Toon posts:

Loewe Individual Compose LCD met MPEG 4 en harde schijf

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 26.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:59:
Ik moet toch toegeven na een tijd naar Discovery HD te hebben gekeken dat dat beeld wel erg scherp is, NGC HD blijf ik maar zozo vinden. Toen ik dat vergelijk met HD1 maakte had ik Discovery HD niet niet gezien.
Geeft de Loewe nog een indicatie om wat voor een type HD signaal het gaat of is dit misschien ergens in de status menu's op te vragen. Dat is namelijk wel interessant om te weten. Volgens de specificaties is de Loewe Xelos A32 HD+ 100 DR+ geen Full HD TV, dus moeten 1080i signalen gedownscaled worden naar de 1366x768 resolutie terwijl 1280x720p zonder scaling weergegeven zouden kunnen worden mits de TV natuurlijk niet probeert om dergelijke signalen ook beeldvullend 1366x768 te maken.

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:22:
[...]

Geeft de Loewe nog een indicatie om wat voor een type HD signaal het gaat of is dit misschien ergens in de status menu's op te vragen. Dat is namelijk wel interessant om te weten. Volgens de specificaties is de Loewe Xelos A32 HD+ 100 DR+ geen Full HD TV, dus moeten 1080i signalen gedownscaled worden naar de 1366x768 resolutie terwijl 1280x720p zonder scaling weergegeven zouden kunnen worden mits de TV natuurlijk niet probeert om dergelijke signalen ook beeldvullend 1366x768 te maken.
Het gaat hier toch echt over de Individual Compose serie en niet over de Xelos... (Hoewel dat ook een mooie televisie is hoor...)

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:42:
[...]

Het gaat hier toch echt over de Individual Compose serie en niet over de Xelos... (Hoewel dat ook een mooie televisie is hoor...)
Misschien kan er beter een algemeen Loewe topic komen met een mooie startpost ala het Sony topic. Sorry voor het hele gedoe in dit topic. Ik dacht dat ik mijn vraag beter hier kon stellen gezien hier al Loewe eigenaren komen, had niet verwacht dat het zoveel post in beslag zou nemen.

Om nog antwoord te geven op ArChie's vraag: ik heb deze indicatie nog niet kunnen ontdekken. En er vind in beide gevallen scaling plaats, ik heb namelijk geen zwarte rand bij een HD kanaal dat volgens jouw 720p is. Een week terug had ik me erg druk gemaakt over scaling omdat ik wou dat elke pixel precies werd aangestuurd. Nu ik echter het beeld zie zit ik er niet meer zo mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyzor op 24-12-2007 00:32 ]

Verwijderd

Wie weet waar ik info kan vinden over modellen die er dit jaar nog gaan uitkomen?
Ik vind 2 HDMI aansluitingen eigenlijk te weinig. komen er nog LCD's met minimaal 3 of 4 HDMI aansluitingen dit jaar?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Laatste software LOEWE

L2700
Chasis: 4.5.0
DVB: 4.5.0

L2710
Chasis: 4.6.0
DVB: 4.5.0

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:55

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Wat zijn de veranderingen?

• Friedchicken
DVB

L2710

L2700

[ Voor 26% gewijzigd door Friedchicken op 15-04-2008 17:24 ]

Verwijderd

Doe mij liever de software update dan maar...

• Friedchicken
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:19:
[...]

Doe mij liever de software update dan maar...
Daar zal je je leverancier voor moeten raadplegen...

Verwijderd

Friedchicken schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:24:
[...]

Daar zal je je leverancier voor moeten raadplegen...
Kan niemand dat even online gooien dan? Nu moet ik dus eerst weer naar mijn dealer? Lekker handig op deze manier...

• Friedchicken
Nieuwe software beschikbaar
Chasis L2700/L2710: 5.9
DVBi3: 5.13
  • [TIMESHIFT] Programma’s met kopieerbescherming (b.v. Macrovision) kunnen niet bekeken worden met time-shift, omwille van wettelijke redenen
  • [TIMESHIFT] Gecodeerde uitzendingen worden gecodeerd opgenomen. (uitschakelbaar bij SW-V5.7 of hoger)
  • [Archief-Opname] Gecodeerde programma’s worden gecodeerd opgenomen. Dit laat u toe om een andere gecodeerde zender tebekijken terwijl de opname loopt.
  • [Versleutelde Opnamen] Versleutelde opnamen op de harde schijf, verschijnen in de timer-lijst tot ze gedecodeerd zijn (pagina 11).
  • [Versleutelde Opnamen] De decodering kan ook manueel gestart worden (zie pagina 18).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar haal je die info vandaan?
Kun je toevallig ook zien of er nieuwe versies zijn voor de andere modellen? M'n schoonouders hebben met een -ik dacht- xelos wat problemen met dvb-c...

