Het OTIC 27" LCD TV discussie topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:40
Geen matches
koentjuh schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:24:
[...]

Ja, ik heb er voor gekozen om de hele tijd het beeld totaal opgevuld te hebben! Vind het wel prima zo, die auto functie vind ik storend, omdat het beeld dan per uitzending verspirngt, en langzamerhand komen er steeds meer uitzendingen in breedbeeld, dus dat scheelt
Welke stand is de autostand?

Veel zenders hebben bij mij boven en onder een zwarte balk,ook op 16 x 9 of full screen.
Talpa sport b.v. alleen met zoomen krijg ik die weg.(welk formaat is dit eigenlijk)
Het ziet er dan niet uit en je mist een behoorlijk deel.
Bij mijn oude tv had ik ook een auto stand en die rekte het beeld wel mooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 16:55
Geen matches
jan rademaar schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:55:
[...]

Veel zenders hebben bij mij boven en onder een zwarte balk,ook op 16 x 9 of full screen.
Talpa sport b.v. alleen met zoomen krijg ik die weg.(welk formaat is dit eigenlijk)
Volgens mij is de autostand "Origineel" in het scale menu

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 19:50
Matched: otic
Ik heb de nvidia drivers opnieuw geinstalleerd en ik kan nu in het menu kiezen voor xga-mode 1360x768 :). Na het scherpstellen op onderstaand manier heb ik nu perfect beeld, mijn "probleem" is dus opgelost :)
The Zep Man schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:17:
[...]
Heb ik ook. Voordat ik mijn adapter echter binnen kreeg moest ik het even met RGB SCART doen. En met de OTIC is 720p een stuk leuker dan 1080i. ;)

[...]
Ik gebruik dezelfde drivers (9x.xx series zijn veels te buggy) en bij mij heeft het gewerkt. Ben alleen overgeschakeld op DVI omdat dat naar mijn mening toch een stuk scherper is. Mijn tips:

-Deinstalleer de Nvidia driver compleet.
-Herinstalleer dezelfde driver opnieuw.
-Zorg ervoor dat alleen de OTIC is verbonden op de primaire VGA-port van de videokaart
-Maak in het Nvidia configuratiescherm een nieuwe resolutie aan van 1360x768x32-bit @ 60Hz.
-Zet de TV op 1360x768 (Screen -> XGA Mode). Indien je XGA mode niet kan kiezen, stel je desktopresolutie in op 1024x768.
-Kies de nieuwe resolutie.
-Volg de instructies die ik hier geef om het beeld scherp te stellen.
-Indien dit alles werkt, sluit dan je andere monitor aan en stel die dan in als primaire monitor.

Voor de rest heb ik niet veel ervaring met de OTIC in dual-screen configuratie met een andere monitor...
nogmaals hartstikke bedankt voor je uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heb gister weer eens wat tijd besteed aan het zoeken naar een service menu, maar nogsteeds heb ik niks kunnen vinden.
Heb toen OTIC een mailtje gestuurd....t is afwachten of ik een reactie krijg.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25587

Geen matches
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de koptelefoon uitgang. Ik heb er verschillende soorten ingehad en er gebeurd niks. Ook in het menu kom ik niks tegen over de koptelefoon en met de handleiding kom ik ook niet verder want er staat niks specifieks over vermeld. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Geen matches
Anoniem: 25587 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:53:
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de koptelefoon uitgang. Ik heb er verschillende soorten ingehad en er gebeurd niks. Ook in het menu kom ik niks tegen over de koptelefoon en met de handleiding kom ik ook niet verder want er staat niks specifieks over vermeld. Alvast bedankt.
Waar zit die hoofdtelefoonaansluiting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Geen matches
Anoniem: 10350 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:03:
[...]

Waar zit die hoofdtelefoonaansluiting??
naast de vga-aansluiting geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hi-Sintar schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:23:
[...]

naast de vga-aansluiting geloof ik...
Da's audio in (voor VGA en HDMI) en geen audio uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
sjolmers schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:22:
Heb gister weer eens wat tijd besteed aan het zoeken naar een service menu, maar nogsteeds heb ik niks kunnen vinden.
Heb toen OTIC een mailtje gestuurd....t is afwachten of ik een reactie krijg.
Ik had ook al een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord na 2 weken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39
Geen matches
jan rademaar schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:55:
[...]

Het is idd de orgineel stand! Maar talpa, en nu ook rtl 7 met voetbal is breedbeeld in 4:3 signaal, dus daar kan de tv niks mee. enige optie die rest is de zoom functie (zodat die zwarte balken weg zijn) maar dan zoomt die bij mij weer net teveel, waardoor je weer een stukje beeld mist. Het wordt gewoon tijd dat ze 'puur' breedbeeld signaal door gaan geven. de publieke zenders kunnen dit namelijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25587

Geen matches
Anoniem: 10350 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:25:
[...]

Da's audio in (voor VGA en HDMI) en geen audio uit :X
Op mijn klepje staat toch zeker earphone in en de hoofdtelefoonaansluiting zit naast de VGA aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 25587 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:05:
[...]

Op mijn klepje staat toch zeker earphone in en de hoofdtelefoonaansluiting zit naast de VGA aansluiting
Klopt, er staat dus earphone IN en helaas niet earphone OUT. Een beetje ongelukkige beschrijving van de aansluiting maar het is dus bedoeld als audio in bij je VGA of HDMI.

Is hier getest en beschreven (maar als je dit topic door had gelezen dan had je het al kunnen zien).
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26105950

Het e.e.a. is ook terug te vinden in het aansluitschema op pagina 19 van de nederlandstalige handleiding.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 21-08-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
The Zep Man schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:17:
[...]
Heb ik ook. Voordat ik mijn adapter echter binnen kreeg moest ik het even met RGB SCART doen. En met de OTIC is 720p een stuk leuker dan 1080i. ;)
Kun je mij trouwens uitleggen waarom 720p met de Otic beter is dan 1080i? Dus als ik een xbox360 spel heb die 720p en 1080i ondersteund, kan ik dan beter voor 720p kiezen of toch 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130694

Geen matches
Hebben nog meer mensen last van het niet reageren op de afstandsbediening na ongeveer 2 uur? Ik heb al 1 keer de TV omgeruild bij BC maar de nieuwe heeft hetzelfde euvel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 130694 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:35:
Hebben nog meer mensen last van het niet reageren op de afstandsbediening na ongeveer 2 uur? Ik heb al 1 keer de TV omgeruild bij BC maar de nieuwe heeft hetzelfde euvel!
Ja, ik. Staat ook een eindje terug in ditzelfde topic. Ik heb ook al een 2e exemplaar waarbij zich hetzelfde euvel voordoet. Heel erg irritant vind ik het niet enkel een beetje lastig als ik 's avonds de TV op standby wil zetten. Dan reageert hij namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186479

Hey mede otic eigenaars.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik in het menu "scherm" van de tv niet de xga opties etc heb ?
Wel heb ik auto config,beelmodus,zoom in/uit,ruisreductie en resetten.
Ik heb mijn TV aangesloten via DVI naar HDMI op een Radeon X800GT. Ik stel deze vraag omdat ik hem nu op 1360x768 heb maar ik heb echt belabberd beeld.
Misschien iemand deze ervaring ook al gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186479 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:24:
Hey mede otic eigenaars.
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik in het menu "scherm" van de tv niet de xga opties etc heb ?
Ik heb mijn TV aangesloten via DVI naar HDMI op een Radeon X800GT. Ik stel deze vraag omdat ik hem nu op 1360x768 heb maar ik heb echt belabberd beeld.
Lees dit topic eens door, zo groot is het (nog) niet. Wellicht staat er al wat in over hetgeen je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Anoniem: 186479 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:24:
Hey mede otic eigenaars.
Ik had hetzelfde probleem en heb op deze pagina nog uitgelegd hoe ik het heb opgelost...Gewoon een kwestie van je videokaartdrivers opnieuw installeren dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb dus gisteren mijn videokaartdrivers opnieuw geinstalleerd dit ook zonder resultaat. Ook ik heb geen nvidia maar ati dus heb ik de nieuwste catalyst drivers geinstalleerd. Iemand hier ervaring mee.
En het topic heb ik helemaal doorgelezen maar zonder iets te vinden over ati wel zag ik dat iemand hier problemen mee had. Kortom ik kan niet in het menu de xga opties kiezen iemand nog ideeen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 186479 op 23-08-2006 18:36 ]

Geen matches
Het is inmiddels wel gelukt met een VGA kabel

• The Zep Man
  • Laatst online: 08-06 12:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Hi-Sintar schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 03:27:
[...]

Kun je mij trouwens uitleggen waarom 720p met de Otic beter is dan 1080i? Dus als ik een xbox360 spel heb die 720p en 1080i ondersteund, kan ik dan beter voor 720p kiezen of toch 1080i?
Simpel. Met "1080i" zeg je het al: interlaced. 1080i heeft een resolutie van 1920x1080 welke interlaced verstuurd wordt (een praktisch overbodige technologie uit de mid-20e eeuw), terwijl je 720p (1280x720) gewoon in full frames (progressive) kan versturen.

Qua resolutie zit 720p ook dichter bij de native resolutie van de OTIC (1366x768), waardoor er minder gescaled hoeft te worden. 1920x1080 interlaced op een 1366x768 progressive scherm geeft niet zoveel kwaliteitswinst en kan voor artifacts zorgen wanneer het beeld snel heen- en weer beweegt.

En ik dacht dat bij de Xbox 360 zowieso alle spellen 720p zouden ondersteunen, en enkelen 1080i.

Overigens is de 720p vs. 1080i discussie ondertussen bijna net zo uitgekauwd als de discussie tussen PAL en NTSC. Als je 1080i er beter uit vindt zien, gebruik dat dan. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Hi-Sintar
ik had het inderdaad al in andere topics hier op het forum gelezen, toch bedankt voor je antwoord :)

btw, ik had het in het grote xbox360 topic ook gepost maar misschien dat meerdere mensen hier last van hebben...

Als ik bijv. Fifa World Cup 2006 speel op de x360 en ik geef een lange pass naar voren (waardoor het beeld dus snel moet scrollen), zie ik soms dat het beeld wordt "gesneden"...Soort van lijntjes krijg ik dan op het beeld te zien, het loopt dus niet echt vloeiend over....Alsof een gedeelte van het beeld wat sneller beweegt dan het andere. Ik had dit ook met Oblivion op de pc, maar mijn vsync stond uit en ik heb het via de videokaartdrivers aangezet en het probleem was op de pc opgelost. Maar met de xbox360 games kun je dat natuurlijk niet in of uitschakelen, is dit een gebrek van het spel of eerder van het Otic scherm? Hebben meerdere mensen met een Otic + Xbox360 hier last van? Het is niet super irritant ofzo, maar ik heb nu de neiging om er expliciet op te letten en dan begint het wel irritant te worden. Ik heb dit niet bij Kameo of Nba 2k6, maar bij de demo van Saints Row ook weer wel...Het is dus niet bij Fifa alleen. Ik heb 480p, 720p, 1080i geprobeerd maar merk helaas geen verschil. Is dit gewoon een minpuntje van het goedkope Otic tv die ik maar voor lief moet nemen of hebben alle lcd-schermen hier (in mindere mate) last van?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hi-Sintar schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:32:
*lang verhaal*

[...]

Is dit gewoon een minpuntje van het goedkope Otic tv die ik maar voor lief moet nemen of hebben alle lcd-schermen hier (in mindere mate) last van?
Dit is een minpunt van het specifieke spel op de Xbox 360. Niet elk spel maakt gebruik van vsync. vsync houdt in dat het aantal FPS van het spel gelijk wordt gemaakt met het aantal frames dat per seconde naar een monitor wordt verstuurd. Dit is voor de Xbox 360 50 (PAL) of 60 (PAL60/NTSC, HDTV modes, etc.). Als het spel gebruik maakt van vsync, dan past elk frame van het spel precies in een gelijk aantal volledige frames voor de monitor. Zo zou een spel kunnen kiezen om 30 frames per seconde te kunnen renderen en deze te verspreiden over de 60 frames welke worden verstuurd naar het scherm. Voor elke twee frames van het scherm wordt één frame van het spel weergeven. Vaak gebeurt het (vooral op PC's) dat wanneer vsync aanstaat, er gewoon voor elk frame van de monitor één frame van het spel wordt weergeven. 60hz geeft dan 60 FPS.

