Dan lag ik hard terug... Wil dus echt never nooit zo'n groot lomp ding.Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:00:
[...]
dude! lees ik het nou goed?
2 x 120GB 5400rpm (RAID-Technologie),
240 gb in je lapppie raid gekoppeld hahahaha dan lach ik me dood met al me klasgenoten hehe die hebben gelloof ik allemaal 80 gb
http://www.alternate.nl/h...tebooks&Level2=Notebooks&
is leeg (hardware ==> notebooks ==> notebooks) misschien update met hele reeks nieuwe modellen? ik hoop het zo
is leeg (hardware ==> notebooks ==> notebooks) misschien update met hele reeks nieuwe modellen? ik hoop het zo
Hier is die niet leeg... een hele lijst met notebooks (maar een core 2 duo)Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:12:
http://www.alternate.nl/h...tebooks&Level2=Notebooks&
bij mij blijft er staan zoekresultaten niks opgeleverd en ik heb nergens iets ingevult gewoon geklikt naar laptops zelf hele temp en cookies gewist en getest op IE (gebruik altijd firefox) op beide browsers zelfde meldingmaxjuh schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:14:
[...]
Hier is die niet leeg... een hele lijst met notebooks (maar een core 2 duo)
Verwijderd
Hier dezelfde melding. Ook het processor assortiment lijkt bijgewerkt te worden, want ook hier krijg ik hetzelfde berichtVerwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:35:
[...]
bij mij blijft er staan zoekresultaten niks opgeleverd en ik heb nergens iets ingevult gewoon geklikt naar laptops zelf hele temp en cookies gewist en getest op IE (gebruik altijd firefox) op beide browsers zelfde melding
Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 00:49 ]

raarrrrrr... of heb ik de verkeerde link. Heb op de link van legolas_1973 geklikt
dat krijg ik inderdaad ook te zienmaxjuh schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:59:
[afbeelding]
raarrrrrr... of heb ik de verkeerde link. Heb op de link van legolas_1973 geklikt
Misschien interessant om dit eens door te lezen? Ik ga straks denk ik voor een Asus.
Google Cache van Dell aanbiedingen.
Google Cache van Dell aanbiedingen.
[ Voor 46% gewijzigd door KappuhH op 22-08-2006 10:29 ]
Verwijderd
Ben wel zwaar benieuwd naar alle nieuwe types. Gaaf om de geruchtenstroom te zien en overal duiken langzaam nieuwe modellen op. Zie wel veel 17 inch modellen, van msi, evt dell.
Heb laptops4u maar is gevraagd wanneer ze de core 2 duo laptops in het assortiment hebben.
[...]
..............
Het is nog steeds niet bekend wanneer deze beschikbaar zullen komen. Ik verwacht in de loop van september, begin oktober.
..............
WTF september of oktober pasmaxjuh schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:38:
Heb laptops4u maar is gevraagd wanneer ze de core 2 duo laptops in het assortiment hebben.
[...]
Dat zeggen ze denk ik gewoon om op safe te spelen. Zelf denk ik dattie er half september wel is in de meeste laptops. Ik hoop tenminste eind september te kunnen GoTten vanaf een Core 2 Duo laptop.
Lol, jouw main target van een Core 2 Duo is GoTtenKappuhH schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:58:
Dat zeggen ze denk ik gewoon om op safe te spelen. Zelf denk ik dattie er half september wel is in de meeste laptops. Ik hoop tenminste eind september te kunnen GoTten vanaf een Core 2 Duo laptop.
jaha want dan kan je 64 bits gotten met heule snelle 3d graphics en SSE4Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:18:
[...]
Lol, jouw main target van een Core 2 Duo is GoTten?
Schaamteloze Copy-paste:
Als we de bronnen van de doorgaans goed geinformeerde website DigiTimes mogen geloven dan gaat Intel na de introductie van de nieuwe Intel Core 2 Duo Mobile (Merom) de prijzen van de bestaande Core Duo processors snel afprijzen. De goedkope Merom modellen T5500 en T5600 zouden volgens Digitimes de bestaande Core Duo instapmodellen: T2300E en T2400 zelfs geheel vervangen. Als we de prijzen zien dan is dat ook begrijpelijk, de Core 2 Duo T5500gaat $ 209 kosten, en de T5600 $241. De vraag is dan ook: hoe lang zullen de andere Core Duo's nog leverbaar blijven?
Bron:
http://www.hardware.info/...e_Duo_snel_verleden_tijd/
Als we de bronnen van de doorgaans goed geinformeerde website DigiTimes mogen geloven dan gaat Intel na de introductie van de nieuwe Intel Core 2 Duo Mobile (Merom) de prijzen van de bestaande Core Duo processors snel afprijzen. De goedkope Merom modellen T5500 en T5600 zouden volgens Digitimes de bestaande Core Duo instapmodellen: T2300E en T2400 zelfs geheel vervangen. Als we de prijzen zien dan is dat ook begrijpelijk, de Core 2 Duo T5500gaat $ 209 kosten, en de T5600 $241. De vraag is dan ook: hoe lang zullen de andere Core Duo's nog leverbaar blijven?
Bron:
http://www.hardware.info/...e_Duo_snel_verleden_tijd/
Ik ben ook nog aan het twijfelen of ik zal afwachten.
Ik heb namelijk momenteel een aanbieding gezien bij een lokale shop:
Toshiba Sattelite Pro A100-159
Intel Core Duo T2500
1024 Mb Ram, 667 DDR2
Ati Mobility Radeon X1600 (256 Mb + 256 Mb shared)
100Gb HD
TruBrite® WXGA 15,4 inch
Harman Kardon® stereo luidsprekers
Zie ook PCM Review
Laptop is wel laatste (demo) model maar erg rustige bedrijven winkel dus geen stormloop als bijv een Correct/ Mediamarkt. Accutijd misschien wel wat kort +/- 2 uur.
Prijs bij deze shop 999,- exc (1190,- inc).
Goedkoopste prijs pricewatch 1429,- inc.
Wat zeggen jullie ervan, afwachten of deze aanbieding pakken?
Laptop word voornamelijk voor school gebruik AutoCad, Maya, Photoshop, later dit jaar Vista.
Ik heb namelijk momenteel een aanbieding gezien bij een lokale shop:
Toshiba Sattelite Pro A100-159
Intel Core Duo T2500
1024 Mb Ram, 667 DDR2
Ati Mobility Radeon X1600 (256 Mb + 256 Mb shared)
100Gb HD
TruBrite® WXGA 15,4 inch
Harman Kardon® stereo luidsprekers
Zie ook PCM Review
Laptop is wel laatste (demo) model maar erg rustige bedrijven winkel dus geen stormloop als bijv een Correct/ Mediamarkt. Accutijd misschien wel wat kort +/- 2 uur.
Prijs bij deze shop 999,- exc (1190,- inc).
Goedkoopste prijs pricewatch 1429,- inc.
Wat zeggen jullie ervan, afwachten of deze aanbieding pakken?
Laptop word voornamelijk voor school gebruik AutoCad, Maya, Photoshop, later dit jaar Vista.
je slaat de spijker op z'n kop! zonder btw is die zo'n 1800 euro dus dat is net nog ff aan de hoge kant, maar 't is zeker 1tje om te onthouden!
