Toon posts:

Loewe Individual Compose LCD met MPEG 4 en harde schijf

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 26.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijg?

Doe mij er ook maar eentje ;)

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:05:
Krijg?

Doe mij er ook maar eentje ;)
Tja, krijgen nadat ik enkele honderden euro's heb overgemaakt... ;)

Overigens wel grappig (niet dus) dat de televisie standaard geen speakers heeft... :?

Verwijderd

Vandaag hangt de Individual Compose 46" Full HD-LCD dan eindelijk aan de muur...

Mijn oude situatie (LOEWE Individual 40" HD-LCD:
Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/loewe_compose_46_6.jpg

Hier ligt de 40" gebroederlijk naast de 46":
Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/loewe_compose_46_1.jpg

De Compose 46" hangt inmiddels:
Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/loewe_compose_46_2.jpg

De standaard HD-Demo van LOEWE ziet er fantastisch uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/loewe_compose_46_3.jpg

Ongelooflijk scherp en helder beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/loewe_compose_46_4.jpg

Nog een totaalshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/loewe_compose_46_5.jpg

Verwijderd

Ziet er leuk uit :). Zou zelf best een tv voor gewoon tv kijken erbij willen, voor film vind ik het echter toch een beetje aan de kleine kant :)

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Ziet er echt bruut mooi uit! Mijn vriendin is jaloers! ;-)

Toch moet ik mijn budget wat korten en voor een LE40M86 gaan! Iets minder strak, wel een leuk beeld.

Verwijderd

is de hdd in de tv standaard ??

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Ja, klopt. de hdd. zit er standaard in.

Verwijderd

Kun je de harde schijf in het toestel benaderen/leeghalen/vullen via de PC of moet je je opgenomen programma's(die je wilt bewaren) via een Loewe dvd-writer op dvd branden?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het laatste...

Verwijderd

Wat is dan het voordeel van een ingebouwde harddiskrecorder met losse dvd-recorder tegenover een aparte dvd-recorder met harde schijf?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, als je het niet persé op dvd wilt hebben natuurlijk bedieningsgemak...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:05:
Wat is dan het voordeel van een ingebouwde harddiskrecorder met losse dvd-recorder tegenover een aparte dvd-recorder met harde schijf?
MikeyMan schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:18:
Tsjah, als je het niet persé op dvd wilt hebben natuurlijk bedieningsgemak...
De ingebouwde harddiskrecorder kan ook HDtv opnemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 01:16 ]

Verwijderd

Via HDMI inmiddels ook een PS3 op de Individual Compose 46" aangesloten. Wow, wat een prachtig mooi (en groot) High Definition beeld. Het is nu niet meer een game 'spelen' maar juist 'beleven/ervaren/meemaken'.

Ook de in de PS3 aanwezige Blu-ray is een welkome aanwinst! Helaas zijn hiervoor nog niet veel titels beschikbaar. Wel ben ik in de gelukkige omstandigheid dat de videotheek een tiental Blu-ray en HD-DVD in de verhuur heeft.

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:51
Kan je een wat uitgebreidere review geven? Pics met de PS3 aan worden ook op prijs gesteld.
Hoe vind je de ingebouwde tuners en de HD recorder? Kan je gebruik maken van de verschillende modules (dvb-t, -s -c). Kwaliteit van gewone DVD's? Overweeg zelf om een 52" te kopen en een PS3. Ik had hiervoor een HD-ready tv en een xbox360 maar was niet echt overtuigd van de kwaliteit. Vraag me af of hier wel een groot verschil tussen gaat zitten.
Vond de weergave van free-to-air SD satelliet zenders er ook best treurig uit zien maar dat zal overal wel zo zijn.

Die horizontale balk onder je tv zit er standaard bij?

[ Voor 13% gewijzigd door nwnc op 05-10-2007 18:56 ]

Inventaris

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik overweeg er ook eentje aan te schaffen maar had een paar bedenkingen (vraagjes):

1) Zit er analoge tuner(s) in?
2) Kun je opnemen en kijken op verschillende kanalen (geld dit voor elke tuner die er in zit)?
3) Ik hoorde dat het kalibreren nogal lastig zou zijn, klopt dit. Hoe heb jij dit aangepakt?
4) Hoe is de kwaliteit van het analoge signaal (ik heb klachten over wit omrande mensen op tv gelezen)?
5) Zit er HDMI 1.3 aansluiting op
6) Wat heb je gedaan met het geluid?
6a) Gebruik je de loewe boxen, welke en hoe is de kwaliteit?
6b) Heb je de 3.1 of 5.1 opstelling?
6c) Externe av receiver gebruikt?

Alvast bedankt voor je reactie!

Verwijderd

DVB-C, DVB-T en DVB-S en natuurlijk gewoon analoog zoals je - waarschijnlijk - gewend bent.
verliezer schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 09:41:
2) Kun je opnemen en kijken op verschillende kanalen (geld dit voor elke tuner die er in zit)?
Ja hoor, geen enkel probleem. Mits je opneemt van de kanalen die in je televisie staan.
3) Ik hoorde dat het kalibreren nogal lastig zou zijn, klopt dit. Hoe heb jij dit aangepakt?
Geen last van gehad. Allemaal geregeld door mijn dealer.
4) Hoe is de kwaliteit van het analoge signaal (ik heb klachten over wit omrande mensen op tv gelezen)?
Ik kijk geen analoog meer sinds ik LCD kijk. Helemaal niet meer omdat ik ook een ingebouwde digitale kabeltuner heb dus via UPC kijk ik 'gratis' naar de meeste digitale kanalen. Daarnaast gebruik ik de mediabox van UPC (middels HDMI).
5) Zit er HDMI 1.3 aansluiting op
1.3? Geen idee. Specs zegt: HDMI incl. HDCP: 2x [4]
6) Wat heb je gedaan met het geluid?
Via Pioneer reciever. Televisie heeft ook zelf Dolby Digital maar daar heb ik dus niet voor gekozen. Puur omdat ik de Pioneer al in bezit had.
6a) Gebruik je de loewe boxen, welke en hoe is de kwaliteit?
Alleen de centerspeaker is van LOEWE overige speakers zijn van BOSE Acoustimass 10.
6b) Heb je de 3.1 of 5.1 opstelling?
5.1 opstelling (BOSE Acoustimass 10)
6c) Externe av receiver gebruikt?
Ja, Pioneer VSX-915

Verwijderd

nwnc schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:16:
Pics met de PS3 aan worden ook op prijs gesteld.
Ik zal vanavond een paar foto's proberen te maken.
Hoe vind je de ingebouwde tuners en de HD recorder?
Werkelijk fantastisch! De ingebouwde HD-recorder is echt ideaal. Neemt standaard op dus ik mis nooit meer iets. Daarnaast kan de recorder ook High Definition opnemen... Ook erg handig!
Kan je gebruik maken van de verschillende modules (dvb-t, -s -c).
Ja, ik kijk satelliet en digitale televisie van UPC middels de ingebouwde tuners. Werkt echt ideaal.
Sinds ik gewone DVD's via de PS3 kijk heb ik zelf het gevoel 'beter/mooier' beeld te hebben dan voorheen. Ik denk dat het o.a. te danken is aan de HDMI-aansluiting.
Overweeg zelf om een 52" te kopen en een PS3. Ik had hiervoor een HD-ready tv en een xbox360 maar was niet echt overtuigd van de kwaliteit. Vraag me af of hier wel een groot verschil tussen gaat zitten.
Ik denk dat je zeker geen spijt zult krijgen van je aankoop. Maar is een 52" niet heel erg groot? Hoewel, ik kijk nu alweer een half jaar naar mijn 46" en daar raak je ook snel aan gewend... ;)
Die horizontale balk onder je tv zit er standaard bij?
Nee, los bijgekocht. Is centerspeaker. Televisie heeft standaard zelf dus geen speakers!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das digitaal ;)

• verliezer
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:34:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem. Mits je opneemt van de kanalen die in je televisie staan.
Dat snap ik toch niet. Voor wat je kijkt heb je een tuner nodig en voor wat je opneemt heb je een tuner nodig. Dit betekend dan toch dat elke tuner dubbel uitgevoerd moet zijn en dat je een extra CAM kaart nodig hebt (in het geval van digitale tv)?

Of wordt er stiekem toch analoog opgenomen terwijl je digitaal kijkt (of vica-versa)?

Verwijderd

Mijn indeling:
Kanaal 1 t/m 30 zijn de analoge zenders
Kanaal 101 t/m 140 zijn de digitale zenders
Kanaal 201 t/m ... zijn mijn satelliet zenders

Voorbeeld: Ik kan gewoon digitaal naar RTL7 kijken (kanaal 107) en digitaal RTL4 opnemen (kanaal 104). Of analoog naar Ned1 kijken (kanaal 1) en via de satelliet SBS6 (kanaal 206) opnemen. etc

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 00:55 ]

Verwijderd

Sinds een paar weken een Loewe Individual Compose 46" in huis.

Enigste minpunten:
- groene waas over zwart/wit films, zowel bij HDMI als tv signaal (ook met software update V.2.0)
- natrillende lijnen bij snel bewegende objecten
(Software versie momenteel V4.2.0; ik weet dat V4.3.0 er is, maar of dat de oplossing is....)

Wie heeft die ervaringen ook?

PS
- Ben Film-Noir liefhebber, dus ca. 55% DVD-collectie is zw/wit en letterboxed 4:3, die ik in stand "panorama" bekijk. Maximaal dan -helaas- in 720x480P of 720x576P; al naar gelang DVD-regio.
- DVD-speler: Denon DVD 3930 (max.1920x1080P), regio-vrij.
- HDMI kabel, deze: http://tinyurl.com/2gdp6b
- Kijkgewoonte: ca. 80% van de tijd dat de Loewe aan staat is voor medium DVD.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 16:46 ]

• verliezer
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:51:
Mijn indeling:
Kanaal 1 t/m 30 zijn de analoge zenders
Kanaal 101 t/m 140 zijn de digitale zenders
Kanaal 201 t/m ... zijn mijn satelliet zenders

Voorbeeld: Ik kan gewoon digitaal naar RTL7 kijken (kanaal 107) en digitaal RTL4 opnemen (kanaal 104). Of analoog naar Ned1 kijken (kanaal 1) en via de satelliet SBS6 (kanaal 206) opnemen. etc
Aha, dat betekend dus dat je meerdere abonnementen hebt. Het is dus niet mogelijk kijken en opnemen op verschillende kanalen als je maar 1 abonnement hebt (zoals 90% van de NL huishoudens).