Als spellen geen vsync gebruiken, dan kan het aantal FPS hoger of lager liggen, waardoor er soms een frame naar de monitor wordt verstuurd waarin twee frames van het spel in zitten verwerkt. Hier is weinig aan te doen en het ligt niet aan de monitor. Deze geeft gewoon het frame weer dat hem wordt aangeboden, hoe die is opgebouwd doet er niet toe. Het effect wat je dan ziet wordt ook wel 'tearing' genoemd. Bij PC's is dit vaak via de driver te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Geen matches
ok, dat het niet aan de tv ligt lucht tenminste op :). Heb inderdaad dus gemerkt dat ie het niet bij alle spellen doet. Kameo is ook een spel waarbij het beeld razendsnel beweegt en daar merkte ik er niets van. Ik had vandaag de demo van Saints Row gespeeld en bij de in-game intro begon ie al te stotteren dus ik dacht misschien is er toch iets mis met de instellingen van het scherm ofzo...Maar dit zou hij dus ook moeten doen als ik mijn xbox aansluit via scart of composiet? Dat ga ik nu namelijk even uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43317

Hoi,

Heb ook de Otic al een paar maanden en naar volle tevredenheid. Laatste echter zette ik de tv aan en kreeg ik een blauw scherm met de mededeling no signal. Na de tv kabel erin en eruit te hebben gedaan bleef het hetzelfde. Daarna heb ik de stroom stekker eruit getrokken en weer aangesloten. Hierop deed de tv het weer. Vanmorgen echter hetzelfde euvel. En deze keer bleef hij aangeven geen signaal te kunnen ontvangen :( Ook de tweede tuner geeft blanco. Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn? Voor de rest doet hij het gewoon dus VGA etc.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Ik heb een vraagje, kan je het scherm gewoon schoonmaken met LCD cleaner, er hebben een paar vliegen wat keutels achter gelaten hehehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 43317 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:23:
Heb ook de Otic al een paar maanden en naar volle tevredenheid. Laatste echter zette ik de tv aan en kreeg ik een blauw scherm met de mededeling no signal. Na de tv kabel erin en eruit te hebben gedaan bleef het hetzelfde. Daarna heb ik de stroom stekker eruit getrokken en weer aangesloten. Hierop deed de tv het weer. Vanmorgen echter hetzelfde euvel. En deze keer bleef hij aangeven geen signaal te kunnen ontvangen :( Ook de tweede tuner geeft blanco. Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn? Voor de rest doet hij het gewoon dus VGA etc.
Met andere TV op dezelfde aansluiting geprobeerd om te kijken of het aan de kabel(maatschappij) ligt? Kassabon bewaard?
Barfman schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:11:
Ik heb een vraagje, kan je het scherm gewoon schoonmaken met LCD cleaner, er hebben een paar vliegen wat keutels achter gelaten hehehe :)
Zolang er geen aggressieve middelen inzitten (alcohol, etc.) zou het veilig moeten zijn, vooral al wordt er geclaimd dat elk LCD scherm met de cleaner schoon te maken is. Al zijn het voorbevochte doekjes, pas dan op dat ze niet uitgedroogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
The Zep Man schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:25:
[...]
Met andere TV op dezelfde aansluiting geprobeerd om te kijken of het aan de kabel(maatschappij) ligt? Kassabon bewaard?

[...]
Zolang er geen aggressieve middelen inzitten (alcohol, etc.) zou het veilig moeten zijn, vooral al wordt er geclaimd dat elk LCD scherm met de cleaner schoon te maken is. Al zijn het voorbevochte doekjes, pas dan op dat ze niet uitgedroogd zijn.
Oke bedankt, ik heb de officiele tft spray dus dat zit dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Barfman schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:11:
[...]

Oke bedankt, ik heb de officiele tft spray dus dat zit dan wel goed.
Post nog even de resultaten en het merk van de spray. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
The Zep Man schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:58:
[...]

Post nog even de resultaten en het merk van de spray. ;)
Resultaten zijn perfect, net als je TFT geen èèn veegje en een mooi schoon opvlakte.
Ik heb deze spray gebruikt, te koop bij vobis voor 7.50 euro. Daarnaast gebruik ik een microvezel doek van de albert heyn die geen krassen of beschadigingen maakt met vrijwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187530

Geen matches
Hallo ik heb ook deze tv en gebruik hem als monitor voor me pc. Ik heb hem tot nu toe alleen maar via vga kabel aangesloten gehad en vandaag een HDMI-male-->DVI-D-male kabel gekocht. Nu plug ik die kabel in de slot vaar voorheen me vga label zat en de hdmi in me tv maar geen beeld of niks. Ik heb hem aangesloten op een ATI Radeon X1900 XTX. Weet iemand of ik iets verkeerd doe? want ik krijg het niet aan de praat.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Anoniem: 187530 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:31:
Hallo ik heb ook deze tv en gebruik hem als monitor voor me pc. Ik heb hem tot nu toe alleen maar via vga kabel aangesloten gehad en vandaag een HDMI-male-->DVI-D-male kabel gekocht. Nu plug ik die kabel in de slot vaar voorheen me vga label zat en de hdmi in me tv maar geen beeld of niks. Ik heb hem aangesloten op een ATI Radeon X1900 XTX. Weet iemand of ik iets verkeerd doe? want ik krijg het niet aan de praat.
Bedankt!
Je moet hem niet in je VGA slot pluggen, maar in je DVI slot van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Barfman schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:45:
[...]

Oke, dat heb ik gedaan maar ik krijg geen beeld op mn OTIC. Ik heb hem dus op mn DVI poort gezet en in HDMI. Mn vga uitgang gebruik ik voor mn pc monitor. Hoe moet ik dan de rest instellen? Ik krijg met geen mogelijkheid beeld op mijn otic. Kan iemand staps gewezijs vertellen hoe je dat moet instellen, verwerk ik het gelijk in de ts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 187530 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:31:
Bedankt!
Ik heb (nog) geen ervaring met ATI kaarten in combinatie met DVI-D, maar ik heb gehoord dat bij ATI kaarten er vanaf het opstarten geen beeld verschijnt op een DVI-D/HDMI scherm, totdat de drivers worden geladen.

