Toon posts:

videokaart onder 80 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videokaart upgrade voor mijn oude p4 1,8 ghz. Momenteel zit er een Geforce TI4400 in.
Van de high-end kaarten ben ik wel redelijk op de hoogte maar voor budget modellen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil maximaal 80 euro besteden maar zit liever rond de 40-50 euro.

Eigenlijk het enige wat mij interesseert in de kaart is dat ie maximale prestaties geeft. De oude machine heeft maar 512 Mb geheugen(RIMM dus erg dure upgrade), misschien is het handig als de videokaart iets meer geheugen heeft. Ook goedkope kaarten die flink getweakt kunnen worden is een optie.

Elke suggestie is zeer welkom ;) Alvast bedankt.

Het gaat hier overigens om een AGP kaart

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 15:55 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:08
Denk dat je met een P4 1.8 net zo goed je oude kaart kan houden of eventueel op zoek moet naar een tweedehands.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al ongeveer 10 keer doorgenomen;) Ik weet alleen echt niet het verschil tussen de prestaties van een ati 9550, een x1300 en een geforce 6200. Als we alle rare extensies er ook nog is bijpakken wordt ik al helemaal gek. keb wel behoorlijk wat reviews gelezen, maar heb geen goede kunnen vinden waar allle kaarten in eens worden vergeleken. Er zijn hier genoeg mensen met ervaringen met dergelijke kaarten of die ook gezocht hebben naar een juiste keus. ervaring met de kaarten telt voor mij ook.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:01:
Denk dat je met een P4 1.8 net zo goed je oude kaart kan houden of eventueel op zoek moet naar een tweedehands.
Sommige spellen draaien niet meer met mijn TI 4400. Ik heb de FX5600 geprobeerd van een kennis en daar draaide het wel goed mee en nog behoorlijk vlot ook als je kijkt naar het systeem.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
mss kan je 2de hands kijken :) die kan je wel vinden voor 80 euro best een aardig kaartje..zoals een 6800 ( he dat kaartje heb ik :9 nog best een schappelijk prijsje )

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
gewoon gaan voor een 6600 die kost nieuw maar 75 euro en dan heb je echt de beste kaart voor onder de 80 E

pricewatch: BGF Geforce 6600 256MB DDR (AGP, DVI) BFGR62256OC

[ Voor 17% gewijzigd door J-air op 15-07-2006 16:05 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Mijn tip: koop een tweedehands Geforce 6600GT of een gebruikte kaart uit de Radeon 9000 serie (9500, 9600, 9700 of 9800). Met al deze kaarten zit je wel goed, zolang je maar van de SE versies afblijft.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 18:48
Misschien zijn de VGA Charts van Tom wel een ideetje: http://www.tomshardware.com/site/vgacharts/index.html

Verwijderd

batman73 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:04:
gewoon gaan voor een 6600 die kost nieuw maar 75 euro en dan heb je echt de beste kaart voor onder de 80 E

pricewatch: BGF Geforce 6600 256MB DDR (AGP, DVI) BFGR62256OC
idd dat is een goede optie, maar is ie in agp ook nog voor die prijs?

algemeen probleem met AGP is dat ze duurder worden omdat PCI al een tijdje mainstream is.

waarom wil je eigenlijk een nieuwe kaart? voor eurotje of 5 a 600 heb je al een nieuwe pci-e systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een nieuw PCI-E systeem. Maar als er is vrienden over de vloer komen willen we kunnen lannen en dat gaat met sommige spellen niet meer. Gister wel redelijk gegamed met zijn FX5600 en dat vind ik 50 tot 80 euro nog wel waard. Ik verwacht natuurlijk niet dat het een game-monster wordt ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welke stappen heb je zelf allemaal al ondernomen om tot de kaart die het meest voor jou geschikt is te komen?
r00n geeft je al een uitstekende link voor de Pricewatch met de nieuwe kaarten.
Maar met een dergelijk budget kun je ook goed eens gaan kijken in de 2de hands markt op de T.net V&A of Marktplaats.
Ook mis ik wat je precies met de kaart zou willen doen, je geeft aan dat je maximale prestaties wilt voor zo min mogelijk geld, maar dat wil elke Nederlander natuurlijk.
Ik heb ook mijn twijfels of je uberhaupt wel iets op zult schieten met een nieuwe videokaart, een P4 1,8GHz is echt niet krachtig genoeg om een snelle kaart bij te benen en 512MB is op dit moment een redelijk minimum als je ook maar iets van hedendaagse spellen fatsoenlijk wilt spelen.
Ook zul je bij een nieuwe kaart waarschijnlijk naar een DX9 kaart gaan, wat betekent dat je meer features kunt renderen. Allemaal heel leuk maar dat kan jou PC waarschijnlijk gewoon niet verwerken.
Ga zelf eens iets meer op onderzoek uit, er zijn ook heus wel reviews te vinden over budget modellen. Misschien kun je iets met een nieuwe 6600GT, 7300GS of GT, Radeon 9800, X600 of X1300. En de hands kun je dat rijtje verder doortrekken op andere kaarten, mogelijk zelfs oude highend modellen.

To make a long story short, ik denk dat je nog best zelf wat stappen kunt zetten voordat je hier om hulp komt vragen. Ik mis de eisen die je stelt aan zo'n kaart en welke kaarten je zelf al op het oog hebt.

Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Mocht je het totaal oneens met me zijn, dan kun je me natuurlijk een mailtje sturen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.