• Friedchicken
MikeyMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:28:
Waar haal je die info vandaan?
Kun je toevallig ook zien of er nieuwe versies zijn voor de andere modellen? M'n schoonouders hebben met een -ik dacht- xelos wat problemen met dvb-c...
L2700 & L2710 Chasis zijn vrij eenvoudig te voorzien van nieuwe software, daar dit gebeurt middels USB.

Er zijn natuurlijk ook software versies voor L2650 Chasis, deze gaan middels 3.5mm aansluting & speciale dealer verloop.

Wat zijn de klachten precies? Typenummer van toestel zou handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Friedchicken op 21-04-2008 17:32 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit m'n hoofd een Loewe Modus L32... Was een vrij goedkoop model...

Probleem is dat het beeld vrij vaak hapert met DVB. Vreemde is dat het geluid vaak eerder stopt dan het beeld. Heb onlangs de volledige kabel-bekabeling aangepast met hirschmann-spul, en het analoge beeld is nu zo scherp als kan zijn op zo'n scherm.

• Friedchicken
MikeyMan schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:43:
Uit m'n hoofd een Loewe Modus L32... Was een vrij goedkoop model...

Probleem is dat het beeld vrij vaak hapert met DVB. Vreemde is dat het geluid vaak eerder stopt dan het beeld. Heb onlangs de volledige kabel-bekabeling aangepast met hirschmann-spul, en het analoge beeld is nu zo scherp als kan zijn op zo'n scherm.
Die heeft L2650 Chasis en DVBi2 en wordt geupdate middels die 3.5 mm aansluiting waar ik het over had. Laatste software is op 01.04.2008 gepubliceerd. Of het je problemen verhelpt? Geen idee, maar het is zeker het proberen waard. Vraag je dealer om hiervoor langs te komen...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Friedchicken schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:49:
[...]

Die heeft L2650 Chasis en DVBi2 en wordt geupdate middels die 3.5 mm aansluiting waar ik het over had. Laatste software is op 01.04.2008 gepubliceerd. Of het je problemen verhelpt? Geen idee, maar het is zeker het proberen waard. Vraag je dealer om hiervoor langs te komen...
Check! Gaan we doen... Geen changelog toevallig?

Thanks!

• Cyzor
Hier wat foto's voor de geïnteresseerde, zie voor meer mijn Loewe set op Filckr.

Het resultaat van de updates:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3103/2435810957_78e4531c16.jpg?v=0

Gecodeerde opnames hebben een sleuteltje er voor.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3210/2435813169_9bf77e435e.jpg?v=0

Naast het kunnen opnemen van gecodeerde programma's zijn er nog wat meer dingen veranderd. Zo laat de gids als er meerdere programma's van de zelfde zender onder elkaar staan nu de zender naam maar één maal zien.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2245/2435811519_27a43a703a.jpg?v=0

Dit was al veranderd in vorig update, maar toch het vermelden waard. Dit zijn TXT ondertitels (dus geen DVB ondertitels). Sinds de vorige update worden deze erg mooi gerenderd, beter lettertype en geen zwarte achtergrond meer.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2118/2436638688_288b5b507b.jpg?v=0

Er zijn nog wat meer kleine dingen veranderd maar dit waren wel de grote dacht ik. Is het trouwens ook iemand opgevallen dat Multikabel/Casema de bitrate van de publieke zenders hebben teruggebracht naar 7 tot 7,5 MBit/s. Terwijl de RTL's nog wel gewoon in 8 MBit/s uitzenden. Zie deze foto.

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:23:
Gecodeerde opnames hebben een sleuteltje er voor.
Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn? Heeft Loewe ook iets geregeld om bijvoorbeeld 's nachts in standby stand automatisch opnames te decoderen? Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?

Heeft Loewe in de laatste firmware versie nu ook ondersteuning gebouwd voor twee keer een AlphaCrypt CAM en smartcard voor de mensen met een Loewe Individual Compose zodat je twee kanalen tegelijk kan kijken en ongecodeerd kan opnemen?

