Toon posts:

nieuw game systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Zoals de naam van dit topic al zegt ben ik van plan een nieuw game systeem te kopen. Een budget is eigenlijk moeilijk vast te stellen, het gaat om een goede prijs/prestatie verhouding met gamen in het achterhoofd. Om een handje te helpen denk ik dat €1200 een goed bedrag is. verder is overclocken voor mij geen optie.
het volgende had ik in gedachte:

Intel Core 2 Duo E6600 €317,- http://www.intel.com/products/processor/core2/index.htm
ik ga voor een E6600 omdat ik denk dat van de conroes de E6600 de beste prijs/prestatie leverd. de stap naar E6700 is duur en levert maar weinig extra Mhz op. ook heeft hij 4mb cache. waarom ik voor een conroe ga hoef ik denk ik niet meer uit te leggen ;)

Asus P5B €145,- http://www.asus.com/produ...07&model=1178&modelmenu=1
Over het mobo heb ik lang moeten zoeken.en uiteindelijk ben ik hier uitgekomen. aangezien ik behalve de graka geen andere uitbreidingssloten nodig zal hebben. bovendien heeft het mobo gigabit lan wat ook handig is. en als laatse natuurlijk de prijs, conroe mobos zijn nog niet goedkoop, maar deze bleef nog binnen de perken.

XFX GeForce 7900GT €300,- http://www.nvidia.com/page/geforce_7900.html
aangezien de graka in een gamesysteem erg belangrijk is wilde ik hier eigenlijk niet op bezuinigen. ik heb de 7900GTX ook overwogen maar die kwam toch iets boven mijn budget. daarom neem ik een iets overgeclockte versie van XFX.

2x Kingston 1Gb DDR2 pc4200 533MHz €165,-
voor de meeste spellen op dit moment is 1Gb geheugen genoeg, maar ik denk dat voor de toekomst toch belangrijk is om 2Gb te hebben. vandaar de 2Gb. verder vond ik 800MHz niet nodig omdat de FSB nu al volledig benut word en het dus geen nut zou hebben. Waarom kingston? die stond op de QVL ;)

WD CaviarSE16 250Gb SATA300 €83,-
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de WD CaviarSE16 tot de snellere schijven behoort. ik heb ook nog gekeken om er een raptor naast te nemen voor het OS maar dit viel toch net buiten het budget. verder is 250Gb voor mij genoeg.

Asus A-45Ga 450 watt €50,- http://www.asus.com/produ...3=0&model=556&modelmenu=1
als voeding gewoon een A-merk voeding. 450 watt moet meer dan genoeg zijn dacht ik zo.

BenQ DW1650 €37 http://www.benq.nl/Products/storage/index.cfm?product=603
standaard alles 1 een ding ;) alleen positieve dingen over BenQ gehoord, dus makkelijke keuze.

Thermaltake Soprano zwart €67,- http://www.thermaltake.co...wer/soprano/vb1000bws.asp
kast staat voor mij eigenlijk al vast, heb het altijd al een mooi ding gevonden :P

totaal: €1163,55,-

wat ik me nu nog afvroeg:

op de site van Asus staat dat het mobo SATA300Gb/s ondersteund. de hardeschijf is SATA300Mb/s gaat dit werken :?

is de voeding goed? ik zie vaak mensen zeggen dat een goede voeding belangrijk is, vandaar dat ik een Asus heb gepakt wat naar mijn gevoel een goed merk is, klopt het dat?

voor de rest heb ik eigenlijk geen vragen meer, ik hoor wel graag julle op en aanmerkingen ;) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 12:28 ]

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30
XFX GeForce 7600GT €300,- http://www.nvidia.com/page/geforce_7900.html
aangezien de graka in een gamesysteem erg belangrijk is wilde ik hier eigenlijk niet op bezuinigen. ik heb de 7900GTX ook overwogen maar die kwam toch iets boven mijn budget. daarom neem ik een iets overgeclockte versie van XFX

7600 moet denk ik 7900 worden,
verder zou ik zoiezo seagate baracude 7200.10 nemen. De 320 gb versie is stukken sneller als de wd die je er nu indoet en het scheelt maar 20 euro

Verwijderd

Topicstarter
srry typo ;)

en die harde schijf, is de 250Gb versie langzamer dan?