Verwijderd
Hey,
Kan iemand mij een indicatie geven van wat een core 2 duo laptop (T7200 - 2.0 Ghz) ong. zou gaan kosten? Met moderne videokaart en veel werkgeheugen.
Gtrz,
Brian
Kan iemand mij een indicatie geven van wat een core 2 duo laptop (T7200 - 2.0 Ghz) ong. zou gaan kosten? Met moderne videokaart en veel werkgeheugen.
Gtrz,
Brian
dat is de grote vraag voor iedereen hierVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:50:
Hey,
Gtrz,
Brian
Verwijderd
geen idee of dit rrepresentatief is -> http://cgi.ebay.nl/Intel-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 00:34 . Reden: typo ]
http://www.alternate.nl/h...=PN4N12&showTechData=true
ik wil zoiets maar dan met een 15,4" scherm. weet niet wat zoiets gaat kosten

Verwijderd
Ik wil dat ook, maar dan met een 14.1 inch scherm en als het kan nog onder de 3 kg. Door al het wachten begin ik wel de neiging te krijgen om gewoon een Asus V1j barebone te gaan kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:10:
Ik gok dat die Asus V1J rond de 1500 euro komt, dat vind ik net iets teveel. Dus ik ga denk ik voor een model uit de F2 serie, die zullen rond de 1100-1200 euro liggen (hoop ik).
Verwijderd
De goedkoopste Asus V1J is verkrijgbaar voor 1375 euro, dit is dan de barebone versie. voor 1424 euro heb je de volgende specificaties:
Intel Core Duo T2300 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB
60S-ATA harddisk 5400RPM
2 x 512 DDR2 533
8* hot swappable DVD SuperMulti Drive Dual Layer
ATI Mobility Radeon X1600 256/512MB
4-in-1 cardreader; fingerprint reader
15.4" WSXGA+ (1600x1050) TFT/ 1.3Megapixel webcam
1 x Express Card, 1 x VGA port, 1 x Headphone-out jack (SPDIF), 1 x Microphone-in jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 3 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV-Out, 1 x Infrared Port, 1 x μ-DVI, 1 x Docking Port (hot swappable)
Windows XP Home NL/UK/FR
363 x 263 x25-35.7 mm; 2.7 kg (with travel drawer)
8-cells Li-Ion 5200mAh
Internal W-LAN 54Mbps (2915abg)/ Bluetooth 2.0
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas en Optische Muis
Pixel garantie hoef je niet bij te nemen omdat de V1 serie standaard een ZBD garantie heeft.
Dit wordt mogelijk mijn alternatief als de Meroms laptops niet snel uitkomen. Hebben jullie nog alternatieven als reserve of blijven jullie wachten tot ze uitkomen. Ik begin namelijk wel een beetje ongeduldig te worden.
60S-ATA harddisk 5400RPM
2 x 512 DDR2 533
1 x Express Card, 1 x VGA port, 1 x Headphone-out jack (SPDIF), 1 x Microphone-in jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 3 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV-Out, 1 x Infrared Port, 1 x μ-DVI, 1 x Docking Port (hot swappable)
Windows XP Home NL/UK/FR
8-cells Li-Ion 5200mAh
Pixel garantie hoef je niet bij te nemen omdat de V1 serie standaard een ZBD garantie heeft.
Dit wordt mogelijk mijn alternatief als de Meroms laptops niet snel uitkomen. Hebben jullie nog alternatieven als reserve of blijven jullie wachten tot ze uitkomen. Ik begin namelijk wel een beetje ongeduldig te worden.
Ik heb ook al naar de Asus V1J gekeken. Dit lijkt me een zeer mooie laptop, als de merom niet snel komt, ga ik misschien voor die
Verwijderd
Ik heb er 1 dag een gehad, maar het scherm van de eerste serie had een fabrieksfout. Niet echt een goede start, vond t een leuk dingetje maar brightness van scherm viel me tegen, ook veel warmte uit videokaart en installatie van asus is echt kut. Zoveel zooi, geen windows install maar een image die mee een klote partitieindeling heeft. Apparaat ziet er goed uit maar de prestaties vielen me een beetje tegen.
ik heb nu een Asus laptop met de volgende specs:
A6JC-Q026H
- Intel Core Duo T2300
- Intel i945PM chipset
- 80GB 4200rpm
- 1GB PC4200
is het mogelijk om hier straks zonder problemen een merom in te zetten?
Harddisk wordt ook nog vervangen, maar ik wil tegelijk -als het kan- dit tegelijk upgraden met de Core 2 Duo.
A6JC-Q026H
- Intel Core Duo T2300
- Intel i945PM chipset
- 80GB 4200rpm
- 1GB PC4200
is het mogelijk om hier straks zonder problemen een merom in te zetten?
Harddisk wordt ook nog vervangen, maar ik wil tegelijk -als het kan- dit tegelijk upgraden met de Core 2 Duo.
Verwijderd
Hallo,
Ik volg al enkele dag dit topic over de nieuwe intel core 2 duo en ook ik zou die graag kopen. Ik heb nu echt gemerkt dat ik de mogelijkheid heb om een dell laptop te kopen aan de unief van Gent aan een leuke prijs denk ik. (zie: http://helpdesk.ugent.be/notebook/) Nu vraag ik mij af of het wel de moeite loont om ongeveer 400 euro meer te geven aan een core (2) duo (voor mij dan).
Ik wil de laptop vooral een jaar of 5 kunnen gebruiken, onder meer (lees:vooral) voor het ontwikkelen van software. Wat denken jullie, is dit een goede laptop voor zijn geld, en zou hij vier jaar mee kunnen (mits het nemen van alle opties?).
Dankt,
Bram
Ik volg al enkele dag dit topic over de nieuwe intel core 2 duo en ook ik zou die graag kopen. Ik heb nu echt gemerkt dat ik de mogelijkheid heb om een dell laptop te kopen aan de unief van Gent aan een leuke prijs denk ik. (zie: http://helpdesk.ugent.be/notebook/) Nu vraag ik mij af of het wel de moeite loont om ongeveer 400 euro meer te geven aan een core (2) duo (voor mij dan).
Ik wil de laptop vooral een jaar of 5 kunnen gebruiken, onder meer (lees:vooral) voor het ontwikkelen van software. Wat denken jullie, is dit een goede laptop voor zijn geld, en zou hij vier jaar mee kunnen (mits het nemen van alle opties?).
Dankt,
Bram
Verwijderd
kan je beter deze -> http://www.laptops4u.nl/info/s96j-q050-1060.html nemenVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:27:
De goedkoopste Asus V1J is verkrijgbaar voor 1375 euro, dit is dan de barebone versie. voor 1424 euro heb je de volgende specificaties:
60S-ATA harddisk 5400RPM
2 x 512 DDR2 533
Windows XP Home NL/UK/FR
8-cells Li-Ion 5200mAh
Ik volg dit topic nu al een tijdje, bedankt iedereen voor de nuttige info!
Ik ga binnenkort ook een nieuwe laptop kopen (heb zoiets als deze Acer --> http://tweakers.net/price...FT-WXP-Home)-prijzen.html in gedachten) en eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon voor een Duo core ga ipv de Duo 2.
