Alleen al om deze zin in je verhaal moet ik je baas gelijk geven. Het is belangrijk dat er opvolging kan voorzien worden wanneer het fout loopt, anders is al jouw werk voor niets geweest. Niet leuk voor de baas (want hij heeft jouw wel betaald om het te maken, maar ook niet leuk voor jouw, want dan heb jij je tijd zitten versch*ten voor niets.Toen bleek opeens dat een medewerker die daar nog niet zo lang werkt ook wel aardig wat kan met ASP. Dus nu wil m'n baas dat ik het in ASP ga maken, zodat die andere medewerker eventueel dingen kan aanpassen als ik straks weg ben.
En uiteindelijk: je baas is de opdrachtgever, dus kan jij maar beter doen wat je baas je vraagt. In dit geval: werken in ASP.
1) Dat ASP niet meer de recentste versie is, akkoord, maar om nu te spreken van verouderd vind ik tocn net TE. Aangezien je zelf aangeeft dat ASP.Net de nieuwste is, kan je mss daarvoor gaan (nadat je weg bent bij het bedrijf, zullen de vacatures bij je binnen worden gebracht per postzak (om maar te zeggen, tegewoordig zoeken ze ASP.Net'ers)
2) Dan haal je je persoonlijke redenen boven. In mijn contract sta dat ik steeds de belangen van het bedrijf moet behartigen, en niet het eigenbelang.
3) Zie hierboven
4) Ik heb nog geen enkel probleem tegenegekomen in ASP, waarvoor ik de oplossing niet op het internet heb gevonden. Bij PHP problemen vind je veelal hobby-isten, voor ASP zijn het meestal de professionele gebruikers.
5) ASP en MySQL werkt evengoe samen als PHP en MySQL. Maar als je het niet vertrouwd, raad je je baas toch gewoon MS SQL aan ?
In het belang van het bedrijf: kies voor ASP, opvolging is dan verzekerd binnen het bedrijf. Desnoods probeer je van je baas een opleiding ASP.Net af te snoepen, staat altijd mooi in je CV.