Chello vs ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik ben nu net verhuisd binnen Eindhoven en op zoek naar een internetverbinding. Ik had een lekkere 20mbit en ik weet dat ik dat niet meer ga halen sowieso. Maar nu ben ik dus op zoek naar het beste alternatief. Het gaat mij vooral om goedkoop. Ik gebruik internet eigenlijk alleen om wat te msnen, e-mailen, webdevven en gamen. Geen Q4 games of wat dan ook, maar warsow. Dus ik heb geen hele snelle verbinding nodig.
Nu kan ik voor 30e/maand een kabel aansluiting + UPC starter (384/128) nemen. Voor hetzelfde bedrag kan ik Direct ADSL (1536/256) + digitenne nemen van KPN. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een analoge tv en radio aansluiting, maar mocht chello echt zo slecht zijn als ik van sommige mensen lees, dan wil ik die digitenne wel doen, misschien.
Dus ja, wat is wijsheid? Iemand ervaringen met Chello, digitenne en/of ADSL? Hoe zit het met pings binnen Eindhoven en is er pingwise sowieso verschil tussen ADSL en kabel?
verhuizen is best leuk, maar al die dingen regelen :(

blog
sow
eee

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Chello is niet zo superslecht naar mijn weten.
Ik gebruik het nu een maand of 3, en eigenlijk nooit echt problemen.
Ik zou echter, gezien de datalimiet op de instappakketten van Chello, en de hele beperkte snelheid, eerder voor de KPN aanbieding gaan.
Ik kan me echter niet voorstellen dat je binnen Eindhoven alleen maar de keuze uit die 2 verschillende pakketten zou hebben.
Over het algemeen zijn ADSL pakketten op het BBNED of BabyXL netwerk goedkoper dan pakketten die over het KPN netwerk gaan.

Verwijderd

We kunnen zoiets meetscriptisch met een uitputtende tweakdatabase i.p.v. EU wijd geheel inzichtbaar maken.

[ Voor 211% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 13:05 ]

Verwijderd

Digitenne heeft toch nog helemaal geen dekking in Eindhoven?

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14

AirX

Tweak Guru

Chello is er de laatste 2 jaar echt super op vooruit gegaan, mede omdat ze zijn overgestapt naar het Eurodocsis platform wat theoretisch 100 mbit aan kan :). Zelf ben ik ook een Chello gebruiker en ik heb de laatste 3 jaren totaal geen problemen meer gehad, super stabiel en zeer snel.

Enige overweging die je moet maken: "Wil ik een statisch IP adres?"
Dit is bij veel ADSL providers wel mogelijk maar bij Chello niet (mijn Chello IP is overigens al 1,5 jaar lang niet veranderd)

• marrk
mjah, tv van chello en adsl van kpn zou me teveel kosten. tv is namelijk 15e/maand. En goedkoopste adsl verbinding is 9.50 + 15 e/maand.
Ik weet echt niet goed wat nu het beste is. Ik kijk namelijk veel tv en luister veel radio, maar ik zit ook veel achter internet. Het is allemaal klote.
Naja, downspeed heb ik echt niet nodig. Leechen kan ik wel op school doen. Dus de afweging is meer... is het nadeel van digitale tv tegenover analoge tv kleiner dan het voordeel van ADSL tegenover kabel. En ja, ik vind digitale tv nog een ebetje een nadeel. Geen gebruik maken van de receiver die ik heb, of de tuner van de tv. Maar misschien stel ik me wat dat betreft ook wel aan... kweenie.

blog
sow
eee

• marrk
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:39:
Digitenne heeft toch nog helemaal geen dekking in Eindhoven?
nog niet... vanaf het vierde kwartaal dit jaar wel.

blog
sow
eee

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom is 20Mbit sowieso niet te halen :?

