linksys wrt54g vertraagt download snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 09:33
Hoi,

mijn situatie is als volgt, ik heb 1 pc met draad en 1 laptop met een draadloos pcmcia kaartje. Nu viel mij op dat ik met de pc rechtstreeks op mijn speedtouch home op 620 kb/s kom en met modem>router>pc maar op 500, dat scheelt nog al wat. Plus dat mijn verbinding nog wel eens wegvalt tijdens downloaden aan de router. Is hier een oplossing voor? Als laatste redmiddel zou ik de pc op de modem kunnen doen en dan via de pc terug naar de router zodat mijn laptop toch wireless internet krijgt. Ook was ik bezig met het bereik van mijn router te vegroten, nu heb ik DD-wrt firmware erop zitten. Wie kan mij helpen :+

Ben al aan het zoeken geweest maar kwam er niet uit 8)7

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-04 22:00

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb helaas geen antwoord voor je, maar sluit me wel aan bij je probleem. DD-WRT zorgt bij mij voor een verschrikkelijk stabiele verbinding en een groter/beter bereik van het draadloze signaal, maar downloaden kan ik er dus niet mee.
Bij een torrent maakt hij zeer weinig verbindingen en lijkt wel of de snelheid per peer wordt geknepen (op 1,5kb/s ofzo), bij een bestand knipt mijn downloadmanager 't bestand in stukken, en zodra er meer dan 3 stukken bezig zijn dan stopt alles....
Mijn instellingen van utorrent en de downloadmanager zijn niet gewijzigd....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• michaeltb
had je deze download problemen ook met je standaard linksys firmware? ik wel

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
michaeltb schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:31:
Hoi,

mijn situatie is als volgt, ik heb 1 pc met draad en 1 laptop met een draadloos pcmcia kaartje. Nu viel mij op dat ik met de pc rechtstreeks op mijn speedtouch home op 620 kb/s kom en met modem>router>pc maar op 500, dat scheelt nog al wat. Plus dat mijn verbinding nog wel eens wegvalt tijdens downloaden aan de router. Is hier een oplossing voor? Als laatste redmiddel zou ik de pc op de modem kunnen doen en dan via de pc terug naar de router zodat mijn laptop toch wireless internet krijgt. Ook was ik bezig met het bereik van mijn router te vegroten, nu heb ik DD-wrt firmware erop zitten. Wie kan mij helpen :+

Ben al aan het zoeken geweest maar kwam er niet uit 8)7
Zou je wat meer info kunnen geven... Over welk versie nummer van je router hebben we het eigenlijk?

Mooooooeeeee......

• michaeltb
linksys wrt54g v1.1 met dd firmware

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dat is op zich een bekend "issue" met de DD-WRT en andere custom firmware. De router heeft maar een beperkte CPU en geheugencapaciteit en al die features die zijn toegevoegd zorgen voor een ietwat verhoogd CPU gebruik. Het is overigens ook merkbaar als je de bedrade routerpoorten flink belast, dan gaat het doorvoersignaal van wireless om dezelfde reden naar beneden. Ook met de originele linksys firmware overigens. Ik heb de WTR54G een tijdje gehad en ik heb 'm ingewisseld voor de (flink duurdere) Draytek Vigor 2800VG. Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer met wireless snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door DexterDee op 24-07-2006 11:12 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• michaeltb
Ok dus ik blijf met het probleem zitten met de traagheid van de router wired of wireless? Dan zie ik alleen als oplossing dat ik de modem rechtreeks op mijn wired pc zet en van mijn pc wired naar de router en de router wireless naar mn laptop. Hoe moet ik dit schakelen? Ben nu bezig met internetdelen in win xp. Maar die router doet heel langzaam en traag. Zou hij wel met dd-wrt om kunnen gaan?

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb zelf een soortgelijk probleem.

Een WRT54GC router die ik alleen als accesspoint gebruik.
Ook niet vooruit te branden en soms valt de verbinding zelfs compleet weg.
Als ik een WAP11 op hetzelfde kanaal met dezelfde snelheid aansteek werkt alles vlekkeloos

Die GC versies zijn volgens mij gewoon brak en nieuwere firmware is er niet.

Groeten,
Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

• michaeltb
nu heb ik mn laptop internet verbinding gegeven via modem > desktop>router>laptop dus via een werkgroep internetdelen. Nu haal ik snelheden van 630 kb/s. Raar ding die linksys

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

michaeltb schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:05:
had je deze download problemen ook met je standaard linksys firmware? ik wel
Ik niet.... met 1.009 deed het downloaden het uitstekend (tot de router hing, maar dat was vrij willekeurig, niet door het downloaden...), alleen het bereik / zendsterkte was daar ook aanzienlijk minder.
Over welk versie nummer van je router hebben we het eigenlijk
v5

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

michaeltb schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:23:
nu heb ik mn laptop internet verbinding gegeven via modem > desktop>router>laptop dus via een werkgroep internetdelen. Nu haal ik snelheden van 630 kb/s. Raar ding die linksys
Da's logisch, aangezien je nu de router functie niet gebruikt en laat deze nu net flink wat CPU en geheugen van die linksys opslokken :Y)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 00:10
Probeer anders HyperWRT Thibor.
HyperWRT blijft vrij dicht bij de standaard f/w, maar wel met signal boost mogelijkheid en een rits andere handige functies.

De 1.1 versie is idd wel een stuk minder krachtig dan nieuwere modellen, zeker qua CPU. Maar of dat de slome snelheden verklaart :?
Hoe had je trouwens de Linksys en de Speedtouch Home (zo'n oud mxstream modem toch) geconfigureerd? Ik weet uit ervaring dat dat niet vlekkeloos gaat en dat je met SIP spoofing aan de slag moet om dubbel NAT'en te voorkomen!

[ Voor 4% gewijzigd door nOLoGIc op 24-07-2006 13:32 ]

• nOLoGIc
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:55:
Heb helaas geen antwoord voor je, maar sluit me wel aan bij je probleem. DD-WRT zorgt bij mij voor een verschrikkelijk stabiele verbinding en een groter/beter bereik van het draadloze signaal...
DD-WRT op een WRT54G v5? Daar heb je flink voor moeten knutselen of...?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nee hoor, valt best wel mee die v5 flashen, zie maar!!

• nOLoGIc
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:35:
Nee hoor, valt best wel mee die v5 flashen, zie maar!!
Die had ik al eens gezien, maar echt makkelijk vind ik het niet :/
Heb zelf gelukkig een oudere GS en sinds ik v/d castratie v/d 54G sinds v5 weet en zo'n instabiel kreng in actie heb gezien laat ik Linksys links liggen...

[ Voor 3% gewijzigd door nOLoGIc op 24-07-2006 13:42 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

/off topic
Als je die wiki uitprint en met een kabeltje je WRT54G ingaat en dan netjes de stappen volgt, dan staat 't er in 5 tot 10 minuten op. Loopt trouwens nog een draadje hier op GoT over.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-07-2006 13:48 ]

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Pagina: 1