Wat is dit?

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zojuist heb ik een oude computer bij iemand opgehaald, en bij thuiskomst gelijk de behuizing geopend.

Onderin de behuizing vind ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/temp/watisdit.jpg
De batterij is ter referentie.

Een vierkant staafje van vilt, bekleed met een soort zeer fijn metalen gaas, met aan een zijde een kleeflaagje. Iemand enig idee wat dit is?

De computer is een Compaq Deskpro EP (Celeron 400)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Iets niets boeiends :P
Zal wel iets van afstandsbewaardinggetje-unit zijn :)
Doet de PC het zonder (ik gok van wel) dan kun je dat ding lekker wegmieteren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"primitief" groot uitgevallen weerstandje?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geleidend stootkussentje

(linker-ding is een batterij :7 >:) )

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
bartgrefte schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:31:
"primitief" groot uitgevallen weerstandje?
Van vilt :P . Misschien als vocht-vanger :?

Verwijderd

Is een contact stripje/afscherming, ik heb ze wel zien zitten tussen het huisje en het deurtje van een tv-tuner op een tv kaart.(klein blikken doosje op de kaart waar het hele radio/v ontvangst gedeelte zit)
Ik vermoed dat het dingetje als zodanig is om ook te kunnen werken op hoge frequenties zoals RF frequenties in de radio/tv band.

Is ergens tussenuit gevallen, of je dat plekje ooit nog vind....

je zou moeten zoeken naar iets van een metalen huisje wat op het mobo of 1 van de kaarten zit, mogelijk is het om het huisje aan de massa van de kaart/mobo te leggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 22:38 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zie dat je meer problemen hebt ;)

[ Voor 49% gewijzigd door niels88 op 10-07-2006 22:39 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Hahaha, ja inderdaad!

Ik ben deze oude meuk niet gewend. :P

Op zich is het geen reet meer waard, maar ik vind het heerlijk om mee te prutsen en er een goed werkende server/prutspc van te maken. Het is dan zonde als ik door onkunde iets sloop.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
_assembler_ schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:32:
Geleidend stootkussentje

(linker-ding is een batterij :7 >:) )
Je hebt helemaal gelijk, dat soort kussentjes word veel in laptops gebruikt, om bepaalde metalen onderdelen te aarden.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Zoals al gezegd hierboven:
Een geleidend kussentje, dat waarschijnlijk ergens tussen de wand van de kast en het binnenwerk gezeten heeft. Geleidend i.v.m. aarding contact.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:41:
[...]

Hahaha, ja inderdaad!

Ik ben deze oude meuk niet gewend. :P

Op zich is het geen reet meer waard, maar ik vind het heerlijk om mee te prutsen en er een goed werkende server/prutspc van te maken. Het is dan zonde als ik door onkunde iets sloop.
Erg mooie houding :)

Op een oude fiets moet je het leren, door met oudere hardware om te gaan leer je echt hoe computers werken. En mocht je toevallig toch nog iets om zeep helpen, dan maakt het nog niet uit.

Dat gevalletje is gewoon een stootkussen, waarschijnlijk eentje die tussen de frame en deksel van de behuizing past. Ergste wat kan gebeuren als je hem weglaat is dat de deksel een beetje ratelt en/of meeresoneert met een of meerdere ventilatoren :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1