[vb.net] Desktop op "video overlay"

Pagina: 1
Acties:

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:36
Hallo,

Ik heb al enige tijd een laptop en deze geeft een zwart beeld via de tv-out, maar bij films geeft hij weer wel beeld. Van alles geprobeerd maar krijg maar geen desktop beeld via mijn tv-out.

Nu ben ik steeds al beetje met vb.net bezig geweest en ik dacht, kan ik hier geen simpel prog voor schrijven.

Dus ik googlen maar nee.. nog niets gevonden.
Geen programma, geen voorbeeld code of iemand die iets degelijks heeft geprobeerd.
Dus nu is mijn vraag weet hier iemand het?
Al is het maar een zetje in de goed richting.

Ben ik te ver doorgeschoten of denken jullie dat het wel mogelijk is?

Vast bedankt voor de reacties

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien een hele stomme vraag, maar waarom neem je niet gewoon contact op met de helpdesk van de fabrikant van je graka? :? Ik heb geen idee of je zomaar naar je videogeheugen kan schrijven, maar het lijkt me erg ranzig en overbodig, je kan beter de goeie driver gaan gebruiken...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als je een ati hebt dan denk ik dat daar ergens ver in de kerkers van de drivers een instelling voor is.Het lijkt me dus dat dit helemaal geen programming probleem is ;)

zoek maar eens naar "theater mode"

[ Voor 11% gewijzigd door H!GHGuY op 09-07-2006 18:19 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Mischien handig om even te vermelden om watvoor grafische kaart het gaat, en de software die je ervoor gebruikt, wat je al geprobeerd hebt, en watvoor laptop je gebruikt

Even niets...

• rpd
ja sorry misschien wel handig jah, het topic voldoende ? :)

Daarin staat ook dat ik contact geha dheb met de helpdesk enz. en dat ik verschillende drivers geprobeerd heb. Maar de helpdesk zecht gewoon simpelweg je moet je tv-out aan zetten, toen ik ze eenmaal duidelijk had gemaakt dat dat wel lukt en dat het daar zeker niet aan ligt vertelde ze me dat ik maar gewoon het image er over heen moest gooien.. ja bekijk het lekker, dit was alvanaf het begin en het is gewoon onnodig veel werk om opnieuw alles te installeren.
Zoiets zou ook gewoon handmatig opgelost moeten kunnen worden, een schone intallatie is wel erg overdreve maatregel vindt ik.

Dus vandaar deze nieuwe oplossings methode ;)
Begrijp dat het nogal onligisch klinkt..

En wat betreft de instellingen, de ati catalist is niet zo uitgebreid dat je dingen voor je desktop weergave kan bepalen (theatre mode heeft niets met de desktop temaken, deze wordt alleen gebruikt tijdens het afspelen van video, op de overlay dus), als ik heel de catalist niet installeer kan ik helemaal niets meer dus daar zit ik aan vast.

Ik hoop dat het zo dat duidelijker is geworden..
Als jullie op de kwaal een oplossing weten zou het nattuurlijk helemaal mooi zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door rpd op 09-07-2006 19:05 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

heb je ultramon al eens geprobeerd ?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• rpd
Nee nog nie geprobeerd, ga ik doen.

Maar wel gewoon een monitor er aan, dat werkt wel gewoon normaal (zie dan wel mijn bureaublad uigebreid/gecloond).

Maar bij de tv werkt het dus niet, dat is het vreemde, zie dan alleen video's als deze afspelen (en dus op de overlay worden gegooid).

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hadden nVidia drivers niet een optie om een actieve overlay (die ook op hoofdscherm staat) op TV-out te gooien? Is een simpel vinkje in je driversettings. Mom, ik zoek wel even, k edit zo m'n post met bevindingen.

Edit:
Oké, je hebt dus een ATI, maar zij hebben ook iets vergelijkbaars. Kijk eens in het Catalyst Control Center, en schakel alles uit dat temaken heeft met Theater Mode. Voorbeeld van Driverheaven.
Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/articles/CCC/a11.JPG
Het kan dus zijn dat die Theatre mode vasthangt of wat dan ook. Iig zorgt die ervoor, dat elke overlay die weergegeven wordt op je primaire scherm fullscreen op je 2e scherm (of tv out) komt. Zodat je dus net geen desktop ziet. Probeer m maar es uit te zetten.

En geef Acer eens ongelijk in het laten herstellen van je systeem btw. Ze kunnen echt niet overzien wat jij allemaal hebt kunnen veranderen. Misschien toch de moeite om dat voor de grap eens te doen. Maak desnoods een image van je huidige install. Lost t herinstalleren niks op, dan zet je je oude mik er terug op.

[ Voor 79% gewijzigd door BèR op 09-07-2006 22:56 ]

• rpd
Die instellingen staan er idd bij mij ook, net iets anders.
Maar dat heb ik ook gewoon geprobeerd.

Trouwens, als je de overlay van theatre aan zet hoort niet ineens je desktop te verdwijnen op je 2e scherm. Met die instelling geeft hij de video (zoals in je voorbeeld) dat in een scherm wordt afgespeeld op het gehelescherm (fullscreen) weer.

Image zou idd kunnen (wel al 20GB op C en aangezien D nog maar 16GB over heeft wor dat behoorlijk opschonen haha).

Ik snap idd dat acer zo reageerd maar het blijft vervelend dat ze daar bij de helpdek niet zo technisch zijn :P

Maar ff on topic: valt een "desktop to overlay" te programeren in vb.net denken jullie? Of was de conclusie al een beetje dat het gekke werk is :)

[ Voor 12% gewijzigd door rpd op 09-07-2006 23:09 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer Ati tray Tools eens in plaats van die Ati Catalyst Control Centre.
Met Ati tray Tools kan je veel meer dingen instellen.
http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/

btw je driver eerst deinstalleren met de remove tool van Ati(zit bij de driver download) en daarna weer installeren kan ook wonderen doen , dat heeft voor mij ook wel eens gekkigheid opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 10-07-2006 00:59 ]

How do you save a random generator ?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Er is een directshow filter die screenshots maakt van de desktop, de uitgang daarvan zou naar een video renderer gestuurd kunnen worden, dat kan zelfs in graphedit.

Erg snel is het niet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• rpd
enchion schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:50:
Probeer Ati tray Tools eens in plaats van die Ati Catalyst Control Centre.
Met Ati tray Tools kan je veel meer dingen instellen.
http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/

btw je driver eerst deinstalleren met de remove tool van Ati(zit bij de driver download) en daarna weer installeren kan ook wonderen doen , dat heeft voor mij ook wel eens gekkigheid opgelost.
Ati Tools heb ik al eens geprobeerd, deze ondersteund niet mijn x1400 niet, krijg dan helemaal geen beeld.

Ik kan ook echt alleen de driver van acer gebruiken, die van ati zijn niet compatible :(

[ Voor 9% gewijzigd door rpd op 10-07-2006 19:09 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij bijna elke keer dat een nieuwe ATi driver uitkomt , staan er een aantal reacties hoe je de drivers van ATi geschikt kan maken voor je laptop.

Dan werken die Ati Tray Tools waarschijnlijk ook.

How do you save a random generator ?

Pagina: 1