Pre-Conroe PC

Pagina: 1
Acties:

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-02 22:58

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Ik had graag jullie advies, gezien ik zinnens ben een PC aan te kopen waar ik -na de release- een Conroe (6600 waarsch) in kan zetten.
De PC zal vooral gebruikt worden voor wat surfen, muziek luisteren, filmpjes zien, wat gamen (ik zou graag eindelijk GTR kunnen draaien) en wat serieus rekenwerk (Finite Element simulaties, geen lichte stuff!).
Gezien ik geen hard core gamer ben, heb ik dan ook op de grafische kaart iet of wat willen besparen.
Anderzijds, m'n huidige systeem is erg verouderd en begint danig op m'n systeem te werken (P !!! @ 1 GHz, 128 mb ram) dus had ik graag nu al 'n systeem gekocht. Daarom heb ik gekozen voor 'n Celeron D 326 (S775 vanzelfsprekend).
Het moederbord is tot nu toe een Asus P5B Deluxe, omdat ik zowiezo 'n geluidskaart wilde die DDL ondersteunt.

Dit is 't dus uiteindelijk geworden:
Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~amoentje/winkelmandje.JPG

Graag had ik jullie mening en mogelijke adviezen.

@Yorixz: GTR = GT Racing, eigenlijk wil ik ook best graag 's GT Legends spelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Church of Noise op 11-07-2006 20:42 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tja, ziet er op zich goed uit, maar ik zou zelf zeker voor op z'n minst een 7600GS gaan, gamen met een 7300GS kun je wel vergeten (tenzij GTR een licht spel is, geen idee op welke je doelt). Verder zou je wellicht nog wat op je brander kunnen besparen door een NEC 35xx of 45xx serie te nemen, die zijn wat goedkoper en (naar mijn mening) ook prima.

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 12:13
Ik zou een iets duurdere CPU nemen... want om nou 2x zoveel aan de kast uit te geven als aan een processor...

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54

Xe0n

^ Me

Mr.Chinchilla schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:37:
Ik zou een iets duurdere CPU nemen... want om nou 2x zoveel aan de kast uit te geven als aan een processor...
let even op dit stukje: "waar ik -na de release- een Conroe (6600 waarsch) in kan zetten."

Ik geef hem groot gelijk nu een zo goedkoop mogelijk processor en dalijk een conroe

[ Voor 3% gewijzigd door Xe0n op 11-07-2006 20:40 ]

...

Verwijderd

TS zegt hem te vervagen door een core2duo 6600 als die uit is, dus die cpu moet welgeteld een goeie maand werken. Zonde om er meer aan uit te geven dan.

Voor de rest ziet dat er goed uit

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02 19:25

Mach

[END]Avengers

edit:
iets van mosterd en maaltijd

[ Voor 26% gewijzigd door Mach op 11-07-2006 20:43 ]

DUGG

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:23
Waarom ga je niet voor een iets goedkoper moederbord en verschuif je dat geld naar de videokaart? Als dit je 'finale' set-up gaat worden, maak je dan wel gebruik van alle extra's op het mobo waar je wel € 100 extra voor betaald?

Ik zie in het Conroe mobo topic dat er ook voor € 100 euro moederborden aan zitten te komen. Dat lijkt mij de gebalanceerdheid van de prijzen in de set ten goede te komen (plus de prestaties in games :))

[ Voor 8% gewijzigd door paknaald op 11-07-2006 20:46 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Niks mis met wat je geselecteerd hebt.
Zou inderdaad zoals aangegeven een 7600gs bestellen ipv de 7300
Verder is het moederbord wat je uitgekozen hebt nog niet leverbaar, zou best weleens kunnen dat deze pas beschikbaar is als de conroe er ook is :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik zou voor een 7600GS gaan idd, en een Pentium D805, zijn al tekoop voor iets meer dan 100 euro, en is een DualCore (met zwaar afgeknepen FSB etc. etc. maar is wel leuk over te clocken, ook zonder extreme koelingen, dan kom je dat tijdje zeker wel door ;) )

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

Ziet er allemaal erg goed uit en doordacht.
Alleen wat mensen hier eerder al hebben gezecht je videokaart je hebt zometeen een hele mooie cpu en leuk 2 gig ram. Terwijl je videokaart een instapmodel is.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20
Volgens mij heb ik dit advies ook vorig jaar aan iemand gegeven rond deze periode.
Het is zomer, het is vakantie, het is lekker weer. meer dan een mailtje en wat browsen doe ik op dit moment echt niet op m'n pc. Weinig nieuwe games, dus waarom wacht je niet een maandje of anderhalf. Dat is zo voorbij en kan je direct met conroe aan de slag. wat je nu wilt doen is eigenlijk een beetje zonde van je geld. Want je weet eigenlijk wat je echt wil en dat is er na de zomer.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Euhm, ben ik de enige die het opvalt dat de het moederbord in kwestie: p5b deluxe, ongeveer gelijk uitkomt met de Conroe processor (scheelt 1 week max). :Z

Wat voor nut heeft het systeem dan, op 1 weekje wachten steekt het toch niet hoop ik. :P

EDIT: volgende keer de hele thread GOED lezen... Brid zei het ook al 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door TetsuoShima op 11-07-2006 22:31 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
TetsuoShima schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:30:
Euhm, ben ik de enige die het opvalt dat de het moederbord in kwestie: p5b deluxe, ongeveer gelijk uitkomt met de Conroe processor (scheelt 1 week max). :Z

Wat voor nut heeft het systeem dan, op 1 weekje wachten steekt het toch niet hoop ik. :P

EDIT: volgende keer de hele thread GOED lezen... Brid zei het ook al 8)7
Ja idd, ik kan mij voorstellen dat je alvast een, Asus P5W DH Deluxe wil inslaan (die is al te koop), deze wordt ook nog wel is met een bios gelevert die niet core 2 duo ready is. Dan komt zo'n celli wel van pas hoor :p
Maar de p5b serie komt wat later, en ongeveer met de release van de core, en zal standaard core 2 duo ready zijn (logisch het is een p965 board).

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 12-07-2006 09:56 ]

Pagina: 1