[CiP] Sony Tapestation

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat een gave mod :D

Wat ik wel zou doen is de tapedek die voorin zit zoveel mogelijk intact houden, waardoor je er een casette in kunt plaatsen. Als je het motortje dan gewoon aan een molex hangt dan kun je dat ding ook nog gewoon laten draaien. Dan is het misschien handig om je casettebandje een beetje te modden zodat hij niet na 90 minuten stopt, maar dat hij gewoon eindeloos door kan lopen. Leuke zou dan ook zijn om je tellertje dat er naast zit door te laten lopen.

Verder zou ik die VU meters gebruiken om je hdd activiteit te laten zien. BalusC heeft zoiets ooit gedaan met leds http://balusc.xs4all.nl/srv/twe-hlm.html maar ik denk dat als je ipv een rijtje leds die VU meter eraanhangt dat ding ook wel verder uitslaat naarmate er meer stroom op komt.

Ik weet niet of je trouwens een slot-in speler tot je beschikking hebt ipv de slimline die je nu hebt (kan het trouwens kloppen dat dat ding me bekend voorkomt :+). Dan kun je namlijk de knoppen van het tapedek boven de gleuf van de speler plakken terwijl jer gewoon een schijfje in kunt stoppen. Enige waar je even rekening mee moet houden is het knopje van de speler, maar waarschijnlijk is dat niet zo heel moeilijk weg te werken. Het leuke hiervan is dan wel dat je de voorkant eigenlijk helemaal origineel hebt.

Hoe dan ook veel succes ermee en maak er wat van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je zorgt ervoor dat het tellertje de uptime van je computer weergeeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:06

ReseTTim

Chocolate addicted

ReseTTim schreef op zondag 09 juli 2006 @ 02:45:
[...]

als het goed is heeft of had die tapedrive van die grote pluggen voorin.. voor deze pluggen kan je converters kopen naar minijack voor je koptelefoon dus.. misschien zit ie wel bij jou sennhie die je toen ooit gekocht hebt ;)

verder die volume knop gewoon lekker gebruiken om de fan speed in te stellen bijv ;)

en oude knop kan je wel gebruiken.. echter je moet hem 2x indrukken achter elkaar ipv 1x ;) of je koopt een grotere knop en monteerd die over de plek van de oude ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Leuk idee!

HDD activity leds moet lukken met de VU meters.

Je kan die aan/uit knop nog wel modden hoor, gewoon het klikmechanisme eruit halen, veertje er anders in plaatsen... Be creative :P

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat word mooi. Succes met je mod.. kan ik mijn zusje teminste eens fatsoenlijk laten zien hoe het moet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Wow een sony mod
I love sony :)
En ik hou van vrouwen met een voorliefde voor sony die daar wat moois van gaan maken.
Ik ga dit topic dan ook eens goed volgen :)
Succes met je casemod

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Yes, hij is door!
Nou, hij staat nu bij mij thuis. Zal even een foto erbij posten...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9bd61bd25cd2379bf57bef69d7c7491a/full.jpg
Zo gaat hij eruit zien als hij dicht is. Zoals je ziet heb ik het stukje boven de CDromspeler dichtgemaakt met een stukje rookglas/plexi en daarop houtkleurig folie geplakt.
De aan-uitknop doet nog even niks. We hebben er zaterdag al naar gekeken, toen het mechanismetje eruit gepeuterd, waardoor het nu kán functioneren als een pulseknop :) Er zat namelijk gewoon een haakje in dat hem terughield. En in deze machine is nog alles van metaal gemaakt, amper plastic, luv'it O+
We hebben wel even zitten kijken of we er een schakelaartje achter konden prutsen, maar dat stelden we uit tot zondag. Mijn vader heeft genoeg pulseschakelaartjes liggen, maar het bevestigen is een hel! Het moet namelijk geklemd hangen, en het mag niet na een week al per ongeluk doorgedrukt worden en loslaten!

De schuifregelaars zitten nu op een asje gemonteerd, het mobo zit er echt vlák achter alsmede de IDE connectoren, dus ik kan er echt niet meer mee doen. Ik moet ze nog wel even wat recht zetten, sommigen hangen echt vaag scheef :P maar wat je niet weet, wat je niet ziet.

We hebben de dubbele potmeter van de draaiknop afgesloopt. Die wil ook eigenlijk niet meer goed vastzitten nu, dus ben ik van plan de buitenste knop aan de binnenste te lijmen, en dan draaien ze als één. Een nieuwe potmeter achterop zal moeilijk gaan, want ook hier geldt.. er zit een mobo achter. Jammer, jammer. Ik had er wel graag iets mee willen regelen.

Links zie je één headset aansluiting, die zou ik inderdaad met wat kabeltjes wel door kunnen lussen naar de aansluiting van mijn geluidskaart. Ook hier geldt weer... hoe bevestig ik het in hemelsnaam. Ja, er zitten nog wel lipjes aan de binnenkant van de kast, en daar dan een stuk krimpkous omheen trekken en vasttrekken. Dat is een idee. Mijn Sennheiser heeft inderdaad zo'n verloopplug erbij en ik ken ze ook wel, maargoed hoe minder overgangen en pluggen, hoe zuiverder je geluid.
Aan de rechterkant heb ik nog 2 van die jofele aansluitingen zitten, en werkelijk no clue wat ik daar nog mee kan doen. Misschien moet ik de aansluiting links wel gewoon laten voor wat ie is, en die rechts benutten voor audio uit en audio in - hoewel ik nooit een mic gebruik in mijn lanparty pc.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9a07223857be97306fc36d0eeeae7e0f/full.jpg
Hier een kijkje aan de binnenkant. De voeding, met kabels, en daarachter de grafische kaart. Die trouwens helemaal in de achterplaat gemonteerd zit, want het PCI lipje was te hoog en zou boven de kast uitsteken. Met wat zaag- en schroefwerk hebben we gewoon het hele lipje verwijderd. Als ik de kaart ooit verkoop, kan ik hem wel weer erop zetten. Ik ben niet zo van sloopwerk ;)
De klep ziet er hier wat stoffig uit. Too bad. Er zit, zoals je al zag, een lullig stukje biaisband op het klepje, met plakband nog wel! Dit, omdat de oorspronkelijke openmaak knop gewoon weg is, en er eigenlijk niets is dat dat klepje triggert om open te gaan. En verwoede pogingen met een schroevendraaien wilden niet baten om 'm open te krijgen. Vandaar het trekkoordje ;)

Het horizontale openingetje biedt nog wel mogelijkheid voor een USB poort. Even een doorluskabel vinden, en ik ga kijken of dat te monteren is. :) USB voorop is ivm cardreaders en wacompennen helemaal niet gek!

Misschien dat ik het originele houdertje voor het cassettebandje terug erin friemel. En dan aan de voeding bevestig ofzo. Want je kijkt nu zo op de voeding, ook als het klepje dicht is. Best lelijk. Het houdertje ligt nog bij mn ouders thuis (slim, Heidi...)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d0f96c21efaf59742a6038464ede236c/full.jpg
De knoppies! Ja, ik moet echt wat gaan opzoeken over de VU-meters.
Gisteren hebben we wel de lampjes bij die dingen doorgemeten... die kwamen op iets van 10, 11 volt. Weet niet of ze 12 zouden halen, maar 12 zit wel op een molex hè? Nou, gelukkig heb ik nog genoeg electrotechnische vrienden hier rondlopen die zoiets voor me kunnen solderen, I hope.

Campzone komt snel naderbij... en dan moet hij up and running zijn!
Daarna kunnen de puntjes nog wel op de i gezet worden. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat "rec" dingetje een lampje? zoja -> powerled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nee, dat REC dingetje is gewoon plastic.
Het ronde gaatje boven de schuifregelaars is echter wél een goede plek voor een led! Daar heeft er ook een gezeten namelijk en die led heeft mijn vader nog. Ik wil even zien of ik er een witte in pruts of een oranje, want de VU meters gloeien ook oranje. Is wel mooier 'vintage' O+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Haha, meesterlijke CM. Eigenlijk zou er een Plusdeck in moeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Wat gaaf!!! :D Het is inderdaad een goede uitvinding voor in je computer. Helaas dat het in de kast bij lange na niet meer past... :o
Mijn vader mompelde al, 'jij krijgt warmteproblemen' ... (hoewel dat zei hij toen de harde schijf nog boven de CPU koeler zou zitten). Ik vraag me af hoeveel mijn kastje gaat doen, qua hitte... appelbak liep op 43 C stabiel, op lanparties ook wel op 45 graden. Dit is toch wat compacter... dus hij zal wel naar de 50 gaan. Nouja, het is een AMD, moet-ie kunnen ;)

Ik vind dit mooi, als ik zo door de topics heen kijk naar andere pc's vind ik ze ook prachtig, vooral als je ziet hoeveel mogelijkheden iedereen heeft, ruimte, waterkoeling, grote stukken waar je doorheen kunt kijken, plek voor uitbreiding...
Mijn kast gaat echter mee naar lanparties, en bij gebrek aan auto of vervoerder kom ik daar nog altijd per trein. Vereiste is dus dat de kast klein is en weinig weegt. Mijn lanparty pc is dan ook eigenlijk de enige kast waar ik echt wat moois van wil maken, om mee te showen. Mijn werkstation is blauw, en wat bij geverfd, maar niemand ziet 'm ooit. Dus die casemod ik niet en die mag in nagenoeg elke kast zitten dat ie wil...