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Wat die harde schijven betreft, ik wil dat ook graag weten. In mijn nieuwe C2D-setup staat ook een vraagteken bij een Seagate Barracuda 7200.10 (250 of 320GB) of een WD SE16 (250GB). Wel valt op dat de 320GB versie van de 7200.10 relatief goedkoop is als je kijkt naar de schijfruimte.

Dat van de Asus P5B is gewoon een domme typo van de mensen van Asus. Ze bedoelen 3.0Gb/s, oftewel 300MB/s. ;)
Ik wil ook wel 300Gb/s... :9~

Die voeding lijkt mij niet voldoende als je een beetje vooruit denkt (Asus is niet het ideale merk voor PSU's), ga dan voor een Enermax Liberty 500W (SLI/CF ondersteuning, modulair, sterke rails). Dat lijkt mij een veel verstandigere keuze.
Of een Hiper Type-R 580W (zoals ik ook neem). Zo'n mooi ding! 8)

En misschien wil je ook wel voor een klein beetje meer een BenQ DW-1655 nemen (een DW-1650 met Lightscribe).

Zoals die gozer hier onder me zegt, je hebt eigenlijk beter geheugen nodig. Nu vond ik bij Azerty (aan de prijzen te zien jouw shop) uitermate geschikt geheugen voor je:

PQI Turbo Memory, 2048 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz, 2 x : 167 euro :o

Verder een mooie setup hoor!

[ Voor 36% gewijzigd door Limit-NL op 06-07-2006 13:11 ]

Verwijderd

Zoals door TetsuoShima in dit topic uitgebreid is uitgelegd kun je het beste voor DDR2 PC5400 of misschien nog wel beter DDR2 PC6400 geheugen gaan omdat je dan de voledige bandbreedte gebruikt en dus het optimale uit je processor haalt

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 08:49
het is beter om niet voor de standaard overklokte versie van de 7900 serie te gaan, te lezen in nieuws: Videokaarten met fabrieksoverklok geven problemen

[ Voor 7% gewijzigd door LinuZZ op 06-07-2006 13:03 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
l1m1t schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:47:
Die voeding lijkt mij niet voldoende als je een beetje vooruit denkt (Asus is trouwens niet goed in alles, zoals in goede PSU's bouwen), ga dan voor een Enermax Liberty 500W (SLI/CF ondersteuning, modulair, sterke rails). Dat lijkt mij een veel verstandigere keuze.
Of een Hiper Type-R 580W (zoals ik ook neem). Zo'n mooi ding! 8)

En misschien wil je ook wel voor een klein beetje meer een BenQ DW-1655 nemen (een DW-1650 met Lightscribe).

Verder een mooie setup hoor!
die 580 watt lijkt me wel wat veel van het goede :P we moeten wel binnen het budget blijven ;) hoewel die enermax ook niet goedkoop is, maar de voeding blijft een belangrijk onderdeel dus zal ik het veranderen.
Zoals door TetsuoShima in dit topic uitgebreid is uitgelegd kun je het beste voor DDR2 PC5400 of misschien nog wel beter DDR2 PC6400 geheugen gaan omdat je dan de voledige bandbreedte gebruikt en dus het optimale uit je processor haalt
ik heb het gelezen en het klink logisch ik zal even bij azerty kijken wat ik kan vinden.

• Limit-NL
PQI Turbo Memory, 2048 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz, 2 x 167,06 euro

Maar 2 euro duurder dan die Kingstons! :o

[ Voor 10% gewijzigd door Limit-NL op 06-07-2006 13:06 ]

Verwijderd

l1m1t schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:47:
Wat die harde schijven betreft, ik wil dat ook graag weten. In mijn nieuwe C2D-setup staat ook een vraagteken bij een Seagate Barracuda 7200.10 (250 of 320GB) of een WD SE16 (250GB). Wel valt op dat de 320GB versie van de 7200.10 relatief goedkoop is als je kijkt naar de schijfruimte.

Dat van de Asus P5B is gewoon een domme typo van de mensen van Asus. Ze bedoelen 3.0Gb/s, oftewel 300Mb/s. ;)
Ik wil ook wel 300GB/s... :9~
let nou eens op je hoofdletters :/
3.0Gb/s is geen 300Mb/s maar 300 MB/s scheelt toch echt een factor acht.
die 3Gb/s is een theoretische snelheid, gedeeld door 8 komt dat boven de 300MB/s maar doordat de theoretische snelheid in de praktijk enkel benaderd wordt is 300MB/s als max genoemd.

@TS: welke CL rating heeft dat geheugen, want op 533mhz is CL4 wel het minste wat je moet hebben, liefst zelfs CL3 maar dat woordt dan weer duurder.

en voeding, tja ik ben een groot voorstander van tagan omdat die voedingen gewoon echt perfect zijn qua prestaties, maar dat wil niet zeggen dat asus minder goed is.

daarbij trekt dit systeem vermoedlijk op full load nog geen 350 watt dus, zwaarder dan 450 watt hoef je echt niet te gaan, die wattages zijn echt marketing en redenen om voedingen duurder te maken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even bij Azerty gekeken en dit leek mij een goede voeding:
http://www.azerty.nl/prod...-u22-480-watt-retail.html
@TS: welke CL rating heeft dat geheugen, want op 533mhz is CL4 wel het minste wat je moet hebben, liefst zelfs CL3 maar dat woordt dan weer duurder.
dit gaat iets buiten mijn kennis :P ik weet dat het iets met de timings is maar meer niet :P wat is het verschil?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
Let je er wel op dat de 7900GT en 7900GTX serie nogal wat problemen kent ?? Artifacts out of the box etc.

Ik heb een XFX 7900GT Extreme Edition en die begon na 5 dagen te artifacten en toen had ik nog niet eens iets gedaan aan overclocken oid. Ik had de kaart dus gewoon op standaard snelheden in m'n systeem laten draain, en verder niks eraan gedaan.
(in m'n sig staat 'n overclock, nadat ik 'n heatsink en extra 40mm fan erop had gericht werkte het wél naar behoren en kon ik nogal hard OCen..)

Dus als je die kaart per se wilt, koop 'm maar let er wel op dat je de doos bewaard ivm RMA e.d.

Men zegt trouwens dat er een nieuwe batch met 7900GT(X) kaarten onderweg is naar de winkels en dat deze de problemen niet meer hebben, dus ik hoop voor jou dat je 'n goed werkende krijgt ;).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geheugen nu ook aangepast hier kom ik op uit:
http://home.tiscali.nl/sa...scali.nl/sandrei/pc.JPG">

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 13:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:12:
ik heb even bij Azerty gekeken en dit leek mij een goede voeding:
http://www.azerty.nl/prod...-u22-480-watt-retail.html

[...]

dit gaat iets buiten mijn kennis :P ik weet dat het iets met de timings is maar meer niet :P wat is het verschil?
hoe veel kloktikken het duurt voordat het geheugen beschrijfbaar is, de tijd tussen de schrijfopdracht van de pocessor en het daadwerkelijke schrijven zeg maar, hoe het precies zit weet ik ook niet, maar sneller is altijd beter ;)

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Dat moederbord en een iets minder snelle conroe zit ik voor binnenkort ook aan te denken.

Wat betrefd harde schijven: dit moederbord ondersteund de 'Intel Matrix Raid' oid.
Dit betekend dat al vanaf 2 schijven verschillende raid configuraties kan gebruiken.

Zelf ga ik dus voor 2 schijven (120 of 160 gb elk).
1 partitie in mirroring (FAT32 zodat zelfs dos erbij kan met rescue disks), voor belangrijke data (vooral foto's), de overige partities in striping (Vista beta 2 uitproberen, Ubuntu als main OS, nog een rommelpartitie die lekker snel mag zijn voor downloads uitpakken enzo).

Kost een klein beetje meer voor de hard disk, maar wel RAID voordelen voor alle partities. En door de mirroring partitie heb je je belangrijke data altijd nog in geval van een crash, een OS opnieuw installeren (op de dan te creeeren normale nieuwe partitie is altijd nog in no-time gedaan).

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
zijn er verder nog op en/of aanmerkingen op het systeem wat ik net gepost heb?

edit:
dit: http://home.tiscali.nl/sandrei/pc.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 14:06 ]

• Limit-NL
Misschien kan je beter de Tagan TG-480 U15 nemen ipv de TG-480 U22 als je toch een Tagan voeding neemt.

