Toon posts:

Forum voor het voorstellen van nieuwe forumleden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien is dit er al maar ik ben het nog niet tegen gekomen!

Misschien kunnen we een sub-forum maken voor nieuwe members dat ze zich kunnen voorstellen?

dat is misschien wel handig want dan kan je een beetje in de gaten houden wie er nieuw zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
lijkt me niet echt handig, omdat er gewoon te veel nieuwe mensen zijn die zich hier aanmelden.... dus als iedereen dan zijn eigen topic aanmaakt zie je bij de active topics geen topics meer die hulp nodig hebben...

En zoiets loopt al gauw uit op één grote chatbox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Denk niet dat dat veel nut zal hebben. De groep nieuwe users is zo groot dat het niet meer bij te houden is.
Het is misschien leuk om een topic te openen in SG, maar een heel subforum hiervoor lijkt me wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:55:
dat is misschien wel handig want dan kan je een beetje in de gaten houden wie er nieuw zijn?
Phoe, weet waar je aan begint ;)

Je idee is op zich best leuk alleen op een forum als Tweakers gewoon niet te doen, daar is het te massaal voor :) Wat je wel tegen kunt komen is bijvoorbeeld [rml][ algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor![/rml] in FG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik denk dat dat vooral leuk is op kleine fora, in het laatste half jaar hebben hier al 10.000 mensen aangemeldt. Stel dat 1/3 zich voorstelt in dat fora, dan is het al niet bij te houden (17 threads per dag, probeer daar maar eens al die users van te onthouden ;) )

Als je genoeg lurkt hier, dan herken je na een tijdje snel genoeg welke users waardevol zijn (en welke niet). Zeker als ze niet te vaak van nick en avatar wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh oke, dat is dan duidelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik moet zeggen dat ik er inderdaad ook weinig in zie. Los van het feit dat het geen enkel doel dient, kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die alleen nog daar zouden gaan zitten slowchatten. Gezellig, maar niet de bedoeling van dit forum.

De beste manier om je hier bekend te maken is door gewoon te posten en je kennis te delen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De meeste mensen die hier komen lezen lang niet alle fora, en houden echt niet alles bij. Het eerder gegeven voorbeeld van FG, waar nieuwelingen die show- (en test)cases opzetten zich kunnen voorstellen.
Voor de rest, als je bekend bent op een vakgebied (zeg: NOS of PNS) kom je daar vaker, net als andere users met dezelfde kunde/interesse. En dan leer je snel mensen kennen :)

GoT is denk ik te groot om dat te kunnen realiseren. Ik heb het net getest, de nieuwste user is chocolaatje, die heeft het hoogste MyReact id, namelijk 161229. En een forum met meer dan 160 duizend geregistreerde, lijkt me het bijhouden van nieuwe leden een vrij onmogelijke zaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik moet zeggen dat me dit niet echt een strak idee lijkt. Veel mensen zullen deze topics dan gaan gebruiken om hun postcount op te krikken door bij iedereen "Welkom op Got" te gaan replyen. Daarbij denk ik dat je als user die regelmatig hierkomt vanzelf herkent wordt en dat mensen weten wie je bent.

Daarbij heeft got teveel subfora. Ik ben toch een regelmatige bezoeker, maar kom echt niet in alle fora moet ik zeggen omdat veel dingen me gewoon niet interesseren. wat is het nut van me voorstellen als mensen me vervolgens nooit gaan zien op het forum :P

Daarnaast denk ik dat er heel veel users zijn die maar een handjevol posts hebben (ik durf te wedden dat de helft van de geregistreerde users minder dan 100 posts heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het idee op zich lijkt me wel leuk eigenlijk - een beetje informeel met elkaar kennis maken als je nieuw bent op dit forum kan natuurlijk helemaal geen kwaad :)

De praktische uitvoering zie ik wat minder zitten vanwege de omvang van GoT enzo, maar het idee op zich is leuk (en wordt bv. ook op Techzine gebruikt en dat werkt daar ook goed) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 13:16

Cyphax

Moderator LNX
elevator schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:27:
Het idee op zich lijkt me wel leuk eigenlijk - een beetje informeel met elkaar kennis maken als je nieuw bent op dit forum kan natuurlijk helemaal geen kwaad :)

