TV op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb al gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar nog geen compleet antwoord kunnen vinden.

Ik heb een laptop. Hierop wil ik TV ontvangen. Nu heb ik thuis een aansluiting van CaiWay. Via de kabelaansluiting wordt zowel een analoog als een digitaal signaal verzonden. Thuis heb ik op de kabel een (Samsung) decoder zitten (zonder smartcard, etc). Deze decoder zit dan weer via Scart op de televisie.
Nu wil ik mijn laptop deels gaan gebruiken als recorder om tv op te nemen.
Ik heb hier waarschijnlijk een USB-kastje voor nodig waar de kabel op wordt aangesloten.
Mijn vraag is nu, als ik de kabel op zo'n kastje aansluit heb ik dan het analoge signaal? Wat moet ik doen om de digitale kanalen die ik op de tv ontvang ook op mijn laptop te krijgen?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Volgens mij zijn er nog geen USB interfaces om DVB-C (digital cable) te ontvangen. Voor de analoge signalen is er keus genoeg. Check ook deze thread even.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
De FireDTV's kunnen digitale TV ontvangen. Je sluit ze aan via FireWire. of er ook USB modellen zijn weet ik niet. FireDTV is wel duur :(

• ione
  • Niet online
Kijk dat verduidelijkt al een boel. De FireDTV kan ik dan zien als de decoder (ipv de Samsung).

Zou ik ook nog iets kunnen doen door een analoge usb-interface te kopen en dan de analoge signalen te gebruiken. En als ik een keer een digitaal kanaal nodig heb dat ik dan de Samsung decoder op de laptop aansluit en zo opneem (uitgang van de decoder op de ingang van de interface). Is dit mogelijk?

• martin2005
ione schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:40:
En als ik een keer een digitaal kanaal nodig heb dat ik dan de Samsung decoder op de laptop aansluit en zo opneem (uitgang van de decoder op de ingang van de interface). Is dit mogelijk?
Als de betreffende USB interface een audio- en video lijn ingang heeft en niet alleen het antenne signaal van de coax aankan, geen probleem. Let daar dus even op bij de selectie ervan! En je zult wel een verloop van scart (van de decoder) naar tulp of S-video nodig hebben, denk ik.

• ione
  • Niet online
martin2005 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:27:
[...]

Als de betreffende USB interface een audio- en video lijn ingang heeft en niet alleen het antenne signaal van de coax aankan, geen probleem. Let daar dus even op bij de selectie ervan! En je zult wel een verloop van scart (van de decoder) naar tulp of S-video nodig hebben, denk ik.
Is het dan ook mogelijk om een opname dan te programmeren? Dus op een bepaald tijdstip te laten starten en stoppen. Of ligt dit meer aan de software-kant?

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Ik dacht dat ik laatst op de site van Conceptronic een pcmcia-kaart zag met een analoge coax aansluiting maar ook een digitale:

http://www.conceptronic.n...d_ID=1359&Prod=CTVCOMBOC#

Bedoel je dit?

• ione
  • Niet online
neanderthaler schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:56:
Ik dacht dat ik laatst op de site van Conceptronic een pcmcia-kaart zag met een analoge coax aansluiting maar ook een digitale:

http://www.conceptronic.n...d_ID=1359&Prod=CTVCOMBOC#

Bedoel je dit?
Zoiets dergelijks. Alleen heb ik geen PCMCIA-slot op m'n laptop. Alleen ExpressCard.
Ik zag in eerste instantie deze:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mut_detail.php?UID=612

Als ik nou met zo'n ding iets opneem en dat dan brand op een dvd'tje, ziet het er dan wel een beetje uit als je het op tv gaat bekijken, of is het allemaal blokkerig?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
link 1
link 2
link 3
link 4

alstu

[ Voor 3% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 21-07-2006 14:08 ]

• ione
  • Niet online
Thanks.

Kan je met die laatste ook gewoon een analoge kabel aansluiting gebruiken?

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Ik zal even kijken. Volgens mij wel. Er zit namelijk wel een speciaal stekkertje voor bij. Voor de zekerheid even op de site van de fabrikant kijken.

• ione
  • Niet online
_AuToMaTiC_ schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:17:
Ik zal even kijken. Volgens mij wel. Er zit namelijk wel een speciaal stekkertje voor bij. Voor de zekerheid even op de site van de fabrikant kijken.
Daar stond het ook niet echt duidelijk aangegeven. Wel dat er een verloopstekkertje bijzat.

Waar zou ik op moeten letten bij de specificaties voor wat betreft de kwaliteit van het beeld (resolutie e.d.)? En volgens mij is het ook beter om Mpeg-2 coding te hebben, toch?

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Mpeg-2 decoding (Hardware matig) is als ik het goed heb voor MCE. Je zij eerder dat je eventueel wel digitaal signaal op je laptop wilde en daar zijn al deze stukjes hardware voor geschikt...
Zelf zou ik als het mogelijk is voor digitaal signaal gaan. Dat scheeld een hele hoop.

• ione
  • Niet online
Deze apparaten zijn geschikt om DVB-T te ontvangen (digitale tv via de ether).

Ik denk dat ik ga voor een analoge met mogelijkheid voor DVB-T (net zoiets als die van MSI (zie boven))
Wat zijn de specs waar ik op moet letten voor het opnemen van analoge tv? Het digitale signaal ga ik dan vanuit de Samsung decoder naar de ingang van het MSI-apparaatje leiden en zo opnemen.

Dit zou moeten werken, toch?

• martin2005
DVB-T is niet wat van de digitale kabel komt, dat is DVB-C... DVB-T s zeg maar wat KPN doet met Digitenne.

En voor de goede orde, als je het signaal van de decoder (van de scart) aansluit op je videokaart/interface is dat technisch gesproken een analoog video signaal, alleen uit een digitale bron.

Als je een uitzending geprogrammeerd wil opnemen van de decoder, moet je die wel op het goede kanaal zetten. Ook moet je dat in de opname software de goede input van je interface kiezen....

Maar wat je in gedachten hebt, zou moeten werken.

[ Voor 1% gewijzigd door martin2005 op 22-07-2006 11:10 . Reden: typo ]

• ione
  • Niet online
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n externe tv-tuner? Waar is de kwaliteit van afhankelijk?

• martin2005
Pagina: 1