Dank voor je antwoorden.

ps: erg gave tv :) ben jaloers!

Verwijderd

verliezer schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:45:
[...]

Aha, dat betekend dus dat je meerdere abonnementen hebt. Het is dus niet mogelijk kijken en opnemen op verschillende kanalen als je maar 1 abonnement hebt (zoals 90% van de NL huishoudens).

Dank voor je antwoorden.

ps: erg gave tv :) ben jaloers!
- analoge tv (UPC)
- digitale tv + HDtv (UPC)
- satelliet (Canal Digital)

Maar ik kan dus gewoon via de ingebouwde DVB-C tuner (digitale tv dus) bijvoorbeeld RTL7 opnemen en RTL4 kijken, of wat dan ook. Het hebben van meerdere abonnementen is mijns inziens dus irrelevant.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:03:
Maar ik kan dus gewoon via de ingebouwde DVB-C tuner (digitale tv dus) bijvoorbeeld RTL7 opnemen en RTL4 kijken, of wat dan ook. Het hebben van meerdere abonnementen is mijns inziens dus irrelevant.
Voor ongecodeerde kanalen zoals die af en toe door UPC worden doorgegeven is dat misschien irrelevant, maar voor gecodeerde kanalen is dat zeer relevant. Naar wat ik van een Loewe dealer in Multikabel gebied begrepen heb kan de Indvidual met één CAM en smartcard niet te gelijkertijd een kanaal decoderen om te bekijken en een ander gecodeerd kanaal opnemen. Mogelijk dat dit met twee CAM's in de Individual wel gaat, maar dan heb je dus wel twee smartcards nodig en tegenwoordig dus ook twee keer abonnementsgeld betalen bij de Irdeto kabelbedrijven.

Verwijderd

Mijn recent aangeschafte Loewe Compose 46" blijkt in de grijstinten een "green push" te hebben (vooral erg irritant bij zwart/wit films; een soort sephia-effect bij foto's, maar dan groen) en zou opnieuw gecalibreerd moeten worden, ook na de software-update V4.3.0.
Onderkend ook door de LOEWE-dealer (inmiddels zijn 3 verschillende medewerkers geweest).

De IERE (RGB) moet dus gecalibreerd worden, maar Loewe NL stelde eerst nog "kwestie van smaak". Dat pik ik, en tot nu toe ook de dealermedewerkers, niet.
Bij Loewe's CRT-toestellen en ook bij concurrenten is zwart/wit ook zwart/wit en niet groen/wit.

Deze groen-dominantie is ook bij kleurenfilms (valt iets minder op); op testbeeld is door de 3 laatste horizontale grijsbalken ook groen te zien... Probleem dus bij tv-signalen, Compose-video en HDMI.

Dispuut is nu wie de calibratie gaat betalen...
Verkoper overweegt al ander merk aan te bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 16:17 ]

• Roynaldinho
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb op dit moment een Loewe Nemos, en daar is er een optie om de tv speakers de functie van center speaker van je 5.1 geluidset over te laten nemen.
Nu verhuis ik volgend jaar en wil overgaan op LCD, is dit bij deze Loewe ook mogelijk....aangezien de centerspeaker meestal erg lelijk is en onhandig te plaatsen, en bij muziek je de centerspeaker in principe niet gebruikt aangezien dat meestal stereo is.

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:13

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

De Loewe Individual Compose is uitgevoerd zonder interne speakers!! Met het Composeconcept wordt de consument vrijgelaten om hun persoonlijke configuratie samen te stellen.
Eerder in dit topic heeft butrosgali een link gepost waarin duidelijk is te zien naar de mogelijkheden hoe men z'n Compose kan samenstellen.

Wat betreft het spelen van muziek.....je kan gewoon instellen dat je op dat moment alleen de 2 frontspeakers wilt gebruiken. Ik zie hierin geen probleem.

Verwijderd

Roynaldinho schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:33:
Ik heb op dit moment een Loewe Nemos, en daar is er een optie om de tv speakers de functie van center speaker van je 5.1 geluidset over te laten nemen.
Nu verhuis ik volgend jaar en wil overgaan op LCD, is dit bij deze Loewe ook mogelijk....aangezien de centerspeaker meestal erg lelijk is en onhandig te plaatsen, en bij muziek je de centerspeaker in principe niet gebruikt aangezien dat meestal stereo is.
Ik heb bij de LOEWE COMPOSE de speakers aan beide zijden zitten.

DVD-audiosignaal laat ik doorgaans via de Hifi-installatie lopen; nadeel is wel, dat bij toepassing HDMI er (lip-) synchronisatieproblemen kunnen ontstaan. Gelukkig kan ik op m'n Denon DVD3930-speler tot 200msec. e.e.a. synchroniseren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 18:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:44:
[...]
Ik heb bij de LOEWE COMPOSE de speakers aan beide zijden zitten.
Zitten de speakers echt aan de tv vast of heb je ze iets verder van de tv geplaatst? Foto misschien?

• bwbboot
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Nieuwe firmware versie voor TV en DVB.

TV versie: 4.4
DVB: 4.5

Let even op welke tv chassis je hebt, er zijn er 2 in omloop. 2700 en 2710.
Dit kan je zien via INFO -> Uitrusting TV.

Files op een lege USB stick zetten (FAT32) en op de TV naar menu -> instellingen -> diversen -> software update. Eerst basis software updaten, daarna DVB. Release notes in het duits.

http://rapidshare.com/fil.../Loewe_SW_4.44.5.rar.html

[ Voor 25% gewijzigd door bwbboot op 05-12-2007 13:28 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Zeker als je de combinatie Compose <-> Individual Sound Auro hebt is deze firmware-update een grote vooruitgang! De tv en de Auro werken nu veel intelligenter met elkaar.

Voor de volledigheid: eerst uitpakken en dan pas op de USB-stick.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:39:
[...]Zitten de speakers echt aan de tv vast of heb je ze iets verder van de tv geplaatst? Foto misschien?
De speakers zitten echt vast aan de tv.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/3651/loewetv11xj3.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 10:24 ]

Verwijderd

Klachten met de Loewe Compose Individual 46"/100Hz., die tot nu toe -nog- niet opgelost zijn (opleverdatum 6 okt. j.l.):

- "green push": groene dominantie in de grijstinten (wachten op calibratie), zeer irritant bij zwart/wit films
- na-ijleffecten bij snelle bewegingen
- stof aan BINNENZIJDE frontpaneel
- re.zijplaat van speakers valt er geregeld af (li. zijplaat kiert)
- bij vrij veel DVD's (lip-) synch. problemen bij HDMI, wanneer audio DVD-speler via HiFi-installatie loopt (gelukkig bij te regelen, 0-200 msec., met Denon DVD3930, maar niet elke speler heeft die mogelijkheid)

Op 8 jan. a.s. krijg ik voor de 5e keer bezoek monteur dealer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:23:
Klachten met de Loewe Compose Individual 46"/100Hz., die tot nu toe -nog- niet opgelost zijn (opleverdatum 6 okt. j.l.):

- "green push": groene dominantie in de grijstinten (wachten op calibratie), zeer irritant bij zwart/wit films
- na-ijleffecten bij snelle bewegingen
- stof aan BINNENZIJDE frontpaneel
- re.zijplaat van speakers valt er geregeld af (li. zijplaat kiert)
- bij vrij veel DVD's (lip-) synch. problemen bij HDMI, wanneer audio DVD-speler via HiFi-installatie loopt (gelukkig bij te regelen, 0-200 msec., met Denon DVD3930, maar niet elke speler heeft die mogelijkheid)

Op 8 jan. a.s. krijg ik voor de 5e keer bezoek monteur dealer.
Welke software heb je nu draaien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:50:
[...]Welke software heb je nu draaien?
V4.3.0. en bijbehorende DVB.

Bovenvermelde klachten zijn zowel met tv-signaal als beide HDMI-ingangen en Component-ingang trouwens.
Die na-ijleffecten bij snelle bewegingen waren mij met de opleveringssoftware (dus voor de 2 updates) niet opgevallen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 19:43 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Deze heb ik toevallig gisteren zelf schoon gemaakt. Het stelt echt niets voor!

Als je de zijpanelen eraf haalt dan kan je zien dat de glasplaat aan iedere zijde met twee pinnetjes in een rubberen ring zit vast geklemd. Meer is het ook echt niet.
Ik heb de tv op tafel gelegd en voorzichtig -zonder al te veel kracht(!)- de glasplaat omhoog geduwd zodat de pinnetjes uit de ring 'ploppen'.
Ik adviseer om eerst de onderzijde los te maken, want de glasplaat kantelt als het ware uit de televisie.
M.a.w. aan de bovenzijde van de glasplaat bevindt zich een (buigbaar) kunstof strip die bij montage als eerste in de tv dient te schuiven en dan de onderzijde langzaam neerleggen op het chassis.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb omschreven, want de glasplaat losmaken is echt nog geen 10 seconden werk.

Het schoonmaken zelf heb ik met zo'n statisch doekje van Swiffer gedaan.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Oemfoefoe op 07-12-2007 18:00 . Reden: Typo ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, moet toch zeggen dat wat betreft "bugjes" Loewe me enigszins tegenvalt...

Heb met een ander model ook alleen maar problemen....

keer of acht nieuwe software, vijf keer een nieuwe harde schijf, één keer een nieuwe beeldbuis en éen keer een volledige omruil :X

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:23:
Tsjah, moet toch zeggen dat wat betreft "bugjes" Loewe me enigszins tegenvalt...