Mijn tip: zet eerst je PC uit. Sluit de DVI-D kabel aan op de eerste DVI-poort op je videokaart en verbind de andere kant met het OTIC scherm. Zap nu op de OTIC naar AV8 en start je PC op. Pas vanaf Windows zou er beeld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Geen matches
Barfman schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:45:
[...]

In zijn sig staat al, X1900XTX. Geen VGA, maar alleen DVI dus ;)

Waarschijnlijk hij een adapter voor VGA naar DVI denk ik

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Chrono Trigger schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 01:04:
[...]

In zijn sig staat al, X1900XTX. Geen VGA, maar alleen DVI dus ;)
Stond ook in zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12242

Iemand enig idee wat de 4 cijferige code van afstandbediening zou moeten zijn om deze in de AB van mijn sat-receiver te zetten (van orgine OneForAll).
Ik heb alles van Thompson geprobeerd totdat ik zag dat het waarschijnlijk een Proview is. En deze komt niet voor in mijn lijst met codes...

Verder heb ik een scartrouter van Orbit die het rgb-beeld van o.a. mijn sat-receiver doorzet naar de beamer en tv. Met mijn vorige tv had ik een strak plaatje op de tv,maar nu heb ik een soort dubbel beeld. Als ik de sat-receiver op svideo zet is dit weg. Is de scart2 op de Otic wel RGB? Ik heb ook al andere scart-kabels geprobeerd.
Ik weet dat de vga aansluiting wel rgb is. Zou er een kabel bestaan van scart-uit naar vga-in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 12242 schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:47:
Iemand enig idee wat de 4 cijferige code van afstandbediening zou moeten zijn om deze in de AB van mijn sat-receiver te zetten (van orgine OneForAll).
Geen idee. Beste optie is om een universele afstandsbediening te kopen welke ook nog kan leren.
Ik heb alles van Thompson geprobeerd totdat ik zag dat het waarschijnlijk een Proview is. En deze komt niet voor in mijn lijst met codes...

Verder heb ik een scartrouter van Orbit die het rgb-beeld van o.a. mijn sat-receiver doorzet naar de beamer en tv. Met mijn vorige tv had ik een strak plaatje op de tv,maar nu heb ik een soort dubbel beeld. Als ik de sat-receiver op svideo zet is dit weg. Is de scart2 op de Otic wel RGB? Ik heb ook al andere scart-kabels geprobeerd.
Alle SCART-poorten van de OTIC zouden zowel Composiet, S-Video als RGB moeten ondersteunen. Probeer het anders eens op SCART1 voor de grap. Je zegt 'dubbel beeld'. Misschien gewoon een brakke RGB SCART kabel?
Ik weet dat de vga aansluiting wel rgb is. Zou er een kabel bestaan van scart-uit naar vga-in?
Geen kabel, wel verschillende apparaten die dit om kunnen zetten. Het doet de beeldkwaliteit in geen geval goed.

Anoniem: 12242

Geen matches
Bedankt vooor je antwoord.
ik kan op de AB van de dreambox ook naar een tv-code zoeken. Ik loop me alleen suf te zoeken hoe dit werkt (iemand nog tips).
Ik zal zaterdag een aan andere scart gaan halen. Wat ik ook nog niet getest heb, is de dvd-speler instellingen. Volgens mij is dat plaatje wel strak op de lcd. Zou dus aan de sat-receiver/kable liggen.
Nog even zoeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Geen matches
Weet iemand waar ik een goedkope ophang beugel kan krijgen die zowel horizontaal als verticaal beweegbaar is?
Ik kan alleen maar beugels vinden die horizontaal bewegen (boven - beneden) of hele dure van 80+ euro, er moet toch wel iets zijn wat en normaal geprijst is en voldoet aan mijn wensen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Geen matches
Ik heb een Barkan Model 32, die is horizontaal en verticaal kantelbaar, en kost niet al te veel.
De IKEA heeft ook een beugel voor weinig las ik in een ander topic, en die lijkt wel verdomde veel op de Barkan Model 32..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas moet ik mijn bijdrage aan het OTIC topic stoppen omdat ik, op onderstaande conclusie na, geen gebruikers_ervaringen meer op zal doen.
Ik heb het scherm verkocht (met een aardige winst) omdat ik voor een erg zacht prijsje een nieuwe Samsung LE32R73BD over kon nemen. En een beeldmaatje groter is net weer iets prettiger kijken.

Bij deze dus mijn laatste bijdrage m.b.t. de OTL en deze is; de beeldkwaliteit is minstens zo goed als van de (flink) duurdere Samsung. Dus als je niet op zoek bent naar een groter scherm dan neem zijn eigenzinnigheden voor lief. Het is verder een prima scherm dat zich zondermeer kan meten met zijn duurdere concurrenten.

Kleine update...., het geluid van de OTIC blijkt nu ook wel heel erg behoorlijk te zijn.
Mijn vrouw is nu (nog) minder gelukkig met de grotere Samsung :X

Op naar Marktplaats................. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 10-10-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147915

Geen matches
Ik had dezelfde storing als een van de andere gebruikers.

De tv gaf af en toe alleen maar zwart beeld voor een seconde of 2/3 als ik iets via de scart ingang aan het kijken was.

Soms 1 keer per film, soms wel 3 keer per serie.

teruggegaan naar Belcompany en ik kon hem of opsturen ter reparatie, of m'n geld terug vangen.

Uiteindelijk toch maar gekozen voor geld terug, aangezien ik geen zin had om m'n tv een aantal weken kwijt te zijn.
Ook begon ik me steeds meer te ergeren aan het lange zappen (vooral wisselen tussen de externe ingangen etc.)

Dus ik ga nu geduldig afwachten tot er een mooie 32 inch TV in de aanbieding komt.

2 vrienden van me hebben de TV ook en die zijn er nog erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Geen matches
Zeg,

heeft iemand een oplossing voor het feit dat kleuren van de PIP optie kansloos zijn. Ik kijk gewoon tv via de scart aansluiting (digitaal) en he daar de kleuren goed ingesteld. De kleuren voor de kabelaansluiting staan ook prima, maar wanneer ik PIP aan zet gebruikt hij waarschijnlijk de 2de tuner, en daar kan ik de kleuren niet goed voor krijgen. resultaat rode tomaat hoofden!

Iemand een oplossing? Tis niet echt een probleem, maar wil een erger punten wanneer je PIP gebruikt tijdens reclame blokken ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Is het iemand gelukt om de OTIC code te vinden voor de UPC afstandsbediening? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Ik heb deze kabel maar eens besteld: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=15&product=1298

Heeft iemand hier goede ervaringen mee en werkt die verder prima? Ik ga het dus vooral gebruiken om mn tv als 2e monitor te gebruiken. Dit zou toch geen probleem moeten zijn neem ik aan?

Weet iemand al hoe je in het service menu moet komen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

Geen matches
DaannO schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:55:
Ik heb deze kabel maar eens besteld: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=15&product=1298

Heeft iemand hier goede ervaringen mee en werkt die verder prima? Ik ga het dus vooral gebruiken om mn tv als 2e monitor te gebruiken. Dit zou toch geen probleem moeten zijn neem ik aan?

Weet iemand al hoe je in het service menu moet komen trouwens?
ik heb de kabel afgelopen vrijdag ochtend besteld en heb vlak daarna een mail gestuurd om te vragen of zij het adres willen wijzigen in mijn werkadres. Ik heb hier nog geen antwoord op gehad, dus besloot ik even te zoeken op het web naar ervaringen van klanten van allekabels.nl... mijn conclusie is dat het om een eenmanszaak gaat die ofwel behoorlijk chaotisch is, maar in ieder geval nogal traag is met reageren, verwerken van orders, etc. Ik heb helaas al besteld en betaald, maar heb hier mijn bedenkingen over de levertijd. Afgelopen weekend lag zijn site ook nog eens plat. Wel jammer want je snapt wel dat ik niet kan wachten met installeren van die koppeling :P

Een bekende van mij heeft overigens wel goede ervaringen met dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
^^

Ik heb de kabel dinsdag besteld, en vrijdag kon ik hem al ophalen op het postkantoor. Net even opgehaald en ik ga het zo testen.

Ik heb dus geen problemen ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Geen matches
Inmiddels heb ik de kabel ook binnen. Op het oorspronkelijke adres, de mail is dus niet verwerkt noch beantwoord, maar toch nog prima afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Stephane schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:49:
Inmiddels heb ik de kabel ook binnen. Op het oorspronkelijke adres, de mail is dus niet verwerkt noch beantwoord, maar toch nog prima afgelopen :)
Ik heb het inmiddels werkend gekregen op 1024 * 768. Echter als ik hd wil doen dan krijg ik hem alleen maar op 30hz ipv 60hz. Ook wil het niet lukken om hem op 1366 * 768 te krijgen omdat hij dan een zwart beeld geeft. Heeft iemand een soort walktrough met ati kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen matches
Heb je de mogelijkheid van 720p en 1080i weergave via de videokaart instellingen ook al actief gemaakt en daarna een van beide geselecteerd (voorkeur 1080i).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
hardware-lover schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:30:
Heb je de mogelijkheid van 720p en 1080i weergave via de videokaart instellingen ook al actief gemaakt en daarna een van beide geselecteerd (voorkeur 1080i).
Jep, maar die werken dus alleen op 30hz ipv 60. Ik zie nergens waar ik kan instellen dat ze op 60hz moeten omdat ik dat niet kan seleceteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen matches
DaannO schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:38:
[...]

Jep, maar die werken dus alleen op 30hz ipv 60. Ik zie nergens waar ik kan instellen dat ze op 60hz moeten omdat ik dat niet kan seleceteren. :)
1080 op 60Hz zou 1080p betekenen en dit kan het scherm niet aan.
720P zou het wel op 60hz moeten doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
hardware-lover schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:51:
[...]

1080 op 60Hz zou 1080p betekenen en dit kan het scherm niet aan.
720P zou het wel op 60hz moeten doen.
Eens kijken of me dat lukt. En welke stand is anders ideaal voor deze tv. 1366 * 768 @ 60hz ?

Edit: 720p lukt wel, maar dat ziet er gewoon niet uit. Het is een erg onduidelijk en niet mooi!

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 07-11-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DaannO schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:10:
[...]

Eens kijken of me dat lukt. En welke stand is anders ideaal voor deze tv. 1366 * 768 @ 60hz ?

Edit: 720p lukt wel, maar dat ziet er gewoon niet uit. Het is een erg onduidelijk en niet mooi!
720p zou perfect moeten zijn, want het heeft niet veel zin om 1080i te gaan draaien als die tv het niet aan kan.. hij kan het wel verwerken, maar downscaled het dan zelf weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 01-06 07:43

Yuco

Womanizer!

Geen matches
Weet iemand of deze tv nog ergens te koop is in regio breda/tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Yuco schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:59:
Weet iemand of deze tv nog ergens te koop is in regio breda/tilburg?
Zoals je in de TS kan lezen geld deze aanbieding al een paar maanden niet meer. Je kan ze dus ook nergens meer krijgen. Misschien marktplaats, maar denk van niet.

Als ik hem op 720p zet, dan worden alle letters onleesbaar omdat het net strepen lijken. Dit moet niet de bedoeling zijn, dus ik vraag me af wat ik fout doe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Geen matches
Anoniem: 10350 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 09:25:
PowerStrip timing parameters:
1366x768=1366,69,143,212,768,1,3,23,85383,1

Generic timing details for 1366x768:
HFP=69 HSW=143 HBP=212 kHz=48 VFP=1 VSW=3 VBP=23 Hz=60

VESA detailed timing details:
PClk=85383,00 H.Active=1366 H.Blank=424 H.Offset=53 HSW=143 V.Active=768 V.Blank=27 V.Offset=1 VSW=3

Linux modeline parameters:
"1366x768" 85,383 1366 1435 1578 1790 768 769 772 795 +hsync +vsync
Ik heb mijne exact volgens bovenstaande lijst uitgevoerd en krijg met deze instellingen het bericht "geen signaal" op mijn scherm.

Ik gebruik een Sapphire Radeon 9250, 256 MB AGP videokaart met ATI chipset (speciaal gekocht).

Bij een standaard resolutie krijg ik wel beeld, maar springen er regelmatig witte horizontale strepen in het beeld (4 stuks, links boven, rechts boven, links onder, rechts onder, zo'n 5 cm van de boven en onderrand)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geen matches
ben sinds kort in 't bezit van een xbox 360
nu is deze tv hd (ready) en 'm xbox ook, welke kabel heb ik hiervoor nodig?
er schijnt nogal veel verschil in te zitten of je hd of een vga kabel haalt qua tv.
iemand die mij kan vertellen welke van deze 2 kabels het scherpste beeld geeft icm een xbox 360?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

himlims_ schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:46:
ben sinds kort in 't bezit van een xbox 360
nu is deze tv hd (ready) en 'm xbox ook, welke kabel heb ik hiervoor nodig?
er schijnt nogal veel verschil in te zitten of je hd of een vga kabel haalt qua tv.
iemand die mij kan vertellen welke van deze 2 kabels het scherpste beeld geeft icm een xbox 360?
Voor de OTIC OTL-2718 maakt het niet veel uit. De beste resolutie voor spelconsoles is voor dit scherm 1280x720 progressive, welke door zowel component (YPbPr) als VGA (RGB) ondersteund worden. Ik zou echter kiezen voor component, omdat daarvoor 2 aansluitingen aanwezig zijn. Voor VGA is er maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10
Geen matches
Ik heb nu 2 keer gehad dat mijn tv met de afstandsbediening of de knoppen boven op de TV niet meer aan wilde.
Ik moest dan eerst de stroom eraf halen. Heeft iemand dit ook weleens gehad met deze TV?
Of moet ik me zorgen gaan maken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Geen matches
Ik hbe hetzelfde nu 2 keer mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
MADG0BLIN schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:02:
Ik heb nu 2 keer gehad dat mijn tv met de afstandsbediening of de knoppen boven op de TV niet meer aan wilde.
Ik moest dan eerst de stroom eraf halen. Heeft iemand dit ook weleens gehad met deze TV?
Ik heb het inderdaad ook al een paar keer gehad, en ik heb het van meerdere mensen gehoord. Echter zie ik er nog geen gevaar in, want ik denk dat het een software probleem is of een hitte probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Geen matches
Ok, scheelt dat ik niet de enige ben. Stelt me al wat gerust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
MADG0BLIN schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:02:
Ik heb het ook 2 of 3 keer meegemaakt, ik had zelf het idee dat het komt door een bepaalde toestsencombinatie, aangezien het elke keer gebeurde nadat onze kleine van 4 jaar met het kastje zat te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Zep Man schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:00:
[...]
Voor de OTIC OTL-2718 maakt het niet veel uit. De beste resolutie voor spelconsoles is voor dit scherm 1280x720 progressive, welke door zowel component (YPbPr) als VGA (RGB) ondersteund worden. Ik zou echter kiezen voor component, omdat daarvoor 2 aansluitingen aanwezig zijn. Voor VGA is er maar één.
component is dat scart?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
component is zo'n blauwe, groene en rode tulpplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Sinds een week is mijn PIP mode niet meer te gebruiken, alles wijst erop dat de 2e tuner kapot is. Ook springt hij af en toe gewoon vanzelf op een ander kanaal. Ik heb hem nu 5 maanden, maar ga vandaag maar eens bellen, en vragen of ik hem terug kan brengen en mijn geld terug. Ben toch niet zo tevreden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Barfman schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:48:
Sinds een week is mijn PIP mode niet meer te gebruiken, alles wijst erop dat de 2e tuner kapot is. Ook springt hij af en toe gewoon vanzelf op een ander kanaal. Ik heb hem nu 5 maanden, maar ga vandaag maar eens bellen, en vragen of ik hem terug kan brengen en mijn geld terug. Ben toch niet zo tevreden meer.
Hmmm denk niet dat je zomaar je geld terug zult krijgen na 5 maanden,ik denk dat het een gevalletje garantie zal worden en wanneer dat geen soelaas biedt dat je dan wellicht je geld terug kan krijgen. Maar ik wens je veel succes.

Mag ik weten waarom je niet zo tevreden (meer) bent met je Otic? Het enige nadeel is m.i. dat het zender verwisselen (te) traag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
sjolmers schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:01:
[...]

Hmmm denk niet dat je zomaar je geld terug zult krijgen na 5 maanden,ik denk dat het een gevalletje garantie zal worden en wanneer dat geen soelaas biedt dat je dan wellicht je geld terug kan krijgen. Maar ik wens je veel succes.

Mag ik weten waarom je niet zo tevreden (meer) bent met je Otic? Het enige nadeel is m.i. dat het zender verwisselen (te) traag gaat.
Ik ben niet meer zo tevreden omdat er met de week wel een probleem bijkomt, heb ook problemen als ik in mijn menu iets wil aanpassen, dat de tv spontaan vast loopt en ik hem eerst uit moet zetten voordat ik weer normaal kan kijken. Ook heb ik het probleem steeds vaker dat ik kan drukken op mijn afstandsbediening wat ik wil, maar dan reageert die gewoon niet meer. Kortom, het lijkt wel of die nu al dood aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Nou mijn lcd staat weer netjes bij BelCompany, en de 470 euro zit weer in mijn knip. Nu op zoek naar een andere lcd scherm, ik ga gelijk voor een 32 inch wat me toch iets beter lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Barfman schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:46:
Nou mijn lcd staat weer netjes bij BelCompany, en de 470 euro zit weer in mijn knip. Nu op zoek naar een andere lcd scherm, ik ga gelijk voor een 32 inch wat me toch iets beter lijkt.
ik had precies hetzelfde.. ik had het probleem van spontaan zwart beeld voor een seconde of 3 als ik iets via een externe ingang (bv scart) bekeek.
dat met het trage zappen samen deed me ook besluiten om 'm terug te brengen.

ook wilde ik toch liever wat groters, heb nu een 37" LG :P

tot op heden nog geen moment spijt gehad dat ik 'm heb teruggebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Geen matches
Iemand enig idee hoe ik het geluid van de TV op mijn stereo krijg? Er zit geen audio uitgang op, alleen een ingang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 15:13

Blamm

Niet meer Smart

Geen matches
Anoniem: 8514 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:27:
Iemand enig idee hoe ik het geluid van de TV op mijn stereo krijg? Er zit geen audio uitgang op, alleen een ingang..
een scart->tulp verloopje kopen en die aan de ingang van je versterker hangen. Wel zorgen dat het een blokje is dat output geeft, geen input. (Het makkelijkste is om er zoeen met een schakelaartje te kopen, weet je zeker dat je hem goed zet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Geen matches
Razorfist schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:22:
[...]
een scart->tulp verloopje kopen en die aan de ingang van je versterker hangen. Wel zorgen dat het een blokje is dat output geeft, geen input. (Het makkelijkste is om er zoeen met een schakelaartje te kopen, weet je zeker dat je hem goed zet ;))
En als digitale tv al via de scart binnenkomt? Kan het dan ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen matches
Anoniem: 8514 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:50:
[...]

