Toon posts:

zoek vervanger voor mijn ATI 9800Xl kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg de laatste tijd constant strepen en artifacts door mijn beeld. Ik heb wat opzoekwerk gedaan en ben erachter gekomen dat mijn kaart te warm wordt. Met het programma speedfan gaf hij laatst 60 garden aan. Het is dus een hardware probleem want ik heb alle drivers al getest en geprobeert. Maar reeds bij het allereerste scherm geeft hij strepen,dus het is geen driver probleem.

De kaart is een ATI9800XL kaartje van medion( ik heb een medion PC) en ik heb net gescheckt en de garantie is net 1 maand verstreken. Dus ik moet naar de winkel om een nieuwe kaart.

Kunnen jullie tips geven voor een goeie vervanger? Want ik ben niet echt thuis in de wereld van videokaarten.

Ik wil er ongeveer 100 euro aan uitgeven en het moet een kaart zijn met AGP.

De kaart zal vooral gebruikt worden voor world of warcraft te spelen :P en af en toe TV mee te kijken.

Wat raden jullie aan?

PS: Sorry voor de typo's maar ik kan zelfs op dit moment amper de lettertjes lezen op mijn scherm met al die strepen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Je zal er geld bij moeten leggen, want met 100 euro kom je niet ver

pricewatch: Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD=

dat is wellicht interresant voor je. Anders moet je op marktplaats, www.tweakers.net/aanbod oid zoeken

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
Voor een klein beetje meer geld heb je een ATI X1600PRO pricewatch: Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (AGP, DVI, ViVo)=

Zeer goed kaartje zeker voor dat geld. Vind ik persoonlijk meer het geld waard als een geforce 6800

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, normaal moet je met een budget van rond de 100 euro toch een 3 jaar oude videokaart kunnen vervangen hoop ik.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lees de stickies, deze staat er niet voor niets!

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Overigens zijn er veel van dergelijk problemen met 9800's bekend. Soms zelfs met oplossingen, gebruik de Search maar even :)

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 15-07-2006 01:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.