Ik denk namelijk dat de iets betere performance (zie: http://www.pcper.com/arti...aid=282&type=expert&pid=7) niet opweegt tegen de kortere batterijduur en de hogere kosten van deze machines (terwijl de Core Duo's waarschijnlijk juist in prijs zullen dalen als de nieuwe reeks op de markt verschijnt).
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar dit is hoe ik er over denk op basis van de informatie die ik gezien heb.
Ik ga binnenkort ook een nieuwe laptop kopen (heb zoiets als deze Acer --> http://tweakers.net/price...FT-WXP-Home)-prijzen.html in gedachten) en eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon voor een Duo core ga ipv de Duo 2.
Ik denk namelijk dat de iets betere performance (zie: http://www.pcper.com/arti...aid=282&type=expert&pid=7) niet opweegt tegen de kortere batterijduur en de hogere kosten van deze machines (terwijl de Core Duo's waarschijnlijk juist in prijs zullen dalen als de nieuwe reeks op de markt verschijnt).
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar dit is hoe ik er over denk op basis van de informatie die ik gezien heb.
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
Ik heb vandaag een Acer laptop met een Core2 Duo gezien in de folder van computerland.
Weet helaas het type niet meer, maar het zou beschikbaar moeten zijn vanaf 7 september.
Weet helaas het type niet meer, maar het zou beschikbaar moeten zijn vanaf 7 september.
Verwijderd
Juist dat is ook mijn wens!!Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:10:
Verwijderd
Ik ben vandaag een artikel tegen gekomen over een aantal laptops die mogelijk binnenkort uitkomen met de nieuwe Core 2 Duo CPU's.
Artikel: http://www.notebookreview...icle=Core+2+Duo+Notebooks
Ik hoop dat Asus de A8jm gaat uitbrengen in Nederland.
Artikel: http://www.notebookreview...icle=Core+2+Duo+Notebooks
Acht die kans niet zo groot omdat ik nog geen een XXjm laptop heb gezien in nederland.Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:33:
Ik wacht nog even op een sony laptop met C2D, als die komt
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Dell Usa website staan al een aantal core 2 duo laptops.
Ik w8 ff op C2D's in de macbooks.
Ik w8 ff op C2D's in de macbooks.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 17:51 ]
Hier nog een review tussen 2 core 2 duo (merom) laptops: AJP M575U - H vs. Rock Xtreme CTX Pro
* phoenix wacht op Core Duo vs Core 2 Duo vergelijkingen
Ben benieuwd hoe de T2050/T2300/T2400 schaalt tegen de T5500/T5600/T7200. Van Pentium 4 naar Core 2 Duo is een grote stap omdat het een verschrikkelijk betere architectuur is. Maar de Core 2 Duo is doorontwikkeld op de Core Duo, dus ik vraag me af of het beter is om te wachten op forse prijsdalingen op de Core Duo of dat het echt loont om te wachten op een Core 2 Duo.
Ben benieuwd hoe de T2050/T2300/T2400 schaalt tegen de T5500/T5600/T7200. Van Pentium 4 naar Core 2 Duo is een grote stap omdat het een verschrikkelijk betere architectuur is. Maar de Core 2 Duo is doorontwikkeld op de Core Duo, dus ik vraag me af of het beter is om te wachten op forse prijsdalingen op de Core Duo of dat het echt loont om te wachten op een Core 2 Duo.
Verwijderd
Dit is een leuk artikelnfm schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:48:
/me wacht op Core Duo vs Core 2 Duo vergelijkingen
Verwijderd
ik snap tog egt niet dat iedereen fikse prijs verlagingen verwacht voor de Core Duo. De Core Duo is immers duurder om te produceren voor intel (dan Core 2 Duo), ik verwacht dat het niet lang meer duurt en dan zijn de Yonah chips verleden tijd.
Nee, een T2400, T2600 en T7600. Ik wacht nog op een review/benchmark van de T2500 vs T7200.-Daniël- schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:24:
[...]
Dit is een leuk artikel. T2400, T2600 en T7200 worden vergeleken.
Verwijderd
beetje rare vergelijking aangezien de 7600 ook meer dan 2x zo duur is als de t2400 en de helft meer dan de 2600
Verwijderd
Jouw beredenering van de prijzen is niet helemaal juist. In verschillende artikels is namelijk al gepubliceerd dat de Core Duo proccesors nog gewoon geproduceerd zullen blijven. Intel zal naar mij weten de prijzen van de Core Duo niet zo snel omhoog gaan gooien maar juist gaan verlagen en wel om de volgende redenen:Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:42:
ik snap tog egt niet dat iedereen fikse prijs verlagingen verwacht voor de Core Duo. De Core Duo is immers duurder om te produceren voor intel (dan Core 2 Duo), ik verwacht dat het niet lang meer duurt en dan zijn de Yonah chips verleden tijd.
- Core Duo CPU's zijn in vergelijking met de vorige serie's CPU (vb: P4) nog niet lang genoeg op de markt, verder is er nog voldoende vraag naar in de low/mid level budget laptops.
- Prijzen voor de Core Duo CPU's zullen alleen flink stijgen wanneer de productie ervan wordt gestopt. Dit punt lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en wel om het punt die ik hierboven heb vermeld.
Verder wordt de Core 2 duo langzaam de opvolger van de Core Duo, hoe lang dit gaat duren durf ik niet te zeggen, maar het zal mij niet verbazen dat de T2300 binnenkort eruit gaat en daarvoor de T5500 komt.
Wat Intel nu eigenlijk doet is het langzaam vervangen van de Core Duo CPU voor de Core 2 Duo, naar mijn schatting zal de Core Duo in 2007/2008 geheel vervangen zijn door de Core 2 Duo CPU's.
Moraal van dit verhaal, prijzen zullen gaan dalen.
Verwijderd
Om nog even af te kwijlen is hier nog een performance vergelijking tussen de Alienware Area 51 m5550
met een Core 2 Duo Processor T7600 en een oude Sager NP5320.
Bron: http://www.notebookreview...le=Core+2+Duo+Performance
Bron: http://www.notebookreview...le=Core+2+Duo+Performance
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 13:51 ]
Het verbruik is ja 'minder', omdat je meer prestatie per Watt krijgt. Maar tijdens het kijken van een filmpje bijvoorbeeld wil ik toch niet na 2u ofzo een melding krijgen om de adapter in te steken.
Zal het mogelijk zijn (niet zo CPU intensieve films, dus de 1400MB Divx/Xvid MP3) filmpjes uit te kunnen zien met een volle batterij?
Of kan ik de batterijduur (VEEL) opkrikken door de CPU minder voltage te geven en de FSB terug te schalen,... als dit al gaat. Want bij desktop CPU's zie ik dit toch nooit voor mogelijk, en de multiplier aanpassen bij Intel heb ik de voorbije 6 jaar ook niet meer gezien.
Zal het mogelijk zijn (niet zo CPU intensieve films, dus de 1400MB Divx/Xvid MP3) filmpjes uit te kunnen zien met een volle batterij?
