beeld doet raar met games spelen

Pagina: 1
Acties:

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik heb al een tijdje last bij het lijkt wel de zwaardere games (BF2, Prey, FEAR) van horizontale strepen die een wazig beeld weergeven. Het is moelijk uit te leggen wat ik precies zie, maar het gebeurt alleen tijdens lopen op sommige stukken.

Dit probleem had ik ook met mijn Nvidia Geforce FX5950Ultra en X800XT PE bij deze videokaarten had ik nog een probleem, mijn PC ging freezen tijdens het gamen dit is gelukkig verholpen door een B-merk 300WATT voeding in te ruilen voor een NExus 400WATT voeding. Alleen het eerder genoemde probleem is niet weg.

Dit zijn mijn specs.

TFT Samsung 930BF
Intel P4 3,2Ghz
2X512MB Transcend
Moederbord Intel D865GBF (een nogal langzaam mobo mischien, als die bestaan)
Nexus 400WATT
MSI X850XT PE (AGP)
Creative Audigy 2ZS

En nog wat randappartuur (Scanner/Printer etc.)

Ik heb al van alles geprobeerd settings laag in game, andere monitor, windows opnieuwe geinstalleerd, laatste ATI CCC drivers.

Niets helpt helaas.

Ik heb een tijd geleden nog een post geplaatst met een probleem over mijn computer, heeft dit er mischien iets mee te maken? Pictogrammen op bureaublad

Ik vind dit heel vervelend omdat ik een goede grafka heb gekocht en nu heb ik nog geen goede beeldkwaliteit :'( .

Verwijderd

Heb jij toevallig je videokaartje overgeklokt? Kan zijn dat deze puur gewoon artifacts geeft?

Mijn Geforce7900GT had dat ook, bleek brakke mem erop te zitten die het gauw loodje legde na een maandje heavy gamen. Terwijl temp lekker 54stressed was.
Had overal dikke gekleurde strepen over me scherm.

• jordi.c
nee niks in de pc is Oc'ed

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Horizontale strepen: kan het aan Vsync liggen? Die optie zou je dan aan moeten zetten in je game. Zoek eens op: "rare horizontale strepen", "vsync". Misschien kom je daar verder mee.
suc6

[ Voor 31% gewijzigd door norris92 op 14-07-2006 12:45 ]

• jordi.c
norris92 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:43:
Horizontale strepen: kan het aan Vsync liggen? Die optie zou je dan aan moeten zetten in je game. Zoek eens op: "rare horizontale strepen", "vsync". Misschien kom je daar verder mee.
suc6
Woow blubber beeld is weg met vsync on, te gek!! _/-\o_

Waarom moet ik vsync op on zetten om dit te voorkomen, is er iets neit goed aan mijn hardware?

Edit: is het niet handige om in Control Center dit aan te zetten? Kan alleen niet vinden waar :P

[ Voor 13% gewijzigd door jordi.c op 14-07-2006 13:27 ]

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
jordi.c schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:05:
Woow blubber beeld is weg met vsync on, te gek!! _/-\o_

Waarom moet ik vsync op on zetten om dit te voorkomen, is er iets neit goed aan mijn hardware?

Edit: is het niet handige om in Control Center dit aan te zetten? Kan alleen niet vinden waar :P
ligt niet aan je hardware. het ligt aan het feit dat je videokaart meer frames produceert dan je scherm kan weergeven (zoiets was het, geloof ik). Door Vsync aan te zetten wordt het aantal frames dat je videokaart uitspuugt gelimiteerd. Ik heb een aantal keer goede uitleg hierover gelezen in topics van mensen met hetzelfde probleem. Als je precies wilt weten wat het inhoudt, moet je even zoeken. Veel gameplezier iig :).

Edit: vsync = verticale syschronisatie? Wat doet het?

[ Voor 9% gewijzigd door norris92 op 14-07-2006 15:54 ]

• jordi.c
Wanneer ik de optie in Control Center aanzet, hoef ik het dan niet meer in games aan te zetten?

En is dit hetzelfde als V-sync?

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/1504/vsync7ld.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door jordi.c op 14-07-2006 16:21 ]

Verwijderd

Het ligt denk ik aan je scherm, omdat de videokaart misschien 80 of hoger FPS haalt en de refresh rate op 60Hz(?) staat kan je monitor het denk ik niet bijbenen.
Met Vsync dan word de GraKa gelimiteerd tot de refreshrate.
Pagina: 1