UPC biedt chello Extreme aan met 20/2 voor EUR 59.95 (incl telefonie trouwens), dat is voorzover ik weet in heel Eindhoven beschikbaar. En het zou me verbazen als er geen ADSL2+ beschikbaar zou zijn - al is wat je daaraan zou hebben natuurlijk afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.
AirX schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:43:
Chello is er de laatste 2 jaar echt super op vooruit gegaan, mede omdat ze zijn overgestapt naar het Eurodocsis platform wat theoretisch 100 mbit aan kan :).
Niet overdrijven. EuroDOCSIS 2.0 kan in theorie 56Mbit down en 32Mbit up aan. Maar de beperkende factor zit zelden op de modem zelf, de bottleneck is eerder waar de signalen van de modems verzameld worden.
Zelf ben ik ook een Chello gebruiker en ik heb de laatste 3 jaren totaal geen problemen meer gehad, super stabiel en zeer snel.
Voor kabelinternet geldt eigenlijk hetzelfde als iedere vorm van verbinding - de lokale situatie is erg bepalend voor hoe betrouwbaar het is. Beste wat je kunt doen is navraag te doen bij je buren naar hun verbinding. Als zij goede ervaringen hebben met chello, dan is het een veilige keuze. Hebben zij mindere ervaringen, dan kun je dat mee laten wegen.
Enige overweging die je moet maken: "Wil ik een statisch IP adres?"
Dit is bij veel ADSL providers wel mogelijk maar bij Chello niet (mijn Chello IP is overigens al 1,5 jaar lang niet veranderd)
Tja, met DDNS niet meer zo relevant IMHO. In praktijk verandert het bij geen enkele provider echt vaak, maar je mag e nooit vanuit gaan dat het onveranderlijk is tenzij nadrukkelijk beloofd.

[ Voor 67% gewijzigd door dion_b op 23-07-2006 12:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:13
BredeP schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:17:
Ik zou echter, gezien de datalimiet op de instappakketten van Chello, en de hele beperkte snelheid, eerder voor de KPN aanbieding gaan.
Ik kan me echter niet voorstellen dat je binnen Eindhoven alleen maar de keuze uit die 2 verschillende pakketten zou hebben.
Over het algemeen zijn ADSL pakketten op het BBNED of BabyXL netwerk goedkoper dan pakketten die over het KPN netwerk gaan.
Chello heeft tegenwoordig ook geen datalimit meer op de instappakketten hoor :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 20:21
wat voor pings halen de meeste met chello?

In eindhoven en welke locatie in eindhoven bevinden jullie zich dan?

want ik heb een huis gekocht in strijp en wil daar ook beetje internet hebben met lage ping

greets Fantasy

Verwijderd

voor televisie zit je vast aan UPC, iets anders is er niet. (tenzij je in tongelre woont :) )
marrk schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:48:
[...]

nog niet... vanaf het vierde kwartaal dit jaar wel.
zeker weten? dat is zeeeer goed nieuws :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 12:55 ]

• marrk
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:53:
voor televisie zit je vast aan UPC, iets anders is er niet. (tenzij je in tongelre woont :) )

[...]

doe die postcode test op kpn.nl maar. maar hoezo is dat goed nieuws dan?

blog
sow
eee

• AirX
  • Laatst online: 10:14

AirX

Tweak Guru

Fantasy-Bart schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:52:
wat voor pings halen de meeste met chello?

In eindhoven en welke locatie in eindhoven bevinden jullie zich dan?

want ik heb een huis gekocht in strijp en wil daar ook beetje internet hebben met lage ping

greets Fantasy
Ping hier in Friesland is tussen de 4 en 10 ms. (pingen naar FOK.nl)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:53:

[...]

Concurrentie is altijd goed voor de consument, maar als je een kwalitatief vergelijkbaar concurrent voor kabeltelevisie wilt, moet je eerder naar satelliet kijken. Digitenne heeft zeker z'n niches, maar de meeste mensen die ik spreek met zo'n geval melden signaalproblemen bij slecht weer - en verder de irritatie van de decoder enzo :z

Oslik blyat! Oslik!

• marrk
BredeP schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:17:
maar als je over bbned of babyxl gaat heb je toch ook nog een KPN aansluiting a 9,63/maand nodig? Dan nog kom je volgens mij wanneer je tv en internet wil hebben niet onder de 30e toch?

blog
sow
eee

• marrk
dion_b schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:58:
[...]