Of kan ik de batterijduur (VEEL) opkrikken door de CPU minder voltage te geven en de FSB terug te schalen,... als dit al gaat. Want bij desktop CPU's zie ik dit toch nooit voor mogelijk, en de multiplier aanpassen bij Intel heb ik de voorbije 6 jaar ook niet meer gezien.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
De Core 2 Duo ondersteund Speedstep. Ik weet alleen niet in hoeverre hij dan terug geklokt kan worden.Mizitras schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:14:
Het verbruik is ja 'minder', omdat je meer prestatie per Watt krijgt. Maar tijdens het kijken van een filmpje bijvoorbeeld wil ik toch niet na 2u ofzo een melding krijgen om de adapter in te steken.
Ik keek naar de huidige reviews en juni/juli previews, en zie dat met de juist uitgekomen laptops met core 2 duo, zelfs in idle toestand 110 minuten om te juichen is. Dat is nog niet eens 2 uur :-/eghie schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:31:
[...]
De Core 2 Duo ondersteund Speedstep. Ik weet alleen niet in hoeverre hij dan terug geklokt kan worden.
Misschien (dom ideetje) dat met OLED er is iemand aan denkt, om de delen van het scherm die zwart zijn (de balken met een film) gewoon spanningloos te laten. Want bij TFT heb je sowieso bij zwart ook nog backlightning, niet? vaag idee
Maar Speedstep tja.. Speedstep2 ofzo zou ook de FSB bijvoorbeeld kunnen omlaaghalen ofzo, toch iets wat maakt dat in standby en minimaal verbruik, de laptop uuuuuren het moet kunnen volhouden. Oude laptops van 2000 houden het vaak langer uit in idle toestand dan die core duo's.

Ik ben ook benieuwd of het al mogelijk is laptops nu te kopen in september/oktober die DVI/HDMI aansluiting bieden en HDCP-sleuteltje hebben. Is het ook niet zo dat met de nieuwe ATI kaarten voorgesteld een week geleden, dat er nieuwe kaarten voor de mobiele markt aankomen? Want een CPU-racebak in 3D-rendering is wel leuk, maar voor zo'n forse investering hoop ik dan toch wel HD-video materiaal vlotjes te kunnen spelen. (lees: daarmee dus ook nieuwe videokaarten, voor VC1 (codec) acceleratie)
[ Voor 20% gewijzigd door Mizitras op 29-08-2006 18:03 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
De Fujitsu-Siemens Amilo Xi1546/1547 beschikken over een Ati Mobility Radeon X1800 welke beschikt over een DVI uitgang en hij is 'High Definition content protection (HDCP) ready'Mizitras schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:53:
[...]Ik ben ook benieuwd of het al mogelijk is laptops nu te kopen in september/oktober die DVI/HDMI aansluiting bieden en HDCP-sleuteltje hebben. Is het ook niet zo dat met de nieuwe ATI kaarten voorgesteld een week geleden, dat er nieuwe kaarten voor de mobiele markt aankomen? Want een CPU-racebak in 3D-rendering is wel leuk, maar voor zo'n forse investering hoop ik dan toch wel HD-video materiaal vlotjes te kunnen spelen. (lees: daarmee dus ook nieuwe videokaarten, voor VC1 (codec) acceleratie)
Bron: http://www.fujitsu-siemens.nl/Resources/151/948767187.pdf
Zie mijn laatste post in 6400-topic:
Dell heeft nu op zijn 6400 model ook de T7200 Core 2 Duo processor verkijgbaar:
Dell heeft nu op zijn 6400 model ook de T7200 Core 2 Duo processor verkijgbaar:
Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB) [meerprijs € 327,25 of € 12/maand1]
Verwijderd
Heb hieronder ff een reactie van mezelf geplaatst uit een ander topic... (het grote Dell xps M1710 topic) gaat in principe ook over core2duo laptop en dergelijke, verwacht in dit topic ook waardevolle racties:
Zit ook al lang te wachten. Ben er ook nog niet helemaal uit: Laptop of Desktop?
Denk sowiezo een dell Xps. Lees vaak een hoop op forums over dat dell slecht en de xps familie duur is.
Snap dit niet helemaal, als ik een dikke laptop samenstel met de top specificaties van de xps m1710 bij Xodd, Alienware, Falcon enz. enz. kom ik toch echt op een behoorlijk prijskaartje uit. Daarbij heb ik al verschillende goeie reviews gelezen dat de m1710 laptop gigantische prestaties neerzet en erg stil schijnt te zijn. Vooral de xps 700 desktop schijnt muisstil te zijn voor een machine met behoorlijke specs. Wat zijn jullie bevindingen hierover?
Dan nog een punt in mijn overweging:
Kan een dell xps m1710 laptop bestellen voor +/- 2500,- met alles erop en eraan. (op dit moment nog geen core 2 duo, maar die zal een dezer dagen/weken vast verschijnen).
Of een dell xps 700 desktop voor iets meer dan 2500,- maar dan met een dikke 19'' ultrasharp flatpanel, een Intel Core 2 Duo E 6700 (2.66 Ghz) of E 6400 (2.13 Ghz), dikke 512mb grafische kaart + 128mb ageia physx kaart, 2 gb werkgeheugen, soundblaster x-fi extreme soundcard, 320 gb harde schijf op 7200 rpm. Lul er nog wat korting bij aan de telefoon en heb zo een behoorlijke beste desktop dacht ik zo.
Ben benieuwd naar de mensen met een xps m1710 laptop of zij ook een overweging hebben gemaakt om voor misschien ietwat meer euro een desktop te kopen en zo met het oog op de toekomst het een en ander kunnen upgraden (denk aan extra grafische kaart, nieuwe directX10 videokaart, meer werkgeheugen... zijn dingen die je in een laptop niet zomaar upgrade, toch?).
Zou graag een laptop willen omdat ik het fijn vind om de keuze te hebben hem toch ergens mee naartoe te nemen (ook al zal dat er niet vaak van komen ). Maar met het oog op de toekomst waarbij windows vista en directX10 videokaarten en spellen als Crysis eraankomen vraag ik me af of een laptop wel verstandig is... Ben van plan als ik een m1710 laptop met core2duo aanschaf, dat ik daar toch een behoorlijke tijd mee vooruit kan en een dell laptop valt niet echt te upgraden. De xps 700 desktop kun je tezijnertijd nog vervangen met een directX10 videokaart en zo heb je dan weer het nieuwste van het nieuwste.
Word een beetje bang van al die forums waar iedereen maar zegt dat je beter kunt afwachten op windows vista, core2duo, directX10 videokaarten enz.
Het lijkt me toch dat als ik vandaag of morgen een xps m1710 met core2duo, 512mb grafische kaart, 2gb werkgeheugen en 80 of 100 gb harde schijf op 7200 rpm aanschaf, dat ik toch echt nog wel een behoorlijke tijd vooruit kan en over een jaar of zoiets nog steeds mooie games als Crysis voluit kan draaien of moet ik me dan over een tijd toch zorgen gaan maken? Het kan toch niet zo zijn dat je over een jaar zowat verplicht bent om een systeem met windows Vista en directX10 videokaart aan te schaffen, om zo maar de nieuwste games en dergelijke te kunnen spelen met alle eyecandy?
Zit ook al lang te wachten. Ben er ook nog niet helemaal uit: Laptop of Desktop?