Misschien moet ik eens contact op gaan nemen met Sony, misschien dat zij, als ze dit zien, een taxirit van Enschede naar Walibi willen doneren :D

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Blue op 10-07-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat rec dingetje is wel een lampje, het wordt veel gebruikt als limiter bij piratenzenders, als je de play en record aan heb dan brandt dat lampje. voor de rest..nice...zonde van de limiter :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als dat rec dingetje een lampje is moet je het lampje erachter weghalen en er een rood ledje achter doen en die vastmaken aan je netwerkkaart ledje of HDD led. HDD led is vooral cool omdat ie dan ook echt schrijft zegt maar :P

Was geen lampje dus
Ik heb ook even gezocht op internet om die VU meters als HD indicatie te gebruiken maar kon helaas geen schema's voor je vinden :( . Het kan wel want ik zag een externe HD case met een VU meter erin voor de HD activiteit

Misschien heb je wat aan dit topic (gaat over VU meters + HD) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/418352//

Succes verder :>

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er idd goed uit

dacht zelfs eerst dat het ook daadwerkelijk gewoon om een cassettedeck ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je geen LCD'tje in dat vakje van de tapecassettedeck friemelen. En dat het rec-indicatoortje nu een stukje plastic is wil niet zeggen dat het geen ledje kan worden. Alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nee, een LCD'tje gaat er nooit in komen. Ik hou niet van LCD'tjes want ik heb er simpelweg niks op te melden. Bovendien zou het de hele retro look van de kast tenietdoen.

En dat [rec] ding is echt geen ledje. Er komen namelijk geen draadjes uit, het ding kan gewoon niet opgloeien.

Ik wil best ná campzone nog eens bij mijn vader aankloppen om het één en ander nog te veranderen, maar dat zal niet morgen zijn zeg maar. Het spijt me dat ik niet echt open sta voor wijzigingen maar zoveel kan ik er in mn eentje niet aan doen. Wat ik ook al zei: qua technisch constructief gedeelte is dit echt iets van m'n vader, ik ben de creatieve persoon erin.

Wat wel morgen ofzo zal zijn, is het aansluiten van de kabels en het starten van het systeem. Misschien maakt er wel iets kortsluiting en zit ik met een probleem wat ik dan weer met mn huidige mogelijkheden hier moet oplossen. We'll see.

[ Voor 17% gewijzigd door Dark Blue op 13-07-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je ruimte hebt, vervang dan de tapedeck voor een DAT tapestation ofzo :P
Altijd leuk voor backups van je belangrijke data, en je tapedeck ziet er dan ook nog uit alsof het een werkende tapedeck is.

Ik heb nog 2 stuks DDS1 tapedrives liggen. Archive corp. Python SCSI dingetjes. incl handje vol tapes. Gebruik ze zelf niet omdat ik al DDS2 stations heb.
Ze zien er best vintage uit enzo. Zijn van rond 1993 gok ik. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:56:
Kun je geen LCD'tje in dat vakje van de tapecassettedeck friemelen. En dat het rec-indicatoortje nu een stukje plastic is wil niet zeggen dat het geen ledje kan worden. Alles kan.
Idd.
Mod er desnoods de led van een CD/DVD, floppy of tapestation heen.
Als het een beetje transparant is kan er een led achter. Hotglue is je vriend :P

Edit: owjah, mocht je zo'n drive gaan plaatsen, dan zit je waarschijnlijk met ruimtegebrek voor je voeding, als ik zo naar de fotos kijk.
Als de specs van de machine niet te zwaar zijn (e.g. niet teveel stroomzuipend) kan je wel af met een PicoPSU. MyElectronics.nl verkoopt van die kleine dingen.
Mede-voordeel daarvan is dat er geen fan aan zit en het dus ook geen geluid maakt.

[ Voor 53% gewijzigd door McKaamos op 13-07-2006 00:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb op dit moment een servervoeding, die is al behoorlijk stil en klein. Bovendien was hij min of meer gratis, hoewel de gever nog wel wat cadeau krijgt.

Niet geheel onbelangrijk, ik post dit vanaf Appelbak aka TapeStation.
Ik heb vandaag de ATX connector binnengekregen en die werkt prima, is ook nét lang genoeg, dus geen lange lussen in mijn kast. :)
De cdromdrive zit nog niet aangesloten, daarvoor moet ik de achterplaat even eraf schroeven want de voeding hangt zover over de cdromdrive heen dat ik met goed fatsoen die kabel er niet in kan steken.

Maar, het systeem boot en werkt tot nu stabiel! :) De reden dat ik post is dat ik even wil wachten tot het een tijdje draait...

Specs, even snel, zijn nu:
Temperaturen:
Moederbord 45 °C (113 °F)
Maxtor 6Y080P0 34 °C (93 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 1577 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.49 V
+2.5 V 2.58 V
+3.3 V 1.47 V
+5 V 2.47 V
+12 V 6.08 V
VBAT Batterij 3.06 V
Debug Info V 5D A1 5C 5C 5F 3E 5C FF (43)
Debug Info T 201 45 201

Ik geloof dat dat wel gezond is :P Het is in mijn kamer nu zo'n 28 graden en de kap is eraf . Dat geeft de harddisk koeling aan de zijkant, wat hij straks echt niet meer heeft. De harddisk begon op 40 graden en is nu teruggezakt naar 34, wat ik echt netjes vind. Dat zal hij op Campzone denk ik niet halen!
Hoe heet mag een Maxtor HD ongeveer worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:38
Dark Blue schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:26:
Spanningswaarde:
CPU Core 1.49 V
+2.5 V 2.58 V
+3.3 V 1.47 V
+5 V 2.47 V
+12 V 6.08 V
VBAT Batterij 3.06 V
Debug Info V 5D A1 5C 5C 5F 3E 5C FF (43)
Debug Info T 201 45 201

Ik geloof dat dat wel gezond is :P
Ehm je 12+ V lijn is 6.08? Ik denk dat dat niet helemaal klopt, net als enkele andere waarden, dus ik zou er niet teveel vanuit gaan ;)

Edit: En ohja :P leuk project trouwns. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben [NL] op 13-07-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een Maxtor schijfje (net als vrijwel alle disks) kunnen wel een graadje of 60 halen zonder echt problemen te gaan geven. Maar als je de mogelijkheid hebt om iets te koelen (al is het maar een simpel fannetje) dan zou ik dat zeker wel doen omdat het de levensduur van je schijfje behoorlijk verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-06 12:09
Wat betreft die VU meters, misschien de HDD activity LED uitgaan aan een condensator hangen, en die dan aan de VU meter?
Volgens mij moet de condensator er dan voor zorgen dat hij niet constant heen en weer tikt, maar enigzins vloeiend gaat ;)

EDIT: Met een google kwam ik toevallig dit tegen:
nieuws: Hoe een VU-meter voor schijfactiviteit te bouwen
Heb je vast wel iets aan!

[ Voor 19% gewijzigd door TheBlasphemer op 13-07-2006 22:17 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

euhm...
* InjecTioN ruikt hier een braque voeding... :/

maar die VU-meters kan je op je hdd aansluiten dmv. dít schema samen met dit schema te combineren... (althans als mijn theorien kloppen...)