De praktische uitvoering zie ik wat minder zitten vanwege de omvang van GoT enzo, maar het idee op zich is leuk (en wordt bv. ook op Techzine gebruikt en dat werkt daar ook goed) :)
Inderdaad, de omvang is een beetje het probleem, dat zou heel snel een gigantisch topic opleveren dat nog tegen de policy indruist ook :+
De oplossing in FG is ideaal. Zoiets ZOU je kunnen doen voor elk subforum. :)

En anders open je een topic op Fok! ergens ("Nieuw op GoT? Stel jezelf hier voor!"), houdt GoT wat schoner >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 15-07-2006 23:30 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 22:45

Arno

PF5A

Terw_Dan schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:59:
Ik moet zeggen dat me dit niet echt een strak idee lijkt. Veel mensen zullen deze topics dan gaan gebruiken om hun postcount op te krikken door bij iedereen "Welkom op Got" te gaan replyen
Postcount? Daar ben ik maar mee gestopt ergens tussen de 15 en de 20k 8)7

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Arno schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:33:
[...]
offtopic:
Leugenaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 22:45

Arno

PF5A

Nee echt waar :P

Ik heb moeten zoeken in mijn MyReact om te zien dat ik al bijna 10k niet meer bijhoud hoe het was. Vroeger in de pre-React tijd was dat een stuk makkelijker O-)
edit:
je tweede quote klopt ni meer :+

[ Voor 11% gewijzigd door Arno op 15-07-2006 23:43 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Arno schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:33:
[...]
Ja, maar er zijn genoeg mensen die er wel om geven. Met als gevolg dat het een spamzooi wordt tot en met wat niet bij got past.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 16-07-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Postcount is een non-argument. Er is namelijk per sub-forum (/categorie?) uit te schakelen dat de berichten daarvan moeten meetellen voor de postcount.

'k Denk inderdaad dat GoT daar te groot voor is en dat het weinig toevoegt aan de community omdat je jezelf kenbaar zal maken door de posts die je maakt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

-NMe- schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:40:
[...]

[...]

offtopic:
Leugenaar. :+
Jouw bericht is van 23:40. Zijn bericht is van 23:33. Dat betekend dat er in 7 minuten tijd minimaal 4.377 berichten zijn geplaatst. :P

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cyphax schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:29:

En anders open je een topic op Fok! ergens ("Nieuw op GoT? Stel jezelf hier voor!"), houdt GoT wat schoner >:)
Hmm, misschien kun je daarmee beter wachten totdat de account van Fok! en GoT gemerged zijn en je met je login van GoT direkt ook kunt inloggen op Fok!...
De voorbereidingen daarvoor zijn eigenlijk al helemaal afgerond, we wachten enkel op de release van React 1.94 en Replique 0.4 ;) :P

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoeveel GoTters komen er per dag bij eigenlijk? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RM-rf schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:41:
[...]

Hmm, misschien kun je daarmee beter wachten totdat de account van Fok! en GoT gemerged zijn en je met je login van GoT direkt ook kunt inloggen op Fok!...
De voorbereidingen daarvoor zijn eigenlijk al helemaal afgerond, we wachten enkel op de release van React 1.94 en Replique 0.4 ;) :P
Maak het helemaal bont :D
Nofi richting Fok!, maar dat zou me een bende worden. :+
Enkele tienduizenden nieuwe leden ineens, dan wordt het idee van PuLoX tamelijk onuitvoerbaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

anandus schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:43:
Check eens de laatste bestaande userid, pak een willekeurige lagere userid dat 1 maand geleden is geregd ofzo en deel dan het verschil door het aantal dagen. Simple as that :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BalusC schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:34:
[...]

Check eens de laatste bestaande userid
Euh... hoe doe je dat? :+
IPV de laatste kun je ook proberen om een willekeurig hoog ID te pakken lijkt me en daar de datum van te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trial & error? :P

Maargoed, we gaan in feite offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BalusC schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:34:
[...]

Check eens de laatste bestaande userid, pak een willekeurige lagere userid dat 1 maand geleden is geregd ofzo en deel dan het verschil door het aantal dagen. Simple as that :Y)
In mijn geval (mrt 2002) waren er in 14 dagen tijd 1000 bijgekomen, dus zo'n 71 per dag.
Tenzij 2002 een schrikkeljaar was, dan zijn het er 67 per dag :P

Van 100.000 naar 101.000 duurde 11 dagen, dus ongeveer 91 per dag :)
m.a.w, een voorsteltopic/-forum zou letterlijk overlopen van de topics en posts. Onhoudbaar en onduidelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 17-07-2006 10:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

anandus schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:43:
Tussen de 50 en de 100, waarbij er wel eens uitschieters zijn aan beide kanten, vanwege regen(++) of zon/feestdagen(--).