Denk sowiezo een dell Xps. Lees vaak een hoop op forums over dat dell slecht en de xps familie duur is.
Snap dit niet helemaal, als ik een dikke laptop samenstel met de top specificaties van de xps m1710 bij Xodd, Alienware, Falcon enz. enz. kom ik toch echt op een behoorlijk prijskaartje uit. Daarbij heb ik al verschillende goeie reviews gelezen dat de m1710 laptop gigantische prestaties neerzet en erg stil schijnt te zijn. Vooral de xps 700 desktop schijnt muisstil te zijn voor een machine met behoorlijke specs. Wat zijn jullie bevindingen hierover?
Dan nog een punt in mijn overweging:
Kan een dell xps m1710 laptop bestellen voor +/- 2500,- met alles erop en eraan. (op dit moment nog geen core 2 duo, maar die zal een dezer dagen/weken vast verschijnen).
Of een dell xps 700 desktop voor iets meer dan 2500,- maar dan met een dikke 19'' ultrasharp flatpanel, een Intel Core 2 Duo E 6700 (2.66 Ghz) of E 6400 (2.13 Ghz), dikke 512mb grafische kaart + 128mb ageia physx kaart, 2 gb werkgeheugen, soundblaster x-fi extreme soundcard, 320 gb harde schijf op 7200 rpm. Lul er nog wat korting bij aan de telefoon en heb zo een behoorlijke beste desktop dacht ik zo.
Ben benieuwd naar de mensen met een xps m1710 laptop of zij ook een overweging hebben gemaakt om voor misschien ietwat meer euro een desktop te kopen en zo met het oog op de toekomst het een en ander kunnen upgraden (denk aan extra grafische kaart, nieuwe directX10 videokaart, meer werkgeheugen... zijn dingen die je in een laptop niet zomaar upgrade, toch?).
Zou graag een laptop willen omdat ik het fijn vind om de keuze te hebben hem toch ergens mee naartoe te nemen (ook al zal dat er niet vaak van komen ). Maar met het oog op de toekomst waarbij windows vista en directX10 videokaarten en spellen als Crysis eraankomen vraag ik me af of een laptop wel verstandig is... Ben van plan als ik een m1710 laptop met core2duo aanschaf, dat ik daar toch een behoorlijke tijd mee vooruit kan en een dell laptop valt niet echt te upgraden. De xps 700 desktop kun je tezijnertijd nog vervangen met een directX10 videokaart en zo heb je dan weer het nieuwste van het nieuwste.
Word een beetje bang van al die forums waar iedereen maar zegt dat je beter kunt afwachten op windows vista, core2duo, directX10 videokaarten enz.
Het lijkt me toch dat als ik vandaag of morgen een xps m1710 met core2duo, 512mb grafische kaart, 2gb werkgeheugen en 80 of 100 gb harde schijf op 7200 rpm aanschaf, dat ik toch echt nog wel een behoorlijke tijd vooruit kan en over een jaar of zoiets nog steeds mooie games als Crysis voluit kan draaien of moet ik me dan over een tijd toch zorgen gaan maken? Het kan toch niet zo zijn dat je over een jaar zowat verplicht bent om een systeem met windows Vista en directX10 videokaart aan te schaffen, om zo maar de nieuwste games en dergelijke te kunnen spelen met alle eyecandy?
Verwijderd
heb ook wel interesse in de xps, maar vind m te groot, zou liever een 15,4 formaatje hebben en snap niet echt waarom die er niet is. Ze hebben we een 12 inch xps en daar gaat echt geen hond op zitten gamen volgens mij.
Jammer dat de inspirion videokaart de x1400, ik zou liefst een inspirion met een go 7600 of 7900 hebben.
Jammer dat de inspirion videokaart de x1400, ik zou liefst een inspirion met een go 7600 of 7900 hebben.
ATI introduceert net (zie T.net) een nieuwe mobiele chip. Echter, wat zit er dus niet in:
- DirectX 10(a) ondersteuning
- HDMI aansluiting wordt niet van gesproken
- HDCP wordt niet van gesproken
- SmartShader 3.0 wordt niet ondersteund (2.0 wel)
Wel het Vista Ready logo, maarja,.. dit lijkt me niet DE oplossing voor blu-ray films mee te bekijken of FEAR eens te spelen op gemiddelde settings zonder stotteringen.
- DirectX 10(a) ondersteuning
- HDMI aansluiting wordt niet van gesproken
- HDCP wordt niet van gesproken
- SmartShader 3.0 wordt niet ondersteund (2.0 wel)
Wel het Vista Ready logo, maarja,.. dit lijkt me niet DE oplossing voor blu-ray films mee te bekijken of FEAR eens te spelen op gemiddelde settings zonder stotteringen.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee of HP binnenkort (zijnde binnen dit en 2 weken) met een core 2 duo laptop zou uitkomen?...
Verwijderd
Beste Tweakers,
eindelijk is er een 15.4 inch laptop met een Core 2 Duo in Nederland voor een redelijk aanvaardbare prijs.
Vanaf heden is de Compal Hel80 bij laptops4U ook verkrijgbaar met een Core 2 Duo CPU.
Prijzen beginnen bij 1399 euro met de volgende specificaties:
Intel Core Duo T7400 (2.16GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
DVD-SuperMulti Drive/ 3in-1 cardreader
GbE (Realtek) 10/100/1000 Gigabyte/ V.90 56K modem
1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394 (Firewire), 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS
GeForce Go 7600 256MB/ 512MB with TurboCache/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
Integrated Intel High Definition Audio/ Internal Speakers
Fingerprint Reader
Optioneel Windows XP Home/Prof NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
2.8Kg incl. 6-cells accu
2 jaar carry in garantie (omruilen van de laptop binnen 7 dagen); 30 dagen DOA regeling (bij een defect binnen 30 dagen na aankoop wordt de laptop binnen 5 dagen omgeruild voor een nieuw exemplaar).
Bron: http://www.laptops4u.nl/info/hel80-231-core-2-duo-1108.html
eindelijk is er een 15.4 inch laptop met een Core 2 Duo in Nederland voor een redelijk aanvaardbare prijs.
Vanaf heden is de Compal Hel80 bij laptops4U ook verkrijgbaar met een Core 2 Duo CPU.
1024MB DDR2 667Mhz
1 x VGA, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out with S/PDIF, 1 x S-Video out, 3 x USB 2.0, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x IEEE 1394 (Firewire), 1 x PCMCIA Type II, 1 x Express Card, 3-in-1 Card Reader (SD/MMC/MS
Fingerprint Reader
2.8Kg incl. 6-cells accu
2 jaar carry in garantie (omruilen van de laptop binnen 7 dagen); 30 dagen DOA regeling (bij een defect binnen 30 dagen na aankoop wordt de laptop binnen 5 dagen omgeruild voor een nieuw exemplaar).
