[PC] Trackmania Nations Deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.109 views sinds 30-01-2008

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat heb je minimaal nodig aan hardware om een server voor ongeveer 15 clients te draaien? Ik ben op zoek gegaan naar een lijst met systeemeisen maar die zijn nergens te vinden, of ik zoek niet goed genoeg. :P Ik heb hier een P3 600 staan met 256MB geheugen, aangezien het spel niet zo zwaar is wilde ik daar een zwaar gestripte Debian opzetten en dan kijken hoe het gaat, maar als iedereen al bij voorbaat roept dat dat niet gaat werken ga ik het niet eens proberen natuurlijk. :)

[edit]
En ook niet geheel onbelangrijk, ik heb hier een 10/1 Mbit ADSL lijn liggen waarvan 2/0,5 Mbit gereserveerd kan worden voor die server. Dat is gegarandeerde bandbreedte dan, op rustige tijdstippen kan de server gewoon de volle 10/1 pakken als dat nodig is.

[ Voor 22% gewijzigd door AtleX op 28-12-2006 10:59 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

AtleX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:38:
Wat heb je minimaal nodig aan hardware om een server voor ongeveer 15 clients te draaien? Ik ben op zoek gegaan naar een lijst met systeemeisen maar die zijn nergens te vinden, of ik zoek niet goed genoeg. :P Ik heb hier een P3 600 staan met 256MB geheugen, aangezien het spel niet zo zwaar is wilde ik daar een zwaar gestripte Debian opzetten en dan kijken hoe het gaat, maar als iedereen al bij voorbaat roept dat dat niet gaat ga ik het niet eens proberen natuurlijk. :)
ga jij eens heel snel langs de optieciën:
startpost:
Minimale eisen:
Win 98/2000/ME/XP
Pentium 4, 2 ghz.
512 RAM
64 MB DirectX 9 compatible vga-kaart

Ook is de LAN functie erg leuk.
je hebt ten minste een PIII 1Ghz nodig. <--zo een heb ik er hier staan en hij moet erg lang laden voor ik kan rijden, zeker online.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, dat zijn systeemeisen voor de client, ik wil een dedicated server maken. Gebruik jij die P3 voor een server of niet? Wat gebruikt DaPet voor serverhardware voor XS4TMN?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

hmmm, ja. mischien moet ik eens langs de optieciën dan :+

mischien dat er op het forum wat te vinden is? anders gewoon even vragen op tm exchance.

edit:

ik kan me herinderen dat dapet eens zij dat je een dedicated op een P2 kan runne. ik wou toen ook een server opzetten maar nooit meer wat van gekomen
was een gesprek op tmn zelf dus niet gaan zoeke hier op het forum

[ Voor 45% gewijzigd door Borgoth op 28-12-2006 11:14 ]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
AtleX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:06:
Ja, dat zijn systeemeisen voor de client, ik wil een dedicated server maken. Gebruik jij die P3 voor een server of niet? Wat gebruikt DaPet voor serverhardware voor XS4TMN?
Ik gebruik nu nog steeds mijn desktop (schaam, schaam) en dat is een AMD XP2200 met 512 mb ram en een GF4 videokaart. Daar draaien dus de dedicated, aseco script en een mysql db op. En als ik wil spelen start ik de client, gaat allemaal nog redelijk met dit systeem.

Als je niet van plan bent de client te gebruiken kan je het al gauw af met een pentium 2. Ik heb op mijn backupserver (P2-333, 128 mb, matrox g2 :D) ook de dedicated geinstalleerd mocht het zo zijn dat mijn pc overlijdt, wat ook gebeurde bij m'n verhuizing. Die neemt het iig prima op zich.

