Ik heb voor mezelf de volgende conroe PC samengesteld.
http://members.chello.nl/i.gelder1/conroepc.bmp
Antec Sonata II, Zwart € 112,79
Een stille mooie kast, weining over te melden verder.
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 320,82
Beste prijs kwaliteitsverhouding onder de nieuwe conroe processoren
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 94,53
Hier op het forum gelezen dat dit een goede snelle HD is
Asus P5B, Retail € 145,25
Goed moederboard voor de conroe een ddr2 ram
Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 171,62
Speel weleens een spelletje, daar is deze kaart goed genoeg voor. Verder sluit ik 2 monitoren aan op mijn computer. Met de 2 DVI uitgangen moet dat lukken.
PQI Turbo Memory, 2048 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz, 2 x € 167,06
Werk veel met multitasking en zeer grote databestanden. Veel en snel geheugen lijkt me hierdoor een must.
totaal 1012,07
oja, er komt verder ook nog een DVD-brander in, maar deze heb ik al thuis liggen.
Is dit een goede samenstelling voor mij? Ben iemand die wel af en toe een spelletje speelt, maar dat is niet het hoofddoel van de PC. De PC moet vooral snel grote databestanden tegelijkertijd kunnen bewerken, wil veel info in de gaten houden dus heb 2 19" tft's erbij...Verder wordt de computer ook gewoon vooor huis tuin en keuken gedoe gebruikt (internetten, msn, word, excel, muziekje, filmpje etc.)...
Verder heb ik nog wat vragen. Mis ik nog onderdelen? brander, muis en keyboard heb ik thuis liggen. Is een floppydrive nodig? ik gebruik die dingen haast nooit, maar mischien is het voor windowsXP installatie een must?...Zal ik er een andere koeler bij nemen voor de processor? Is de standaard koeler niet stil genoeg?
Ben beniewd wat de kenners hierover te zeggen hebben
http://members.chello.nl/i.gelder1/conroepc.bmp
Antec Sonata II, Zwart € 112,79
Een stille mooie kast, weining over te melden verder.
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 320,82
Beste prijs kwaliteitsverhouding onder de nieuwe conroe processoren
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 94,53
Hier op het forum gelezen dat dit een goede snelle HD is
Asus P5B, Retail € 145,25
Goed moederboard voor de conroe een ddr2 ram
Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 171,62
Speel weleens een spelletje, daar is deze kaart goed genoeg voor. Verder sluit ik 2 monitoren aan op mijn computer. Met de 2 DVI uitgangen moet dat lukken.
PQI Turbo Memory, 2048 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz, 2 x € 167,06
Werk veel met multitasking en zeer grote databestanden. Veel en snel geheugen lijkt me hierdoor een must.
totaal 1012,07
oja, er komt verder ook nog een DVD-brander in, maar deze heb ik al thuis liggen.
Is dit een goede samenstelling voor mij? Ben iemand die wel af en toe een spelletje speelt, maar dat is niet het hoofddoel van de PC. De PC moet vooral snel grote databestanden tegelijkertijd kunnen bewerken, wil veel info in de gaten houden dus heb 2 19" tft's erbij...Verder wordt de computer ook gewoon vooor huis tuin en keuken gedoe gebruikt (internetten, msn, word, excel, muziekje, filmpje etc.)...
Verder heb ik nog wat vragen. Mis ik nog onderdelen? brander, muis en keyboard heb ik thuis liggen. Is een floppydrive nodig? ik gebruik die dingen haast nooit, maar mischien is het voor windowsXP installatie een must?...Zal ik er een andere koeler bij nemen voor de processor? Is de standaard koeler niet stil genoeg?
Ben beniewd wat de kenners hierover te zeggen hebben