AGP 8X kaart op ASUS CUSL2-C Mobo (AGP 4x)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo,

de ventilator van de Geforce III in de PC van m'n vriendin is vastgelopen. Er zat een hele laag stof tussen de fan. Ik heb dit er wel met een wattenstaafje tussenuit gepeuterd maar de lagers komen niet meer in beweging.
De kaart wordt met dit warme weer al snel te heet zonder actieve koeling en gaat dan ook artifacts vertonen. Na ca 10 mins schakelt de PC zichzelf uit.

Nu zal ik dus waarschijnlijk de kaart moeten gaan vervangen. Nu is alleen het probleem dat het huidige aanbod van videokaarten allemaal AGP 8X. Als ik het goed begrijp werken deze op een ander voltage (1.5V ipv 3.3V). Sommige kaarten kunnen beide aan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil morgen bij de Mycom een ander cheap kaartje kopen. Het hoeft geen snelle 3D kaart te zijn.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Je zit in het verkeerde subofurm (je moet in Videoplanken & Beeldkanonnen wezen).

Je was dan waarschijnlijk op het volgende gestuit: http://gathering.tweakers...message/22262245#bootniet

Oftwel, hangt er een beetje vanaf. Kijk of het ding Universal 3,3V AGP3 is en je zit safe zo te zien. Vraag sowieso even aan de winkel of je kunt ruilen oid als het niet werkt.

Andere oplossing: een klein fannetje kopen voor je GF3. Zalman heeft al van die zingen voor iets meer dan een tientje.

[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 07-07-2006 20:58 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
80 MM fan van 5 euro er onder hangen met tie wraps. Heb ik al de nodige videokaarten mee gered. Kost je wel minstens 2 pci sloten maar ach.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Zalman ZM-NB47J. Kost minder dan 4 euro en heeft geen ventilator nodig. Dat blokje is waarschijnlijk meer dan zat voor die Geforce 3.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

of misschien underclocken? mbv coolbits.reg

mijn gf 3 ti 200 is altijd al pasief gekoelt geweest met een klein zwart heatsinkje 175/400

[ Voor 7% gewijzigd door kless op 07-07-2006 21:38 ]

http://www.adf-hq.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Breepee schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:57:
Je zit in het verkeerde subofurm (je moet in Videoplanken & Beeldkanonnen wezen).

Je was dan waarschijnlijk op het volgende gestuit: http://gathering.tweakers...message/22262245#bootniet
Staat ook gewoon in de PMG FAQ hoor :z

PMG-FAQ: Hoe zit het met de compatibiliteit van AGP kaarten

Voortaan dus aub FAQ lezen voor je post...

Verder is het vervangen van een vastgelopen koeler toch echt iets wat een tweaker zelf zou kunnen verzinnen en uitvoeren. Het is hoe dan ook de bedoeling dat je zelf op zoek gaat en zelf eea probeert voor je hier een topic opent ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.