Toon posts:

PCI to PCI express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb een laptop waar ik graag een pci express kaart in zou steken. Reden hiervoor is dat ik een bepaalde pci-e tv-tuner kaart heb. Nu heb ik al de mazzel dat ik een docking station heb met pci slot.

Heeft iemand enig idee of er iets bestaat om een pci express kaart te koppelen aan een pci slot (bandbreedte beperking boeit niet), of eventueel iets via de pcmcia poort?
Er bestaat namelijk helaas nog geen pci-e docking station voor mn laptop. Het enige wat ik kon vinden waren pci-pcie bridge chips ('k ga zelf geen kaart ontwerpen :) ) en een complete case met 6 sloten als extraatje, dan kan ik net zo goed een complete pci express pc kopen.

Groeten,
Maarten

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
Ik heb nog nooit van zoiets gehoord. Ik zou zeggen dat het met absoluut geen mogelijkheid kan.

Maar misschien weet iemand na mij beter.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk/weet haast zeker dat het niet mogelijk is. Daarbij geeft de FAQ dit weer:
PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?

PCI en PCI-X (eXtended) zijn tot op zekere hoogte forwards en backwards compatibel met elkaar, terwijl PCIe (Express) op geen enkele manier compatibel is met PCI en PCI-X. Dat komt doordat PCIe serieël is in plaats van parallel. In theorie kun je wel met een bridgechip een parallele bus converteren naar een seriële bus (zie ook de PATA > SATA converters voor harddisks), echter het idee is niet makkelijk toepasbaar (waar laat je de converter? waar laat je de uitbreidingskaart?).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
De techniek bestaat, het product dat jij zoekt echter niet, en de kans dat het ooit komt schat ik klein in.

Helaas...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoiets bestaat niet zonder bridgechip. De reden hiervan is dat je van een parallelle techniek naar een seriele wilt (of andersom, net hoe je het bekijkt natuurlijk) en dat gaat niet zonder ingewikkelde logica. Dus als je zoiets wilt kom je toch uit op een grote kast.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
• Je hebt een dockingstation met PCI? (nog nooit gezien, en betwijfel het bestaan ervan, maargoed)
• Je hebt een PCIe TV-kaart? (ook nog nooit gezien, zouden ondertussen er inderdaad wel moeten zijn, maar staan niet in de pricewatch ofzo)

Twee twijfelgevallen... En ook een PCI -> PCIe-converterkaart heb ik nog nooit gezien en zou een hoop andere problemen met zich meebrengen (kaarten passen niet meer omdat het verloop ook ruimte met zich meebrengt). Als bovenstaand tóch waar is: Koop een PCI TV-kaart, dat is makkelijker en goedkoper dan zoeken naar een converter.

Waarschijnlijker is, is dat je een PCMCIA slot bij je laptop hebt zitten, en een PCI TV-kaart. Zoals zoveel mensen zoek je nu een oplossing om díe op elkaar aan te sluiten. En ik denk niet dat dát je gaat lukken. Makkelijkst is nog: als je USB 2.0 op je laptop hebt, koop een USB TV-kaart.

Over welke laptop + dockingstation praten we eigenlijk?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Docking station met PCI: ja hoor, kijk bv maar op
http://www.pericom.com/pdf/applications/AW029.pdf
Mijn laptop is een Dell D600 of D610.

PCIe TV kaart: ja hoor, bv de ATI powercolor theater 550 pro.
Ik heb er zelf nog 3 andere, maar weet niet of die al voor de consument te koop zijn :)
OnTracK schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:51:
• Je hebt een dockingstation met PCI? (nog nooit gezien, en betwijfel het bestaan ervan, maargoed)
• Je hebt een PCIe TV-kaart? (ook nog nooit gezien, zouden ondertussen er inderdaad wel moeten zijn, maar staan niet in de pricewatch ofzo)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Maargoed, mijn punt blijft staan: Koop een WinTV PVR150 ofzo, dat is wel zo makkelijk.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1