Toon posts:

Probleem met dvd via video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik hoop dat er niemand anders dit topic al heeft opgezet, maar ik heb even gezocht en ik dacht het niet.
Mijn probleem is het volgende: ik heb een oude Sony-tv zonder scart. Ik heb een videorecorder en een dvdspeler en ik zou ze graag allemaal tegelijk willen aansluiten. Nu krijg ik het niet voor elkaar dat de dvd via de video gaat lopen (met een scart) en zo beeld geeft. Gekgenoeg doet ie het alleen als ik hem op een hele oude videorecorder aansluit (die het niet eens meer doet, maar waar alleen nog stroom doorheen loopt) - ook via de scart. Dit is natuurlijk heel onhandig, want behalve dat ik een extra apparaat in mn tv-kast heb, moet ik ook elke keer als ik dvd wil kijken de stekkers moet verwisselen (zoals het tv-signaal etc.). Ik snap echt niet wat het probleem is, ik heb de nieuwe video al zo vaak precies zo aangesloten als die oude, maar het werkt gewoon niet......wie kan mij helpen????????

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 21:51
En de videospeler heb je dan neem ik aan al op 'kanaal scart' gezet? Kijk anders gewoon even in de gebruiksaanwijzing hoe je beeld via de scart kan krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen handleiding want het was een tweedehand video... ik kan hem ook niet op internet vinden (Samsung type sv-635x). En ik weet niet precies wat je met kanaal scart bedoelt, maar ik heb in de tvzenders gezocht inderdaad. Verder zie ik niks wat op een 'kanaal scart' lijkt...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32
Je probeert dus de ingang van de videorecorder, met daarop aangesloten de dvd speler, door te lussen naar antenne uitgang van de videorecorder, met daarop aangesloten de tv? Van belang is dan vanzelfsprekend dat je op de videorecorder de juiste ingang (waar de dvd speler op is aangesloten)activeert en dat de videorecorder inderdaad instaat is dit signaal naar de antenne uitgang te brengen. Mogelijk werkt dat bij die videorecorder enkel als het op opname (pause-) stand staat.

Verwijderd

Topicstarter
Het geheel ziet er zo uit als ik dvd wil kijken: het externe tv-signaal gaat naar de oude video, daar zit ook de stekker naar de tv. De scart is verbonden met de dvdspeler. Hierbij hoef ik niks in te stellen en dit doet het altijd. Als ik de oude video op prcies dezelfde manier vervang door de nieuwe zie ik niks. De nieuwe heeft 2 scarts AV1 en AV2, maar wat ik ook probeer, ik krijg gewoon geen beeld. Ook niet als ik de video van de stand bystand doe (dat moet nl. ook met die oude video- anders krijg ik daar ook geen beeld). :?
Ik heb er verder geen verstand van en ik weet ook niet hoe ik het duidelijker kan opschrijven :) Ik heb gewoon van hulp van wat techno's nodig :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18
De dvd speler moet je met de scart aansluiten op AV2 van de nieuwe video. Deze video moet van standby af en je moet even kijken hoe je de video op AV kunt zetten. De zenders doorzoeken hoeft niet want het komt niet via de antenne binnen, waarschijnlijk zit er op de afstandsbediening een knop av of ext. ofzo.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, bedankt voor de tip, maar mijn video doet het altijd via kanaal 29 en mijn dvd via 0..... AV werkt niet op de een of andere manier. Ik heb nu een universele afstandsbediening en daar doet ie het niet en bij mn vorige afstandbediening ook al niet.
Pagina: 1