[XP, ATIx1400] Geen desktop maar wel video uit TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Heb de tv-out faq gelezen en vond hier mijn antwoord niet..
Ook gezocht tussen de posts maar vond hier eigenlijk alleen andere problemen.

Ik heb met succes mijn laptop (Acer Aspire 5672WLMI) op de tv aangesloten en er een video mee afgespeeld op de tv.
Deze werd uiteraard fullscreen weergegeven via de overlay.
Wat ik echter niet te zien krijg is mijn desktop, niet in extended mode als in clone mode.
Kan wel mijn muis van het bureaublad schuiven bij extended dus hij staat iig wel echt aan.

Het gaat dus om een Ati Mobility Radeon x1400 in mijn laptop die met de s-video aan de tv hangt.

Hier word uiteraard gebruikgemaakt van de Catalyst Contol Center..
Leuke instellingen allemaal maar kan niet echt iets vinden over het desktop beeld, alleen over theater (voor de video beelden natuurlijk).

Iemand een oplossing?
Vast bedankt!

Mischien hoort dit topic wel onder sofware maar kon er niet echt een geschiktere plek voor vinden als hier.

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

• rpd
hier weet toch wel iemand een antwoord op? 8)7

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je dat Control Center en de rest van de videodrivers er eens af gooit, en alleen de 'Device Driver Only'-package installeert? (die staat bij dial-up op de ATi site)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• rpd
Ik heb het geprobeerd maar dit haalt niets uit.
Het enige verschil is dan dat hij de video niet full screen weer geeft maar gewoon het formaat dat ik op mijn laptop scherm heb. Als ik hem dan ook full screen draai wordt hij op de tv ook full screen.

Die driver only onder dial-up is niet geschikt voor deze kaart omdat dit een x1400 mobile is, echter onder mobile staat de juiste driver ook niet.
Ik kan deze alleen downloaden via acer LINK.
Ik kon wel gewoon de Catalyst uninstallen via Configuratiescherm->Software.
Ook de driver kan appart verwijderd worden.

Maar het probleem blijft dus het zelfde, ik zie mijn bureaublad en andere applicaties niet.
Alleen de overlay(als ik het goed begrijp).

Nog andere suggesties? |:(

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer eens een 3rd party driver (dacht dat deze drivers vaak beter werken met Mobile kaarten)
Omega driver bijvoorbeeld: http://www.omegadrivers.net/

Als dit niet werkt zou ik ook eens deze vraag op het forum van rage3d.com posten. Naast een hele hoop ATI gebruikers zitten daar ook wel eens mensen van ATI zelf die je wellicht een werkende oplossing kunnen bieden.

En als dit ook niets oplost contacteer ATI zelf eens hierover via een support-ticket (naam kan anders zijn, een ATI mail adres waar ze je probleem onderzoeken, link vind je beslist op rage3d.com)

Succes iig :)

• rpd
ik ga het proberen.. :)

• rpd
De drivers werken goed maar het probleem is helaas nog het zelfde. :(
Ik kan nu wel alles instellen maar nu werkt de overlay helemaal niet meer dus kijg nu nix meer te zien.
Wel lekker snel schakelen tussen resoluties en makkelijker kleuren instellen maar daar gaat het eigenlijk niet over. :P

Ik ga dat forum maar eens proberen..
Morgen ook gelijk even acer bellen, zal wel niets uithalen maar oke.
Ook gelijk even mailtje naar ATI waar ik dan eigenlijk meer van verwacht.

Als hier nog iemand anders is die iets weet, het is altijd welkom!

Verwijderd

Ik heb hier een X1600 mobility, zelfde generatie, maar daar ken ik die problemen niet. Klinkt een beetje als een software probleem. Misschien heeft t te maken met de beschikbaarheid van de FN-toetsen. Maakt de keuze van de resolutie nog uit? Als je een video aan t afspelen bent, en je drukt minimaliseren, krijg je dan direct no-signal van je laptop volgens je TV? Suc6 iig.

• rpd
Resolutie maakt niet uit.
Minimaliseren heb ik nog niet geprobeerd maar neem aan dat dit het zelfde effect heeft als afsluiten van de speler, ik krijg dan niets te zien maar de tv blijft wel sinaal houden. De tv geeft namelijk normaal het kanaal(Ext2) weer als ik geen beeld heb.

• rpd
Nou bij acer zeggen ze gewoon je moet een recover van je systeem doen en als dat niet helpt moet je hem opsturen.. Bij ATI helpen ze je ook niet verder, je moet naar de fabrikant..

Dus dat schiet mooi nix op :(

Misschien toch een ander programma dat een lege overlay maakt waardoor ik nooit mijn bureaublad te zien krijg?

• rpd
Niemand anders die andere suggesties heeft?

Ik vindt het maar vreemd dat het niet wil werken, helemaal omdat hij wel beeld geeft bij het afspelen van video.
Missichen iets in windows?

Het lijkt wel of ik juist alleen de overlay te zien krijg en dat de rest gewoon niet wergegeven wordt.

Pagina: 1