Heb met een ander model ook alleen maar problemen....

keer of acht nieuwe software, vijf keer een nieuwe harde schijf, één keer een nieuwe beeldbuis en éen keer een volledige omruil :X
Hmmm.. daar staat me nog wat te wachten... Zeven jaar een Loewe Xelos gehad, zonder problemen, maar deze dure Loewe Individual slaat alles.
Dat natrillen bij snelle bewegingen begint ook steeds meer te irriteren (lijkt ook toe te nemen per software update), vooral als je dat op lcd-schermen rond de € 600 niet ziet. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 20:44 ]

• Cyzor
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik een vraag over een ander Loewe model hier stel, dit lijkt het meest actieve Loewe topic en om nou een heel nieuw topic te openen. Ik ben sinds vandaag ik het gelukkige bezit van mijn eerste Loewe, een Xelos A 32 HD+ 100 DR+ (zo ongeveer). Digitale kabel van Multikabel met een AlphaCrypt v3.12 CAM werkte meteen, zowel bij de HD als de SD zenders prima beeld.

Mijn eerste vraag lijkt al beantwoord te zijn na het lezen van dit topic. Ik kan geen digitale kabel zender opnemen en tegelijk naar een ander kijken. De TV geeft als reden dat de CA-module al gebruikt wordt. Moet ik nu weer €100 ophoesten voor een tweede AlphaCrypt om van mijn tweede tuner gebruik te kunnen maken? Waarom kunnen de Humax PVR-9200C en de Samsung DCB-P850R PVRs dit wel met maar 1 smardcard? Ik dacht altijd de een digitale recorder de transportstream letterlijk kopieert. In dat geval hoeft de CAM toch alleen te worden aangesproken als ik live kijk of een opname afspeel niet als ik iets opneem. Wil Loewe het perse onversleuteld opslaan?

De tweede vraag: Na het zoeken van de zenders (2x gedaan) zag ik Discovery HD niet in de zenderlijst staan (de ander HD zenders gewoon wel). Na dit overzicht bekeken te hebben lijkt het er op dat ik transportstream 17 helemaal niet kan ontvangen (586.00). Is er een bekend probleem met die frequentie of doe ik wat verkeerd?

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Cyzor schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:12:
....Ik kan geen digitale kabel zender opnemen en tegelijk naar een ander kijken. De TV geeft als reden dat de CA-module al gebruikt wordt. Moet ik nu weer €100 ophoesten voor een tweede AlphaCrypt om van mijn tweede tuner gebruik te kunnen maken?
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik kan je wel vertellen dat het bij mij werkt.
Echter ik maak geen gebruik van de CA-module, want ik bekijk de digitale zenders FTA. Wellicht dat ik dáarom wel Digizenders kan opnemen terwijl ik naar een andere digizender kijk.
PIP is overigens niet mogelijk als de HD opneemt.

• Cyzor
Oemfoefoe schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:21:
[...]

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik kan je wel vertellen dat het bij mij werkt.
Echter ik maak geen gebruik van de CA-module, want ik bekijk de digitale zenders FTA. Wellicht dat ik dáarom wel Digizenders kan opnemen terwijl ik naar een andere digizender kijk.
PIP is overigens niet mogelijk als de HD opneemt.
Dank voor je snelle reactie. Bij Multikabel zijn alle zenders versleuteld. Ik kan daardoor überhaupt geen gebruik maken van PIP met twee digitale zenders (zelfde fout, CA-modulle in gebruik). Behalve het informatie kanaal, die wordt onversleuteld verzonden. Wat ik vooral vreemd vind is dat de PVRs met twin-tuners van de kabelaars zelf wel op twee versleutelde zenders kunnen afstemmen en dat Loewe dit niet lijkt te kunnen.

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:12:
Mijn eerste vraag lijkt al beantwoord te zijn na het lezen van dit topic. Ik kan geen digitale kabel zender opnemen en tegelijk naar een ander kijken. De TV geeft als reden dat de CA-module al gebruikt wordt. Moet ik nu weer €100 ophoesten voor een tweede AlphaCrypt om van mijn tweede tuner gebruik te kunnen maken? Waarom kunnen de Humax PVR-9200C en de Samsung DCB-P850R PVRs dit wel met maar 1 smardcard? Ik dacht altijd de een digitale recorder de transportstream letterlijk kopieert. In dat geval hoeft de CAM toch alleen te worden aangesproken als ik live kijk of een opname afspeel niet als ik iets opneem. Wil Loewe het perse onversleuteld opslaan?
Loewe neemt alleen kanalen op wanneer ze direct ongecodeerd kunnen worden opgeslagen. Met de ongecodeerde kanalen (FTA) is dit dus geen probleem, maar helaas bieden de meeste Nederlandse kabelbedrijven nauwelijks ongecodeerde kanalen kanalen aan. CAIw is wat dat betreft de positieve uitzondering die officieel een deel van het digitale kanalen pakket ongecodeerd aanbiedt en ook de UPC klanten hebben wat dat betreft geluk omdat UPC onofficieel veelal ook het digitale basis pakket ongecodeerd aanbiedt, maar niet altijd.

Dat de genoemde PVR's wel twee kanalen ongecodeerd kunnen opnemen komt omdat de CAM een software matige CAM is die geïntegreerd is in het apparaat. De processor in die PVR's is in staat om software matig twee Transport Streams tegelijker tijd van de encryptie te ontdoen zodat je één kanaal kan bekijken en een ander kanaal ongecodeerd kan opnemen. Afhankelijk van de functionaliteit van de PVR en de rekenkracht van de gebruikte processor kan er zelfs nog een derde kanaal worden opgenomen mits dit kanaal voorkomt in een van beide Transport Streams aangezien deze ontvangers maar twee tuners hebben. Bij een Common Interface (CI) slot kan dit niet. Dit slot is als het ware al ingebruik bij één van de twee tuners in het apparaat. Wil je twee gecodeerde kanalen uit twee verschillende Transport Streams bekijken/ongecodeerd opnemen dan heb je dus twee hardware matige CAM's nodig en dus twee smartcards.

Veel satelliet PVR's lossen dit probleem op door het op te nemen kanaal gecodeerd op te slaan inclusief de bijbehorende decoderingsinformatie zodat het opgenomen kanaal gedecodeerd kan worden op het moment dat de gebruiker het kanaal gaat bekijken of handmatig de opdracht geeft om het opgenomen kanaal te decoderen op het moment dat de PVR niet gebruikt wordt om digitale TV te kijken. Daar zit wel een nadeel aan, de bij het gecodeerde kanaal opgeslagen decoderingsinformatie is maar beperkt geldig. Zodra bepaalde decoderingssleutels wijzigen kan je het opgenomen programma dus niet meer decoderen om het terug te kijken. Bij de satelliet providers is die geldigheid meestal een maand, dus ruim voldoende tijd om de boel achteraf te decoderen, maar bij de kabelbedrijven is dit maar iets van twee dagen. Nu is het natuurlijk mogelijk om functionaliteit in de TV in te bouwen zodat deze automatisch tijdens ongebruikte tijden een gecodeerd kanaal decodeert, maar dat maakt de boel wel behoorlijk complexer want wanneer is een TV ongebruikt en wat te doen als de gebruiker tijdens het decoderen van een opgenomen programma toch de TV aanzet? Kennelijk heeft Loewe besloten om daar hun vingers niet aan te branden en het besluit genomen dat een programma alleen opgenomen kan worden in ongecodeerde vorm. Verder speelt dit probleem veel minder in Duitsland, wat toch de belangrijkste afzet markt voor Loewe is, aangezien daar veel meer ongecodeerd wordt doorgegeven. Loewe zal dus niet zoveel haast hebben om dit soort problemen voor andere buitenlandse markten op te lossen.

Een ander bekend probleem is bijvoorbeeld de beperkte EPG functionaliteit van de Loewe TV's. Van veel kanalen toont de Loewe geen EPG terwijl er wel EPG informatie is. Het is mij bekend wat hiervan de oorzaak is en ik heb dit ook meerdere keren aangekaart bij Loewe Opta Benelux. Dit oplossing stelt totaal niets voor, maar deze importeur voor de Benelux wil dit probleem niet voorleggen aan de ontwikkel afdelingen van Loewe in Duitsland omdat die er vanuit gaat dat Loewe geen fout heeft gemaakt met de DVB implementatie en helaas speelt dit probleem niet in Duitsland, dus stuurt Loewe Duitsland je weer door naar Loewe Opta Benelux met de aanmelding.
De tweede vraag: Na het zoeken van de zenders (2x gedaan) zag ik Discovery HD niet in de zenderlijst staan (de ander HD zenders gewoon wel). Na dit overzicht bekeken te hebben lijkt het er op dat ik transportstream 17 helemaal niet kan ontvangen (586.00). Is er een bekend probleem met die frequentie of doe ik wat verkeerd?
Vreemd. Volgens mij is het mogelijk om ook handmatig een bepaalde frequentie te scannen op kanalen. Probeer daar eens 586 in te voeren.

• Cyzor
Whow, dat noem ik nog eens een antwoord, heel erg bedankt. Dus een tweede CAM en smardcard... daar was ik al bang voor. Multikabel wil ook nog een €0,50 per maand extra voor elke smardcard tot een maximum van 3. Je krijgt wel al de zenders waar je voor betaald op elke smardcard. Bij Casema mag je dacht ik een onbeperkt aantal kaarten alleen zijn de extra paketen per kaart en betaal je dus dubbel als je zo'n pakket op twee kaarten wilt (niet zeker). Ik probeer het eerst wel even zo, heb nu ook de analoge kanalen toegevoegd en kan nu opnemen en kijken tegelijk al is het niet helemaal zoals ik het zou willen.

Het handmatig opgeven van de frequentie ga ik proberen. De TV geeft aan dat dat de startfrequentie is, ik geef ik nu de frequentie waar de zendertabel aanwezig is op (die je ook normaal in je set-top box invoert). De TV haalde netjes alle zenders binnen zonder alles de scannen dacht ik (ging namelijk heel snel). Ook staan de zenders in de volgorde van Multikabel met de zelfde zendernummers (met sprongen van 403 naar 500). Je zou toch zeggen dat hij alleen deze tabel overneemt en dan ook gewoon Discovery HD zou moeten instellen ongeacht of hij deze kan ontvangen.