Alleen beetje jammer van die 5400RPM HDD, maar voor de rest zijn het mooie specs. Moet alleen nog even kijken of een 15,4" scherm geschikt voor me is, of dat ik beter voor een 17" kan gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:14:
Beste Tweakers,
1024MB DDR2 667Mhz
Fingerprint Reader
2.8Kg incl. 6-cells accu
1400€Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:14:
Beste Tweakers,
1024MB DDR2 667Mhz
Fingerprint Reader
2.8Kg incl. 6-cells accu

en waarom een T7400 en geen T7200 dat scheelt toch 129$ en dan nog een klein beetje zakken (80 a 100€) en ik koop um
Verwijderd
Wat zijn wij als Hollanders toch kieskeurig, eerst zeuren wanneer er een 15.4 inch Core 2 Duo laptop met een goede kaart uitkomt. Is ie er, gaan we zeuren over de prijs.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:17:
en waarom een T7400 en geen T7200 dat scheelt toch 129$ en dan nog een klein beetje zakken (80 a 100€) en ik koop um
(Ben trouwens wel eens met je argument, als ie 1300 euro was had ik er waarschijnlijk al eentje besteld)
mijn ABSOLUTE max ligt op 1200€ a 1250€ en dat gat met 1399,- is behoorlijk. als ze de T7400 vervangen voor de T7200 en eventueel een 80Gb HDD dan zou hij in mijn budget passen, nu dus net nietVerwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:19:
[...]
Wat zijn wij als Hollanders toch kieskeurig, eerst zeuren wanneer er een 15.4 inch Core 2 Duo laptop met een goede kaart uitkomt. Is ie er, gaan we zeuren over de prijs.
(Ben trouwens wel eens met je argument, als ie 1300 euro was had ik er waarschijnlijk al eentje besteld)
Wat kun je trouwens van Compal verwachten? Beetje goede kwaliteit? Ik ken Compal namelijk niet en ben wel benieuwd hoe hij zich een beetje meet met bijvoorbeeld HP, Dell en Asus, of dat het maybe onder de categorie Acer valt. Is de behuizing bijvoorbeeld stevig genoeg?
Verwijderd
Op www.alienware.com is een Erg mooie en Krachtige Core Duo Laptop beschikbaar, ook erg prijzig
Verwijderd
hoeduur zou een asus duocore 2 kosten straks 17" (en wanneer zou die ongeveer kunnen komen?)?
ennuhmm is het mogelijk om uberhaubt bij asus een 7200 toeren hd te krijgen of? ik hoorde bij mycom dat als je dat wil dat dan je garantie vervalt ofzo
ennuhmm is het mogelijk om uberhaubt bij asus een 7200 toeren hd te krijgen of? ik hoorde bij mycom dat als je dat wil dat dan je garantie vervalt ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 18:32 ]
Compal is/was de fabrikant van de barebones voor o.a. Asus, Acer en Toshiba. Dus bouwkwaliteit zit wel snoreghie schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:44:
Wat kun je trouwens van Compal verwachten? Beetje goede kwaliteit? Ik ken Compal namelijk niet en ben wel benieuwd hoe hij zich een beetje meet met bijvoorbeeld HP, Dell en Asus, of dat het maybe onder de categorie Acer valt. Is de behuizing bijvoorbeeld stevig genoeg?
De Core Duo T2300 had een 1499 adviesprijs op een Z92Ja met een gemiddelde hdd, 512MB en een X1600. Deze prijs (Compal met T7400) valt op zich reuze mee; ik had hem 100 euro duurder verwacht. Laten we de prijzen van de Core Duo niet met de Core 2 Duo laptops vergelijken! Iedereen die nu klaagt over de prijs is waarschijnlijk vergeten dat alles wat nieuw is duur is
. Wacht een maandje of twee en hij zal met 50-100 euro in prijs zakken. Ik heb genoeg van het wachten, en ga gewoon voor een Core Duo die nu gewoon stukken goedkoper is en niet heel veel langzamer is.
Asus komt trouwens ook met een Core 2 Duo laptop die een T5600 draagt; deze gaat mee met een adviesprijs van 1199 (T5600, 1GB, 120GB, 15.4", ws. onboard chippie voor vga).
Asus komt trouwens ook met een Core 2 Duo laptop die een T5600 draagt; deze gaat mee met een adviesprijs van 1199 (T5600, 1GB, 120GB, 15.4", ws. onboard chippie voor vga).
Verwijderd
"General application performance can improve a bit by switching to Core 2 Duo, but the biggest performance gains are associated with 3D rendering and media encoding tasks. Considering the nature of the improvements to Intel's Core 2 processor, the areas in which it succeeds are not surprising. If you use your notebook as a professional rendering or encoding workstation with no desktop in sight, then you'll probably consider Core 2 Duo a lot more carefully than most."
twijfel...
twijfel...
@chaoske
Daarom heb ik vandaag ook maar een core duo notebook gekocht (A8jc-h0033h). Niet om het verhaaltje wat jij had gepost maar meer omdat de core 2 duo niet heel erg veel sneller is als de core duo, meer stroom verbruikt en duurder is...
edit: Later kan ik er natuurlijk nog altijd een c2d inzetten.
Daarom heb ik vandaag ook maar een core duo notebook gekocht (A8jc-h0033h). Niet om het verhaaltje wat jij had gepost maar meer omdat de core 2 duo niet heel erg veel sneller is als de core duo, meer stroom verbruikt en duurder is...
[ Voor 11% gewijzigd door maxjuh op 03-09-2006 00:42 ]
ik moet een 64 bitter en dual core hebben dus ik kan alleen voor de AMD turion X2 kiezen of de core 2 duo iemand een idee hoe die turion het doet in verhouding tot de core duo en de core 2 duo ?maxjuh schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:42:
@chaoske
ik overweeg een turion als het te duur en of te lang gaat duren
ps. als ik een core duo neem wat kost het dan om hem te upgraden naar een core 2 duo ? alleen het inbouwen dus
Verwijderd
Mijn verhaaltje komt neer op het feit dat de C2D niet zoveel sneller ismaxjuh schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:42:
@chaoske
Ik heb nog maar 2 weken dat ik kan wachten met een nieuwe laptop te bestellen, dus ik vrees qua prijsverschil dat het zal krap zijn... (schat dat prijzen rond oktober echt een stukje gaan zakken, spijtig..)
Idee van de prijs trouwens van zo'n C2D "later in te zetten" ?
Ik zou gewoon zelf een Merom cpu kopen en deze erin zetten. Een bios update is meestal nootzakelijk (naar mijn weet zijn alle asus laptops met een core duo compatible met de Merom).
[ Voor 6% gewijzigd door maxjuh op 03-09-2006 12:19 ]
En voor hoeveel verlies, als je die al kwijtgeraakt dan, verkoop je die oude core duo cpu? Dat houd mij altijd tegen om zo aankopen te doen, omdat ik niet denk dingen nog verkocht te krijgen.
ja maar dan ben je je garantie kwijt en ALS het misgaat zit je, los daarvan heeft niet iedere laptop een CPU die je eraf kan halen. MAW de merom werkt er wel in maar je kan de CPU niet wisselen.maxjuh schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:18:
Ik zou gewoon zelf een Merom cpu kopen en deze erin zetten. Een bios update is meestal nootzakelijk (naar mijn weet zijn alle asus laptops met een core duo compatible met de Merom).
ja mij ook want wie wil die nouMizitras schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:22:
En voor hoeveel verlies, als je die al kwijtgeraakt dan, verkoop je die oude core duo cpu? Dat houd mij altijd tegen om zo aankopen te doen, omdat ik niet denk dingen nog verkocht te krijgen.

Ik zoek ook een heftige Core2Duo game laptop.
Geen budget beperkingen.
Ik heb gekeken naar de:
Fujitsu-Siemens Amilo Xi1546 (korte accu duur. Wel mooi ding)
Xodd 570U3 (Beetje duur)
Dell XPS M1710 (Lomp ding)
Zijn er nog meer opties met een Geforde go 7900 of X1800 die een core2duo aan boord hebben?
HP heeft ze niet. (Jammer)
Geen budget beperkingen.
Ik heb gekeken naar de:
Fujitsu-Siemens Amilo Xi1546 (korte accu duur. Wel mooi ding)
Xodd 570U3 (Beetje duur)
Dell XPS M1710 (Lomp ding)
Zijn er nog meer opties met een Geforde go 7900 of X1800 die een core2duo aan boord hebben?
HP heeft ze niet. (Jammer)
[ Voor 4% gewijzigd door Kirpeknots op 03-09-2006 21:53 ]
Verwijderd
Kheb een Dell Inspiron 9400 gekocht.
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200
2GB 667Mhz ram
256MB NVIDIA® GeForce™ GO 7900 GS
120GB SATA 5400
In duitsland voor 1499 euro , niet al te duur denk ik zo
2GB 667Mhz ram
120GB SATA 5400
Verwijderd
verzonden ze naar Nederland?? Of hoe heb je alles geregeld?Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:55:
Kheb een Dell Inspiron 9400 gekocht.
2GB 667Mhz ram
120GB SATA 5400
Krijg je dan geen quertz toetsenbord?
Kirpeknots schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:08:
Krijg je dan geen quertz toetsenbord?

Ik vind deze erg geil.
http://www.computerpirates.com/itemndl-101102-003.html
Fujitsu Siemens Amilo Xi1456
2 schijven met raid. X1800, mooi 17" scherm. En ook redelijk plat. Goede prijs. Nadeel. 2 uurtjes met een accu.
http://www.computerpirates.com/itemndl-101102-003.html
Fujitsu Siemens Amilo Xi1456
2 schijven met raid. X1800, mooi 17" scherm. En ook redelijk plat. Goede prijs. Nadeel. 2 uurtjes met een accu.
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem.
Ik ben maar student en wil een laptop. Nu moet het zo weinig mogelijk koste, maar een core 2 duo kost al aardig geld. Ik wil zo weinig mogelijk uitgeven eigenlijk aangezien de studie mijn grootste geld kost. Iemand enig idee, ik d8 aan een acer want die zijn lekker goedkoop en relatief oke
Suggesties... graag, zie door de bomen het bos nie meer
Ik ben maar student en wil een laptop. Nu moet het zo weinig mogelijk koste, maar een core 2 duo kost al aardig geld. Ik wil zo weinig mogelijk uitgeven eigenlijk aangezien de studie mijn grootste geld kost. Iemand enig idee, ik d8 aan een acer want die zijn lekker goedkoop en relatief oke
Suggesties... graag, zie door de bomen het bos nie meer
Ik zou eens kijken naar de Toshiba Tecra serie... Zelf heb ik Toshiba Tecra A7, 1100 (exl btw), heeft wel zíjn prijs maar hij werkt prefect en games, fotobewerking etc.. Maar je hebt ook lagere bij de tecra serie...
Verwijderd
haha
Ik heb vaker Duitse laptops gehad, omdat mijn vader in Duitsland een bedrijf heeft.Ben hier dus goed bekend mee.Werkt voor mij net zo goed, en in Nederland was deze 9400 , 1895! euro.
Ga echt geen 400 euro meer betalen voor een QWERTY bord

Verwijderd
In duitsland laten bezorgen op mijn vaders bedrijf.Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:04:
[...]
verzonden ze naar Nederland?? Of hoe heb je alles geregeld?
Ik vind 1499 zeker niet te duur, als je weet dat Dell duitsland nu 200 euro korting geeft, en gratis bezorging.
tering jantje dat is wel een flink verschil jaVerwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:22:
[...]
haha![]()
Ik heb vaker Duitse laptops gehad, omdat mijn vader in Duitsland een bedrijf heeft.Ben hier dus goed bekend mee.Werkt voor mij net zo goed, en in Nederland was deze 9400 , 1895! euro.
Ga echt geen 400 euro meer betalen voor een QWERTY bord

maar is het trouwens niet mogelijk om die toetsen te veranderen van plaats en dan de toetsenbord indeling te veranderen? want dan kan ik ook in duitsland gaan shoppen
@ ID-College:
Als je denkt aan een Acer kan je gerust een Travelmate 2451 proberen. Je hebt dan de keuze tussen de 2451 WLCi (met 512 MB geheugen en Win XP Home, vanaf ca. 580 euro) of de 2451 WLMi (met 1024 MB geheugen en Win XP Pro, vanaf ca. 720 euro).
Heb je liever een stevigere laptop, dan kan je denken aan een Lenovo 3000 C100 (met Pentium-M 740, 512 MB geheugen, 80 GB HD en WIn XP Home, ca. 820 euro in de PW, hier in België ca. 720 euro). Voordeel is dat deze ongeveer 5 uur doet met 1 accu. Wil je het nog goedkoper, ga dan voor het model met Celeron processor (ca. 680 euro). Ook deze doet lang met een accu (ca. 4,5 uur) heb ik gelezen, zal alleen iets trager zijn.
Tenslotte kan je eens bij Dell kijken, al raad ik de Inspiron 1300 af als je veel op accu gaat werken. Voor zover ik weet zitten daar namelijk NiMH accu's in, en de kwaliteit daarvan is toch een stuk lager dan van Lithium-ion accu's. Misschien kan je echter wel een Inspiron 6400 of 640m vinden voor minder dan 800 euro. De 640m doet zeer lang met een accu (6-8 uur)
Als je denkt aan een Acer kan je gerust een Travelmate 2451 proberen. Je hebt dan de keuze tussen de 2451 WLCi (met 512 MB geheugen en Win XP Home, vanaf ca. 580 euro) of de 2451 WLMi (met 1024 MB geheugen en Win XP Pro, vanaf ca. 720 euro).
Heb je liever een stevigere laptop, dan kan je denken aan een Lenovo 3000 C100 (met Pentium-M 740, 512 MB geheugen, 80 GB HD en WIn XP Home, ca. 820 euro in de PW, hier in België ca. 720 euro). Voordeel is dat deze ongeveer 5 uur doet met 1 accu. Wil je het nog goedkoper, ga dan voor het model met Celeron processor (ca. 680 euro). Ook deze doet lang met een accu (ca. 4,5 uur) heb ik gelezen, zal alleen iets trager zijn.
Tenslotte kan je eens bij Dell kijken, al raad ik de Inspiron 1300 af als je veel op accu gaat werken. Voor zover ik weet zitten daar namelijk NiMH accu's in, en de kwaliteit daarvan is toch een stuk lager dan van Lithium-ion accu's. Misschien kan je echter wel een Inspiron 6400 of 640m vinden voor minder dan 800 euro. De 640m doet zeer lang met een accu (6-8 uur)
www.alienware.nl kun je nou ook Core 2 Duo laptops samen stellen
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
HEL80-250 Core 2 Duo € 1.649,00
Intel Core 2 Duo T7400 (2.16GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 7200RPM
2048MB DDR2 667Mhz
Fingerprint Reader
2.8Kg incl. 6-cells accu
Ook erg mooi lappie!