Concurrentie is altijd goed voor de consument, maar als je een kwalitatief vergelijkbaar concurrent voor kabeltelevisie wilt, moet je eerder naar satelliet kijken. Digitenne heeft zeker z'n niches, maar de meeste mensen die ik spreek met zo'n geval melden signaalproblemen bij slecht weer - en verder de irritatie van de decoder enzo :z
njah, of concurrentie altijd goed is, weet ik eigenlijk niet.
en bij satelliet heb je ook een vervelende decoder toch? dat is inderdaad wat ik vervelend vind. Ik heb gewoon een mooie receiver en als ik voor digitaal of schotel ga, dan moet ik gewoon die aux ingang gebruiken op mijn stereo en het AV/in op mijn tv. Dat is dom! ik wil gewoon kunnen zappen met zappers eigenlijk, die bij de tv horen en niet bij een decoder.

blog
sow
eee

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:38

Mathizsias

Drizzt

Wil je ADSL (in de meeste gevallen) heb je dus telefoonlijn kosten a 14,95euro en 9,95 voor je verbinding, bovendien heb je dan nog geen TV dus kom je op zo'n 40 euro met kabeltv. Kabel biedt je dus goedkoper internetter (15euro voor je kabel abo en 22,95euro voor chello easy dan heb je bovendien tv, samen 37,95) en het verschil tussen kabel/ADSL is tegenwoordig een stuk kleiner dan vroegah. :)

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
ik heb een 20mbit lijn van upc (chello) en de snelheid is zeker goed, dat is het pluspunt. Een nadeel is dat ik hier (barendrecht/Rotterdam) redelijk vaak uitval heb. Ik heb toch al meer dan lief gebeld naar chello maar ik moet erbij zeggen dat het al wel een stuk beter is als ik het begin. Ik zie wel vooruitgang.
Daarnaast hebben wij ook telefonie van upc en hier betalen we heel weinig voor http://www.upc.nl/index.php?PageID=138130&R=13212
dit is goed alleen het nadeel is dat wanneer internet down is, je ook niet kan bellen of gebeld kan worden......
Hiernaast digitale tv. Het voordeel is de grote hoeveelheid tvzenders, betere kwaliteit, het overzicht wat je hebt (digitale tvgids) er zit ook radio op je tv. Nadeel is dat het soms wel is stoort of dat je een reset moet doen (stekker er ff uit) omdat er opeens geen signaal meer binnenkomt (zo meldt de tv) of dat je een zwart beeld krijgt. Daarnaast kreeg ik de eerste 6mnd film 1,2,3,4 en opeens had ik ze daarna niet meer (als je proefperiode om is) dus dat was wel een naaistreek. PS je kan eerst 6mnd gratis digitale tv kijken en dan beslissen of het wat is. Voor 2 euro extra heb je dan 40 zenders erbij ofzow.

Mijn ervaring over het algemeen is redelijk positief maar het varieert tussen een dikke 6 of een mager 7tje. Helaas kan ik het niet vergelijken met andere diensten en ik heb het idee dat het ook plaats of zelfs woning afhankelijk kan zijn

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marrk schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:02:
[...]

njah, of concurrentie altijd goed is, weet ik eigenlijk niet.
Geef dan een voorbeeld van waar je als consument er bekaaid vanaf komt als een aantal grote spelers het uitvechten om jouw klandizie...

Vergelijk voor de lol ISP tarieven in NL (met een relatief open markt met veel concurrentie) met die in BE (zowel DSL als kabel bij benadering monopolie). Ondanks vrijwel identieke technische situatie betaal je in BE 2x zoveel voor 1/2 van de dienst (om nog maar te zwijgen over de datalimieten). Dat verschil komt door concurrentie :o
en bij satelliet heb je ook een vervelende decoder toch? dat is inderdaad wat ik vervelend vind. Ik heb gewoon een mooie receiver en als ik voor digitaal of schotel ga, dan moet ik gewoon die aux ingang gebruiken op mijn stereo en het AV/in op mijn tv. Dat is dom! ik wil gewoon kunnen zappen met zappers eigenlijk, die bij de tv horen en niet bij een decoder.
Eh, dan heb je hier bij voorbaat Digitenne ook uitgesloten, want alleen analoge CATV kan door de ingebouwde tuner in je TV gesorteerd worden. Blijft de vraag wat nou zo onoverkomelijk is aan een ander afstandsbediening te gebruiken, maar als dat voor jou een breekpunt is, dan is je keuze duideljik :z

Oslik blyat! Oslik!

• marrk
dion_b schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:16:
[...]

