Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case laten maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• tomblok
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik wil een niewe casmod starten na mijn amd h20c0old.
Nu is mijn oom van beroep lasser en we hadden het er laatst over casemodden ik zo van kan jij me geen case maken.
Hij zie ja kan van alu en staal.
Dus is mijn vraag wat gelijdt beter warmte staal of alu.
En dan nog een vraag ik heb nog geen ontwerp want weet echt niet welke maten een beetje rieeel zijn.
Dit moet er in passen.
zie specs op http://specs.tweak.to/14298.
wil het zo makkelijk mogelijk houden wil dus iets met een soort van kubus ;) .

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Een kast van Aluminium is lichter. Daarom worden tegenwoordig ook kasten daarvan gemaakt en ook CPU heatsinks.

Check je Binas voor geleiding van warmte :)

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:16

hilgo

Clear your mind of can't.

Voor het gewicht zou ik zeggen alu. Warmte zal, denk ik, weinig uitmaken wat je kiest (maar da's puur natte vinger werk van me, de kenners weten het vast beter ;))
Voor het ontwerp zou je natuurlijk naar bestaande kasten kunnen kijken en die maten gebruiken.

Discogs

• tomblok
mimic schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:13:
Een kast van Aluminium is lichter. Daarom worden tegenwoordig ook kasten daarvan gemaakt en ook CPU heatsinks.

Check je Binas voor geleiding van warmte :)
edit heb even gekeken ma ga toch voor alu want is idd veel lichter.
Ma nu nog ff opzoeken wat voor een maten beter zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door tomblok op 24-07-2006 14:18 ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
probeer eens een wikipedia, staat het vast wel op.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmtegeleiding

Alstu

Ik heb alleen geen idee of een hogere waarde beter geleiding betekent of niet.

Alu heeft een veel hogere waarde overigens.

[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 24-07-2006 14:21 ]

• tomblok
ja hoger waarde is beter geleiding want goed geleidt het beste.
Ma ik wil dus een ontwerp maken alleen weet ik niet zo goed hoe dus iemand enig iedee.
Of meschien een progje waarmee ik dit kan maken een tekening.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
tomblok schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:25:
ja hoger waarde is beter geleiding want goed geleidt het beste.
Ma ik wil dus een ontwerp maken alleen weet ik niet zo goed hoe dus iemand enig iedee.
Of meschien een progje waarmee ik dit kan maken een tekening.
Maar!!!
Het is hier geen msn lapzwans ;) Teken je kast eerst hoe je m wilt hebben, voor, achter, zijkant, onder, boven, achter. Daarna ga je kijken hoeveel ruimte je nodig zult hebben voor je drives etc. Daarna teken je een 3D model: voor/boven/rechterzij met maten. onder/achter/linkerzij met maten. Je kan alle panelen ook nog even apart tekenen en uitrekenen. Computerprogramma's zijn overkill voor zo'n "klusje"

[ Voor 34% gewijzigd door Matias op 24-07-2006 14:31 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Arunia schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:20:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmtegeleiding

Alstu

Ik heb alleen geen idee of een hogere waarde beter geleiding betekent of niet.

Alu heeft een veel hogere waarde overigens.
Hoger is beter.
Aluminium is lichter en geleidt beter warmte dan staal. Nadeel is dat het minder sterk is, (je zal dus dikker alu moeten gebruiken, wat overigens nog steeds lichter is dan staal) het is duurder en minder makkelijk te lassen. Boren en zagen in aluminium is echter wel weer makkelijker. Ik zou dus zeggen, ga voor alu.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

matiasjansen schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:29:
[...]

Maar!!!
Het is hier geen msn laBzwans ;) Teken je kast eerst hoe je m wilt hebben, voor, achter, zijkant, onder, boven, achter. Daarna ga je kijken hoeveel ruimte je nodig zult hebben voor je drives etc. Daarna teken je een 3D model: voor/boven/rechterzij met maten. onder/achter/linkerzij met maten. Je kan alle panelen ook nog even apart tekenen en uitrekenen. Computerprogramma's zijn overkill voor zo'n "klusje"
Je hebt helemaal gelijk... Maak ook ff een mooie startpost, want ik geloof dat je niet zomaar topic mag starten zonder ff de FAQ door te lezen...

