iPod oplader zonder behoefte aan 220V

Pagina: 1
Acties:
  • 9.452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-07 09:43
De laatste tijd ben ik dus echt bijna wanhopig op zoek naar zo'n apparaat(je). Het maakt mij niet uit of het met een opwindmechanisme of met een zonnecel werkt, als het maar een werkt tegen een beetje fatsoenlijke prijs.

Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken op google en hier op GoT maar meestal levert dat niet veel op. Voor je mobiele telefoon is er genoeg te vinden, maar als het om je iPod gaat kom je meestal op een design ding uit van ruim 80E en dat vind ik toch net iets teveel. http://www.solio.com/v2/

Een ander grappig initiatief kwam ik hier nog tegen: http://geektechnique.org/index.php?id=236 Dit leek mij in eerste instantie ook wel erg interessant (vooral omdat wij ook al zo een zaklamp hebben >:) ) alleen nou bleek het dat je meer dan een half uur moest draaien voor een uurtje muziek. Ik zie het nog wel als optie maar dan wel echt als uiterste.

Op GoT vond ik dit (vrije recente) topic nog: Vraag: Zonnelader
Daar staat ook een oplader van de ANWB aangegeven alleen deze heeft geen USB uitgang als ik het zo goed zag. Dus die kan waarschijnlijk ook weggestreept worden.

Ik ben op dit moment toch wel erg hard op zoek naar een dergelijk apparaat. Vooral met vakantie (in de auto) is het toch wel fijn om verzekerd te zijn van muziek :) . Nu zijn er ook wel van die laders die je in je de aansteker van je auto kunt steken maar dan heb ik liever ook iets dat werkt als er even geen auto of lichtnet in de buurt is.

Hopelijk zijn er dus laders waar ik nog niets vanaf wist :)

Edit: We zijn er dus uit :P . Als je een goede zonnecellader wil die normaal 80E kost dan ren je nu naar de WE en hoop je dat ze nog op voorraad hebben zodat je er eentje voor 10E ! kunt kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Clox op 21-07-2006 20:38 ]

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 11:29
bij vodaphone is een zonneenergie lader te koop voor 40 euro. Das dezelfde van www.mySoldius.com. echter daar kost ie 80 dollar.
Ik heb em voor mijn pda in de bergen. Dit ding moet het doen ivm koers en nagivatie en GPRS en telefoon. Hoe telefoon vaak wegvalt. Maar dan kan ik nog koers enzo uitzetten. Het werkt goed!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Ik heb ook de soldius gekocht, maar dan voor maar 10 euro bij de WE hier in beverwijk. Werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
Die bij de vodafone klinkt wel interessant. Dat van de WE had ik ook al gehoord, alleen ivm werk kan heb ik pas zaterdag de mogelijkheid er te komen en dan zijn ze waarschijnlijk al uitverkocht :'(

Edit: @Klaasopurk: Is die zonnelader met USB? In de pdf staat nl dat die erop zit vanaf 'de nieuwe versie', maar is die van jou al de nieuwe?

[ Voor 28% gewijzigd door Clox op 12-07-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 12:45
Die Soldius ziet er goed uit, die ondersteund echt alles.
De stekker die je in het apparaat steekt is mini-usb, daarop komen dan de aansluitingen voor je telefoon d.m.v. een plugje.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Clox schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:14:
Die bij de vodafone klinkt wel interessant. Dat van de WE had ik ook al gehoord, alleen ivm werk kan heb ik pas zaterdag de mogelijkheid er te komen en dan zijn ze waarschijnlijk al uitverkocht :'(

Edit: @Klaasopurk: Is die zonnelader met USB? In de pdf staat nl dat die erop zit vanaf 'de nieuwe versie', maar is die van jou al de nieuwe?
ja hoor mini-USB zit erop. verder pluggen voor naar groter toe zoals ^^ zegt.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 13:53

jhu

Anoniem: 107960 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:10:
Ik heb ook de soldius gekocht, maar dan voor maar 10 euro bij de WE hier in beverwijk. Werkt goed :)
De WE is toch een kledingwinkel? Voor 10 Euro heb ik ook wel oren naar dit apparaat :)

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 22:04

b0p

Anoniem: 107960 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:10:
Kun je hier wat meer info over geven? Ik ben net bij een WE naar binnen gelopen om te kijken of ze de lader verkopen maar ik zag zo snel niets liggen. Ik vond het een beetje raar om in een kledingwinkel naar een zonnelader te vragen ;)

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
b0p schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 17:18:
[...]

