waarvan je zeker weet dat die niet door programma's worden gebruikt wegmieteren of backuppen in een andere map. Kost misschien ff tijd om ze allemaal te bekijken/verifiëren maar het loont wel
Mocht deze tip nog niet bekend zijn...
Gewoon alle fonts waarvan je zeker weet dat die niet door programma's worden gebruikt wegmieteren of backuppen in een andere map. Kost misschien ff tijd om ze allemaal te bekijken/verifiëren maar het loont wel
Mocht deze tip nog niet bekend zijn...
Een extra opstartende service die totaal geen verschil uitmaakt in opstarttijd; Het zal zeker sneller zijn dan bv. Kaspersky (ik wil geen ander meer), maar 'geen verschil/vertraging' bestaat gewoon niet. Je mist altijd resourcesVerwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:11:
[...]
Die heeft nog nooit gehoord van een goed afgestelde NOD32 virusscanner in combinatie met de freeware Comodo firewall. Wat trager opstarten en afsluiten? Geen verschil te merken
PS: mijn veiligheid kost me 22 MB aan RAM geheugen en dat is ook zo enorm veel. Een bot in een spel kost al zoveel om hem op te bouwen en jij riskeerd internetten zonder scanner![]()
Zolang je mijn IP maar niet kent is het goed
verplichte leeskost van een goede site
PS: Hoe kun jij weten waar wel en geen spyware is. Dan ben je de enigste ter wereld die dat zou weten.
Ik kan internetten zonder een actieve scanner ja
En iets wat veel mensen gewoon niet doen... ik KIJK waarop ik klik
Ik snap ook niet dat veel mensen hun hele pc vol hebben staan met die rotzooi
Jouw ip ken ik niet....wil ik niet kennen, en daar is overigens zo aan te komen
Verwijderd
Nieuw record van een verse installatie
Eerst Windows XP met SP2 installeren op een kale partitie. Aangezien ik tijdelijk even maar 1 gig aan RAM heb (defecte modules) is de Windows partitie na de eerste herstart voor precies 2,66 GB gevuld.
De internetverbinding ligt er dan nog af omdat ik eerst alle voorzorgsmaatregelen neem en dan pas de netwerkkabel erin plug.
Windows map na opschoning (
632 MB
)
Voor het gejuich begind dien je met het volgende rekening te houden:
->Windows Media Player gaat er straf vanaf en WinAMP does the job
->Windows update werkt niet meer en je zult een alternatief moeten vinden
->System restore bestaat ook niet meer. ERUNT is een van de beste freeware titels die er bestaan!
->De indexing service bestaat ook niet meer. Die hebben wij toch niet nodig.
->Security center bestaat ook niet meer en je zult nu zelf een oogje in het zeil moeten houden.
->Prefetcher mogelijkheden bestaan ook niet meer en zonder is het goed te doen (mijn ervaring)
->Geluidjes, screensavers, achtergrondjes, MSN, Messenger, netmeeting, Luna theme (alle eyecandy) kan allemaal weg.
->DLLcache?? Weg ermee. Nooit nodig gehad. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en de originele CD achter de hand houden mocht je die ooit nodig hebben.
Wat heb je dan?
Een superstabiele en zeer responsieve Windows XP2000 versie met alleen basisfunctionaliteiten en een laag geheugengebruik. Des te minder zooi er op staat, des te minder exploits kunnen er zich voordoen. Het is juist de truuk om software te gebruiken die niet bij het grote publiek bekend is.
Neem Comodo firewall. Gratis en zeer degelijk, maar onbekend bij het grote publiek omdat het soms lastige vragen kan stellen. Hier is hij meer dan welkom. Des te meer een programma vraagt, des te blijer ik ben.
NOD32 is uit de doos al een degelijk programma, maar met een kwartiertje extra aandacht kun je het ombouwen tot een compleet fort. Er is zeer veel instelbaar, alleen zul je goed moeten kijken omdat het ver weggestopt zit.
Mensen, ik vindt dat je bij de installatie van een besturingssysteem zelf de keuze moet maken welke onderdelen je wílt installeren en dat zo geavanceerd mogelijk bewapend met een begrijpende helpfile. Het is een service dat heel beleeft staat. Nu wordt er op elk systeem hetzelfde neergezet terwijl elk systeem en elk mens anders is. Van mij mag een installatie rustig 2 uur duren. Als ik maar alles kan instellen. Met XPlite kun je een hoop meer dan met Nlite. Het is maar goed dat er bedrijfjes bestaan die zich hier wélk om bekommeren zoals de programmeurs van XPlite.
Eerst Windows XP met SP2 installeren op een kale partitie. Aangezien ik tijdelijk even maar 1 gig aan RAM heb (defecte modules) is de Windows partitie na de eerste herstart voor precies 2,66 GB gevuld.
De internetverbinding ligt er dan nog af omdat ik eerst alle voorzorgsmaatregelen neem en dan pas de netwerkkabel erin plug.
Windows map na opschoning (
Voor het gejuich begind dien je met het volgende rekening te houden:
->Windows Media Player gaat er straf vanaf en WinAMP does the job
->Windows update werkt niet meer en je zult een alternatief moeten vinden
->System restore bestaat ook niet meer. ERUNT is een van de beste freeware titels die er bestaan!
->De indexing service bestaat ook niet meer. Die hebben wij toch niet nodig.
->Security center bestaat ook niet meer en je zult nu zelf een oogje in het zeil moeten houden.
->Prefetcher mogelijkheden bestaan ook niet meer en zonder is het goed te doen (mijn ervaring)
->Geluidjes, screensavers, achtergrondjes, MSN, Messenger, netmeeting, Luna theme (alle eyecandy) kan allemaal weg.
->DLLcache?? Weg ermee. Nooit nodig gehad. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en de originele CD achter de hand houden mocht je die ooit nodig hebben.
Wat heb je dan?
Een superstabiele en zeer responsieve Windows XP2000 versie met alleen basisfunctionaliteiten en een laag geheugengebruik. Des te minder zooi er op staat, des te minder exploits kunnen er zich voordoen. Het is juist de truuk om software te gebruiken die niet bij het grote publiek bekend is.
Neem Comodo firewall. Gratis en zeer degelijk, maar onbekend bij het grote publiek omdat het soms lastige vragen kan stellen. Hier is hij meer dan welkom. Des te meer een programma vraagt, des te blijer ik ben.
NOD32 is uit de doos al een degelijk programma, maar met een kwartiertje extra aandacht kun je het ombouwen tot een compleet fort. Er is zeer veel instelbaar, alleen zul je goed moeten kijken omdat het ver weggestopt zit.
Mensen, ik vindt dat je bij de installatie van een besturingssysteem zelf de keuze moet maken welke onderdelen je wílt installeren en dat zo geavanceerd mogelijk bewapend met een begrijpende helpfile. Het is een service dat heel beleeft staat. Nu wordt er op elk systeem hetzelfde neergezet terwijl elk systeem en elk mens anders is. Van mij mag een installatie rustig 2 uur duren. Als ik maar alles kan instellen. Met XPlite kun je een hoop meer dan met Nlite. Het is maar goed dat er bedrijfjes bestaan die zich hier wélk om bekommeren zoals de programmeurs van XPlite.
Verwijderd
Gewoon een klein beetje moeite doen om een Unattended cd-tje bij te houden. Dan heb je in no-time (lees uurtje) elke pc weer schoon, up-to-date en getweakt.
Verwijderd
Was na de verse installatie ook geschiedMakavelibrox2 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:27:
[...]
Ik zie er nog wel 6 die eruit kunnen
Screen Savers - Standard
Address Book
Chat (?)
Outlook Express 2x
USR/3COM modem Drivers
Vanaf lijn 203 is het goed zichtbaar wat er allemaal uit is gesloopt.
Misschien moet er iets teruggezet worden want Diskeeper liet het afweten bij de installatie. PerfectDisk, apps en games installeren wél en lopen allemaal smooth! Voor dit soort programma's heb ik wel iets over. Moet je eens kijken wat eruit kon en dan nog kan ik alles wat ik moet doen. Een mens heeft minder nodig dan je denkt.
Neem eens The Gimp. Kan zowat hetzelfde als het dure commerciële photoshop, maar is geheel gratis en werkt fijn. OpenOffice 2.0.4 is ook vrij en pleegt amper een belasting op je systeembronnen. Het is vooral ook heel belangrijk om te weten wélke programma's je gebruikt. Voor mijn security zijn NOD32 en Comodo partners. Vertragingen bij opstarten en afsluiten? Nee, geen last van
XPlite prof, betaalde versie.