Ik heb zover ik kan zien geen problemen met de EPG. Bij de meeste zenders komt het gewoon door. Al vind ik de EPG van Loewe wel enigszins tegenvallen. Ik ben zelf erg fan van de tabel vorm, zenders verticaal, tijd horizontaal. Loewe bied alle zenders door elkaar in de volgorde waarin de programma's worden uitgezonden. Ik heb het aantal weergegeven zenders snel teruggebracht naar alleen de essentiële maar ik mis nu soms wel het overzicht bij de andere zenders. Als ik echter deze zenders weer aanzet wordt de EPG weer onoverzichtelijk. Maar daar is helaas niets aan te doen of Loewe moet met een gigantisch software update komen.

Nogmaals bedankt voor je antwoord!

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:35:
Whow, dat noem ik nog eens een antwoord, heel erg bedankt. Dus een tweede CAM en smardcard... daar was ik al bang voor. Multikabel wil ook nog een €0,50 per maand extra voor elke smardcard tot een maximum van 3. Je krijgt wel al de zenders waar je voor betaald op elke smardcard. Bij Casema mag je dacht ik een onbeperkt aantal kaarten alleen zijn de extra paketen per kaart en betaal je dus dubbel als je zo'n pakket op twee kaarten wilt (niet zeker). Ik probeer het eerst wel even zo, heb nu ook de analoge kanalen toegevoegd en kan nu opnemen en kijken tegelijk al is het niet helemaal zoals ik het zou willen.
Ik vraag me trouwens af of Loewe twee Common Interface sloten heeft zitten in de Loewe Xelos A32 DR+ uitvoering. In de Xelos A 26 die ik ooit heb mogen testen zat er maar één.
Het handmatig opgeven van de frequentie ga ik proberen. De TV geeft aan dat dat de startfrequentie is, ik geef ik nu de frequentie waar de zendertabel aanwezig is op (die je ook normaal in je set-top box invoert). De TV haalde netjes alle zenders binnen zonder alles de scannen dacht ik (ging namelijk heel snel). Ook staan de zenders in de volgorde van Multikabel met de zelfde zendernummers (met sprongen van 403 naar 500). Je zou toch zeggen dat hij alleen deze tabel overneemt en dan ook gewoon Discovery HD zou moeten instellen ongeacht of hij deze kan ontvangen.
Hoe alle zoekmodus tegenwoordig heten weet ik niet, maar voor het scannen van één frequentie moet je niet de netwerk zoek modus gebruiken waarbij je ook de netwerk ID van Multikabel moet invoeren.

Kennelijk neemt de TV tegenwoordig de logische kanaal nummers over die in de zognemaande Network Information Table (NIT) door Casema/Multikabel worden meegezonden. Dat deed Loewe voreger niet en daarom moest je vroeger de kanalen zelf in volgorde zetten.
Ik heb zover ik kan zien geen problemen met de EPG. Bij de meeste zenders komt het gewoon door. Al vind ik de EPG van Loewe wel enigszins tegenvallen. Ik ben zelf erg fan van de tabel vorm, zenders verticaal, tijd horizontaal. Loewe bied alle zenders door elkaar in de volgorde waarin de programma's worden uitgezonden. Ik heb het aantal weergegeven zenders snel teruggebracht naar alleen de essentiële maar ik mis nu soms wel het overzicht bij de andere zenders. Als ik echter deze zenders weer aanzet wordt de EPG weer onoverzichtelijk. Maar daar is helaas niets aan te doen of Loewe moet met een gigantisch software update komen.
Over de opmaak van EPG valt natuurlijk altijd te twisten. Ik heb liever lijsten in de vorm die door de TechniSat HD-Vision worden geboden i.p.v. de onoverzichtelijke tabelvorm waarin de programmanaam nauwelijks te lezen valt.

Heb je bijvoorbeeld EPG informatie op VRT één?

• Cyzor
ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:11:
Ik vraag me trouwens af of Loewe twee Common Interface sloten heeft zitten in de Loewe Xelos A32 DR+ uitvoering. In de Xelos A 26 die ik ooit heb mogen testen zat er maar één.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, ik ging er van uit dat er plaats was voor een tweede want er zit wel ruimte in het plastic echter zit het slot er zelf niet. Ik dacht ergens een foto te hebben gezien van een print uit een Loewe met twee CI-sloten. Mischien kan deze print door een dealer omgewisseld worden.
Hoe alle zoekmodus tegenwoordig heten weet ik niet, maar voor het scannen van één frequentie moet je niet de netwerk zoek modus gebruiken waarbij je ook de netwerk ID van Multikabel moet invoeren.
Inderdaad met het netwerk ID net als bij de set-top kastjes. Daarom vind ik het ook zo vreemt dat hij de zendes uit -transportstream 17 lijkt te negeren. Ik ga er nog wel even mee spelen. Het is niet zo een ramp gezien die zenders over twee weten toch wegvallen (2 weken gratis alle zenders met een nieuwe smardcard).
Heb je bijvoorbeeld EPG informatie op VRT één?
Ja, bij beide Belgen zie ik als ik zap wat er speelt en als ik de gids opvraag zie ik meer.

EDIT:
Foto gevonden staat in dit topic van het Multikabel Internet Gebruikers Vereniging forum maar gezien de naam van de poster daar weet jij daar meer van ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Cyzor op 23-12-2007 15:38 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:57:
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, ik ging er van uit dat er plaats was voor een tweede want er zit wel ruimte in het plastic echter zit het slot er zelf niet. Ik dacht ergens een foto te hebben gezien van een print uit een Loewe met twee CI-sloten. Mischien kan deze print door een dealer omgewisseld worden.
Die print is het hart van de Individual Compose wat een ander chassis is dan gebruikt wordt bij de Xelos.
Inderdaad met het netwerk ID net als bij de set-top kastjes. Daarom vind ik het ook zo vreemt dat hij de zendes uit -transportstream 17 lijkt te negeren. Ik ga er nog wel even mee spelen. Het is niet zo een ramp gezien die zenders over twee weten toch wegvallen (2 weken gratis alle zenders met een nieuwe smardcard).
Misschien is het signaal niet sterk genoeg op die 586 MHz frequentie. Met handmatig afstemmen op die frequentie geeft de Loewe volgens mij ook de signaal waarden weer.
Ja, bij beide Belgen zie ik als ik zap wat er speelt en als ik de gids opvraag zie ik meer.
En komen die Belgen ook voor in het totaal EPG overzicht van alle kanalen? Zoja, dan zou het er misschien op kunnen wijzen dat Loewe eindelijk het EPG probleem heeft opgelost. Wat zijn de firmware versie van jouw Loewe Xelos A32 DR+?
EDIT:
Foto gevonden staat in dit topic van het Multikabel Internet Gebruikers Vereniging forum maar gezien de naam van de poster daar weet jij daar meer van ;).
Daar weet ik wel iets meer van...

• Cyzor
ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:05:
En komen die Belgen ook voor in het totaal EPG overzicht van alle kanalen? Zoja, dan zou het er misschien op kunnen wijzen dat Loewe eindelijk het EPG probleem heeft opgelost.
Ik kan per kanaal aanzetten of ik deze in de EPG wil zien en als de Belgen aanstaan komen deze er keurig tussen te staan. Ik kan ook als ik naar een Belg kijk op blauw drukken en dan iets in de trant van zender overzicht op programmaoverzicht (foto 4) dan laat hij alle programma's van die zender zien.

Heb nu handmatig gescand op de 586 frequentie en de zenders werden keurig gevonden en toegevoegd. Alleen wel helemaal achteraan de lijst (in de 1000) en niet op de plek waar Multikabel ze neer zet. Ook kan ik dit nummer niet veranderen. Wel het menu gevonden om de zenders te wissen en te verhuizen echter werkt dit allen op de analoge kanalen. Daarnaast vind ik de kwaliteit van Discovery HD en NHC HD niet bijzonder goed, de compressie staat veel te hoog. HD1 NL geeft het beste beeld van de HD zenders. Maar ze staan er tussen, voor twee weken even plezier van. Ik ga echt geen €5 per maand neertellen voor 3 HD zenders waar ik zo af en toe naar zou kijken en waarvan ik de kwaliteit en content maar zozo vind.
Wat zijn de firmware versie van jouw Loewe Xelos A32 DR+?
TV basissoftware: 3.3.0
DVB software: 3.4.0
Chassis: L2710

EDIT:
Ik kan wel even wat foto's maken.
Foto's: http://home.student.uva.nl/b.c.naus/loewe/ Flickr Set

Zo foto's (snel) gemaakt beetje wazig sommige, even snel een iPhoto export gemaakt dus let niet zo op de vorm. Ik heb ze van de EPG waar de Belgen tussen de ander zenders staan en waar je ze alleen ziet. Is dat wat je bedoelde?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2294/2435738447_5a0196eb50.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Cyzor op 05-06-2008 21:33 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:16:
Ik kan per kanaal aanzetten of ik deze in de EPG wil zien en als de Belgen aanstaan komen deze er keurig tussen te staan. Ik kan ook als ik naar een Belg kijk op blauw drukken en dan iets in de trant van zender overzicht, dan laat hij alle programma's van die zender zien.
Dan is dat EPG onderdeel dan toch uiteindelijk gewijzigd. Bedankt voor deze terugkoppeling, want dat was tot dusver één van mijn grootste bezwaren voor wat betreft de Loewe TV's.

Natuurlijk heb ik dan meteen nog een vraag. Toen ik destijds de Loewe Xelos A26 heb getest bleek dat de Loewe ook moeilijkheden had met de handmatig aan en uitzetbare ondertiteling van verschillende kanalen. Dat kwam volgens mij omdat Loewe er geen rekening mee hield dat er ook kabelbedrijven zijn die de ook de ondertiteling datastream en/of Teletekst datastream van een kanaal coderen. Iets wat Multikabel destijds deed in tegenstelling tot bijvoorbeeld @Home en Casema. Tegenwoordig komt het Multikabel digitale TV signaal bij Casema vandaan en zijn die datastreams dus niet meer gecodeerd. Hoe zit het nu met de Loewe TV? Kan die zowel de ondertiteling via teletekst en ondertiteling via DVB op alle kanalen die dit meezenden goed weergeven?

