Ik zag thuis laatst een reclame langskomen voor een ringtone met een heel hoog geluid (17.000Hz) dat alleen jongeren kunnen horen.
Ze lieten ook de ringtone horen, maar ik hoorde dus helemaal niks...
Mijn eerste conclusie was dan ook dat ik gewoon een oude lul ben geworden, en dat het aan mijn oren zou liggen.
Alleen zag ik dezelfde reclame op dezelfde zender bij mijn vriendin langs komen, en daar hoorde ik hem wel.
Zij heeft gewoon een simpele (mono) TV, op de analoge kabel
Ik heb Digitale TV (over de kabel, multikabel). De Samsung reciever is via de optische uitgang aangesloten op mijn Kenwood DTS versterker.
De Jamo luidsprekers kunnen iig wel tot 20.000Hz (volgens de sticker).
Dus waar ligt het punt dat het 17kHz geluid mijn luidsprekers niet meer bereikt?
Ze lieten ook de ringtone horen, maar ik hoorde dus helemaal niks...
Mijn eerste conclusie was dan ook dat ik gewoon een oude lul ben geworden, en dat het aan mijn oren zou liggen.
Alleen zag ik dezelfde reclame op dezelfde zender bij mijn vriendin langs komen, en daar hoorde ik hem wel.
Zij heeft gewoon een simpele (mono) TV, op de analoge kabel
Ik heb Digitale TV (over de kabel, multikabel). De Samsung reciever is via de optische uitgang aangesloten op mijn Kenwood DTS versterker.
De Jamo luidsprekers kunnen iig wel tot 20.000Hz (volgens de sticker).
Dus waar ligt het punt dat het 17kHz geluid mijn luidsprekers niet meer bereikt?