Voordelen: Modulair voor extra airflow en een 120mm (ipv 80mm) voor extra stilte.

Verwijderd

Ik zou 20 euro extra investeren in een Antec NeoHE 430 watt voeding. Deze is een stuk stiller, een stuk efficienter, en in mijn ogen een beter voeding. Plus de leuke bijkomst dat het een modulaire voeding is.

Edit: Die tagan voeiding is in mijn ogen een minder goede keuze dan de asus voeding die je in eerste instantie had gekozen. Mede ook omdat deze nog duurder is dan de Antac en minder presteerd.

Hier is een leuke test met 62 voedingen. Met daarbij allerlei grafieken over de efficientie en de geluidsproductie etc.

http://www.hardware.info/reviews.php?id=644

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 15:04 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 20:35

Theo

moederbord

Wil je de pc ook een beetje stil hebben?? De standaard fans zijn absoluut niet stil te noemen. Voor twee tientjes heb je al een artic freezer pro, dit is een goede koeler die ook nog eens akelig stil is. Dde stofzuiger op de videokaart zal ik vervangen voor een zalman vf700 cu, ook deze is ongeveer 20 euro. Door deze kleine investering is je systeem duidelijk stiller geworden (vanuitgaand dat de case en voedingfans ook stil zjin)

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik voor de antec NeoHE 430 watt ga omdat ik denk dat die toch de beste prijs/prestatie heeft.
Wil je de pc ook een beetje stil hebben?? De standaard fans zijn absoluut niet stil te noemen. Voor twee tientjes heb je al een artic freezer pro, dit is een goede koeler die ook nog eens akelig stil is. Dde stofzuiger op de videokaart zal ik vervangen voor een zalman vf700 cu, ook deze is ongeveer 20 euro. Door deze kleine investering is je systeem duidelijk stiller geworden (vanuitgaand dat de case en voedingfans ook stil zjin)
ik ga eerst voor de stock koelers, mocht ik die te geluidruchtig vinden kan ik er altijd nog anderen op zetten :)

voor de rest: is dat geheugen niet een beetje overkill?

• Limit-NL
Ik schreef al eerder over een stel PQI modules die op PC5400 draaien en maar 2 euro duurder waren dan jouw Kingstons... :/

Ik zou die nemen om wat geld te besparen... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Limit-NL op 06-07-2006 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
l1m1t schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:47:
Ik schreef al eerder over een stel PQI modules die op PC5400 draaien en maar 2 euro duurder waren dan jouw Kingstons... :/

Ik zou die nemen om wat geld te besparen... ;)
dat is zo, maar Jeroentjuhh_88's link liet zien dat zelfs pc6400 de bandbreedte niet vol zou krijgen.
vandaar mijn vraag ;)

wat ik eigenlijk ook nog niet weet, hoe zit het met die barracuda's, is er echt een verschil tussen 250 en 320GB?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 15:53 ]

• Limit-NL
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:50:
[...]

dat is zo, maar Jeroentjuhh_88's link liet zien dat zelfs pc6400 de bandbreedte niet vol zou krijgen.
vandaar mijn vraag ;)
Dan moet je wat meer gaan betalen...

[ Voor 29% gewijzigd door Limit-NL op 06-07-2006 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
l1m1t schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:56:
[...]

Dan moet je wat meer gaan betalen...
ik meen over dat verschil met geheugen een review te hebben gezien, die zal ik eens opzoeken.

over die harde schijven weet niemand iets? want dan neem ik gewoon de 250Gb

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
hoi

Is de Ate 1900xt geen goede kaart hij is voor 350 euro te koop dus 50 euro meer maar hij is wel veel beter als de 7900GT

just my 2 cents :*)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:01:
[...]

ik meen over dat verschil met geheugen een review te hebben gezien, die zal ik eens opzoeken.

over die harde schijven weet niemand iets? want dan neem ik gewoon de 250Gb
Die Seagate 320 GB is aanzienlijk sneller dan die 250 GB Western Digital. Ook heeft die kortere accesstimes en zo.

