TIP:Linksys WRT54GC en zeer traag draadloos verkeer.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Beste got-ets,

Ik deel graag met jullie mijn ervaringen m.b.t. de Linksys 54GC router. Dit is een 4 poorts router met 54G draadloze netwerk ondersteuning.
Afbeeldingslocatie: http://www1.linksys.com/products/image180/wrt54gc.jpg

Ik heb het apparaat gekocht en zoals zoveel draadloze apparatuur geconfigt. In mijn geval gebruikte ik de router functie niet, het ging bij mij alleen om de AP functie.

Wat ik ondekte was dat de draadloze verbinding ten alle tijden "Exellent" was, maar naar verloop van tijd had ik last van pakketten die gedropt werden. Na wat meten en analyse kwam ik erachter dat wanneer de router gereboot was alles prima werkte, daarna begon het. Van 54Mb naar 22Mb, 11Mb, 5Mb, tot 1 Mb. Daarna kon de router niet meer lager en begonnen de problemen pas echt merkbaar te worden. Na een paar uur kwam er zelfs geen icmp pakketje meer aan op het IP adres van de router zelf!

Omdat de winkel nogal moeilijk deed, besloot ik zelf een support case bij Linksys aan het maken. Gewoon online vanaf mijn vaste PC. :-) Na wat testjes kon ik het apparaat terugsturen. (kostenloos) Binnen een week had ik een nieuwe en waren alle problemen opgelost.

Wat blijkt nu: In de WRT54GC router hardware versie 1 zit een fout volgens Linksys. Heb je versie 2 hardware, dan hoef je je geen zorgen te maken. (Die heb ik nu ook, zie foto hieronder) Je kunt de versie 1 hardware herkennen aan het feit dat er geen versienummer op het stickertje met het serienummer staat. Kijk dus even op jou exemplaar of daar ook geen versienummer staat, dan kun je hetzelfde doen als ik en krijg je een nieuwe van Linksys.
Afbeeldingslocatie: http://www.remondepemon.nl/got/wrt54gc-serial.jpg

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Verwijderd

wellicht een tip aan de TS om niet zijn MAC en Serienummer te laten slingeren op foto's })

• RemonDePemon
Ik kan me niet bedenken wat iemand zou kunnen uithalen met mijn serienummer of MAC adres maar het is aangepast....

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oe interessant

ik heb een v1.1 of 1.2 volgens mij. Gekregen nadat ik me oude linksys wap54g teruggestuurd had, bleef resetten.

Net remote gechecked

Ik heb WAG354G 1.01.05

Vreemd, wel precies hetzelfde kastje maar ander type nummer

[ Voor 30% gewijzigd door Viper® op 07-09-2006 11:33 ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:07
Ik heb een versie 1, maar nergens last van! :S

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
handige tip.. heb precies hetzelfde probleem..thuis eens checken welk nummer.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het klinkt als een bekend probleem waar nogsteeds geen echte oplossing voor is vanuit linksys
Ik heb zelf de wrt54g gehad met de zelfde problemen. (hardware versie 1, later een versie 3 en 5 gehad die precies de zelfde kuren hadden)

ook met een wmp54g had ik deze kuren.
snelheid loopt steeds verder terug of signaal valt steeds weg . zelfs op een paar meter afstand trage verbinding , of de router is helemaal niet te vinden.
In het begin lijkt alles goed te werken en na een paar maand begint het gedonder.
modem resetten of andere firmware helpt maar even.
Bij versie 1 van de wrt54g werd ook geroepen dat er een hardware fout in zat.

[ Voor 19% gewijzigd door PBloem op 07-09-2006 11:44 ]

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-03 09:08
Een heleboel linksys apparaten hebben hier last van. Er is geen oplossing voor.

Ik heb een losse router en een modem/router van linksys.

Stom genoeg gaat het alleen maar goed als ik de usb netwerkadapter van linksys gebruik.

Gebruik ik een realtek chipset netwerk kaartje (ik heb 2 verschillende), gaat het weer mis.
(overigens ligt het niet aan de chipset, want die USB adapter gebruikt ook een realtek chipset)

Een gigantische bron van irritatie.

Linksys is niet het geweldige merk dat ze pretenderen te zijn. Het is werkelijk een B merk die op de rug van de naam cisco meelift.

Ik weet niet eens meer hoeveel firmwares ik al heb geinstaleerd op beide dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door basset op 07-09-2006 11:45 ]

Hop,hop,hop!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Mwah, Linksys functioneert hier perfect.