Kan je overigens wat nadere informatie geven over jouw Xelos. Type, e.d. en bevat die uitvoering twee tuners zodat je onafhankelijk kan kijken en opnemen? Bevat deze Xelos één of twee CI sloten?
Er zijn nog wat meer kleine dingen veranderd maar dit waren wel de grote dacht ik. Is het trouwens ook iemand opgevallen dat Multikabel/Casema de bitrate van de publieke zenders hebben teruggebracht naar 7 tot 7,5 Mbp/s. Terwijl de RTL's nog wel gewoon in 8 Mbp/s uitzenden. Zie deze foto.
Tja, Casema vindt het niet bezwaarlijk om de bitrates te knijpen in tegenstelling tot @Home. Casema/Multikabel abonnees krijgen daardoor voor hetzelfde geld een mindere kwaliteit geleverd dan de @Home abonnees terwijl het straks één kabelbedrijf zou moeten zijn. En voorlopig ziet het er niet naar uit dat het Ziggo management bijvoorbeeld Casema gaat verplichten om ook de volledige kwaliteit door te geven. Kennelijk is het normaal dat binnen één bedrijf met verschillende maten gemeten wordt.

Die foto waar je naar verwijst, is dat een service menu of hebben de Xelos TV's tegenwoordig allemaal een menu met dergelijke uitgebreide DVB informatie?

• Cyzor
ArChie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:14:
[...]

Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn? Heeft Loewe ook iets geregeld om bijvoorbeeld 's nachts in standby stand automatisch opnames te decoderen? Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?
De aanvulling op de handleiding zegt daar het volgende over: Wanneer een versleuteld programma opgenomen word, zal de decodering automatisch worden uitgevoerd in de daaropvolgende nacht in ‚standby’. Let erop dat de netschakelaar van de TV niet wordt uitgeschakeld en dat de CA module met Smart Card in het CI-slot is ingebracht.
Wanneer de decodering niet snel na de opname gebeurt, is de kans groot dat dit niet meer mogelijk is. Hoe meer tijd tussen de opname en de decodering, hoe groter de kans dat de code niet langer geldig is.

Je kan het proces ook handmatig starten. Dan maakt hij een gedycrypte kopie van de geëncrypte versie. Zie deze en deze foto.
Heeft Loewe in de laatste firmware versie nu ook ondersteuning gebouwd voor twee keer een AlphaCrypt CAM en smartcard voor de mensen met een Loewe Individual Compose zodat je twee kanalen tegelijk kan kijken en ongecodeerd kan opnemen?
Weet ik niet sorry, zo ver ik weet ik er geen change log uit, misschien weet "Friedchicken" al meer?
Kan je overigens wat nadere informatie geven over jouw Xelos. Type, e.d. en bevat die uitvoering twee tuners zodat je onafhankelijk kan kijken en opnemen? Bevat deze Xelos één of twee CI sloten?
Het is een "Xelos A 32 HD+ 100 DR+". Zie: Technische gegevens. Hij heeft twee analoge/DVB-T/DVB-C tuners en maar 1 CI-slot.
[...]
Die foto waar je naar verwijst, is dat een service menu of hebben de Xelos TV's tegenwoordig allemaal een menu met dergelijke uitgebreide DVB informatie?
Is een service menu.

EDIT:
Mocht je er zelf mee willen spelen in dit forum zijn links naar rapidshare te vinden met de laatste DVB en TV software.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyzor op 23-04-2008 21:06 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:46:
De aanvulling op de handleiding zegt daar het volgende over: Wanneer een versleuteld programma opgenomen word, zal de decodering automatisch worden uitgevoerd in de daaropvolgende nacht in ‚standby’. Let erop dat de netschakelaar van de TV niet wordt uitgeschakeld en dat de CA module met Smart Card in het CI-slot is ingebracht.
Wanneer de decodering niet snel na de opname gebeurt, is de kans groot dat dit niet meer mogelijk is. Hoe meer tijd tussen de opname en de decodering, hoe groter de kans dat de code niet langer geldig is.

Je kan het proces ook handmatig starten. Dan maakt hij een gedycrypte kopie van de geëncrypte versie. Zie deze en deze foto.
Bedankt voor de toelichting. Misschien is deze TV nu toch een overweging waard mocht mijn huidige TV één dezer dagen de geest geven.

