film op tv-out verticaal uitgerekt

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12
Heb net een nieuwe videokaart (Sparkle 7800 GS AGP) en heb deze zo ingesteld dat de video overlay op het tweede beeldscherm (de tv dus) in volledig scherm wordt weergegeven. Echter wordt deze verticaal uitgerekt. De mensen zijn dus erg lang en dun. Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn. Heb al lopen spelen met de opties, maar dat heeft niet geholpen tot nu toe.
Ik heb de beeldschermen gekloont, forceware 91.31 en het probleem doet zich voor bij zowel windows media player als bs player.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

Outerspace

Admin General Chat
Zou je eens kunnen spelen met UltraMon? Die wil nog wel eens handig zijn met het tweaken :)

Wauw, een sig!

• gabberjoost
Ultramon geeft hetzelde resultaat.
Ook kom ik er net achter dat sommige filmpjes te smal worden afgespeeld, waarbij de mensen dus ingedrukt en te dik worden afgebeeld. Ongeacht welke player ik gebruik...

• Janoz
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf zie 2 mogelijkheden:
1 : Je hebt ergens bij de instellingen aangegeven dat je een breedbeeld tv hebt terwijl je dat niet hebt
2 : Je hebt ergens aangegeven dat het overlay beeld helemaal naar fullscreen uitgerekt moet worden waarbij de aspect ratio wordt genegeerd.
Bijde opties kunnen een instelling van de driver, of van de afspeel software zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• gabberjoost
Allebij niet, helaas. BS player en de drivers zijn vers geinstalleerd, zonder maar iets veranderd te hebben. Behalve bij de driver natuurlijk, die heb ik zo ingesteld dat de overlay op de tv wordt weergegeven.

• gabberjoost
Na een format c: en een compleet schone installatie van windows xp sp2 en de bijbehorende drivers werkt het nog steeds niet goed. Soms worden de filmpjes uitgerekt, en soms samengedrukt. Ook tvtool helpt niet...
Zou het een driver issue zijn van nvidia? in dat geval, hopen dat ze snel betere drivers uitbrengen...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je beeld een kloon is, is je Windows desktop dan ook niet uitgerekt? Zo ja, speel eens met de resolutie :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

vga etc. is gebasseerd op vierkant pixels.... een televisie niet... daar gaat het waarschijnlijk mis.
Een vga scherm heeft bij 4:3 bijvoorbeeld 640*480 pixels..
Een televisie heeft (digitaal gezien) 720 *576 pixels..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 01:41 ]

• gabberjoost
cybersteef schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 01:31:
Als je beeld een kloon is, is je Windows desktop dan ook niet uitgerekt? Zo ja, speel eens met de resolutie :)
Nee, het beeld op de tv is verder prima in verhouding. Alleen de overlays worden of te smal, of te breed afgespeeld... Op m'n monitor is de verhouding dan wel goed.

• gabberjoost
Als ik alleen m'n tv aan zet, wordt de overlay wel goed weergegeven. Maar daar wilde ik juist vanaf, nu ik een nieuwe videokaart heb, aangezien dat heen en weer schakelen best lastig is...

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem! Ik heb gister nog een film gekeken wat goed ging en nu opeens heb ik ook dat het beeld verticaal wordt uitgerekt...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

zoomplayer!

Kun je de gewenste aspect ratio instellen :) standaard versie is gratis, gebruik ik ook, vind hem prima werken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Ligt aan de driver. Installeer een driver uit de 8x.xx serie en de tv-out werkt weer goed. Ik heb hetzelfde met mijn 7800gtx. Breedbeeldmateriaal wordt verticaal uitgerekt en 4:3 materiaal wordt juist verticaal ingedrukt, soms zelfs tot 16:9.
Ik weet verder niet wat precies het probleem is in de driver, maar wel zeker is dat nvidia er een potje van maakt met de tv-out in de 9x.xx serie.
Pagina: 1