Kun je hier wat meer info over geven? Ik ben net bij een WE naar binnen gelopen om te kijken of ze de lader verkopen maar ik zag zo snel niets liggen. Ik vond het een beetje raar om in een kledingwinkel naar een zonnelader te vragen ;)
ik denk dat je niet bij de WE moet zijn maar bij http://www.westlandenergie.nl/ afkorting is WE of bij de iemand anders. kijk eens http://www.detelefoongids...art=26&source=pagenumber0

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
Nee, het is wel echt de kledingwinkel WE. De broer van een vriendin van mij had er ook eentje gekocht voor 10E nadat hij voor meer dan 30E aan kleding had besteed daar. Zo was de actie volgens mij. Er staat alleen niks over op de site, maarja als je kleding nodig hebt en je ziet daar mssn wat leuks...30E is niet zoo veel voor kleding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 22:04

b0p

Ik heb dus inmiddels een Soldius 1 gekocht bij WE (de kledingwinkel!).

Mijn exemplaar komt van de vestiging in de koopgoot (Beurstraverse) in Rotterdam. Daar was de lader verkrijgbaar in zwart, limegroen, roze en blauw en van iedere kleur waren er meerdere op voorraad. Bij besteding van 30 euro aan kleding krijg je het pakket voor 10 euro. Los kost de Soldius 1 19,95 euro. Ik heb het apparaat los gekocht.

Er zitten meerdere "tips" bij: voor telefoons van SE, Siemens, Motorola en Samsung. Verder een USB-connector voor de iPod Shuffle en een dock connector voor andere iPod modellen. Op deze laatste connector zit een stickertje waar op staat dat de Photo en Mini ondersteund worden. Op de website van Soldius staat echter dat de Photo niet ondersteund wordt. Aangezien ik zelf een 60GB Photo heb ga ik dit morgen maar eens uitproberen.

Nu maar hopen dat de zon schijnt :)

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ook een Soldius 1 gehaald bij de WE voor 10 euro. Dus geen geld. Los is hij 24,95.

Het gaat om de soldius 1, zie link -> http://www.mysoldius.com/

Mijn Samsung telefoon wordt er prima mee opgeladen, zelfs een usb fannetje draait vlrijk z'n rondjes met het iPod Shuffle verloopje.

Nu heb ik m'n iPod G4 geprobeerd deze geeft wel aan dat hij gaat laden, maar er gebeurd zeer weinig. Even later krijg ik een icoontje van de batterij met een stekkertje. Volgens mij krijgt hij dus niet genoeg stroom.

Misschien dat hij het bij iemand anders wel doet, maar het lijkt mij voor een "grote" iPod niet voldoende om hem helemaal op te laden.

Edit:
Op de site staat dit models zelfs voor $109 !

[ Voor 7% gewijzigd door GloriX op 18-07-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Clox schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:14:
Een ander grappig initiatief kwam ik hier nog tegen: http://geektechnique.org/index.php?id=236 Dit leek mij in eerste instantie ook wel erg interessant (vooral omdat wij ook al zo een zaklamp hebben >:) ) alleen nou bleek het dat je meer dan een half uur moest draaien voor een uurtje muziek. Ik zie het nog wel als optie maar dan wel echt als uiterste.
Doordat er vanuit hier naar m'n site gelinkt was (dat project met die opwindlader voor een iPod), kwam ik erachter dat WE die solarpanels verkoopt en ik heb er vanmiddag eentje gekocht, in Groningen voor 9.95. De verkoopster wilde niet weten van een minimum bestedingsbedrag van 30 euro. Ik vroeg d'r in eerste instantie "deze mogen toch ook los verkocht worden voor 19.95?" ...maar ze wilde er niets van weten, 9.95 want dat stond op het bordje... tsja, dan moet je het zelf maar weten. 9.95 voor dit panel is echt een steal, ik ben er erg happy mee... 'ns kijken wat voor moois ik hier mee kan doen :-)