Wat ik heb gedaan mogen jullie van mij allemaal weten
Suggesties zijn altijd welkom
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
| 5-11-2006 12:28:09: *****XPlite v1.8.0303 started on CP672646-A by Administrator***** 5-11-2006 12:28:09: Windows XP Professional 5.1.2600 Service Pack 2 5-11-2006 12:28:09: PROFESSIONAL 5-11-2006 12:28:15: Administrator is an Administrator 5-11-2006 12:29:09: SourcePath set to E:\ 5-11-2006 12:29:09: ServicePackSourcePath set to E:\ 5-11-2006 12:29:09: XPlite tool tips enabled 5-11-2006 12:29:09: Showing Advanced Components 5-11-2006 12:29:09: Send removal stats with update 5-11-2006 12:29:09: Ignore System Restore Point failure 5-11-2006 12:29:09: Update check interval: 14 days 5-11-2006 12:29:20: WFP is active 5-11-2006 12:29:20: SFC library: C:\WINDOWS\system32\sfc_os.dll 5.1.2600.2180 5-11-2006 12:29:20: SFC library is original 5-11-2006 12:29:20: WFP is active 5-11-2006 12:29:22: SFCScan disabled 5-11-2006 12:29:22: SFCDllCacheDir set to C:\WINDOWS\system32\DLLCache 5-11-2006 12:29:22: SFCQuota set to 0 5-11-2006 12:29:22: Set show SFC scan progress 5-11-2006 12:29:22: WFP is active 5-11-2006 12:29:23: WFP is not active 5-11-2006 12:29:23: WFP is not active 5-11-2006 12:29:23: SFC library: C:\WINDOWS\system32\sfc_os.dll 5.1.2600.2180 5-11-2006 12:29:23: SFC library is original 5-11-2006 12:29:23: WFP is off until reboot 5-11-2006 12:29:31: SFCScan disabled 5-11-2006 12:29:31: SFCDllCacheDir set to C:\WINDOWS\system32\DLLCache 5-11-2006 12:29:31: SFCQuota set to 128849018 5-11-2006 12:29:31: Set show SFC scan progress 5-11-2006 12:29:31: WFP is not active 5-11-2006 12:29:31: SFC library: C:\WINDOWS\system32\sfc_os.dll 5.1.2600.2180 5-11-2006 12:29:31: SFC library is original 5-11-2006 12:29:31: WFP is off until reboot 5-11-2006 12:29:31: WFP is not active 5-11-2006 12:29:31: SFC library: C:\WINDOWS\system32\sfc_os.dll 5.1.2600.2180 5-11-2006 12:29:31: SFC library is original 5-11-2006 12:29:31: WFP is off until reboot 5-11-2006 12:29:38: Getting Optional Components 5-11-2006 12:38:41: ActDirS=1 5-11-2006 12:38:41: AppMgmt_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: BITS=1 5-11-2006 12:38:41: TrkWks_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: ERSvc=1 5-11-2006 12:38:41: NetDDE_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: SecLogon_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: TapiSrv_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: WebClient=1 5-11-2006 12:38:41: Wmi_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: W32Time_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: COMplus=1 5-11-2006 12:38:41: ES=1 5-11-2006 12:38:41: MSDTC_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: MSDAC=1 5-11-2006 12:38:41: IAS=1 5-11-2006 12:38:41: MSMQs=1 5-11-2006 12:38:41: AlerterSvc=1 5-11-2006 12:38:41: BrowserSvc=1 5-11-2006 12:38:41: MessengerSvc=1 5-11-2006 12:38:41: RdbssSvc=1 5-11-2006 12:38:41: NetlogonSvc=1 5-11-2006 12:38:41: NtLmSspSvc=1 5-11-2006 12:38:41: RpcLocatorSvc=1 5-11-2006 12:38:41: RdrSvc=1 5-11-2006 12:38:41: LmHosts_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: WorkstationSvc=1 5-11-2006 12:38:41: RAS=1 5-11-2006 12:38:41: RRAS=1 5-11-2006 12:38:41: SENS=1 5-11-2006 12:38:41: SystemRestore=1 5-11-2006 12:38:41: TermSvr=1 5-11-2006 12:38:41: MSInstaller=1 5-11-2006 12:38:41: WBEM=1 5-11-2006 12:38:41: AccessCur=1 5-11-2006 12:38:41: AccessOpt=1 5-11-2006 12:38:41: Magnifier=1 5-11-2006 12:38:41: Narrator=1 5-11-2006 12:38:41: ScreenKeyboard=1 5-11-2006 12:38:41: UtilMan=1 5-11-2006 12:38:41: Calc=1 5-11-2006 12:38:41: CharMap=1 5-11-2006 12:38:41: Clipbook=1 5-11-2006 12:38:41: DefaultPictures=1 5-11-2006 12:38:41: Deskpaper=1 5-11-2006 12:38:41: DesktopWallpapers=1 5-11-2006 12:38:41: Templates=1 5-11-2006 12:38:41: MousePoint=1 5-11-2006 12:38:41: NotePad=1 5-11-2006 12:38:41: Paint=1 5-11-2006 12:38:41: OpenGLScr=1 5-11-2006 12:38:41: Scr=1 5-11-2006 12:38:41: MSWordPad=1 5-11-2006 12:38:41: wab=1 5-11-2006 12:38:41: Chat=1 5-11-2006 12:38:41: Fax=0 5-11-2006 12:38:41: Hypertrm=1 5-11-2006 12:38:41: NetMtg=1 5-11-2006 12:38:41: msoe=1 5-11-2006 12:38:41: msoeStationery=1 5-11-2006 12:38:41: Dialer=1 5-11-2006 12:38:41: USR=1 5-11-2006 12:38:41: msmsgs=1 5-11-2006 12:38:41: WZCSVC=1 5-11-2006 12:38:41: Freecell=1 5-11-2006 12:38:41: Hearts=1 5-11-2006 12:38:41: ZoneGames=1 5-11-2006 12:38:41: Minesweeper=1 5-11-2006 12:38:41: Pinball=1 5-11-2006 12:38:41: Solitaire=1 5-11-2006 12:38:41: Spider=1 5-11-2006 12:38:41: iis_common=0 5-11-2006 12:38:41: iis_doc=0 5-11-2006 12:38:41: iis_ftp=0 5-11-2006 12:38:41: iis_inetmgr=0 5-11-2006 12:38:41: iis_www_vdir_printers=0 5-11-2006 12:38:41: iis_www_vdir_scripts=0 5-11-2006 12:38:41: iis_www=0 5-11-2006 12:38:41: CM=1 5-11-2006 12:38:41: MSHTMLengine=1 5-11-2006 12:38:41: ICW=1 5-11-2006 12:38:41: IE=1 5-11-2006 12:38:41: JScript=1 5-11-2006 12:38:41: Flash=1 5-11-2006 12:38:41: MSNExplr=1 5-11-2006 12:38:41: TCPIP=1 5-11-2006 12:38:41: VBScript=1 5-11-2006 12:38:41: AutoUpdate=1 5-11-2006 12:38:41: WindowsUpdate=1 5-11-2006 12:38:41: ATI=1 5-11-2006 12:38:41: AudioCodecs=1 5-11-2006 12:38:41: DefaultMusic=1 5-11-2006 12:38:41: CoreSounds=1 5-11-2006 12:38:41: DirectShow=1 5-11-2006 12:38:41: DirectX=1 5-11-2006 12:38:41: ICM=1 5-11-2006 12:38:41: MPlay=1 5-11-2006 12:38:41: OpenGl=1 5-11-2006 12:38:41: Rec=1 5-11-2006 12:38:41: Utopia=1 5-11-2006 12:38:41: VideoCodecs=1 5-11-2006 12:38:41: Vol=1 5-11-2006 12:38:41: WMP64=1 5-11-2006 12:38:41: WMP=1 5-11-2006 12:38:41: WMPSkins=1 5-11-2006 12:38:41: WMPTour=1 5-11-2006 12:38:41: MovieMk=1 5-11-2006 12:38:41: XPSounds=1 5-11-2006 12:38:41: SPSource=1 5-11-2006 12:38:41: DllCache=1 5-11-2006 12:38:41: PrefetchCache=1 5-11-2006 12:38:41: ClipSrvSvc=1 5-11-2006 12:38:41: CoreFonts=1 5-11-2006 12:38:41: DriverCache=1 5-11-2006 12:38:41: ExtraFonts=1 5-11-2006 12:38:41: PCHealth=1 5-11-2006 12:38:41: Agent=1 5-11-2006 12:38:41: Sapi=1 5-11-2006 12:38:41: ODBC=1 5-11-2006 12:38:41: Oobe=1 5-11-2006 12:38:41: AppCompat=1 5-11-2006 12:38:41: AppCompatWiz=1 5-11-2006 12:38:41: SearchAssistant=1 5-11-2006 12:38:41: TWAIN=1 5-11-2006 12:38:41: UserGraphics=1 5-11-2006 12:38:41: VB5run=1 5-11-2006 12:38:41: VB6run=1 5-11-2006 12:38:41: WindowsTour=1 5-11-2006 12:38:41: IndexSrv=1 5-11-2006 12:38:41: dutch_dutch=1 5-11-2006 12:38:41: french_french=1 5-11-2006 12:38:41: german_german=1 5-11-2006 12:38:41: italian_italian=1 5-11-2006 12:38:41: japanese_default=1 5-11-2006 12:38:41: korean_default=1 5-11-2006 12:38:41: chinese_simplified=1 5-11-2006 12:38:41: spanish_modern=1 5-11-2006 12:38:41: swedish_default=1 5-11-2006 12:38:41: Thai_default=1 5-11-2006 12:38:41: chinese_traditional=1 5-11-2006 12:38:41: english_uk=1 5-11-2006 12:38:41: english_us=1 5-11-2006 12:38:41: Imapi=1 5-11-2006 12:38:41: RemoteRegistry=1 5-11-2006 12:38:41: SmartCard=1 5-11-2006 12:38:41: TelnetSvr=1 5-11-2006 12:38:41: UPSSvc=1 5-11-2006 12:38:41: UPNPSvc=1 5-11-2006 12:38:41: ntbackup=1 5-11-2006 12:38:41: Briefcase=1 5-11-2006 12:38:41: DiskClean=1 5-11-2006 12:38:41: Defrag=1 5-11-2006 12:38:41: DrWatson=1 5-11-2006 12:38:41: MigWiz=1 5-11-2006 12:38:41: Perfmon=1 5-11-2006 12:38:41: RemoteAssistance=1 5-11-2006 12:38:41: SecurityCenter=1 5-11-2006 12:38:41: SecurityCenter_SVC=1 5-11-2006 12:38:41: MSInfo=1 5-11-2006 12:38:41: Task=1 5-11-2006 12:38:41: WSH=1 5-11-2006 12:38:41: ZipFolder=1 5-11-2006 12:38:43: Set Restore Point:2Status: 0 5-11-2006 12:38:43: WFP is not active 5-11-2006 12:38:43: Adjusting Component Tree 5-11-2006 12:38:43: ActDirS=0 5-11-2006 12:38:43: BITS=0 5-11-2006 12:38:43: ERSvc=0 5-11-2006 12:38:43: SecLogon_SVC=0 5-11-2006 12:38:43: IAS=0 5-11-2006 12:38:43: MSMQs=0 5-11-2006 12:38:43: LmHosts_SVC=0 5-11-2006 12:38:43: RAS=0 5-11-2006 12:38:43: RRAS=0 5-11-2006 12:38:45: SystemRestore=0 5-11-2006 12:38:45: TermSvr=0 5-11-2006 12:38:45: AccessCur=0 5-11-2006 12:38:45: AccessOpt=0 5-11-2006 12:38:45: Narrator=0 5-11-2006 12:38:45: UtilMan=0 5-11-2006 12:38:45: DesktopWallpapers=0 5-11-2006 12:38:45: MousePoint=0 5-11-2006 12:38:45: OpenGLScr=0 5-11-2006 12:38:45: NetMtg=0 5-11-2006 12:38:45: msmsgs=0 5-11-2006 12:38:45: Freecell=0 5-11-2006 12:38:45: Hearts=0 5-11-2006 12:38:45: ZoneGames=0 5-11-2006 12:38:45: Minesweeper=0 5-11-2006 12:38:45: Pinball=0 5-11-2006 12:38:45: Solitaire=0 5-11-2006 12:38:45: Spider=0 5-11-2006 12:38:45: MSNExplr=0 5-11-2006 12:38:45: AutoUpdate=0 5-11-2006 12:38:45: WindowsUpdate=0 5-11-2006 12:38:45: ATI=0 5-11-2006 12:38:45: DefaultMusic=0 5-11-2006 12:38:45: Utopia=0 5-11-2006 12:38:45: WMP=0 5-11-2006 12:38:45: WMPSkins=0 5-11-2006 12:38:45: WMPTour=0 5-11-2006 12:38:45: MovieMk=0 5-11-2006 12:38:45: XPSounds=0 5-11-2006 12:38:45: DllCache=0 5-11-2006 12:38:58: PrefetchCache=0 5-11-2006 12:38:58: Oobe=0 5-11-2006 12:38:58: SearchAssistant=0 5-11-2006 12:38:58: UserGraphics=0 5-11-2006 12:38:58: WindowsTour=0 5-11-2006 12:38:58: IndexSrv=0 5-11-2006 12:38:58: dutch_dutch=0 5-11-2006 12:38:58: french_french=0 5-11-2006 12:38:58: german_german=0 5-11-2006 12:38:58: italian_italian=0 5-11-2006 12:38:58: japanese_default=0 5-11-2006 12:38:58: korean_default=0 5-11-2006 12:38:58: chinese_simplified=0 5-11-2006 12:38:58: spanish_modern=0 5-11-2006 12:38:58: swedish_default=0 5-11-2006 12:38:58: Thai_default=0 5-11-2006 12:38:58: chinese_traditional=0 5-11-2006 12:38:58: english_uk=0 5-11-2006 12:38:58: english_us=0 5-11-2006 12:38:58: RemoteRegistry=0 5-11-2006 12:38:58: MigWiz=0 5-11-2006 12:38:58: RemoteAssistance=0 5-11-2006 12:38:58: SecurityCenter=0 5-11-2006 12:38:58: SecurityCenter_SVC=0 5-11-2006 12:38:58: Task=0 5-11-2006 12:38:58: WSH=0 5-11-2006 12:38:58: Tree configuration Saved 5-11-2006 12:39:01: Saved master file 5-11-2006 12:39:01: Using default user credentials 5-11-2006 12:39:01: Setup started successfully |
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 18:24 ]
Heb je die dingen vanaf lijn 203 allemaal met XPlite eruit gesloopt?