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
^^^^ Eensch met Matias dus.

wat mijn leraar voor de cursus DreamWeaver toendertijd ook al zei (en wat ook echt een onderdeel was van de cursus) is dat je in iedergeval in woorden moet omschrijven wat je wilt dat het kan doen.
Daarna kun je het ontwerp gaan maken. Schets dus (nadat je het onder woorden hebt gebracht) eens uit hoe je het eruit wilt laten zien.

Wat vind je leuk, bijvoorbeeld dingen uit een film, game of irl. Dat zijn weleens leuke thema's om een case naar te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 24-07-2006 14:38 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zilver is het beste warmte geleidende materiaal zo ver dat in PC's gebruikt wordt ( daarom ook Artic Silver ) helaas is dat zo duur. Koper is ook goed maar zwaar en het kan erg lelijk worden ( groen door corosie ). Aluminium heeft die problemen niet, het is licht en als dik genoeg sterk ook.

Dus daar heb je het antwoordt!

[ Voor 5% gewijzigd door swampy op 24-07-2006 14:43 ]

There is no place like ::1

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

swampy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:41:
Zilver is het beste warmte geleidende materiaal zo ver dat in PC's gebruikt wordt ( daarom ook Artic Silver ) helaas is dat zo duur. Koper is ook goed maar zwaar en het kan erg lelijk worden ( groen door corosie ). Aluminium heeft die problemen niet, het is licht en als dik genoeg sterk ook.

Dus daar heb je het antwoordt!
pssst ;) http://nl.wikipedia.org/wiki/Warmtegeleiding

Arctic Diamond anyone ;)?

snel editten he :P

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-07-2006 14:45 ]

www.google.nl

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Maar waarom wordt er dan ijs gebruikt bij extreem overklokken, terwijl het slechter warmte gelijd dan alu of koper volgens dat rijtje(waar de meeste heatsinks van zijn..) :?

:+

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 24-07-2006 14:46 ]

Verwijderd

en wie agat die plaat aluminium betalen? best prijzig momenteel :D

Verwijderd

Als programma om ideëen te visualiseren en ontwerpen te maken:
Google sketchup (google heeft sketchup gekocht en daarvan een gratis versie online gezet met 'beperkte functioniliteit', waar je dus meer dan genoeg mee kan.

Dit heb ik onlangs zelf gemaakt: klik

Helemaal niet zo moeilijk. Rechts zit er dan een knopje waarmee je modellen van anderen kan doorzoeken in een dedicated google pagina, en met een klik op de knop inladen in je tekening. En qua casemodding zijn er wel heel wat models te vinden (fans ed.)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

TheZeroorez schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:46:
[...]

Maar waarom wordt er dan ijs gebruikt bij extreem overklokken, terwijl het slechter warmte gelijd dan alu of koper volgens dat rijtje(waar de meeste heatsinks van zijn..) :?

:+
Je bedoelt droogijs? volgens mij is het zo dat droogijs sneller zijn koudheid afgeeft als alu. (Mocht je een heatsink invriezen oid :P )

Hoe wou jij in godsnaam _vloeibare_ alu in een buis gooien om het zodoende te laten koelen?

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-07-2006 14:52 ]

www.google.nl

• tomblok
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:48:
en wie agat die plaat aluminium betalen? best prijzig momenteel :D
overgebleven alu wat te klein is vvordt niet meer gebruik voor wat ze daar maken.
daar is u antwoord :P :P.