HIER is nog wat meer uitleg van verschillende componenten...

k heb zelf de digitale gemaakt... ben zelf nog van plan om een stereo VU-meter te maken voor het geluid (komen aan de zijkanten van de pc, helemaal bovenaan in de rand...), én nog een stereo analoge versie voor op de geluidskaart...

als het nog een keer lukt wil ik er nog 3 bij maken voor hdd-activiteit...:)

suc6... :)

[ Voor 27% gewijzigd door InjecTioN op 13-07-2006 23:13 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TommelMOD schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:08:
euhm...
* TERW_DAN ruikt hier een braque voeding... :/
Neuh, die voeding zal niet brak zijn. Als haar 12V lijn echt maar 6V gaf dan bootte die bak niet eens (veel borden hebben er onder de 11V al geen zin meer in). Ik vermoed dat de uitlezing gewoon brak is.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 24-07-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hey, die tips en dat artikel over die VU-meter zijn echt goed! :) Kijk zo kom ik ergens. Ziet er echt leuk uit :) ... ik zal het eens aan mijn vader voorleggen, die is electrotechnisch wonder. Er zal vast ook wel in staan hoe je die lijnen dan uitleest, want moet je daarvoor in je kabels gaan knippen, of ergens een aftakking op een paar draden maken...? Nouja, om niet om dubbele info te vragen, dat lees ik wel. Ik snap er alleen nu nog geen hout van :D
Ah, de HDD led... natuurlijk... (goedzo Blauw...)
Dan kan ik de led van mijn netwerkkaart er toch ook wel mee uitlezen? Of kun je er geen 2 dingen op aansluiten (en de led, en de VU-meter)?

Terw_Dan: ik hoop ook dat het niet aan die voeding ligt. Hij is wat stil ja, maar hij start gewoon normaal op. Het is een smalle AOpen server-voeding, dus geen ATX standaard he!
Er zitten bijv. een molex aan waarop 'P4' staat, maar ook een molex met een iets ander molexstekkertje (de lijnen lopen horizontaal de stekker in ipv verticaal) en daarop staat 'P3'.

Mijn ex, die me de voeding gegeven heeft, vroeg me om te checken of de fan wel draaide. Hij heeft dat ding namelijk gerepareerd voor iemand en dat was er mis aan geloof ik. Dus dat moet ik nog even checken... zonder draaiende fan smelt dat ding een keer door, dankje feestelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Leuke mod, leuk idee, alleen het lijkt me erg krap,

ook bij het begin leek het of het mobo groter was dan de onderkant van de "behuizing", (hoe) is dit opgelost?

en waar ben je te vinden op campzone? :P altijd leuk om even langs te komen :+
(zit bij t@c, veld I)[/small]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mijn accu is opgeladen, even pics van de kast nemen zolang ie nog open staat :)
Het mobo is gelukkig niet groter dan de onderplaat, daar heb ik op gelet bij het aanschaffen van de kast... centimeterlint mee en meten maar!

Ik edit zo even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Als je verder geen idee hebt voor dat cassettedeurtje, zou ik er gewoon een casette in vastmaken, eventueel kun je een leuke boodschap op het etiket op die cassette zetten ("Sony TapeStation" bijvoorbeeld). Als een volledige cassette te groot is, ik geloof dat je ze wel uit elkaar moet kunnen schroeven en dan hang je ereen halve in. Zoiets ziet er misschien al ietsje leuker uit dan zo'n koelbok.

Wat je cd-drive betreft, is dat zo'n slim-line geval zoals in notebooks of een gewone drive? In dat laatste geval zou ik proberen om de elektronica eraf te schroeven en ergens te plaatsen waardoor je de drive meer naar achter zou kunnen trekken en dus op je drive zelf de kopjes vanje cassettedeck kunt modden.

Je mod ziet er echt heel leuk uit, enkel spijtig dat hij een beetje te klein is om je volledig op los te laten gaan en al je ideetjes op uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ohja, ik zou foto's maken :P
Het is inderdaad een cd-romdrive uit een laptop. Ik heb al een stukje van de onderkant afgezaagd wat niet al te mooi is gegaan, maar meer kan ik er echt niet vanaf halen. Zoals ook bij mijn vorige casemod: een normale CDromdrive werd te diep... en bij deze ook nog eens te hoog.

Scheisse... de temperatuur in mijn kastje is met deksel dicht nu naar 50 graden gestegen. De harde schijf vindt het allemaal prima, maar onder de kap is het nu echt fors warm - 53 graden and counting :X

Ik moet komende week nog echt even iemand vinden die voor mij een mooi rond gat uit de kast kan zagen plus vier gaatjes kan boren, want ik heb desperately een lucht uitgang nodig... :X
Fan heb ik wel, fingerguard kan ik ook aankomen... dat moet dan maar boven op de kast. Maar ik ga het systeem nu zo uitzetten, want hij doet nu 53 graden en de hd begint nu ook naar 36 te klimmen...

Voor een AMD overigens nog 20 graden onder kritieke temperatuur, maar je moet je bedenken dat hij in zijn oude kast 43 deed en op lanparties richting de 50 klom. Als ik hiermee over een weekje in een tent met 30 graden wil zitten, kan ik op de bovenplaat ter plekke tosti's gaan roosteren :X

Sony Tapestation
Casemod 'Sony Tapestation'
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2cd70624d6790e872be787d48b02b74/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b8bdfe28eff929ff54d6cdfeeeebf6cd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/003b80e2ee37ac184b379a8927f5aab0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d90e8ea8ff82e4bafb46eb0e4155c78/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2cc975cba37813fb2c40838a057ce59e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d804332d96c3e486d55d36b1d8d21131/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e955dbee736ec833af9e459213ed1dba/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eb41cf18ebbe6af6bbcde867fe36724b/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/370e979800f010bf4d3d25b22908a8d0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ea93f42e86c68d8ec19d8d6d7d17c36/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/92755f924f972895b3f7d52556f80502/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/06e68e00ac717492ad9b9c806a5dfb35/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64ab9239549b0eff24d1c31f0324b259/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c59a7ae041e660209cb3677ed8f3d818/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d5c1dc9b57c48fdec2f25733abce97e8/thumb.jpg

Tadaa, heerlijk, die foto index van Tweakers _O_
Alle foto's spreken wel voor zich. De laatste is gemaakt om te laten zien hoe easy het is om 4 schroeven vast te draaien, mijn Appelbak had 11 kleine Parkertjes, die ik overal kwijtraakte :+

[ Voor 120% gewijzigd door Dark Blue op 14-07-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d90e8ea8ff82e4bafb46eb0e4155c78/full.jpg
Wat ik hier zou doen is ervoor zorgen dat je voeding wat meer lucht kwjit kan. Zo te zien is het een zelfde voeding als die ik hier heb liggen en die kunnen warm worden als ze niet echt hun lucht kwijt kunnen. Ik zou daarom nog wat van die zwarte achterplaat weghalen zodat het rooster helemaal vrij is.

Dan moet het nog wel lukken om een stuk van de warmte af te kunnen voeren.

Verder moet ik zeggen dat het een best leuk ding is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Het is een erg leuk project geworden! Zou ook wel eens zoiets willen maken. Heb nu alleen nog maar mijn premodded case een nieuwe front gegeven en een koffermod gemaakt... Ik wil meer ;)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Die voeding moet echt meer blaasruimte hebben ja. Ik heb trouwens wel het idee dat hij enige airflow veroorzaakt (de fan in de voeding zit onderop, en hangt dus een 5 cm boven mobo / naast harddisk) en daardoor blijft de harddisk koel. Helaas zit er aan de andere kant van de voeding direct een lompe videokaart (een Radeon 9200 passief gekoeld) en die houdt de lucht wel tegen.
Ik heb nog wat 80 mm fans liggen van een airflow project in mijn bureau dat nooit tot stand is gekomen, dus here goes! Mijn kast moet koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kun je de voeding niet op z'n kant zetten zodat je wat ruimte hebt tussen de fan en de videokaart (zodat die fan ook gelijk de hitte van je 9200je kan afvoeren). En je hebt wat ruimte voor de hdd. Nu kan ik op de fotos alleen niet zien of je moederbord daarmee in de weg zit. Zagen in je moederbord kan ik je overigens afraden, dan doet hij het niet meer (en geloof me, ik heb het eens geprobeerd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:47:
Kun je de voeding niet op z'n kant zetten zodat je wat ruimte hebt tussen de fan en de videokaart (zodat die fan ook gelijk de hitte van je 9200je kan afvoeren). En je hebt wat ruimte voor de hdd. Nu kan ik op de fotos alleen niet zien of je moederbord daarmee in de weg zit. Zagen in je moederbord kan ik je overigens afraden, dan doet hij het niet meer (en geloof me, ik heb het eens geprobeerd :P)
Zagen in mijn mobo ga ik ook niet doen! Ben niet gek ;)

Ik kan mijn voeding niet anders kantelen. Dan zit die spoel voorop in de weg, bij het een en ander. De tijd gaat nu wel dringen... anders zit ik met een niet-werkende kast op CZ en mag ik nog eens 2,50 per dag gaan betalen om daar te modden ook! zoiets was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 13:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Oeh, een dame naar mijn hart! O+ :>

Wat een supermod.

