![]() |
Welkom bij de veertiende foto-opdracht. De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Transport |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld Foto-opdracht week 27 - Abstract |
En de aftrap:

Moiré komt van het verkleinen en krijg ik met geen mogelijkheid weg (alle tips welkom
).

Moiré komt van het verkleinen en krijg ik met geen mogelijkheid weg (alle tips welkom
'Aftrap'? Da's eerder een trap afdjengizz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:56:
En de aftrap:
[afbeelding]
Moiré komt van het verkleinen en krijg ik met geen mogelijkheid weg (alle tips welkom).
De compositie vind ik op zich wél wat hebben, alleen is naar mijn mening is het contrast iets té donker. Jammer...
Ik zal mijn bijdrage er ook maar eens snel bijzetten!
[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 10-07-2006 19:11 . Reden: Typo... ]
Ik vind het meer een abstracte foto
, maaruh: mooie foto, leuk standpunt van de camera en opstappende "passagier" door de langere sluitertijd mooi onscherp.
Anoniem: 176921
Vanmiddag gemaakt in Rotterdam-Zuid.

groot formaat
Weet iemand hoe je die kartelrandjes kan voorkomen bij lijnen? Zowel bij het verkleinen als bij het maken van de foto.

groot formaat
Weet iemand hoe je die kartelrandjes kan voorkomen bij lijnen? Zowel bij het verkleinen als bij het maken van de foto.
Hmm, ik krijg een leuk idee voor deze opdracht... Kijken of het me lukt deze week
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
@djengizz: De aftrap is altijd link. Je idee is goed, maar qua uit/afwerking had ik van jou meer verwacht - wat zowel een compliment is als een beetje kritiek, op deze inzending.
@MissApollyon: Als die fietstassen vol hadden gezeten met de weekboodschappen (prei er boven uitstekend ofzo) had ik hem beter gevonden. Speciaal voor jou de mooiste trein ter wereld (buiten mededinging, want archieffoto -1 week oud).
@MissApollyon: Als die fietstassen vol hadden gezeten met de weekboodschappen (prei er boven uitstekend ofzo) had ik hem beter gevonden. Speciaal voor jou de mooiste trein ter wereld (buiten mededinging, want archieffoto -1 week oud).
93247
Ik ga zeker ook een foto plaatsen, zodra mijn FTP niet meer van slag is...
[ Voor 95% gewijzigd door 93247 op 11-07-2006 02:50 . Reden: Slechte FTP??? ]
@djengizz: Mooi hoor! Goed onscherp ook, daar onderaan. Verder ben ik het met Toff eens: Qua compositie vind ik 'm net wat minder, de kijkhoek stoort me een beetje. Recht van boven had ik 'm misschien mooier gevonden, maar ik kan me voorstellen dat dat in de spits wat lastig is. Maar, al met al vind ik het een mooie aftrap, en ik had ook niet anders verwacht natuurlijk
. Zoefff heeft trouwens niet zo lang geleden een topic gehad over resizen en rare effecten, misschien dat je daar iets aan hebt: [rml][ Photoshop] Resizen met LED-scherm op achtergrond[/rml].
@MissApollyon: Mooie foto van Rotterdam, maar ik vind 'm niet zo goed in 'Transport' passen. De fietser (waar het volgens mij om draait ?) staat allesbehalve centraal, lijkt eigenlijk meer een figurant zo. Als het om de trein/tramkabels gaat die ik nog zie hangen moet je die toch ook wat meer benadrukken op de een of andere manier, vind ik. Verder: De kartelrandjes kun je maar weinig aan doen, een hoger kwaliteitsniveau bij je JPG-compressie kiezen helpt wel, maar je blijft natuurlijk altijd een schuine lijn in een recht raster (je scherm) zetten, dus ergens heb je kartels.
@MissApollyon: Mooie foto van Rotterdam, maar ik vind 'm niet zo goed in 'Transport' passen. De fietser (waar het volgens mij om draait ?) staat allesbehalve centraal, lijkt eigenlijk meer een figurant zo. Als het om de trein/tramkabels gaat die ik nog zie hangen moet je die toch ook wat meer benadrukken op de een of andere manier, vind ik. Verder: De kartelrandjes kun je maar weinig aan doen, een hoger kwaliteitsniveau bij je JPG-compressie kiezen helpt wel, maar je blijft natuurlijk altijd een schuine lijn in een recht raster (je scherm) zetten, dus ergens heb je kartels.
@Toff: wat had volgens jou qua uit/afwerking beter gekund? (jammer van die 'archief-trein' btw: typische randstedelijk plaatje).
@Dannr: Spits of drukte was niet echt een excuus. Ik heb gewoon een kwartiertje gecruised op de roltrappen in de plaatselijke V&D (levert trouwens aardig wat vreemde blikken op
). Ik weet ook niet precies waarom ik deze plaat heb gekozen. Ik had verschillende varianten: van onder naar boven, met meer mensen (er helemaal op), zonder blur, etc. Deze vond ik zelf wel wat hebben en kwam er i.c.m. de harde bewerking voor mij het lekkerste uit.
De kijkhoek heeft ook een praktische reden: aangezien mijn handheld technieken niet zo geweldig zijn (door alle espresso's?) had ik bij deze sluitertijden het randje nodig om m'n camera op te stabiliseren.
Het topic wat je aanhaalt herinnerde ik me nog en ik heb dezelfde opties als Zoefff geprobeerd zonder succes maar nu ik het opnieuw doorlees zie ik nog wat tips over andere resize algoritmen. Tnx, ga ik proberen (zag trouwens ook dat PhaseOne een DeMoirize filter heeft).
@MissApollyon: Frisse plaat. Jammer dat de focus niet helemaal op de fietser zit en voor de rest ga ik mee met bovenstaand commentaar.
@Dannr: Spits of drukte was niet echt een excuus. Ik heb gewoon een kwartiertje gecruised op de roltrappen in de plaatselijke V&D (levert trouwens aardig wat vreemde blikken op
De kijkhoek heeft ook een praktische reden: aangezien mijn handheld technieken niet zo geweldig zijn (door alle espresso's?) had ik bij deze sluitertijden het randje nodig om m'n camera op te stabiliseren.
Het topic wat je aanhaalt herinnerde ik me nog en ik heb dezelfde opties als Zoefff geprobeerd zonder succes maar nu ik het opnieuw doorlees zie ik nog wat tips over andere resize algoritmen. Tnx, ga ik proberen (zag trouwens ook dat PhaseOne een DeMoirize filter heeft).