Geef dan een voorbeeld van waar je als consument er bekaaid vanaf komt als een aantal grote spelers het uitvechten om jouw klandizie...
Naja, in dit geval, waar een duidelijke scheiding is tussen aanbieder en eigenaar van de infrastructuur is het in mijn ogen helemaal niet evident dat concurrentie goed is. Concurrentie betekent namelijk zo efficient mogelijk met je kosten omgaan, wat waarschijnlijk ten koste gaat van kwaliteit. Een voorbeeld waar het niet werkt is volgens mij de energiemarkt. Hier gaan de prijzen juist net omhoog nu die markt vrijgegeven wordt.
Maar dit was niet helemaal waar ik op doelde. Bij mij op de faculteit worden er precies naar dit soort netwerken onderzoek gedaan. Meerdere aanbieders op eenzelfde netwerk hoeft helemaal geen lagere prijs te garanderen. Het is zelfs zo dat de vaste kosten voor een aanbieder omhoog gaan als er meer aanbieders komen.
[...]

Eh, dan heb je hier bij voorbaat Digitenne ook uitgesloten, want alleen analoge CATV kan door de ingebouwde tuner in je TV gesorteerd worden. Blijft de vraag wat nou zo onoverkomelijk is aan een ander afstandsbediening te gebruiken, maar als dat voor jou een breekpunt is, dan is je keuze duideljik :z
het is voor mij niet echt een breekpunt, maar ik vind het zeker wel een nadeel. Maar na vandaag digitale tv gezien te hebben bij een vriend van me ben ik er wel uit. digitale tv gaat het toch echt niet worden. Ik heb allemaal het gevoel dat het nog net in de kinderschoenen staat en hierdoor kabel nog aantrekkelijker is. Ooit zal ik wel overstappen, maar om nu nog een maand of 3 te wachten totdat ik tv heb, vind ik ook weer zo ver gaan.

Ik zal kijken of ik nog andere voorbeelden kan vinden waar concurrentie in het nadeel van de consument werkt

blog
sow
eee

• geez
  • Laatst online: 02-02 15:57
Mijn ervaring is dat je in het geval van chello veel dichter op de theoretisch maximale doorvoersnelheid zit dan bij ADSL lijnen. Zo haal ik hier zeer geregeld (bijna altijd) stabiel 1MB/s met chello classic (8mbit down dus). Het is wel relatief aan de dure kant.

Maar, UPC is administratief één groot zootje. Zodra het eenmaal werkt is het perfect, maar probeer niet te verhuizen want dan word het een zootje |:( En ik spreek uit ervaring 8)7

@Cyphax hieronder: Helemaal mee eens. Technisch gezien is chello super.

[ Voor 49% gewijzigd door geez op 24-07-2006 19:04 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41

Cyphax

Moderator LNX
geez schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:15:
Mijn ervaring is dat je in het geval van chello veel dichter op de theoretisch maximale doorvoersnelheid zit dan bij ADSL lijnen. Zo haal ik hier geregeld stabiel 1MB/s met chello classic (8mbit down dus). Het is wel relatief aan de dure kant.

Maar, UPC is administratief één groot zootje. Zodra het eenmaal werkt is het perfect, maar probeer niet te verhuizen want dan word het een zootje |:( En ik spreek uit ervaring 8)7
Een nieuwe aansluiting daarentegen is werkelijk peanuts, en then some. Een kennis van mij heeft een week of wat geleden een pakketje besteld bij Chello voor telefoon en internet ter vervanging van KPN telefonie en een ADSL abonnement. Het modem aangesloten, laten aanmelden (kwartiertje) en gaan met die banaan. Ook is de snelheid bij Chello volgens mij over het algemeen echt goed. In mijn ogen heeft Chello maar 1 nadeel: het is van UPC. En dat is technisch geen reden om het niet als optie te zien.

Saved by the buoyancy of citrus

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 20:21
hoe ervaren andere chello gebruikers.. Uitval van chello?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:41

Cyphax

Moderator LNX
Fantasy-Bart schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:27:
Weinig (eigenlijk gewoon zelden hoor). Ik heb wel heel lang last gehad van uitval maar dat lag waarschijnlijk aan de aansluiting bij mij thuis (dat kastje in de muur) en dat is vervangen door Chello. Ik vind het prima afgehandeld door Chello, ik heb eigenlijk niets te klagen over de dienst die ze leveren.
Uitval en snelheden enzo zal wel per regio verschillen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier kan ik over meepraten ja. Tot twee keer aan toe hebben ze geprobeerd m'n borg voor de modem door de neus te boren omdat de modems zogenaamde niet geretourneerd waren. Dat is bij 2 verhuizingen gebeurd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exirion schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:02:
[...]

Hier kan ik over meepraten ja. Tot twee keer aan toe hebben ze geprobeerd m'n borg voor de modem door de neus te boren omdat de modems zogenaamde niet geretourneerd waren. Dat is bij 2 verhuizingen gebeurd.
Eh, sinds wanneer zou je bij een verhuizing de modem retour moeten doen :?

Modem gaat gewoon mee naar nieuw adres, borg blijft op dezelfde modem rusten, dus je krijgt dan niets terug, maar je hoeft geen nieuwe borg te betalen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29

Exirion

Gadgetfetisjist

dion_b schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:52:
Eh, sinds wanneer zou je bij een verhuizing de modem retour moeten doen :?

Modem gaat gewoon mee naar nieuw adres, borg blijft op dezelfde modem rusten, dus je krijgt dan niets terug, maar je hoeft geen nieuwe borg te betalen :z
Het verhaal: ik nam Chello toen ik nog bij m'n ouders woonde (begin 2000). Ik ging op kamers in Eindhoven en nam ook daar Chello. In 2003 kocht ik een eigen hut en ging verhuizen. Pa wilde op eigen naam een goedkopere abbo nemen dus liet de verbinding op mijn naam vervallen. Monteur nam de modem mee maar dat is nooit aan UPC doorgegeven. Ik zelf wilde in de nieuwe woning Internet+telefonie dus koos (correctie: dat was de enige optie, vond UPC) ervoor om de oude verbinding op te zeggen en een nieuwe aan te vragen. Daarvoor heb ik het oude modem opgestuurd naar Helmond, en TPG heeft bevestigd dat het is aangekomen, en toch beweerde UPC dat ik het niet geretourneerd had. Een boze brief richting UPC bleek alles ineens op te lossen. Uiteindelijk heb ik de borg voor de oude modem bij m'n ouders thuis ook teruggekregen. Maar ze houden je wel lekker bezig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

UPC is goed als het goed werkt, zodra je 1 probleem hebt dan komen de problemen met bakken ik kan het weten heb bij UPC gewerkt ;) kwa klantvriendelijkheid was het goed maar klantafhandelijk is zwaar k*t maarja wat wil je het is een amerikaans bedrijf eerst binnenhalen en dan inversteren :P.

Verwijderd

Possible schreef op zondag 23 juli 2006 @ 12:51:
[...]

Chello heeft tegenwoordig ook geen datalimit meer op de instappakketten hoor :)
Dat hebben ze ook niet nodig, zodra je een payserver neemt knijpen ze de boel gewoon af.
Kijk maar eens in het Eweka forum, maar het hangt wel van je woonplaats af hoe ver ze de downloadkraan dicht draaien.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik woon in Veldhoven, vlak bij Eindhoven.

Ik ben vorig jaar november overgestapt op Quicknet ADSL, na 6 jaar bij Chello gezeten te hebben. En ik moet toegeven: had ik dat maar een paar jaar eerder gedaan!

Chello is wel oke als het eenmaal werkt, maar oh wee oh wee als je de helpdesk of technische dienst nodig hebt...

ik ben dus uitermate tevreden over ADSL, en zou niet meer terugwillen naar Chello.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 18:46
2006 moet ik zeggen als tot nu toe een stabiel jaar. In 2005 ben ik bijvoorbeeld ongeveer 1,5 week offline geweest, omdat me modem verdwenen was. Dit was simpel op te lossen, door mijn complete account te verwijderen opnieuw aan te maken. Komen ze dan pas na 1,5 week met die oplossing...

Service van UPC is gewoon en blijft bij mij op het cijfer 3 staan.

Verwijderd

we hebben ca 6 jaar Chello gehad, met de buren samen; in het begin was het bagger, veel uitval. Na de eerste grote modemmigratie werd het een stuk beter: oude illegale modems werkten niet meer .. ;)
Het laatste jaar hadden we weer veel storing, ook zorgde (weer) een nieuw modem voor instabiliteit.
Op de duur zo hinderlijk dat we naar ADSL (Demon) overgegaan zijn, mijn zoon heeft Demon, nooit problemen. En na wat opstartperikelen (te lange lijn) werkt het perfekt. En de helpdesk van Demon: zeer deskundig.
Afwachten hoe het blijft nu ze overgenomen zijn...

