Nou ben ik helemaal weg van overklokken en kwam zo op het idee om een heel goedkoop systeem samen te stellen en daarmee lekker te gaan OC'en. Nou twijfel ik tussen enkele dingen, wie o wie kan mij helpen? (de build is een beetje afgestemd op 754 socket, maar kan ook AM2 of 478 worden).
Proc.
Sempron 2800+ voor 47 euro, ik kan kiezen tussen socket 754 en AM2 (socket 754 mobo's lijken mij goedkoper)
Of een
Intel Celeron D 310 voor 35 euro op socket 478, hoewel ik niks weet van Intels, en zeker niks over 478 mobo's.. en het feit dat ze veel hitte produceren maakt ze ongeschikt voor OC'en?
Videokaart.
Nou heb ik hier thuis een Nvidia 5900 liggen, dus die hoef ik niet te kopen
Mobo.
Hier weet ik dus niks, hoe weet ik nou welk mobo goedkoop is en geschikt voor OC'en? Eentje waarbij de voltage hoog kan (op deze PC kan de mobo maar tot 1,550 volt
een 754 socket).
RAM
Aangezien ik me mobo nog niet weet kan ik hier ook niks echt kiezen, zal wel 1ntje van een Bmerk worden.
HD
Western Digital Caviar Special Edition, 40 GB, 7200 rpm, 8 MB, ATA100
Voor 40 euro, ben er niet van plan om veel te mee gaan doen ofzo.
Case + Voeding
AOpen QF50A, Zwart (zit een voeding van 300 watt en 120mm fan erbij) voor 47 euro.
AOpen is toch een goed voeding merk of toch maar niet?
Proc.
Sempron 2800+ voor 47 euro, ik kan kiezen tussen socket 754 en AM2 (socket 754 mobo's lijken mij goedkoper)
Of een
Intel Celeron D 310 voor 35 euro op socket 478, hoewel ik niks weet van Intels, en zeker niks over 478 mobo's.. en het feit dat ze veel hitte produceren maakt ze ongeschikt voor OC'en?
Videokaart.
Nou heb ik hier thuis een Nvidia 5900 liggen, dus die hoef ik niet te kopen
Mobo.
Hier weet ik dus niks, hoe weet ik nou welk mobo goedkoop is en geschikt voor OC'en? Eentje waarbij de voltage hoog kan (op deze PC kan de mobo maar tot 1,550 volt
RAM
Aangezien ik me mobo nog niet weet kan ik hier ook niks echt kiezen, zal wel 1ntje van een Bmerk worden.
HD
Western Digital Caviar Special Edition, 40 GB, 7200 rpm, 8 MB, ATA100
Voor 40 euro, ben er niet van plan om veel te mee gaan doen ofzo.
Case + Voeding
AOpen QF50A, Zwart (zit een voeding van 300 watt en 120mm fan erbij) voor 47 euro.
AOpen is toch een goed voeding merk of toch maar niet?
[ Voor 6% gewijzigd door Aubergine op 22-07-2006 15:34 ]