WWW.domein.nl?

Pagina: 1
Acties:

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Topicstarter
Ik heb een domeinnaam geregistreerd, goed gelukt.
Ik heb in Direct Admin dit domein toegevoegd, ook goed gelukt.
Op 1 dingetje na, het domeinnaam is wel bereikbaar onder http://domein.nl en niet onder http://www.domein.nl.

Iemand die maybe weet waarom dit is??

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je het `www` A-record wel aangemaakt in de (webbased) admin van je DNS-hoster?

Neem ff aan dat Direct Admin niet voor je DNS is, maar voor je webserver ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 23-07-2006 14:23 ]

• c0ne

c0ne

It's m3!

Topicstarter
Heel de boel draait op een dedicated, we doen ook zelf de dns records aanmaken.
er is wel een www-record, alleen ik ben op dat gebied een beetje een noob, dus heb je mischien een voorbeeld van hoe zo'n www record eruit zou moeten zien?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
van mij ziet er zo uit:

*.scriptzone.nl A 217.115.197.14
scriptzone.nl A 217.115.197.14

eventuele afwijkende subdomeinen:
home.scriptzone.nl A 213.17.76.119

werkt wel aardig zo :P

iRacing Profiel

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32

markvt

Peppi Cola

www.tweakers.net. A IN 86400 213.239.154.35
tweakers.net. A IN 86400 213.239.154.35

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• c0ne

c0ne

It's m3!

Topicstarter
www.bt-gaming.nl a 83.98.176.138

thnks mensen!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14

AirX

Tweak Guru

Je moet even een "*" als cname record aanmaken. Dan wordt alles .jouwdomein.nl doorgestuurt naar jouwdomein.nl (je kunt natuurlijk ook gewoon "www" als cname record aanmaken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

AirX schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:34:
Je moet even een "*" als cname record aanmaken. Dan wordt alles .jouwdomein.nl doorgestuurt naar jouwdomein.nl (je kunt natuurlijk ook gewoon "www" als cname record aanmaken.
CNAME is toch alleen een soort beschrijving had ik begrepen ??! Ik maak alleen maar A records aan voor alles in ieder geval :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

CNAME werd mij door onze hosting provider afgeraden, ik zou voor A records gaan of voor het toevoegen van serverliases.

Trouwens nog een tip als je niet zo thuis bent in het DNS gebeuren, via http://www.dnsreport.com/
kan je je DNS instellingen checken, als je achter de url ook nog typt: &server=ip.jouw.dns.server invoert kan je ook de lokale instellingen testen.
Pagina: 1