Zie ook: [rml][ Seagate 7200.10] Info en ervaringen[/rml]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Mxxx schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:52:
hoi

Is de Ate 1900xt geen goede kaart hij is voor 350 euro te koop dus 50 euro meer maar hij is wel veel beter als de 7900GT

just my 2 cents :*)
ik denk dat dat toch net buiten mijn budget valt, maar ik zal het zeker nakijken :)
Paddixx schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:15:
[...]

Die Seagate 320 GB is aanzienlijk sneller dan die 250 GB Western Digital. Ook heeft die kortere accesstimes en zo.

Zie ook: [rml][ Seagate 7200.10] Info en ervaringen[/rml]
bedankt voor de tip, ik lees het topic gelijk door ;)

Verwijderd

Zeer interessante topic. Heb zelf ongeveer hetzelfde budget in gedachte als de topicstarter, dus zal deze topic goed blijven volgen voor mezelf :)...

Wil deze topic niet verstoren maar voor 1 vraagje lijkt het me ook niet echt verstandig om een nieuwe topic te openen. Ik gebruik mijn pc niet voornamelijk om te gamen, maar meer voor grote data bestanden die ik berwerk en een hoop multitasking en heb 2 monitoren....

Als ik dezelfde opzet gebruik als de topicstarter denk ik dat ik op de videokaart kan bezuinigen. klopt dat? of heb ik dan een superdesktop met een gigantische bottleneck op grafisch gebied (ik game amper).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:38:
[...]

ik denk dat dat toch net buiten mijn budget valt, maar ik zal het zeker nakijken :)
Intel is beter dan AMD.

Koop je nu ook meteen een Intel :?

Oftewel: Ga niet meteen af op iemand die roekeloos een reactie dropped zonder enige onderbouwing of wat dan ook. De fabrieks-overklokte 7900 moet je in ieder geval niet hebben, als je een 'gewone' koopt, de Asus bijvoorbeeld, kun je hem altijd zelf nog wat sneller laten lopen, en met een beetje geluk ook gewoon die standaard fabrieks-klok-snelheden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:45:
Als ik dezelfde opzet gebruik als de topicstarter denk ik dat ik op de videokaart kan bezuinigen. klopt dat? of heb ik dan een superdesktop met een gigantische bottleneck op grafisch gebied (ik game amper).
Dan kan je inderdaad je budget voor je videokaart enorm terugschroeven, als je amper gamet kom je met een 7600GT of een 6600GT of zo nog meer dan genoeg toe. Zelfs een 6200 is in principe genoeg, maar dan heb je wel geen enkele reserve voor als je toch een keertje zou willen spelen...

Verwijderd

Die voeding is niet goed genoeg, de 12 volt lijnen zijn veels te zwak. Ik zou het geen A-merk voeding durven noemen.

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:47:
[...]

Intel is beter dan AMD.

Koop je nu ook meteen een Intel :?

Oftewel: Ga niet meteen af op iemand die roekeloos een reactie dropped zonder enige onderbouwing of wat dan ook. De fabrieks-overklokte 7900 moet je in ieder geval niet hebben, als je een 'gewone' koopt, de Asus bijvoorbeeld, kun je hem altijd zelf nog wat sneller laten lopen, en met een beetje geluk ook gewoon die standaard fabrieks-klok-snelheden :)
daarom zeg ik ook dat ik het na kijk. dat wil zeggen dat ik de meerwaarde tegenover de prijs ga vergelijken. dat wil dus nog niet zeggen dat ik daar meteen voor ga ;) en dat overklokken: dat mag ik niet van mijn ouders ;) die vinden het niet goed dat ik hardware "kapot maak" |:(
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:55:
Die voeding is niet goed genoeg, de 12 volt lijnen zijn veels te zwak. Ik zou het geen A-merk voeding durven noemen.
kun je je nader verklaren? ik heb ergens een revieuw gelezen en daar kwam hij toch goed uit de test.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:08:
[...]

daarom zeg ik ook dat ik het na kijk. dat wil zeggen dat ik de meerwaarde tegenover de prijs ga vergelijken. dat wil dus nog niet zeggen dat ik daar meteen voor ga ;) en dat overklokken: dat mag ik niet van mijn ouders ;) die vinden het niet goed dat ik hardware "kapot maak" |:(
[...]

kun je je nader verklaren? ik heb ergens een revieuw gelezen en daar kwam hij toch goed uit de test.
Die voeding lijkt mij wel OK, ten eerste verbruikt een conroe helemaal niet veel, en voedingen worden de laatste tijd door de komst van 600watt varianten een beetje onderschat.
Die asus voedingen hebben een hele goede prijs kwaliteitsverhoudingen, het is geen enermax maar ook geen Qtec in orde van grootte. Vergelijk het met een coolermaster extremepower. Daar kun je prima mee werken! met jouw systeem samenstelling. Voedingen worden ook steeds beter uitgebalanceerd voor nieuwere hardware, waar vroeger hele goedkope voedingen nog wel is moeite hadden met uithouden van een P4 systeem, kan het nu allemaal wel door de beugel, op sommige gevalletjes na dan.

Alleen dat geheugen zou ik anders doen, QVL vind ik persoonlijk weinigzeggend, het is een lijst die hun toevallig gecheckt hebben, niet dat ander geheugen niet net zo goed kan werken.
Volgensmij is dan als je de prijzen van kingston bekijkt is er wel goedkoper ook goed geheugen te vinden, maar dan wel een beetje een a-merk pakken, OCZ, GEIL, G.SKILL Crucial, Corsair, PQI, zelfs Twinmos heeft een goede naam vandaag de dag.

Hdd, geloof mij ook maar, ga voor de 7200.10 daar ga je geen spijt van krijgen, perfecte maar vooral snelle schijf.

Geheugentip: met hetzelfde budget als je al had, koop je ook pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL4 (Corsair TWIN2X2048-5400C4),
deze komt zo te zien niet uit de value serie, uit XMS2 serie dus redelijk snel spul. let op die bij Icomputers komt het geloof ik wel uit de value serie.

Andere intressante is ook wel PQI pc5400 cl4, zit ook zo rond die prijs.

Zoals al eerder is gezegt misschien, kun je geheugen en de fsb gewoon asynchroom laten lopen, en dat is niet overklokken, je schept er alleen maar meer performance door, doordat je meer geheugenbandbreedte heb. Als het goed is wordt het gewoon automatisch opgepakt door bios welke kloksnelheid je geheugen is, en is er verder nix aan de hand. Niet voor nix zijn het pc6400 geheugensloten in een p965 moederbord!

[ Voor 36% gewijzigd door Dnc1n op 09-07-2006 00:32 ]

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:13

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik zat net de test van 62 voedingen te lezen.
Volgens mij komt de Cooler Master iGreen Power 430 Watt heel goed uit de test.
Hij is ook nog redelijk betaalbaar; hij kost 70,10 euro bij Azerty. Verder is ie ook erg stil; maximaal 35,4 decibel en hij is ook erg efficiënt.
Is dat misschien geen alternatief?

Join het DPC Whatpulse team

Verwijderd

Topicstarter
zoals in het topic kunt lezen ben ik intussen al overgestapt op PQI pc5400 cl4 memory ;)

wat betreft de voeding, ik heb nog geen tijd gehad de 62 voedingen test goed te lezen en ik weet eerlijk gezegt niet waar ik precies op moet letten. wat maakt een goede voeding nou zo goed?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
mark de man schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:25:
Ik zat net de test van 62 voedingen te lezen.
Volgens mij komt de Cooler Master iGreen Power 430 Watt heel goed uit de test.
Hij is ook nog redelijk betaalbaar; hij kost 70,10 euro bij Azerty. Verder is ie ook erg stil; maximaal 35,4 decibel en hij is ook erg efficiënt.
Is dat misschien geen alternatief?
Jammer dat de Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt,
niet genoemd wordt in deze test.
Mijn eigen intresse ging daar eigenlijk wel naar uit,
voor mijn volgende core 2 duo systeem.
Ik heb bijzonder goede ervaringen met chieftec voedingen,
en is absoluut niet duur.
Heb nog steeds mijn 360watt met 80mm fan, en is niet te slijten met mijn p4 systeem, terwijl ik daarvoor 3 versleten heb van goedkope merken.

http://www.azerty.nl/prod...450aa-101a-450-watt-.html
Pagina: 1