• Cyzor
ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:36:
[...]
Kan die zowel de ondertiteling via teletekst en ondertiteling via DVB op alle kanalen die dit meezenden goed weergeven?
Ik heb dit alleen nog even bij BBC1 en 2 geprobeerd en daar kan ik kiezen DVB en TXT ondertitels. De ondertitels zo ingesteld dat de DVB automatisch aangaan. Had wel even met de TXT gespeeld maar toen kwamen de DVB en TXT tegelijk in beeld, daarna nog een keer geprobeerd en geen last meer van. Bij de BBC vind ik de DVB subs niet echt mooi met zwarte achtergrond, wel beter lettertype dan de TXT. Bij de Zone kanalen ziet het er wel prima uit, lijkt daar op DVD ondertiteling.

Zijn de foto's wat je bedoelde?

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:42:
Ik heb dit alleen nog even bij BBC1 en 2 geprobeerd en daar kan ik kiezen DVB en TXT ondertitels. De ondertitels zo ingesteld dat de DVB automatisch aangaan. Had wel even met de TXT gespeeld maar toen kwamen de DVB en TXT tegelijk in beeld, daarna nog een keer geprobeerd en geen last meer van. Bij de BBC vind ik de DVB subs niet echt mooi met zwarte achtergrond, wel beter lettertype dan de TXT. Bij de Zone kanalen ziet het er wel prima uit, lijkt daar op DVD ondertiteling.
Oke, ik had al verwacht dat het ondertitelingsprobleem wel verholpen zou zijn na de overgang naar het signaal van Casema. Bij de DVB subs mag de maker zelf bepalen hoe het eruit ziet en kennelijk vindt de BBC het van belang dat ze lijken op de teletekst ondertiteling. Ik vind het ook niet prettig met die zwarte achtergrond, maar dat kan je Loewe dus niet aanrekenen.
Zijn de foto's wat je bedoelde?
Ja, duidelijk zo.

Wel opvallend trouwens dat je HD NL het mooiste beeld vindt geven. Dit HD kanaal heeft de laagste bitrate van allemaal (8,6 mbps). HD Discovery heeft de hoogste bitrate (rond de 20 mbps) en NGC HD zit daar tussen in met zo'n 13 mbps. Ik heb momenteel helaas geen smartcard die ik even kan gebruiken om alle kanalen te testen zodat ik via de PC even kan uitzoeken in welke resoluties/MPEG codering deze HD kanalen worden doorgegeven, maar het lijkt erop dat HD Discovery ook via het signaal van Casema nog steeds een MPEG-2 1080i signaal is en de overige zullen waarschijnlijk een MPEG-4 720p signaal zijn.

• Cyzor
ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:00:
[...]
Bij de DVB subs mag de maker zelf bepalen hoe het eruit ziet en kennelijk vindt de BBC het van belang dat ze lijken op de teletekst ondertiteling. Ik vind het ook niet prettig met die zwarte achtergrond, maar dat kan je Loewe dus niet aanrekenen.
Had ik ook gelezen op digitalekabeltelevisie.nl ik vertelde alleen even alles wat ik zag.
Wel opvallend trouwens dat je HD NL het mooiste beeld vindt geven.
Mmm heel gek inderdaad, ik heb vooral bij NGC het idee dat ik de hele tijd naar MPEG artefacten aan het kijken ben. Heb dat gevoel bij HD1 NL minder, misschien omdat de beelden daar minder bewegen. Dit is toch redelijk strak voor een TV uitzending.

EDIT:
Ik zat nog even naar je foto's bij MGV te kijken. Daar hebben de Loewe menu's een witte achtergrond, bij mij is het zwart. Dit is toch niet instelbaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Cyzor op 23-12-2007 18:39 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:06:
Ik zat nog even naar je foto's bij MGV te kijken. Daar hebben de Loewe menu's een witte achtergrond, bij mij is het zwart. Dit is toch niet instelbaar?
Zo zagen de menu's van de firmware versie in juni 2006 eruit. Persoonlijk vind ik de menu's van tegenwoordig er een stuk strakker uitzien, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Op het moment dat ik de Xelos A26 getest heb was er ook nog geen kanalen zoek optie waarbij je het netwerk ID van het kabelbedrijf kon invoeren. Er is dus wel het één en ander gewijzigd de afgelopen tijd.

• Cyzor
ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:55:
[...]

Zo zagen de menu's van de firmware versie in juni 2006 eruit. Persoonlijk vind ik de menu's van tegenwoordig er een stuk strakker uitzien, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Op het moment dat ik de Xelos A26 getest heb was er ook nog geen kanalen zoek optie waarbij je het netwerk ID van het kabelbedrijf kon invoeren. Er is dus wel het één en ander gewijzigd de afgelopen tijd.
Ik denk dat ik zwart ook mooier vind, wou het alleen even in het wit zien :). Ik denk dat nu alles wel naar behoren werkt, jammer van het opnemen en afspelen tegelijk maar het is niet anders. Nogmaals bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg.

EDIT:
Ik moet toch toegeven na een tijd naar Discovery HD te hebben gekeken dat dat beeld wel erg scherp is, NGC HD blijf ik maar zozo vinden. Toen ik dat vergelijk met HD1 maakte had ik Discovery HD niet niet gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyzor op 23-12-2007 20:08 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:59:
Ik moet toch toegeven na een tijd naar Discovery HD te hebben gekeken dat dat beeld wel erg scherp is, NGC HD blijf ik maar zozo vinden. Toen ik dat vergelijk met HD1 maakte had ik Discovery HD niet niet gezien.
Geeft de Loewe nog een indicatie om wat voor een type HD signaal het gaat of is dit misschien ergens in de status menu's op te vragen. Dat is namelijk wel interessant om te weten. Volgens de specificaties is de Loewe Xelos A32 HD+ 100 DR+ geen Full HD TV, dus moeten 1080i signalen gedownscaled worden naar de 1366x768 resolutie terwijl 1280x720p zonder scaling weergegeven zouden kunnen worden mits de TV natuurlijk niet probeert om dergelijke signalen ook beeldvullend 1366x768 te maken.

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:22:
[...]

Geeft de Loewe nog een indicatie om wat voor een type HD signaal het gaat of is dit misschien ergens in de status menu's op te vragen. Dat is namelijk wel interessant om te weten. Volgens de specificaties is de Loewe Xelos A32 HD+ 100 DR+ geen Full HD TV, dus moeten 1080i signalen gedownscaled worden naar de 1366x768 resolutie terwijl 1280x720p zonder scaling weergegeven zouden kunnen worden mits de TV natuurlijk niet probeert om dergelijke signalen ook beeldvullend 1366x768 te maken.
Het gaat hier toch echt over de Individual Compose serie en niet over de Xelos... (Hoewel dat ook een mooie televisie is hoor...)

• Cyzor
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:42:
[...]

Het gaat hier toch echt over de Individual Compose serie en niet over de Xelos... (Hoewel dat ook een mooie televisie is hoor...)
Misschien kan er beter een algemeen Loewe topic komen met een mooie startpost ala het Sony topic. Sorry voor het hele gedoe in dit topic. Ik dacht dat ik mijn vraag beter hier kon stellen gezien hier al Loewe eigenaren komen, had niet verwacht dat het zoveel post in beslag zou nemen.

Om nog antwoord te geven op ArChie's vraag: ik heb deze indicatie nog niet kunnen ontdekken. En er vind in beide gevallen scaling plaats, ik heb namelijk geen zwarte rand bij een HD kanaal dat volgens jouw 720p is. Een week terug had ik me erg druk gemaakt over scaling omdat ik wou dat elke pixel precies werd aangestuurd. Nu ik echter het beeld zie zit ik er niet meer zo mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyzor op 24-12-2007 00:32 ]

Verwijderd

Wie weet waar ik info kan vinden over modellen die er dit jaar nog gaan uitkomen?
Ik vind 2 HDMI aansluitingen eigenlijk te weinig. komen er nog LCD's met minimaal 3 of 4 HDMI aansluitingen dit jaar?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Laatste software LOEWE

L2700
Chasis: 4.5.0
DVB: 4.5.0

L2710
Chasis: 4.6.0
DVB: 4.5.0

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Wat zijn de veranderingen?

• Friedchicken
DVB

L2710

L2700

[ Voor 26% gewijzigd door Friedchicken op 15-04-2008 17:24 ]

Verwijderd

Doe mij liever de software update dan maar...

• Friedchicken
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:19:
[...]

Doe mij liever de software update dan maar...
Daar zal je je leverancier voor moeten raadplegen...

Verwijderd

Friedchicken schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:24:
[...]

Daar zal je je leverancier voor moeten raadplegen...
Kan niemand dat even online gooien dan? Nu moet ik dus eerst weer naar mijn dealer? Lekker handig op deze manier...

• Friedchicken
Nieuwe software beschikbaar
Chasis L2700/L2710: 5.9
DVBi3: 5.13
  • [TIMESHIFT] Programma’s met kopieerbescherming (b.v. Macrovision) kunnen niet bekeken worden met time-shift, omwille van wettelijke redenen
  • [TIMESHIFT] Gecodeerde uitzendingen worden gecodeerd opgenomen. (uitschakelbaar bij SW-V5.7 of hoger)
  • [Archief-Opname] Gecodeerde programma’s worden gecodeerd opgenomen. Dit laat u toe om een andere gecodeerde zender tebekijken terwijl de opname loopt.
  • [Versleutelde Opnamen] Versleutelde opnamen op de harde schijf, verschijnen in de timer-lijst tot ze gedecodeerd zijn (pagina 11).
  • [Versleutelde Opnamen] De decodering kan ook manueel gestart worden (zie pagina 18).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar haal je die info vandaan?
Kun je toevallig ook zien of er nieuwe versies zijn voor de andere modellen? M'n schoonouders hebben met een -ik dacht- xelos wat problemen met dvb-c...