Ma heb eens een schets gemaakt heb een thema bedacht omdat ik dan toch een xtreme xfx heb is dat het tema dus.
Wil het dus een kubus maken is denk ik ook het makelijkste en dan uit de zeikant wil is een logo van Xfx laten freezen.
En dan kom ik op de voorkant ik vindt dit een probleem want hoe zet ik er eigelijk mijn dvd brander enzo in vast moet ik achter het gat dan een steuntje maken of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door tomblok op 24-07-2006 14:55 ]

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:12
Ben ik nu de enige die zich stoort aan dit kleuter-taalgebruik ? 8)7 8)7

One cookie a day keeps the doctor away !

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hoezo kijk je niet in je eigen kast voor een basis en past daar een mooie mod op toe :?

Mooooooeeeee......

• tomblok
ppaulv schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:55:
vast niet. O-)

• Black Piet
  • Niet online
Ik stoor me meer aan het feit dat de persoon zelf niks doet...

Google en GoT kan je perfect op zoeken. Als je toch zo creatief bent om een kast te maken, dan ben je ook creatief in zoeken hier...

Mooooooeeeee......

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

SeatRider

Hips don't lie

_/-\o_

Nederlands is makkelijker als je denkt

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55

BCC

Onder het motto: Nederlands is niet mijn goeiste vak:
tomblok schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:53:
[...]
Overgebleven aluminium wat te klein is. Dat vvordt niet meer gebruikt voor wat ze daar maken. Daar is uw antwoord :P.

Maar ik heb eens een schets gemaakt en ik heb een thema bedacht. Omdat ik dan toch een Xtreme Xfx heb, is dat het thema dus.
Ik wil het dus een kubus maken. Dat is denk ik ook het makkelijkste. en dan Uit de zeiijkant wil isk een logo van Xfx laten freezen.
En dan kom ik op de voorkant. Ik vindt dit een probleem, want hoe zet ik er eigelijk mijn dvd brander enzo in vast? Moet ik achter het gat dan een steuntje maken of zo?
* Thanks black piet :)
* Thanks Seatrider, ik zie door de [] het bos niet meer :) Ik denk dat het nu wel duidelijk is. Ik heb de kromme zinsconstructies maar even laten staan...

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 24-07-2006 15:25 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wou er eigenlijk een grotere post aan gaan wijden.. Maar zo kan het ook.
TomBlock, zou je aub op je taalgebruik willen letten? Dankje. :)

Hier op tweakers.net hebben we een netiquette, ook met de taal. Zoals hierboven al gezegd is, het is hier geen msn.
En neem meteen ook even de faq door. Vooral de netiquette dus.
Ja, iedereen maakt weleens een typfout, maar probeer dan tenminste een fantsoenlijke post te maken.

ontopic:
Voor je case zou ik aluminium nemen. Denk aan je airflow en dan komt alles goed.

[ Voor 15% gewijzigd door endless op 24-07-2006 15:07 ]

• Black Piet
  • Niet online
[Afzeik en topicreport modus]
BCC schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:01:
tomblok schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:53:
Overgebleven aluminium wat te klein is. Dat vvordt niet meer gebruikt voor wat ze daar maken. Daar is u antwoord .

Maar ik heb eens een schets gemaakt, en ik heb een thema bedacht. Omdat ik dan toch een xtreme xfx heb, is dat het thema dus.
Ik wil het dus een kubus maken. Dat is denk ik ook het makelijkste. en dan Uit de zeiijkant wil isk een logo van Xfx laten freezen.
En dan kom ik op de voorkant. Ik vindt dit een probleem, want hoe zet ik er eigelijk mijn dvd brander enzo in vast? Moet ik achter het gat dan een steuntje maken of zo?
@BCC
Je vergat er nog 1: "Ik vindt......."

Mooooooeeeee......

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Black Piet schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:05:
[Afzeik en topicreport modus]
[...]
@BCC
Je vergat er nog 1: "Ik vindt......."
Het is uw antwoord, en makkelijkste.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, dat is redelijk goed op te zoeken, en je lijkt daar compleet geen poging toe gedaan te hebben. Verder is dit een discussieforum over casemodden, en voor zover ik weet behoort 'kritiek geven op taalgebruik' daar nog niet toe.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.