Toon posts:

oc-en slecht voor voeding??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pIII 700 is nu @805. de laatste tijd heb ik nogal last vat spanningsval op 12 volt..voeding kapot of heeft mijn mobo kuren?? (cuv4x)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44
Misschien nuttig als je verteld wat voor voeding je hebt?

Als het een el cheapo 230 Watt is dan kan ie gewoon niet genoeg stroom leveren...

Verwijderd

Topicstarter
is een a-open...235 watt..zwaardere voeding kopen??ik lees net ergens dat het aan me proc kan liggen!

Verwijderd

Ik had ook een 235 watt en een pIII 800 dmv convertorboardje en dat ging niet echt lekker toen ik me geforce erbij prikte *D

• Hielko
is een a-open...235 watt..zwaardere voeding kopen??
Zolang je systeem stabiel loopt lijkt me dat niet nodig.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
ik weet niet zo zeker of het wel zo is dat de voeding niet genoeg kan leveren. heeft iemand ooit wel eens gemeten wat zn computer nu echt uit die voeding trekt?

ik heb zelf gemeten dat mijn computer idle iets van 70 watt gebruikt, stressed 100 watt. maar dit is wat de voeding uit het net trekt, daar gaat nog een hoop van verloren in de voeding zelf. mijn systeem is een celly533@900, abit be6-2, hercules 3dprophet se, quantum fireball lt 15gig 7200. vooral die hercules lijkt me niet zo heel erg zuinig, de geforce 256 waren de meest slurpende chips aller tijden dacht ik (zelfs meer dan de geforce 2's)

het lijkt me vrij raar als andere systemen zoveel meer gebruiken, meer dus dan de 235 watt die een standaard voeding kan leveren.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:14

Dark

who tweaked the light?

Ja, ik heb het echt gemeten:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68790/2 en
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42034

... en 235w voeding is bij mijn setup ruim voldoende, dat trekt n.l. het complete spul inclusief 19" nog maar net uit het lichtnet.

• Hielko
het lijkt me vrij raar als andere systemen zoveel meer gebruiken, meer dus dan de 235 watt die een standaard voeding kan leveren.
Zo werkt het niet. Je voeding levert niet gewoon maximaal 230 Watt, maar op alle verschillende voltages zit een maximum die de voeding kan leveren qua ampere. Het kan bijvoorbeeld best zijn dat de 12V tekort schiet terwijl de 5V nog een berg ademruimte heeft. Ook is het zo dat een voeding op z'n max belasten niet erg goed is, en bij de meeste voedingen eigenlijk onmogelijk (de max volgens de specs dan).
... en 235w voeding is bij mijn setup ruim voldoende, dat trekt n.l. het complete spul inclusief 19" nog maar net uit het lichtnet.
Je monitor kan geeen gebruik maken van de voeding. Je kan hem hoogstens via de voeding doorgelust hebbeb, maar dat kost geen vermogen van de voeding.

Ik heb tussenhaakjes een 235 Watt voeding met 2 HD's, een GeForce1, een Pentium 2 en de nodige insteekkaarten. En ik weet zeker dat het voltage die de voeding vroeger leverde toe er nog veel minder spullen inzaten hoger was dan nu. Hij wordt nu ook heel erg warm....

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:14

Dark

who tweaked the light?

Je hebt duidelijk niet gelzen wat ik in de vorige draad schreef... ik heb een conrad powerpro gekocht, een apparaatje dat het opgenomen vermogen berekend. Hierop heb ik een complete set aangesloten inclusief monitor.

edit quote uit mijn vorige re:
Ik heb bij conrad een metertje gekocht ( http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0205077990968269543&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=10256&TK_PAR[MEDIUM]=89 ) en ben tot de conclusie gekomen dat mijn toch vrij uitgebreide arsenaal niet meer dan 1 gulden aan stroom kost per dag. Het gemiddelde gebruik ligt zo rond de 200w en dat is inclusief alle adapters en monitor.
aangesloten spul:
asus p2b-s i440bx bord
p3-600E @672
256 mb infineon 222 (2x128)
4x ide hdd
2x scsi hdd
2x scsi cd(rw)
2x nic 100m
Mx300 + db 50 xg
geforce ddr (CLAP)
scsi scanner
hp1100 laserprinter
switch 8poorts
Dtt 5.1
2x mouse (ps2 & usb)
keys ps2
2x exterminator gamepad
Iiyama 19" visionmaster pro 450
aantal fans

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ikzelf heb een Intel computer en ik heb mijn 235 standaard voeding moeten vervangen door een 300Watt voeding omdat stabiliteit ver te zoeken was, veel plotselinge restarts ed. Nu werkt het prima. Mijn specs:

Intel P3-700E@1050MHz, 1.85Volt, Arctic Circle ( zit rechtstreeks op de voeding )
Asus P3B-F moederbord
192MB 133MHz geheugen draaiend op 150MHz cas 3-2-2.
GeForce 2 GTS 220/400MHz, Golden Orb.
2 x Maxtor harddisks
DVD drive
SoundBlaster Live

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1