Overigens wat de temperaturen betreft: Ik heb een server staan die doet zijn werk op 86 graden nog.
Dan doe ik er niet veel mee, hij hoeft alleen zijn bestanden te leveren, maar goed, hij werkt.

vooral met de temps buiten is het een gekkenhuis om de boel gekoeld te houden.
Mijn server staat in een CV hok op het balkon. Wel laag, met een extra fan erin om de warmte naar boven af te voeren.
Vooralsnog houdt het. Ik weet alleen niet hoe lang nog. :?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
ik heb hier ook nog zo'n gelijkaardig ding staan.

Ff vanonder het stof gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk316426/got/tapekl.jpg

het is wel maar 24 cm diep , dus een mobo kan er net niet in (denk ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 14:55
een micro atx is denkik net 24cm breed (dan moet je de aansluitingen maar langs de buitenkant doen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

spl3ndr schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:45:

[afbeelding]

Gaat makkelijk, er zijn genoeg bordjes die maar 21cm diep zijn. Gaat prima lukken.
Dark Blue schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:28:
[...]

Zagen in mijn mobo ga ik ook niet doen! Ben niet gek ;)

Ik kan mijn voeding niet anders kantelen. Dan zit die spoel voorop in de weg, bij het een en ander. De tijd gaat nu wel dringen... anders zit ik met een niet-werkende kast op CZ en mag ik nog eens 2,50 per dag gaan betalen om daar te modden ook! zoiets was het toch?
Was 't je nog gelukt om die extra fans in de bouwen waar je het van 't weekend over had? Dat zou de temps toch wel een eindje omlaat moeten kunnen jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:53
wel een leuke mod, maar doodzonde dat je het tapegedeelte eruit gesloopt hebt, het zou juist ontzettend gaaf zijn als je er tapes op zou kunnen afspelen via je aux ingang oid.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:57:
Was 't je nog gelukt om die extra fans in de bouwen waar je het van 't weekend over had? Dat zou de temps toch wel een eindje omlaat moeten kunnen jagen.
Ik zal nog even kijken, ... ik wou dat eigenlijk morgen doen...
of nu... maar ik heb zojuist een dikke vette mot in mijn kamer een tik gegeven, richting buitendeur... dat ging wat scheef, heb ik dat beest een hersenschudding bezorgd en nu ligt hij *ergens* onder mijn hoofdeinde. En daar liggen ook die fans :X en ja, het beest komt zo bij. Woedend en aggressief :X

* Dark Blue als de dood voor die rondfladderende harige joekels.
Maverick schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:20:
wel een leuke mod, maar doodzonde dat je het tapegedeelte eruit gesloopt hebt, het zou juist ontzettend gaaf zijn als je er tapes op zou kunnen afspelen via je aux ingang oid.
Ja, dat 'doodzonde dit' 'jammer dat' heb ik nu eigenlijk wel genoeg gehoord :z
Weet je dat het al een hele kunst is om een dergelijk nieuw en toch redelijk goedkoop systeem in dat kastje te bouwen! Ik had een socket370 mobootje erin kunnen zetten, die had ik laatst in mn vingers... maar dan had ik er geen AMD Morgan op kunnen prikken ;) (of straks nog een XP2800 ofzo, moet nog een keer) ... ik had er een uATX bordje in kunnen maken, had me een hoop geld gekost.... nee, dan toch dit.
En als je had gezien hoe groot dat mechanisme was, met het electromotortje erachter, minstens 3 cm diep door de vernuftige hefboomtechniek van dat klepje... dat had er echt nooit achter gepast.

Voor die schakelknoppen wil ik nog wel eens wat leuks verzinnen, maar wat betreft het cassettegedeelte kan ik duidelijk zijn: niet zaniken over 'wat zonde nou' want daar heb ik echt de beste oplossing gekozen. Trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:15
Nice, DB! Ik heb zelf nog een half open liggende Marantz cd-speler liggen. Helaas kwam ik er nogal laat achter dat de mobo dood was, dus blijft liggen tot ik een keer een ander mobo over heb.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Jippie! Volgens mij heb ik een mooie oplossing voor mijn overheating.
Ik had nog een dergelijk ding liggen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/527132e8ffedebe8eb97a9d85a8cd45a/full.jpg

die ik in Appelbak ooit nog eens bovenop mijn harde schijven wilde schroeven... helaas, hij was toen te hoog, dus nooit gedaan. Nu heb ik hem aan de binnenkant tegen de achterplaat geplakt...
...ja, geplakt, want er gaan iets van M5 of M6 schroefjes doorheen :( en ik heb de juiste schroefgaten niet achterin.

Ik schijn op Campzone te kunnen casemodden voor een paar euro per dag, maargoed, liever niet. Thuis heb ik geen boormachine, dan wel metaalboortjes te leen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c59a7ae041e660209cb3677ed8f3d818/full.jpg
Hij zit (op deze foto nog niet) boven de parallelle poort enzo.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f2cd70624d6790e872be787d48b02b74/full.jpg
Hij zuigt dus nog lucht aan door de sleuf boven de connectors.

Ik heb de cooler nu met 4 dubbelzijdige strips vastgeplakt (en dat zit loeivast!) hoewel het qua warmte op een dag natuurlijk zal loslaten, dat is een feit.
Ik kon hem gewoon aansluiten op de aansluiting 'casefan' :) dus dat is ook perfect.
Hij draait nu en natuurlijk zuigt hij van voren lucht aan en verspreidt dit over de heatsink. Dat is in mijn geval niet zo handig, en ik heb gemerkt dat hij dus blaast als een tierelier. M.a.w. ik ga straks de fannetjes even omdraaien, dan zuigt hij langs de heatsink heen lucht aan en blaast dit recht de processorkoeler in 8)

Ik moest vroeg weg vanochtend dus ik heb ze nog niet omgedraaid of temperaturen gemeten. Als het zou werken zou het wel een easy oplossing zijn, zo voor CampZone :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
spl3ndr schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:45:

[afbeelding]

er zijn idd wel moederborden die moeten passen :)

btw, volgens mij komt dat model van dat cassettedeck me nogal bekend voor, op school stond er vroeger 1.

is dit zo'n raar ding, waar het klepje van het bandje OMHOOG open gaat?
was een raar ding :P bandje moest je erin geduwd houden, totdat het klepje helemaal dicht was (nee, hij stond niet op z'n kop).
druk op de eject knop, banje ligt 1meter eronder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Eh, nee, dit klepje gaat in principe gewoon op een moderne manier open. :)

* Dark Blue droomt opeens weg en ziet voor zich haar plastic stereotorentje staan... en ziet er al een nanobordje in zitten... O+

Hij slaat toch regelmatig over en de cassettedeck erin doet het al helemaal niet meer. Ik geloof dat ik over 2 jaar wel weer een nieuw project heb (met nieuwe inhoud, maargoed dan is mijn huidige systeem ook alweer tever verouderderd... en heb ik hopelijk een bult geld).

Ik ga eens even proefdraaien met mijn celeron koeler!

Update: proefdraaien mislukt. Ik zit nu echt met een behoorlijk probleem. Morgen nog een hele dag en het liefst zou ik iemand met een zeven-gaten-zaag vinden die voor mij een fors gat uit de bovenklep kan zagen. Dit, omdat de hitte gewoon niet te doen is. Het plastic kan ik ruiken en de kast blijft draaien op ongeveer 62 graden stressed. Ik euh, vertrouw de boel niet zo :X

Ik wil er dan een fingerguard / fangrill op zetten, die ik ook morgen kan halen in de stad. Moet er toch 's ochtends heen. Even bij Sprite aankloppen en lief kijken... :{ en op de nieuwsgroepen vragen.

[ Voor 36% gewijzigd door Dark Blue op 19-07-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
Als je er een reisje richting amsterdam voor over hebt, laat het me weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Dark Blue schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:48:
Eh, nee, dit klepje gaat in principe gewoon op een moderne manier open. :)

* Dark Blue droomt opeens weg en ziet voor zich haar plastic stereotorentje staan... en ziet er al een nanobordje in zitten... O+

Hij slaat toch regelmatig over en de cassettedeck erin doet het al helemaal niet meer. Ik geloof dat ik over 2 jaar wel weer een nieuw project heb (met nieuwe inhoud, maargoed dan is mijn huidige systeem ook alweer tever verouderderd... en heb ik hopelijk een bult geld).

Ik ga eens even proefdraaien met mijn celeron koeler!

Update: proefdraaien mislukt. Ik zit nu echt met een behoorlijk probleem. Morgen nog een hele dag en het liefst zou ik iemand met een zeven-gaten-zaag vinden die voor mij een fors gat uit de bovenklep kan zagen. Dit, omdat de hitte gewoon niet te doen is. Het plastic kan ik ruiken en de kast blijft draaien op ongeveer 62 graden stressed. Ik euh, vertrouw de boel niet zo :X

Ik wil er dan een fingerguard / fangrill op zetten, die ik ook morgen kan halen in de stad. Moet er toch 's ochtends heen. Even bij Sprite aankloppen en lief kijken... :{ en op de nieuwsgroepen vragen.
7 gatenzaag heb ik in Emmen liggen en daar ben ik niet en heb je weinig aan. Ik heb je ook nog geen cputemp zien posten, mobo temp zegt weinig nl. Ik zou zelf in de zijkanten 2x80 of liever 2x120mm fans zetten, dan moet het probleem wel over zijn.. Als je dan je fanguards matzwart paint vallen ze ook niet zo heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dat is zeg maar het probleem, Everest geeft geen CPU temp aan :X ... en die ligt vermoed ik nog hoger dan de mobo temp. De boel daarbinnen wordt echt *warm*.

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een fangrill / fingerguard, maar geen enkele winkel in Enschede heeft er meer een!!?! Echt, voor een paar weken terug zag je die nog in overvloed bij de Mediamarkt, Funprice... naast de Counterstrike plaatjes hadden ze ook gewone metalen. En nu: weg!!!

Ik denk dat je idee om fans in de zijkanten te plaatsen helemaal niet zo gek is. Ja, het jammere is dat die metalen plaat bovenop zo stervenswarm wordt! Daar kun je echt niets van plastic opleggen, sterker nog, ik kan er 's ochtends wel een tosti op bakken en 's avonds op barbecuen. :{

Misschien dat jij bedoelt om 2 fans zo als 'tunnel' een aan de ene kant, een aan de andere kant er in te zetten, maar ik denk dat 2 aan de ene kant eigenlijk meer werkt. De andere kant betreft namelijk de harde schijf, en die blijft okay.

In die houten zijkant kan ik mooi een fan drukken, ik heb er nog 2 van 80 mm liggen dus... en het gat erachter in het ijzer / plaatmetaal, god wat is het ? dat kan ik dan op CZ doen (hij kan ook zonder kap draaien, blijft de temp aanzienlijk beter!) en dat hoeft dan niet zo strak, die zie je achter de ventilator toch niet. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 13:35
Op Campzone is vast wel iemand met een 7-gaten-zaag... Ik zal Henk (FA Veld D) even vragen of hij zijne meeheeft. Moet het door hout of metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik zag dit topic en ik heb nog wel een ideetje om die VU-meters aan te sturen.
Ik weet niet of het al gezegd is, maar hier iig mijn manier:

Koop een of twee Coolermaster Musketeers, die hebben oa. een audio-input met een audio-VU-metertje. Haal gewoon het printje eruit en gebruik alleen die ene meter :)
Met twee printjes kun je het in stereo doen, maar ik dacht dat de Musketeer v2 dit al standaard had...

Let iig op de aansturing van zulke wijzers, ze hebben écht maar een beetje spanning nodig.
Onthoud dat 5V al véél te veel is, ze werken rond de 0.5V dacht ik.
Dit is iig allemaal al op het Musketeer-printje gebouwd, dus zolang je bij het testen het volume maar héél zacht zet merk je vanzelf of de meters op hetzelfde voltage werken.

Mooie mod verder! 8)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
is dark_blue nu op CZ? if yes let me know dan wil ik de case wel ff zien als je em mee hebt.
(ik zit bij bikkels veld G, bij de bieramide en het amstelbord)

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:15
heb em @ cz irl gezien, kan een erg leuke mod worden :D
mooi lief ding..... de mod ook overigens ;)

Wil em echt eens zien als ie af is :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dark Blue schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:52:
...

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een fangrill / fingerguard, maar geen enkele winkel in Enschede heeft er meer een!!?! Echt, voor een paar weken terug zag je die nog in overvloed bij de Mediamarkt, Funprice... naast de Counterstrike plaatjes hadden ze ook gewone metalen. En nu: weg!!!

...
Tsja, met die warmte gaan die dingen als warme broodjes over de toonbank.
:D Warme broodjes.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Danjel schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:13:
is dark_blue nu op CZ? if yes let me know dan wil ik de case wel ff zien als je em mee hebt.
(ik zit bij bikkels veld G, bij de bieramide en het amstelbord)
Hoi, ja, ik zit hier op CZ... op veld B, 1 na laatste tent voor de sloot. Er hangt een briefje met m'n naam op de tent.

Morgen gaat CoolZero nog een gat uit de achterkant halen. Ik heb nu 1 gat uit de achterkant en 1 van de 2 celeron fans er voor getaped (tja, geen schroefgaten erbij gekregen)... morgen doet hij nog een rondje en de schroefgaten. Ook krijgt de voeding wat meer lucht.
Jammere is dat het losschroeven eventjes duurt en ik de kast verder niet aan kan hebben wanneer de achterplaat weg is. Enfin, morgen gaat ie weer onder de zaag.

Growlithe: ik had je reactie nog niet gelezen hier en had dus toen ik gisteren bij [BUT] zat echt geen flauw idee waar je het over had :D ... wanneer die dude met die 7 gatenzaag weer in de buurt is, wil ik dat best wel aan CoolZero voorstellen... want hij vond dat figuurzagen echt kutwerk :P en hun gatenzagen gingen niet klein genoeg, ze hadden ze vanaf 10 cm ofzo. Ik moet geloof ik iets van 6 cm diameter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Nu online
Hm, dan kom ik vanmiddag wel ff langs. Ben benieuwd. :)

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:32

Khaine

Python liefhebber

Leuke mod DB-tje :) . Ik was zelf enigsinds van plan iets in die trant te maken, er ligt al een compleet gestripte CD-speler van philips op me te wachten namelijk!

Alleen nu de HW nog ......

Leuke mod trouwens, alleen euh ... volgende keer meer tweaker-power en minder girl-power erin steken. Gewoon lekker zelf zagen en scheuren :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb aan de casemod compo op CZ meegedaan vandaag. Ik ben tweede geworden. Ik heb daarmee 500 euro gewonnen voor deze case. :) :'( :D

Ik ben sprakeloos. :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
:o gefeliciteerd _/-\o_ _/-\o_ vind het ook een erg mooie mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Woow 500 euro!

Kan je lekker zelf mod spul van kopen! Dat doe je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:53:
Ik heb aan de casemod compo op CZ meegedaan vandaag. Ik ben tweede geworden. Ik heb daarmee 500 euro gewonnen voor deze case. :) :'( :D

Zoow! netjes!
500 Euro's voor een 2e plaats!...wat was het prijzengeld van de 1e plaats dan wel niet?!!!!

Je doet het verder leuk met deze case!....ga zo door! :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ Dark Blue: als eerste, nice mod! Leuk gedaan!
en als 2e: zou dit ook kunnen met een Akai GXC-710D tapestation? (H*B*D = 12.7*+-43.5*+-27.7, lineaal was ma 14cm :/ , vandaar de +-)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/DSC00034_klein.JPG
ff me k750i gebruikt, wat is dat ding zo "simpel" sinds ik vanmiddag bij mediamarkt ff de sony alpha 100 mocht uitproberen, die sony digispierefcam is :9~ :9~ :9~

[ Voor 64% gewijzigd door Raven op 29-07-2006 19:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

_/-\o_ Woei, nou van harte gefeliciteerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:50:
[...]

Zoow! netjes!
500 Euro's voor een 2e plaats!...wat was het prijzengeld van de 1e plaats dan wel niet?!!!!

Je doet het verder leuk met deze case!....ga zo door! :) ;)
Eerste plaats was 1000 euro. Maar ja die jongen had ook ca. 600 euro aan op kleur bestelde Legostenen uitgegeven dus die was erg blij met deze vergoeding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:32

Khaine

Python liefhebber

400 naar je pa en 100 voor jezelf, lijkt mij eigenlijk? Dat vind ik wel een redelijk vergoeding eigenlijk, aangezien je pa het meeste heeft gedaan!