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huiskamer topic :)

De uitleg van je Nick, Avatar, Ondertitel en Sig

Bespaart je meteen de moeite van mensen leren kennen die na 10 posts weer weg zijn :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 13:08

DizzyWeb

Ondertiteld

Op een forum als GoT is het toch volstrekt onbelangrijk welke nieuwe gebruikers er zijn?

Ik kom hier toch echt voor de informatie, niet voor de namen. Moet er niet aan denken dat de active topics dalijk alleen nog maar bestaan uit topics met een paar reacties die allemaal "Hoi, welkom op GoT" zijn.

* DizzyWeb ziet er het nu totaal niet van in.

En als zoiets er al zou zijn, zou het uitlopen op een HK voor mensen zonder HK access...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 23:21

BHQ

Doe maar niet.

we zijn contactschuw en willen geen nieuwe members :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
DizzyWeb schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:48:
Moet er niet aan denken dat de active topics dalijk alleen nog maar bestaan uit topics met een paar reacties die allemaal "Hoi, welkom op GoT" zijn.
En toch wordt iedereen welkom geheten. Check bijna alles gesloten topics maar, vooral van nieuwelingen die erg enthousiast van start gaan, en dan net vergeten dat je ook zelf net dat beetje zoekwerk dient te verrichten.
Dan wordt je welkom geheten en dan wordt alles netjes uitgelegd voor je.
Voor de mensen die zich wel redden.......die gaan netjes op in de massa.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Yapser schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:13:
Doe maar niet.

we zijn contactschuw en willen geen nieuwe members :+
zegt een newbe :P

maaruh AT is heel simpel te omzeilen want kan je gewoon uitzetten in je prefs :)

overigens zou ik dan meer voor 1 topic gaan in la ofzo :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Opzich vind ik een forum an sich in GC ook wel geinig hoor.
De eerste 2 weken is het waarschijnlijk een HEL om te modereren en zullen er wellicht wat lite-mods nodig zijn, maar daarna denk ik dat dat wel afzwakt.

Alleen moet postcount in dát forum dus wel uitgezet worden, anders krijg je mensen die hun postcount naar de 20k krikken met alleen maar 'hoi' of 'welkom'.

Ik denk sowieso dat je moet proberen dat soort reply's te vermijden, ook topics met 'Ik ben RedXraD, hallo', maar wat meer inhoudelijke verhaaltjes, dus hoe je hier gekomen bent, in welk deel van GoT je interesse ligt enz.

Maar dat laatste is dan ook weer goed te doen in een topic per subforum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Murcielago schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:18:
[...]

En toch wordt iedereen welkom geheten. Check bijna alles gesloten topics maar, vooral van nieuwelingen die erg enthousiast van start gaan, en dan net vergeten dat je ook zelf net dat beetje zoekwerk dient te verrichten.
Dan wordt je welkom geheten en dan wordt alles netjes uitgelegd voor je.
Voor de mensen die zich wel redden.......die gaan netjes op in de massa.
Ik bedenk me net, eigenlijk kennen we dat ook in het Algemene Crewforum; Ook daar wordt voor ieder nieuw crewlid meestal wel eventjes een voorstellingstopic aangemaakt (waar dezelfde grapjes altijd terugkomen, de bierhaalfeut-grapjes ;) :P)

Dat heeft natuurlijk wel een voordeel, omdat het een goede 'community-sfeer' schept, het is prettig als mensen binnen de crew, die veelal met elkaar ook te maken kunnen krijgen ook prettige mogelijkheden hebben elkaar ook een beetje te leren kennen ...

Ook bv in A61, een besloten forum met veel (ex)crew en crew-prospects, bestaat een 'voorstel-topic' waar mensen gewoo iets persoonlijks kunnen melden, zich voor kunnen stellen...
Dat ook vanuit het oogpunt van 'elkaar leren kennen'.

Ik moet ook zeggen dat ikzelf best wel me afvraag of een initiatief voor een 'newbie-voorstel'-topic zou kunnen werken; en hoe dat dan zou moeten worden uitgevoerd:

Ik zou welbewust gewoon één groot centraal topic ervoor kiezen, in de hop dat dat geen snel lopende slowchat wordt, maar wel een plek waar newbies zich voor kunnen stellen en ook makkelijke kleine vraagjes stellen, over hoe de mores hier op GoT is... :)

Maar wààr zou je dat dan kunnen doen?
In SG (waar newbies dus pas na minstens een maand en 50 posts later toegang krijgen, waarbij ze toch wel een beetje de mores zullen kennen) of juist in LA...