Of heb jer eeen nog makkelijkere manier voor
Verwijderd
Er.uit.geslooptMakavelibrox2 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:12:
Heb je die dingen vanaf lijn 203 allemaal met XPlite eruit gesloopt?
Nu heb ik eindelijk een bulk lege DVD's in huis en ik heb gisteravond mijn Nlited exemplaar inelkaargevlochten voor later. Ik heb de DVD op een lege partitie getest en hij doet het voorbeeldig.
Nu ben ik niet zo bang meer voor een eventuele herinstallatie omdat ik nu weet dat ik een up to date exemplaar heb klaarliggen met al mijn drivers inclusief.
Installatie originele XP Cd met SP2 slipstreamed af fabriek=2,66 GB schijfgebruik (eerste boot)
Installatie mijn Nlited XP met drivers slipstreamed=2,44 GB-pagefile=1,44 GB (ik heb een inni minni pagefile)
Met Nlite heb ik het volgende bereikt en dit is voor de toekomst:
Besparing 249 MB op 589 MB inclusief drivers erbijgerekend (dit is een besparing op de image dus)!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
| Customized by nLite v1.2.1 - www.nliteos.com Components removed: Accessibility Options Briefcase ClipBook Viewer Games Internet Games NT Backup Pinball Screensavers ISDN Modems Printers Albanian keyboard Arabic (101) keyboard Arabic (102) AZERTY keyboard Arabic (102) keyboard Armenian Eastern keyboard Armenian Western keyboard Azeri Cyrillic keyboard Azeri Latin keyboard Belarusian keyboard Belgian (Comma) keyboard Belgian (Period) keyboard Belgian French keyboard Bengali (Inscript) keyboard Bengali keyboard Bosnian keyboard Bulgarian (Latin) keyboard Bulgarian keyboard Canadian French (Legacy) keyboard Canadian French keyboard Canadian Multilingual Standard keyboard Chinese (Simplified) - Microsoft Pinyin IME 3.0 keyboard Chinese (Simplified) - NeiMa keyboard Chinese (Simplified) - QuanPin keyboard Chinese (Simplified) - ShuangPin keyboard Chinese (Simplified) - US Keyboard keyboard Chinese (Simplified) - ZhengMa keyboard Chinese (Traditional) - Alphanumeric keyboard Chinese (Traditional) - Array keyboard Chinese (Traditional) - Big5 Code keyboard Chinese (Traditional) - ChangJie keyboard Chinese (Traditional) - DaYi keyboard Chinese (Traditional) - New ChangJie keyboard Chinese (Traditional) - New Phonetic keyboard Chinese (Traditional) - Phonetic keyboard Chinese (Traditional) - Quick keyboard Chinese (Traditional) - Unicode keyboard Chinese (Traditional) - US Keyboard keyboard Croatian keyboard Czech (QWERTY) keyboard Czech keyboard Czech Programmers keyboard Danish keyboard Devanagari - INSCRIPT keyboard Divehi Phonetic keyboard Divehi Typewriter keyboard Dutch keyboard Estonian keyboard Faeroese keyboard Farsi keyboard Finnish keyboard Finnish with Sami keyboard French keyboard FYRO Macedonian keyboard Gaelic keyboard Georgian keyboard German (IBM) keyboard German keyboard Greek (220) keyboard Greek (220) Latin keyboard Greek (319) keyboard Greek (319) Latin keyboard Greek keyboard Greek Latin keyboard Greek Polytonic keyboard Gujarati keyboard Hebrew keyboard Hindi Traditional keyboard Hungarian 101-key keyboard Hungarian keyboard Icelandic keyboard Irish keyboard Italian (142) keyboard Italian keyboard Japanese Input System (MS-IME2002) keyboard Japanese keyboard Kannada keyboard Kazakh keyboard Korean Input System (IME 2000) keyboard Korean keyboard Kyrgyz Cyrillic keyboard Latin American keyboard Latvian (QWERTY) keyboard Latvian keyboard Lithuanian IBM keyboard Lithuanian keyboard Malayalam keyboard Maltese 47-key keyboard Maltese 48-key keyboard Maori keyboard Marathi keyboard Mongolian Cyrillic keyboard Norwegian keyboard Norwegian with Sami keyboard Polish (214) keyboard Polish (Programmers) keyboard Portuguese (Brazilian ABNT) keyboard Portuguese (Brazilian ABNT2) keyboard Portuguese keyboard Punjabi keyboard Romanian keyboard Russian (Typewriter) keyboard Russian keyboard Sami Extended Finland-Sweden keyboard Sami Extended Norway keyboard Serbian (Cyrillic) keyboard Serbian (Latin) keyboard Slovak (QWERTY) keyboard Slovak keyboard Slovenian keyboard Spanish keyboard Spanish Variation keyboard Swedish keyboard Swedish with Sami keyboard Swiss French keyboard Swiss German keyboard Syriac keyboard Syriac Phonetic keyboard Tamil keyboard Tatar keyboard Telugu keyboard Thai Kedmanee (non-ShiftLock) keyboard Thai Kedmanee keyboard Thai Pattachote (non-ShiftLock) keyboard Thai Pattachote keyboard Turkish F keyboard Turkish Q keyboard Ukrainian keyboard United Kingdom Extended keyboard United Kingdom keyboard United States-Dvorak for left hand keyboard United States-Dvorak for right hand keyboard United States-Dvorak keyboard Urdu keyboard US English Table for IBM Arabic 238_L keyboard Uzbek Cyrillic keyboard Vietnamese keyboard Luna desktop theme Movie Maker Music Samples Windows Media Player Windows Sounds MSN Explorer Netmeeting Windows Messenger Search Assistant Security Center Tour User account pictures Zip Folders Error Reporting Messenger Remote Registry TCP/IP NetBIOS Helper DOCS SUPPORT VALUEADD Languages Many tweaks |

Kanolje, wat een topic
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 19:13 ]
Pagefile heb je heel klein,
Naar 120MB Gebracht of nog kleiner?
verder kwam ik dit tegen:
INSTELLINGEN PAGEFILE OPTIMALISEREN :
Deze tweaks vinden allemaal plaats in de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ Session Manager\Memory Management
Pagefile leegmaken: Wilt u dat de pagefile wordt geleegd bij het afsluiten van de computer zodat niemand deze meer kan lezen? Dan moet u in het register de DWORD-waarde ClearPageFileAtShutdown met waarde 1 aanmaken (met waarde 0 zet u deze functie weer uit). Het nadeel is dat XP hierdoor een stuk langzamer afsluit, doe dit dus alleen als het uit veiligheidsoverwegingen echt nodig is.
Pagefile zo weinig mogelijk gebruiken: Als u voldoende RAM-geheugen heeft (512 MB of meer) dan kunt u het gebruik van de pagefile grotendeels vermijden. Dit voorkomt het continu swappen van RAM-geheugen naar de harde schijf en maakt de computer sneller. In de betreffende registersleutel kunt u de DWORD-waarde DisablePagingExecutive aanpassen naar waarde 1 (met waarde 0 zet u deze functie weer uit).
Systeem Cache sneller maken: Door de kernel van Windows volledig in het RAM-geheugen te laden, krijgt u een sneller systeem. Dit gaat ten koste van het beschikbare geheugen, het gebruik is echter beperkt tot een paar MB. Om deze aanpassing te maken, moet u de DWORD-waarde LargeSystemCache veranderen in waarde 1 (met waarde 0 zet u deze functie weer uit).
Hoe kijkt men hier tegenaan?