Dank voor de tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 15:45
(jarig!)
Thnx voor de tip!!
Verkoper gaf aan dat de korting alleen gold icm de aankoop van twee kledingstukken. Gelukkig wilde de vrouw voor mij (met twee kleidingstukken) mijn lader voorschieten! Scheelt toch weer de helft.
Voor 10 euro is het een koopje. Superapparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Anoniem: 61805 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:28:
[...]

Doordat er vanuit hier naar m'n site gelinkt was (dat project met die opwindlader voor een iPod), kwam ik erachter dat WE die solarpanels verkoopt en ik heb er vanmiddag eentje gekocht, in Groningen voor 9.95. De verkoopster wilde niet weten van een minimum bestedingsbedrag van 30 euro. Ik vroeg d'r in eerste instantie "deze mogen toch ook los verkocht worden voor 19.95?" ...maar ze wilde er niets van weten, 9.95 want dat stond op het bordje... tsja, dan moet je het zelf maar weten. 9.95 voor dit panel is echt een steal, ik ben er erg happy mee... 'ns kijken wat voor moois ik hier mee kan doen :-)

Dank voor de tip iig!
Hehe ik heb het weer dankzij jouw log, internet is toch een uitvinding he :+ .

Heb hem nu aan m'n T-mobile MDA hangen, werkt prima, maar hij moet dan wel ECHT in de volle zon liggen. Klinkt natuurlijk logisch, maar ik heb het der niet zo op om een apparaat vol in de zon te leggen (kabeltje is nogal kort). Maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met dat de MDA misschien wat meer nodig heeft.

Ik heb 19,95 euro betaald, waarschijnlijk dat ik in de winkel mensen op een idee heb gebracht want iedereen begon een showmodel meteen op te pakken toen ik hem kocht :P .

[ Voor 22% gewijzigd door Dukey op 20-07-2006 16:12 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
leg je iets over je mda heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
mooi :) Net naar WE mensstore in leiden (haarlemmerstraat) geweest en daar hadden ze ze ook. Ze staan bij de kassa en ze hebben ze in verschillende kleuren (zwart, blauw en lichtgroen). Ik kon ze gewoon voor 9,95 meekrijgen, no problem.. heb er dan ook maar direkt 2 genomen, zet ik ze wel parallel en dubbel de power :)

Oh ja, hij had nog een hele doos staan met die dingen, ik geloof een stuk of 20.

[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-07-2006 12:30 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik heb er sinds gisteren ook eentje :) Ik had toch nog kleding nodig en heb hem ook voor 9.95. Dat was in Hengelo, ze hadden alleen nog blauwe en zwarte.

Wat ik vanmorgen even heb uitgerekend: Om die 10 euro aan energie terug te winnen moet hij 2,8 jaar 24/7 in de volle zon liggen :P Maar tuurlijk, het is gewoon leuk en handig ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:46
Ik heb ook zo'n dingetje op de kop getikt bij de WE (en nog wat kleding uit de sale ;) ) en ik wil hem behalve voor mobiele telefoon eigenlijk ook voor een PDA gaan gebruiken (Medion MDPNA100 met GPS): alleen vraag ik me af of dat gaat werken: bij de specs achterop het apparaat staat: Input: 5V (DC) 2A, uit het zonnepaneeltje komt meer dan 5V (6.58V volgens de specs, en ook boven de 6V gemeten, maar dat is onbelast): heeft iemand hier ervaring mee? Is het te proberen of is er een kans dat ik meteen mn PDA frituur bij deze verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
RikTW schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:12:
Ik heb ook zo'n dingetje op de kop getikt bij de WE (en nog wat kleding uit de sale ;) ) en ik wil hem behalve voor mobiele telefoon eigenlijk ook voor een PDA gaan gebruiken (Medion MDPNA100 met GPS): alleen vraag ik me af of dat gaat werken: bij de specs achterop het apparaat staat: Input: 5V (DC) 2A, uit het zonnepaneeltje komt meer dan 5V (6.58V volgens de specs, en ook boven de 6V gemeten, maar dat is onbelast): heeft iemand hier ervaring mee? Is het te proberen of is er een kans dat ik meteen mn PDA frituur bij deze verschillen?
Wel try and error:p.