Ook denk ik dat het misschien handig zou zijn als er dan een korte 'welkom op GoT' handleiding voor newbies in de beginpost zou staan, met al wat korte behulpzame opmerkingen, linkjes..
Hoe het dan verder ingevuld wordt is ook maar de vraag, of nieuwe gebruikers daar ook werkelijk durven te posten en of ze antwoord krijgen op vragen, of dat het topic al snel weer afzakt naar de kelder van LA ....

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
RM-rf, enn, hoe maak je voor de newbies duidelijk waar dat topic staat. Ik ben pas na een maand of twee eens in LA gaan kijken toen ik net geregged was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RM-rf schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:48:
Ik zou welbewust gewoon één groot centraal topic ervoor kiezen, in de hop dat dat geen snel lopende slowchat wordt, maar wel een plek waar newbies zich voor kunnen stellen en ook makkelijke kleine vraagjes stellen, over hoe de mores hier op GoT is... :)

Maar wààr zou je dat dan kunnen doen?
In SG (waar newbies dus pas na minstens een maand en 50 posts later toegang krijgen, waarbij ze toch wel een beetje de mores zullen kennen) of juist in LA...
Ik zou juist een topic per forum of per HG doen, àls het al tot een voorsteltopic zou komen. Communitygevoel is leuk, maar dat bouw je toch het meeste op onder mensen met dezelfde interesses als jij. Ik kan wel in LA iemand gaan begroeten die vervolgens alleen in APL post; dan is die begroeting eigenlijk nutteloos geweest, want ik kom hem nooit meer tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RM-rf schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:41:
Zwaar offtopic, maar ik moet het even kwijt :
Gaan jullie ooit nog de T.net en GoT accounts mergen of zit dat er niet in deze eeuw ??
/EDIT :
Harm schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:07:
Jup, dat moet gaan gebeuren deze eeuw :) . React 1.9.4 is benodigd en die zou nu onder hand klaar moeten zijn (jaja, ik weet het, dat hoor je al eeuwen ;) ). Als React 1.9.4 draait, is het mergen technisch mogelijk en moet het alleen nog daadwerkelijk uitgevoerd worden.
\o/ woei !! Thanks for the info.
Kijk sowieso uit naar die update, omdat ik jullie gekke "Ik moet een lange ondertitel hebben koste wat het koste" modjes kan bookmarken :P

[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 21-07-2006 14:46 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:58:
[...]

Zwaar offtopic, maar ik moet het even kwijt :
Gaan jullie ooit nog de T.net en GoT accounts mergen of zit dat er niet in deze eeuw ??
Jup, dat moet gaan gebeuren deze eeuw :) . React 1.9.4 is benodigd en die zou nu onder hand klaar moeten zijn (jaja, ik weet het, dat hoor je al eeuwen ;) ). Als React 1.9.4 draait, is het mergen technisch mogelijk en moet het alleen nog daadwerkelijk uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Persoonlijk denk ik dat het een onoverzichtelijke brei wordt met, zoals je zelf inderdaad ook aangeeft, veel slowchat ertussen. Dat is onvermijdelijk aangezien mensen reageren op degenen die zich voorstellen. Daarnaast krijg je 100 keer 'Welkom op GoT' als reactie op iedere nieuwe tweakert. Ik snap dat jullie dat in crewfora doen, maar daar is het ook een stuk overzichtelijker. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ja, binnen A61 en CA heeft het zeker zijn nut aangezien daar een kleine groep gebruikers zit die bovendien flink actief zijn. Het kennen van elkaar heeft dus ook veel zin. Je komt mensen bovendien ook veel sneller tegen. Een algemeen voorstel topic in SG of LA heeft volgens mij dus geen enkele zin, ook aangezien het veel te veel mensen zouden zijn.

Een topic per forum / hoofdgroep heeft denk ik veel meer zin, maar dat is vervolgens denk ik wel enigzins afhankelijk van de 'gehechtheid' van de bezoekers. Maar dat is veel meer aan de moderatoren van dat specifieke forum om te beslissen :) .

DM!

Pagina: 1