P.S. Ik zag dat je je op het Ziggo gebruikers forum afvroeg of die bitrate beperkingen in het gehele Ziggo gebied werden toegepast. Dat is dus niet het geval, alleen in het Casema/Multikabel deel van het Ziggo netwerk. In het @Home deel krijgen de abonnees gewoon de volledige kwaliteit. @Home en Casema volgen wat dat soort zaken achter de schermen betreft een volledig eigen koers binnen Ziggo. Zie ook deze post over de bitrate beperkingen van Casema.

• Cyzor
ArChie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:31:
[...]
P.S. Ik zag dat je je op het Ziggo gebruikers forum afvroeg of die bitrate beperkingen in het gehele Ziggo gebied werden toegepast. Dat is dus niet het geval, alleen in het Casema/Multikabel deel van het Ziggo netwerk. In het @Home deel krijgen de abonnees gewoon de volledige kwaliteit. @Home en Casema volgen wat dat soort zaken achter de schermen betreft een volledig eigen koers binnen Ziggo. Zie ook deze post over de bitrate beperkingen van Casema.
Dank je kan me herinneren dit al een op het oude MGV forum te hebben gelezen. Alleen krijgen we in het Multikabel gebied zo ver ik weer al enkel maanden het zelfde signaal als dat van Casema omdat de netwerken aan elkaar zijn gekoppeld. Echter was de bitrate kort geleden nog wel 8 MBit/s en hoger voor de publieke kanalen. Nu is het beeld zichtbaar achteruit gegaan en blijkt de bitrate lager. Erg jammer, net als je denkt dat ze (de kabelaars) op de "goede" weg zijn stellen ze je weer zo teleur.

Wat is b.t.w. het probleem met de Individual serie welke twee CI-sloten heeft dat je geen twee AlphaCrypt CAMs kan gebruiken? Ik dacht altijd dat als je daar twee CAMs in stopt je de twee tuners in alle volledigheid kon gebruiken, (ongecodeerd) opnemen en kijken tegelijk, PIP met twee gecodeerde kanalen, ezn. Maar dat kan dus niet, waarom is dat zo?

• Friedchicken
Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn?

Standaard worden je opnames opgeslagen encrypted. Dit is nog te zien in het timer-overzicht van het toestel. Er staat dan een sleuteltje voor. Je kan 2 dingen doen. Handmatig decryptie starten. Of 's avonds lekker naar je bed, dan gaat het toestel over tot 1 op 1 decrypting. Hiervoor moet het toestel wel in standby blijven staan (vaak het geval, epg moet ook actueel blijven)

Heeft Loewe ook iets geregeld om bijvoorbeeld 's nachts in standby stand automatisch opnames te decoderen?

Zojuist beantwoord ;)

Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?

Geen idee, zal dit morgen in de winkel eens proberen.

Tevens morgen navragen.

Uitgebreide informatie van Loewe toestellen vind je in het service Menu.
Gebruiken op eigen risico: Druk op de M-toets op het toestel, Navigeer met AB 1x naar links en bevestig met de menu knop op de AB.
Hier zijn veel nuttige zaken af te lezen, als bitrate, codec video, compressie audio. Ook kan je bijvoorbeeld de HDD formateren. De zenderlijst van het toestel op USB pen opslaan of juist inlezen van een USB pen.

LET OP! Foute instellingen met Option Bytes kunnen nare gevolgen hebben. Heb je daar geen verstand van, doe het niet....

• Cyzor
ArChie schreef op woensdag 23 april 2008 @ 19:14:
[...]
Kan het decoderingsproces onderbreken om weer digitale TV te gaan kijken en later alsnog hervatten?
Om hier nog even antwoord op te geven. Tijdens het decoderen maakt de TV een kopie van de opname. Als je dit proces annuleert heb je twee bestanden. De volledig gecodeerde opnamen en de gedeeltelijke gekopieerde gedecodeerde opname. Je kan nu gewoon TV kijken, ik denk echter niet dat je daarna verder kan vanwaar je gebleven was (niet zeker). Toen ik er een beetje mee aan het spelen was had ik 5 verschillenden kopieën gecreeerd i.p.v. dat er verder werd gegaan met een reeds deels gedecrypte kopie. Je verliest dus niets als je het onderbreekt behalve tijd.

