Murcielago schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:18:
[...]
En toch wordt iedereen welkom geheten. Check bijna alles gesloten topics maar, vooral van nieuwelingen die erg enthousiast van start gaan, en dan net vergeten dat je ook zelf net dat beetje zoekwerk dient te verrichten.
Dan wordt je welkom geheten en dan wordt alles netjes uitgelegd voor je.
Voor de mensen die zich wel redden.......die gaan netjes op in de massa.
Ik bedenk me net, eigenlijk kennen we dat ook in het Algemene Crewforum; Ook daar wordt voor ieder nieuw crewlid meestal wel eventjes een voorstellingstopic aangemaakt (waar dezelfde grapjes altijd terugkomen, de bierhaalfeut-grapjes

)
Dat heeft natuurlijk wel een voordeel, omdat het een goede 'community-sfeer' schept, het is prettig als mensen binnen de crew, die veelal met elkaar ook te maken kunnen krijgen ook prettige mogelijkheden hebben elkaar ook een beetje te leren kennen ...
Ook bv in A61, een besloten forum met veel (ex)crew en crew-prospects, bestaat een 'voorstel-topic' waar mensen gewoo iets persoonlijks kunnen melden, zich voor kunnen stellen...
Dat ook vanuit het oogpunt van 'elkaar leren kennen'.
Ik moet ook zeggen dat ikzelf best wel me afvraag of een initiatief voor een 'newbie-voorstel'-topic zou kunnen werken; en hoe dat dan zou moeten worden uitgevoerd:
Ik zou welbewust gewoon één groot centraal topic ervoor kiezen, in de hop dat dat geen snel lopende slowchat wordt, maar wel een plek waar newbies zich voor kunnen stellen en ook makkelijke kleine vraagjes stellen, over hoe de mores hier op GoT is...
Maar wààr zou je dat dan kunnen doen?
In SG (waar newbies dus pas na minstens een maand en 50 posts later toegang krijgen, waarbij ze toch wel een beetje de mores zullen kennen) of juist in LA...
Ook denk ik dat het misschien handig zou zijn als er dan een korte 'welkom op GoT' handleiding voor newbies in de beginpost zou staan, met al wat korte behulpzame opmerkingen, linkjes..
Hoe het dan verder ingevuld wordt is ook maar de vraag, of nieuwe gebruikers daar ook werkelijk durven te posten en of ze antwoord krijgen op vragen, of dat het topic al snel weer afzakt naar de kelder van LA ....
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen