[CiP] Sony Tapestation

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 914 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
er moet altijd eentje het toezicht houden en de andere aanporren om te werken
dark heeft er dus duidelijk voor gekozen om de leidende functie op haar te nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:39:
[...]

Niet als we hier zo doorgaan met slowchatten... ;)
Niet specifiek pointing at you.

Om maar even weer wat nuttige woorden te posten; zodra mijn ouders terug zijn van vakantie, en ik weer tijd heb :P - dat zal zijn, over ca. 3 / 4 weken, dan ga ik weer actief verder...
Tot die tijd wil ik wel ff kijken naar verlichting (geel) enzo.
ach je hebt tijd zat tot volgend campzone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
lemming_nl schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:44:
[...]
Dat klinkt een beetje als 'dan gaat mijn vader weer actief verder' ? :+
Nee, dan delegeer ik weer actief verder :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik weet niet of je al een toepassing hebt gevonden voor je 2 draaispoelmetertjes (ik neem aan dat ze dat zijn) , maar je zou er een usb-datameter van kunnen maken :9 is echt heel simpel te maken.

hij slaat dan gewoon uit naar de hoeveelheid data die je er doorheen stuurt

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/2830/usbdataiv8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
HammerT schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:10:
Ik weet niet of je al een toepassing hebt gevonden voor je 2 draaispoelmetertjes (ik neem aan dat ze dat zijn) , maar je zou er een usb-datameter van kunnen maken :9 is echt heel simpel te maken.

hij slaat dan gewoon uit naar de hoeveelheid data die je er doorheen stuurt

[afbeelding]
Let goed op met zo'n zaken, het volgens de regels verplichte stroombegrenzend circuit kost weliswaar een paar eurocent, en is te vinden op ongeveer 5% van de moederborden. Als DB nu net een van die weinige mobo's heeft die USB volgens de regels implementeren, kan het zijn dat een USB apparaat dat 500mA gebruikt, icm je metertje, de USB stroombegrenzing doet inschakelen. Ook ga je zo een beetje storing steken op de USB voeding.
Beter kan je het systeempje voeden uit de 5V van de voeding zelf.

Ook zal de weerstand icm de parasitaire capaciteit van de FET het ene datasignaal dat je aftakt beinvloeden, terwijl USB zijn storingsongevoeligheid net haalt uit het feit dat storing op de D+ en D- draad normaal gelijk is, en zo (door het invers verzenden op de D- draad) alle storing vanzelf wegvalt. Het kan zijn dat het werkt, maar een andere FET gebruiken, of een wat langere USBkabel gebruiken, kan al voldoende zijn om teveel storing te krijgen, is daar voldoende rekening mee gehouden?

Edit: ok, bij nader inzicht zal met de volle 100k van die weerstanden het effect wel klein genoeg zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 07-08-2006 20:31 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Als je het niet helemaal vertrouwd kan je er natuurlijk zelf een beveiliging voor zetten, maar ik denkt dat het wel mee valt met zoiets simpels. Het lijkt mij ook dat je wat meer storing krijgt en dat dus je usb iets langzamer werkt, maar dat lijkt me ook niet echt significant. Misschien het zelfde effect van een langere kabel gebruiken (gaat ook langzamer door meer storing :/ )
Pagina: 1 2 Laatste