Het OTIC 27" LCD TV discussie topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 12.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25670

Geen matches
Razorfist schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:34:
[...]

psst ik kom op 525 euro hoor ;)
Oeps, ik ga dus downgraden na 6 maanden 25e betaald te hebben en wilde dus posten 12*12,50. Heb bovendien een koper gevonden voor het abo (schoonouders) dus de tv kost me vrijwel niets. Hebben jullie hem niet allemaal icm een abo gekocht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 15:13

Blamm

Niet meer Smart

Geen matches
Anoniem: 25670 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:38:
[...]

Oeps, ik ga dus downgraden na 6 maanden 25e betaald te hebben en wilde dus posten 12*12,50. Heb bovendien een koper gevonden voor het abo (schoonouders) dus de tv kost me vrijwel niets. Hebben jullie hem niet allemaal icm een abo gekocht???
Nope gewoon losse tv, heb het liever in 1x betaald ook zoiets dan 2 jaar een abo te moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Geen matches
[...]

€ 469.99 voor een 27" LCD-TV met deze mogelijkheden is gewoon een koopje, daar hoef je zeker geen abonnement voor aan te gaan. Er zijn zelf users die hem voor € 400 hebben kunnen kopen i.v.m. een of andere winkelopening (dacht ik).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 20-07-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:34
Geen matches
waar is deze tv nog te krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-06 11:46
Geen matches
[...]

Oeps, ik ga dus downgraden na 6 maanden 25e betaald te hebben en wilde dus posten 12*12,50.
Off topic: Je kunt maar 1 stap maar beneden. Word dan 20e per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19
Matched: otic
He mensen, ik heb ook de Otic gekocht van de week, en ik moet zeggen dat ik er ontzettend blij mee ben. Ik heb tot nu toe nog geen rare dingen gezien zoals in de beginpost is aangegeven. Nu wil ik mijn Otic op mijn pc aansluiten met media center, alleen ik weet dus niet precies wat voor een kabel ik het beste kan gaan gebruiken. Ik heb een Ati Radeon 9800 Pro met DVI en VGA als het goed is, wat is de beste manier.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:26
Barfman schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:00:
He mensen, ik heb ook de Otic gekocht van de week, en ik moet zeggen dat ik er ontzettend blij mee ben. Ik heb tot nu toe nog geen rare dingen gezien zoals in de beginpost is aangegeven. Nu wil ik mijn Otic op mijn pc aansluiten met media center, alleen ik weet dus niet precies wat voor een kabel ik het beste kan gaan gebruiken. Ik heb een Ati Radeon 9800 Pro met DVI en VGA als het goed is, wat is de beste manier.
DVI naar HDMI de audio aansluiting werd reeds besproken in voorgaande posts. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Sthony schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:26:
[...]

DVI naar HDMI de audio aansluiting werd reeds besproken in voorgaande posts. Veel succes!
Oke bedankt, dan zal ik morgen zo'n kabel kopen. Maakt het nog enig verschil kwa lengte van de kabel. Ik heb namelijk een afstand van 10 meter te overbruggen, gaat de kwaliteit dan niet verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Geen matches
Barfman schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:54:
[...]

Oke bedankt, dan zal ik morgen zo'n kabel kopen. Maakt het nog enig verschil kwa lengte van de kabel. Ik heb namelijk een afstand van 10 meter te overbruggen, gaat de kwaliteit dan niet verloren.
Ik hoor het graag als je een goeie kabel hebt gevonden, dit aangezien ik hem ook wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 21:57

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Barfman schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:54:
[...]

Al doen wij even 15 seconden moeite, dan slaan wij even het artikel van Wikipedia open...
A reported problem with HDMI is the maximum cable length. As with all cables, signal attenuation becomes too high at a certain length. For the standard HDMI copper cables at 28 AWG, some users have found signal performance degrades above a cable length of about 5 meters. For front projection televisions and computer hookups, this can result in lost data and the video device compensating in unacceptable ways.

The HDMI Web site, however, disputes the 5 meter limit. "HDMI technology has been designed to use standard copper cable construction at long lengths. In order to allow cable manufacturers to improve their products through the use of new technologies, HDMI specifies the required performance of a cable but does not specify a maximum cable length. Cable manufacturers are expected to sell reasonably priced copper cables at lengths of up to 15 meters." (from the HDMI FAQ page)

One reported way to increase the distance limit is to increase the thickness of the copper cables, effectively decreasing impedance. 24 AWG wire is considered superior to 28 AWG. Another way is to use fiber optic or dual Cat-5 cables instead of standard copper. Some companies also offer amplifiers and repeaters that can string several HDMI cables together.
Uiteraard zullen veel audiofielen een afstand van 10 meter met een 'normale' analoge stereokabel voor het geluid afkeuren (ik ben overigens geen audiofiel en luister liever naar het geluid dan mij al te erg te bekommeren over de kwaliteit). Evengoed succes. O-)

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 22-07-2006 00:03 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
Geen matches
Ik gebruik een VGA kabel van Oehlbach van 15 meter en het werkt bij mij perfect.
Ik heb lang naar deze lengte gezocht maar ben uiteindelijk terecht gekomen bij:

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=RYV504&

Volgens mij is deze wat prijs betreft ook nog eens zeer netjes.

[ Voor 36% gewijzigd door Razzy op 22-07-2006 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Oké bedankt voor de info, als ik het goed begrijp zal ik dus diep in de buidel moeten tasten voor een eerste klasse kabel, en dan nog is het de vraag of ik geen verlies hebt. Ik heb al even rondgekeken maar zie al prijzen van 200 tot 300 euro, dat word mij te gek :-) Ik zal dus voor een andere oplossing moeten kijken, in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Geen matches
Hier http://cgi.ebay.de/2m-5m-...32212QQrdZ1QQcmdZViewItem zijn de kabels een stuk goedkoper.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik vind gek genoeg geen 10 meter HDMI kabels in de Pricewatch. Een andere oplossing is een 5 meter DVI-D/I kabel combineren met een 5 meter DVI-D/I verlengkabel (of wat met andere afstanden goochelen om 10 meter te krijgen). Aan het einde heb je dan alleen nog een DVI-female -> HDMI male adapter om hem met de Otic te verbinden. Wel een dure grap, maar als het werkt om de afstand van 10 meter te overbruggen...

