Hoe krijg ik deze cpu en koeler los?

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb vanavond een gratis Celeron 400 systeem opgehaald om mee te prutsen.

Nu wil ik dit systeem helemaal schoonmaken, en zit de enorme passieve CPU heatsink in de weg. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik de CPU en heatsink los zonder de boel te slopen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/temp/celeron1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/temp/celeron2.jpg

Verwijderd

die 2 "staanders" kan je opzij klikken en dan kan je de proc er zo uithalen. die heatsink haal je eraf met een föhn. (of met een stresstestje)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Oldskool! :P

Inderdaar de twee klepjes aan de zijkant naar beneden drukken, dan kun je de proc er zo met heatsink en al uit halen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb 'm los!

Ik dacht eerst dat ik de houdertjes aan de zijkant helemaal achterover moest klappen, netzoals bij geheugenbanken bijvoorbeeld.

Maar het was een kwestie van een het plastic een beetje wegbuigen/veren, waardoor de weerhaakjes op de heatsink vij kwamen te liggen, en dan omhoog trekken.

Bedankt voor alle hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat nou 'Oldskool' :?

Kijk, als de CPU nu bestaan had uit een PCB bord met meerdere losse IC's dat op een superlatieve 1MHz gedraaid had - dan zou het oldskool zijn :+

Dit is gewoon een Slot1 SEPP Celeron Mendocino in een Compaq Deskpro :z

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 10-07-2006 23:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

* Atlas slaat dion_b :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:48:
[...]

Wat nou 'Oldskool' :?

Kijk, als de CPU nu bestaan had uit een PCB bord met meerdere losse IC's dat op een superlatieve 1MHz gedraaid had - dan zou het oldskool zijn :+

Dit is gewoon een Slot1 SEPP Celeron Mendocino in een Compaq Deskpro :z
:o

:+

Ahummm, het is zo oldskool dat jij schijnbaar de correcte afkorting bent vergeten ;)

SECC is het, wat staat voor Single Edge Contact Cartridge (zie ook define:)

edit:
I stand corrected: het is idd SEPP, de "cartridgeloze" SECC variant. Hoewel de meeste definities ook de celerons "zonder cardridge" als SECC beschijven, mgoed.

/me had alleen "echte" SECC's in die tijd (en heb er volgens mij nog steeds een paar rondslingeren PII 400 oid)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 23:58 ]

Pagina: 1