• Friedchicken
MikeyMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:28:
Waar haal je die info vandaan?
Kun je toevallig ook zien of er nieuwe versies zijn voor de andere modellen? M'n schoonouders hebben met een -ik dacht- xelos wat problemen met dvb-c...
L2700 & L2710 Chasis zijn vrij eenvoudig te voorzien van nieuwe software, daar dit gebeurt middels USB.

Er zijn natuurlijk ook software versies voor L2650 Chasis, deze gaan middels 3.5mm aansluting & speciale dealer verloop.

Wat zijn de klachten precies? Typenummer van toestel zou handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Friedchicken op 21-04-2008 17:32 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit m'n hoofd een Loewe Modus L32... Was een vrij goedkoop model...

Probleem is dat het beeld vrij vaak hapert met DVB. Vreemde is dat het geluid vaak eerder stopt dan het beeld. Heb onlangs de volledige kabel-bekabeling aangepast met hirschmann-spul, en het analoge beeld is nu zo scherp als kan zijn op zo'n scherm.

• Friedchicken
MikeyMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:43:
Uit m'n hoofd een Loewe Modus L32... Was een vrij goedkoop model...

Probleem is dat het beeld vrij vaak hapert met DVB. Vreemde is dat het geluid vaak eerder stopt dan het beeld. Heb onlangs de volledige kabel-bekabeling aangepast met hirschmann-spul, en het analoge beeld is nu zo scherp als kan zijn op zo'n scherm.
Die heeft L2650 Chasis en DVBi2 en wordt geupdate middels die 3.5 mm aansluiting waar ik het over had. Laatste software is op 01.04.2008 gepubliceerd. Of het je problemen verhelpt? Geen idee, maar het is zeker het proberen waard. Vraag je dealer om hiervoor langs te komen...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Friedchicken schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:49:
[...]

Die heeft L2650 Chasis en DVBi2 en wordt geupdate middels die 3.5 mm aansluiting waar ik het over had. Laatste software is op 01.04.2008 gepubliceerd. Of het je problemen verhelpt? Geen idee, maar het is zeker het proberen waard. Vraag je dealer om hiervoor langs te komen...
Check! Gaan we doen... Geen changelog toevallig?

Thanks!

• Cyzor
Hier wat foto's voor de geïnteresseerde, zie voor meer mijn Loewe set op Filckr.

Het resultaat van de updates:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3103/2435810957_78e4531c16.jpg?v=0

Gecodeerde opnames hebben een sleuteltje er voor.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3210/2435813169_9bf77e435e.jpg?v=0

Naast het kunnen opnemen van gecodeerde programma's zijn er nog wat meer dingen veranderd. Zo laat de gids als er meerdere programma's van de zelfde zender onder elkaar staan nu de zender naam maar één maal zien.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2245/2435811519_27a43a703a.jpg?v=0

Dit was al veranderd in vorig update, maar toch het vermelden waard. Dit zijn TXT ondertitels (dus geen DVB ondertitels). Sinds de vorige update worden deze erg mooi gerenderd, beter lettertype en geen zwarte achtergrond meer.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2118/2436638688_288b5b507b.jpg?v=0

Er zijn nog wat meer kleine dingen veranderd maar dit waren wel de grote dacht ik. Is het trouwens ook iemand opgevallen dat Multikabel/Casema de bitrate van de publieke zenders hebben teruggebracht naar 7 tot 7,5 MBit/s. Terwijl de RTL's nog wel gewoon in 8 MBit/s uitzenden. Zie deze foto.

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:23:
Gecodeerde opnames hebben een sleuteltje er voor.
Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn? Heeft Loewe ook iets geregeld om bijvoorbeeld 's nachts in standby stand automatisch opnames te decoderen? Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?

Heeft Loewe in de laatste firmware versie nu ook ondersteuning gebouwd voor twee keer een AlphaCrypt CAM en smartcard voor de mensen met een Loewe Individual Compose zodat je twee kanalen tegelijk kan kijken en ongecodeerd kan opnemen?

Kan je overigens wat nadere informatie geven over jouw Xelos. Type, e.d. en bevat die uitvoering twee tuners zodat je onafhankelijk kan kijken en opnemen? Bevat deze Xelos één of twee CI sloten?
Er zijn nog wat meer kleine dingen veranderd maar dit waren wel de grote dacht ik. Is het trouwens ook iemand opgevallen dat Multikabel/Casema de bitrate van de publieke zenders hebben teruggebracht naar 7 tot 7,5 Mbp/s. Terwijl de RTL's nog wel gewoon in 8 Mbp/s uitzenden. Zie deze foto.
Tja, Casema vindt het niet bezwaarlijk om de bitrates te knijpen in tegenstelling tot @Home. Casema/Multikabel abonnees krijgen daardoor voor hetzelfde geld een mindere kwaliteit geleverd dan de @Home abonnees terwijl het straks één kabelbedrijf zou moeten zijn. En voorlopig ziet het er niet naar uit dat het Ziggo management bijvoorbeeld Casema gaat verplichten om ook de volledige kwaliteit door te geven. Kennelijk is het normaal dat binnen één bedrijf met verschillende maten gemeten wordt.

Die foto waar je naar verwijst, is dat een service menu of hebben de Xelos TV's tegenwoordig allemaal een menu met dergelijke uitgebreide DVB informatie?

• Cyzor
ArChie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:14:
[...]

Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn? Heeft Loewe ook iets geregeld om bijvoorbeeld 's nachts in standby stand automatisch opnames te decoderen? Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?
De aanvulling op de handleiding zegt daar het volgende over: Wanneer een versleuteld programma opgenomen word, zal de decodering automatisch worden uitgevoerd in de daaropvolgende nacht in ‚standby’. Let erop dat de netschakelaar van de TV niet wordt uitgeschakeld en dat de CA module met Smart Card in het CI-slot is ingebracht.
Wanneer de decodering niet snel na de opname gebeurt, is de kans groot dat dit niet meer mogelijk is. Hoe meer tijd tussen de opname en de decodering, hoe groter de kans dat de code niet langer geldig is.

Je kan het proces ook handmatig starten. Dan maakt hij een gedycrypte kopie van de geëncrypte versie. Zie deze en deze foto.
Heeft Loewe in de laatste firmware versie nu ook ondersteuning gebouwd voor twee keer een AlphaCrypt CAM en smartcard voor de mensen met een Loewe Individual Compose zodat je twee kanalen tegelijk kan kijken en ongecodeerd kan opnemen?
Weet ik niet sorry, zo ver ik weet ik er geen change log uit, misschien weet "Friedchicken" al meer?
Kan je overigens wat nadere informatie geven over jouw Xelos. Type, e.d. en bevat die uitvoering twee tuners zodat je onafhankelijk kan kijken en opnemen? Bevat deze Xelos één of twee CI sloten?
Het is een "Xelos A 32 HD+ 100 DR+". Zie: Technische gegevens. Hij heeft twee analoge/DVB-T/DVB-C tuners en maar 1 CI-slot.
[...]
Die foto waar je naar verwijst, is dat een service menu of hebben de Xelos TV's tegenwoordig allemaal een menu met dergelijke uitgebreide DVB informatie?
Is een service menu.

EDIT:
Mocht je er zelf mee willen spelen in dit forum zijn links naar rapidshare te vinden met de laatste DVB en TV software.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyzor op 23-04-2008 21:06 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:46:
De aanvulling op de handleiding zegt daar het volgende over: Wanneer een versleuteld programma opgenomen word, zal de decodering automatisch worden uitgevoerd in de daaropvolgende nacht in ‚standby’. Let erop dat de netschakelaar van de TV niet wordt uitgeschakeld en dat de CA module met Smart Card in het CI-slot is ingebracht.
Wanneer de decodering niet snel na de opname gebeurt, is de kans groot dat dit niet meer mogelijk is. Hoe meer tijd tussen de opname en de decodering, hoe groter de kans dat de code niet langer geldig is.

Je kan het proces ook handmatig starten. Dan maakt hij een gedycrypte kopie van de geëncrypte versie. Zie deze en deze foto.
Bedankt voor de toelichting. Misschien is deze TV nu toch een overweging waard mocht mijn huidige TV één dezer dagen de geest geven.

P.S. Ik zag dat je je op het Ziggo gebruikers forum afvroeg of die bitrate beperkingen in het gehele Ziggo gebied werden toegepast. Dat is dus niet het geval, alleen in het Casema/Multikabel deel van het Ziggo netwerk. In het @Home deel krijgen de abonnees gewoon de volledige kwaliteit. @Home en Casema volgen wat dat soort zaken achter de schermen betreft een volledig eigen koers binnen Ziggo. Zie ook deze post over de bitrate beperkingen van Casema.

• Cyzor
ArChie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:31:
[...]
P.S. Ik zag dat je je op het Ziggo gebruikers forum afvroeg of die bitrate beperkingen in het gehele Ziggo gebied werden toegepast. Dat is dus niet het geval, alleen in het Casema/Multikabel deel van het Ziggo netwerk. In het @Home deel krijgen de abonnees gewoon de volledige kwaliteit. @Home en Casema volgen wat dat soort zaken achter de schermen betreft een volledig eigen koers binnen Ziggo. Zie ook deze post over de bitrate beperkingen van Casema.
Dank je kan me herinneren dit al een op het oude MGV forum te hebben gelezen. Alleen krijgen we in het Multikabel gebied zo ver ik weer al enkel maanden het zelfde signaal als dat van Casema omdat de netwerken aan elkaar zijn gekoppeld. Echter was de bitrate kort geleden nog wel 8 MBit/s en hoger voor de publieke kanalen. Nu is het beeld zichtbaar achteruit gegaan en blijkt de bitrate lager. Erg jammer, net als je denkt dat ze (de kabelaars) op de "goede" weg zijn stellen ze je weer zo teleur.