Naar 120MB Gebracht of nog kleiner?
verder kwam ik dit tegen:
INSTELLINGEN PAGEFILE OPTIMALISEREN :
Deze tweaks vinden allemaal plaats in de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ Session Manager\Memory Management
Pagefile leegmaken: Wilt u dat de pagefile wordt geleegd bij het afsluiten van de computer zodat niemand deze meer kan lezen? Dan moet u in het register de DWORD-waarde ClearPageFileAtShutdown met waarde 1 aanmaken (met waarde 0 zet u deze functie weer uit). Het nadeel is dat XP hierdoor een stuk langzamer afsluit, doe dit dus alleen als het uit veiligheidsoverwegingen echt nodig is.
Pagefile zo weinig mogelijk gebruiken: Als u voldoende RAM-geheugen heeft (512 MB of meer) dan kunt u het gebruik van de pagefile grotendeels vermijden. Dit voorkomt het continu swappen van RAM-geheugen naar de harde schijf en maakt de computer sneller. In de betreffende registersleutel kunt u de DWORD-waarde DisablePagingExecutive aanpassen naar waarde 1 (met waarde 0 zet u deze functie weer uit).
Systeem Cache sneller maken: Door de kernel van Windows volledig in het RAM-geheugen te laden, krijgt u een sneller systeem. Dit gaat ten koste van het beschikbare geheugen, het gebruik is echter beperkt tot een paar MB. Om deze aanpassing te maken, moet u de DWORD-waarde LargeSystemCache veranderen in waarde 1 (met waarde 0 zet u deze functie weer uit).
Oink
En is het beter om de pagefile op de OS-partitie, of op de data-partitie te draaien?
En is het beter om de pagefile op de OS-partitie, of op de data-partitie te draaien?
Sommige services kan je ook stop zetten, dit vooral om geheugen te besparen. Maar bij het stopzetten van sommige services kan je systeem zelfs langzamer worden dan sneller. Kan je toch weer zien hoe brak die Windows XP eigenlijk toch weer in elkaar zit...
Ik zou trouwens graag weten waar je SP1 kan downloaden (niet SP1a). Dan heb je namelijk een naam mijn mening veilig systeem, dat nog behoorlijk zuinig is (tov SP2). Je hebt dan ook nog MS Java, veel minder log en traag + geheugenverspillend dan de Sun JAVA.
Ik zou trouwens graag weten waar je SP1 kan downloaden (niet SP1a). Dan heb je namelijk een naam mijn mening veilig systeem, dat nog behoorlijk zuinig is (tov SP2). Je hebt dan ook nog MS Java, veel minder log en traag + geheugenverspillend dan de Sun JAVA.
[ Voor 34% gewijzigd door Galactic op 13-11-2006 13:18 ]
Ik heb nog een paar mooie Tweak-Site's gevonden:
Iemand nog meer van dit soort handige site's?
Op-/aanmerkingen m.b.t. deze site's zijn natuurlijk ook altijd welkom
- Schoone PC
- Microsoft Tips & Trucs
- Computer Totaal! In slechts 60 minuten een snellere PC
- TweakHound's Super XP Tweaking Guide
Iemand nog meer van dit soort handige site's?
Op-/aanmerkingen m.b.t. deze site's zijn natuurlijk ook altijd welkom
Ik heb deze instelling onlangs gemaakt en merk inderdaad iets snellere respons. Wel is het zo dat het geheugen langzaam 'volloopt' dus af en toe FreeRAM XP draaien is geen overbodige luxe (van 80% naar 40% van 1GB geheugen).Makavelibrox2 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:56:
Systeem Cache sneller maken: Door de kernel van Windows volledig in het RAM-geheugen te laden, krijgt u een sneller systeem. ... Om deze aanpassing te maken, moet u de DWORD-waarde LargeSystemCache veranderen in waarde 1 (met waarde 0 zet u deze functie weer uit).
Ik heb in het verleden geexperimenteerd met DisablePagingExecutive maar dat leverde me regelmatig BSOD's. Afblijven dus...
Ik maak gebruik van het programmatje ccleaner. Hiermee verwijder je alle tijdelijke rotzooi die op je pc wordt opgeslagen maar waar je hoogstwaarschijnlijk niets meer mee doet. Ik draai dit programma regelmatig bij mensen die vrijwel niets doen om hun pc op orde te houden en dan krijg je toch vaak resultaten van bijvoorbeeld 1,2 gb wat verwijderd is. Dat is toch redelijk wat.
Ook zit hier een mooie tool in om een hoop corrupte registersleutels te verwijderen, ook dit werkt erg goed.
Verder zet ik standaard op pc's met >512 mb ram DisablePagingExecutiy en LargeSystemCache aan en dit heeft tot op heden nog geen problemen opgeleverd al lees ik hier boven dat er toch wel mensen zijn die er problemen mee hebben gehad.
Zo nu en dan formateer ik mijn systeem ook eens.
Ik heb eigenlijk nooit problemen, mijn Windows installatie draait nu al zeker een jaar en mijn logboeken zijn vrijwel error vrij. Ook de snelheid is OK, wel iets trager als in het begin, maar echt merkbaar is dat niet.
Ook zit hier een mooie tool in om een hoop corrupte registersleutels te verwijderen, ook dit werkt erg goed.
Verder zet ik standaard op pc's met >512 mb ram DisablePagingExecutiy en LargeSystemCache aan en dit heeft tot op heden nog geen problemen opgeleverd al lees ik hier boven dat er toch wel mensen zijn die er problemen mee hebben gehad.
Zo nu en dan formateer ik mijn systeem ook eens.
Ik heb eigenlijk nooit problemen, mijn Windows installatie draait nu al zeker een jaar en mijn logboeken zijn vrijwel error vrij. Ook de snelheid is OK, wel iets trager als in het begin, maar echt merkbaar is dat niet.
Verwijderd
Mijn excuses voor de topickick, maar ik heb een record verbroken.
Ik heb met Nlite en XPlite mijn XP zodanig weten te aanpassen en te slipstreamen dat ik nu een ongekent laag geheugengebruik heb.
Deze Windows XP versie is helemaal kaal en functioneerd verder zonder problemen.
Dit geheugengebruik is inclusief
->Alle drivers (oa Catalyst)
->NOD32
->Soundmanager (kan ik ook nog 3 MB op besparen)

Dit geheugengebruik is exclusief:
Ik heb met Nlite en XPlite mijn XP zodanig weten te aanpassen en te slipstreamen dat ik nu een ongekent laag geheugengebruik heb.
Deze Windows XP versie is helemaal kaal en functioneerd verder zonder problemen.
Dit geheugengebruik is inclusief
->Alle drivers (oa Catalyst)
->NOD32
->Soundmanager (kan ik ook nog 3 MB op besparen)

Dit geheugengebruik is exclusief:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
| NT Service tweak by Tweakhound! Level 3 intented Customized by nLite v1.2.1 - www.nliteos.com Components removed: Accessibility Options Briefcase ClipBook Viewer Games Internet Games NT Backup Pinball Screensavers ISDN Modems Printers Albanian keyboard Arabic (101) keyboard Arabic (102) AZERTY keyboard Arabic (102) keyboard Armenian Eastern keyboard Armenian Western keyboard Azeri Cyrillic keyboard Azeri Latin keyboard Belarusian keyboard Belgian (Comma) keyboard Belgian (Period) keyboard Belgian French keyboard Bengali (Inscript) keyboard Bengali keyboard Bosnian keyboard Bulgarian (Latin) keyboard Bulgarian keyboard Canadian French (Legacy) keyboard Canadian French keyboard Canadian Multilingual Standard keyboard Chinese (Simplified) - Microsoft Pinyin IME 3.0 keyboard Chinese (Simplified) - NeiMa keyboard Chinese (Simplified) - QuanPin keyboard Chinese (Simplified) - ShuangPin keyboard Chinese (Simplified) - US Keyboard keyboard Chinese (Simplified) - ZhengMa keyboard Chinese (Traditional) - Alphanumeric keyboard Chinese (Traditional) - Array keyboard Chinese (Traditional) - Big5 Code keyboard Chinese (Traditional) - ChangJie keyboard Chinese (Traditional) - DaYi keyboard Chinese (Traditional) - New ChangJie keyboard Chinese (Traditional) - New Phonetic keyboard Chinese (Traditional) - Phonetic keyboard Chinese (Traditional) - Quick keyboard Chinese (Traditional) - Unicode keyboard Chinese (Traditional) - US Keyboard keyboard Croatian keyboard Czech (QWERTY) keyboard Czech keyboard Czech Programmers keyboard Danish keyboard Devanagari - INSCRIPT keyboard Divehi Phonetic keyboard Divehi Typewriter keyboard Dutch keyboard Estonian keyboard Faeroese keyboard Farsi keyboard Finnish keyboard Finnish with Sami keyboard French keyboard FYRO Macedonian keyboard Gaelic keyboard Georgian keyboard German (IBM) keyboard German keyboard Greek (220) keyboard Greek (220) Latin keyboard Greek (319) keyboard Greek (319) Latin keyboard Greek keyboard Greek Latin keyboard Greek Polytonic keyboard Gujarati keyboard Hebrew keyboard Hindi Traditional keyboard Hungarian 101-key keyboard Hungarian keyboard Icelandic keyboard Irish keyboard Italian (142) keyboard Italian keyboard Japanese Input System (MS-IME2002) keyboard Japanese keyboard Kannada keyboard Kazakh keyboard Korean Input System (IME 2000) keyboard Korean keyboard Kyrgyz Cyrillic keyboard Latin American keyboard Latvian (QWERTY) keyboard Latvian keyboard Lithuanian IBM keyboard Lithuanian keyboard Malayalam keyboard Maltese 47-key keyboard Maltese 48-key keyboard Maori keyboard Marathi keyboard Mongolian Cyrillic keyboard Norwegian keyboard Norwegian with Sami keyboard Polish (214) keyboard Polish (Programmers) keyboard Portuguese (Brazilian ABNT) keyboard Portuguese (Brazilian ABNT2) keyboard Portuguese keyboard Punjabi keyboard Romanian keyboard Russian (Typewriter) keyboard Russian keyboard Sami Extended Finland-Sweden keyboard Sami Extended Norway keyboard Serbian (Cyrillic) keyboard Serbian (Latin) keyboard Slovak (QWERTY) keyboard Slovak keyboard Slovenian keyboard Spanish keyboard Spanish Variation keyboard Swedish keyboard Swedish with Sami keyboard Swiss French keyboard Swiss German keyboard Syriac keyboard Syriac Phonetic keyboard Tamil keyboard Tatar keyboard Telugu keyboard Thai Kedmanee (non-ShiftLock) keyboard Thai Kedmanee keyboard Thai Pattachote (non-ShiftLock) keyboard Thai Pattachote keyboard Turkish F keyboard Turkish Q keyboard Ukrainian keyboard United Kingdom Extended keyboard United Kingdom keyboard United States-Dvorak for left hand keyboard United States-Dvorak for right hand keyboard United States-Dvorak keyboard Urdu keyboard US English Table for IBM Arabic 238_L keyboard Uzbek Cyrillic keyboard Vietnamese keyboard Luna desktop theme Movie Maker Music Samples Windows Media Player Windows Sounds MSN Explorer Netmeeting Windows Messenger Search Assistant Security Center Tour User account pictures Zip Folders Error Reporting Messenger Remote Registry TCP/IP NetBIOS Helper DOCS SUPPORT VALUEADD Languages |
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 19:22 ]
Heel mooi werk!