@MissApollyon: Frisse plaat. Jammer dat de focus niet helemaal op de fietser zit en voor de rest ga ik mee met bovenstaand commentaar.
Anoniem: 53805
@ Djengizz
Fantastische plaat... ik vind het standpunt juist top, mooi met de leesrichting mee... geeft net meer diepte op een of andere manier dan dat tie van de andere kant genomen zou zijn. Kleurcorrectie is ook super...
Ik had alleen de 'stipjes' rechts boven de roltrap in het donkere gedeelte verwijdert.
Fantastische plaat... ik vind het standpunt juist top, mooi met de leesrichting mee... geeft net meer diepte op een of andere manier dan dat tie van de andere kant genomen zou zijn. Kleurcorrectie is ook super...
Ik had alleen de 'stipjes' rechts boven de roltrap in het donkere gedeelte verwijdert.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 53805 op 11-07-2006 10:52 ]
@djengizz: Hij is gewoon iets minder strak als wat we van je gewend zijn. Je geeft zelf al aan moiré en blur, waarbij ik de blur voor bewegingsonscherpte hield, wat niet eens zo gek is , als je op dat randje hebt gesteund, want dat trilt nogal volgens mij. Was flitsen geen optie? Vaak zit er boven een roltrap nog een, waar je mooi tegen kan bouncen, al zal je de kleur dan wel moeten corrigeren.
btw: die archief-trein was maar een bijvangst van een wandeling. Die ga ik nog eens overmaken als het echt helder is, met een mooie wolkenlucht erboven.
edit: wbt die kleur bedoel ik dat je waarschijnlijk via een niet-wit vlak zou flitsen, wat wel gecorrigeerd zou moeten worden dan.
btw: die archief-trein was maar een bijvangst van een wandeling. Die ga ik nog eens overmaken als het echt helder is, met een mooie wolkenlucht erboven.
edit: wbt die kleur bedoel ik dat je waarschijnlijk via een niet-wit vlak zou flitsen, wat wel gecorrigeerd zou moeten worden dan.
[ Voor 11% gewijzigd door Toff op 11-07-2006 23:36 ]
Oké dat is duidelijk.Toff schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:32:
Hij is gewoon iets minder strak als wat we van je gewend zijn. Je geeft zelf al aan moiré en blur, waarbij ik de blur voor bewegingsonscherpte hield, wat niet eens zo gek is , als je op dat randje hebt gesteund, want dat trilt nogal volgens mij. Was flitsen geen optie? Vaak zit er boven een roltrap nog een, waar je mooi tegen kan bouncen, al zal je de kleur dan wel moeten corrigeren.
De bewegingsonscherpte is trouwens beweging v/h onderwerp (ook de onderste treden zijn bewogen omdat ze al aan het inschuiven zijn). De plaat is redelijk scherp alleen niet op heel veel plaatsen
Flitsen was natuurlijk een optie maar ik wilde juist een lange sluitertijd en de beweging niet bevriezen. Het verhaal over kleurcorrectie snap ik niet helemaal. Niet dat het wat uitmaakt want ik schiet toch in RAW en bewerk tegenwoordig zelden foto's met een natuurlijke witbalans (en daarbij geeft mijn flitser ook nog eens zijn flits temperatuur door aan de camera voor witbalans correctie).
@djengizz
Ik vind het een lekkere plaat. Goed orgineel onderwerp, en lekkere toning.
Verder niet veel commentaar je zou bij mij iig hoog komen door de orginaliteit.
De moire neem ik voorlief, tis blijkbaar erg lastig om daar bij een resize vanaf te komen.
@MissApollyon
Deze foto doet me eigenlijk niet echt veel. Het onderwerp zou de fietser moeten zijn, maar door het blauwe hekwerk in het midden is dat meer de eyecatcher van je foto. Ik zou de foto een paar meter verder hebben gemaakt waardoor je iig van het hekwerk afbent. Verder zou de fietser wel iets meer de ruimte mogen hebben, en als dat kan ook een punt waar de persoon naartoe fietst. Hij fietst nu meteen uit je beeld.
Wat je vaak bij mensen en dieren hebt dat je de lijnen van het oog volgt, dus als de persoon naar links kijkt, je hem aan de rechterkant van de foto zet, dat zou hier ook wel vantoepassing zijn denk ik.
Ik vind het een lekkere plaat. Goed orgineel onderwerp, en lekkere toning.
Verder niet veel commentaar je zou bij mij iig hoog komen door de orginaliteit.
De moire neem ik voorlief, tis blijkbaar erg lastig om daar bij een resize vanaf te komen.
@MissApollyon
Deze foto doet me eigenlijk niet echt veel. Het onderwerp zou de fietser moeten zijn, maar door het blauwe hekwerk in het midden is dat meer de eyecatcher van je foto. Ik zou de foto een paar meter verder hebben gemaakt waardoor je iig van het hekwerk afbent. Verder zou de fietser wel iets meer de ruimte mogen hebben, en als dat kan ook een punt waar de persoon naartoe fietst. Hij fietst nu meteen uit je beeld.
Wat je vaak bij mensen en dieren hebt dat je de lijnen van het oog volgt, dus als de persoon naar links kijkt, je hem aan de rechterkant van de foto zet, dat zou hier ook wel vantoepassing zijn denk ik.
Anoniem: 176921 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:46:
Vanmiddag gemaakt in Rotterdam-Zuid.
[afbeelding]
groot formaat
offtopic:
is dat toevallig bij een Kwik-Fit filiaal ?, die straat komt me bekend voor
is dat toevallig bij een Kwik-Fit filiaal ?, die straat komt me bekend voor
Transport. Ik moest eerder aan het transport van gassen, vloeistoffen en andere zaken denken, dan aan het vervoer van mensen of goederen.

groot
origineel
Ik vind de foto van MissApollyon verder erg mooi qua kleur. Alleen de relatie tot het onderwerp wat minder. Deze is namelijk wel aanwezig maar staat nauwelijks centraal.

groot
origineel
Ik vind de foto van MissApollyon verder erg mooi qua kleur. Alleen de relatie tot het onderwerp wat minder. Deze is namelijk wel aanwezig maar staat nauwelijks centraal.
[ Voor 18% gewijzigd door TRG op 11-07-2006 20:56 ]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Titel: I love

@TRG: Het is inderdaad iets anders dan het vervoeren van mensen, maar ik kan niet echt zeggen dat ik de foto mooi vind. Het origineel vind ik eigenlijk beter.

@TRG: Het is inderdaad iets anders dan het vervoeren van mensen, maar ik kan niet echt zeggen dat ik de foto mooi vind. Het origineel vind ik eigenlijk beter.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
@ Toff... zooo, toffe foto van die trein met skyline erachter en koeien ervoor. Van waar is die foto gemaakt, ik kan hem niet plaatsen namelijk, maar vind het wel een hele mooie plek.
@ ProVine ... Dit is de Strevelsweg met verlengde Breeweg... als je rechtdoor rijdt, kom je op de brug langs de Kuip. Geen idee of er een kwitfit zit, maar volgens mij niet.
Bedankt iedereen voor de reacties en uitleg. Ik denk dat ik het ook wel met jullie eens bent. De fietser staat er niet helemaal lekker op, maar ik kreeg hem er helaas niet anders op om dezelfde foto te kunnen nemen.
@ ProVine ... Dit is de Strevelsweg met verlengde Breeweg... als je rechtdoor rijdt, kom je op de brug langs de Kuip. Geen idee of er een kwitfit zit, maar volgens mij niet.
Bedankt iedereen voor de reacties en uitleg. Ik denk dat ik het ook wel met jullie eens bent. De fietser staat er niet helemaal lekker op, maar ik kreeg hem er helaas niet anders op om dezelfde foto te kunnen nemen.
@MissApollyon: Ongeveer halverwege tussen Delft en Kethel (Schiedam) op de Harreweg. Problemen bij deze foto zijn op het moment: Smog (het zicht is niet optimaal en hoe groter de afstand hoe minder scherp zicht), Licht (hiervandaan heb je in principe tot de avond tegenlicht) en Warmte (de lucht trilt echt ongelofelijk op een warme dag). Het vinden van "de" plek en het wachten op een trein is het eenvoudigst.
deze heb ik vanavond gemaakt, vanaf ongeveer dezelfde plek. Er was iets meer helderheid (lees Erasmus op de gevel), maar de trein wordt nog behoorlijk vervormd door de warme lucht dicht bij de grond. Verder is de kleur iets te warm (21.00 uur).
Eigenlijk zou ik het eens vroeg in de morgen moeten proberen, maarja, ik ben een nachtdier...
deze heb ik vanavond gemaakt, vanaf ongeveer dezelfde plek. Er was iets meer helderheid (lees Erasmus op de gevel), maar de trein wordt nog behoorlijk vervormd door de warme lucht dicht bij de grond. Verder is de kleur iets te warm (21.00 uur).
Eigenlijk zou ik het eens vroeg in de morgen moeten proberen, maarja, ik ben een nachtdier...
dat die camera's tegenwoordig zelfs al direct een dropshadow onder je foto plakken zeg....93247 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 05:40:
Daar gaat 'ie dan, met trots presenteer ik de door mij met mijn gloednieuwe Samsung Pro815 gefotografeerde vuilniswagen, hier gaat het dus over afvaltransport. De foto is direct van de camera![]()
[afbeelding]
Grote uitvoering (+3,66 MB, JPG)
@ Toff... bedankt voor de uitleg. Ik vind de eerste foto mooier kwa compositie en de koeien staan er duidelijker op, wat weer mooi contrasteerd met de grote stad erachter. S ochtends fotograferen is voor mij ook echt een probleem.
Als ik wakker ben, heb ik eerst nog ff tijd nodig om bij tekomen...moet er niet aan denken om gelijk op stap te gaan voor te fotograferen. Meestal krijg ik in de middag pas zin om erop uit te trekken. Ben ook meer een nachtmens.
Als ik wakker ben, heb ik eerst nog ff tijd nodig om bij tekomen...moet er niet aan denken om gelijk op stap te gaan voor te fotograferen. Meestal krijg ik in de middag pas zin om erop uit te trekken. Ben ook meer een nachtmens.
Inderdaad, best een grappige foto, maar die border..HunterPro schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 05:53:
[...]
dat die camera's tegenwoordig zelfs al direct een dropshadow onder je foto plakken zeg....

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
93247
Ja, maar dat is een klein voorbeeldfoto'tje ter illustratie, zoiets kan je natuurlijk nauwelijks beoordelen, toch?.Garyu schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:52:
[...]
Inderdaad, best een grappige foto, maar die border..
Ik ben in de veronderstelling dat mensen in dit topic wel beter weten
http://marcel.beugelsdijk.net/got/week28_s.jpg
Weer eens wat anders...
Voldoet niet echt aan het minimale niveau dat we hier verwachten. Zie ook het commentaar van anderen hieronder...
Weer eens wat anders...
Voldoet niet echt aan het minimale niveau dat we hier verwachten. Zie ook het commentaar van anderen hieronder...
[ Voor 53% gewijzigd door Grrrrrene op 14-07-2006 21:23 ]
\o/
Nou, dat heb je bij mij verkeerd dan. Ik ga geen 3+ MB downloaden om een foto te bekijken. Dat doe ik wel als ik hem als achtergrond in wil stellen. Een foto moet gewoon op 600px breedte kloppen93247 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:33:
[...]
Ja, maar dat is een klein voorbeeldfoto'tje ter illustratie, zoiets kan je natuurlijk nauwelijks beoordelen, toch?.
Ik ben in de veronderstelling dat mensen in dit topic wel beter wetenen kijken naar de originele afbeelding.
@George07: Ja, je hebt een "bijzonder" transport gefotografeerd, maar de foto zelf is niet echt bijzonder IMO. Tien minuten aan de Voltaweg (Delft) levert een betere plaat op, schat ik. Het nut van een "Grote uitvoering (+3,66 MB, JPG)" is zeer beperkt. Op zich heb ik er geen moeite mee als een foto wat groter is, als file, maar mijn scherm is maar 1280x1024 pixels en ik zie een foto toch liever in 1 keer op mijn scherm.
@oXygeN: Een beetje hetzelfde verhaal. Natuurlijk is datatransport aardig gevonden (hoewel voor een tweaker ietwat voordehandliggend), maar de foto zelf boeit niet (tenminste, mij niet). Ik hoef hem iig niet aan mijn muur.
@oXygeN: Een beetje hetzelfde verhaal. Natuurlijk is datatransport aardig gevonden (hoewel voor een tweaker ietwat voordehandliggend), maar de foto zelf boeit niet (tenminste, mij niet). Ik hoef hem iig niet aan mijn muur.
Deze foto heeft veel potentieel maar je moet hem toch iets meer aandacht schenken denk ik. Je horizon ligt in het midden en dat maakt de foto een beetje saai, ook is hierdoor de lantaarnpaal afgehakt en dat is niet mooi. Daarnaast vind ik ook de lensflares niet mooi. Lensflares kunnen soms mooi zijn maar nu zijn het gewoon 2 witte vlekken.O.D.Smolik schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 02:04:
Afslag/oprit bij de snelweg A28 in zwart/wit.
Origineel
Ik neem aan dat je dit met een statief geschoten hebt? Waarom kies je dan zo'n hoge ISO waarde? Het stikt van de ruis.
Mhh, dit is niet echt de bedoeling van dit topic denk ik. Dit is toch niet testcase-, laat staan showcasewaardig. Zoals mijn voorganger al zei, het onderwerp is aardig maar je uitvoering is slecht.oXygeN schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:38:
http://marcel.beugelsdijk.net/got/week28.jpg
Weer eens wat anders...
Probeer ten eerste eens je compositie te veranderen, foto van de achterkant met de kabeltjes? Foto van de zijkant? Onderwerp niet in het midden en als je dat wel doet, zorg dan voor symmetrie. Probeer daarnaast alsjeblieft de foto scherp te krijgen, dat is toch niet moeilijk?
[ Voor 43% gewijzigd door Josh op 14-07-2006 21:39 ]
Sorry hoor, maar ik geloof niet dat jij het helemaal snapt, ik kan me sommige commentaren wel voorstellen maar wat jij zegt slaat voor het overgrote deel echt werkelijk nergens op, denk eerst even na voordat je wat zegt over scherpte en over het feit of ie wel of niet onderbelicht is.
\o/
Scherpte en belichting zijn inderdaad wel redelijk in orde. Alleen datgene dat echt zou moeten boeien, het onderwerp en de compositie, kan ook mij niet zo bekoren in deze foto.
Anoniem: 111610
Ik ben het er anders wel redelijk mee eens. Vind 't totaal geen spannende foto. Niet beledigend bedoeld maar 't lijkt bijna op een snapshotje om op een technisch forum te laten zien welke ledjes wel en welke niet branden... En wat is dat wit/grijze aan de onderkant? Kan het niet helemaal thuisbrengen.oXygeN schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:43:
Sorry hoor, maar ik geloof niet dat jij het helemaal snapt, ik kan me sommige commentaren wel voorstellen maar wat jij zegt slaat voor het overgrote deel echt werkelijk nergens op, denk eerst even na voordat je wat zegt over scherpte en over het feit of ie wel of niet onderbelicht is.
Anoniem: 11193
een voorbeeldje, niet van mij maar erg toepasselijk.
http://www.maerskline.com...paigns/photo50_runner-up9
Het is wel de bedoeling eigen foto's in te zenden, daarom ff URL van gemaakt
http://www.maerskline.com...paigns/photo50_runner-up9
Het is wel de bedoeling eigen foto's in te zenden, daarom ff URL van gemaakt
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 14-07-2006 21:21 ]
Ik nam juist de moeite om je advies te geven want ik had ook simpel kunnen zeggen (zoals anderen) dat het nergens op lijkt en dat het een 'snapshotje' is. Dat ik dus dingen zeg die nergens op slaan vind ik onterecht gezegd. De foto is wel degelijk onscherp (of het nou door jouw focus komt of door een slechte lens weet ik niet) en bovenin de foto is hij ook onderbelicht. Mijns inziens heb ik niets teveel gezegd en ik neem ook geen woorden terug.oXygeN schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:43:
Ik wil nog wel even nadruk leggen op het feit dat ik niet je foto af probeer te kraken maar dat ik je gewoon een adviesje wil geven. In de topicstart heb je als het goed is kunnen lezen dat je foto's showcasewaardig moeten zijn, dat is jouw foto nou eenmaal verre van.
Hier is de foto van mij die jullie af kunnen kraken

[ Voor 11% gewijzigd door Josh op 14-07-2006 21:03 ]

Deze past op vele manieren wel in het onderwerp.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Heb je bewust voor die desaturation gekozen? Zou je het origineel ook willen posten?
Jammer dat je geen dreigende lucht erbij kreeg
dan was die desaturatie heeel mooi uitgekomen, nu vind ik het niet geslaagd. Misschien nog wat tweaken in photoshop?
Jammer dat je geen dreigende lucht erbij kreeg
[ Voor 51% gewijzigd door Josh op 14-07-2006 21:18 ]
Is bewuste keuze geweest, ja. Kleuren van mijn Powershot A40 durven nogaleens flets uitkomen en dan geeft desaturate, zeker op foto's zoals deze, een leuk effectGsJosh schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:10:
Heb je bewust voor die desaturation gekozen? Zou je het origineel ook willen posten?
Het origineel komt er aan
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Hmm, ik vind het er wel raar uit zien, het is _bijna_ zwart wit, maar toch niet... Niet echt mijn smaak dan
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
@GsJosh:Zoals je zelf al aangeeft, jammer van die plantjes. Die linker was eenvoudig weg te croppen geweest en die voor de overwegend zwarte voorkant van de metro had je heel simpel kunnen clonestampen ofzo. Waarom heb je dat niet gedaan?
Verder eindigt het treinstel nogal abrupt. Hoewel ik meestal tegen borders ben, zou ik er hier haast een wensen... Op de een of andere manier mis ik de rest van de het voertuig, je geeft hem de lengte van een bus zo.
.
Verder eindigt het treinstel nogal abrupt. Hoewel ik meestal tegen borders ben, zou ik er hier haast een wensen... Op de een of andere manier mis ik de rest van de het voertuig, je geeft hem de lengte van een bus zo.
Kan je dat uitleggen? Ik vind dat grauwe wel wat hebben trouwens, maarja, ik ben nu eenmaal een rareTomSwinnen schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:09:
[afbeelding] Deze past op vele manieren wel in het onderwerp.
De fiets spreekt voor zich. Dan heb je de weg. En dan laatst, maar dat zie je niet als je het ginds niet kent maar de lichtpalen op de achtergrond, dat zijn er van een brug waarop de autostrade loopt. Vandaar drie links met Transport.Toff schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:17:
Kan je dat uitleggen? Ik vind dat grauwe wel wat hebben trouwens, maarja, ik ben nu eenmaal een rare.
[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 15-07-2006 01:24 ]
Het origineel met weggesoepte plantjes, zonder crops...Toff schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:17:
@GsJosh:Zoals je zelf al aangeeft, jammer van die plantjes. Die linker was eenvoudig weg te croppen geweest en die voor de overwegend zwarte voorkant van de metro had je heel simpel kunnen clonestampen ofzo. Waarom heb je dat niet gedaan?
[...]
Kan je dat uitleggen? Ik vind dat grauwe wel wat hebben trouwens, maarja, ik ben nu eenmaal een rare.

Zo vind ik hem stukken beter, eigenlijk
Hele verbetering inderdaad! Strepen in de lucht versterken het beeld ook nog eens.
Het valt me nu pas op dat ie een graadje naar links overhelt (referentie: kolom van het gebouw).
Het valt me nu pas op dat ie een graadje naar links overhelt (referentie: kolom van het gebouw).
Klopt, met de meetlat ernaast merk je dat inderdaadToff schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:29:
Hele verbetering inderdaad! Strepen in de lucht versterken het beeld ook nog eens.
Dit weekend zijn ze op de A2 hier in de buurt het asfalt aan het vervangen en ben ik met Orion84 gaan kijken bij het viadukt van afslag 24 waar ze rond 11:30 aan het werken waren. We gaan later vandaag kijken of de foto's goed genoeg zijn voor een duo-testcase, maar daar wil ik wat meer tijd voor nemen om alle foto's goed te bekijken.
Mijn aandeel in de foto-opdracht van deze week is dubbel toepasselijk. Het is het transport van asfalt in de asfalteermachine, wat later weer wordt gebruikt voor het transporteren van vele auto's en vrachtwagens

De foto is geschoten met mijn Fuji S9500 op ISO100. De rest van de info staat in de foto. Verder is de foto iets gecropped vanwege de berm aan de overkant en is de curve licht aangepast om de kleuren wat duidelijker te maken.
Mijn aandeel in de foto-opdracht van deze week is dubbel toepasselijk. Het is het transport van asfalt in de asfalteermachine, wat later weer wordt gebruikt voor het transporteren van vele auto's en vrachtwagens

De foto is geschoten met mijn Fuji S9500 op ISO100. De rest van de info staat in de foto. Verder is de foto iets gecropped vanwege de berm aan de overkant en is de curve licht aangepast om de kleuren wat duidelijker te maken.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
http://www.web-straat.be/stuff/broek/001c.jpg - in kleurGsJosh schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:10:
http://www.web-straat.be/stuff/broek/001d.jpg - in Z/W
Transport via water.

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
[ Voor 29% gewijzigd door Laurens op 15-07-2006 18:09 ]

Heb geprobeerd het transporteren ansich vast te leggen en daarbij meteen het transportmiddel zelf mee te nemen, hoop dat het een beetje overkomt
Tof gedaan, station Amersfoort toevallig?Kheldar schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:20:
[afbeelding]
Heb geprobeerd het transporteren ansich vast te leggen en daarbij meteen het transportmiddel zelf mee te nemen, hoop dat het een beetje overkomt.
Welke sluitertijd en diafragma?
Mijn aandeel; niet hiervoor gemaakt, wel vandaag!
Mijn aandeel; niet hiervoor gemaakt, wel vandaag!

[ Voor 4% gewijzigd door Siparti op 15-07-2006 21:28 ]
Had het diafragma vol dichtgegooid op f/22 en in dit shot zorgde dat voor een sluitertijd van 1/10s (bij ISO 100 en een brandpuntsafstand van 17mm). De IQ is jammer genoeg niet heel denderend, dit komt door die gebogen ruiten in de nieuwe dubbeldekkers. Gelukkig valt dat in webformaat niet heel erg opSiparti schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:28:
Welke sluitertijd en diafragma?
Is het nog een speciaal soort 'transport'-schip?
Hoort die paal met dat wiel bijvoorbeeld bij het schip, of staat die ervoor? Foto is namelijk op de voorgrond wel erg donker (wat vast komt door het enorme contrast tussen de witte opbouw met de zon er vol op en de rest van het zwarte schip in de schaduw).
Nee, je ziet iets wat niet klopt en je vindt uiteindelijk iets met de meetlat... Denk nou niet dat ik alle foto's hier met een vergrootglas op dit soort dingen zit te controleren. Jouw foto leek scheef en de "meetlat" bevestigde dat. That's all, no worries mate!GsJosh schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:44:
[...]
Klopt, met de meetlat ernaast merk je dat inderdaad.
Een fiets zonder iets is geen transport, hooguit een transportmiddel (maar dan wil ik er wel iemand op zien fietsen, liefst met een HELEBOEL bagage). Een weg zonder iets is nog minder dan een fiets... Ik maak een mooie foto van de lucht en roep: "vervoer door de lucht"? De door jou genoemde "autostrade" zie ik ook echt niet op de foto. Ik zag het echt niet, dus neem niet te snel iets als "voor zich sprekend".TomSwinnen schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 01:23:
[...]
De fiets spreekt voor zich. Dan heb je de weg. En dan laatst, maar dat zie je niet als je het ginds niet kent maar de lichtpalen op de achtergrond, dat zijn er van een brug waarop de autostrade loopt. Vandaar drie links met Transport.
Mijn eigen bijdrage van deze week komt helaas in het gedrang. Dit weekend rijden er geen treinen tussen R'dam en Delft vv wegens onderhoud, dus een verbetering van deze eerdergenoemde archieffoto zit er niet in en stuifmeeltransport is me iets te vergezocht. Ik heb nog een idee over, maar dat vereist flink wat werk...
Toff, met welk slecht been ben jij uit bed gestapt, man? Doe eens kalm aan, slecht voor je bloeddruk. Als je zou moeten redeneren zoals jij doet, dan zijn de helft van de foto's hier geen transport.
Een transportmiddel ìs transport. Of waar gebruik jij anders je fiets voor? Voor mee te gooien?
Een transportmiddel ìs transport. Of waar gebruik jij anders je fiets voor? Voor mee te gooien?
Hé Tom, ik probeer gewoon uit te leggen wat ik wel/niet zie hoor! Mijn bloeddruk is prima, dank je en dat er meer foto's niet (helemaal) deugen, daar heb je gelijk in
.
btw: ik gebruik mijn fiets alleen recreatief...
btw: ik gebruik mijn fiets alleen recreatief...
[ Voor 15% gewijzigd door Toff op 16-07-2006 01:44 ]
Mmmh, shit, als er hier een winnaar gekozen werd dan had ik nu dik verlorenKheldar schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:20:
[afbeelding]
Heb geprobeerd het transporteren ansich vast te leggen en daarbij meteen het transportmiddel zelf mee te nemen, hoop dat het een beetje overkomt.
Diafragma 22Kheldar schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:16:
[...]
Had het diafragma vol dichtgegooid op f/22 en in dit shot zorgde dat voor een sluitertijd van 1/10s (bij ISO 100 en een brandpuntsafstand van 17mm). De IQ is jammer genoeg niet heel denderend, dit komt door die gebogen ruiten in de nieuwe dubbeldekkers. Gelukkig valt dat in webformaat niet heel erg op.
[...]
Is het nog een speciaal soort 'transport'-schip?![]()
Hoort die paal met dat wiel bijvoorbeeld bij het schip, of staat die ervoor? Foto is namelijk op de voorgrond wel erg donker (wat vast komt door het enorme contrast tussen de witte opbouw met de zon er vol op en de rest van het zwarte schip in de schaduw).
Bij deze mijn inzending. Gemaakt met mijn Fuji S5600 die ik nog maar heb van maandag. Hiervoor nooit foto's getrokken ofzo. Gemaakt op de autosnelweg.

http://www.crashzone.be/temp/tweakers/Transport.jpg

http://www.crashzone.be/temp/tweakers/Transport.jpg
[ Voor 72% gewijzigd door 0X55AA op 16-07-2006 14:29 ]
Hallo Allemaal!
Zag laatst toevallig dit topic en het leek me wel leuk om een keer mee te doen, maar later weer vergeten. Lig ik vandaag te zonnen bij een meertje bij me in de omgeving, slechts bewapend met m'n Exilim M20. Komt er ineens een prachtig ouderwets treintje voorbij! Meteen erachteraan gerent om snel een leuke foto proberen te maken. Hoewel de kwaliteit slecht is zoals je kan verwachten van een fixed focus camera, zend ik 'm toch in. Een beetje bijgesoept om het nog wat extra's te geven..