Senao kaartje nu, maar ook dell emebedded kaartjes, e-tech, zyxel, uiteraard linksys zelf en meer van die zooi functioneert perfect hier, WAP54G ftw

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• RemonDePemon
Goed om te horen dat er meer mensen problemen hebben.
Ik heb echt een hele tijd gedacht dat het aan mijn spullen lag.

Eerste kabels gecontroleerd, daarna alle andere componenten van mijn netwerk losgekoppeld, de antenne gecontroleerd, met een analyser gekeken of er iets anders op dezelfde frequentie zat, een ander AP op hetzelfde kanaal gezet die wel goed werkte, enz enz...

Maargoed, gewoon terugsturen dus als het niet werkt!

Ik ben verder overigens heel erg tevreden over Linksys spul.

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Enorme kick...

@topicstarter: Wat is de manufactured date van je nieuwe router, en weet je die van je oude nog?

Ik heb ook problemen met dit apparaat, geen versienummer op de sticker zoals jouw eerste. Mijn manufactured date (staat op een aparte sticker) is 10/2005. Lijkt me dus een oudje.

Heb je nog een kopie van de mail die je naar Linksys hebt verstuurd? Ik kan alleen een rma e-mail adres vinden op hun site.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is dit ook met andere routers van linksys? Ik heb zelf namelijk WAG354G en ik heb hier volgens mij ook af en toe last van maar ik dacht dat het aan mijn laptop lag..

Verwijderd

hey klopt idd, versie 2 heeft ook een externe antenne, die simpelweg veel beter bereik heeft. draait perfect dat routertje

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:30:
hey klopt idd, versie 2 heeft ook een externe antenne, die simpelweg veel beter bereik heeft. draait perfect dat routertje
Die versie met externe antenne kan ik niet vinden op de site van Linksys. Heb je hier misschien een foto van svp?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
volgens mij is dat de WRT54GR

Verwijderd

ik heb nog een WRT54G v5 liggen die die kuren ook had... in het begin was het ong 1 x per 2 weken dat ik m moest resetten maar later hield hij het niet eens 10 minuten vol! alleen de bon was niet meer te vinden dus kon er niks mee, vroeg linksys ook nog naar je bon?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.broadbandbuyer.co.uk/images/products/wrt54gc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://211.233.41.238:8080/images/contents/2001_4000/2470/9_15.jpg

en is gewoon dezelfde wrt54gc maar dan de versie 2 ipv versie 1

en als je btw een wrt54g(R) wil kopen haal gewoon een GL of GC v2

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 23:19 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:16:
[afbeelding]
[afbeelding]

en is gewoon dezelfde wrt54gc maar dan de versie 2 ipv versie 1

en als je btw een wrt54g(R) wil kopen haal gewoon een GL of GC v2
Die is duidelijk anders (antenne) dan mijn versie en de wrt54gc die nog steeds op de Linksys site staat. Het zijn trouwens wel verschillende foto's: bij foto 1 zit de antenne aan de achterkant, bij foto 2 aan de voorkant. Foto 2 lijkt op mijn v1 router, deze heeft namelijk een ingang voor een antenne aan de voorkant, inclusief het klepje dat open staat op de foto.

Ik heb Linksys inmiddels gemaild over de problemen met mijn router, ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 17% gewijzigd door _Oldie_ op 08-01-2007 18:13 ]

Verwijderd

klopt ja maar t gaat om t princiepe het ding is gewoon hetzelfde maar dan met een antennetje erop simpel

ennuh als je mailt krijg je toch trug dat je moet bellen:P werk zelf daar

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:14:
klopt ja maar t gaat om t princiepe het ding is gewoon hetzelfde maar dan met een antennetje erop simpel

ennuh als je mailt krijg je toch trug dat je moet bellen:P werk zelf daar
Welk telefoonnr kan ik dan het beste bellen, op welk tijdstip?

Verwijderd

edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 14:19 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:02:
Telefoon: 0800 020 0101

momenteel zitten er hier 5 mensen niets te doen dus bel nu maar;) en anders tussen 12 en 3 is het niet al te druk
Is nu nogal lastig ivm werk, heb het druk en de router staat thuis. Tot hoe laat is de helpdesk geopend?

[ Voor 5% gewijzigd door _Oldie_ op 09-01-2007 14:07 ]

Verwijderd

tot 8 uur savonds en zaterdag tot 6uur
Pagina: 1