Bij het plannen van de opname is er de mogelijkheid om aan te geven of deze gecodeerd of ongecodeerd moet worden opslaan. Het nadeel van gecodeerd opslaan is dat je niet "al vast kan beginnen met kijken" terwijl de opname nog bezig is. Je moet wachten totdat de opname is voltooit, je kan daarna tijdens het decoderen proces wel direct (mee)kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyzor op 24-04-2008 01:52 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:08:
Dank je kan me herinneren dit al een op het oude MGV forum te hebben gelezen. Alleen krijgen we in het Multikabel gebied zo ver ik weer al enkel maanden het zelfde signaal als dat van Casema omdat de netwerken aan elkaar zijn gekoppeld. Echter was de bitrate kort geleden nog wel 8 MBit/s en hoger voor de publieke kanalen. Nu is het beeld zichtbaar achteruit gegaan en blijkt de bitrate lager. Erg jammer, net als je denkt dat ze (de kabelaars) op de "goede" weg zijn stellen ze je weer zo teleur.
De meeste Multikabel abonnees zien het niet dat de beeld kwaliteit achteruit is gegaan en de Casema abonnees weten niet beter dan dat dit die "digitale kwaliteit" is waar de kabelbedrijven het altijd over hebben. Op zich is het niet nodig dat Casema de kanalen knijpt als ze de kanalen wat beter over de transport streams zouden verdelen want er is ruimte genoeg, maar daar heeft Casema geen boodschap aan.
Wat is b.t.w. het probleem met de Individual serie welke twee CI-sloten heeft dat je geen twee AlphaCrypt CAMs kan gebruiken? Ik dacht altijd dat als je daar twee CAMs in stopt je de twee tuners in alle volledigheid kon gebruiken, (ongecodeerd) opnemen en kijken tegelijk, PIP met twee gecodeerde kanalen, ezn. Maar dat kan dus niet, waarom is dat zo?
Ik keek daar ook van op toen ik daarover las op de verschillende forums. Zelf heb ik wel eens een niet goedgekeurde kabel PVR met twee tuners en twee CI sloten in huis. Als daarin twee AlphaCrypts werden gebruikt dan kon je met die PVR wel een kanaal bekijken en tegelijkertijd een tweede kanaal ongecodeerd opnemen.

• ArChie
  • Niet online
Friedchicken schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:26:
Lukt het ook om de gecodeerde opnames naderhand te decoderen? En zoja, hoeveel dagen heb je de tijd om die gecodeerde opname te decoderen voordat de sleutels verlopen zijn?

Standaard worden je opnames opgeslagen encrypted. Dit is nog te zien in het timer-overzicht van het toestel. Er staat dan een sleuteltje voor. Je kan 2 dingen doen. Handmatig decryptie starten. Of 's avonds lekker naar je bed, dan gaat het toestel over tot 1 op 1 decrypting. Hiervoor moet het toestel wel in standby blijven staan (vaak het geval, epg moet ook actueel blijven)
Met een niet goedgekeurde kabel PVR bleek dat ik maar twee dagen had om een opname achteraf te decoderen. Daarna waren de sleutels verlopen.

• Friedchicken
ArChie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:49:
[...]

Met een niet goedgekeurde kabel PVR bleek dat ik maar twee dagen had om een opname achteraf te decoderen. Daarna waren de sleutels verlopen.
Vandaar dat Loewe automatisch in dezelfde nacht de opname decodeerd. :D

• ArChie
  • Niet online
Friedchicken schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:32:
Vandaar dat Loewe automatisch in dezelfde nacht de opname decodeerd. :D
Dat deed die PVR ook, maar op een vast tijdstip in standby stand. Als je toevallig ook op dat tijdstip een opname gepland had of er waren wat te veel opnames om te decoderen dan gebeurde het af en toe wel eens dat het decoderen niet afgerond werd. Het is wel interessant om te weten hoe dat werkt bij de Loewe implementatie.

• Cyzor
Ik kwam op het hifi-forum.de forum weer nieuwe TV-basissoftware en DVB-software tegen. Op eigen risico gebruiken! Mijn Duits is niet al te best maar iemand in het forum geeft drie reden wat voor hem/haar de belangrijkste redenen te waren om te upgraden.
  1. Voortdurende problemen met DR +
  2. Autoformat DVB
  3. Gecodeerd opnemen
Weet niet precies wat hij met punt 2 bedoeld. De zenders werden al automatisch gesorteerd alleen niet geupdate, misschien dat? Als iemand een changelog heeft...

TV-basissoftware v6.7.0 voor L2710
MD5: 0851728686e4ac8a8aefb3834b439d67 (l2710.tli)

DVB-software v5.19.0
MD5: da851aa295c5be5c38397bb037429747 (dvb.tli)

EDIT:
Net even geupdate, nog niets met opname e.d. geprobeerd. Het enige dat mij opviel toen ik snel even overal doorheen liep is dat nu meerdere geluidsstromen worden geïdentificeerd. Bij Nederland 1 HD hadden bij de oude software de twee geluidsstromen beide "Nederlands" als beschrijving. Omdat het Dolby spoor niet in-sync loopt wil je die niet hebben maar die was niet te herkennen. Nu heet er één "Nederlands" en één "Nederlands (AC3)", toch wat duidelijker.

[ Voor 81% gewijzigd door Cyzor op 20-06-2008 19:09 ]

Verwijderd

Wie kan me helpen met de volgende vraag:

Ik ben sinds kort in het bezit van een Loewe Xelos A32 HD+100DR+.

Nu wil ik enkele films van de harde schijf kopieren naar mijn DVD-recorder. Dat is een Sony RDR HX-710. Dat lukt helaas niet.
De vakhandelaar zegt me dat deze recorder niet om kan gaan met de Loewe televisie.

Op mijn vraag of ik dan een Loewe DVD-recorder moet kopen gaf hij als antwoord dat ik dan alleen analoge programma´s kan kopieren. Ik vind dat vreemd.

Weet iemand het juiste antwoord?

Ik zie dat ik in de verkeerde topic zit. Ik heb mijn vraag verplaatst naar een nieuw topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 20:34 ]

• Friedchicken
Binnen dit topic zijn er een aantal geinteresseere betreffende de softwarestand.

Op diverse duitse fora is te lezen waar je deze vandaan kan halen, let wel op! Er circuleren beta versies, vraag je eigen dealer naar de software. Meeste dealers komen als service bij u langs. Kan je gelijk wat vragen stellen (mochten die er zijn).

[ Voor 24% gewijzigd door Friedchicken op 02-12-2008 12:51 ]

• Friedchicken
Inmiddels de volgende stand:

L2710
Chasis: 6.14
DVB: 6.3

L2700
Chasis: 6.12
DVB: 6.3

Alphacrypt Classic CAM V3.16

[ Voor 14% gewijzigd door Friedchicken op 10-11-2008 20:14 ]

• Friedchicken
http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=234

L2700 Chasis: V6.12.0
L2700 DVB: V7.5.0 (DVBi3)

L2710 Chasis: V7.2.0
L2710 DVB: V7.5.0 (DVBi3)

L2712 Chasis: V7.2.0
L2712 DVB: V7.6.0 (DVBi4)

Alphacrypt zit overigens op V3.18

[ Voor 9% gewijzigd door Friedchicken op 08-12-2008 10:53 ]

• bwbboot
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:33
Nieuwe versie beschikbaar. Het gaat om TV versie 7.2 en DVB versie 7.7.

Vanaf dit forum te downloaden.

• Friedchicken
Update! http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=431

L2700 Chassis:
TV: v7.2.0
DVBi3: v7.5.0

L2710 Chassis:
TV: v7.2.0
DVBi3: v7.5.0
FRC: v8.11.17

L2712 Chassis:
TV: v7.3.0.
DVBi4: v7.7.0
FRC: v8.11.14

DVBi3 is nieuwe versie van verschenen. Van toepassing (voor de nederlandse markt) is de volgende change:

- L27-10077 BE/NL fehlerhafte Bildwiedergabe beim Wechsel des Übertragungsverfahrens von H264.

[ Voor 4% gewijzigd door Friedchicken op 22-01-2009 15:37 ]

Verwijderd

Ik heb sedert sept. 2007 een LOEWE INDIVIDUAL COMPOSE 46", chassis L2710.
De aangesloten DVD speler is een DENON DVD-3930 met 2m. Monster HDMI M-1000D.

Dit toestel is vanaf begin af aan, ondanks software updates, niet probleemloos geweest: grootste probleem was een green-pusch in de grijstinten bij zwart/wit beelden, zowel via tv als DVD. Verder verloop van de RGB kleur blauw. Hoe langer het toestel aanstaat, des te roder de gezichten. Daarnaast blijf ik contrast op 18/20 vrij hoog vinden.
Na 1 der laatste software updates is de datum foetsie, wanneer toestel van netspanning is geweest; de tijd blijft de LOEWE wel onthouden.

Uiteindelijk is de LOEWE hiervoor ook in reparatie geweest, maar de green-push is nooit 100% weggeweest en verloop RGB kleur blauw is ook weer terug. 'Zou binnen de fabrieksmarge horen'.

Recent heeft de LOEWE COMPOSE ook moeite met snelle bewegeningen. Ik stel na-ijleffecten rond de voorwerpen en mensen vast, die snel bewegen, of wanneer de camera snel beweegt. Maakt niet uit DVD signaal of tv signaal. Erg irritant, en dat binnen 2 jaar na aankoop.
Dit allemaal, ondanks een 100 Herz toestel.

edit
Verder lijkt de LOEWE COMPOSE moeite te hebben met complexere beeldsignalen, zoals HD uitzendingen: uit zich in fletser beeld, meer prominente blauwtinten en nog meer na-ijleffecten bij snelle wisselingen van de items in het beeld. Kleuren bij analoog beeld komen natuurlijker over, ondanks minder scherpte/pixels.

Wie herkend deze klachten?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 07:01 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 06:50:
Na 1 der laatste software updates is de datum foetsie, wanneer toestel van netspanning is geweest; de tijd blijft de LOEWE wel onthouden.
Heel herkenbaar
.....moeite met snelle bewegeningen. Ik stel na-ijleffecten rond de voorwerpen en mensen vast, die snel bewegen, of wanneer de camera snel beweegt. Maakt niet uit DVD signaal of tv signaal. Erg irritant, en dat binnen 2 jaar na aankoop.
Dit allemaal, ondanks een 100 Herz toestel.
Ik heb nog een exemplaar vóór de zogenaamde 100Hz-versie, maar ik constateer het bijvoorbeeld soms als een persoon over een bruggetje loopt. De combinatie van de spijlen van het hekwerk met de benen van de voetganger, wilt wel eens grafische rekenproblemen geven. Echter, bij een flinke 1080p film constateer ik het nooit. Wanneer ik een uitzending analoog bekijk, is het weer meer regelmaat dan uitzondering. Ik vermoed dat de televisie op dat moment aan het upscalen is.
Al met al is het dus inherent hoeveelheid beeldinformatie wat er op dat moment wordt aangeboden.

Verder deel ik geen klachten met je en ben zeer tevreden over het toestel.

Verwijderd

Filmafvlakking ('DMM') bij tv uitzendingen en DVD/Blu-ray permanent uit zetten. Energie op premium ..

[ Voor 213% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 10:54 ]

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:14:
[...]Ik heb nog een exemplaar vóór de zogenaamde 100Hz-versie, maar ik constateer het bijvoorbeeld soms als een persoon over een bruggetje loopt. De combinatie van de spijlen van het hekwerk met de benen van de voetganger, wilt wel eens grafische rekenproblemen geven. Echter, bij een flinke 1080p film constateer ik het nooit. Wanneer ik een uitzending analoog bekijk, is het weer meer regelmaat dan uitzondering. Ik vermoed dat de televisie op dat moment aan het upscalen is.
Al met al is het dus inherent hoeveelheid beeldinformatie wat er op dat moment wordt aangeboden.
Verder deel ik geen klachten met je en ben zeer tevreden over het toestel.
Na bijna 2 jaar ellende is mijn Loewe Compose met art. nr. 67439L48 (chassis L2710) omgewisseld tegen een recente met art. nr. 67439L38, ook chassis L2710 en 100Hz.
Nu geen 'green-push' in zwart/wit meer, veel, veel meer detail, kleuren zijn stukken zuiverder en geen flets beeld meer, contrast kan nu weer op 12/20 ipv 18/20, etc.

Echter wel toename van smearing tov van vorig toestel.
Hierover gebeld met Loewe Duitsland en Loewe Benelux; de laatste adviseerde DMM (filmafvlakking) ALTIJD uit te zetten bij analoge en DVD signalen; met Blu-ray of full-HD zou dit over zijn.

Ook met DMM uitgeschakeld heb ik nog veel hinder van na-trillen/veegsignalen/smearing bij vooral DVD (1920x1080P) en tv signaal met snelle bewegingen....

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Zijn er hier Loewe bezitters met gebruikerservaringen met de CI+ module van UPC?

Verwijderd

@Oemfoefoe. In de Loewe Compose kan toch geen C-1 module?

Loewe Compose soap, update.

Mijn Loewe Compose 46" uit 2009 (chassis L2710) heeft onlangs zijn 1e software update gehad.
Enigste winstpunt is, dat wanneer toestel van netspanning is geweest, hij nu de datum blijft onthouden.
Wel zo prettig, als er wat gegrogrammeerd staat of wanneer ik wil programma opnemen wil.
Echter van reeds opgenomen prgramma's heeft software-update eindtijd op 0.00 gezet....
Maar grootse nadeel van deze software-update is echter, dat de kleurininstelling en scherpte gewijzigd zijn.
Grijs in zwart/wit heeft groene waas gekregen en meest opvallend: scherpte is afgenomen; beeld maakt korrelige, matte indruk. Moirée is gebleven.
Kort door de bocht gezegd is Blu-ray beeld richting DVD opgeschoven en DVD beeld richting VHS.
Die software-update, die zo'n 20 minuten duurt, heeft blijkbaar ook beeldinstellingen veranderd die alleen via handelaarsmenu bereikbaar zijn.

Heb het eigenlijk gehad met Loewe. Dit toestel is 2e model, nadat 1e model uit 2007 door software update's ook verkl**t is, en interne en externe monteurs de zaak nog verergerd hebben, waardoor toestel uiteindelijk in 2009 door Loewe is omgewisseld.
Recente software-update is achterafgezien ook wer contra-productief geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 07:11 ]

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik kreeg de CI+ module van UPC inderdaad niet werkend. Alle zenders werden gevonden, maar de uitzending bleef gecodeerd.

Mijn Loewe dealer informeerde mij dat er werd onderhandeld over certifitcaat bij UPC, maar hoe de status daarvan is weet ik niet. Ik zal eerdaags eens contact met ze opnemen.

Verwijderd

Overweeg inruil tegen Sony Bravia 55HX920 (of Panasonic PT55VT30). Eveneens met CI+.
Que lengte zelfs korter dan mijn Loewe Compose 46" inkl. speakers.
Helaas met recente flatscreentoestellen geen fatsoenlijk analoog (stereo, 2CH, 2.0) uit meer met cinch/tulp.
Meerkosten dan losse DAC (via optisch uit), Vogels muurbeugel, en externe HDD via USB om weer wat match met de Loewe Compose te krijgen. Beeldkwaliteitverschillen zijn echter enorm.

edit
Met Loewe gaat het echter slecht, steeds minder zaken zijn dealer. Hobo HiFi levert Loewe produkten tegen 50% korting bijvoorbeeld. Inruilwaarde Loewe's ligt ook zeer, zeer laag.
Maar ben na 4 jaar 'gedoe' Loewe spuugzat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 11:10 ]

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:08:Mijn Loewe dealer informeerde mij dat er werd onderhandeld over certifitcaat bij UPC, maar hoe de status daarvan is weet ik niet. Ik zal eerdaags eens contact met ze opnemen.
Eén van de weinige Loewe dealers in mijn regio adviseerde daarom onlangs satellietschotel met 2 koppen en 2 kabels te nemen.

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Maar heb je dan weer niet extra hardware, zoals een extra afstandsbediening?

Ik heb nu een UPC box die ik kan bedienen met de Loewe Assist Multi-Control.
Niet ideaal, maar het is de beste oplossing voor mij. Het liefst zie ik een werkend CA-module in mijn toestel.

Voor de rest geniet ik nog steeds iedere dag van mijn televisie. Is het geen idee om je firmware te downgraden? Die zullen vast nog wel verkrijgbaar zijn via je dealer. Ik heb ook nog oude firmware op mijn pc staan maar dat is helaas voor een L2700 toestel.

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:48:Maar heb je dan weer niet extra hardware, zoals een extra afstandsbediening?
Met een C1+ module van UPC kun je bij die Sony alles met 1 afstandsbediening doen, ook de HDD via USB.

Ben er nog niet uit. Downgraden L2710 filrmware is inderdaad een goede optie.

Verwijderd

Je verwacht van zon topmerk als Loewe toch dat alles beter werkt.

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
FF topic kickje.

Deze mooie tv werkt hier nog altijd mooi en voorheen hadden wij deze altijd aan de muur hangen met de beugels. Echter nu komt hij op een nieuwe plek te staan (bij mij thuis) en hier kan/mag ik niet boren in de muur.
Van marktplaats heb ik een tablestand getrokken en weet zeker dat ik de juiste heb, maar na verschillende dagen proberen nu kom ik er echt niet uit hoe dat ding erop zou moeten. Hieronder een foto met het probleem waar ik tegenaan loop:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kNpUS6n.png

Ook kan ik op internet de guide van deze stand niet vinden, terwijl hier guides van vrijwel alle andere stands zijn te vinden:
ftp://ftp.loewe.de/Assembly_Instructions/

Wie o wie kan mij helpen?
Pagina: 1 2 Laatste