En als digitale tv al via de scart binnenkomt? Kan het dan ook nog?
Er zitten toch 2 scart-aansluitingen op deze TV? Dus ja ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Geen matches
Anoniem: 8514 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Geen matches
Anoniem: 147915 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:24:
[...]

ik had precies hetzelfde.. ik had het probleem van spontaan zwart beeld voor een seconde of 3 als ik iets via een externe ingang (bv scart) bekeek.
dat met het trage zappen samen deed me ook besluiten om 'm terug te brengen.

ook wilde ik toch liever wat groters, heb nu een 37" LG :P

tot op heden nog geen moment spijt gehad dat ik 'm heb teruggebracht
Hmm, dit komt mij bekend voor, ik denk dat het gemiddeld 2-3 keer per avond tv kijken gebeurt. Voorals nog dacht ik dat het lag aan mijn digitale decorder van @home, omdat dat een bekende klacht was, maar nu begin ik toch te twijfelen.

Hoe kom ik er achter waar het aan ligt? Want het is best storend tijdens het tv kijken. Voor de rest ben ik zeer tevreden over dit toestel, aangezien ik nooit via het aparaat zap, merk ik weinig van het trage zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtermors
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05-2024
Goedenmiddag allemaal,

Ik heb al een poosje deze LCD TV van OTIC, im principe ben ik erg tevreden, dat die wat langzamer werkt maakt voor mij eigenlijk niks uit, maar toch kwam ik gisteren tijdens het kijken op één heel groot probleem. De tv begon grijs en / of wit of groen, rose, paars beeld weer te geven met streepjes. Ik heb geprobeerd de tv een tikje te geven en dat hielp maar nog geen 10 seconden later begon het weer, mijn vraag is of dit een los contactje is? zo ja hoe kan ik dit zelf op lossen?

Mijn tv heeft geen garantie, omdat die verkocht is via een particulier bedrijf die ze voor een dump prijs van de importeurs had opgekocht, deze tv heeft mij 350 euro gekost. Maar zonder garantie en belasting.

Mischien weet iemand een leuk service adresje waar ik hem niet al te duur kan laten maken, of een paar tips zodat ik het zelf kan?

Beste Groeten,
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
koentjuh schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Hmm, dit komt mij bekend voor, ik denk dat het gemiddeld 2-3 keer per avond tv kijken gebeurt. Voorals nog dacht ik dat het lag aan mijn digitale decorder van @home, omdat dat een bekende klacht was, maar nu begin ik toch te twijfelen.

Hoe kom ik er achter waar het aan ligt? Want het is best storend tijdens het tv kijken. Voor de rest ben ik zeer tevreden over dit toestel, aangezien ik nooit via het aparaat zap, merk ik weinig van het trage zappen.
ik merkte het zowel via m'n xbox, als via digitale decoder van upc, als via dvd speler.
dus je kan proberen het via andere apparaten te bekijken.

het zappen zelf vond ik niet zo erg, maar het zappen tussen verschillende inputs (xbox/decoder/dvd) vond ik erg lang en omslachtig.

ik zou zeggen, hoe een leuke tv het ook is. breng hem gewoon terug en je krijgt je geld terug.
dan heb je 470 eu en ja.. tegenwooridig als je er nog 150-200 bij legt, heb je een perfecte 32" van samsung/LG ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

jtermors schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:12:
Goedenmiddag allemaal,

Ik heb al een poosje deze LCD TV van OTIC, im principe ben ik erg tevreden, dat die wat langzamer werkt maakt voor mij eigenlijk niks uit, maar toch kwam ik gisteren tijdens het kijken op één heel groot probleem. De tv begon grijs en / of wit of groen, rose, paars beeld weer te geven met streepjes. Ik heb geprobeerd de tv een tikje te geven en dat hielp maar nog geen 10 seconden later begon het weer, mijn vraag is of dit een los contactje is? zo ja hoe kan ik dit zelf op lossen?

Mijn tv heeft geen garantie, omdat die verkocht is via een particulier bedrijf die ze voor een dump prijs van de importeurs had opgekocht, deze tv heeft mij 350 euro gekost. Maar zonder garantie en belasting.

Mischien weet iemand een leuk service adresje waar ik hem niet al te duur kan laten maken, of een paar tips zodat ik het zelf kan?

Beste Groeten,
Johan
Johan,

Ik heb dat ook een keer gehad, bij mij zat de SCART stekker er niet goed in. De kat loopt wel eens langs de TV en geeft er dan kopjes tegen aan, de SCART kabel hangt er een klein stukje onder en bij het kopjes geven werd de kabel waarschijnlijk ook af en toe geliefkoost. Na hem weer even stevig aangedrukt te hebben en de kabel netter weggegewerkt te hebben, heb ik er nu geen last meer van.

Bij de weg, mag ik je vragen bij wel bedrijf je hem dan gekocht hebt? Zover ik weet zijn namelijk alleen de toestellen met problemen "gedumpt" aan een persoon die ze kocht "voor de onderdelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142356

is deze muurbeugel geschikt voor de Otic ?
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=ELWV30

volgends mij wel ,alleen wil het zeker weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 142356 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:29:
is deze muurbeugel geschikt voor de Otic ?
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=ELWV30

volgens mij wel ,alleen wil het zeker weten. ;)
Nee, je hebt een 200 x 100 nodig. Degene naar waar je verwijst is een 100 x 100. Met een beetje prutsen lukt het misschien wel maar ik zou gaan voor echte 200 x 100. Het zou toch zonde zijn als die naar beneden lazert....