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik woon vlakbij eindhoven en heb ook chello en ik moet zeggen perfect! Ik heb in de afgelope paar jaar een paar keer een paar uurtjes geen internet gehad. En echt klantenservice is voort top! We hebben nu al 2 keer een brief gekregen dat we een aanbieding niet gekregen hadden waar we recht op hadden(wisten we zelf niet eens:S) Kregen we gratis 3 films via cinenova ofzo en de komende paar maanden dan de aanbieding. Ze belden ons laatst dat ons signaal niet optimaal was en ze stuurde daarom een GRATIS monteur en alles wat vervangen werd in ons huis was voor upc rekening. En 20 mbit haal je met snelle servers ping is idd wat aan de hoogere kant d elaatste tijd hier 11 ms vroeger 8 ofzo. Ook lijkt het sinds ik opextreme overgestapt ben dat torrents niet meer gekapt worden. Ik zou iedereen bij ons in de buurt chello aanraden.

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47

ljt

Hier loopt Chelle Classic eigenlijk al een paar jaar zonder problemen. In de vorige eeuw (1999) Chello genomen, toen beter bekend als A2000. Kiezen kon je niet er was maar 1 vorm en dat heette kabelinternet.

Toen het naar Chello veranderde begonnen de problemen, veel uitval enzo. En inderdaad als je eenmaal in de "servicemolen" terrecht komt van Chello................

Maar naderhand is het eigenlijk alleen maar beter geworden. De afgelopen paar jaar nergens last van gehad. Ook met Eweka niet, haal de volle 1mb download met me Classic abonnement. Heb zelf nog nooit adsl gehad dus kan niet zeggen hoeveel snelheid ik daarmee zou halen. Daar moet je met afstand enzo rekening houden. Bij Chello is het eigenlijk gewoon volle snelheid altijd.

Voor wat mij betrefd zou ik zo weer voor Chello kiezen. Vooral nu ze ook het Extreem aanbieden.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Jaren geleden was 't wat minder idd. Maar we leven nu in 2006. Het is wat flauw om verhalen uit 2000 of 2003 erbij te halen, qua administratie is het ENORM verbeterd.

Het voordeel van een kabelverbinding is ook dat je snelheid niet afhankelijk van de afstand tot de centrale is, zoals dat bij ADSL wel zo is. Voor mij al reden genoeg om geen ADSL te nemen.

Nog wat pingtests, vanuit Leeuwarden: (gemiddelden zijn vetgedrukt)

Naar fok.nl:
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19017ms
rtt min/avg/max/mdev = 13.371/15.534/19.275/1.613 ms

Naar chello.nl:
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19015ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.189/13.648/17.186/1.376 ms

Naar xs4all.nl:
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19018ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.107/16.506/26.204/3.278 ms

[ Voor 60% gewijzigd door Bergen op 06-08-2006 19:11 ]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Bergen schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:04:
[...]
Jaren geleden was 't wat minder idd. Maar we leven nu in 2006. Het is wat flauw om verhalen uit 2000 of 2003 erbij te halen, qua administratie is het ENORM verbeterd.
Anno 2006 is het nog steeds een zooitje. Als het eenmaal 'loopt' dan heb je nergens last... maar als je eenmaal een administratief probleem hebt, dan blijft dat dooretteren.

En bij veel klanten (in ieder geval bij mij) drijft men de frustratie zo hoog op, dat ik uiteindelijk maar besloten heb een andere ISP te zoeken. Helaas heb ik nog steeds UPC kabelTV.. maar een schoteltje zit in de overweging :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb bijna 8 jaar Chello Classic gehad. Weinig problemen, maar de problemen waren de grootste stomiteiten van Chello. Hadden ze 2x de kabel in de schakelkast eruit laten trekken. Bleken wat nummers boven de poorten niet te kloppen. Oud modem was een keer defect en kreeg netjes opnieuw hetzelfde modem als vervanging met dezelfde problemen. Daarna nieuwe Motorola Sufboard modem gehad en toen ging het wel lekker. Lijn was stabiel, maar je merkte goed dat ze poorten aan het afknijpen waren.