Leg die ouwe man eens lekker in de watten! MAar wel gefeliciteerd hoor meid, verdiend imho !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Dark Blue schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:11:
[...]

Eerste plaats was 1000 euro. Maar ja die jongen had ook ca. 600 euro aan op kleur bestelde Legostenen uitgegeven dus die was erg blij met deze vergoeding :P
die stond in de metro van eergisteren als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gefeli :D Zijn er ergens pics van de contest? Kon er dit jaar helaarsch niet bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Khaine666 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:39:
[...]

400 naar je pa en 100 voor jezelf, lijkt mij eigenlijk? Dat vind ik wel een redelijk vergoeding eigenlijk, aangezien je pa het meeste heeft gedaan!

Leg die ouwe man eens lekker in de watten! MAar wel gefeliciteerd hoor meid, verdiend imho !
Ja, vrees dat hij het niet aan wil nemen. Hij is altijd zo van 'je studeert nu, je kunt het nu goed gebruiken...betaal me maar eens leuk terug als je een baan hebt' ... maar ik ga nu echt een groot deel hiervan wel aan hem geven :)
418O2 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:40:
[...]

die stond in de metro van eergisteren als ik me niet vergis
Sp!ts, komt hier elke morgen, tenminste als de bezorger het park het campzone terrein vinden kan :P

...als er een Spits op zaterdag was gekomen, had ik er maybe ook nog in gestaan... ik heb mn kast niet zo in de publiciteit gebracht in de dagen ervoor.
_ferry_ schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 23:12:
Gefeli :D Zijn er ergens pics van de contest? Kon er dit jaar helaarsch niet bij zijn.
Ik heb pics van elke kast die op zaterdag op tafel stond. (op zondag was niet iedereen er / op tijd).
Ik load ze up wanneer ik tijd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:06

ReseTTim

Chocolate addicted

eej DB gefeliciteerd.. leuk voor je :) echt niet verwacht zeker.. :D :)

koop er nou dat scherm van wat je zo graag wil ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:55

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Hey gefeliciteerd! Ben je vandaag nog op campzone, want ik wil de kast graag een keertje van dichtbij zien.
Ik heb pics van elke kast die op zaterdag op tafel stond. (op zondag was niet iedereen er / op tijd).
Ik load ze up wanneer ik tijd heb. :)
Zoals ik dus :X

[ Voor 23% gewijzigd door Ethnocentrix op 30-07-2006 12:14 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hier ook, welverdiend en gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, resultaat mocht er ook zékersteweten zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Foto's heb ik wel. Momentje....

De blije winnares van 2e plek :)
Afbeeldingslocatie: http://www.mrdummy.net/gallery/albums/cz2006-29-07/normal_225_2522.JPG

De kast, niet werkend, maar wel opgesteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrdummy.net/gallery/albums/cz2006-29-07/normal_224_2464.JPG
Best wel krappe ruimte :) Hopelijk is voeding vermogen goed te doen, maar imho had je andere voeding kunnen nemen. Er bestaan allang kleinere voedingen voor. Kan niet goed zien of deze kleine type is.

Over koeling gesproken: je kan gebruik maken van kleine sidefan. Of sterkere fan in je voeding bouwen, daar is altijd ruimte voor, zodat luchtstroming toeneemt. Dan volstaat rooster aan rechterkant wel voor luchtinlaat.

Mobo had eigenlijk versie kunnen zijn met onboard vga, lan, sound. Dan heb je videokaart niet nodig.
Dat zie je veel bij Micro-atx mobo's. En dus minder gepruts en moeite met ruimte... Alle connectoren keurig bij elkaar aan 1 kant. Easy. En niet duur meer.

Gefeliciteerd en ik ben hoop of je vader niet teveel zweetdruppels oploopt met zo'n mobo en krap ruimte. Pas op voor kortsluiting van slimline dvd speler aan onderkant met de mobo. En bedrading van slimline dvdspeler heeft mogelijk vrij grote adapter erachter naar normale IDE kabel overgang. Dat is andere gevaarlijk punt. Zorg dat je hiermee rekening houdt.

[ Voor 32% gewijzigd door MrDummy op 30-07-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
MrDummy schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:26:
De kast, niet werkend, maar wel opgesteld:
Hij heeft de hele tijd werkend aangestaan, behalve toen de stroom uitgevallen was. Gezien je belichting heb jij in de Centric tent gefotografeerd en daar viel inderdaad kort de stroom uit.
Best wel krappe ruimte :) Hopelijk is voeding vermogen goed te doen, maar imho had je andere voeding kunnen nemen. Er bestaan allang kleinere voedingen voor. Kan niet goed zien of deze kleine type is.
Deze heb ik gratis kunnen krijgen en ik kan binnenkort aan een 1u voeding komen zo heb ik net gehoord. Ik ben studente, het is niet dat het geld mij op de rug groeit ... hooguit op cheques uitgedeeld, maar zoals je ziet moet daarvoor eerst even roeien met de riemen die je hebt.
Over koeling gesproken: je kan gebruik maken van kleine sidefan. Of sterkere fan in je voeding bouwen, daar is altijd ruimte voor, zodat luchtstroming toeneemt. Dan volstaat rooster aan rechterkant wel voor luchtinlaat.
Ik heb 2 houten platen aan de zijkant. Een sidefan is een lelijke oplossing.
Mobo had eigenlijk versie kunnen zijn met onboard vga, lan, sound. Dan heb je videokaart niet nodig.
Dat zie je veel bij Micro-atx mobo's. En dus minder gepruts en moeite met ruimte... Alle connectoren keurig bij elkaar aan 1 kant. Easy. En niet duur meer.
Je hebt duidelijk niet goed gekeken, en had je dat al wel, dan heb je duidelijk niet nagedacht.
Lemme explain: dit IS een micro-atx moederbord met onboard lan, sound en vga. Die eerste twee gebruik ik dan ook. :) De videokaart zit er in om de simpele reden dat ik games op deze pc speel. De onboard is een S3 ProSavage DDR, daar kun je nog geen 3D programma op draaien, laat staan vrolijk op gaan gamen. Vandaar de grafische kaart, die ik van tijd tot tijd wil upgraden. Is namelijk ook zo lastig met een onboard :*
En bedrading van slimline dvdspeler heeft mogelijk vrij grote adapter erachter naar normale IDE kabel overgang. Dat is andere gevaarlijk punt. Zorg dat je hiermee rekening houdt.
Ik heb er een adapter op zitten en de connector van plastic schuift daar volledig overheen. No problemo hoor :)

Dankje voor de foto's (onderschrift: let's all eat THW Mark!!!! Harrrrrrrrrrr!) en voor de rest, denk eerst even na voordat je 'goedbedoeld commentaar' neerzet.

Resettim: Dankje! Ik heb geen flauw idee over welk scherm jij het hebt. Een beeldscherm is voor mij geen prioriteit, ik vertelde je eergisteren nog dat ik laatst een 17" CRT had gekocht voor een tientje... maargoed.

Ik zit nu eerst te denken over een leuk etentje voor mijn ouders, en wie weet een upgrade voor mijn kast. Maar misschien gaat de rest van het geld ook wel gewoon op mijn spaarrekening of wordt het besteed aan de verhuizing die voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 17-09 22:15
* LordMithril geeft DB nog een knuf (je had er nog 1 tegoed, kon je niet vinden toen ik wegging) :)
Nogmaals gratz, wil em echt nog eens zien als ie compleet af is :)
En met een 1U voeding (als je em passend krijgt) zou je als het goed is nog minder temp probs moeten hebben. nice

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een backbone voeding is ook klein. :)

Sorry voor mijn misverstanden, ik zie dat je al goed op voorbereid bent.
Doe je best en laat de VU meters lekker slingeren.... :)
(als het hd activiteit zou zijn..... dat is niet zo moeilijk te maken :))

De videokaart zal wel low-profile versie zijn (gemaakt voor 1U/2U kasten)
Heb inderdaad in tent van Centric gefotografeerd, waar ze bezig zijn met beoordelen van kasten.
Velen zijn nog aangesloten op stroom, behalve deze en andere bruinrode kast.

