Ok, ik ben niet volkomen achterlijk maar drijg toch die kant op te gaan.. Eerst ging alles goed! En toen van de een op andere dag....
Probleem:
Zodra ik op mijn pc een divxje aanklik (of elk ander videobestand ook) worden de verhoudingen op mijn TV volkomen genegeerd. ipv de standaard 4:3 verhouding komt alles in 16:9 op mn scherm waardoor ik alles dus uitgerekt zie. Dit terwijl op mijn 19" samsung monitor alles netjes de goede verhouding heeft. Het zal dus ongetwijfeld een instelling zijn die met de tv-out te maken heeft of iets dergelijks. Vervelend is wel dat dvd's wél in de goede verhouding afgespeeld worden. Dit doet vermoeden dat het aan codecs ligt. Maar waarom dan alleen verkeerd op mijn TV?!
Specs:
WinXP Pro
7900GT BFG (meest recente Nvidia driver geinstalled)
51cm TV
Gebruikte programma's:
KLite Mega codec pack 153
WMP 11
BsPlayer Pro
Iemand tips/suggesties/werkende codecs?
Alvast bedankt dames!
Probleem:
Zodra ik op mijn pc een divxje aanklik (of elk ander videobestand ook) worden de verhoudingen op mijn TV volkomen genegeerd. ipv de standaard 4:3 verhouding komt alles in 16:9 op mn scherm waardoor ik alles dus uitgerekt zie. Dit terwijl op mijn 19" samsung monitor alles netjes de goede verhouding heeft. Het zal dus ongetwijfeld een instelling zijn die met de tv-out te maken heeft of iets dergelijks. Vervelend is wel dat dvd's wél in de goede verhouding afgespeeld worden. Dit doet vermoeden dat het aan codecs ligt. Maar waarom dan alleen verkeerd op mijn TV?!
Specs:
WinXP Pro
7900GT BFG (meest recente Nvidia driver geinstalled)
51cm TV
Gebruikte programma's:
KLite Mega codec pack 153
WMP 11
BsPlayer Pro
Iemand tips/suggesties/werkende codecs?
Alvast bedankt dames!