Toon posts:

help aub!!

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe pc ontvangen, gekocht van mijn zuur verdiende bijbaangeld. Echter, na enkele minuten stond ik al voor een koude kermis.
ik heb als volgt gedaan
-de Windows Xp home cd in de cd drive gedaan
-de schijf die daarvoor bedoeld was gepartiteerd en formateert
-het proces daarna, wat werd onderbroken omdat de setup niet gelezen kon worden wat achteraf een vuiltje bleek te zijn op de cd.. Na afloop kon hij wel weer lezen. Maar volgens mij heb ik dit proces 2 keer gedaan.
-daarna reboote hij, en krijg ik nu tot mijn spijt: Windows kan niet worden opgestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.

wat heb ik nu in vredesnaam fout gedaan? volgens een vriend moest ik kijken of in de IDE configuratie op IDE en Non-raid stond. dat stond hij. dus.!
Help mij aub, want de pc is gewoon niet eens een dag oud!

dank

Jan

Verwijderd

Topicstarter
overigens is mijn systeem
AMD Athlon 64 3200+ socket 939
Moederbord Asrock 939NF4-SATA2 met NVidia chipset

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:37:
Volgens mij kun je het beste ook even erbij vermelden of je wel of niet een Maxtor schijf hebt.
Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En je HD....?

trouwens, welkom op GoT.

Dit is natuurlijk een nietszeggende titel, het is hier geen helpdesk. Je kunt als je zelf de laatste poster bent je bericht editten.

ARME AOW’er

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 12:13

darkphoenix

Chikara

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:37:
ik wou dat ik het wist maar ik zo gaan slapen maar ik ben bang dat dat je niet gaat lukken! succes.

1 idee dan weer alles formateren en weer van voor af aan?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Hoi Welkom op tweakers........

Wat heb jezelf al opgezocht? Enkele tips! www.google.nl of zoek eens op got.

Evt de FAQ van windows clients

( net te laat ) Idd een titel van niks

[ Voor 14% gewijzigd door Basement op 18-07-2006 00:46 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Denk dat je de bootvolgorde in je BIOS niet goed hebt staan, zorg even dat je HD daar tussen komt te staan :)

Leave only footprints, take only memories

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. Mijn motivatie:

De titel is niet duidelijk en op GoT zien we liever geen topiclisting die copieus gevuld is met irrelevante titels ;)
Ik adviseer jouw dan ook om kennis te nemen met de informatie uit deze FAQ.
Gebruik een duidelijke topictitel, en geef duidelijk aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of wil gaan proberen.
Verder bordurend op de voorgaande link:
Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen)
Naast bovengenoemde punten zie ik geen specificaties in de topicstart. Wel in een post eronder.
Echter had je beter de topicstart kunnen wijzigen (d.m.v. de edit knop rechtsboven elke door jouw geplaatste post.) om zo het één en het ander te actualiseren :)

Om je wat verder op weg te helpen :) :
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4
GoT Search
Verder zijn er de FAQ's in elk subforum. Zie naast de FAQ's in Harde Waren ook de FAQ's in Softe Goederen. In Windows Clients kun je wellicht iets vinden over STOP-Codes bij een BSOD. In een BSOD staat vaak informatie die handig zijn bij het troubleshooten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.