Wel meet eens even je voltage van je USB-poort op. Deze is ook niet gelijk aan 5 volt, hoewel dat wel zou moeten zijn. Ik heb mijn pda er ook op gehad en geen centje last. Maar moet zeggen dat ik het nog 1 keer gedaan heb.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Op het idee gebracht door dit topisch ben ik vanmorgen ook maar naar de WE in de koopgoot gefietst. Wat een puinzooi is het daar trouwens, hoop dat ze snel klaar zijn met verbouwen. Ze hadden er nog genoeg, alleen geen zwarte meer. Heb nu een proefopstelling gemaakt met de blauwe soldius + Adapt AD500 op de hoedenplank. Hoop dat ie overdag genoeg uren zon meepakt om hem onder spanning te houden zodat ie bijlaadt voor 's avonds. Normaal zat ie op de permanente 12v voor op mijn dashboard, als dit werkt kan dit wel eens een mooie oplossing zijn voor tijdelijke auto's. En voor een tientje wil ik ook niet zonder zitten :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
Heb er ook eindelijk eentje gehaald vandaag :) Was nogal bang dat ze ze niet meer hadden, maar dat viel erg mee (WE Eindhoven (Woensel)). Ik kon nog uit alle kleuren kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58862

RikTW schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:12:
Ik heb zelf 4 AA penlites met batterij houder en 4 pull-up weerstanden aan een usb poort gesoldeerd en vervolgens dit zaakje in een oude tape(stream)doosje gepropt. Werkt dus met 4x1,5 Volt. Ik haal er 3 volle laadbeurten uit en daarna kunnen de bats in je zaklamp of ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Jullie hebben het allemaal over verschillende kleuren. Maar de kleur maakt toch verder niks uit voor het aantal verloopstekkers of zo?
Het is toch puur wat je zelf mooi vind. Bij soldius zelf maakt het namelijk wel uit!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 12:39
Is er iemand die nog eentje voor zichzelf gaat halen en eentje voor mij wil meebrengen (en opsturen naar .be)? Op voorhand met paypal oid betalen is uiteraard mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 14:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

blowy schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:00:
Is er iemand die nog eentje voor zichzelf gaat halen en eentje voor mij wil meebrengen (en opsturen naar .be)? Op voorhand met paypal oid betalen is uiteraard mogelijk.
Ik heb een zwarte voor je meegenomen, E10, bonnetje voor de garantie zit er ook bij. richy2000_nl_2000 Aapje YAHOO punt CO punt UK

Ik zie je mailtje wel.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Nou ik heb er net ook nog 2 gehaald! Ik las dit topic twee weken geleden, een dag voordat ik op vakantie ging. Natuurlijk dacht ik vrolijk naast de pot te pissen, maar ze hebben ze nog steeds (hier in Den Bosch dan..

Heb net zelf maar even een usb-fan geknutseld en die draait prima! het is wel dat het heel even duurt voordat er iets gebeurt..

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 10-07 14:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

blowy heeft niet meer gereageerd, dus als iemand nog interesse heeft in die 2e mysoldius die ik voor hem mee had genomen, dan verneem ik dat graag!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17
Richard schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:58:
blowy heeft niet meer gereageerd, dus als iemand nog interesse heeft in die 2e mysoldius die ik voor hem mee had genomen, dan verneem ik dat graag!
Ik heb wel interesse, wel leuk speeltje.
je kan me mailen op martijn apenstaartje reinderink punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
topickickje : Weet iemand nog waar deze dingen in Nederland te verkrijgen zijn, of is iemand z'n soldius zat en wil ie em kwijt ?

De WE heeft ze op zeker niet meer..jammer de jammer...:(
Pagina: 1