Toon posts:

[PC] Alternatief voor EVE Online (of soortgelijken)?

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd was ik op zoek naar een mooie space MMO "in de stijl van" Homeworld e.d. Ik kwam al gauw EVE Online tegen. Laatst heb ik de software gedownload en een 14-day trial aangevraagd. Het spel is hartstikke mooi en ik vind 't zeer interessant allemaal, alleen ik zie het niet zitten om elke maand 14,95 euro te betalen, daar ik vind dat ik niet genoeg tijd kan besteden aan de game.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een soortgelijke game die je kunt spelen dmv een "one time buy" (of gratis natuurlijk), en zonder de monthly fees. Je komt van alles tegen, maar veel single player, of soms ook multiplayer, maar dan zijn het net als met bijv. Battlefield elke keer nieuwe battles. Wat ik zoek is 1 (of een aantal) wereld(en) waarin je kunt groeien en dingen kunt opbouwen, etc, etc, etc. En uiteraard het liefst in de stijl van EVE / Homeworld (ik vergelijk EVE en Homeworld niet, maar de stijlen van de games vind ik super).

Weten jullie wellicht games die in de buurt komen van EVE, zonder dat je elke maand x euro moet betalen?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guild Wars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, nee. Dat is niet bepaald een space sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Dat is gen sci-fi (al weet ik niet of TS alleen sci-fi games bedoelt).

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

EVE mag dan wel vrij duur zijn, je krijgt er wel kwaliteit en goeie onderhoud voor. Ik ken verder geen dergelijk spel dat gratis zou zijn. Persoonlijk zit ik niet zo met dat maandelijkse bedrag, zoveel is het nou ook weer niet. Maar het fijt dat een spel niet overspoelt raakt door irritante figuren en dat de economie in het spel gewaarborgt blijft is eigenlijk veel belangrijker. Het moet ook leuk zijn om te spelen voor een zeer lange tijd en dat hebben ze goed voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
InFrA-WiZ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:38:
[...]

Dat is gen sci-fi (al weet ik niet of TS alleen sci-fi games bedoelt).
Liefst wel ja. En dan ongeveer in de stijl van EVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Freelancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Freelancer. Lijkt ontzettend veel op EVE online. Je hebt ook ontzettend veel MP servers.

net te laat..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht altijd dat Freelancer elke keer aparte "maps" waren, net als bijv. een shooter. Zijn het een aantal servers waar je op inlogt en waar je kunt groeien e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:50:
Ik dacht altijd dat Freelancer elke keer aparte "maps" waren, net als bijv. een shooter. Zijn het een aantal servers waar je op inlogt en waar je kunt groeien e.d.?
Nee zit allemaal vast aan elkaar, wel stelsels waar je naar toe kan vliegen enzo.. En ja er zijn servers waar je je geld kan verdienen dmv questen en andere mensen killen zodat je betere wapens & schepen kan kopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens hier kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:48
Darkstar one is niet online... Maar het lijkt me wel een erg goed spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan. Dan zal ik eens een demo van Freelancer spelen. Tnx voor de info iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Freelancer was een erg goed spel alleen het aantal servers begint wel flink af te nemen, het is dan ook ouder dan Eve, misschien beter om een te kijken naar X3 alhoewel dat ook niet online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 19:00
Betaal met een creditcard en dan kost EVE je maar 11 euro. Bovendien zijn vrijwel alle MMO's tegen een maandprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:08
Je kunt in EvE een speciaal iets "Minen" en daarmee geld verdienen , met dat geld kun je ingame van andere spelers weer een ticket kopen waarmee je je abbonement kunt verlengen. Ik weet niet precies hoe dit in z`n werk gaat maar ik weet wel dat een vriend van me het spel al 2 jaar op die manier speelt. Hij hoeft maar 3 uur te "minen" om genoeg credits te verdienen voor 2 maanden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaatkiller schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:24:
Je kunt in EvE een speciaal iets "Minen" en daarmee geld verdienen , met dat geld kun je ingame van andere spelers weer een ticket kopen waarmee je je abbonement kunt verlengen. Ik weet niet precies hoe dit in z`n werk gaat maar ik weet wel dat een vriend van me het spel al 2 jaar op die manier speelt. Hij hoeft maar 3 uur te "minen" om genoeg credits te verdienen voor 2 maanden spelen.
Lijkt me sterk. Dan gaat iedereen dat doen en betaalt niemand abonnementsgeld meer...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:38:
[...]

Lijkt me sterk. Dan gaat iedereen dat doen en betaalt niemand abonnementsgeld meer...
LOL nee hoor genoeg mensen vinden het minen vervelend genoeg :) mensen zijn lui vergeet dat niet. Theorie en praktijk liggen vaak erg ver uit elkaar.

(veronderstellend dat het waar is)

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 13-07-2007 01:04 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:38:
[...]

Het werkt zo wel, maar dan moet er wel bijgezegd worden dat de mensen van wie ze de gametimecards kopen daar wel echt geld voor betalen. Dus speler A koopt met ingame geld een gametimecard ,om te betalen voor EVE, van speler B die daar echt geld voor betaald heeft en die krijgt de ingame geld om dat uit te geven.

Werkt op zich wel leuk alleen blijft het een officiele manier om ingame geld voor echt geld te verkopen alleen wat omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 12:09

Erikie

www.erikie.nl

jup. prijzen liggen wel hoog op t moment. heb eergisteren een gtc van 90 dagen gekocht voor 390M isk,da's niet te doen voor een newbie :) Maar ik doe het al 2 jaar zo! er zijn zat mensen die geen geduld hebben om een capital ship bij elkaar te schieten, dus kopen ze maar gtc's die ze verkopen voor (veel te veel) ingame isk :)

ps, anders kijk naar x3 the reunion. offline, maar je bent net zoveel tijd kwijt om wat leuks op te zetten !

[ Voor 14% gewijzigd door Erikie op 14-07-2007 12:19 ]

traktor scratch!

Pagina: 1