Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit geweest van een Iaudio X5.
Deze werkt gewoon met een mappen structuur.
Je kan dan gewoon bv een hele map afspelen, je stelt in of hij submap/map of alles moet spelen

Ik zie echter dat andere spelers, bv Creative Zen , werken met ID3 tags.
Ik kan niet goed bepalen of dit prettig werkt

ok, De Id3 informatie werkt dan dus als info bron.
Je kan dan dus op artiest/ album oid sorteren
Ik luister echter veel radiopodcasts , welke veelal geen tags hebben, pakt ie dan bestandsnaam?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik gok dat je dan iets van <Unknown> ofzo op je display krijgt ?!

Maar waarom wil je via een "database" gaan werken op je MP3 speler ? Dan moet je altijd met zo'n speciaal programma werken elke keer als je iets wil toevoegen/verwijderen :/

* nero355 daarom Samsung J70 heeft met Firmware zonder MTP crap erop :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom wil je via een "database" gaan werken op je MP3 speler ? Dan moet je altijd met zo'n speciaal programma werken elke keer als je iets wil toevoegen/verwijderen
Ik snap niet wat je bedoelt?
Wat ik eigenlijk wíl, is gewoon een mappenstructuur, dat lijkt me het handigste
Maar omdat ik begrijp dat dus de Zen die gewoon negeert en kijkt naar id3 tag, vraag ik me af hoe dat zit met files zónder id3 tag..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:45:
Ik snap niet wat je bedoelt?
Wat ik eigenlijk wíl, is gewoon een mappenstructuur, dat lijkt me het handigste
Maar omdat ik begrijp dat dus de Zen die gewoon negeert en kijkt naar id3 tag, vraag ik me af hoe dat zit met files zónder id3 tag..
De Zen houdt dus een database bij elke keer als jij iets kopieert doordat het een MTP device is en een soort schil om Verkenner heen installeert waardoor elke MP3 gaat die jij kopieert erop !!

Het is dus geen UMS(USB Mass Storage) Device zoals een iAudio of mijn J70 :)

Bij een iPod moet je bijvoorbeeld met iTunes werken en Sony heeft ook nog een of ander eigen ding net als bijvoorbeeld de SonyEricsson telefoons zoals de W800i.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
aha..dank.. Dat is natuurlijk ook vanwege DRM , rechten gedoe./.

Maar nog geen antwoord op mijn vraag wat ie doet met files zonder tag...?
Weet iemand dat?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 21:36
Over de Zen kan ik helaas niks zeggen, maar ik heb een iRiver H10 die volgens mij op ongeveer dezelfde manier werkt.
Er is een database waarbij wordt gekeken naar ID3 tags. Je kan hierdoor sorteren op Artiesten, Titels, Albums en Genres. Dit is natuurlijk handig als al je ID3 tags kloppen, maar er is ook een Browser functie waardoor je gewoon door mappen kan bladeren en dus niet naar de ID3 tags wordt gekeken. Zelf gebruik ik altijd de database omdat ik geen mappen heb en al m'n tags kloppen, maar het kan dus allebei.
Je krijgt bij de speler het programma iRiver Plus waarmee je muziek op je iRiver kan zetten. Je kan dit ook gewoon via Verkenner doen (wel UMS dus) maar dan wordt de Database in je speler niet bijgewerkt. Om ervoor te zorgen dat je Databse wel up-to-date is moet je dus via iRiver Plus (of een ander gratis programma waar ik de naam zo niet van weet) je muziek op je speler zetten, of dit via Verkenner doen maar vervolgens iRiver Plus openen en op Update Database klikken zodat je Database in je speler weer in orde is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:52:
aha..dank.. Dat is natuurlijk ook vanwege DRM , rechten gedoe./.

Maar nog geen antwoord op mijn vraag wat ie doet met files zonder tag...?
Weet iemand dat?
Het zou wel kunnen ja, maar het kan ook zijn dat ie de file gewoon niet laat zien. Ik denk dat het van de speler afhankelijk is. Als je het hebt over de Creative Zen, vraag het dan even in het Creative Zen topic :)
Pagina: 1