Wellicht is dit een goed alternatief voor je?
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=312525&view=detailed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Zucht nu Vista met Media Center komt ben ik weer aan het knutselen geslagen. Toch heb ik nog geen geweldig beeld op mn Otic.

Video is perfect maar windows zelf is best bagger.
Kleuren die heel fel worden. Geen scherpe tekst en onderaan het scherm zie je een lelijke randje van niet goed weer gegeven beeld.

staat nu op 1360x768

moet ik powerstrip maar weer eens installeren en die settings uit 2 pagina's terug proberen?
pc is verbonden met een DVI naar HDMI kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door RSD1982 op 31-01-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb onlangs een nieuwe systeem aangeschaft met een nieuwe videokaart: AMD X1650pro. En ik had dus al een DVI->HDMI kabel in bezit.

Ik heb hem nu op 1920*1080i gezet en het werkt perfect zoals het moet! Haarscherp beeld en het ziet er allemaal perfect uit. Ik ben er helemaal blij mee.

Verder nog nieuws over de Otic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Geen matches
Ik wacht op een nieuwe PC met media center en dan kijken wat het wordt met de xbox 360 als extention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Heb nu een paar keer gemailed naar Otic, maar nog steeds geen service codes of überhaupt een reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142356

Geen matches
ik krijg het in vista niet eens hoger dan 1280x768 , ik zie ook nergens in de nvidia drivers een custom resolutie toetevoegen (7600gt) dus ik blijf maar gewoon ff bij xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Anoniem: 142356 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:54:
ik krijg het in vista niet eens hoger dan 1280x768 , ik zie ook nergens in de nvidia drivers een custom resolutie toetevoegen (7600gt) dus ik blijf maar gewoon ff bij xp
Volgens mij kan de met nView van nVidia goed gezet worden. Moet je even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

DaannO schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:02:
Heb onlangs een nieuwe systeem aangeschaft met een nieuwe videokaart: AMD X1650pro. En ik had dus al een DVI->HDMI kabel in bezit.

Ik heb hem nu op 1920*1080i gezet en het werkt perfect zoals het moet! Haarscherp beeld en het ziet er allemaal perfect uit. Ik ben er helemaal blij mee.
Draai je nu op XP of Vista? Kan ik een keer bij je komen kijken?
sjolmers schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:55:
Heb nu een paar keer gemailed naar Otic, maar nog steeds geen service codes of überhaupt een reactie....
Post de inhoud van die mail anders hier eens, dan probeer ik het ook eens. "Guus Geluk" is my middle name ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
robertwebbe schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:15:
[...]

[...]

Post de inhoud van die mail anders hier eens, dan probeer ik het ook eens. "Guus Geluk" is my middle name ;)
Vista, je kan natuurlijk langs komen, aangezien ik je al een keer ontmoet heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Zoals ik al schreef heb ik mijn Otic ook verbonden met DVI naar HDMI kabel. Maar zodra ik mijn videokaart configureer naar een dual setup en iets van Windows sleep naar mijn Otic wordt het beeld van die window heel fel...of de letters zijn niet te lezen.

Komt dit door 2 verschillende resoluties op zowel mijn pc scherm als mijn tv?
Ik hoop dat iemand mij hier nu mee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 11:34
Geen matches
heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik teletekst krijg icm digitale tv van casema?
Als ik de tv aansluit op coax krijg ik wel gewoon teletekst, echter als dit via scart loopt lukt dit dus niet.

Iemand ook ervaring met hdmi kabel van xbox360 op deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Geen matches
peterrrr schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:13:
heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik teletekst krijg icm digitale tv van casema?
Als ik de tv aansluit op coax krijg ik wel gewoon teletekst, echter als dit via scart loopt lukt dit dus niet.
Dat probleem heb ik dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
robertwebbe schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:15:
[...]

[...]

Overigens doet Ati nu even geen goede zaken bij mij. Aangezien ze een mega bug hebben met CC (zie dit topic: [VISTA] Catalyst 7.2 start Control Center niet ) en die er steeds uit knalt als je de pc aan zet. Ik heb alvast de volgende beta drivers geprobeerd, maar het probleem is er nog. Dus tot dat er goede drivers zijn van Ati voor mijn X1650pro, is er geen HD voor mij. :(

Is er nog nieuws mbt de Otic? De garantie periode is 1 jaar, we beginnen toch wel aan ons eind te komen daarvan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Geen matches
Ik heb tegenwoordig steeds vaker dat de tv niet meer reageerd. Hij staat dan aan maar de afstands bediening reageert hij niet meer op en de knoppen bovenop ook niet. Moet echt de stroom eraf halen wil hij het weer doen. Iemand anders met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
MADG0BLIN schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:57:
Ik heb tegenwoordig steeds vaker dat de tv niet meer reageerd. Hij staat dan aan maar de afstands bediening reageert hij niet meer op en de knoppen bovenop ook niet. Moet echt de stroom eraf halen wil hij het weer doen. Iemand anders met dezelfde problemen?
Dat is een bekende bug. Heb dit verhaal van meerdere mensen gehoord en het is bij mij al 2x voor gekomen. Heb het onder bugs gezet in de ts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Geen matches
MADG0BLIN schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:57:
Heb je de stekker in een geaard stopcontact zitten? Door statische electriciteit kan electrische apparatuur rare dingen gaan doen. Ik had precies hetzelfde in het begin (aangesloten via een verlengdoos gebruikte zonder randaarde) maar sinds dat is nu over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
robertwebbe schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:22:
[...]
Heb je de stekker in een geaard stopcontact zitten? Door statische electriciteit kan electrische apparatuur rare dingen gaan doen. Ik had precies hetzelfde in het begin (aangesloten via een verlengdoos gebruikte zonder randaarde) maar sinds dat is nu over :)
Robbert,

Heb jij overigens geïnformeerd bij de leverancier voor de code van het service menu? Want volgens mij is nog niemand dit tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Geen matches
robertwebbe schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:22:
[...]
Zit via een geaarde verlengdoos in het stopcontact ja. Kan eens een andere proberen en kijken of dat het oplost. Of ik breng hem terug en wacht 2 maanden. Dan zijn de prijzen van soortgelijke tv's op hetzelfde niveau. ;)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste