Toon posts:

x1900xt - Te zwakke voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nogal al wisselvallige prestaties merk ik.
Heb F.E.A.R eens gebenchmarked en het scheelt telkens echt enorm. De ene keer heb je een gemiddelde FPS van 50 en de andere keer 82. Op de zelfde instellingen en de zelfde time demo.
Farcry draaide zelfs erg slecht met een gemiddelde FPS van 50 terwijl mijn oude videokaart dit zelfs nog beter deed. Ook heb ik hier erg veel last van 'onbrekende' frames als ik in het rond kijk.

Zijn dit de symptomen van een te zwakke PSU? Ik heb verschillende drivers geprobeert maar dat hielp niet.

Ik heb een 480watt voeding (http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=24480). Ik heb ook geprobeert alle apparaten los te koppelen behalve mijn hardeschijf en videokaart maar ook dit hielp niet.

Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/6748/hmmou3.jpg

Net CCC gechecked en krijg de clock snelheden niet eens meer op standaard (625 core, 725 memory)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Als je voeding voor de rest goed is, zou deze absoluut niet te zwak zijn voor je systeem. Waarom controleer je dan niet gewoon je voltages tijdens het gamen met een monitor tooltje, als de 12V boven de 11.5 blijft, kan het daar iig niet aan liggen.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
Probeer anders is een 3dmark run , is kijken wat daar uit komt.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Wat zijn je systemspecs?

Verwijderd

omega driver niets?

mss dat is proberen

Verwijderd

Topicstarter
athlon 64 4000+
msi k8n diamond
2048mb dual channel
2 x 160gb in raid

met wat voor een programma kan ik die voltages testen?
en 3d mark draaien heeft weinig zin met die clocksnelheden zal er toch niet veel uitkomen weet ook niet zo goed wat dat zou moeten bewijsen dat ie sloom gaat weet ik al.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voeding zou het probleem niet moeten zijn. Ik zou eerst eens naar de temps gaan kijken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:w Mede NeoPower eigenaar !!

Ik heb er een 1900XTX + 4 SATA Schijven + A64 4400+ X2 aan hangen onder andere en alles loopt 100% goed dus ik denk dat je probleem ergens anders zit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

cool n quiet ?

Wanneer je lage benchmarks meet. controleer dan je cpu snelheid eens

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat het probleem, zoals meerderen hier al aangeven, niet bij je voeding ligt.
Maar waar dan wel?
Om de voeding even uit te sluiten, hoe zijn je voltages onder belasting?
Dito voor je temperaturen? :)

En ik mis welke drivers je draait, ik neem aan dat je de laatste versie Catalysts gebruikt of iig geprobeert hebt? Zo nee, haal ze eens op en geef ze eens een slinger :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 20-07-2006 21:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:16:
Ik denk dat het probleem, zoals meerderen hier al aangeven, niet bij je voeding ligt.
Maar waar dan wel?
Om de voeding even uit te sluiten, hoe zijn je voltages onder belasting?
Dito voor je temperaturen? :)

En ik mis welke drivers je draait, ik neem aan dat je de laatste versie Catalysts gebruikt of iig geprobeert hebt? Zo nee, haal ze eens op en geef ze eens een slinger :)
Heb de nieuweste ati drivers geinstalleerd werkten niet. Heb ik ook de drivers van asus zelf geprobeert maar dit werkte ook niet.Temperaturen zijn ook goed en ook de koeler doet goed zijn werk.
Met wat voor een programma zou ik de voltages kunnen bekijken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:48:
[...]

Heb de nieuweste ati drivers geinstalleerd werkten niet. Heb ik ook de drivers van asus zelf geprobeert maar dit werkte ook niet.Temperaturen zijn ook goed en ook de koeler doet goed zijn werk.
In je BIOS uitlezen ?

Verwijderd

Topicstarter
is er geen programma voor?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
ik geloof dat er wel een tool van asus zelf is ja.. maar je kunt ook gewoon je bios checken :/

weet je trouwens zeker dat alle kabels goed zitten, je voeding sterk genoeg is, je kast geaard is en dat je voeding goed koelt en geen verlies heeft (meet het eens )

you had me at EHLO

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 21:48:
[...]

De voltages van je voeding kan je uitlezen met
Speedfan. Of uitraard vanuit de BIOS, maar je wilt de voltages natuurlijk checken wanneer de boel stressed is :)

Hieronder een tabel van hoeveel de voltages mogen afwijken, gejat uit de TS van Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
ATX/NLX/SFX
VoltageAfwijkingMinimale voltageMaximale voltage
+5VDC5%4,7505,250
-5VDC10%-4,500-5,500
+12VDC5%11,40012,600
-12VDC10%-10,800-13,200
+3.3VDC4%3,1683,432
+5VSB5%4,7505,250

[ Voor 54% gewijzigd door Icingdeath op 20-07-2006 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Herr Stuhl schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:07:
[...]

De voltages van je voeding kan je uitlezen met
Speedfan. Of uitraard vanuit de BIOS, maar je wilt natuurlijk de voltages checken wanneer de boel stressed is :)

Hieronder een tabel van wat je afwijkingen mogen zijn, gejat uit de TS van Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
ATX/NLX/SFX
VoltageAfwijkingMinimale voltageMaximale voltage
+5VDC5%4,7505,250
-5VDC10%-4,500-5,500
+12VDC5%11,40012,600
-12VDC10%-10,800-13,200
+3.3VDC4%3,1683,432
+5VSB5%4,7505,250

Dank u meneer stoel

+12V staat op 12,46
3,3V op 3,15
Vcc op 4,91
Vin2 - wat dat ook mag zijn staat op 0,0v
en ook vbat op 0,0v

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me niet al te veel aan te mankeren. Maar is het mogelijk dat de videokaart zichzelf terug klokt omdat ie niet genoeg prik heeft?
Ik heb meerdere malen geprobeert ze te resetten naar default maar dan stopt me windows ermee en reboot het hele zooitje.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 10:35

Mojo

The Power Within

Voltages zien er prima uit. Lijkt me inderdaad heel sterk dat het aan je voeding ligt. Ik zie dat je kaart op 66 graden zit uit je screenshot. Dat vind ik persoonlijk al aan de hoge kant. Weet niet wanneer je dat shot gemaakt hebt (idle of tijdens gamen/whatever) maar het is niet echt goed. Probeer eens een fan op je videokaart te richten en kijken of dat beter gaat.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
hangt zo rond de 70 graden tijdens het gamen. Zal morgen maar is ff bellen met de winkel waar ik hem gekocht heb.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog eens ff gekeken. dat met die kloksnelheden bleek normaal te zijn (het waren de 2D kloksnelheden die catalyst liet zien) die verranderde als je een 3D toepassing opstarten.
ik heb ook 3DMark gedraaid en kwam uit op een score rond de 9700.
Ook blijven videos zich in 16 kleuren afspelen. Heb verschillende codecs geprobeert maar helpt allemaal niet helaas. Ook Farcry draaid nog erg slecht en doet er vaak ontzettend lang over om te laden.

Kan iemand me vertellen wat een normale score voor 3DMark05 is met mijn kaart?
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet aangezien spellen zoals COD2 het wel prima doen. Maar ik word toch gek van die kleine probleempjes...

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:40:
hangt zo rond de 70 graden tijdens het gamen. Zal morgen maar is ff bellen met de winkel waar ik hem gekocht heb.
die temps zijn erg normaal, vrij laag zelfs voor een 1900, een vriend van mij heeft er ook een en die word met dit weer tegen de 95 graden!

• MeMoRy
  • Laatst online: 08-05 16:42
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:37:
Heb nog eens ff gekeken. dat met die kloksnelheden bleek normaal te zijn (het waren de 2D kloksnelheden die catalyst liet zien) die verranderde als je een 3D toepassing opstarten.
ik heb ook 3DMark gedraaid en kwam uit op een score rond de 9700.
Ook blijven videos zich in 16 kleuren afspelen. Heb verschillende codecs geprobeert maar helpt allemaal niet helaas. Ook Farcry draaid nog erg slecht en doet er vaak ontzettend lang over om te laden.

Kan iemand me vertellen wat een normale score voor 3DMark05 is met mijn kaart?
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet aangezien spellen zoals COD2 het wel prima doen. Maar ik word toch gek van die kleine probleempjes...
Dat met dat 2d had je kunnen verwachten... er staat niet voor niets ernaast "enable ATI Overdrive clock for 3d applications only" aangevinkt.

Maar die 16 kleuren... alleen fullscreen of is er iets mis met de overley instellingen?... je kan een programma als powerstrip gebruiken om je videodrivers wijs te maken dat je monitor maar een bepaalde resolutie, frequentie en hoeveelheid kleuren aankan...

de normale 3dmark05 scores kan je gewoon googelen... hier een linkje.

Dat farcry slecht draait, maar vooral het feit dat het lang duurt om te laden, geeft misschien aan dat je HDD heftig gefragmenteerd is...deframenteren kan misschien uitkomst bieden... en je moet ook altijd ongeveer 10% op je hdd vrij houden ivm buffers en swapping e.d.

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:53:
[...]

Dat met dat 2d had je kunnen verwachten... er staat niet voor niets ernaast "enable ATI Overdrive clock for 3d applications only" aangevinkt.

Maar die 16 kleuren... alleen fullscreen of is er iets mis met de overley instellingen?... je kan een programma als powerstrip gebruiken om je videodrivers wijs te maken dat je monitor maar een bepaalde resolutie, frequentie en hoeveelheid kleuren aankan...

de normale 3dmark05 scores kan je gewoon googelen... hier een linkje.

Dat farcry slecht draait, maar vooral het feit dat het lang duurt om te laden, geeft misschien aan dat je HDD heftig gefragmenteerd is...deframenteren kan misschien uitkomst bieden... en je moet ook altijd ongeveer 10% op je hdd vrij houden ivm buffers en swapping e.d.
Ik vind die 3DMark score dan wel erg slecht had toch wel minstens boven de 10k moeten scoren dan aangezien ik het op de laagste instellingen draaide.
Ook kwamen die problemen met Farcry direct nadat ik mijn nieuwe videokaart erin had gestopt. (wou ff snel gamen proberen dus had toen niet geformateerd :P )
Ik zal vanavond ff defragmenteren en laat het hier weten hoe dat afloopt.

Dat met die 16 kleuren is trouwens in windowed en full screen.

EDIT:

Heb nog eens geprobeert de videokaart standaard op 3D instellingen te laten draaien en dit resulteerd in aardig wat artifacts.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 19:03 ]

Verwijderd

Welke versie catalyst staat er in de screenshot?

ik heb een X1600Pro maar bij mij Catalyst 6.6 is de overdrive mode niet beschikbaar???????????

GRT,

Timmi.
Modbreak:Wat wil je nou? Het topic overnemen om een antwoord op je vraag te krijgen? :?
Neem bovendien even de Huisregels, want wij tweakers doen elkaar permanent de groeten en dat er extra bij posten is niet nodig.

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 25-07-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb gedefragmenteerd maar hielp niets. Ik stuur em wel gewoon terug denk ik :'(

@Timmi

Het is geloof ik gewoon 6.6

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoeft niet,er is niemand hier die op let :)
Kijk eens naar je core snelheid en je mem snelheid... :P
Heb hetzelfde probleem met mijn ati, als hij video afspeelt worden de snelheden weer op 500/600 gezet en moet ik ze handmatige clocken naar 625/650. Scheelt ook ca 1700 punten in 3dmark06.

Hij is niet kapot dus, maar ook niet 100. Wel kan je je bios editen als het goed is.
O en tweakertjes, wat beter kijken!! :P

edit: gebruik ook ati tool om de boel weer goed te tweaken
edit2: Inderdaad ik heb niet goed opgelet heb ook alleen de eerste post gelezen, dacht dat hij hetzelfde probleem had als mij

[ Voor 19% gewijzigd door evilpin0 op 25-07-2006 15:46 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• MeMoRy
  • Laatst online: 08-05 16:42
volgens mij let jij niet goed op... want hij heeft al verteld dat de snelheden weer naar 620/720 gaan wanneer hij in 3d-modus komt...

@maniak: Maar je hebt er dus even een andere videokaart ingeplugt en geen verse windows installatie gedraait... heb je eigenlijk wel je oude drivers weggehaald?... want anders is dat de oplossing...

Windows zou wel plug-and-play moeten zijn, maar is dat nog lang niet...

oude driver verwijderen en nieuwe installeren... misschien zelfs een verse windowsinstall

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:30:
volgens mij let jij niet goed op... want hij heeft al verteld dat de snelheden weer naar 620/720 gaan wanneer hij in 3d-modus komt...

@maniak: Maar je hebt er dus even een andere videokaart ingeplugt en geen verse windows installatie gedraait... heb je eigenlijk wel je oude drivers weggehaald?... want anders is dat de oplossing...

Windows zou wel plug-and-play moeten zijn, maar is dat nog lang niet...

oude driver verwijderen en nieuwe installeren... misschien zelfs een verse windowsinstall
Als je even terug leest zie je dat ik telkens op een schone installatie ben begonnen. Alleen de eerste keer heb ik em er ff snel bijgezet oude drivers wegeghaalt en nieuwe erop. Toen deed ie het al niet goed. Daarna heb ik meerdere malen geformateerd en verschillende drivers geprobeert maar niks hielp.
Hij doet het met sommige games gewoon goed en ben ik er ook tevreden mee. Maar ik kan bijvoorbeeld Farcry zo niet spelen omdat het al gigantisch lang duurt om een level te laden en het spelen ook niet lekker gaat. Ook normale videobestandjes kijken werkt gewoon niet. En dat is toch wel iets wat gewoon hoort te werken na een goede installatie van je drivers.
Het feit dat ik meerdere drivers heb geprobeert op schone windows installaties en tegen dezelfde problemen aanliep zegt me toch dat er iets meer aan de hand is dan een driver probleem. Of ik moet telkens precies dezelfde fout hebben gemaakt maar dat betwijfel ik ten zeerste...

Over die kloksnelheden- dat was een foutje van mij ik was me er niet van bewust dat er een verschil was tussen 2D en 3D kloksnelheden. Maar dat neemt niet weg dat er gewoon problemen met mijn kaart zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 17:03 ]

Pagina: 1