Ik kwam laatst een nieuwe Defragmenter tegen: IoBit SmartDefrag
Wat denken wij hiervan
Wat denken wij hiervan
Verwijderd
Hahaha, je hebt gelijk, maar dit komt niet door de brakheid van Windows, maar om het feit dat sommige services afhankelijk van elkaar zijnEmu schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:43:
Sommige services kan je ook stop zetten, dit vooral om geheugen te besparen. Maar bij het stopzetten van sommige services kan je systeem zelfs langzamer worden dan sneller. Kan je toch weer zien hoe brak die Windows XP eigenlijk toch weer in elkaar zit...
Ik zou het zo willen zien als linux. Als Vista of XP haar bereaublad aan je toont en de muis ter controle aan jou geeft is het OS nog niet helemaal geladen. Bij Linux is dat wel zo. Daar betekend desktop+muis=klaar.
Het eventueel opnieuw installeren van Windows XP is geen straf. Met Nlite kun je een installatie zo in elkaar zetten dat je alleen maar de partitie hoeft op te geven en dat derest zoals XP installeren inclusief alle drivers vanzelf gaat. Zorg er dan wel voor dat je een aparte partitie hebt waar je data op staat zodat je hem daarna direct kan mounten (pardon, koppelen in XP heet dat).
Verder geloof ik nog steeds dat XP heel lang in de lucht kan blijven. Mensen die system restore de das om doen zijn niet echt slim. System restore kan je uit heel penible situaties halen. Voordat ik iets noemenswaardig wijzig aan mijn systeem maak ik een herstelpunt en als het mij niet bevalt zoals mijn onboard networkdriver kan rol je zo terug. No pain no hazzle.
Normaal staat systemrestore op 12% van je partitieruimte. Ik heb hem via Nlite op 50% gezet van de partitie. Niet dat hij dat ooit zal halen, maar bij grote operaties wil system restore tijdelijk even heel veel gig nodig hebben en als het ruimte tekort komt gaat het feest niet door. Vooral als je een kleine Windows XP partitie hebt. Maak de XP partitie dan ook minimaal 10 Gig groot om deze ellende te voorkomen.
Verwijderd
OeiSkyStreaker schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:23:
gooi voor de grap eens een stuk of 500 TT fonts in je font-foldertje...![]()
Wat overigens van mij ook mag is die DLL-Cache keihard uitzetten... Zit propvol elke keer met loodzware DLL's.
Fonts zijn inderdaad zeer lelijk omdat heel de folder bij het bootproces wordt ingeladen, maar je dllcache folder zal je systeem ook niet vertragen. Met een moderne harddisk mogen die paar honderd MB toch geen probleem meer zijn of wel?
Ik maak erop uit dat jij die folder telkens leegkiepert en dat hij zichzelf dan weer opnieuw opbouwt. Oftewel je dwijl met de kraan wagenwijd open. Je moet 2 registry settings veranderen voordat je die folder kunt verwijderen en dat hij ook weg blijft. Even zoeken want ik weet deze 2 keys niet uit mijn hoofd. Nummer 1 is de system file protection en de 2de zit heel diep in je registry.
Ik heb meegedaan aan dit project:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=85456&hl=
Nou dan krijg je amper een lach op je gezicht terwijl je pc opstart
Windows XP Pro: 69.4MB
RAM gebruik: 17.5M
Installatie tijd: 5min
OK, ok je kan ook heel erg weinig met je pc, maar om een lite windows cd te maken is naar mijn idee het beste ding om snelheid te winnen.
Wie verbreekt dit record, want het kan hoor er zijn nog en paar files...
Nou dan krijg je amper een lach op je gezicht terwijl je pc opstart
OK, ok je kan ook heel erg weinig met je pc, maar om een lite windows cd te maken is naar mijn idee het beste ding om snelheid te winnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Malarky op 22-12-2006 21:46 ]
Verwijderd
OMGMalarky schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:44:
Nou dan krijg je amper een lach op je gezicht terwijl je pc opstart![]()

Hier krijg even een slappe van. Ik dacht dat ik al iets bereikt had
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 21:59 ]
Mocht je trouwens op een snelle manier een slanke versie van Windows willen draaien, dan kun je hiervoor mijn recept gebruiken. Tis redelijk snel en simpel:
-XP cd maken met nLite, hierin overbodige rommel uitzetten (kost 20 minuutjes)
-Installeren (30 min)
-Alle dingen die bij msconfig -> laatste tab opstarten uitzetten (1 min)
-Alle overbodige services uitzetten(30 min)
Het resultaat is een 32-bits Windows die zo'n 50 tot 70 MB aan geheugen kost en waar je gewoon alles mee kan. De getweakte 64-bits Windows slurpt iets meer, richting de 120 MB minimaal. Dit is beide met skins, maar zonder voor mij nutteloze programma's als virusscanners en firewalls (ik heb genoeg aan de nat-filter in m'n router).
. Alleen heb je er zo weinig aan voor normaal gebruik
.
-Installeren (30 min)
Het resultaat is een 32-bits Windows die zo'n 50 tot 70 MB aan geheugen kost en waar je gewoon alles mee kan. De getweakte 64-bits Windows slurpt iets meer, richting de 120 MB minimaal. Dit is beide met skins, maar zonder voor mij nutteloze programma's als virusscanners en firewalls (ik heb genoeg aan de nat-filter in m'n router).
Dat is wel heel weinigMalarky schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:44:
Nou dan krijg je amper een lach op je gezicht terwijl je pc opstart![]()
Verwijderd
Dat zijn mensen met een hart wat lijkt op de mijne !Makavelibrox2 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:29:
Heel mooi werk!![]()
Wat denken wij hiervan
Why Free?
Because e.v.e.r.y.b.o.d.y. needs a good defragmenter
Right?
The Windows defragmenter lacks....
Windows needs to be regulary defragmented
Yes

Bevestiging nodig?
Windows Vista installeren op een NTFS partitie met 1 KB clusters

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 13:51 ]
Ik zat te denken ...
Is het volgende voor ons Tweakers niet een heeel goed idee
:
Installeer gewoon windows en gerbuik bijv. VMWare om een aparte windows in te richten voor de zware applicaties die je niet veel gebruikt. (Geen games, maar bijv. een programmeeromgeving met DB's).
Is het volgende voor ons Tweakers niet een heeel goed idee
Installeer gewoon windows en gerbuik bijv. VMWare om een aparte windows in te richten voor de zware applicaties die je niet veel gebruikt. (Geen games, maar bijv. een programmeeromgeving met DB's).
En wat denkt u over de prestatie'sVerwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:48:
[...]
Dat zijn mensen met een hart wat lijkt op de mijne !
Why Free?
Because e.v.e.r.y.b.o.d.y. needs a good defragmenter
Right?
The Windows defragmenter lacks....
Windows needs to be regulary defragmented
Yes
Bevestiging nodig?
Windows Vista installeren op een NTFS partitie met 1 KB clustersIk heb dit eens gedaan omdat ik wou kijken hoeveel slack het zou schelen. Veel , maar wel inclusief 1,673,233 fragmenten na een verse instal
Dat moet je ook helemaal niet doenTheGeneral schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:57:
Ik clean en optimize het registry elke week
Hoezo moet dat niet?
Ik doe dat ook elke week, en als het kan defragmenteer ik het register ook nog eventjes
Ik heb precies hetzelfde probleem, komt het doordat de schijf NFTS is?Makavelibrox2 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:03:
[...]
Is er iemand die deze n00b kan helpen![]()
Beschrijf eens hoe jullie dit programma gebruiken om te defragmenteren ( in stapjes)
Ik denk het neit,Arjantje72 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:21:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, komt het doordat de schijf NFTS is?
bronSupports NTFS from Windows NT, 2000, XP
Supports NTFS with compressed and encrypted files and folders
Dit heb ik ooit gedaan met mijn virtuele download computer:dr snuggles schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:42:
Mocht je trouwens op een snelle manier een slanke versie van Windows willen draaien, dan kun je hiervoor mijn recept gebruiken. Tis redelijk snel en simpel:
-Installeren (30 min)
[...]
Dat is wel heel weinig. Alleen heb je er zo weinig aan voor normaal gebruik
.

Ik kon er nog alles mee doen wat ik wilde doen, downloaden
Windows shares, internet, netwerk etc. werkten nog gewoon, systeem draaide zonder foutmeldingen maar was wel lekker licht.
Inmiddels is hij weer een keer opnieuw geïnstalleerd dus kan het niet meer nagaan wat ik allemaal had getweakt maar je kunt wel nagaan dat er veel optimalisatie mogelijk is.
En ja, VMWare tools waren geïnstalleerd
Hallo allen,
ik heb vandaag deze topic van top tot teen gevolgd en wil jullie alvorens bedanken voor de tips en dergelijke...
Ik heb de hier staande tweak guide maar eens gevolgd: http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks1.htm en voor 60% uitgevoerd...
Ik heb ook gebruik gemaakt van SERVICES.MSC om een aantal onbelangrijke services op hnadmatig te zetten en uit te schakelen (en ja, ik wist wat ik deed, heb alleen onbelangrijke services op handmatig gezet en ongebruikte services uitgeschakeld).
Alleen, ik kom er nu achter, dat mijn DVD stations niet functioneren, en als ik ze uit mijn apparaat beheer verwijder, opnieuw installeer, pc restart maakt dat niets uit, ze blijven niet functioneren (daarom vind ik het vreemd, dat juist mijn dvd stations ineens niet meer functioneren, ik heb niets uitgeschakeld wat betrekking heeft op een van deze apparaten).

Nu weet ik niet meer precies welke service verantwoordelijk is voor de DVD stations, en ik weet het niet eens zeker of het door een service komt die is uitgeschakeld.
Kan iemand mij in de juiste richting helpen? Wat kan ik het beste doen en hoe kan ik er z.s.m. achter komen waardoor dit wordt veroorzaakt?
Bij voorbaat dank!
//EDIT! - Uitgeschakelde services:
ik heb vandaag deze topic van top tot teen gevolgd en wil jullie alvorens bedanken voor de tips en dergelijke...
Ik heb de hier staande tweak guide maar eens gevolgd: http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks1.htm en voor 60% uitgevoerd...
Ik heb ook gebruik gemaakt van SERVICES.MSC om een aantal onbelangrijke services op hnadmatig te zetten en uit te schakelen (en ja, ik wist wat ik deed, heb alleen onbelangrijke services op handmatig gezet en ongebruikte services uitgeschakeld).
Alleen, ik kom er nu achter, dat mijn DVD stations niet functioneren, en als ik ze uit mijn apparaat beheer verwijder, opnieuw installeer, pc restart maakt dat niets uit, ze blijven niet functioneren (daarom vind ik het vreemd, dat juist mijn dvd stations ineens niet meer functioneren, ik heb niets uitgeschakeld wat betrekking heeft op een van deze apparaten).

Nu weet ik niet meer precies welke service verantwoordelijk is voor de DVD stations, en ik weet het niet eens zeker of het door een service komt die is uitgeschakeld.
Kan iemand mij in de juiste richting helpen? Wat kan ik het beste doen en hoe kan ik er z.s.m. achter komen waardoor dit wordt veroorzaakt?
Bij voorbaat dank!
//EDIT! - Uitgeschakelde services:

[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 02-01-2007 17:16 ]
Hmm...zit niet veel leven mee rin dit topic....
Wat denken we hiervan?Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:07:
Een volledige tweakguide is daarbij je maatje
ook maar es een schopje geven...
Ik vond de laatste tijd dat windows mn harde schijf nogal veel liet ratelen, dus heb ik hem ff gedefragmenteerd. nu ratelt mijn HDD gelukkig niet meer zo...
PS: zijn er nog mensen die een mooie tweak guide hebben gevonden?
PPS: Ik zie dat er veel files in mijn c:\windows\drivers map staan, zou ik die ook kunnen schoonmaken?
Ik zie zojuist in cmd.exe (c:\windows\fonts) dat als je dir /a:h typt je een heleboel "super-hidden" fonts te zien krijgt...
welke kan ik deleten?
t'is een hele lijst...
Ik vond de laatste tijd dat windows mn harde schijf nogal veel liet ratelen, dus heb ik hem ff gedefragmenteerd. nu ratelt mijn HDD gelukkig niet meer zo...
PS: zijn er nog mensen die een mooie tweak guide hebben gevonden?
PPS: Ik zie dat er veel files in mijn c:\windows\drivers map staan, zou ik die ook kunnen schoonmaken?
Ik zie zojuist in cmd.exe (c:\windows\fonts) dat als je dir /a:h typt je een heleboel "super-hidden" fonts te zien krijgt...
welke kan ik deleten?
t'is een hele lijst...
[ Voor 40% gewijzigd door Greyh0und op 25-01-2007 13:45 ]
Greyh0und
Gaan een beetje off topic misschien.
Als je ruimte wilt maken wis de $ntservicepackuninstall$. Dat zijn alle files om een service pack terug te draaien. Wis niet de map Service Pack Files. Dat is de baseline van alle systeem files waarop XP terugvalt voor het geval bestanden corrupt zijn geworden of kwijt zijn geraakt.
Je kunt verder allle uninstall mappen van updates verwijderen als je denkt dat je die niet meer nodig hebt. Die zien er ongeveer zo uit: $NtUninstallKB923694$ . In deze map wordt aangeraden niets in te wissen: $hf_mig$ .
Als je Outlook gebruikt kun je een deel van de mail archiveren op een andere partitie. Als je een grote pagefile gebruikt zet dan een deel op een andere partitie of HD.
Voor basic werkende tweaks probeer Tune XP: http://www.pcworld.com/do...ownloads/description.html .
Als je ruimte wilt maken wis de $ntservicepackuninstall$. Dat zijn alle files om een service pack terug te draaien. Wis niet de map Service Pack Files. Dat is de baseline van alle systeem files waarop XP terugvalt voor het geval bestanden corrupt zijn geworden of kwijt zijn geraakt.
Je kunt verder allle uninstall mappen van updates verwijderen als je denkt dat je die niet meer nodig hebt. Die zien er ongeveer zo uit: $NtUninstallKB923694$ . In deze map wordt aangeraden niets in te wissen: $hf_mig$ .
Als je Outlook gebruikt kun je een deel van de mail archiveren op een andere partitie. Als je een grote pagefile gebruikt zet dan een deel op een andere partitie of HD.
Voor basic werkende tweaks probeer Tune XP: http://www.pcworld.com/do...ownloads/description.html .
Ik heb twee mappen in Windows met $ntservicepackuninstall$. Zelfs al heb ik een Windows CD met SP2. Kan ik deze twee mappen ook verwijderen?
$NtServicePackUninstallIDNMitigationAPIs$
$NtServicePackUninstallNLSDownlevelMapping$
$NtServicePackUninstallIDNMitigationAPIs$
$NtServicePackUninstallNLSDownlevelMapping$
Durf ik niet te zeggen. Heb toevallig een paar dagen geleden update uninstallers geveegd. Die twee mappen heb ik niet nagezocht maar er staat bijna niets in. Kun je gewoon laten staan.
Samen is het idd nog geen MB.
Wat zijn de $NtUninstallKB923694$-mappen? Wat gebeurt er als ik ze verwijder?
Verwijderd
Daar is ie weer 
Wil je echt een snelle XP houden en wil je het ook lang volhouden dan vertel ik hier 3 geheimen die zijn werkelijkheid meervoudig bewezen heeft:
1. Pagefile: Kill him or stick with it. Als een WIndows XP machine een pagefile bavat zal hij hem ook gebruiken omdat XP nu eenmaal zo opgezet is dat het zo veel mogelijk geheugen vrij wil houden. Matigheid kent een OS niet en het is of alles of niets. Meer mensen kunnen zonder pagefile dan je denkt. Een kleinere pagefile werkt ook niet. Of het is óf de aanbevolen systeemhoeveelheid van 1.5x RAM of helemaal niet!
Mijn advies is dus: Kun je hoe dan ook zonder; DOEN!!
2. Een kleine aparte partitie voor XP en programma's minus games enzo van ongeveer 8 Gig aan het begin van je snelste schijf. Wil je echt hard gaan defragmenteer het zooitje even op psychical/name. O&O defrag kan dat heel goed bijvoorbeeld.
3. Installeer niet meer dan je nodig hebt en zorg dat je back-ups hebt van het register en dat deze élke dag worden gemaakt. ERUNT bijvoorbeeld is een prachtig programma dat deze Windowssetup al 3 maal gered heeft. Zo simpel en zo krachtig. Lees de readme goed door, het is een mooie uitleg over de werking van het programma en over hoe je een herstel uitvoert als je systeem helemaal niet meer opstart zoals hier vorige week met de Omega drivers. Windows is gered!
Bijvoorbeeld zoals dit scenario:
Restoring the registry with ERDNT - Emergency Scenario II
---------------------------------------------------------
Situation: Windows fails to boot up in normal and safe mode, and you
have no other working operating system installed on your PC.
The following two rescue methods require that your PC is configured so
that it can boot from CD. See your BIOS documentation for more
information.
1. Bart's PE Builder
Use another computer with Internet access and CD burning capabilities
to download this free program from the Internet (do a Google search
for it), which will create a bootable Windows CD with full access to
all drives (including NTFS). Boot from this CD, open the File
Management Utility and follow the directions in "Emergency Scenario I"
to run ERDNT and restore the registry.
2. The Windows Recovery Console (Windows 2000 and higher)
Note that you can use this method only if you saved the registry
backup inside the Windows folder, and that using this procedure only
the system registry is restored. This should however get you back into
Windows, from where you can run the ERDNT program to restore user
registries, if necessary.
- Boot your system from the Windows 2000/2003/XP CD-ROM.
- At the welcome screen, press "R" (Windows 2000: "R" then "C").
- Type in the number of the Windows installation you want to repair
(usually 1), then press ENTER.
- Type in the Administrator password (leave blank if you are unsure
what it is) and press ENTER.
- At the command prompt type
cd erdnt
or whatever you named your restore folder, then press ENTER.
- If you enabled automatic registry backup on system boot during ERUNT
installation and want to restore one of these backups, type
cd autobackup <ENTER>
- If you created subfolders for different registry backups (for
example, with the different creation dates), type
dir <ENTER>
to see a list of available folders, then type
cd foldername <ENTER>
where foldername is the name of a folder listed by the dir command,
to open that folder.
- Now type
batch erdnt.con <ENTER>
to restore the system registry from that folder.
- Type
exit <ENTER>
and remove the CD from the CD-ROM drive. The system will now reboot
with the restored registry.
Ken jij de site XPmyths? Nee? Lees het even door en haal die tekst wegPagefile zo weinig mogelijk gebruiken: Als u voldoende RAM-geheugen heeft (512 MB of meer) dan kunt u het gebruik van de pagefile grotendeels vermijden. Dit voorkomt het continu swappen van RAM-geheugen naar de harde schijf en maakt de computer sneller. In de betreffende registersleutel kunt u de DWORD-waarde DisablePagingExecutive aanpassen naar waarde 1 (met waarde 0 zet u deze functie weer uit).
Wil je echt een snelle XP houden en wil je het ook lang volhouden dan vertel ik hier 3 geheimen die zijn werkelijkheid meervoudig bewezen heeft:
1. Pagefile: Kill him or stick with it. Als een WIndows XP machine een pagefile bavat zal hij hem ook gebruiken omdat XP nu eenmaal zo opgezet is dat het zo veel mogelijk geheugen vrij wil houden. Matigheid kent een OS niet en het is of alles of niets. Meer mensen kunnen zonder pagefile dan je denkt. Een kleinere pagefile werkt ook niet. Of het is óf de aanbevolen systeemhoeveelheid van 1.5x RAM of helemaal niet!
Mijn advies is dus: Kun je hoe dan ook zonder; DOEN!!
2. Een kleine aparte partitie voor XP en programma's minus games enzo van ongeveer 8 Gig aan het begin van je snelste schijf. Wil je echt hard gaan defragmenteer het zooitje even op psychical/name. O&O defrag kan dat heel goed bijvoorbeeld.
3. Installeer niet meer dan je nodig hebt en zorg dat je back-ups hebt van het register en dat deze élke dag worden gemaakt. ERUNT bijvoorbeeld is een prachtig programma dat deze Windowssetup al 3 maal gered heeft. Zo simpel en zo krachtig. Lees de readme goed door, het is een mooie uitleg over de werking van het programma en over hoe je een herstel uitvoert als je systeem helemaal niet meer opstart zoals hier vorige week met de Omega drivers. Windows is gered!
Bijvoorbeeld zoals dit scenario:
Restoring the registry with ERDNT - Emergency Scenario II
---------------------------------------------------------
Situation: Windows fails to boot up in normal and safe mode, and you
have no other working operating system installed on your PC.
The following two rescue methods require that your PC is configured so
that it can boot from CD. See your BIOS documentation for more
information.
1. Bart's PE Builder
Use another computer with Internet access and CD burning capabilities
to download this free program from the Internet (do a Google search
for it), which will create a bootable Windows CD with full access to
all drives (including NTFS). Boot from this CD, open the File
Management Utility and follow the directions in "Emergency Scenario I"
to run ERDNT and restore the registry.
2. The Windows Recovery Console (Windows 2000 and higher)
Note that you can use this method only if you saved the registry
backup inside the Windows folder, and that using this procedure only
the system registry is restored. This should however get you back into
Windows, from where you can run the ERDNT program to restore user
registries, if necessary.
- Boot your system from the Windows 2000/2003/XP CD-ROM.
- At the welcome screen, press "R" (Windows 2000: "R" then "C").
- Type in the number of the Windows installation you want to repair
(usually 1), then press ENTER.
- Type in the Administrator password (leave blank if you are unsure
what it is) and press ENTER.
- At the command prompt type
cd erdnt
or whatever you named your restore folder, then press ENTER.
- If you enabled automatic registry backup on system boot during ERUNT
installation and want to restore one of these backups, type
cd autobackup <ENTER>
- If you created subfolders for different registry backups (for
example, with the different creation dates), type
dir <ENTER>
to see a list of available folders, then type
cd foldername <ENTER>
where foldername is the name of a folder listed by the dir command,
to open that folder.
- Now type
batch erdnt.con <ENTER>
to restore the system registry from that folder.
- Type
exit <ENTER>
and remove the CD from the CD-ROM drive. The system will now reboot
with the restored registry.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 11:41 ]
Dat zijn mappen met deinstalleer informatie van de bijbehorende updates en hotfixes. Als je denkt dat je die niet meer hoeft te deinstalleren omdat je Winwdows stabiel loopt kun je ze wissen.timow schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:58:
Samen is het idd nog geen MB.
Je kunt ook nog weinig gebruikte bestanden laten comprimeren met de Schijfopruiming tool van Windows. Die staat onder Bureau accesoires --> Systeem Werkset.
Verwijderd
Dat is basic zoals ik dat noem. Iedere zichzelf respecterende Windows gebruiker dient dit soort kennis welke jij schrijft gewoon te weten. Wie zijn schijf nooit opruimt loopt binnen een bepaalde tijd goed tegen de lamp en dan is het al vaak wat te laat.EricJH schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:58:
[...]
Dat zijn mappen met deinstalleer informatie van de bijbehorende updates en hotfixes. Als je denkt dat je die niet meer hoeft te deinstalleren omdat je Winwdows stabiel loopt kun je ze wissen.
Je kunt ook nog weinig gebruikte bestanden laten comprimeren met de Schijfopruiming tool van Windows. Die staat onder Bureau accesoires --> Systeem Werkset.
Paranoia hoef je ook niet te zijn. De meest gewiste bestanden door cleaners zijn de bestanden in de temporary mappen en de cachefiles van Internet Explorer dito. Je kunt IE instellen om zijn cache te legen bij het afsluiten. Probleem 1 opgelost. Als je Firefox gebruikt zoals ik dan kun je ook makkelijk in Firefox zo nu en dan de bestanden wissen, maar Firefox houdt er een heel wat nettere en kleinere cache op na dan zijn grote commerciële broer. Of het nog nodig is om hem te legen? Standaart is hij geloof ik maximaal 90MB? Niet veel in ieder geval.
Comprimeren van oude bestanden gaat mij wat te selectief. Ik maak een kleine Windows partitie aan en die comprimeer ik in zijn geheel. dat was een test en de boottime is exact hetzelfde gebleven, maar ik heb wel ruimte gewonnen die anders zomaar verspild was. Is dat probleem ook meteen opgelost.
Het gaat vaak mis met het registry en ik haal niet voor niets ERUNT aan omdat het gewoon systeemherstel breed aftroeft met herstelqualiteiten.
Als je systeembestanden corrupt zijn heeft dat vaak te maken met een technisch probleem en/of je hebt lopen te rommelen of een slecht programma erop gehad. Had je dat programma nu daadwerkelijk nodig? Meestal is het antwoord: nee
Ik heb mijn pc eens met contig en Power Defragmenter GUI gedefragmenteerd en nu loopt alles _weer_ iets beter dan ervoor
Greyh0und
Aandachtig heb ik het topic zitten lezen. Omdat ik mijn eigen systeem eigenlijk nog best OK vond qua snelheid (oa. opstarten en gebruik) was ik benieuwd wanneer mijn eigen xp geinstalleerd was. En wat blijkt 02-09-2004.
Dus meer dan twee jaar oud. Het enige wat ik doe is zo nu en dan even regcleaner gebruiken en een beetje defraggen. En het is zeker niet zo dat ik in 2004 alles heb geinstalleer en er sindsdien niets meer bij gekomen is en later weer ge-uninstalled. Beetje onderhoud en blijft lopen zoals ik wil.
Dus meer dan twee jaar oud. Het enige wat ik doe is zo nu en dan even regcleaner gebruiken en een beetje defraggen. En het is zeker niet zo dat ik in 2004 alles heb geinstalleer en er sindsdien niets meer bij gekomen is en later weer ge-uninstalled. Beetje onderhoud en blijft lopen zoals ik wil.
Stay safe
Iobit heeft een nieuwe versie uitgebracht van SmartDefrag
Gedraaid en werkt goed, kunnen enkele proffessionals hun mening hierop loslaten
Gedraaid en werkt goed, kunnen enkele proffessionals hun mening hierop loslaten
Verwijderd
Power Defragmenter GUI
SmartDefrag
Perfectdisk
Diskeeper
O&O degrag (of zo)
Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor. Is er nou een ECHT de beste of maakt het in de praktijk allemaal niet zo erg veel uit voor de performance welke je gebruikt?
Verder gebruik ik eigenlijk alleen Crapcleaner en jv16 PowerTools 2007 om de boel een beetje schoon te houden, en verder gewoon niet te veel zooi instaleren en zo.
En eens in de maand ff met Hitmanpro of zo scannen voor de zekerheid
SmartDefrag
Perfectdisk
Diskeeper
O&O degrag (of zo)
Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor. Is er nou een ECHT de beste of maakt het in de praktijk allemaal niet zo erg veel uit voor de performance welke je gebruikt?
Verder gebruik ik eigenlijk alleen Crapcleaner en jv16 PowerTools 2007 om de boel een beetje schoon te houden, en verder gewoon niet te veel zooi instaleren en zo.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 13:26 ]
Zover ik weet zijn ze allemaal wel goed, (Power Defragmenter GUI moet samen gebruiken met contig)Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:21:
Power Defragmenter GUI
SmartDefrag
Perfectdisk
Diskeeper
O&O degrag (of zo)
zolang je maar niet de defrag van XP gebruikt
Greyh0und
Het Grote Maak Je Pc Sneller Topic
Hallo, ik open dit topic omdat ik het erg prettig vind om op een snelle, opgeruimde pc te werken. Wie niet?
Dit topic gaat niet over overclocken of tunen, maar echt over softwarematige handelingen die iedereen kan uitvoeren en die toch veel effect hebben op de snelheid van het systeem. Ik som hieronder een aantal handelingen op, voor sommige is software nodig. Er staan links bij naar gratis programma's.
Ik hoop dat dit een handig topic wordt.
ps. Dit topic is voornamelijk voor Windows XP bedoeld.
Op virussen scannen
Dit is een veel voorkomende oorzaak van langzame pc's, het aan te raden altijd een up-to-date virusscanner geïnstalleerd te hebben. Gelukkig zijn er genoeg goede gratis virusscanners beschikbaar. Bijvoorbeeld:
AVG Free Edition, niet zo'n mooie interface, maar wel de beste gratis virusscanner die er is.
Avast Home Edition, deze heeft wel een mooie moderne interface, maar is daardoor iets minder snel dan AVG. Ook een hele goeie gratis virusscanner!
Hitman Pro, dit is een combinatie van allemaal bekende virus- en spywarescanners. Zo wordt er geen virus over het hoofd gezien!
Natuurlijk zijn er ook betere virusscanners, zoals Northon Antivirus, NOD32, Panda Antivirus enz. Maar deze zijn ook behoorlijk prijzig. Maar een gratis virusscanner voldoet meestal prima!
Op spyware scannen
Als je surft en niet-betrouwbare programma's installeert, wil er nog wel eens spyware op je computer komen. (Spyware is software dat jou als het ware bespioneerd op surfgedrag enz.) Dit is geen ramp, het is lang zo erg niet als virussen. Maar toch kan je pc er na een tijdje heel erg sloom van worden.
Gelukkig bestaan er spyware-cleaners, deze werken ongeveer hetzelfde als virusscanners. Hier weer de gratis versies:
Ad-Aware SE Personal
Spybot Search and Destroy
Spyware Doctor, hier heb je niet alle functies die je bij de betaalde versie hebt. De betaalde versie geeft ook real-time spyware bescherming.