[ Voor 33% gewijzigd door MrDummy op 31-07-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Leuke Mod Heidi.
Nu weet ik ook wat ik gister vervoerd heb van Campzone naar Enschede in die roze koffer. ;)

Paar leuke ideeen opgedaan in dit topic voor mijn eigen casemodje. Tijd voor een koffertje van een slag groter. 8) (300 cd' ipv 200)

Paar wilde ideetjes die zo opkomen:
- Die hendeltjes aan de voorkant gebruiken als fancontroller. Schuifweerstandje er tegenaan gebruikt maar weinig ruimte.
- Jou naam of de naam voor de mod in de bovenplaat zagen. Zorgt er meteen voor dat je wat warme lucht kwijt kunt. Evt naar wens verlichten. Al past dat denk ik niet zo goed bij deze mod.
- .. verzin nog wel wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's van de Centric Casemod Campo :D

Voorronde
http://www.codemasterscam...c67bf3d98d&threadid=43793

Finale
http://www.codemasterscam...c67bf3d98d&threadid=43794

Prijsuitreiking
http://www.codemasterscam...c67bf3d98d&threadid=43796

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wel jammer dat de ruimte aan de binnenkant van de kast zo beperkt is. Het zou echt über zijn als je het originele cassette loopwerk er nog in zat, aangesloten op de line-in van het onboard geluid. Bandje erin en muziek uit de speakers 8)

Misschien kun je een deel van die €500 besteden aan een Via Epia, dan zijn de meeste ruimteproblemen ook opgelost :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het is een game/lan pc toch? Dan lijkt een epia me niet echt geschikt. Heb zelf een epia in mijn laatste casemod zitten, maar das echt niks om op te gamen hoor. Dat heb je @ cz zelf ook wel kunnen zien Mark aan die koffermod van me. ;)
Qua ruimte lijkt die kast best te kunnen. Er mist alleen een goede airflow door de kast.

[ Voor 13% gewijzigd door Farmerwood op 01-08-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Oh, als ik een epia bordje had gehad, dan was de kast nóg kleiner geworden... dit was gewoon redelijk voor de hardware die ik in huis had.

Meer hardware kopen ben ik ook niet van plan eigenlijk. Darn, ik moet er juist vanaf :P morgen gelukkig weer iemand voor een mobo... ik stik in de overtollige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

darkblue, 2 tips ;)

- Hardware ruiltopic (hardware ruilen tegen iets non-computer ofzo ;) )
- Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Hahaha, ik dacht al toen ik em zag liggen op CZ, heeeeey die ken ik ergens van :P
Had ik toch gelijk dat eht de Tapestation van hier was :)
Echt leuk dat je 2e geworden bent zeg, onwijs gefeliciteerd ermee !!!

maaruhm....een vrouw, die op camzone was emt overtollige HW....heb je nog meer van zulke goede eigenschappen :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankiephankie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

hankiephankie

Via Epia Cube: ready.

ow,

ik heb ook een via epia bordje (namelijk: m10000 Nehemiah)

en daar speel ik gwn vrolijk: quake 3 arena, wolfenstein: Enemy Territory,Metal of Honor: Spearhead,... op :) ja ja dat alemaal met onboard graphics :9

System Specs: http://specs.tweak.to/13639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
sapphire schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 01:43:
Hahaha, ik dacht al toen ik em zag liggen op CZ, heeeeey die ken ik ergens van :P
Had ik toch gelijk dat eht de Tapestation van hier was :)
Echt leuk dat je 2e geworden bent zeg, onwijs gefeliciteerd ermee !!!

maaruhm....een vrouw, die op camzone was emt overtollige HW....heb je nog meer van zulke goede eigenschappen :P
Jazeker! Ik ben actief praktiserend kannibaal, zie de eerste foto die MrDummy post. THW Mark is niet meer. ;(

:+ geintje. en :* THW Mark;
offtopic:
toen ik op zaterdag ofzo voor de catering stond zei ik 'weet je, je bent veel minder gevaarlijk zonder microfoon!' 'jaja' zegt ie 'heb je dan al gewonnen met je Tapestation?' en ik dacht, wtf, hoe weet jij nou dat ik dat ben - ik consider hem als een type dat niet de moeite neemt de naam miss_bleu en Dark Blue uit elkaar te houden :P ... nouja, en de volgende dag werd ik dus zoals te zien is bestookt met de microfoon... en blij dat ik was!

Magoed, even terug naar de casemod. Ja, ik heb veel oude hw liggen, had het natuurlijk niet mee naar CZ want ik was per trein en elke gram erbij is meer sleepwerk - maar ik kan nog wel eens een lijstje maken ja. Het is allemaal rommel hoor, echt niks van waarde.

Ik ben niet echt van plan de hardware in Tapestation nog drastisch te veranderen. Er komt over een tijdje nog een uitgebreidere videokaart in, en ik wil van een Duron 1800 processor naar een Athlon XP 2800 gaan (als ik nu termen verkeerd roep, blame me) maar dat is het uiterste wat er op het mobo past, en ja, als ik dat kan aanschaffen, waarom niet.

Ik ben best in voor de ideeën om dus die switches nog een mooi doel te geven.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d804332d96c3e486d55d36b1d8d21131/full.jpg
Let wel dat dít echt de ruimte is die ik te besteden heb! Ik heb geen floppydrive in mn kast hangen maar ik wil niet tegen de metalen aansluitingen op het moederbord aankomen :P
En verder, die draaiknop... mijn vader kan dat binnenste deel opnieuw draaien, hoewel niet precies zo mooi. Hij kan het ook afzagen en er een schroefgat in tappen en dat we daar weer een asje in draaien, zodat ik iets heb waar ik weer iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@DB:

Kan d'r niks aan doen, maar:
Afbeeldingslocatie: http://coolzero.net/Campzone2006/CCC%202006%20ONLINE/CCC%202006%20Prijsuitreiking/_ICT3486.jpg

Kijk d'r stralen! :D
offtopic:
Mooie ogen meid! Snap ineens eindelijk je nick :P

Van die draaiknop...ik zou d'r een fancontroller van maken. Moet niet zo lastig zijn.
Die switches...ik weet niet of je een beetje electrotechnisch onderlegd bent, maar anders zou je 'r een eject-knop voor je cd-spelert van kunnen maken?

Overigens schiet me net nog een heel leuk idee binnen voor je tapehouder zelf: Mod een oude TDK-SA90 tot een in/externe cardreader :Y) Moet imho gewoon in die bleuf passen - is ie immers voor gemaakt :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 02-08-2006 12:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dark Blue schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:05:
[...]

Jazeker! Ik ben actief praktiserend kannibaal, zie de eerste foto die MrDummy post. THW Mark is niet meer. ;(

offtopic:
toen ik op zaterdag ofzo voor de catering stond zei ik 'weet je, je bent veel minder gevaarlijk zonder microfoon!' 'jaja' zegt ie 'heb je dan al gewonnen met je Tapestation?' en ik dacht, wtf, hoe weet jij nou dat ik dat ben - ik consider hem als een type dat niet de moeite neemt de naam miss_bleu en Dark Blue uit elkaar te houden :P ... nouja, en de volgende dag werd ik dus zoals te zien is bestookt met de microfoon... en blij dat ik was!

Magoed, even terug naar de casemod. Ja, ik heb veel oude hw liggen, had het natuurlijk niet mee naar CZ want ik was per trein en elke gram erbij is meer sleepwerk - maar ik kan nog wel eens een lijstje maken ja. Het is allemaal rommel hoor, echt niks van waarde.

Ik ben niet echt van plan de hardware in Tapestation nog drastisch te veranderen. Er komt over een tijdje nog een uitgebreidere videokaart in, en ik wil van een Duron 1800 processor naar een Athlon XP 2800 gaan (als ik nu termen verkeerd roep, blame me) maar dat is het uiterste wat er op het mobo past, en ja, als ik dat kan aanschaffen, waarom niet.

Ik ben best in voor de ideeën om dus die switches nog een mooi doel te geven.
[afbeelding]
Let wel dat dít echt de ruimte is die ik te besteden heb! Ik heb geen floppydrive in mn kast hangen maar ik wil niet tegen de metalen aansluitingen op het moederbord aankomen :P
En verder, die draaiknop... mijn vader kan dat binnenste deel opnieuw draaien, hoewel niet precies zo mooi. Hij kan het ook afzagen en er een schroefgat in tappen en dat we daar weer een asje in draaien, zodat ik iets heb waar ik weer iets mee kan.
Oeh als je die Duron vervangt voor een AthlonXP heb ik wel interesse ;)
just lemme know.

Voor die schakelaars heb ik wel een ideetje btw...
Haal het stangetje waar ze nu op draaien er achter weg, koop 2 potmeters (bij voorkeur met metaal draaistaafje).
Monteer de ene vanaf de linkerkant en zaag het overtollige weg, zodat je precies dat schakelpootje er aan kan maken en doe dat aan de andere kant ook.
Dan heb je de potmeters voor een LM317T schakeling iig zitten. Leuk als fancontroller, en het kost bijna niks. (voor 10 euro kan je er klaar mee zijn, mits je met een soldeerbout overweg kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
mooie foto, ze straalt idd (hoewel ze nie tin de camera kijkt)
proficiat dark bleu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
congratz!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:46:
@DB:

Kan d'r niks aan doen, maar:
[afbeelding]

Kijk d'r stralen! :D
offtopic:
Mooie ogen meid! Snap ineens eindelijk je nick :P
Euhm mijn ogen zijn groen, maar never mind :P
Overigens schiet me net nog een heel leuk idee binnen voor je tapehouder zelf: Mod een oude TDK-SA90 tot een in/externe cardreader :Y) Moet imho gewoon in die bleuf passen - is ie immers voor gemaakt :)
Die cassettebandjes heb ik idd... en een cardreader... yeaaayy... vet... die heb ik idd nodig in dat ding... darn dat gaat geen LCDtje worden... _O_ wat een meesterlijk idee!!!
*klepje open
cardreader aansluitingen steken uit :)
McKaamos schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:48:
Oeh als je die Duron vervangt voor een AthlonXP heb ik wel interesse ;)
just lemme know.
In het kader van 'doorschuiven' gaat die 1800 dan op een andere plank van me, waardoor ik weer een Duron 1200 overhoud... daar interesse in? voor verkoop, msn me even, maar het zal nog lang gaan duren want het staat niet echt op de planning, zo inene een nieuwe proc...
Voor die schakelaars heb ik wel een ideetje btw...
Haal het stangetje waar ze nu op draaien er achter weg, koop 2 potmeters (bij voorkeur met metaal draaistaafje).
Monteer de ene vanaf de linkerkant en zaag het overtollige weg, zodat je precies dat schakelpootje er aan kan maken en doe dat aan de andere kant ook.
Dan heb je de potmeters voor een LM317T schakeling iig zitten. Leuk als fancontroller, en het kost bijna niks. (voor 10 euro kan je er klaar mee zijn, mits je met een soldeerbout overweg kan).
Ja, ik zie dat draaien eigk niet meer zo... ik wilde mijn vader eigenlijk van van dat witte dikke plastic een blokje laten maken, waarin de schuifjes gewoon recht op en neer gaan en niet draaien. Ze beschrijven nu een ruime boog nml, maar recht op en neer kan ook. En het stangetje waar het dopje op schuift namaken, is geen moeilijk werk. Als ze omhoog en omlaag van een metaaltje af en er weer op schuiven (geen contact / contact) dan kan ik er dingen mee aan en uit zetten, of bijv. het klepje laten opengaan, I don't know. Een fancontroller voor die achterste pipo's zou wel leuk zijn, bij 20 graden hier hoeft dat ding namelijk niet echt aan, 38 graden is wel leuk maar de herrie erbij, no way :P
Fr!st! schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:16:
mooie foto, ze straalt idd (hoewel ze nie tin de camera kijkt)
proficiat dark bleu
offtopic:
Allebei bedankt voor de felicitaties hoor :P en neem bovenstaande maar met een korreltje zout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gefeliciteerd met het behalen van de tweede plaats. Ik had er ook graag bij willen zijn op Campzone, maar helaas......... na een vakantie van viereneenhalve week geen vrije dagen meer. Bovendien heb ik nog wat kwaaltjes aan mijn trip overgehouden, zoals onstoken ogen en een aantal bloedblaren op mijn voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dark Blue schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:18:
[...]

Euhm mijn ogen zijn groen, maar never mind :P
Dat zal dan de foto zijn, mooie ogen desalwelteplus :)
Die cassettebandjes heb ik idd... en een cardreader... yeaaayy... vet... die heb ik idd nodig in dat ding... darn dat gaat geen LCDtje worden... _O_ wat een meesterlijk idee!!!
*klepje open
cardreader aansluitingen steken uit :)
You're very welcome :) Komt niet zo vaak voor dat ik zo'n lampie krijg, maar zo af en toe wil dat wel :P
Ben wel benieuwd hoe het resultaat zal zijn, neem aan dat je dat gaat showen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Wow dat is wel een meesterlijk idee idd, cardreader in het cassetteklepje :D

Mag wel hopen dat het 'eject' mechanisme nog intact is dan?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

O vandaar dat ik een arm mis... had nooit bij jou in de tent moeten gaan zitten. :P

Kom op heidi hij is voor de volgende lan toch wel af of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:29:
[...]

O vandaar dat ik een arm mis... had nooit bij jou in de tent moeten gaan zitten. :P

Kom op heidi hij is voor de volgende lan toch wel af of niet ?
Niet als we hier zo doorgaan met slowchatten... ;)
Niet specifiek pointing at you.

Om maar even weer wat nuttige woorden te posten; zodra mijn ouders terug zijn van vakantie, en ik weer tijd heb :P - dat zal zijn, over ca. 3 / 4 weken, dan ga ik weer actief verder...
Tot die tijd wil ik wel ff kijken naar verlichting (geel) enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dark Blue schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:39:
Om maar even weer wat nuttige woorden te posten; zodra mijn ouders terug zijn van vakantie, en ik weer tijd heb :P - dat zal zijn, over ca. 3 / 4 weken, dan ga ik weer actief verder...
Dat klinkt een beetje als 'dan gaat mijn vader weer actief verder' ? :+

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
er moet altijd eentje het toezicht houden en de andere aanporren om te werken
dark heeft er dus duidelijk voor gekozen om de leidende functie op haar te nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:39:
[...]

Niet als we hier zo doorgaan met slowchatten... ;)
Niet specifiek pointing at you.

ach je hebt tijd zat tot volgend campzone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
lemming_nl schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:44:
[...]
Dat klinkt een beetje als 'dan gaat mijn vader weer actief verder' ? :+
Nee, dan delegeer ik weer actief verder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik weet niet of je al een toepassing hebt gevonden voor je 2 draaispoelmetertjes (ik neem aan dat ze dat zijn) , maar je zou er een usb-datameter van kunnen maken :9 is echt heel simpel te maken.

hij slaat dan gewoon uit naar de hoeveelheid data die je er doorheen stuurt

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/2830/usbdataiv8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
HammerT schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:10:
Ik weet niet of je al een toepassing hebt gevonden voor je 2 draaispoelmetertjes (ik neem aan dat ze dat zijn) , maar je zou er een usb-datameter van kunnen maken :9 is echt heel simpel te maken.

hij slaat dan gewoon uit naar de hoeveelheid data die je er doorheen stuurt

[afbeelding]
Let goed op met zo'n zaken, het volgens de regels verplichte stroombegrenzend circuit kost weliswaar een paar eurocent, en is te vinden op ongeveer 5% van de moederborden. Als DB nu net een van die weinige mobo's heeft die USB volgens de regels implementeren, kan het zijn dat een USB apparaat dat 500mA gebruikt, icm je metertje, de USB stroombegrenzing doet inschakelen. Ook ga je zo een beetje storing steken op de USB voeding.
Beter kan je het systeempje voeden uit de 5V van de voeding zelf.

Ook zal de weerstand icm de parasitaire capaciteit van de FET het ene datasignaal dat je aftakt beinvloeden, terwijl USB zijn storingsongevoeligheid net haalt uit het feit dat storing op de D+ en D- draad normaal gelijk is, en zo (door het invers verzenden op de D- draad) alle storing vanzelf wegvalt. Het kan zijn dat het werkt, maar een andere FET gebruiken, of een wat langere USBkabel gebruiken, kan al voldoende zijn om teveel storing te krijgen, is daar voldoende rekening mee gehouden?

Edit: ok, bij nader inzicht zal met de volle 100k van die weerstanden het effect wel klein genoeg zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 07-08-2006 20:31 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Als je het niet helemaal vertrouwd kan je er natuurlijk zelf een beveiliging voor zetten, maar ik denkt dat het wel mee valt met zoiets simpels. Het lijkt mij ook dat je wat meer storing krijgt en dat dus je usb iets langzamer werkt, maar dat lijkt me ook niet echt significant. Misschien het zelfde effect van een langere kabel gebruiken (gaat ook langzamer door meer storing :/ )
Pagina: 1 2 Laatste