Toon posts:

[Boxen] "Cone" ingeduwd.

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey boys,

Ik heb hier 2 actieve monitors staan (ESI nEar 05), en kwam er vanochtend achter dat m'n ene speakers 'ingedrukt' zit. Daarmee bedoel ik het zachte middelste gedeelte wat meestal bol naar buiten staat bij de speaker, is bij mij nu dus ingedrukt, waardoor hij hol naar binnen zit (waarschijnlijk een van de kinderen die hier rondrennen iets uitgeprobeerd grmbl :S)

M'n speakers doen het nog wel zonder gekraak ofzo, maar kan ik dit nu zo laten ,of is het beter voor de monitor als ik het weer "uitplop" zeg maar. Heb het al met een Wijn-Vaccuum-Zuiger-Dinges geprobeert, maar dit mocht niet baten.

Iemand die hier iets over weet ?

Verwijderd

Dit gaat om het bolletje bij de tweeter? Die is tegen stof, en je kan dat zo laten. Je kan hem volgens mij wel met een naald oid terug trekken.

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het kan verder geen kwaad, maar het is misschien slim om er toch iets van een beschermkap voor te maken zodat het niet nog eens gebeurd.

Verwijderd

Stofzuigerslang werkt harstikke goed. Let wel op wat je doet want met een 1300watts stofzuiger ruk je zo die Cone eraf :P

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:07:
Dit gaat om het bolletje bij de tweeter? Die is tegen stof, en je kan dat zo laten. Je kan hem volgens mij wel met een naald oid terug trekken.
Geen naald! Stofzuiger gebruiken.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus niet om het bovenste bolletje (tweeter) !

Maar om de onderste!! Daar middenin de speakers zit zo'n zelfde bolletje.

Zal ff een fotootje plakken:

Afbeeldingslocatie: http://www.esi-pro.com/upload/product/near05(E)-s-1-L-M.jpg

Die onderste dus.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ook bij die grote kan je de stofzuiger slang erop zetten, ook weleens gehad toen de kat op de speaker sprong. Knalde zo met de achterpoten erop :X Wel even de stofzuiger op de laagste stand zetten niet direct volle kracht ;)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Kan je gewoon zo laten. Het lijkt nergens op :P , maar schadelijk is het niet.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
Je kan drie dingen doen.....

1. Stofzuiger

2. Sterk plakband

3. Naald en gaatje dichtmaken met kaarsvet

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Artje schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:17:
Je kan drie dingen doen.....

1. Stofzuiger
We hebben maar 1 stand op onze stofzuiger, ik denk dat ie gelijk heel de speaker naar binnen zuigt :D

2. Sterk plakband
Dat is een goede, ga ik gelijk proberen!

3. Naald en gaatje dichtmaken met kaarsvet
:D :D :D

Succes!
De rest ook allemaal bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus gelukt met een plakbandje, sim-pel :).

Bedankt jongens, deze kan ook weer dicht !

• BARACUS
Alleen laat sterk plakband vaak plakerige troep achter :/ Je kunt ook je pink tussen de stofzuiger kop zetten zodat je niet echt vacuum trekt, zo kun je de kracht ook wat sturen.

Verwijderd

Ik kom trouwens zelf net op een geniaal idee: van die oranje plakpijltjes die je vaak bij van die kinderpistooltjes ziet :D

Verwijderd

Mond erop en zuigen :9

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of vraag het je vrouw , misschien dat zij dat beter kan ;) .
Stofzuiger heeft maar 1 stand zeg je, meestal zit er aan de slang/stang ook wel een schuif waarmee je de zuigkracht kan regelen.

Dat betekent, stam + t .

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb het ook gehad doordat een kiddo zo nodig zijn poten erin moest prikken :|
Met stofzuiger teruggezogen zeg maar alleen ziet het nu toch wel misvormd uit... zal wel komen omdat ik het pas laat zag :/

Gecondoleerd wat mij betreft ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BARACUS
nero355 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:40:
Ik heb het ook gehad doordat een kiddo zo nodig zijn poten erin moest prikken :|
Met stofzuiger teruggezogen zeg maar alleen ziet het nu toch wel misvormd uit... zal wel komen omdat ik het pas laat zag :/

Gecondoleerd wat mij betreft ...
Heeft een kiddo geen ouders met een aansprakelijkheidsverzekering :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BARACUS schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:14:
Heeft een kiddo geen ouders met een aansprakelijkheidsverzekering :)
1. Goede vrienden van mijn ouders...
2. DIY Speakers waarvan ik de onderdelen niet meer apart kan kopen omdat ze toch al aardig oud zijn en dat dan weer omdat ik ze heb gekregen van iemand bij wie ze al enkele jaren op zolder stonden 3 jaar geleden ofzo .... misschien langer zelfs !!

Heb sowieso een woofer bij die speaker die vaag doet als ik wist hoe ik aan nieuwe onderdelen zou kunnen komen had ik het al lang vervangen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
Lol leuk dat het met de plakband tip is opgelost :) Veel plezier!
Pagina: 1