Hijack This
Ongebruikte programma's uitschakelen
Als je Windows opstart, starten er een hele hoop programma's mee. (virusscanner, muis-/toetsenbord-software, MSN etc.) Deze staan rechts onderin je taakbalk. Al deze programma's bij elkaar vreten intern geheugen, dus kijk eens goed welke software er opstart en welke je ook daadwerkelijk gebruikt. MSN je bijvoorbeeld weinig, zet dan Windows Messenger uit. Gewoon rechtermuisknop op het icoon en dan eigenschappen. Daar zal het wel ergens staan. Ook profilers voor gamecontrollers kan je meestal uitzetten. Laat virusscanners enz. altijd aan! De wat gevorderde gebruiker kan in msconfig (START>Uitvoeren, typ msconfig en druk op OK) Zelf alles wat meeopstart instellen.
Ongebruikte programma's deïnstaleren
In de loop van de tijd installeer je waarschijnlijk heel wat software. Maar sommige programma's gebruik je bijna nooit meer dus die kan je er net zo goed weer afgooien. Ga eens naar Configuratiescherm>Software om te kijken wat er allemaal opstaat. Van hieruit kun je alle nutteloze programma's zo uninstallen.
Register cleanen
Heel veel programma's zetten dingen in het register. Maar als een programma eraf gegooid is kunnen sommige sleutels nog blijven staan. En na verloop van tijd wordt het een bende in het register. Hiervoor bestaan gelukkig gratis register-cleaners:
EasyCleaner
RegSeeker
CCleaner
Defragmenteren
De meeste software op je pc staat verspreidt over de harde schijf. Dus als je een programma opstart duurt het vaak lang omdat het alles bij elkaar moet zoeken. Dus is het slim om regelmatig te defragmenteren. Dit doe je door naar START>Alle programma's>Bureau-accesoires>Systeemwerkset>Schijfdefragmentatie te gaan. Het duurt waarschijnlijk wel even maar het is het zeker waard.
Formateren
Als dit alles niet werkt zit er niets anders op om Windows opnieuw te installeren. Zorg wel dat je al je belangrijke data (documenten, foto's, muziek, Favorieten, e-mails enz) op een cd of dvd brandt. Al je data gaat namelijk voorgoed verloren! Als je zover bent moet je de pc opstarten met je windows-cd (of recovery-cd) en in de setup eerst je C-schijf formateren en dan windows opnieuw installeren. Tip: je kan ook een partitie aanmaken als je heel veel data (bijv mp3's) hebt.
Dit was het dan, als jullie nog handige manieren hebben. Post ze!
Groetjes Tha Ra
Hallo, ik open dit topic omdat ik het erg prettig vind om op een snelle, opgeruimde pc te werken. Wie niet?
ps. Dit topic is voornamelijk voor Windows XP bedoeld.
Op virussen scannen
Dit is een veel voorkomende oorzaak van langzame pc's, het aan te raden altijd een up-to-date virusscanner geïnstalleerd te hebben. Gelukkig zijn er genoeg goede gratis virusscanners beschikbaar. Bijvoorbeeld:
AVG Free Edition, niet zo'n mooie interface, maar wel de beste gratis virusscanner die er is.
Avast Home Edition, deze heeft wel een mooie moderne interface, maar is daardoor iets minder snel dan AVG. Ook een hele goeie gratis virusscanner!

Hitman Pro, dit is een combinatie van allemaal bekende virus- en spywarescanners. Zo wordt er geen virus over het hoofd gezien!
Natuurlijk zijn er ook betere virusscanners, zoals Northon Antivirus, NOD32, Panda Antivirus enz. Maar deze zijn ook behoorlijk prijzig. Maar een gratis virusscanner voldoet meestal prima!
Op spyware scannen
Als je surft en niet-betrouwbare programma's installeert, wil er nog wel eens spyware op je computer komen. (Spyware is software dat jou als het ware bespioneerd op surfgedrag enz.) Dit is geen ramp, het is lang zo erg niet als virussen. Maar toch kan je pc er na een tijdje heel erg sloom van worden.
Ad-Aware SE Personal
Spybot Search and Destroy
Spyware Doctor, hier heb je niet alle functies die je bij de betaalde versie hebt. De betaalde versie geeft ook real-time spyware bescherming.
Hijack This
Ongebruikte programma's uitschakelen
Als je Windows opstart, starten er een hele hoop programma's mee. (virusscanner, muis-/toetsenbord-software, MSN etc.) Deze staan rechts onderin je taakbalk. Al deze programma's bij elkaar vreten intern geheugen, dus kijk eens goed welke software er opstart en welke je ook daadwerkelijk gebruikt. MSN je bijvoorbeeld weinig, zet dan Windows Messenger uit. Gewoon rechtermuisknop op het icoon en dan eigenschappen. Daar zal het wel ergens staan. Ook profilers voor gamecontrollers kan je meestal uitzetten. Laat virusscanners enz. altijd aan! De wat gevorderde gebruiker kan in msconfig (START>Uitvoeren, typ msconfig en druk op OK) Zelf alles wat meeopstart instellen.
Ongebruikte programma's deïnstaleren
In de loop van de tijd installeer je waarschijnlijk heel wat software. Maar sommige programma's gebruik je bijna nooit meer dus die kan je er net zo goed weer afgooien. Ga eens naar Configuratiescherm>Software om te kijken wat er allemaal opstaat. Van hieruit kun je alle nutteloze programma's zo uninstallen.
Register cleanen
Heel veel programma's zetten dingen in het register. Maar als een programma eraf gegooid is kunnen sommige sleutels nog blijven staan. En na verloop van tijd wordt het een bende in het register. Hiervoor bestaan gelukkig gratis register-cleaners:
EasyCleaner
RegSeeker
CCleaner
Defragmenteren
De meeste software op je pc staat verspreidt over de harde schijf. Dus als je een programma opstart duurt het vaak lang omdat het alles bij elkaar moet zoeken. Dus is het slim om regelmatig te defragmenteren. Dit doe je door naar START>Alle programma's>Bureau-accesoires>Systeemwerkset>Schijfdefragmentatie te gaan. Het duurt waarschijnlijk wel even maar het is het zeker waard.
Formateren
Als dit alles niet werkt zit er niets anders op om Windows opnieuw te installeren. Zorg wel dat je al je belangrijke data (documenten, foto's, muziek, Favorieten, e-mails enz) op een cd of dvd brandt. Al je data gaat namelijk voorgoed verloren! Als je zover bent moet je de pc opstarten met je windows-cd (of recovery-cd) en in de setup eerst je C-schijf formateren en dan windows opnieuw installeren. Tip: je kan ook een partitie aanmaken als je heel veel data (bijv mp3's) hebt.
Dit was het dan, als jullie nog handige manieren hebben. Post ze!
Groetjes Tha Ra

Mooie startpost, maar het scannen op virussen en spyware maken je pc niet sneller, maar juist trager (tenzij je de virusscanner uitschakelt als je een full scan hebt gedaan).
Overigens zijn hier al meedere topics over geweest, onder andere deze: [XP] Is een installatie echt niet optimaal te houden?
Wat je nu hebt is wel behoorlijk globaal, want voor Vista gaan een hoop dingen niet meer op en werken de dingen anders (denk aan prefetch > superfetch, etc.)
Mischien is het wel handig om een 'Centraal deel' te doen met bijv. info over het defragmenteren, en dan wat links neerzetten naar tooltjes (Diskeeper, etc.) en dan nog een speciaal deel te maken met tweaks voor XP en een deel met tweaks voor Vista. Er zijn namelijk behoorlijk veel tweaks uit te voeren in het registry onder XP (regedit). Ook kun je hier het uitschakelen van services bij zetten (services.msc).
Succes met het topic iig.
Overigens zijn hier al meedere topics over geweest, onder andere deze: [XP] Is een installatie echt niet optimaal te houden?
Wat je nu hebt is wel behoorlijk globaal, want voor Vista gaan een hoop dingen niet meer op en werken de dingen anders (denk aan prefetch > superfetch, etc.)
Mischien is het wel handig om een 'Centraal deel' te doen met bijv. info over het defragmenteren, en dan wat links neerzetten naar tooltjes (Diskeeper, etc.) en dan nog een speciaal deel te maken met tweaks voor XP en een deel met tweaks voor Vista. Er zijn namelijk behoorlijk veel tweaks uit te voeren in het registry onder XP (regedit). Ook kun je hier het uitschakelen van services bij zetten (services.msc).
Succes met het topic iig.
Ik vind ccleaner ook een heel leuk programmaatje om even snel je register en cookies et cetera te verwijderen.
Verder zal ik mijn pc ook weer eens even op virussen scannen, al een hele tijd niet gedaan
.
Alleen snap ik niet zo waarom je dit in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen hebt geplaatst.
Verder zal ik mijn pc ook weer eens even op virussen scannen, al een hele tijd niet gedaan
Alleen snap ik niet zo waarom je dit in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen hebt geplaatst.
[ Voor 32% gewijzigd door hello_moto op 08-03-2007 17:51 ]
Hitman pro is ook een zeer handig gratis programma.. Die vedient zeker een plaats in de openingspost vind ik .. En hijackthis is ook een goed programma
Om maar even door te zeuren 
Ik ben een tweaker die zn TCA werk onder linux doet, dan zou je dat er ook wel in kunnen betrekken maar dat wordt het ondertussen al een heel globaal topic.
Verder een prima startpost
Ik ben een tweaker die zn TCA werk onder linux doet, dan zou je dat er ook wel in kunnen betrekken maar dat wordt het ondertussen al een heel globaal topic.
Verder een prima startpost
Ik vind toch vind dat het met tweaking te maken heeft.hello_moto schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:48:
Dit heeft niet zozeer te maken met Tweaking maar meer gewoon met Software in het algemeen 
Vandaar dat ik dit topic dan ook verplaats naar SA, wel een goede startpost trouwens hoor!
Move TCA -> SA
Vandaar dat ik dit topic dan ook verplaats naar SA, wel een goede startpost trouwens hoor!
Move TCA -> SA
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Ik heb zonet even hitman pro, virusscanner et cetera gedraaid, daar komt toch aardig wat spyware uit
.

Klinkt als spionwaarTha Ra schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:37:
Ook heel belangrijk, download nevernooit SmileyCentral of CursorMania oid.
Even Het Grote Maak-Je-Pc-Sneller Topic mergen met [XP] Is een installatie echt niet optimaal te houden?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)