Wat is b.t.w. het probleem met de Individual serie welke twee CI-sloten heeft dat je geen twee AlphaCrypt CAMs kan gebruiken? Ik dacht altijd dat als je daar twee CAMs in stopt je de twee tuners in alle volledigheid kon gebruiken, (ongecodeerd) opnemen en kijken tegelijk, PIP met twee gecodeerde kanalen, ezn. Maar dat kan dus niet, waarom is dat zo?

• Friedchicken
Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn?

Standaard worden je opnames opgeslagen encrypted. Dit is nog te zien in het timer-overzicht van het toestel. Er staat dan een sleuteltje voor. Je kan 2 dingen doen. Handmatig decryptie starten. Of 's avonds lekker naar je bed, dan gaat het toestel over tot 1 op 1 decrypting. Hiervoor moet het toestel wel in standby blijven staan (vaak het geval, epg moet ook actueel blijven)

Heeft Loewe ook iets geregeld om bijvoorbeeld 's nachts in standby stand automatisch opnames te decoderen?

Zojuist beantwoord ;)

Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?

Geen idee, zal dit morgen in de winkel eens proberen.

Tevens morgen navragen.

Uitgebreide informatie van Loewe toestellen vind je in het service Menu.
Gebruiken op eigen risico: Druk op de M-toets op het toestel, Navigeer met AB 1x naar links en bevestig met de menu knop op de AB.
Hier zijn veel nuttige zaken af te lezen, als bitrate, codec video, compressie audio. Ook kan je bijvoorbeeld de HDD formateren. De zenderlijst van het toestel op USB pen opslaan of juist inlezen van een USB pen.

LET OP! Foute instellingen met Option Bytes kunnen nare gevolgen hebben. Heb je daar geen verstand van, doe het niet....

• Cyzor
ArChie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:14:
[...]
Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?
Om hier nog even antwoord op te geven. Tijdens het decoderen maakt de TV een kopie van de opname. Als je dit proces annuleert heb je twee bestanden. De volledig gecodeerde opnamen en de gedeeltelijke gekopieerde gedecodeerde opname. Je kan nu gewoon TV kijken, ik denk echter niet dat je daarna verder kan vanwaar je gebleven was (niet zeker). Toen ik er een beetje mee aan het spelen was had ik 5 verschillenden kopieën gecreeerd i.p.v. dat er verder werd gegaan met een reeds deels gedecrypte kopie. Je verliest dus niets als je het onderbreekt behalve tijd.

Bij het plannen van de opname is er de mogelijkheid om aan te geven of deze gecodeerd of ongecodeerd moet worden opslaan. Het nadeel van gecodeerd opslaan is dat je niet "al vast kan beginnen met kijken" terwijl de opname nog bezig is. Je moet wachten totdat de opname is voltooit, je kan daarna tijdens het decoderen proces wel direct (mee)kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyzor op 24-04-2008 01:52 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:08:
Dank je kan me herinneren dit al een op het oude MGV forum te hebben gelezen. Alleen krijgen we in het Multikabel gebied zo ver ik weer al enkel maanden het zelfde signaal als dat van Casema omdat de netwerken aan elkaar zijn gekoppeld. Echter was de bitrate kort geleden nog wel 8 MBit/s en hoger voor de publieke kanalen. Nu is het beeld zichtbaar achteruit gegaan en blijkt de bitrate lager. Erg jammer, net als je denkt dat ze (de kabelaars) op de "goede" weg zijn stellen ze je weer zo teleur.
De meeste Multikabel abonnees zien het niet dat de beeld kwaliteit achteruit is gegaan en de Casema abonnees weten niet beter dan dat dit die "digitale kwaliteit" is waar de kabelbedrijven het altijd over hebben. Op zich is het niet nodig dat Casema de kanalen knijpt als ze de kanalen wat beter over de transport streams zouden verdelen want er is ruimte genoeg, maar daar heeft Casema geen boodschap aan.
Wat is b.t.w. het probleem met de Individual serie welke twee CI-sloten heeft dat je geen twee AlphaCrypt CAMs kan gebruiken? Ik dacht altijd dat als je daar twee CAMs in stopt je de twee tuners in alle volledigheid kon gebruiken, (ongecodeerd) opnemen en kijken tegelijk, PIP met twee gecodeerde kanalen, ezn. Maar dat kan dus niet, waarom is dat zo?
Ik keek daar ook van op toen ik daarover las op de verschillende forums. Zelf heb ik wel eens een niet goedgekeurde kabel PVR met twee tuners en twee CI sloten in huis. Als daarin twee AlphaCrypts werden gebruikt dan kon je met die PVR wel een kanaal bekijken en tegelijkertijd een tweede kanaal ongecodeerd opnemen.

• ArChie
  • Niet online
Friedchicken schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:26:
Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn?

Standaard worden je opnames opgeslagen encrypted. Dit is nog te zien in het timer-overzicht van het toestel. Er staat dan een sleuteltje voor. Je kan 2 dingen doen. Handmatig decryptie starten. Of 's avonds lekker naar je bed, dan gaat het toestel over tot 1 op 1 decrypting. Hiervoor moet het toestel wel in standby blijven staan (vaak het geval, epg moet ook actueel blijven)
Met een niet goedgekeurde kabel PVR bleek dat ik maar twee dagen had om een opname achteraf te decoderen. Daarna waren de sleutels verlopen.

• Friedchicken
ArChie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:49:
[...]

Met een niet goedgekeurde kabel PVR bleek dat ik maar twee dagen had om een opname achteraf te decoderen. Daarna waren de sleutels verlopen.
Vandaar dat Loewe automatisch in dezelfde nacht de opname decodeerd. :D

• ArChie
  • Niet online
Friedchicken schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:32:
Vandaar dat Loewe automatisch in dezelfde nacht de opname decodeerd. :D
Dat deed die PVR ook, maar op een vast tijdstip in standby stand. Als je toevallig ook op dat tijdstip een opname gepland had of er waren wat te veel opnames om te decoderen dan gebeurde het af en toe wel eens dat het decoderen niet afgerond werd. Het is wel interessant om te weten hoe dat werkt bij de Loewe implementatie.

• Cyzor
Ik kwam op het hifi-forum.de forum weer nieuwe TV-basissoftware en DVB-software tegen. Op eigen risico gebruiken! Mijn Duits is niet al te best maar iemand in het forum geeft drie reden wat voor hem/haar de belangrijkste redenen te waren om te upgraden.
  1. Voortdurende problemen met DR +
  2. Autoformat DVB
  3. Gecodeerd opnemen
Weet niet precies wat hij met punt 2 bedoeld. De zenders werden al automatisch gesorteerd alleen niet geupdate, misschien dat? Als iemand een changelog heeft...

TV-basissoftware v6.7.0 voor L2710
MD5: 0851728686e4ac8a8aefb3834b439d67 (l2710.tli)

DVB-software v5.19.0
MD5: da851aa295c5be5c38397bb037429747 (dvb.tli)

EDIT:
Net even geupdate, nog niets met opname e.d. geprobeerd. Het enige dat mij opviel toen ik snel even overal doorheen liep is dat nu meerdere geluidsstromen worden geïdentificeerd. Bij Nederland 1 HD hadden bij de oude software de twee geluidsstromen beide "Nederlands" als beschrijving. Omdat het Dolby spoor niet in-sync loopt wil je die niet hebben maar die was niet te herkennen. Nu heet er één "Nederlands" en één "Nederlands (AC3)", toch wat duidelijker.

[ Voor 81% gewijzigd door Cyzor op 20-06-2008 19:09 ]

Verwijderd

Wie kan me helpen met de volgende vraag:

Ik ben sinds kort in het bezit van een Loewe Xelos A32 HD+100DR+.

Nu wil ik enkele films van de harde schijf kopieren naar mijn DVD-recorder. Dat is een Sony RDR HX-710. Dat lukt helaas niet.
De vakhandelaar zegt me dat deze recorder niet om kan gaan met de Loewe televisie.

Op mijn vraag of ik dan een Loewe DVD-recorder moet kopen gaf hij als antwoord dat ik dan alleen analoge programma´s kan kopieren. Ik vind dat vreemd.

Weet iemand het juiste antwoord?

Ik zie dat ik in de verkeerde topic zit. Ik heb mijn vraag verplaatst naar een nieuw topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 20:34 ]

• Friedchicken
Binnen dit topic zijn er een aantal geinteresseere betreffende de softwarestand.

Op diverse duitse fora is te lezen waar je deze vandaan kan halen, let wel op! Er circuleren beta versies, vraag je eigen dealer naar de software. Meeste dealers komen als service bij u langs. Kan je gelijk wat vragen stellen (mochten die er zijn).

[ Voor 24% gewijzigd door Friedchicken op 02-12-2008 12:51 ]

• Friedchicken
Inmiddels de volgende stand:

L2710
Chasis: 6.14
DVB: 6.3

L2700
Chasis: 6.12
DVB: 6.3

Alphacrypt Classic CAM V3.16

[ Voor 14% gewijzigd door Friedchicken op 10-11-2008 20:14 ]

• Friedchicken
http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=234

L2700 Chasis: V6.12.0
L2700 DVB: V7.5.0 (DVBi3)

L2710 Chasis: V7.2.0
L2710 DVB: V7.5.0 (DVBi3)

L2712 Chasis: V7.2.0
L2712 DVB: V7.6.0 (DVBi4)

Alphacrypt zit overigens op V3.18

[ Voor 9% gewijzigd door Friedchicken op 08-12-2008 10:53 ]

• bwbboot
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Nieuwe versie beschikbaar. Het gaat om TV versie 7.2 en DVB versie 7.7.

Vanaf dit forum te downloaden.

• Friedchicken
Update! http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=431

L2700 Chassis:
TV: v7.2.0
DVBi3: v7.5.0

L2710 Chassis:
TV: v7.2.0
DVBi3: v7.5.0
FRC: v8.11.17

L2712 Chassis:
TV: v7.3.0.
DVBi4: v7.7.0
FRC: v8.11.14

DVBi3 is nieuwe versie van verschenen. Van toepassing (voor de nederlandse markt) is de volgende change:

- L27-10077 BE/NL fehlerhafte Bildwiedergabe beim Wechsel des Übertragungsverfahrens von H264.