Origineel
Edit: achteraf gezien vind ik dat kader de lelijkste ever, maargoed
Zag laatst toevallig dit topic en het leek me wel leuk om een keer mee te doen, maar later weer vergeten. Lig ik vandaag te zonnen bij een meertje bij me in de omgeving, slechts bewapend met m'n Exilim M20. Komt er ineens een prachtig ouderwets treintje voorbij! Meteen erachteraan gerent om snel een leuke foto proberen te maken. Hoewel de kwaliteit slecht is zoals je kan verwachten van een fixed focus camera, zend ik 'm toch in. Een beetje bijgesoept om het nog wat extra's te geven..

Origineel
Edit: achteraf gezien vind ik dat kader de lelijkste ever, maargoed
[ Voor 6% gewijzigd door yiNXs op 16-07-2006 16:18 ]
oke dit is mijn inzending, het is transport op z'n breedst. Dit is een van de meest doelloze transporten die er is en je kunt nou niet echt zeggen dat je van A naar B gaat, maar toch is het transport, recreatie-transport....

hier een link naar de grootte

[ Voor 17% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 16-07-2006 20:12 ]
De foto hierboven is misschien wat ver gezocht t.a.v. het thema, maar hij is wel errug goed gelukt, moet ik zeggen.
Nog een foto van mijn kant:

Transport te water
Nog een foto van mijn kant:

Transport te water
En wat reacties 
@TRG: Ik vind hem niet echt in het thema passen. Als je me deze los had laten zien had ik geen relatie kunnen leggen met transport. Je bewerking is ook wat onrealistich omdat de blur die je hebt toegepast niet overeenkomt met je focusvlak en niet echt netjes is gedaan.
@MagicTempest: Ook bij deze foto had ik los v/h thema moeite gehad om het te herkennen. Ik neem aan dat het een detail is van een bus is oid? De sticker is wel duidelijk en goed gezien.
@oxje: Hij paste verder wel goed in het thema
@GsJosh: Technisch en inhoudelijk weinig op aan te merken. Toch mist ie voor mij wat shizzle
. Moeilijk uit te leggen wat ik daarmee bedoel maar noem het maar dynamiek of spanning of zoiets.
@TomSwinnen: Leuke plaat. Toning vind ik ook best mooi. De fiets is wat klein en donker onderin en de palen vind ik afleidend. Verder prima.
@Arno: Toepasselijk. Goed detail, enige wat ik kan opmerken is een ietswat grote scherptediepte.
@hansvanzet: Dat is wel transport in het groot
. Ik zou hem nog recht zetten op de horizontale lijn van de boot en rechts een deel wegcroppen (ook al verlies je dan wat van de brug).
@Laukui: Hij heeft wel wat
. Het bijna pano formaat vind ik iets minder en de flare is wat afgekapt.
@Kheldar: Goeie inzending. Ik ben er niet helemaal uit of het beter zou zijn met (een deel van de) trein scherp. Maar zoals de foto nu is, is hij ook al mooi.
@Siparti: Leuke authentieke plaat. Lucht heeft een beetje een cyaan zweem en net zoals Kheldar vind ik de voorgrond te donker. Ik lees dat je hier bewust voor hebt gekozen maar het wordt nu wel een groot zwart vlak onderin.
@OX55AA: Sorry maar ik vind het een beetje een kiekje. De foto is overbelicht en de truck komt er niet op z'n best uit denk ik.
@yiNXs: Best een leuk treintje maar je nabewerking vind ik echt lelijk en verpest de foto voor mij.
@krijnvanleeuwen: Mooie plaat. Ik heb alleen een beetje de indruk dat je deze plaat al had gemaakt, toen deze opdracht zag en hem maar geplaatst hebt. Zoniet dan vind ik hem slecht in het thema passen. Zoals je zelf al zegt wordt de fiets hier gebruikt voor recreatie en niet voor transport.
@RvO_6: Ook hier meer recreatie dan transport. Plaat is niet helemaal scherp en heeft wat veel water onderin. Wel mooi licht en contrast.
@TRG: Ik vind hem niet echt in het thema passen. Als je me deze los had laten zien had ik geen relatie kunnen leggen met transport. Je bewerking is ook wat onrealistich omdat de blur die je hebt toegepast niet overeenkomt met je focusvlak en niet echt netjes is gedaan.
@MagicTempest: Ook bij deze foto had ik los v/h thema moeite gehad om het te herkennen. Ik neem aan dat het een detail is van een bus is oid? De sticker is wel duidelijk en goed gezien.
@oxje: Hij paste verder wel goed in het thema
@GsJosh: Technisch en inhoudelijk weinig op aan te merken. Toch mist ie voor mij wat shizzle
@TomSwinnen: Leuke plaat. Toning vind ik ook best mooi. De fiets is wat klein en donker onderin en de palen vind ik afleidend. Verder prima.
@Arno: Toepasselijk. Goed detail, enige wat ik kan opmerken is een ietswat grote scherptediepte.
@hansvanzet: Dat is wel transport in het groot
@Laukui: Hij heeft wel wat
@Kheldar: Goeie inzending. Ik ben er niet helemaal uit of het beter zou zijn met (een deel van de) trein scherp. Maar zoals de foto nu is, is hij ook al mooi.
@Siparti: Leuke authentieke plaat. Lucht heeft een beetje een cyaan zweem en net zoals Kheldar vind ik de voorgrond te donker. Ik lees dat je hier bewust voor hebt gekozen maar het wordt nu wel een groot zwart vlak onderin.
@OX55AA: Sorry maar ik vind het een beetje een kiekje. De foto is overbelicht en de truck komt er niet op z'n best uit denk ik.
@yiNXs: Best een leuk treintje maar je nabewerking vind ik echt lelijk en verpest de foto voor mij.
@krijnvanleeuwen: Mooie plaat. Ik heb alleen een beetje de indruk dat je deze plaat al had gemaakt, toen deze opdracht zag en hem maar geplaatst hebt. Zoniet dan vind ik hem slecht in het thema passen. Zoals je zelf al zegt wordt de fiets hier gebruikt voor recreatie en niet voor transport.
@RvO_6: Ook hier meer recreatie dan transport. Plaat is niet helemaal scherp en heeft wat veel water onderin. Wel mooi licht en contrast.
@djengiz:
foto is vandaag gemaakt, ik had een ander idee voor de opdracht maar toen ik het park zag dacht ik he dit kan ik ook doen, daarna zag ik pas de wedstrijd....
foto is vandaag gemaakt, ik had een ander idee voor de opdracht maar toen ik het park zag dacht ik he dit kan ik ook doen, daarna zag ik pas de wedstrijd....
Ik vin zijn t-shirt toch wel heel erg sterk belicht... Ik moet goed kijken of hij overbelicht is, voor de rest is het een leuke plaat. Maar dit soort plaatjes doen het natuurlijk altijd wel goedkrijnvanleeuwen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 19:56:
oke dit is mijn inzending, het is transport op z'n breedst. Dit is een van de meest doelloze transporten die er is en je kunt nou niet echt zeggen dat je van A naar B gaat, maar toch is het transport, recreatie-transport....
[afbeelding]
Bedankt voor je commentaar, ik denk dat heel wat mensen het op prijs stellen dat je over elke foto wat te melden hebtdjengizz schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:22:
@Laukui: Hij heeft wel wat. Het bijna pano formaat vind ik iets minder en de flare is wat afgekapt.
Ik had de foto ook liever in de originele 2:3 verhouding gelaten, maar dat ging nu echt niet. De flare heb ik afgekapt omdat anders de zon het onderwerp leek te worden.
Link naar het orgineel. (Dus ook zonder verdere bewerking)
[ Voor 9% gewijzigd door Laurens op 16-07-2006 23:38 ]
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen, maar het is best een lekkere foto.krijnvanleeuwen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:24:
@djengiz:
edit: Ik zie net dat je een showcase hebt gemaakt van een BMXwedstrijd en je zin is sowieso wat vaag, maar ik meen nu te begrijpen dat je wat foto's ging maken op/van de Erasmusbrug voor de weekopdracht, waarna je op de terugweg de BMXwedstrijd zag en dacht... Minder tegenspraak dan het leek iig
[ Voor 36% gewijzigd door Toff op 17-07-2006 00:26 ]
Ja das helderkrijnvanleeuwen schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:24:
@djengiz:
edit: al opgemerkt door een collega
[ Voor 5% gewijzigd door O.D.Smolik op 16-07-2006 23:51 ]
En wat was het ergste, de rand of het zwart wit?@yiNXs: Best een leuk treintje maar je nabewerking vind ik echt lelijk en verpest de foto voor mij.
Ik had de trein er in zwart wit expres zo oud mogelijk eruit willen laten zien, daarom had ik best een tijdje met de kleurenlevels zitten spelen om uit te zoeken met welke combinatie dat effect het beste weergaf.
Misschien had ik het ook wel origineel moeten laten ja. IIg staat die erbij. Baal er nog van dat ik m'n minolta niet bij me had (heb ik meestal wel).
Ben net even wezen rondbladeren tussen de andere inzendingen. ..alvast excuses als ik iets herhaal dat al 10x gezegt is ofzo..
@Djengizz: Jouw inzending vond ik erg goed eruit zien. Een beetje surrealistisch en dat mag ik wel. Het mooie eigenlijk was dat ik dat moire effect waar je last van had nou juist de hele foto wel een leuk effect gaf. Scherpte v.s. motion blur in het zelfde plaatje (stuk zelfs).
@MissApollyon: Leuk plaatje, beter kader dan mijne
@TRG: Leuk verzonnen. Zag er ook niet direct transport in, maar een andere visie is juist wat het leuk maakt, anders zie je alleen maar trains, planes & automobiles
@GsJosh: Mooie foto! Ook mooie camera hoek. Volgens mij vertrouwen die conducteurs/machinisten het niet helemaal, want het lijkt er sterk op dat ze allemaal naar je camera staren (lag je er zelf achter?)
@TomSwinnen: Ik vind 'm geniaal, zou zo een poster kunnen zijn. En dat grain/sepia effect mag ik eigenlijk wel.
@Arno: Strak plaatje, beetje motion blur in de dat vliegende asfalt geeft het een levendig effect ook.
@hansvanzet: Het komt mij een beetje over als een halve foto, jammer.
@Lakui: Ziet er een beetje gecropped uit. Maar met die flare erbij is ie best goed. Jammer altijd dat die vliegtuigen zelfs met tig keer zoom nog klein blijven. Ik had er gisteren ook nog een proberen te schieten die toch dichtbij leek met het blote oog
@kheldar: Ik vind 'm ook geweldig. Vooral die kleuren in die foto zijn erg goed. Ik vraag me echt af hoe je het gedaan hebt met die perfecte motion blur (terwijl de wolken stil hangen). Zat je in een tegenliggende trein ofzo? Of is het een effect (kan haast niet lijkt me). Hoe dan ook: super foto!
@Siparti: Ook mooie foto. Zelfs de lucht lijkt een "klassiekere" kleur te hebben, geeft een mooie retro tint.
@0X55AA: Foto is wel goed gelukt, maar het heeft niets.
@krijnvanleeuwen: Echt een geweldig actieshot, los van dat het nou weinig met transport van doen heeft. Ik zou 'm opsturen bij comoclothes, daar hebben ze een foto contest waar je met dit soort foto's een shirt uit de nieuwe collectie kan winnen
@RvO_6: Die foto is wat raar. De kleur van de lucht klopt niet, de focus is ook misplaatst... Bij elkaar geeft het mij een beetje het idee dat het een foto van een miniatuurbootje is ofzo. Hij klopt wel bij het thema vind ik.
De lijstjes met commentaar op alle fotos zijn erg positief! Misschien dat ik er morgen ook nog wel een maak.
).
. Afstanden ver weg zijn relatief kleiner dan dichtbij, de motion blur dus ook (oftewel, ik hoefde er helemaal niets voor te doen).
Vind het zelf ook wat tegennatuurlijk dat vrijwel de hele plaat onscherp is. Probleem was alleen dat de motion blur waarschijnlijk minder gaaf zou zijn geweest als ik had gepanned vanuit deze hoek (om iets, bijvoorbeeld het NS-logo, scherp te krijgen). Om nog snel de camera parallel te zetten met die andere trein en gaaf te pannen was gewoon te weinig tijd (als ik er al aan gedacht haddjengizz schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:22:
Zat idd in een trein die net wegreed. Dat de wolken zo scherp zijn, is niet meer dan logisch bij perspectiefyiNXs schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:45:
@kheldar: Ik vind 'm ook geweldig. Vooral die kleuren in die foto zijn erg goed. Ik vraag me echt af hoe je het gedaan hebt met die perfecte motion blur (terwijl de wolken stil hangen). Zat je in een tegenliggende trein ofzo? Of is het een effect (kan haast niet lijkt me). Hoe dan ook: super foto!
Ik ben blij met de positieve opmerkingen over mijn inzending
Waarvoor dank.
Jeremy Clarkson
Damn, weer de deadline gemist. En weer had ik wel een idee (en weer incl japannertjes
). Eigenlijk zelfs meerdere ideeen, maarja, wat doe je als je het hele weekend weg bent
.