2048MB DDR2 667Mhz
Fingerprint Reader
2.8Kg incl. 6-cells accu
Ook erg mooi lappie!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Deze heb ik pas geleden besteld. Ben echt razend nieuwsgierig naar de performance! En hopen dat ik in de trein nog lekker een filmpje kan kijken zonder dat de accu het begeeftCLB schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:48:
HEL80-250 Core 2 Duo € 1.649,00
2048MB DDR2 667Mhz
Fingerprint Reader
2.8Kg incl. 6-cells accu
Ook erg mooi lappie!
Verwijderd
Inderdaad, erg veel verschil!Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:39:
[...]
tering jantje dat is wel een flink verschil jageen optie voor mij iig zou gek worden zonder qwerty
maar is het trouwens niet mogelijk om die toetsen te veranderen van plaats en dan de toetsenbord indeling te veranderen? want dan kan ik ook in duitsland gaan shoppen
Of je dat kan veranderen weet ik zo niet, je kan iig de Y en Z proberen om te wisselen, maar de rest is ook allemaal anders ingedeeld.
Bij Dell was het niet mogelijk om een andere indeling bij te bestellen.
wat is er nog meer anders dan?Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:11:
[...]
Inderdaad, erg veel verschil!
Of je dat kan veranderen weet ik zo niet, je kan iig de Y en Z proberen om te wisselen, maar de rest is ook allemaal anders ingedeeld.
Bij Dell was het niet mogelijk om een andere indeling bij te bestellen.
Dank je.LievenD schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:58:
@ ID-College:
Maar qua accuduur maakt het niet gek veel uit. Ik kan gewoon direct stroom inpluggen ten alle tijde. Dus hij hoeft geen uren mee te gaan.
Ik zit zelf te denken aan een core duo, wss deze ?
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen P-M duo T2300 en Core Duo T2300?
Het zijn beide T2300 maar wat is het verschil, de core? En is het qua prijs/prestatie aan te raden om te w88 op de merom core die binnekort te koop is?
Hoe komt het dat deze laptops, niet de high-end zoals Toshiba Quasimodo'sLievenD schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:58:
@ ID-College:
EN, voor HD720-video materiaal moet de CPU meer werken, zal het daarbij ook nog lukken om de 2u te halen?
8u....wou, blijft veel. :-)
@ ID-College
Als ze beiden T2300 zijn, dan is er geen verschil. Er is een miniem verschil met de T2300E, maar dat verschil heeft nauwelijks invloed op de prestaties.
Als de nummering begint met T, L of U dan gaat het om de Yonah of Merom-core.
T staat voor een TDP van ca. 31W, L (low voltage) voor een TDP van ca. 15W, U (ultra low voltage) voor een TDP van minder dan 10W
Bij Yonah is het volgende cijfer het aantal cores.
U1300 = single core, ultra low voltage
T2500 = dual core, normaal
Als het 3e cijfer een 5 is, bijvoorbeeld bij T2250, dan is de FSB 533 MHz ipv 667 MHz.
Bij Merom is het volgende cijfer een 5 of een 7.
Een 5 betekent 2 MB L2 cache, een 7 betekent 4 MB L2 cache.
Of het qua prijs/prestatie aan te raden is op Merom te wachten? Qua prestaties scheelt het zo'n 10 à 15%. De prijs zou moeten gelijk zijn aan die van de Yonah, maar bij Dell is het zo'n 300 euro extra en dat vind ik dan weer het geld niet waard.
@ Mizitras:
Accuduur hangt af van volgende factoren:
1. Schermresolutie (hoe hoger, hoe korter de batterijtijd)
2. Schermgrootte (hoe groter, hoe korter de batterijtijd)
3. Graphics (integrated graphics verbruiken veel minder)
4. Soort Batterij (8 cell en meer gaat langer mee dan vb 4 cell), ook het Wattage speelt een rol.
5. Processor (energiezuinig of niet)
Een Dell Inspiron 640m scoort goed op minstens 4 van 5 bovenvermelde punten, dus vandaar die lange batterijduur.
Als ze beiden T2300 zijn, dan is er geen verschil. Er is een miniem verschil met de T2300E, maar dat verschil heeft nauwelijks invloed op de prestaties.
T staat voor een TDP van ca. 31W, L (low voltage) voor een TDP van ca. 15W, U (ultra low voltage) voor een TDP van minder dan 10W
Als het 3e cijfer een 5 is, bijvoorbeeld bij T2250, dan is de FSB 533 MHz ipv 667 MHz.
Of het qua prijs/prestatie aan te raden is op Merom te wachten? Qua prestaties scheelt het zo'n 10 à 15%. De prijs zou moeten gelijk zijn aan die van de Yonah, maar bij Dell is het zo'n 300 euro extra en dat vind ik dan weer het geld niet waard.
@ Mizitras:
4. Soort Batterij (8 cell en meer gaat langer mee dan vb 4 cell), ook het Wattage speelt een rol.
Een Dell Inspiron 640m scoort goed op minstens 4 van 5 bovenvermelde punten, dus vandaar die lange batterijduur.
Verwijderd
Sommige symbolen zitten anders.
Maar ik krijg nu de prettige mededeling dat ik toch een QWERTY zal krijgen, was geen probleem met bestellen bij Dell Duitsland
Voor 1580 euro vind je in Nederland geen betere denk ik
Kijk eens aan, jij hebt er verstand van.LievenD schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:13:
@ ID-College
@ Mizitras:
Hartelijk dank voor die tekens, ik kon er geen wijs uit halen. Nu weet ik weer wat alles betekent en heb ik weer wat bijgeleerd
Na ongeveer 50 sites, 8 uur verder ben ik tot de conclusie gekomen dat ik deze laptop ga bestellen.
Wat denken jullie? Leuke laptop voor een leuke prijs. Remember, ben maar student en meer dan 1000 euro is zoiezo te veel. Vind 900 al iets teveel maja. Suggesties.. Graag
Heb goede ervaringen met azerty vandaar
Heb zitten kijken, maar benchmarks geven aan dat een Turion TL-50 van AMD gelijkwaardig presteert aan een T2300. Nu ben ik altijd AMD fan geweest en vind dit ook wel een overweging. Dan is een Asus A6 ook een optie wat wellicht beter is dan een acer. Dat d8 ik zelf aan deze
[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 05-09-2006 23:08 ]
Intussen is dit topic meer een dumpplaats geworden voor mensen die snel een vraagje willen stellen zonder zich aan de regels mbt een topicstart te moeten houden. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Zoek je zelf een laptop, probeer dan allereerst zelf even op onderzoek uit te gaan. Mocht je er echt niet uitkomen, maak dan een topic volgens de richtlijnen. Dit gaat namelijk nergens meer over.
Zoek je zelf een laptop, probeer dan allereerst zelf even op onderzoek uit te gaan. Mocht je er echt niet uitkomen, maak dan een topic volgens de richtlijnen. Dit gaat namelijk nergens meer over.
Dit topic is gesloten.