Toon posts:

Beeldverhouding TV-out vs. DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben niet volkomen achterlijk maar drijg toch die kant op te gaan.. Eerst ging alles goed! En toen van de een op andere dag....

Probleem:
Zodra ik op mijn pc een divxje aanklik (of elk ander videobestand ook) worden de verhoudingen op mijn TV volkomen genegeerd. ipv de standaard 4:3 verhouding komt alles in 16:9 op mn scherm waardoor ik alles dus uitgerekt zie. Dit terwijl op mijn 19" samsung monitor alles netjes de goede verhouding heeft. Het zal dus ongetwijfeld een instelling zijn die met de tv-out te maken heeft of iets dergelijks. Vervelend is wel dat dvd's wél in de goede verhouding afgespeeld worden. Dit doet vermoeden dat het aan codecs ligt. Maar waarom dan alleen verkeerd op mijn TV?!

Specs:
WinXP Pro
7900GT BFG (meest recente Nvidia driver geinstalled)
51cm TV

Gebruikte programma's:
KLite Mega codec pack 153
WMP 11
BsPlayer Pro

Iemand tips/suggesties/werkende codecs?

Alvast bedankt dames!

Verwijderd

Omdat ie verwacht dat een TV 16:9 is?
Misschien staan je instellingen verkeerd
Kuch Kuch Kuch Kuch *Hoestaanval

Verwijderd

Topicstarter
:)

Mn instellingen staan allemaal goed voor zover ik dat kan zien. Staat gewoon ingesteld op 4:3 monitor. Tis ook alleen fout bij het afspelen van divx en mpg enz.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:41:
Probleem:
Zodra ik op mijn pc een divxje aanklik (of elk ander videobestand ook) worden de verhoudingen op mijn TV volkomen genegeerd. ipv de standaard 4:3 verhouding komt alles in 16:9 op mn scherm waardoor ik alles dus uitgerekt zie. Dit terwijl op mijn 19" samsung monitor alles netjes de goede verhouding heeft.
Heeft de afstandsbediening van je TV geen knopje om het beeld in 4:3 weer te geven :?
Of wellicht is het een instelling in de player waarmee je het DivX-bestand afspeelt?
Alvast bedankt dames!
Het merendeel op GoT heeft wél een Y-chromosoom...

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 21-07-2006 00:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Het merendeel op GoT heeft wél een Y-chromosoom...
Daar ben ik mij terdege van bewust! Het doel was om een komische noot toe te voegen aan dit verschikkelijke probleem! Maar gelukkig komt er komende maand een lcd tv die al mijn problemen op moet lossen. Nadeel is dan wel dat ik niet weet welk scherm het precies moet gaan worden.... dilemma's dilemma's.... :P

Maar bedankt voor t meedenken iig!

Meedenken is niet meer nodig mensen!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12
Ik heb hetzelfde probleem, zie: film op tv-out verticaal uitgerekt

prof_klump kwam met de volgende oplossing:
Ligt aan de driver. Installeer een driver uit de 8x.xx serie en de tv-out werkt weer goed. Ik heb hetzelfde met mijn 7800gtx. Breedbeeldmateriaal wordt verticaal uitgerekt en 4:3 materiaal wordt juist verticaal ingedrukt, soms zelfs tot 16:9.
Ik weet verder niet wat precies het probleem is in de driver, maar wel zeker is dat nvidia er een potje van maakt met de tv-out in de 9x.xx serie.
Zelf nog niet geprobeerd, though...
Pagina: 1