Na de laatste upgrade naar 8mbit/s had ik opgezegd. Kwaliteit vond ik al met al toch bagger. Vooral de helpdesk is erg onkundig en bij de administratie werkt chaotisch volk. Blijkt na 8 jaar dat ik nooit borg voor de modem heb betaald, terwijl dat toen verplicht was. Goed bezig, Kwello.

Ik ben overstapt naar een 20mbit/s van Orange ADSL. Wereld van verschil. Stabiel, supersnel. Merk ook een verschil in snelheid van mail en browsen. Ik ben van 50 euro per maand naar 22,50 per maand gegaan. Had ik eerder moeten doen.

Verwijderd

Toen ik naar Rotterdam verhuisde bleek Chello in dit huis aanwezig te zijn. Het was zoals ik vreesde: verschrikkelijke bagger. De problemen waren in hoofdzaak een onwaarschijnlijk lage snelheid (~50 KB/sec bij een 8/1 abo), packetloss naar de eigen gateway (hetgeen niet het gevolg was van de kabels, die hebben we doorgemeten) en het feit dat Azureus op de gangbare poorten werd geblockt (zal ik dat verdomme even zelf weten).

Heb die meuk opgezegd en ben overgestapt op een Tiscali 6/0,7 abo, waar ik hartstikke tevreden over ben.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:08:
Toen ik naar Rotterdam verhuisde bleek Chello in dit huis aanwezig te zijn. Het was zoals ik vreesde: verschrikkelijke bagger. De problemen waren in hoofdzaak een onwaarschijnlijk lage snelheid (~50 KB/sec bij een 8/1 abo), packetloss naar de eigen gateway (hetgeen niet het gevolg was van de kabels, die hebben we doorgemeten)
50kB/s is gewoon een fout profiel van de modem. Normaal zou je bij het aanmelden een ander profiel moeten krijgen, misschien is de modem niet goed gereset, misschien zat iets in de systemen fout. Dan had UPC het moeten oplossen voor je.
en het feit dat Azureus op de gangbare poorten werd geblockt (zal ik dat verdomme even zelf weten).
Heeft geen zak met poorten te maken, lees andere topics erover. Filteren gebeurt op basis van de headers. Neem een nieuwere Azureus (2.4 of hoger) en zet encryption aan. Voila, 8Mbit down, 1Mbit up, ook met torrents :z

Oslik blyat! Oslik!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
In bepaalde delen van Eindhoven heb je ook Onsnet http://www.onsneteindhoven.nl, misschien is dit een optie voor je?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarom niet een pakketje van KPN.

Internetplusbellen +
Direct ADSL zonder vaste telefoon GO +
Wireless Modem +
TV van KPN +
Twin-Tuner +

PersoonlijkPakket actie aanbod € 50,00
internetten1e maand geen abonnementskosten € 21,95
2 maanden gratis buiten de deur internetten met Hotspots van KPN € 89,90
Geen aansluitkosten € 74,95
Korting op abonnementsprijs eerste jaar (EUR 30,95 in het tweede jaar) € 108,00
Korting op wireless modem € 79,00
tv kijken
Voor nieuwe klanten extra korting à EUR 40, middels retourzending voucher € 40,00

totaalprijs € 194,90

Maandelijkse abbo kosten € 29,90

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Persoonlijk ben ik ook een KPN voorstander :

1. Het werkt ALTIJD. En als er iets mis is wordt het SNEL opgelost.
2. Routeringen zijn veel beter. Alleen bij het surfen merk je het al laat staan gamen en dergelijke.
3. Online radio luisteren wil soms helemaal niet meewerken om de een of andere reden :/

Het laatste punt is heel vaag vooral :

Ik en een vriend van mij zitten beide op KPN lijnen. Hij Wanadoo en ik bij Planet.
Een andere gozer zit bij Chello en kan gewoon NIET naar een station connecten en wij wel :?
En die vriend van mij heeft dus ook Chello ervoor gehad en had er ook problemen mee !!

Gewoon lekker XS4ALL / Planet of HetNet wat in wezen ook Planet is nemen en blij wezen ermee :Y)

Kabel kan je weer wel gewoon bij UPC nemen daar zijn ze voor imho.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1