Binnenkort maak ik een grote post over het hebben en houden van een dedicated ;)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Voordat dit topic dichtgaat nog ff een vraag. Ik ben zelf ook een TMN server aan het opzetten, mijn webserver staat toch maar te nietsen de hele dag dus ik wil er ook TMN op draaien nu. Ik heb servermania er opstaan, die server heeft ook op Campzone gedraait dus hij doet het in principe goed. Alleen nu wil ik dus op internet gaan draaien, en dan krijg ik dit in de CMD te zien:

Connecting to master server...
ERROR: wrong login
Server stopped

Op internet kwam ik wel wat tegen hierover, voor TM original/sunrise moet je echt ergens wat registreren maar voor Nations hoeft dat niet omdat dat gedaan werd als je de server startte oid. IIG met google word ik niet veel wijzer, iemand die weet wat ik fout doe?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 18:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

The Widow Maker schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:41:
Voordat dit topic dichtgaat nog ff een vraag. Ik ben zelf ook een TMN server aan het opzetten, mijn webserver staat toch maar te nietsen de hele dag dus ik wil er ook TMN op draaien nu. Ik heb servermania er opstaan, die server heeft ook op Campzone gedraait dus hij doet het in principe goed. Alleen nu wil ik dus op internet gaan draaien, en dan krijg ik dit in de CMD te zien:

Connecting to master server...
ERROR: wrong login
Server stopped

Op internet kwam ik wel wat tegen hierover, voor TM original/sunrise moet je echt ergens wat registreren maar voor Nations hoeft dat niet omdat dat gedaan werd als je de server startte oid. IIG met google word ik niet veel wijzer, iemand die weet wat ik fout doe?
Het beste wat je kunt doen is dacht ik inloggen met een NIEUW account wat op dat moment aangemaakt wordt op TMN. Als je met je race-account inlogt kan dat problemen geven op het moment dat je zelf wilt racen terwijl je de server open hebt staan. Ik heb nu 3 accounts: lameeuw om te racen, Lameeuw2 om te testen en vliegmeeuw voor de server.....

[ Voor 4% gewijzigd door lameeuw op 28-12-2006 19:42 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

ik heb nog nergens egt iets gelezen over de lan functie, zelf heb ik hem gister uitgeprobeerd en nu eindelijk teid gevonde om er iets over te schrijven.

omdat ik en een vriend een aantal banen in elkaar hadden gezet en wouden kijken hoe de ander het er op deed hadden we de lan functie erbij geroepen. als je langs je tegenstander rijd en je kijkt op de anders beeldscherm zie je jezelf nog een keer langs rijden :D egt leuk is dat. wat ik tog wel het leukst blijft is dat als je een snellere tijd neerzet dat je de ander kan horen brullen en schelden >:)

niet egt een review ofzo meer wat ik "ervaren" heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Ik heb dit spelletje gister even geprobeerd. Nog best lastig vooral om dat je in het begin die schansen niet goed kan inschatten. Ik zal het nog wel eens wat meer gaan spelen. Vind het wel grappig :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syren
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 16:09
http://tmn.sleepie.nl/tracks/tmnsk3.Challenge.Gbx

Kan iemand deze track even proberen? de eerste track die ik heb gemaakt
als er iets beter kan ff zeggen dan kan ik er weet wat van leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

syren schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:49:
http://tmn.sleepie.nl/tracks/tmnsk3.Challenge.Gbx
Kan iemand deze track even proberen? de eerste track die ik heb gemaakt
als er iets beter kan ff zeggen dan kan ik er weet wat van leren :)
Niet heel verkeerd ofzo, maar wel een beetje makkelijk. Had goud op de eerste keer proberen. Mag imo ook wel ietsjes langer. Je kan natuurlijk hier wel leuk proberen om er tienden van seconden af te snoepen voor een steeds betere tijd :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 18:13

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Zo, net het nieuwe deel aangemaakt, dit topic is alweer over de 1000 posts heen.

Voor degene die signature geil zijn heb ik de signatures veranderd in de TS naar degene die nog regelmatig nog rijden.

[PC] Trackmania Nations Deel 5

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.