Bestel je alles in één bestelling online. Heb je als consument het recht om binnen 7 werkdagen het hele zootje terug te sturen zonder opgave van reden en krijg je je geld terug (minus verzendkosten). Als het niet werkt, was het toch een leuke leerervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:58
Geen matches
The Zep Man schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 08:39:
[...]
Deze vraag is al beantwoord in dit topic... :Z

Kort samengevat voor de mensen die te lui zijn om te zoeken: je hebt een stereo audio-kabel met aan beide kanten een 3.5mm connector nodig om met DVI vanaf de PC geluid te hebben. Verbind deze kabel tussen de line-out van de geluidskaart (groene ronde port) van de PC met de groene ronde port van AV7 (VGA) van de TV. AV8 (HDMI) zal gebruik maken van deze groene port indien er gebruik wordt gemaakt van DVI.
Te lui - of het niet helemaal goed begrijpen. Jullie hebben het over " in combinatie met DVI".
Wat als ik nu niet mijn comp er op aansluit - maar wil wel graag de tv via mijn versterker horen = is dat dan mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Voor de mensen die nog goedkope kabels zoeken, heb hier wel een mooi adres gevonden.
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=15&product=1299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Als ik nou mn digitale uitgang van mn video kart wil gebruiken voor de tv, en die andere gewoon voor mn monitor. Is daar dan ook gewoon een kabel voor hdmi? Dus van digitale uitgang naar hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Hen3s schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:01:
[...]

Te lui - of het niet helemaal goed begrijpen. Jullie hebben het over " in combinatie met DVI".
Wat als ik nu niet mijn comp er op aansluit - maar wil wel graag de tv via mijn versterker horen = is dat dan mogelijk?
Besef dat je nu over iets anders praat. Je praat nu over geluid output van de TV, geen input. ;)

Ik zie nergens op de TV een koptelefoonuitgang of andere geluidsuitgang. Ook even de handleiding erop nageslagen, maar kon daar er ook niets over vinden. Ik ben bang dat je voor reguliere TV aangewezen bent op de ingebouwde speakers.
DaannO schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:32:
Als ik nou mn digitale uitgang van mn video kart wil gebruiken voor de tv, en die andere gewoon voor mn monitor. Is daar dan ook gewoon een kabel voor hdmi? Dus van digitale uitgang naar hdmi.
Ik weet niet wat voor soort 'digitale uitgang' jouw PC heeft, dus kan hier geen antwoord op geven. :/

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 22-07-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjolmers schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:01:
Ik heb ondertussen op meerdere plekken gelezen dat de TV bij/door Thomson wordt gemaakt, maar ik kan dat nergens vinden.
Wel kan ik vinden dat OTIC een merk is van de Haier-groep (dezelfde Haier die ook goedkope Mediamarkt Laptops maakt). Zie ook deze link. http://www.oticmedia.com/...0TV&inc=27&model=OTL-2718.
en ook hier: http://www.oticmedia.com/index.asp?com=m
[afbeelding]
Ik was mijn Logitech Harmony H688 aan het programmeren (een alles in een A.B.) en tijdens het aanleren van de Otic A.B. gaf de Logitech een van de volgende aparaten aan.

http://www.proview.com/Pr...sn=05090015&pi=121&ii=421

Nu komen de spec's niet geheel overeen omdat wij blijkbaar het geluk hebben dat er een moderner panel geplaatst is in de behuizing.

Als je onderstaande handleiding binnen haalt dan zul je zien dat het in ieder geval om de gelijke behuizing en aansluitingen aan de achterzijde gaat.

http://www.proview.com/DLProdFile.aspx?QS_ProdFileRefNum=141

Bij Proview wordt dit 27" panel trouwens in 2 uitvoeringen geleverd en het verschil is te zien aan de voet.

Proview zou dit jaar ook nieuwere modellen geïntroduceerd hebben (mei/juni) maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. Mogelijk komen we nog een exacte kopie met gelijke spec's tegen zoals van onze OTIC.

In dat geval is het misschien ook gemakkelijker te achterhalen of er een service menu op dit scherm is en hoe we dit tevoorschijn kunnen toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Goed nieuws. Tot die tijd is het speculeren over de service menu`s. Laten we hopen dat we er ooit in komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Geen matches
wilt iemand zijn tv al kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 17:54
Geen matches
DaannO schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:32:
Je hebt een koppelstukje van DVI naar HDMI, die ziet er hetzelfde uit als een VGA en DVI koppelstuk. Er zijn ook kabels te krijgen, een electronica winkel heeft het beide vast wel liggen.

EDIT: dit is het antwoord op je vraag:
Barfman schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:22:
Voor de mensen die nog goedkope kabels zoeken, heb hier wel een mooi adres gevonden.
http://www.allekabels.nl/product.php?cat=15&product=1299

[ Voor 28% gewijzigd door Nevie op 23-07-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Nevie schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:08:
[...]

Je hebt een koppelstukje van DVI naar HDMI, die ziet er hetzelfde uit als een VGA en DVI koppelstuk. Er zijn ook kabels te krijgen, een electronica winkel heeft het beide vast wel liggen.

EDIT: dit is het antwoord op je vraag:

[...]
Idd, top! Die gaan we dan maar eens halen. Maar kan je dus een dual monitor setup hiervan maken. Dus alles wat ik op mn pc zie dat ik dat ook op de tv zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DaannO schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:26:
[...]

Idd, top! Die gaan we dan maar eens halen. Maar kan je dus een dual monitor setup hiervan maken. Dus alles wat ik op mn pc zie dat ik dat ook op de tv zie?
Kloon functie bij videokaart instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Anoniem: 10350 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:35:
[...]

Kloon functie bij videokaart instellingen?
Ja dus?! Het is radeon 9800 XT. Ik zie volgens mij al dat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Ik heb vandaag even me LCD vlak bij mijn PC gezet om toch alvast te kijken hoe het beeld is. Ik heb hem met een vga kabel (1.8 m) aangesloten op een resolutie van 1366x768. Ik moet zeggen dat het er echt fantastisch uitzet :9~ , zeer strak, helder en scherp beeld.

Nu een vraag aan de mensen die VGA -> VGA en DVI -> HDMI gebruikt hebben, wat is het verschil, en is het echt de moeite waard om toch voor een DVI aansluiting te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen matches
DaannO schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:43:
[...]

Ja dus?! Het is radeon 9800 XT. Ik zie volgens mij al dat het kan :)
Dat kan inderdaad. Is gewoon in te stellen bij de videokaart. De preciese instellingen weet ik zo niet uit mn hoofd, maar het is redelijk intuÏtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25587

Geen matches
Ik heb de tv afgelopen week aangeschaft en hij bevalt me perfect zeker voor de prijs. Alleen begrijp ik het zender instellen niet zo. Ik heb hem aan het begin automatisch laten zoeken om te kijken hoe het beeld is ensow. Nu wil ik de zenders rangschikken en alles maar ik begrijp het verschil tussen kanaalnummer en programmanummer niet zo ik heb geprobeerd Ned1 op 1 te zetten maar als ik dat doe komt Ned1 op een of andere manier op 0. Kan iemand het mij uitleggen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Anoniem: 25587 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:36:
Ik heb de tv afgelopen week aangeschaft en hij bevalt me perfect zeker voor de prijs. Alleen begrijp ik het zender instellen niet zo. Ik heb hem aan het begin automatisch laten zoeken om te kijken hoe het beeld is ensow. Nu wil ik de zenders rangschikken en alles maar ik begrijp het verschil tussen kanaalnummer en programmanummer niet zo ik heb geprobeerd Ned1 op 1 te zetten maar als ik dat doe komt Ned1 op een of andere manier op 0. Kan iemand het mij uitleggen aub.
Klopt, ik had zelf ook dat probleem. Ik heb daarna gewoon onze kabelkrant nieuwszender op 0 gezet, en daarna gewoon Ned1,2,3 etc... Je moet wel via de goede volgorde werken, want anders schuift ie zomaar weer een programma naar een ander kanaal, het is gewoon ff doorhebben hoe hij alles rangschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24
Geen matches
Barfman schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:12:
Nu een vraag aan de mensen die VGA -> VGA en DVI -> HDMI gebruikt hebben, wat is het verschil, en is het echt de moeite waard om toch voor een DVI aansluiting te gaan.
Zojuist even getest, aangesloten op DVI/HDMI is het beeld op de TV veel scherper. Op VGA heb ik nog altijd een iets wat vagere/onscherpere weergave.
Helaas heeft mijn 9800Pro maar 1x DVI, en m'n TFT wil ik niet op VGA hebben hangen. Ik denk dat ik maar een goedkoop PCI kaartje met DVI erbij zet voor m'n tv dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
JJapie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:14:
[...]

Zojuist even getest, aangesloten op DVI/HDMI is het beeld op de TV veel scherper. Op VGA heb ik nog altijd een iets wat vagere/onscherpere weergave.
Helaas heeft mijn 9800Pro maar 1x DVI, en m'n TFT wil ik niet op VGA hebben hangen. Ik denk dat ik maar een goedkoop PCI kaartje met DVI erbij zet voor m'n tv dan..
Als je nou even het topic doorloopt en één van mijn oude posts doorneemt, dan kan je lezen hoe je het beeld scherper kan krijgen via VGA.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 24-07-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Geen matches
Dat heb ik gedaan ;) DVI blijft scherper dan VGA, echt waar :)

BTW, TV hangt inmiddels aan Barkan Model32 beugel, is ideaal :) Kan hem draaien, zowel horizontaal als verticaal; wat mij betreft een perfecte beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
JJapie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:35:
Dat heb ik gedaan ;) DVI blijft scherper dan VGA, echt waar :)
Ik weet het. Een goed voorbeeld zijn de kleine letters op tweakers.net. Met VGA vervagen ze gewoon een beetje. Natuurlijk is digitaal scherper dan analoog.
BTW, TV hangt inmiddels aan Barkan Model32 beugel, is ideaal :) Kan hem draaien, zowel horizontaal als verticaal; wat mij betreft een perfecte beugel.
Die beugel is compatible met VESA 200, dus zou wel moeten werken. Na jouw reactie zou hij eigenlijk in de TS moeten komen te staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Nou ik ga vandaag even wat kabels aanschaffen, ik word alleen gek van alle soorten aansluitingen die je kan nemen. Ik zou dan ook graag willen weten wat jullie mij aanraden. Ik wil van mijn 9800 Pro (DVI-D) naar mijn LCD (HDMI), wat moet ik nu nemen, een DVI-D --> HDMI kabel, of HDMI --> HDMI met een koppelstuk er tussen, er zijn zoveel mogelijkheden, dat ik niet weet wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Barfman schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:50:
Nou ik ga vandaag even wat kabels aanschaffen, ik word alleen gek van alle soorten aansluitingen die je kan nemen. Ik zou dan ook graag willen weten wat jullie mij aanraden. Ik wil van mijn 9800 Pro (DVI-D) naar mijn LCD (HDMI), wat moet ik nu nemen, een DVI-D --> HDMI kabel, of HDMI --> HDMI met een koppelstuk er tussen, er zijn zoveel mogelijkheden, dat ik niet weet wat het beste is.
Ik krijg als het goed is vandaag een DVI-D > HDMI kabel binnen en dan kan ik eens goed vergelijken wat de "winst" is t.o.v. mijn huidige VGA aansluiting.

Kabel heb ik overigens hier gekocht (geen reclame, puur ter info): http://www.nowthatsit.nl/categorie.asp?categorie_id=414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Anoniem: 10350 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:21:
[...]

Ik krijg als het goed is vandaag een DVI-D > HDMI kabel binnen en dan kan ik eens goed vergelijken wat de "winst" is t.o.v. mijn huidige VGA aansluiting.

Kabel heb ik overigens hier gekocht (geen reclame, puur ter info): http://www.nowthatsit.nl/categorie.asp?categorie_id=414
Oke, dan wacht ik het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Geen matches
Voor deze prijs zo'n scherm :9~

Ik ben benieuwd naar foto's van mensen die hun computer erop hebben aangesloten.

Desktop / Spelletje ?

En welke resoluties zijn mogelijk met als aansturing een pc ?

Is er bij spellen last van ghosting ? (Speel op dit moment BF2)

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een mooi scherm. Wil hem als computerscherm gaan gebruiken maar ook voor een console en natuurlijk als TV. Nu vraag ik mij dus af of dit goed te doen is.

Want als het daadwerkelijk zo'n goed scherm is als hier wordt beweerd dan zullen ze wel niet aan te slepen zijn.

p.s. Misschien doe ik iets verkeerd maar ik kan hem op de site van BC niet vinden, wel als ik op de link klik naar de advertentie!

[ Voor 38% gewijzigd door KraveN op 26-07-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Geen matches
Barfman schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:50:
Het beste koop je een DVI-D--> HDMI kabel. Een koppelstuk zorgt áltijd voor signaalverlies.
Ik heb het op een zelfde manier aangesloten op mijn 9800Pro. Zoals ik hierboven al schreef is DVI veel beter dan VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
KraveN schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:01:
Voor deze prijs zo'n scherm :9~

Ik ben benieuwd naar foto's van mensen die hun computer erop hebben aangesloten.

Desktop / Spelletje ?

En welke resoluties zijn mogelijk met als aansturing een pc ?

Is er bij spellen last van ghosting ? (Speel op dit moment BF2)

Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een mooi scherm. Wil hem als computerscherm gaan gebruiken maar ook voor een console en natuurlijk als TV. Nu vraag ik mij dus af of dit goed te doen is.

Want als het daadwerkelijk zo'n goed scherm is als hier wordt beweerd dan zullen ze wel niet aan te slepen zijn.

p.s. Misschien doe ik iets verkeerd maar ik kan hem op de site van BC niet vinden, wel als ik op de link klik naar de advertentie!
Resoluties t/m 1920x1080@30 maar dit is niet echt bruikbaar.
Een prima resolutie is 1366x768, een eindje terug in dit topic is te lezen hoe te bereiken.

Ik heb nog geen spelletje gespeeld op het scherm maar gezien de reactietijd van 8ms (grey<>grey) lijkt me dit eigenlijk niet zo'n probleem.

Om dit scherm als computer-monitor te gebruiken, dus op 30-50 cm voor je neus, lijkt me niet echt prettig i.v.m. zijn schermgrootte. Maar misschien valt het mee in de praktijk. Ik heb een 20" breedbeeld als computer-monitor en dit vind ik beslist al meer dan groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Barfman schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:44:
[...]

Oke, dan wacht ik het nog even af.
Kabel heb ik binnen en vanavond even aangesloten maar ik heb toch wat probleempjes om de handel aan de praat te krijgen.

Enkel met de DVI-HDMI aangesloten wil de HTPC niet booten.
Als ik mijn VGA kabel aangesloten laat en ik sluit tijdens heb opstarten de HDMI kabel aan dan kan ik het beeld via HDMI ook bekijken, VGA wordt automatisch onderdrukt.

Ik dacht, da's logisch, Windows moet eerst ingesteld worden op de aansluiting via mijn DVI.
Als ik echter reboot met beide kabels aangesloten dan blijft de HTPC weer hangen, direct bij het opstarten en geeft hij geen beeld. Ook alleen met de HDMI aangesloten, geen beeld.

Dus het werkt nog niet zoals gewenst maar mogelijk is er iets met mijn X700 Pro aan de hand en zal ik er strakjes eens even een 6800GT inzetten, kijken of dit wat opleverd.

Iemand suggesties.......?

Wordt vervolgd..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Laatst online: 14-05 21:43
Geen matches
Weet iemand of ie nog ergens te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Timmetjuh schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:47:
Weet iemand of ie nog ergens te krijgen is?
Bellen naar Belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzy
Geen matches
Gewoon bij een Belcompany langs gaan en vragen of ze er nog 1tje hebben lijkt me. Ze kunnen anders ook voor je bij andere filialen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Geen matches
Was ik ook van plan, maar ik kan slecht alle filialen af gaan bellen. Misschien dat iemand er toevallig nog ergens in een Belcompany winkel een heeft zien staan ofzo.. Zou een stuk makkelijker zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Timmetjuh schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:19:
[...]

Was ik ook van plan, maar ik kan slecht alle filialen af gaan bellen. Misschien dat iemand er toevallig nog ergens in een Belcompany winkel een heeft zien staan ofzo.. Zou een stuk makkelijker zijn..
Dat doen ze wel voor je, in eerste instantie was er voor mij ook geen meer maar een vriendelijke juffrouw heeft toen voor mij uitgezocht waar er nog 1 beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Geen matches
En wanneer heb jij hem gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Timmetjuh schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:03:
Hij heeft hem gekocht toen hij 470 ging kosten. Je kan gewoon een filiaal bellen bij je in de buurt en aan hun vragen welke fillialennog de tv hebben. Zij kunnen dit geloof ik zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmetjuh schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:03:
Klopt, ik heb hem gekocht toen hij bovenstaand bedrag koste en had een van de laatste, werd speciaal gereserveerd in Den Bosch. Ik dacht ergens halverwege juni.

Er is daarna in ieder geval minimaal nog een zending binnen gekomen en dat was maar goed ook want mijn eerste Otic had een rode waas boven in beeld en liep ook na verloop van tijd vast. Ik heb mijn TV dus omgeruild (dit keer in Uden omdat dit dichterbij voor me is) tegen een uit de 2e lichting. Ook deze loopt bij mij nog steeds regelmatig vast maar ik ervaar het niet als hinderlijk. Ik merk het pas vaak als ik het toestel op standby wil zetten want dan reageert hij niet meer.

Maar ik dwaal af............ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
JJapie schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:08:
[...]

Het beste koop je een DVI-D--> HDMI kabel. Een koppelstuk zorgt áltijd voor signaalverlies.
Ik heb het op een zelfde manier aangesloten op mijn 9800Pro. Zoals ik hierboven al schreef is DVI veel beter dan VGA.
Een koppelstuk kan wel voor signaalverlies zorgen, maar voor digitale aansluitingen maakt dat niet heel veel uit. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Geen matches
morgen gelijk even bellen of ze er nog zijn :9 toch weer jammer dat ik dit nu pas tegenkom dan!
ik was aan het googlen naar lcd tv bij gsm abbo en toen kwam ik hier terecht :D keepin' my fingers crossed O-)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Geen matches
Ik heb vanmorgen gebeld en in Oss staat er in elk geval nog 1. Misschien dat iemand hier wat aan heeft..
Ook zouden er op de webshop nog 8 moeten staan, maar dit zijn volgens de meneer aan telefoon allemaal tv's die retour zijn gekomen en waarschijnlijk dus iets mee mis is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen matches
Hoe kan dat nou? Ze kunnen toch geen tv's verkopen die iets mankeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Geen matches
RoD schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:52:
Geen idee.. Die persoon aan telefoon vertelde me dat. Ik heb gebeld met filiaal Nijmegen. Ik moet zeggen dat ik ze zelf ook nergens kan vinden in de webshop.

Ik lees hier trouwens ook iets van een andere prijs? Volgens de verkoper kosten ze nog steeds 469..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

heb hem vandaag opgehaald :9 was een uur rijden naar dichtstbijzijnde
die er nog een had, maar toch. In combinatie met verlening abonnement
nog lekker kortinkje erop :)

het beeld in combinatie met X360 is echt onwijs mooi, je ziet gewoon
duidelijk verschil tussen de OTIC en de niet-HD breedbeeld Sony.

enige probleem is dat ik mijn dvd via scart niet aan de praat krijg (geen signaal)..
zometeen de X360 even via scart proberen..

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142356

Geen matches
Ik ga hem morgen denk ik kopen maar nou zie ik iets heel verdachts let er nu pas op maar op de balk van internetexplorer staat er 599 ipv 469 stond dit er altijd al of is de prijs veranderd anders wel van .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 142356 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:50:
Ik ga hem morgen denk ik kopen maar nou zie ik iets heel verdachts let er nu pas op maar op de balk van internetexplorer staat er 599 ipv 469 stond dit er altijd al of is de prijs veranderd anders wel van .....
Volgens de oude link nog steeds.... http://www.belcompany.nl/NL/Alle_Vrijheid/Mega_Maand.htm

Waar heb je hem gezien voor 599 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op de balk van je browser staat er 599 (waar je zeg maar die 3 knoppen hebt om te minimaliseren, maximaliseren, en kruisje).
Maar mischien was het altijd al 599, want let er nu pas op.... , hoop iniedergeval dat et tot morgen avond 469 blijft anders baal ik er wel van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 142356 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:36:
Op de balk van je browser staat er 599 (waar je zeg maar die 3 knoppen hebt om te minimaliseren, maximaliseren, en kruisje).
Maar mischien was het altijd al 599, want let er nu pas op.... , hoop iniedergeval dat et tot morgen avond 469 blijft anders baal ik er wel van 8)7
Aha daar, ik moet je zeggen dat ik die balk eigenlijk nog nooit gelezen heb.
Ik kan me herinneren dat deze TV in verschillende stappen goedkoper is geworden, misschien was dat wel de stap vóór 469.99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:28:
[...]

Kabel heb ik binnen en vanavond even aangesloten maar ik heb toch wat probleempjes om de handel aan de praat te krijgen.

Enkel met de DVI-HDMI aangesloten wil de HTPC niet booten.
Als ik mijn VGA kabel aangesloten laat en ik sluit tijdens heb opstarten de HDMI kabel aan dan kan ik het beeld via HDMI ook bekijken, VGA wordt automatisch onderdrukt.

Ik dacht, da's logisch, Windows moet eerst ingesteld worden op de aansluiting via mijn DVI.
Als ik echter reboot met beide kabels aangesloten dan blijft de HTPC weer hangen, direct bij het opstarten en geeft hij geen beeld. Ook alleen met de HDMI aangesloten, geen beeld.

Dus het werkt nog niet zoals gewenst maar mogelijk is er iets met mijn X700 Pro aan de hand en zal ik er strakjes eens even een 6800GT inzetten, kijken of dit wat opleverd.

Iemand suggesties.......?

Wordt vervolgd..........
Zoals aangegeven, het vervolg.

Al met al is de aansluiting via DVI <> HDMI me lelijk tegengevallen.

Via mijn X700 Pro lukte het eigenlijk niet echt.
Via een 6800GT (eerst natuurlijk alle oude drivers netjes verwijderd en nieuwe geïnstalleerd) kon ik probleemloos booten met enkel mijn nieuwe HDMI kabel en ging mijn Otic direct in 1080i mode staan. Even bij mijn video-instellingen het HDTV gedeelte geactiveerd maar wat ik verder ook probeerde, een echt scherp plaatje kreeg ik niet. Niet in 720p, niet in 1080i.
Daarnaast flipte het scherm ook nog regelmatig (no signal) en dit bleef maar duren.

Gelukkig heb ik altijd wel voldoende spulletjes liggen om het e.e.a. uit te proberen dus werd de 6800GT vervangen door een 6800LE en tevens heb ik een systeem herstel uitgevoerd naar een tijdstip waarvan ik zeker wist dat er geen problemen waren.

Dit keer bleef mijn scherm mooi stabiel op 720p en 1080i maar het bureaublad en Media Center waren er zeker niet op vooruit gegaan qua beeld-kwaliteit. Ik kon zeker niet van een scherp plaatje spreken, het lijkt allemaal een beetje rafelig.

Ik heb alle instellingen die er zijn wel uitgeprobeerd (denk ik) maar ik ben nu toch teruggegaan naar mijn gewone VGA>VGA aansluiting. Voor mij geeft dit echt het beste resultaat.

Heb ik iets over het hoofd gezien?
Heb ik niet de juiste kabel gebruikt of moet ik nog een andere videokaart proberen?

Zeg het maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 10350 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:06:
[...]

Zoals aangegeven, het vervolg.

Al met al is de aansluiting via DVI <> HDMI me lelijk tegengevallen.

Via mijn X700 Pro lukte het eigenlijk niet echt.
Heb geen ervaring met ATI kaarten en DVI/HDMI, maar weet wel dat de meeste (alle?) ATI kaarten vanaf het booten geen beeld geven via DVI-D totdat het OS dit instelt.
Via een 6800GT (eerst natuurlijk alle oude drivers netjes verwijderd en nieuwe geïnstalleerd) kon ik probleemloos booten met enkel mijn nieuwe HDMI kabel en ging mijn Otic direct in 1080i mode staan. Even bij mijn video-instellingen het HDTV gedeelte geactiveerd maar wat ik verder ook probeerde, een echt scherp plaatje kreeg ik niet. Niet in 720p, niet in 1080i.
Daarnaast flipte het scherm ook nog regelmatig (no signal) en dit bleef maar duren.

Gelukkig heb ik altijd wel voldoende spulletjes liggen om het e.e.a. uit te proberen dus werd de 6800GT vervangen door een 6800LE en tevens heb ik een systeem herstel uitgevoerd naar een tijdstip waarvan ik zeker wist dat er geen problemen waren.

Dit keer bleef mijn scherm mooi stabiel op 720p en 1080i maar het bureaublad en Media Center waren er zeker niet op vooruit gegaan qua beeld-kwaliteit. Ik kon zeker niet van een scherp plaatje spreken, het lijkt allemaal een beetje rafelig.

Ik heb alle instellingen die er zijn wel uitgeprobeerd (denk ik) maar ik ben nu toch teruggegaan naar mijn gewone VGA>VGA aansluiting. Voor mij geeft dit echt het beste resultaat.

Heb ik iets over het hoofd gezien?
Heb ik niet de juiste kabel gebruikt of moet ik nog een andere videokaart proberen?

Zeg het maar.....
OK, de instructies voor DVI-D -> HDMI met een Nvidia kaart.

1. Clean de PC weer van Nvidia grafische drivers.
2. Installeer Nvidia ForceWare-drivers versie 84.21 (9x.xx is nog niet stabiel genoeg naar mijn mening).
3. Voeg een nieuwe custom resolutie toe in het Nvidia control panel van 1360x768, 32-bit, 60hz
4. Switch over naar deze resolutie.
5. Het beeld zal nu bagger zijn (waarschijnlijk trilt het scherm in 1080i mode). Ga in hetzelfde scherm waar je de resolutie hebt toegevoegd en klik daar op de knop 'Advanced Timing'.
6. Verander bij "Horizontal pixels" de "Back-end active" naar 1360. Verander bij "Vertical lines" de "Back-end active" naar 768.
7. Klik op Apply.
8. Profit... erm... scherp beeld!

De nieuwe timings zijn vanaf nu opgeslagen. Elke keer al kies je 1360x768 als resolutie, zal het een pixel perfect resolutie op het scherm tonen. Er is een kans dat bij lagere resoluties de Otic terugschiet naar 1080i. Kies een lagere resolutie welke je wilt afstellen (zorg ervoor dat je in deze resolutie werkt), open de Advanced Timing en verander de beide Back-end actives naar de cijfers van de resolutie. Aanbevolen 'lagere' resoluties om dit bij te doen: 640x480, 800x600, 1024x768. Van al deze resoluties kan alleen de laatste pixel perfect draaien. Hiervoor moet je de SCALE-knop op de afstandsbediening indrukken zodra je hem gekozen hebt.

[edit]
Al gebruik je de PC als Media Center, gebruik dan (met behulp van bovenstaande instructies) de resolutie 1360x768 voor het beste resultaat. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 28-07-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Gaan we proberen...., bedankt voor de adviesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
heb hem net gehaald was de laatste in rotterdam :P , heb alleen nu al me eerste dode pixel zit daar ook garantie op of is er een manier om het te fixe ,

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen matches
Dat is niet te fixen, en er zit vrijwel zeker ook geen garantie op. Alleen als je x aantal pixels hebt (weet het precieze aantal niet) dan kun je garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
RoD schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 20:57:
Dat is niet te fixen, en er zit vrijwel zeker ook geen garantie op. Alleen als je x aantal pixels hebt (weet het precieze aantal niet) dan kun je garantie claimen.
Bc hanteerd wel 2 weken niet goed geld terug. Dus dat zou je wel kunnen doen, en dan zelf een nieuwe zoeken bij een ander filliaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Je hebt het niet echt getroffen, Emin. Heb nog weinig klachten gehoord over dode pixels met deze schermen, maar het is natuurlijk altijd mogelijk.

Al heeft BC inderdaad een twee weken 'niet goed, geld terug'-garantie, dan zou ik inderdaad het kassabonnetje opzoeken en hem terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:14
Geen matches
ik word helemaal enthousiast :P

Nou zou ik em graag als scherm gebruiken voor htpc/MCE toepassingen. Maar ik vroeg mij af hoe destkop/office toepassingen het hier op doen.

Zou iemand zo lief willen zijn om hier wat fototjes van te maken??
(dus met een word documentje open/wat I-net paginatjes open/ dat soort dingen).

Mag eventueel naar mijn gmail gemaild worden, als het uplaoden niet lekker wilt.

(mijn gmail is dus mijn nick + @gmail ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Mielmania op 28-07-2006 21:35 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Mielmania schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:32:
ik word helemaal enthousiast :P

Nou zou ik em graag als scherm gebruiken voor htpc/MCE toepassingen. Maar ik vroeg mij af hoe destkop/office toepassingen het hier op doen.

Zou iemand zo lief willen zijn om hier wat fototjes van te maken??
(dus met een word documentje open/wat I-net paginatjes open/ dat soort dingen).

Mag eventueel naar mijn gmail gemaild worden, als het uplaoden niet lekker wilt.

(mijn gmail is dus mijn nick + @gmail ;) )
Een foto zou niet echt de kwaliteit eer aan doen. In de resolutie 1360x768 (fatsoenlijk afgesteld voor VGA of DVI->HDMI) draait het scherm in een pixel perfect resolutie waardoor alles vlijmscherp is. Ik gebruik hem op het moment als gewone monitor en moet zeggen dat het helemaal niet slecht werkt. Het lijkt net alsof je naar een gewoon TFT scherm zit te turen, behalve dan in breedbeeld. Ook heeft dit scherm een (naar mijn mening) hoog contrast.

Voor HTPC doeleinden is dit scherm dan ook perfect. Al zie je alles vlijmscherp op 1,5 meter afstand van het scherm, dan moet dat ook wel lukken vanaf de bank. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit helaas een dode pixeltje bij mij maar om hem nou helemaal weer uitelkaar halen ,in doos doen en weer terug brengen en dan weer een zoektocht beginnen vindt ik het niet waard maar ja zoals je zegt als een meerdere verschijnen dan wordt jammer genoeg tog uitelkaar halen etc.... , verder is et een goed scherm man , top >:) .
Heb btw een vraagje , ik ben namelijk ook in bezit van een Logitech Z5500 , en wanneer ik de afstand bediening van de otic gebruik dan wordt de volume aangepast van me speakers, en als ik de ab van me speakers gebruik dan springt ie naar een ander zender..., mogelijk om 1 van de 2 naar aander frequentie te zetten ofzo ?

Schiet strax wel wat fototje's

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 142356 op 29-07-2006 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Geen matches
Anoniem: 142356 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:38:
zit helaas een dode pixeltje bij mij maar om hem nou helemaal weer uitelkaar halen ,in doos doen en weer terug brengen en dan weer een zoektocht beginnen vindt ik het niet waard maar ja zoals je zegt als een meerdere verschijnen dan wordt jammer genoeg tog uitelkaar halen etc.... , verder is et een goed scherm man , top >:) .
Schiet strax wel wat fototje's
Ik heb op mijn Iiyama ProLite E481S TFT scherm ook 2 dode pixels gehad, het was wel te verwaarlozen, maar op donkere vlakken kon je het wel waarnemen zodra het avond was en er wat minder licht aanwezig was. Ik heb toen van een verkoper in de computerzaak een programma gehad waarmee je 60% kans hebt dat je de dode pixel kan verwijderen (wakker maken). Hieronder heb je de link naar de site waar ze het programma (filmpje eigenlijk) hebben gemaakt. Het is eigenlijk gemaakt voor de PSP, maar werkt op alle TFT en LCD schermen.

Stuck Pixel Fixer

Succes ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 29-07-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Barfman schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:30:
[...]

Ik heb toen van een verkoper in de computerzaak een programma gehad waarmee je 60% kans hebt dat je de dode pixel kan verwijderen (wakker maken). Hieronder heb je de link naar de site waar ze het programma (filmpje eigenlijk) hebben gemaakt. Het is eigenlijk gemaakt voor de PSP, maar werkt op alle TFT en LCD schermen.

Stuck Pixel Fixer

Succes ermee.
60% lijkt mij erg overdreven. Dat getal zal wel betrekking hebben op schermen van de PSP met zogenaamde 'luie pixels'. Evengoed is dit wel het proberen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ff snel een fototje gemaakt , moet hem nog aan de muur hangen maar helaas nog geen tijd voor gehad :7

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/9319/dsc00357gz5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 142356 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:04:
ff snel een fototje gemaakt , moet hem nog aan de muur hangen maar helaas nog geen tijd voor gehad :7

[afbeelding]
Leuk met dat groene licht erachter, Philips Kloon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hebben trouwens nog meer mensen last dat een hoekje ietsjes lichter wordt als hij lang aan staat ? bij mij dus de linker boven hoek als die lang aanstaat dan wordt ie wat lichter en je ziet et alleen bij een zwarte scene/screen.
Kan iemand dat even teste voor mij ?

alavst bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Maxow

Hidden Sound System

Geen matches
Vermoedelijk last van backlight leakage?
Backlight leakage of backlight bleeding komt niet in het bovenstaande schema voor omdat het niet samenhangt met het type paneel. Bij leakage of bleeding drukt de rand van de monitor te sterk tegen het paneel aan, waardoor de zwartweergave plaatselijk verslechterd. Er zijn theorieën die zeggen dat dit makkelijker gebeurd bij monitoren met een dunne rand, maar dat is nog allemaal niet bewezen. Over het algemeen blijkt wel uit de reviews of een monitor last heeft van leakage en, zo ja, hoeveel.
quote gejat uit het [19"TFT"]De Ultieme TFT topic

Om nog even hierop te reageren:
RoD schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:52:
Wanneer men een filiaal belt is deze in staat de landelijke voorraad te controleren, ook die van de webshop. Gezien de toestellen niet meer geleverd worden en grotendeels verkocht zijn, dacht de filiaalmedewerker dat de toestellen die bij de webshop aanwezig waren waarschijnlijk defect zijn. Zodra de webshop een artikel terug krijgt komt deze gewoon weer onder voorraad te staan, omdat het apparaat waarschijnlijk opgestuurd wordt en er dan vermoedelijk een nieuw exemplaar voor in de plaats komt. Zodoende heeft de webshop wel voorraad die zichtbaar is voor het systeem, maar kan het heel goed zijn dat die voorraad niet aanwezig is.

Dus die toestellen worden ook niet verkocht ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Maxow op 31-07-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hmm backlight leakage ,ik vindt et best iritant namelijk , kan ik hem dan gewoon terugbrenge en een nieuwe krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Geen matches
jammer dat ik dit topic nu pas zie, maar zal morgen toch even navragen of er nog zo'n tv in de buurt te scoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
@p500mmx

Hoe is het afgelopen met DVI-D -> HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Hebben jullie al een HD film via de pc afgespeeld op jullie OTIC? Hoe is het beeld dan? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
The Zep Man schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:29:
@p500mmx

Hoe is het afgelopen met DVI-D -> HDMI?
Ik ben d'r nog niet helemaal uit.
Alles keurig volgens je instellingen gedaan maar het geeft nog steeds geen optimaal (lees scherp) resultaat (Windows bureaublad). Het is goed te lezen maar via VGA blijft beter.

De HDTV en DVD weergave daarintegen is echter gewoon fantastisch, daar zie ik helemaal niets verkeerds aan. Dus ik blijf even met deze aansluiting (DVI>HDMI) verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:00:
Hebben jullie al een HD film via de pc afgespeeld op jullie OTIC? Hoe is het beeld dan? Ben erg benieuwd!
Zie startpost van dit topic, daarin staan enkele HDTV beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01
The Zep Man schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:20:
[...]
Heb geen ervaring met ATI kaarten en DVI/HDMI, maar weet wel dat de meeste (alle?) ATI kaarten vanaf het booten geen beeld geven via DVI-D totdat het OS dit instelt.

[...]

2. Installeer Nvidia ForceWare-drivers versie 84.21 (9x.xx is nog niet stabiel genoeg naar mijn mening).
3. Voeg een nieuwe custom resolutie toe in het Nvidia control panel van 1360x768, 32-bit, 60hz
5. Het beeld zal nu bagger zijn (waarschijnlijk trilt het scherm in 1080i mode). Ga in hetzelfde scherm waar je de resolutie hebt toegevoegd en klik daar op de knop 'Advanced Timing'.
6. Verander bij "Horizontal pixels" de "Back-end active" naar 1360. Verander bij "Vertical lines" de "Back-end active" naar 768.
7. Klik op Apply.

De nieuwe timings zijn vanaf nu opgeslagen. Elke keer al kies je 1360x768 als resolutie, zal het een pixel perfect resolutie op het scherm tonen. Er is een kans dat bij lagere resoluties de Otic terugschiet naar 1080i. Kies een lagere resolutie welke je wilt afstellen (zorg ervoor dat je in deze resolutie werkt), open de Advanced Timing en verander de beide Back-end actives naar de cijfers van de resolutie. Aanbevolen 'lagere' resoluties om dit bij te doen: 640x480, 800x600, 1024x768. Van al deze resoluties kan alleen de laatste pixel perfect draaien. Hiervoor moet je de SCALE-knop op de afstandsbediening indrukken zodra je hem gekozen hebt.

[edit]
Al gebruik je de PC als Media Center, gebruik dan (met behulp van bovenstaande instructies) de resolutie 1360x768 voor het beste resultaat. ;)
Super, nu een strak beeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182183

Heb mijn OTICje op de pc aangesloten en in de pc een Sky2 satellietkaart.
Werkt aardig. Ontvang ook HDTV (Astra demo en HD5-demo) Mooi plaatje zolang er geen tilt en pan uitgevoerd wordt. Dan schokt het beeld. Ga opzoek naar de Gforce 6600 HDMI. De fabriek levert hem wel uit, maar kan hem in geen shop vinden. Binnen twee weken ontvang ik de KNC1 satellietkaart die kan DVB-S2 aan.
Nu wil ik hem op mijn TV-meubel hangen via de VESA aansluiting. Weet iemand welke boutjes je hier voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11
Geen matches
Anoniem: 181995 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:07:

Eerst je xbox instellen op ntsc mbv "Enigma tv changer" ofzoiets. Daarna naar je orginele xbox dash en daar bij instellingen 720p 1080i aanvinken en dan in xbmc instellen.[/small]
Nu weer On-topic :)
Ik heb even lopen zoeken op google, maar wat is die enigma tv changer precies? Dan ga ik vanavond ook ff proberen mijn xbox in 720p te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Geen matches
Weet iemand waar ik een langere stroomkabel kan kopen? Deze is te kort, en om er nou een stuk tussen te zetten vind ik ook niks...Zit zo'n rare aansluiting op...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:10:
[...]

Ik heb even lopen zoeken op google, maar wat is die enigma tv changer precies? Dan ga ik vanavond ook ff proberen mijn xbox in 720p te krijgen. :)
"Enigmah Video Switcher" (note: dit is de correcte spelling) is een programma welke een gemodificeerde Xbox kan omzetten van PAL naar NTSC of andersom. Doordat een PAL Xbox alleen maar 576i (PAL) en 480i (PAL60) kan uitspugen en een NTSC Xbox alle beroemde EDTV/HDTV-resoluties kan gebruiken (480p, 720p, 1080i) is dit programma erg beroemd. Werkt op elke versie van de Xbox (1.0-1.6b).

De beste resolutie voor de OTIC met de Xbox is 720p. Iets lager dan de native resolutie (scherm past het plaatje automatisch aan), maar heeft geen interlacing. Ook vreet deze resolutie minder geheugen dan 1080i in Xbox Media Center.

En nee, ik geef niet de locatie waar je het kan neerladen.

[edit]
sjolmers schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:26:
Weet iemand waar ik een langere stroomkabel kan kopen? Deze is te kort, en om er nou een stuk tussen te zetten vind ik ook niks...Zit zo'n rare aansluiting op...
Verleng hem gewoon aan de stekkerkant. Ik heb dit soort stroomkabels wel vaker gezien, maar zou niet eens de moeite doen om te kijken of hij aan de driepuntskant verlengbaar is.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2006 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 14:36
The Zep Man schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:20:
[...]

[...]

7. Klik op Apply.

[edit]
Als ik dit doe, dan veranderd ook mijn gewone beeldscherm naar die resolutie. Dat wil ik niet, is er geen manier om ze appart te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Geen matches
Kies "bureaublad" op dit scherm uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Anoniem: 182183 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:00:
Heb mijn OTICje op de pc aangesloten en in de pc een Sky2 satellietkaart.
Werkt aardig. Ontvang ook HDTV (Astra demo en HD5-demo) Mooi plaatje zolang er geen tilt en pan uitgevoerd wordt. Dan schokt het beeld. Ga opzoek naar de Gforce 6600 HDMI. De fabriek levert hem wel uit, maar kan hem in geen shop vinden. Binnen twee weken ontvang ik de KNC1 satellietkaart die kan DVB-S2 aan.
Nu wil ik hem op mijn TV-meubel hangen via de VESA aansluiting. Weet iemand welke boutjes je hier voor nodig hebt?
Volgens mij M4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Geen matches
Razer schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:53:
[...]

Als ik dit doe, dan veranderd ook mijn gewone beeldscherm naar die resolutie. Dat wil ik niet, is er geen manier om ze appart te regelen?
Achteraf misschien apart het 'gewone beeldscherm' terugzetten naar de juiste resolutie?

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
Kan iemand aangeven hoe het beeld op de OTIC eruitziet als er analoge kabel gebruikt wordt? Is dat een beetje om aan te zien?

Is de weergave van 4:3 beeld een beetje te pruimen en zit er ook een auto-stand op (dus dat het beeld dus automatisch aan het doorgegeven formaat wordt aangepast) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27
Geen matches
er zit een autostand op! Maar aangezien ik dan gek word van die zwarte balken en de zijkanten, staat die gewoon standaard op breedbeeld. Er zitten goede tijden aan te komen, daar rtl heeft besloten haar drie zenders per 1 januari in breedbeeld uit te zenden, talpa dit al vaak doet, en andere zenders vast rtl gaan volgen.

beeld van de kabel is verschillend, ene zender is wel goed, andere zender is beduidend minder. Ik zelf ben in iedergeval dik tevreden dat ik digitale tv van @home heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52
Geen matches
Hier is het beeld van de kabel uitstekend (is dan ook met een monster gold kabel aangesloten:P voorzover dat iets uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
Geen matches
@koentjuh: als je hem standaard op breedbeeld zet, rekt de tv dan ook de 4:3 uitzendingen op naar breedbeeld? M.a.w.: dan heb je altijd het hele beeld gevuld , of het nu een bb-uitzending is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27
Geen matches
mikekiwi schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:09:
@koentjuh: als je hem standaard op breedbeeld zet, rekt de tv dan ook de 4:3 uitzendingen op naar breedbeeld? M.a.w.: dan heb je altijd het hele beeld gevuld , of het nu een bb-uitzending is of niet?
Ja, ik heb er voor gekozen om de hele tijd het beeld totaal opgevuld te hebben! Vind het wel prima zo, die auto functie vind ik storend, omdat het beeld dan per uitzending verspirngt, en langzamerhand komen er steeds meer uitzendingen in breedbeeld, dus dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Geen matches
Anoniem: 182183 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:00:
Gebruik gewoon de boutjes die je overhoudt als je de tafelvoet los schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 16:11
Geen matches
Is dit scherm nog te krijgen bij BC? Het staat nog steeds op hun site maar een paar weken terug zeiden mensen al dat het niet meer te leveren was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Neoflip schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:01:
Is dit scherm nog te krijgen bij BC? Het staat nog steeds op hun site maar een paar weken terug zeiden mensen al dat het niet meer te leveren was?
Nee, hij is niet meer verkrijgbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 02-06 16:11
Geen matches
DaannO schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:09:
[...]

Nee, hij is niet meer verkrijgbaar :)
K, wel stom dan dat ze het op hun site laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Geen matches
Neoflip schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

K, wel stom dan dat ze het op hun site laten staan...
Inderdaad, alleen is die site zo en zo outdated meestal. Als je kijkt bij verwachte toestellen, dan is de helft al beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Laatst online: 01:04
Ik ben een noob op hdtv/lcd etc. gebied dus ik hoop dat iemand mij kan helpen...Ik heb het hele topic doorgelezen maar het hielp niet om mijn "probleem" op te lossen. Ik heb gisteren de Otic scherm overgekocht van mijn broer. Ik ben er erg tevreden mee, het beeld is superscherp en op hd-kwaliteit laat de xbox360 pas zijn ware schoonheid zien...Ik heb de Otic aangesloten op mijn computer via de vga-aansluiting. Hij stond ingesteld op 1024x768 85 hertz en hierbij heb ik een vrij mooi beeld, erg scherp en enorm rustig. Echter lees ik hier dat 1360x768 60 hertz ook mogelijk is maar ik krijg het niet goed aan de praat. Als ik de resolutie instel op 1360x768 60 hertz is het beeld enorm onrustig en is de tekst bijna onleesbaar...Ik heb het programmatje "lcdmonitortest" gedownload en de instructies die hier eerder werden gegeven gevolgd maar het hielp niet. Weet er iemand wat ik fout doe? Moet ik de drivers van mijn videokaart opnieuw installeren of hoeft dat niet perse? Ik kan trouwens ook niet bij de schermopties (via de afstandbediening) kiezen voor xga weergave, ook niet als de resolutie op 1024x768 staat...Komt het hierdoor dat ik erg onrustig beeld krijg op een hoge resolutie of heeft het daar niets mee te maken?

Ik heb trouwens een Geforce 7600GS en draai Windows XP NL SP2. Voor zover ik het weet heb ik de nieuwste forceware drivers erop staan...

Nog even een vraagje trouwens, ik heb bij de xbox360 settings het beeld ingesteld op 1080i. Is 720p beter of moet ik het op 1080i laten staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Hi-Sintar op 20-08-2006 07:29 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste