core 2 duo laptop

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en omdat de core 2 duo echt alles verslaat en energy zuinig is wil ik graag een laptop met een core 2 duo erin. nou is de belangrijke vraag

wanneer kan ik die verwachten?
wat zal de prijs zijn in verhouding tot andere laptops?

en als het hoger ligt dan mijn budget (+/- 1000 euro) is het verstandig te wachten ivm prijsdalingen. en wat voor een laptop kan ik dan het beste kopen? een 64 bit single core of een 32 bit dual core? want voor zover ik weet heeft AMD nog geen 64 bit dual core voor laptops?

ik wil graag het volgende minimaal in mijn laptop:
60 Gb HDD minimaal liefst iets groter
512 Mb maar liever 1024 Mb
wifi + gigabit lan
15,4 " widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb zo ongeveer ook exact die vraag in mn hoofd. Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

De prijzen zullen waarschijnlijk hoger liggen dan de gemiddelde core duo laptop. Deze ligt nu rond de 1000-1100 euro, dus doosparen is wel verstandig. De laptop met Core 2 Duo zal waarschijnlijk vrij snel na de introductie leverbaar zijn. Dit is over het algemeen wel het geval.

De prijs kwaliteit verhouden zal op dit moment erg goed zijn, maar AMD heeft een prijsverlaging aangekondigd en wil graag zijn postitie behouden (veel-voor-weinig). Dus het is misschien verstandig om even te wachten en te kijken wat er met de markt gaat gebeuren. Dit geldt overigens alleen voor de Athlon. De Turion zal op het zelfde prijsniveau blijven.

AMD heeft nu wel een dual core Turion. Deze is speciaal voor de laptop en ook 64-bit. Deze processor is nog redelijk nieuw en heb ik nog niet in een laptop terug gezien.

[ Voor 31% gewijzigd door LoeiOrdinair op 17-07-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:23:
De prijzen zullen waarschijnlijk hoger liggen dan de gemiddelde core duo laptop. Deze ligt nu rond de 1000-1100 euro, dus doosparen is wel verstandig. De laptop met Core 2 Duo zal waarschijnlijk vrij snel na de introductie leverbaar zijn. Dit is over het algemeen wel het geval.

De prijs kwaliteit verhouden zal op dit moment erg goed zijn, maar AMD heeft een prijsverlaging aangekondigd en wil graag zijn postitie behouden (veel-voor-weinig). Dus het is misschien verstandig om even te wachten en te kijken wat er met de markt gaat gebeuren.

AMD heeft nu wel een dual core Turion. Deze is speciaal voor de laptop en ook 64-bit.
thnx...

ik heb een hele mooie core duo gezien voor 999,- als ik diezelfde kan krijgen met een core 2 duo erin wil ik daar best 100 en heel misschien 200 euro meer voor betalen veel meer wordt me te gek. zou dat haalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwoon een core duo kopen, want de meesten kunnen geupgrade worden naar een core 2 duo merom, omdat het dezelfde socket gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat ik niet zo snap is waarom je zoveel aan je dual core hebt in je laptop. Zodra je niet op netspanning draait, wordt de tweede core toch uitgeschakeld? Bij de meeste mensen zal dit het geval zijn, waardoor je netto maar weinig van de capaciteit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Waarschijnlijk wel, maar dit zal een zeer uitgeklede versie betreffen. Het is natuurlijk maar net wat je voor de rest met de laptop wil gaan doen. Misschien is het handig om dat eerst even uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:32:
Wat ik niet zo snap is waarom je zoveel aan je dual core hebt in je laptop. Zodra je niet op netspanning draait, wordt de tweede core toch uitgeschakeld? Bij de meeste mensen zal dit het geval zijn, waardoor je netto maar weinig van de capaciteit gebruikt.
omdat ik hem voornamelijk op netspanning gebruik maar wel mobiel wil zijn (lees op mijn werk) en daar is gewoon een wandcontactdoos en de stroom wordt nog door de baas betaald. verder op de bank of bij vrienden thuis (probleem oplossen of data uitwisselen) ook dan kan ik gewoon netstroom gebruiken.

zodra ik op de accu werk is die wat trager, mwoah zal niet zovaak gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:32:
Gerwoon een core duo kopen, want de meesten kunnen geupgrade worden naar een core 2 duo merom, omdat het dezelfde socket gebruikt.
gaat dat wel goed met de chipset die erin zit?

heb je daar meer info over? want ik wil geen laptop kopen en als die CPU er dan is erachter komen dat de CPU upgraden veel te duur is of niet mogelijk (of allerlei beperkingen)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

superduper schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:32:
Op één core is de Core 2 Duo ook al bloedjesnel. Op de frontpage stond een tijdje terug een artikel van een 5GHz (Conroe) die met de 2e core uitgeschakeld 12.5 sec haalde in SuperPi 1M. Dat is theoretisch ongeveer 25 seconden op 2.5 GHz en misschien 40 sec op de snelheid waarop de Merom draait. En dat vind ik nog wel behoorlijk snel.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Superpi is singlecore threaded dus dat maakt niks uit. Ik typ dit nu van achter mijn Asus A6T met AMD Turion 64 X2 TL-52. Het rare is dat niet duidelijk is wat sneller is :P. Uit sommige tests maakt de CoreDuo (yonah) gehakt vanmn CPU terwijl in andere tests mijne weer gehakt maakt van de Core Duo. De A6Tc is te koop voor zo'n 1070,- dacht ik en heeft een Turion X2 TL-50 1.6 2x256kb, 1 GB DDR2-667 (1 dimm), 100 GB HDD 5400rpm en GF Go 7300. Voor iets meer (80 euri) krijg je een A6T met Turion X2 TL-52 1.6 GHz 2x512kb, ook 1 GB DDR-2 667 1dimm en 100 GB HDD 5400rpm en een mooie GFX: GF Go 7600 256MB.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 17-07-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:49:
Superpi is singlecore threaded dus dat maakt niks uit. Ik typ dit nu van achter mijn Asus A6T met AMD Turion 64 X2 TL-52. Het rare is dat niet duidelijk is wat sneller is :P. Uit sommige tests maakt de CoreDuo (yonah) gehakt vanmn CPU terwijl in andere tests mijne weer gehakt maakt van de Core Duo. De A6Tc is te koop voor zo'n 1070,- dacht ik en heeft een Turion X2 TL-50 1.6 2x256kb, 1 GB DDR2-667 (1 dimm), 100 GB HDD 5400rpm en GF Go 7300. Voor iets meer (80 euri) krijg je een A6T met Turion X2 TL-52 1.6 GHz 2x512kb, ook 1 GB DDR-2 667 1dimm en 100 GB HDD 5400rpm en een mooie GFX: GF Go 7600 256MB.
ja enkele dingen ik heb liever een all rounder (64 bit en dual core) die op alles goed scoort en beter presteerd in de toekomst. dan een PC die sommige dingen beter doet maar waar verder weinig toekomst zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 12-09 10:57
ik zit ook te wachten tot de core 2 duo's uitkomen.... maar zie door de duo's de core's niet meer ;-)
komt deze gelijk met de desktop c2d (core 2 duo) of weer een tijd erna?
hou er trouwens rekening mee dat je niet alle laptops kunt upgraden. de cpu is soms vastgesoldeerd.
verder is het c2d een platform en niet alleen een processor... zit dus ook een nieuw architectuur onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:14:
ik zit ook te wachten tot de core 2 duo's uitkomen.... maar zie door de duo's de core's niet meer ;-)
komt deze gelijk met de desktop c2d (core 2 duo) of weer een tijd erna?
hou er trouwens rekening mee dat je niet alle laptops kunt upgraden. de cpu is soms vastgesoldeerd.
verder is het c2d een platform en niet alleen een processor... zit dus ook een nieuw architectuur onder
Je vergeet nog, dat het upgraden van de dual core processors naar de core 2 duo's, mogelijk een bios update vereist is. Of deze nog door de fabrikant geleverd gaat worden ( het kunnen upgraden ) is eigenlijk nog maar de vraag.

Verder kun je eigenlijk nu wel van uitgaan dat de nieuwe laptops die je in de webshops kunt kopen, niet worden verkocht met een vastgesoldeerde processor. Maar om zekerheid te krijgen, kan je beter een belletje maken en vragen om technische details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

De nieuwe Acer Ferrari 5000 series krijgen de AMD Turion 64 X2. Mooie <plaatjes> en ze zullen zéér binnenkort leverbaar zijn.

Zal wel niet helemaal in het budget passen maar ik kan van de 4000-series zeggen dat ze ontzettend compleet zijn, snel, stabiel en errrg :9~

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

De merom wordt pas na volgende maand geintroduceerd. Het duurt nog wel een tijdje voordat laptops hiermee beschikbaar komen. Ik kan je al wel voorspellen dat ze niet zuiniger zullen zijn dan de huidige generatie core's. Verder heeft AMD besloten om zijn turions niet goedkoper te maken dus dat voorspelt genoeg over de te verwachten prijs van de core 2 duo mobile. Ik denk dat je mag verwachten dat de introductieprijs ongeveer gaat overeenkomen met de huidige core duo prijzen. Wat ruwweg, per zelfde kloksnelheid, het dubbele is van de desktop core 2 duo.

Laptops zullen dus wel beschikbaar zijn over een maand of 2 tegen een minimumprijs (het goekoopste model) van iets van een 1000-1200 euro. Maar dat is maar een schatting.

Ik moet er echter wel bijzeggen dat ik niet direct het nut zie om een merom te kopen. De huidige core duo is al een zeer goede processor en het verschil tussen de core duo en de core 2 duo is nog niet bijna gelijk aan het verschil tussen de pentium-d en de core 2 duo.

Ik heb het net effe opgezocht, de yonah heeft een tdp van ong. 30W en de merom heeft ong. 35W. Hij zou per kloksnelheid ongeveer 20% sneller moeten zijn. Dus ja, dan moet je je afvragen waarvoor wil ik een laptop? Als desktopreplacement? Dan zou wachten op de merom goed kunnen zijn. Als je echt mobile wil, dan lijkt de yonah me beter.

O ja, denk er ook aan dat de mobile variant aan een busklok van 667 MHz werkt en de desktopvariant aan 1067MHz, dat is dus meer dan 33% FSB-snelheidsverlies. Verder wordt hij ook niet beschikbaar (in het begin) op een hogere klok dan 2.33GHz. Voor de prijs die je betaalt voor een high end laptop, heb je én een low end laptop (voor mobility) én een middle end desktop (die sneller is dan de high end laptop) (voor snelheid).

Dat is dan ook mijn persoonlijke keuze, een goede desktop en een goedkope 'portable' laptop met goede mobility eigenschappen. Misschien verklaard dat standpunt mijn 'on-interesse' in de merom. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door TetsuoShima op 18-07-2006 13:20 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 12-09 10:57
ik ben het in principe met bovenstaande verhaal eens.
maar ik hoop dat het c2d platform ook verbeteringen met zich meebrengt.
daar zijn nog geen benchmarks voor de laptops van. de merom op zich is niet super interessant.
kan nog wel een tijd voort zonder 64bit. het platform echter kan wel veel voordelen brengen...
ik verwacht ook nog dat er wel wat aanbiedingen met de oude core duo's komen...
dus meer optie over een maand of 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkChylde schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:19:
ik ben het in principe met bovenstaande verhaal eens.
maar ik hoop dat het c2d platform ook verbeteringen met zich meebrengt.
daar zijn nog geen benchmarks voor de laptops van. de merom op zich is niet super interessant.
kan nog wel een tijd voort zonder 64bit. het platform echter kan wel veel voordelen brengen...
ik verwacht ook nog dat er wel wat aanbiedingen met de oude core duo's komen...
dus meer optie over een maand of 2 ;)
nou ik vind het wel zeer interessant...
dual core
64 bit
SSE 3
hogere FSB ? (mobile dual core CPU doet 667Mhz)
meer cache ?

die 20% snelheids winst vind ik al behoorlijk fors daar komt nog meer bij naar mate de software 64 bit wordt en SSE 3 gaat gebruiken.

ik zag het net pas!
nieuws: Meer Intel Merom-prijzen uitgelekt

w00t ik ga erop wachten!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier een 24 pagina's lange benchmark van de Conroe en Merom processors. Volgens mij is de T7200 straks de beste laptop processor die je kunt kopen qua prijs/kwaliteit verhouding. Hij is dan wel niet zo heel goed overklokbaar maar dat lijkt me ook niet echt nuttig voor een laptop.
Helaas is mijn Frans zo slecht dat ik het artikel zelf niet kan lezen, het komt enkel een beetje op plaatjes kijken aan ;) Ik weet dus niet hoe betrouwbaar de benchmarks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KappuhH schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 19:40:
Hier een 24 pagina's lange benchmark van de Conroe en Merom processors. Volgens mij is de T7200 straks de beste laptop processor die je kunt kopen qua prijs/kwaliteit verhouding. Hij is dan wel niet zo heel goed overklokbaar maar dat lijkt me ook niet echt nuttig voor een laptop.
Helaas is mijn Frans zo slecht dat ik het artikel zelf niet kan lezen, het komt enkel een beetje op plaatjes kijken aan ;) Ik weet dus niet hoe betrouwbaar de benchmarks zijn.
dat klopt en ik weet ook al dat ik die erin wil hebben en zelfs mijn budget ermee wil verhogen van 1000€ naar max 1250€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Hé leuk test, die was ik nog niet tegengekomen en ik heb er al veel gezien.

Begrijp me niet verkeerd trouwens de merom is een heel goede cpu, maar persoonlijk zoek ik niet direct een super krachtpatser voor in een laptop, daar vind ik het beter als hij redelijk presteert en zeer zuinig is. Nu, de yonah is zuiniger (of zou dat moeten zijn als de cijfers kloppen) en presteert ook niet verkeerd, niet zo goed als de merom natuurlijk, maar dat hoeft ook niet voor mij, dus dat bedoelde ik met mijn opmerking dat een yonah goed zat is.

Je kan het zo zien: Yonah is zuiniger, maar trager en merom is sneller maar verbruikt dan ook wat meer. Onder idlen zal dat denk ik wel niet veel verschillen, maar als je ze laat werken zou het toch moeten opvallen. Dus je moet gewoon kijken waar je prioriteiten liggen. Ik las net trouwens nog ergens dat Intel de launch van de merom wilde gaan versnellen en ongeveer gelijk met de conroe wilde uitbrengen, dus misschien dat ze toch al eerder beschikbaar worden dan eerst gepland was. :)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TetsuoShima schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:30:
Hé leuk test, die was ik nog niet tegengekomen en ik heb er al veel gezien.

Begrijp me niet verkeerd trouwens de merom is een heel goede cpu, maar persoonlijk zoek ik niet direct een super krachtpatser voor in een laptop, daar vind ik het beter als hij redelijk presteert en zeer zuinig is. Nu, de yonah is zuiniger (of zou dat moeten zijn als de cijfers kloppen) en presteert ook niet verkeerd, niet zo goed als de merom natuurlijk, maar dat hoeft ook niet voor mij, dus dat bedoelde ik met mijn opmerking dat een yonah goed zat is.

Je kan het zo zien: Yonah is zuiniger, maar trager en merom is sneller maar verbruikt dan ook wat meer. Onder idlen zal dat denk ik wel niet veel verschillen, maar als je ze laat werken zou het toch moeten opvallen. Dus je moet gewoon kijken waar je prioriteiten liggen. Ik las net trouwens nog ergens dat Intel de launch van de merom wilde gaan versnellen en ongeveer gelijk met de conroe wilde uitbrengen, dus misschien dat ze toch al eerder beschikbaar worden dan eerst gepland was. :)
waar las je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
volgens mij was het zo dat hij pas een maand later uitkwam...FF nazoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hellboy123 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:54:
[...]

volgens mij was het zo dat hij pas een maand later uitkwam...FF nazoeken...
dat las ik ook idd mocht dat eerder zijn maken ze me heel blij :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
LoeiOrdinair schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:23:

De prijs kwaliteit verhouden zal op dit moment erg goed zijn, maar AMD heeft een prijsverlaging aangekondigd en wil graag zijn postitie behouden (veel-voor-weinig). Dus het is misschien verstandig om even te wachten en te kijken wat er met de markt gaat gebeuren. Dit geldt overigens alleen voor de Athlon. De Turion zal op het zelfde prijsniveau blijven.

AMD heeft nu wel een dual core Turion. Deze is speciaal voor de laptop en ook 64-bit. Deze processor is nog redelijk nieuw en heb ik nog niet in een laptop terug gezien.
Asus heeft een laptop met een Turion X2:

ASUS A6TC-AP003H AMD Turion II 64 Mobile TL50 1 GB 15,4 inch Wide 100 GB € 1.099,00

Leuke laptop voor een leuke prijs.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:01:
[...]

ASUS A6TC-AP003H AMD Turion II 64 Mobile TL50 1 GB 15,4 inch Wide 100 GB € 1.099,00

mycom heeft hem voor 999 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
[...]

MSI heeft met de S271 ook een 12" Turion X2 laptop die al een maandje te koop is zie: http://www.hardware.info/...MB,_60_GB,_12,1_inch)/646

Vandaag heeft Acer ook nog een 15.4" model aangekondigd zie: http://www.techpowerup.com/?14553

Mbt de Core 2 Duo mobile (merom) die kun je verwachten in September / October. Prijs van een notebook zal ongeveer hetzelfde zijn als nu, want de T5200 zal (na de prijsdrop) dezelfde prijs als nu een T2300(E) hebben. Ik denk dat er niet erg veel modellen met de T7xxx (merom 4MB) komen want die is erg duur, en de markt ervoor is erg klein. Daarbij, 2MB cache vs 4MB cache is het prijsverschil imho niet waard.

[ Voor 25% gewijzigd door The Source op 18-07-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Source schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:22:
[...]

MSI heeft met de S271 ook een 12" Turion X2 laptop die al een maandje te koop is zie: http://www.hardware.info/...MB,_60_GB,_12,1_inch)/646

Vandaag heeft Acer ook nog een 15.4" model aangekondigd zie: http://www.techpowerup.com/?14553

Mbt de Core 2 Duo mobile (merom) die kun je verwachten in September / October. Prijs van een notebook zal ongeveer hetzelfde zijn als nu, want de T5200 zal (na de prijsdrop) dezelfde prijs als nu een T2300(E) hebben. Ik denk dat er niet erg veel modellen met de T7xxx (merom 4MB) komen want die is erg duur, en de markt ervoor is erg klein. Daarbij, 2MB cache vs 4MB cache is het prijsverschil imho niet waard.
ik vind 294$ voor een merom 2 GHz niet duur hoor als je kijkt dat die op 2 GHz loopt en 4 Mb cache heeft. tov de merom 1,66 GHz met 2Mb cache voor 209$

dat is 85$ duurder voor een dual core CPU die per core 340 MHz sneller is en 2x zoveel cache heeft, ik vind het een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zag vandaag dat de core 2 duo ookal SSE4 heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel interessant dat mensen zo dat merom zitten te hypen, maar werkelijk, waar heb je het nou over? Er zullen maar weinig mensen zijn die hun laptop processor gebruik boven de 90% weten te krijgen, alleen als je serieus 3D applicaties of mathematische doorreken programma's draait schiet je processor verbruik boven de 90%, en hoe veel mensen doen dat nou op een laptop ?

Een beetje fanatieke gamer heeft meer aan een apetijtelijke videokaart dan aan een bloedsnelle processor. Een flinke dosis geheugen en een snelle HDD maken meer verschil. De eerste merom benchmarks laten voor 3D mark enkele punten hoger zien. En wat heb je nou echt, als gewone consument, een de superPI snelheid?

Voor mij is alleen het 64-bits aspect interessant van de Core2Duo, maar aangezien Vista nog wel even op zich laat wachten ga ik lekker voor een zuinige CoreDuo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:28:
Ik vind het wel interessant dat mensen zo dat merom zitten te hypen, maar werkelijk, waar heb je het nou over? Er zullen maar weinig mensen zijn die hun laptop processor gebruik boven de 90% weten te krijgen, alleen als je serieus 3D applicaties of mathematische doorreken programma's draait schiet je processor verbruik boven de 90%, en hoe veel mensen doen dat nou op een laptop ?
punt 1 de merom is 20% sneller en naar mate 64 bit en SSE3 en 4 worden gebruikt kan dat meer worden. de merom heeft een iets hogere TDP maar als hij minder belast wordt (70 a 80% ipv de 100 van de gewone core duo) dan kon dat nog weleens andersom zijn !?

daarnaast gebruik ik hem meer als een portable PC op netspanning en wil ik er ook op gamen. voor mij is het dus absoluut de beste keus, daarnaast is hij niet veel duurder en zal hij zijn waarde beter en langer vasthouden
Een beetje fanatieke gamer heeft meer aan een apetijtelijke videokaart dan aan een bloedsnelle processor. Een flinke dosis geheugen en een snelle HDD maken meer verschil. De eerste merom benchmarks laten voor 3D mark enkele punten hoger zien. En wat heb je nou echt, als gewone consument, een de superPI snelheid?
een gamer heeft naast dat ook een goeie CPU hoor
Voor mij is alleen het 64-bits aspect interessant van de Core2Duo, maar aangezien Vista nog wel even op zich laat wachten ga ik lekker voor een zuinige CoreDuo.
dat is ook 1 van de redenen waarom ik op de merom wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49
de eerste laptops met een Core 2 Duo processor zijn al te bestellen, zal wrs. 23 juli/27juli ook de lanceerdatum en de datum v eerste verscheping vd Merom zijn?

zie rechts de nieuwe producten op deze shopsite: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=77354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zakjapanner schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:02:
de eerste laptops met een Core 2 Duo processor zijn al te bestellen, zal wrs. 23 juli/27juli ook de lanceerdatum en de datum v eerste verscheping vd Merom zijn?

zie rechts de nieuwe producten op deze shopsite: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=77354
dat is wel heel duur staat niet in vergelijking met de prijzen eerder op tweakers genoemd. gok dan ook dat deze prijs erg hoog ligt omdat ze er nog niet zijn (pre orders) zodra ze er zijn zullen ze snel IETS zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 12-09 18:27
zakjapanner schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:02:

nu nog maar eens zien wat voor een videokaart erin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hellboy123 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:08:
[...]

nu nog maar eens zien wat voor een videokaart erin zit :)
ik vind hem erg duur!!! en dan idd een detail als videokaart niet vermelden |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://usa.asus.com/products2.aspx?l1=5&l2=70

is die centrino duo nou de merom ?

laat maar weet het al, het is de yonah (core duo) met een intel chipset

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

ja wacht liever even op de merom die is echt wel een stukkie beter en ik verwacht als ik het zo lees niet dat ze veel duurder worden. ja pre order maar niet zodra ze in de winkel liggen zo wel dan geniet ik van die AMD die dan wel een stuk gezakt zal zijn (is al verlaging aangekondigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Deze Asus lijkt me wel interessant eigenlijk, ik wacht met smart op de verdere specificaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier goed nieuws wat nog niet op de Frontpage staat van Tweakers.net, volgens Asus zullen de laptops die uitgevoert zijn met een Dual Core CPU ook Core 2 Duo ondersteunen. :9

Bron: http://www.asus.com/news_show.aspx?id=3800

Als ik het fout heb, zie ik wel de nodige opmerkingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:29:
Ik heb hier goed nieuws wat nog niet op de Frontpage staat van Tweakers.net, volgens Asus zullen de laptops die uitgevoert zijn met een Dual Core CPU ook Core 2 Duo ondersteunen. :9

Bron: http://www.asus.com/news_show.aspx?id=3800

Als ik het fout heb, zie ik wel de nodige opmerkingen staan.
geven ze ook aan wat het kost om de CPU te vervangen? en het is dan met een andere chipset ben benieuwd naar de performance en functionaliteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb nu een ASUS A6T met AMD Turion II TL 52 2.0 Ghz besteld, alleen kreeg ik vandaag te horen dat de 2.0 ghz Turion ff niet beschikbaar is dus dat ik er eerst 1 krijg met 1.6Ghz. Na ong. 4 weken zou de leverancier (laptops4u.nl) eventjes een afspraak met mij maken om de processor te vervangen.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik zit er nu wel een beetje over te denken om de order te annuleren en te wachten op de Core 2 Duo. Zou dat verstandig zijn? Ook met die prijsverlagingen van de AMD processoren in gedachten, alhoewel het mij nog niet duidelijk is om wat voor bedragen het dan zou gaan mbt laptops.
Moet er wel bij zeggen dat ik m'n laptop het liefst in september al zou willen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nedra schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:49:
Ik heb nu een ASUS A6T met AMD Turion II TL 52 2.0 Ghz besteld, alleen kreeg ik vandaag te horen dat de 2.0 ghz Turion ff niet beschikbaar is dus dat ik er eerst 1 krijg met 1.6Ghz. Na ong. 4 weken zou de leverancier (laptops4u.nl) eventjes een afspraak met mij maken om de processor te vervangen.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik zit er nu wel een beetje over te denken om de order te annuleren en te wachten op de Core 2 Duo. Zou dat verstandig zijn? Ook met die prijsverlagingen van de AMD processoren in gedachten, alhoewel het mij nog niet duidelijk is om wat voor bedragen het dan zou gaan mbt laptops.
Moet er wel bij zeggen dat ik m'n laptop het liefst in september al zou willen hebben..
ik zit met hetzelfde... wil hem nu graag maar heb toch besloten te wachten. afhankelijk van de prijs koop ik dan een core 2 duo of een turion. hopelijk is de core 2 duo betaalbaar voor me.

mijn eisen zijn:
dual core 64 bit cpu
fatsoenlijke grafische kaart bij voorkeur nvidia ivm Linux support (wil dual boot)
80 of 100 Gb hdd
15,4" widescreen
budget 1000,- euro maar eventueel wil ik naar +/- 1200 stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb besloten om toch maar voor deze te gaan..ziet ernaar uit dat die Core 2 Duo nog wel ff op zich laat wachten, daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Hoeveel merkbaar verschil in snelheid zit er nou eigenlijk tussen de gewone P-M, de Core Duo en de Core 2 Duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

gelijke kloksnelheid
---
Maximaal verschil (gemiddeld verschil) bij multithreaded app / singlethreaded app

P-M -> Core Duo : +80% (+50%) / +10% (+1%)

Core Duo -> Core 2 Duo : +30% (+20%) / +25% (+15%)

Dit zijn geeen specifieke waardes, maar meer richtpunten. Ik hoop dat de manier waarop ik het geschreven heb een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
TetsuoShima schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:33:
Dit zijn geeen specifieke waardes, maar meer richtpunten. Ik hoop dat de manier waarop ik het geschreven heb een beetje duidelijk is.
Bedankt, hier heb ik erg veel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spoorweg schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:56:
Hoeveel merkbaar verschil in snelheid zit er nou eigenlijk tussen de gewone P-M, de Core Duo en de Core 2 Duo?
ik weet niet wat de performance verschillen exact zijn maar onderstaande info is wel interesant denk ik. daarbij heb ik wel veel benchmarks gezien van de core 2 duo (meeste van de conroe) en daar komen ze overal als winnaar uit de bus. en dat kan alleen maar uitlopen met SSE4 en 64 bit

pentium M
single core 32 bit
MMX, SSE of MMX, SSE, SSE2
400 MHz of 533 MHz FSB
1 of 2 Mb level 2 cache
1,3 GHz tot 2,26 GHz

Core duo
dual core 32 bit
MMX, SSE, SSE2, SSE3
667 MHz FSB
2 Mb level 2 cache
1,66 GHz tot 2,33 GHz

core 2 duo
dual core 64 bit
MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSE4
667 MHz FSB
2 Mb of 4 Mb level 2 cache
1,66 GHz tot 2,33 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een duocore gekocht, een fujitsu siemens amilo pi 1536 en op hetmoment dat ik zonder netspanning werk zit er een aparte knop op me laptop waarbij ik kan switchen tussen beide cores te gebruiken of 1,scheelt stroom maar kan dus ook opvolle capaciteit werken op accu. ik denk dat dat op de meeste zit en dat is behoorlijk tjill....

verder ben ik zwaar tevreden over dat ding...kan er egt alles mee...is aan te raden...!! ,kost 1099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

996

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:42:
Ik heb laatst een duocore gekocht, een fujitsu siemens amilo pi 1536 en op hetmoment dat ik zonder netspanning werk zit er een aparte knop op me laptop waarbij ik kan switchen tussen beide cores te gebruiken of 1,scheelt stroom maar kan dus ook opvolle capaciteit werken op accu. ik denk dat dat op de meeste zit en dat is behoorlijk tjill....

verder ben ik zwaar tevreden over dat ding...kan er egt alles mee...is aan te raden...!! ,kost 1099
Lijkt me inderdaad een aardige laptop en zal best aan jouw wensen voldoen, maar het is geen core 2 duo, en daar gaat het hier toch over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam vandaag tijdens internetten, deze merk tegen. Het merk is Clevo en fabriceerd laptops, op zich is dit niet interresant. Maar ze hebben wel een aantal laptops met Core 2 Duo processors die ze volgens mij binnenkort gaan leveren.

Bron: http://www.clevo.com.tw/products/M575U.asp

Iemand ervaring met deze merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gloeiende dat wachten duurt lang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit ook al hopeloos te w8. Hoop dat ze er wel zijn voor nieuwe schooljaaar begint :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:52:
zit ook al hopeloos te w8. Hoop dat ze er wel zijn voor nieuwe schooljaaar begint :X
Inderdaad, ik heb mijn oude laptop al verkocht en het geld al klaar liggen met de nodige software die ik wil uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Volgens mij moeten we nog een paar werken geduld hebben. De Merom ligt waarschijnlijk pas eind augustus in de winkel. Tot die tijd zullen laptops met Merom processor ook nog niet geleverd kunnen worden denk ik. Inderdaad wachten duurt lang ;)

[/filosofisch]
Ach, het vooruitzicht iets leuks te kopen is vaak net zo leuk en spannend als het bezit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik wil hier niet de spelbreker uithangen... maarrrrr je moet de Core 2 Duo mobile niet vergelijken met de conroe... simpelweg omdat de laatst genoemde een FSB van 1066mhz heeft. De mobile procs hebben 667mhz.

Ik heb, net zoals een aantal mensen in dit topic, overwogen eerst te wachten op de core 2 duo. Echter, na wat benchmarks te hebben gelezen op Tom's hardware kwam ik tot de conclusie dat de core 2 duo minder zuining is en dat ik langer moest wachten.

Ik heb toen gekozen voor een T60p, met een T2500 erin. Ik moet zeggen, ze zijn echt rete snel. Ik vraag me af of je het verschil tussen een T2500 en een T7200 wel zal merken? Persoonlijk denk ik van niet. Voorlopig doe ik het dus even hiermee, totdat ik de proc ga upgraden. Dat hangt dan inderdaad natuurlijk wel af van het feit dat er een BIOS update uitkomt. Echter ik heb al een review gelezen waar ze zonder bios-update een merom in een i945pm plank stoppen. Dat werkt, de bios geeft alleen aan dat ie de proc niet kent.

Voor iedereen die dus niet kan (kon) wachten (zoals ikzelf, ik emigreer 9 augustus :P) zou ik gewoon zeggen: koop een core duo. Snel en zuinig zat.

Ik kwam dit nog tegen, maybe nuttig Core Duo vs Core 2 Duo review @ anandtech

[ Voor 6% gewijzigd door Liam op 03-08-2006 17:05 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Liam_xi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:37:
Ik wil hier niet de spelbreker uithangen... maarrrrr je moet de Core 2 Duo mobile niet vergelijken met de conroe... simpelweg omdat de laatst genoemde een FSB van 1066mhz heeft. De mobile procs hebben 667mhz.

Ik heb, net zoals een aantal mensen in dit topic, overwogen eerst te wachten op de core 2 duo. Echter, na wat benchmarks te hebben gelezen op Tom's hardware kwam ik tot de conclusie dat de core 2 duo minder zuining is en dat ik langer moest wachten.

Ik heb toen gekozen voor een T60p, met een T2500 erin. Ik moet zeggen, ze zijn echt rete snel. Ik vraag me af of je het verschil tussen een T2500 en een T7200 wel zal merken? Persoonlijk denk ik van niet. Voorlopig doe ik het dus even hiermee, totdat ik de proc ga upgraden. Dat hangt dan inderdaad natuurlijk wel af van het feit dat er een BIOS update uitkomt. Echter ik heb al een review gelezen waar ze zonder bios-update een merom in een i945pm plank stoppen. Dat werkt, de bios geeft alleen aan dat ie de proc niet kent.

Voor iedereen die dus niet kan (kon) wachten (zoals ikzelf, ik emigreer 9 augustus :P) zou ik gewoon zeggen: koop een core duo. Snel en zuinig zat.

Ik kwam dit nog tegen, maybe nuttig Core Duo vs Core 2 Duo review @ anandtech
interesant maar ik wil liever de core 2 duo mede omdat het een 64 bitter is. performance verschil is ook best groot trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liam_xi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:37:
Core 2 Duo zijn in vergelijking met de Core Duo processors misschien wel iets minder zuinig maar het verschil is minimaal.

Bron: nieuws: Core 2 Duo vergeleken met Core Duo

Om beter voorbereid te zijn voor Vista, wil ik nog wel een weekje of twee wachten, verder heb ik nu vakantie dus heb nog wel de tijd voordat ik echt de laptop weer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:38:
[...]

Core 2 Duo zijn in vergelijking met de Core Duo processors misschien wel iets minder zuinig maar het verschil is minimaal.

Bron: nieuws: Core 2 Duo vergeleken met Core Duo

Om beter voorbereid te zijn voor Vista, wil ik nog wel een weekje of twee wachten, verder heb ik nu vakantie dus heb nog wel de tijd voordat ik echt de laptop weer nodig heb.
sluit ik me volledig bij aan. en als vista er is dan prik ik er 1 Gb geheugen bij en vervang ik mogelijk mn HDD voor een 7200 RPM en dan moet vista soepel lopen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand die trouwens een overzicht heeft (of kan en wil maken) van alle ATI en nVidia GO kaarten met daarin de belangrijke specs. DX versie supported, energy verbruik, prijs en snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik ben erg benieuwd wanneer ze in de winkel verkoopbaar zijn. Enkele Zweedse en Noorse webshops hebben al ASUS notebooks met Core 2 Duo aan hun assortiment toegevoegd.

Met een beetje gelukkig wordt het óók voor ASUS eind Augustus?!

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Empulse schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:04:
Ik ben erg benieuwd wanneer ze in de winkel verkoopbaar zijn. Enkele Zweedse en Noorse webshops hebben al ASUS notebooks met Core 2 Duo aan hun assortiment toegevoegd.

Met een beetje gelukkig wordt het óók voor ASUS eind Augustus?!
de verwachting was dat alle merken rond eind augustus een laptop met een core 2 duo klaar kunnen hebben. wellicht dat de ene sneller is dan de ander maar niet exclusief asus gok ik. al zijn die asus laptops wel mooi maar dat zelfde geldt voor acer laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ken niet zoveel van de mobile-markt, maar moet wel al gaan uitkijken voor een laptop. Misschien dat ik hier, - waar ik het ook volg, de ontwikkelingen en de eerste reacties ivm de Core 2 Duo cpu's - het maar vraag dan:

- Kan je al HDCP (dus ook HDMI aansluiting) terugvinden op Core duo laptops, of zal dat pas vanaf Merom meer voorkomen?
- Integrated Intel grafics of eerder ATI/NVIDIA chipset kiezen? (echt benchmarks doet men hier niet vaak mee hé :-/
- Hebben de meeste laptops, of sowieso eigenlijk elke nieuwe laptop, een knopje om het WLAN in- en uit te schakelen? Want dat verbruikt blijkbaar wel en stelt je ook bloot aan 'gevaren'.

Ik heb nog een vraag ivm de keuze tussen 15,4" en 17" notebooks, maar die kan ik beter in het andere subforum gaan stellen zeker? (Ook ivm de types TFT, omdat er mij wat onduidelijk is over welke resoluties, native support en dergelijke)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizitras schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:48:
- Kan je al HDCP (dus ook HDMI aansluiting) terugvinden op Core duo laptops, of zal dat pas vanaf Merom meer voorkomen?
- Integrated Intel grafics of eerder ATI/NVIDIA chipset kiezen? (echt benchmarks doet men hier niet vaak mee hé :-/
- Hebben de meeste laptops, of sowieso eigenlijk elke nieuwe laptop, een knopje om het WLAN in- en uit te schakelen? Want dat verbruikt blijkbaar wel en stelt je ook bloot aan 'gevaren'.
Eerste vraag: Ik denk niet dat alle Core Duo of Core 2 Duo laptops een HDMI aansluiting zullen krijgen, verder is dit ook afhankelijk van je eigen budget / merk / type. In de laptop/notebook wereld is het meestal zo dat betere specificaties al direct honderden euro's duurder zijn.

Tweede vraag: Naar mijn ervaring zijn de Ati /NVidia videokaarten beter dan de Intel kaarten, nogmaals dit is ook afhankelijk van je budget. Wil je voor een laptop gaan met een Intel GMA 950 of een laptop met Ati x1600 of NVidia 7600 Go. Dit vindt je direct terug in de prijs. Uiteraard vergelijk ik nu appels met peren maar het moraal van deze verhaal is eigenlijk wat je uiteindelijk met je laptop wilt doen en hoe groot je budget is. Als geld geen probleem is raad ik je de Ati X1800 of de NVidia 7900 Go aan. >:)

Derde vraag: Ik heb tot nu toe nog geen laptop gezien waar geen knopje was om WLAN uit te zetten. Dus dat zit wel goed. :P

Mijn advies is: kijk eerst wat je met een laptop wilt gaan doen, max gewicht, scherm grootte, budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 15:51:
[...]

Eerste vraag: Ik denk niet dat alle Core Duo of Core 2 Duo laptops een HDMI aansluiting zullen krijgen, verder is dit ook afhankelijk van je eigen budget / merk / type. In de laptop/notebook wereld is het meestal zo dat betere specificaties al direct honderden euro's duurder zijn.

Tweede vraag: Naar mijn ervaring zijn de Ati /NVidia videokaarten beter dan de Intel kaarten, nogmaals dit is ook afhankelijk van je budget. Wil je voor een laptop gaan met een Intel GMA 950 of een laptop met Ati x1600 of NVidia 7600 Go. Dit vindt je direct terug in de prijs. Uiteraard vergelijk ik nu appels met peren maar het moraal van deze verhaal is eigenlijk wat je uiteindelijk met je laptop wilt doen en hoe groot je budget is. Als geld geen probleem is raad ik je de Ati X1800 of de NVidia 7900 Go aan. >:)

Derde vraag: Ik heb tot nu toe nog geen laptop gezien waar geen knopje was om WLAN uit te zetten. Dus dat zit wel goed. :P

Mijn advies is: kijk eerst wat je met een laptop wilt gaan doen, max gewicht, scherm grootte, budget.
je bent aardig op de hoogte van de ATI en nVidia GO kaarten. enige kans dat je mijn bovenstaande vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een keuze te maken welke videokaart je in je laptop wilt hebben kun je het verhaal + overzicht van kaarten hier eens lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pffffffffff duurt lang zeg al bij diverse winkels geinformeerd maar ze kunnen/willen
niks zeggen over de datum dat ze de merom laptops binnenkrijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal nou toch wel eens een keertje tijd worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik ben ook van plan om een laptop te kopen. Maar ik wacht ook nog even op de Core 2 Duo. Hopen dat hij snel komt. Als het goed is eind augustus. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chapie schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:19:
Ik ben ook van plan om een laptop te kopen. Maar ik wacht ook nog even op de Core 2 Duo. Hopen dat hij snel komt. Als het goed is eind augustus. :*)
tja maar dat is allemaal relatief kan de 20e zijn maar kan ook de 31e zijn en laten we het niet hopen maar er kan ook uitstel komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt overal gesproken dat ze er komen, maar zijn er al echte specificaties te vinden?
Kom op geen enkele nederlandse laptop fabrikant site de core duo 2 tegen.

Heb net mn asus v1j teruggestuurd omdat er mankement was met het scherm en denk er ook aan om eventjes te wachten op core duo 2 omdat ik best een leuk budget heb.

Maar weet iemand al wat voor specs ik kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Dreamlabs,

Ikzelf ga de V1J aanschaffen nog niet, ik wacht op een latere editie. Volgens diverse Noorse en Zweedse webshops wordt de nieuwe versie uitgerust met een Core 2 Duo T7200 processor:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324291
http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=160740

Je resolutieprobleem wordt in de komende weken waarschijnlijk wel verholpen. Die extreme warmte baart mij meer zorgen.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:48:
Er wordt overal gesproken dat ze er komen, maar zijn er al echte specificaties te vinden?

Heb net mn asus v1j teruggestuurd omdat er mankement was met het scherm en denk er ook aan om eventjes te wachten op core duo 2 omdat ik best een leuk budget heb.

geruchten zijn dat hij ongeveer even duur is als de huidige core duo`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
even duur als dat de core duo's nù zijn of even duur als hun introductie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alternate hebben ze al een MSI notebook met een T7200 Core 2 Duo proc. opgenomen in het assortiment. De levertijd is echter nog onbekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:42:
Bij alternate hebben ze al een MSI notebook met een T7200 Core 2 Duo proc. opgenomen in het assortiment. De levertijd is echter nog onbekend :P
ja een kei dure 17" en daar zit ik niet op te wachten dat is tot nu toe de enige :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:47:
[...]ja een kei dure 17" en daar zit ik niet op te wachten dat is tot nu toe de enige :(
Nee zo ene moet ik ook niet, maar het bevestigt wel dat de mobile versies van de core 2 duo's binnenkort (hopelijk eind aug) ook in Nederland leverbaar zullen zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Stroomvoorziening
Accu type Li-Ion 6-cell
Nou, dat mocht voor die prijs ook wel beter, zeker met zo'n 'beest' :+

* SH4D3H twijfelt ook nog tussen Core2Duo en CoreDuo, niet zozeer vanwege 64bit alswel vanwege de prestaties/euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:11:
Ik kwam vandaag tijdens internetten, deze merk tegen. Het merk is Clevo en fabriceerd laptops, op zich is dit niet interresant. Maar ze hebben wel een aantal laptops met Core 2 Duo processors die ze volgens mij binnenkort gaan leveren.

Bron: http://www.clevo.com.tw/products/M575U.asp

Iemand ervaring met deze merk?
ja, dat is de fabrikant van de IBM laptops... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
Punica schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 02:32:
[...]

ja, dat is de fabrikant van de IBM laptops... :)
Lenovo is de fabrikant van IBM laptops: Overname van pc-divisie IBM door Lenovo afgerond

Ik zie die laptop van MSI bij Alternate wel zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17
Moet ook een laptop aanschaffen voor school, zit al een paar dagen te zoeken en heb een geschikt laptop gevonden. Maar daar zit dus een Intel Duo Core T2400 (1.83GHz) processor in. Zou Windows Vista dan niet volledig kunnen werken? Heb je daar persé een Core 2 Duo processor voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Nee, absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Er komt gewoon een 32 bit versie van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17
Tnx, wat is dan het nut van 64-bit? Alleen gegevens verwerking? Ik wil namelijk dat me laptop een aantal jaartjes meegaat, niet dat ik hem opeens moet vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
devil-j schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:58:
Tnx, wat is dan het nut van 64-bit? Alleen gegevens verwerking? Ik wil namelijk dat me laptop een aantal jaartjes meegaat, niet dat ik hem opeens moet vervangen :)
wacht dan maar op de core 2 duo, zie de verschillen

Core duo
dual core 32 bit
MMX, SSE, SSE2, SSE3
667 MHz FSB
2 Mb level 2 cache
1,66 GHz tot 2,33 GHz

core 2 duo
dual core 64 bit
MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSE4
667 MHz FSB
2 Mb of 4 Mb level 2 cache
1,66 GHz tot 2,33 GHz

met name de grotere level 2 cache (vanaf de 7200), 64 bit en SSE4 als ook een hogere IPC (instructions per cycle) tevens een post over de prestaties van een andere user:
TetsuoShima schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:33:
gelijke kloksnelheid
---
Maximaal verschil (gemiddeld verschil) bij multithreaded app / singlethreaded app

P-M -> Core Duo : +80% (+50%) / +10% (+1%)

Core Duo -> Core 2 Duo : +30% (+20%) / +25% (+15%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:05:
[...]
met name de grotere level 2 cache (vanaf de 7200), 64 bit en SSE4 als ook een hogere IPC (instructions per cycle) tevens een post over de prestaties van een andere user:
De verbeterde architectuur is denk ik de doorslaggevende factoor.
De lvl2 cache is leuk, maar zoals je in mening benchmark ziet alleen leuk voor een programma als WinRar.
64 bit heb ik nu ook, ik merk er niets van ( behalve issues met programma's enzo ) en draai nu dus lekker 32bit Windows/Linux.
SSE4 is SSE3 met ( vooralsnog ) 16 extra instructies, dat zal ook echt geen wereld van verschil maken.

Je laatste punt is denk ik de eerder genoemde verbetering :)
De IPC verhoging zorgt voor 80% van de verbetering denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SH4D3H schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:13:
[...]

De verbeterde architectuur is denk ik de doorslaggevende factoor.
De lvl2 cache is leuk, maar zoals je in mening benchmark ziet alleen leuk voor een programma als WinRar.
64 bit heb ik nu ook, ik merk er niets van ( behalve issues met programma's enzo ) en draai nu dus lekker 32bit Windows/Linux.
SSE4 is SSE3 met ( vooralsnog ) 16 extra instructies, dat zal ook echt geen wereld van verschil maken.

Je laatste punt is denk ik de eerder genoemde verbetering :)
De IPC verhoging zorgt voor 80% van de verbetering denk ik.
ja omdat SSE4 nog door niets wordt ondersteund hetzelfde gaat op voor 64 bit en dual core wordt ook lang niet door alles (echt goed) benut. maar hij gaf aan er langer mee te willen doen en dan is het wel het wachten waard.

daarnaast zijn de features die ik opnoem zichtbaar en uiteraard ook een deel van de verbeterde architectuur ;)

• chapie
Er verschijnen steeds meer Core 2 Duo laptops:

Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 - Core 2 Duo T5600

:D

Verwijderd

Prijs ligt wel hoog vind ik 1449 excl btw :s

Verwijderd

ja maar heb je ook gezien wat er in zit. damn, 2 x120 gb x1800 video.Niet verkeerd.
Is fujitsu siemens beetje goed laptop merk eigenlijk?? Hoor er weinig over.

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
De sony SZ3xx series komt binnenkort ook uit, core 2 duo in een 13,3" De prijzen die worden genoemd zijn wel heel erg hoog... Ergens vanaf €2000 voor de goedkoopste modellen denk ik, met een topmodel van over de €3000!
http://forum.notebookrevi...p?t=71782&highlight=merom

Verwijderd

Ja, idd bij die Amilo had ik niet gezien dat het de X1800 is, had X1600 gelezen en idd ook 2 X 120 gig ...

BTW: wat verwachten jullie ivm met prijzen van de "gewone" dualcore. Zouden deze dalen als de Core2Duo er zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 17:40 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:48:

Asus heeft een aankondiging op hun Global site.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:29:
BTW: wat verwachten jullie ivm met prijzen van de "gewone" dualcore. Zouden deze dalen als de Core2Duo er zijn?
Dat vraag ik me nou dus ook af he

De laptopjes met c2d erin die ik tot nu toe heb gezien zijn allemaal 17" schermen.... zie liever iets verschijnen in de richting van 12" handig voor onderweg enzo.

Verwijderd

Deze zijn nu te koop, ik heb vorige week een ASUS Z92M bij Mycom gekocht met AMD Turion 64x2 en met een sticker er op Windows Vista Capable

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:29:
Deze zijn nu te koop, ik heb vorige week een ASUS Z92M bij Mycom gekocht met AMD Turion 64x2 en met een sticker er op Windows Vista Capable
:? het gaat hier om core 2 duo laptops

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
allemaal 17".. ik zit eig meer te wachten op een

15.4"
1024MB geheugen
X1600 512MB
Core 2 Duo (die ongeveer in hetzelfde segment zit als de Core Duo T2500 is zijn segment, beetje midrange. geen idee wat de namen worden)
100GB HD

en dan natuurlijk nog een mooi prijsje d'r bij :)

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Stfnlln schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:49:

15.4"
1024MB geheugen
X1600 512MB
Core 2 Duo (die ongeveer in hetzelfde segment zit als de Core Duo T2500 is zijn segment, beetje midrange. geen idee wat de namen worden)
100GB HD

idd daar zit ik ook op te wachten. Een A8Jc-H023H maar dan met core 2 duo...

Verwijderd

Topicstarter
maxjuh schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:54:
[...]

idd daar zit ik ook op te wachten. Een A8Jc-H023H maar dan met core 2 duo...
zoiets wil ik ook maar bij voorkeur met een nVidia kaart (ivm Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Stfnlln schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:49:

15.4"
1024MB geheugen
X1600 512MB
100GB HD

Asus V1J?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude! lees ik het nou goed?

2 x 120GB 5400rpm (RAID-Technologie),
240 gb in je lapppie raid gekoppeld hahahaha dan lach ik me dood met al me klasgenoten hehe die hebben gelloof ik allemaal 80 gb :P
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.