[ Voor 34% gewijzigd door Garyu op 17-07-2006 10:22 ]
Tja, ik heb de echte inspiratie niet kunnen vinden deze week. En dat terwijl ik momenteel bij DHL werk. Ik heb wel een paar foto's van de Betuwelijn gemaakt, maar ik vond ze niet interessant genoeg om in de weekopdracht te posten. Misschien dat ik er nog een testcaseje aan waag.
Wat de inzendigen van deze week betreft:
@djengizz: Mooie foto, originele interpretatie.
@MissApollyon: Beetje fletse foto, ik mis ook een echt onderwerp
@TRG: Ik zie hier noch transport, noch een aardige foto in, sorry.
@MagicTempest: Ik had die sticker ook gezien. Vandaar het idee om eens bij de betuweroute te gaan kijken. Ik had gehoopt op een paar voorbeelden waarbij de lijn de Betuwe ruw doorkruist, maar eigenlijk is de impact niet veel groter dan een verbreding van de A15.
Ik vind jouw foto wel leuk.
@GsJosh: Ik vind de 2e poging wel beter, maar ik heb wel het idee dat de witbalans nog niet optimaal is.
@TomSwinnen: Wel een geinige foto. Ik vind de desaturation wel wat hebben. Geeft een wat oude verlaten sfeer. De voorgrond had van mij wel wat lichter gemogen.
@Arno: Prima interpretatie van het onderwerp. Alleen de foto op zich vind ik niet bijzonder interessant.
@hansvanzet: Vind ik een van de mooieren deze week, ik weet eigenlijk niet precies waarom. Mooie lijntjes denk ik.
@Laukui: Mja, beetje makkelijk. Al te vaak gezien denk ik.
@Kheldar: Het resultaat ziet er wel aardig uit, had je dit daadwerkelijk voor ogen, of is het eigenlijk gewoon een mislukte pan van de trein?
@Siparti: Mooie foto, de boeg is alleen wel erg donker geworden. Dit is natuurlijk onvermijdelijk als je nog wat detail uit de lucht wil halen. Ik zou deze eigenlijk met 2 belichtingen hebben gemaakt.
@0X55AA: Deze ligt wel heel erg voor de hand. Als je dan een truck fotografeert, zorg dan dat het iets bijzonders wordt. Dit is een echt snapshot.
@yiNXs: Ik vind het idee wel geinig, maar het kader is zoals je zegt te lelijk om te zijn, en de resultaat van de bewerking vind ik ook niet helemaal je van het.
@krijnvanleeuwen: Wel leuke foto, maar heeft niets met transport te maken. Zo kan je natuurlijk alles wat beweegt wel posten.
@RvO_6: Beetje saai, oogt ook wat onscherp.
Wat de inzendigen van deze week betreft:
@djengizz: Mooie foto, originele interpretatie.
@MissApollyon: Beetje fletse foto, ik mis ook een echt onderwerp
@TRG: Ik zie hier noch transport, noch een aardige foto in, sorry.
@MagicTempest: Ik had die sticker ook gezien. Vandaar het idee om eens bij de betuweroute te gaan kijken. Ik had gehoopt op een paar voorbeelden waarbij de lijn de Betuwe ruw doorkruist, maar eigenlijk is de impact niet veel groter dan een verbreding van de A15.
Ik vind jouw foto wel leuk.
@GsJosh: Ik vind de 2e poging wel beter, maar ik heb wel het idee dat de witbalans nog niet optimaal is.
@TomSwinnen: Wel een geinige foto. Ik vind de desaturation wel wat hebben. Geeft een wat oude verlaten sfeer. De voorgrond had van mij wel wat lichter gemogen.
@Arno: Prima interpretatie van het onderwerp. Alleen de foto op zich vind ik niet bijzonder interessant.
@hansvanzet: Vind ik een van de mooieren deze week, ik weet eigenlijk niet precies waarom. Mooie lijntjes denk ik.
@Laukui: Mja, beetje makkelijk. Al te vaak gezien denk ik.
@Kheldar: Het resultaat ziet er wel aardig uit, had je dit daadwerkelijk voor ogen, of is het eigenlijk gewoon een mislukte pan van de trein?
@Siparti: Mooie foto, de boeg is alleen wel erg donker geworden. Dit is natuurlijk onvermijdelijk als je nog wat detail uit de lucht wil halen. Ik zou deze eigenlijk met 2 belichtingen hebben gemaakt.
@0X55AA: Deze ligt wel heel erg voor de hand. Als je dan een truck fotografeert, zorg dan dat het iets bijzonders wordt. Dit is een echt snapshot.
@yiNXs: Ik vind het idee wel geinig, maar het kader is zoals je zegt te lelijk om te zijn, en de resultaat van de bewerking vind ik ook niet helemaal je van het.
@krijnvanleeuwen: Wel leuke foto, maar heeft niets met transport te maken. Zo kan je natuurlijk alles wat beweegt wel posten.
@RvO_6: Beetje saai, oogt ook wat onscherp.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Dit was wel het effect dat ik voor ogen had. Als ik het gepanned had, was de motion blur waarschijnlijk niet zo strak een kant op geweest (en al helemaal niet als het een mislukte pan was geweestThe Cheese schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:50:
@toff: Ik zal het nog onduidelijker maken: Ik ging naar de erasmusbrug voor een paar foto's die niks met de contest te maken had, ik wou naar het ect-terein hier in charlois gaan om daar foto's voor deze contest te maken en kwam thuis hiermee.....
@yiNXs: ik heb hem ff op www.comoclothes.com gezet, wie mij een tshirt gunt moet ff bij contest op mijn foto stemmen...
@yiNXs: ik heb hem ff op www.comoclothes.com gezet, wie mij een tshirt gunt moet ff bij contest op mijn foto stemmen...
[ Voor 3% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 17-07-2006 16:49 ]
Pagina: 1
Let op:
Vier opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vier opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...