[ Voor 4% gewijzigd door Friedchicken op 22-01-2009 15:37 ]

Verwijderd

Ik heb sedert sept. 2007 een LOEWE INDIVIDUAL COMPOSE 46", chassis L2710.
De aangesloten DVD speler is een DENON DVD-3930 met 2m. Monster HDMI M-1000D.

Dit toestel is vanaf begin af aan, ondanks software updates, niet probleemloos geweest: grootste probleem was een green-pusch in de grijstinten bij zwart/wit beelden, zowel via tv als DVD. Verder verloop van de RGB kleur blauw. Hoe langer het toestel aanstaat, des te roder de gezichten. Daarnaast blijf ik contrast op 18/20 vrij hoog vinden.
Na 1 der laatste software updates is de datum foetsie, wanneer toestel van netspanning is geweest; de tijd blijft de LOEWE wel onthouden.

Uiteindelijk is de LOEWE hiervoor ook in reparatie geweest, maar de green-push is nooit 100% weggeweest en verloop RGB kleur blauw is ook weer terug. 'Zou binnen de fabrieksmarge horen'.

Recent heeft de LOEWE COMPOSE ook moeite met snelle bewegeningen. Ik stel na-ijleffecten rond de voorwerpen en mensen vast, die snel bewegen, of wanneer de camera snel beweegt. Maakt niet uit DVD signaal of tv signaal. Erg irritant, en dat binnen 2 jaar na aankoop.
Dit allemaal, ondanks een 100 Herz toestel.

edit
Verder lijkt de LOEWE COMPOSE moeite te hebben met complexere beeldsignalen, zoals HD uitzendingen: uit zich in fletser beeld, meer prominente blauwtinten en nog meer na-ijleffecten bij snelle wisselingen van de items in het beeld. Kleuren bij analoog beeld komen natuurlijker over, ondanks minder scherpte/pixels.

Wie herkend deze klachten?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 07:01 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 06:50:
Na 1 der laatste software updates is de datum foetsie, wanneer toestel van netspanning is geweest; de tijd blijft de LOEWE wel onthouden.
Heel herkenbaar
.....moeite met snelle bewegeningen. Ik stel na-ijleffecten rond de voorwerpen en mensen vast, die snel bewegen, of wanneer de camera snel beweegt. Maakt niet uit DVD signaal of tv signaal. Erg irritant, en dat binnen 2 jaar na aankoop.
Dit allemaal, ondanks een 100 Herz toestel.
Ik heb nog een exemplaar vóór de zogenaamde 100Hz-versie, maar ik constateer het bijvoorbeeld soms als een persoon over een bruggetje loopt. De combinatie van de spijlen van het hekwerk met de benen van de voetganger, wilt wel eens grafische rekenproblemen geven. Echter, bij een flinke 1080p film constateer ik het nooit. Wanneer ik een uitzending analoog bekijk, is het weer meer regelmaat dan uitzondering. Ik vermoed dat de televisie op dat moment aan het upscalen is.
Al met al is het dus inherent hoeveelheid beeldinformatie wat er op dat moment wordt aangeboden.

Verder deel ik geen klachten met je en ben zeer tevreden over het toestel.

Verwijderd

Filmafvlakking ('DMM') bij tv uitzendingen en DVD/Blu-ray permanent uit zetten. Energie op premium ..

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 10:54 ]

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:14:
[...]Ik heb nog een exemplaar vóór de zogenaamde 100Hz-versie, maar ik constateer het bijvoorbeeld soms als een persoon over een bruggetje loopt. De combinatie van de spijlen van het hekwerk met de benen van de voetganger, wilt wel eens grafische rekenproblemen geven. Echter, bij een flinke 1080p film constateer ik het nooit. Wanneer ik een uitzending analoog bekijk, is het weer meer regelmaat dan uitzondering. Ik vermoed dat de televisie op dat moment aan het upscalen is.
Al met al is het dus inherent hoeveelheid beeldinformatie wat er op dat moment wordt aangeboden.
Verder deel ik geen klachten met je en ben zeer tevreden over het toestel.
Na bijna 2 jaar ellende is mijn Loewe Compose met art. nr. 67439L48 (chassis L2710) omgewisseld tegen een recente met art. nr. 67439L38, ook chassis L2710 en 100Hz.
Nu geen 'green-push' in zwart/wit meer, veel, veel meer detail, kleuren zijn stukken zuiverder en geen flets beeld meer, contrast kan nu weer op 12/20 ipv 18/20, etc.

Echter wel toename van smearing tov van vorig toestel.
Hierover gebeld met Loewe Duitsland en Loewe Benelux; de laatste adviseerde DMM (filmafvlakking) ALTIJD uit te zetten bij analoge en DVD signalen; met Blu-ray of full-HD zou dit over zijn.

Ook met DMM uitgeschakeld heb ik nog veel hinder van na-trillen/veegsignalen/smearing bij vooral DVD (1920x1080P) en tv signaal met snelle bewegingen....

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Zijn er hier Loewe bezitters met gebruikerservaringen met de CI+ module van UPC?

Verwijderd

@Oemfoefoe. In de Loewe Compose kan toch geen C-1 module?

Loewe Compose soap, update.

Mijn Loewe Compose 46" uit 2009 (chassis L2710) heeft onlangs zijn 1e software update gehad.
Enigste winstpunt is, dat wanneer toestel van netspanning is geweest, hij nu de datum blijft onthouden.
Wel zo prettig, als er wat gegrogrammeerd staat of wanneer ik wil programma opnemen wil.
Echter van reeds opgenomen prgramma's heeft software-update eindtijd op 0.00 gezet....
Maar grootse nadeel van deze software-update is echter, dat de kleurininstelling en scherpte gewijzigd zijn.
Grijs in zwart/wit heeft groene waas gekregen en meest opvallend: scherpte is afgenomen; beeld maakt korrelige, matte indruk. Moirée is gebleven.
Kort door de bocht gezegd is Blu-ray beeld richting DVD opgeschoven en DVD beeld richting VHS.
Die software-update, die zo'n 20 minuten duurt, heeft blijkbaar ook beeldinstellingen veranderd die alleen via handelaarsmenu bereikbaar zijn.

Heb het eigenlijk gehad met Loewe. Dit toestel is 2e model, nadat 1e model uit 2007 door software update's ook verkl**t is, en interne en externe monteurs de zaak nog verergerd hebben, waardoor toestel uiteindelijk in 2009 door Loewe is omgewisseld.
Recente software-update is achterafgezien ook wer contra-productief geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 07:11 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik kreeg de CI+ module van UPC inderdaad niet werkend. Alle zenders werden gevonden, maar de uitzending bleef gecodeerd.

Mijn Loewe dealer informeerde mij dat er werd onderhandeld over certifitcaat bij UPC, maar hoe de status daarvan is weet ik niet. Ik zal eerdaags eens contact met ze opnemen.

Verwijderd

Overweeg inruil tegen Sony Bravia 55HX920 (of Panasonic PT55VT30). Eveneens met CI+.
Que lengte zelfs korter dan mijn Loewe Compose 46" inkl. speakers.
Helaas met recente flatscreentoestellen geen fatsoenlijk analoog (stereo, 2CH, 2.0) uit meer met cinch/tulp.
Meerkosten dan losse DAC (via optisch uit), Vogels muurbeugel, en externe HDD via USB om weer wat match met de Loewe Compose te krijgen. Beeldkwaliteitverschillen zijn echter enorm.

edit
Met Loewe gaat het echter slecht, steeds minder zaken zijn dealer. Hobo HiFi levert Loewe produkten tegen 50% korting bijvoorbeeld. Inruilwaarde Loewe's ligt ook zeer, zeer laag.
Maar ben na 4 jaar 'gedoe' Loewe spuugzat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 11:10 ]

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:08:Mijn Loewe dealer informeerde mij dat er werd onderhandeld over certifitcaat bij UPC, maar hoe de status daarvan is weet ik niet. Ik zal eerdaags eens contact met ze opnemen.
Eén van de weinige Loewe dealers in mijn regio adviseerde daarom onlangs satellietschotel met 2 koppen en 2 kabels te nemen.

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Maar heb je dan weer niet extra hardware, zoals een extra afstandsbediening?

Ik heb nu een UPC box die ik kan bedienen met de Loewe Assist Multi-Control.
Niet ideaal, maar het is de beste oplossing voor mij. Het liefst zie ik een werkend CA-module in mijn toestel.

Voor de rest geniet ik nog steeds iedere dag van mijn televisie. Is het geen idee om je firmware te downgraden? Die zullen vast nog wel verkrijgbaar zijn via je dealer. Ik heb ook nog oude firmware op mijn pc staan maar dat is helaas voor een L2700 toestel.

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:48:Maar heb je dan weer niet extra hardware, zoals een extra afstandsbediening?
Met een C1+ module van UPC kun je bij die Sony alles met 1 afstandsbediening doen, ook de HDD via USB.

Ben er nog niet uit. Downgraden L2710 filrmware is inderdaad een goede optie.

Verwijderd

Je verwacht van zon topmerk als Loewe toch dat alles beter werkt.

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
FF topic kickje.

Deze mooie tv werkt hier nog altijd mooi en voorheen hadden wij deze altijd aan de muur hangen met de beugels. Echter nu komt hij op een nieuwe plek te staan (bij mij thuis) en hier kan/mag ik niet boren in de muur.
Van marktplaats heb ik een tablestand getrokken en weet zeker dat ik de juiste heb, maar na verschillende dagen proberen nu kom ik er echt niet uit hoe dat ding erop zou moeten. Hieronder een foto met het probleem waar ik tegenaan loop:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kNpUS6n.png

Ook kan ik op internet de guide van deze stand niet vinden, terwijl hier guides van vrijwel alle andere stands zijn te vinden:
ftp://ftp.loewe.de/Assembly_Instructions/

Wie o wie kan mij helpen?
Pagina: 1 2 Laatste