Upgrade van Pci naar Agp/PCi express

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik weet niet precies wat AGP en PCi express inhoud 8)7 , ik weet alleen dat ik Pci heb en dat daar heel weinig videokaarten voor zijn.. ik wil Counterstrike Source op me computer spelen alleen moet ik dan een andere videokaart hebben, en ik las ergens dat AGP en PCi express beter is dat het oudere Pci(kwa snelheid is Pci slechter ofzo) maar nou wil dus weten of je je pc kan upgraden van Pci naar AGP of PCi express

Ik wil een 256 mb grafische kaart hebben, iemand nog voorstellen?:*)

Ik heb ook gezien dat de Pci kaarten gemiddeld duurder zijn dan AGP of PCi express...

Nouja Alvast bedankt als jullie me kunnen helpen.

Raoul

P.S wist niet waar ik dit moest plaatsen op dit forum :)

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00

NoTimeRemains

I know

als je even op internet op zoekt wat PCI, AGP en PCI-e is. dan weet je wat je ongeveer moet zoeken.
dan kan je ook even zoeken op de minimale systeemspecs van CS:S.

Ook handig om in het vervolg te zeggen wat voor systeemspecs jij nu hebt. Welke OS je draait etc.

Succes ermee :)

This is the Way.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Wat zijn je verdere pc spec's?
Wat is je budget voor nieuwe videokaart/nieuw systeem?
Wat heb je zelf opgezocht?
Al de faq doorgelezen ( [rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml] )?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Misschien heb je wel een AGP slot op je moederbord, anders zal ik een PCI-Expres moederbord kopen. Pci-express is nieuwer dan AGP en er zullen (vrijwel) geen AGP kaarten meer verschijnen. Maar wat is je budget, en waarom wil je 256mb? Dat is alleen nodig als je op een hoge resolutie speelt, anders is 128mb genoeg.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vraaag schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:37:
Ik heb ook gezien dat de Pci kaarten gemiddeld duurder zijn dan AGP of PCi express...
PCI is de oudste techniek van de 3, er zijn dan ook bijna geen PCI kaarten meer te krijgen.

En PCI is niet te vergelijken met PCI-express!!
maar nou wil dus weten of je je pc kan upgraden van Pci naar AGP of PCi express
Dat hangt maar net van je moederbord af. Oude moederborden hebben zeker weten geen PCI-express sloten en een PCI-express kaart past niet in een PCI slot (populaire misvatting)

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 10:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:25
Ken je iemand in je buurt die veel van PC's weet? Misschien wil die wel met alle plezier voor jou een PC in elkaar steken, als je em een zakcent ervoor geeft (en je eisen en budget netjes opgeeft), als je in je profiel zet van waar je bent vind je mss wel een tweaker die je wil helpen.
Als je het zelf ziet zitten, lees je dan goed in, je kan je baseren op de best buy guides op tweakers.net, en ook de recente videokaarten best buy guide, het is echt niet moeilijk een PC in elkaar te steken als je maar wat voorzichtig bent en je inleest.

[ Voor 11% gewijzigd door naftebakje op 04-07-2006 10:52 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je kijkt naar zo'n kaartje: nieuws: PCI-videokaarten met ATi Radeon X1300-gpu op komst

MAar begin eens met het zoeken van specs en kijken wat je kan upgraden. Je kunt daarnaast kijken of je ook je mobo kan vervangen.

• Vraaag
  • Niet online
okay ik weet nu dus wat Videoplanken en beeldkanonnen is.. daar had het heen gemoeten..

maar gunner ik weet wel dan Pci niet is te vergelijken met Pcie(express) ik heb ook echt geen id wat voor moederbord ik heb omdat ik die computer al 2 jaar niet heb gebruikt omdat de hardeschijf was gecrasht.. nu heb ik een nieuwe 160 gb harde schijf erin (en ja ik had ook bijna de populaire misverstanding begaan), en voor de rest heb ik echt geen id wat er allemaal inzit, als je me kunt vertellen hoe ik dat kan vinden, het is nog windows 2000 die moet ik ook nog ff windows xp maken, maar bij windows 2000 en andere, als je opstart op Delete drukt kom je ook ergens maar dan weet ik niet precies wat ik daarna moet doen, ik ziet daar alleen:

- Standard CMOS Features
- Advanced BIOS Features
- Advanced Chipset Features
- Intergrated Peripherals
- Power Management Setup
- PnP/PCI Configurations
- PC Health Status

En bij Advanced Chipset Features staat als ik erop druk.. heel veel dingen maar ook..
- AGP Aperture Size(MB) - 64

En ik kan wel even aan iemand vragen of hij wat dingen voor me kan bekijken wat erin zit denk ik..

Oja en ik wil zo'n 90 euro uitgeven aan Vid kaart

En ik woon in Huizen Noord-Holland, bij Hilversum 20km vanaf Amsterdam

please help!! :P

en misschien kan iemand dit topic ff naar videoplanken en beelkanonnen verplaatsen(danku)

Edit: heb weer wat :P ;)

Main Processor : Intel Pentium(R) 4 1.70 GHz(100x17.0)
Memory Testing: 262144K OK
CPU Brand Name: Intel(R) Petium(R) 4 CPU 1.70 GHZ

Memory Frequency For PC133
Primary Master: WDC WD1200JB-75CRAO 16.06V16 :? 8)7
Primary Slave: PHILIPS CDRW2010 1.30
Secondary Master: Samsung DVD-ROM SD-616 F100
Secondary Slave: None

en ik zal wel ff kijken of er nog wat bij configuratie scherm staat..

[ Voor 22% gewijzigd door Vraaag op 04-07-2006 12:30 . Reden: nog iets gevonden ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vraaag schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:18:
en voor de rest heb ik echt geen id wat er allemaal inzit, als je me kunt vertellen hoe ik dat kan vinden,
Download eens Everest, dan weet je alles over je PC ;)

Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif knop bovenin om een TopicReport te maken en vragen of de mods het topic kunnen verplaatsen.

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 12:31 ]

• Vraaag
  • Niet online
ja maar ik heb me draadloos internet nog niet aangelegd omdat dat ding overal over loop te zeuren.. dus gaat me pa ff zon mannetje regelen, kan ik dat programma ook op cd-rommetje zetten?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vraaag schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:31:
ja maar ik heb me draadloos internet nog niet aangelegd omdat dat ding overal over loop te zeuren.. dus gaat me pa ff zon mannetje regelen, kan ik dat programma ook op cd-rommetje zetten?
Euh waarom zou dat niet kunnen?

• Vraaag
  • Niet online
Geen id waarom niet :P welke editie moet ik nemen de Ultimate edition 2006?

ok ik heb het programma vertel me wat je wilt weten

Zoiezo moederbord

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus type: Intel GTL+
Bus Breedte: 64 bit
Werkelijke kloksnelheid: 101 Mhz
Effectieve kloksnelheid: 404 Mhz
Bandbreedte: 3230 MB/s

Moederbordnaam: Chaintech 9BIA

Geheugen Eigenschappen:
Bus Type: SDR SDRAM
Bus Breedte: 64 bit
DRAM:FSB verhouding: 4:3
Werkelijke kloksnelheid: 135 Mhz
Effectieve kloksnelheid: 135 Mhz

Moederbord Technische informatie
CPU sockets/slots: 1 socket 478
Expansie Slots: [ TRIAL VERSION ] zal wel dat programma zijn..
Ram Slots: 2 SDR DIMM
Groottefactor(form factor) Micro ATX
Moederbordafmeting: 220 mm x 240 mm
Moederbord Chipset i845

Product informatie: http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_main.asp#MP13

nog ff aan het zoeken EDIT zowel weer..

er staat dus ook:

PCI/AGP Video en als ik daar op druk staat er --> nVIDIA TNT2 M64 Video Kaart(apparaat type)
en er staat nVIDIA TNT2 M64 3D-Versneller(apparaat type) ---> geheugen groote 32 MB

Productinformatie: http://www.nvidia.compage/products.html

[ Voor 100% gewijzigd door Vraaag op 04-07-2006 13:03 ]

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48
volgens mij heeft dat moederbord gewoon een AGP x4 poort kijk maar op deze site link

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

martijn- schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:39:
volgens mij heeft dat moederbord gewoon een AGP x4 poort kijk maar op deze site link
Lijkt me het meest logisch ja. Wat wil de Topicstarter nu bereiken? Hij zal moeten kijken naar een redelijke AGP kaart of z'n hele systeem upgraden om een PCI-express VGA kaart te kunnen gebruiken.

• Vraaag
  • Niet online
dus ik heb AGP :| :? raar want eerst stond er wat anders maar, is de interface AGP x8 of AGP x4??
dus als ik bijv. http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGU21& deze koop doet hij het dan in mijn pc?

• Vraaag
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:42:
[...]

Lijkt me het meest logisch ja. Wat wil de Topicstarter nu bereiken? Hij zal moeten kijken naar een redelijke AGP kaart of z'n hele systeem upgraden om een PCI-express VGA kaart te kunnen gebruiken.
nee ik hoef geen PCI - express als ik AGP heb..

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vraaag schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:48:
dus ik heb AGP :| :? raar want eerst stond er wat anders maar
Wat dacht je dat je anders had dan?
is de interface AGP x8 of AGP x4??
Welke? Van je moedebord of van de kaart die je wilt kopen? Je mobo ondersteund alleen AGP4X
dus als ik bijv. http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGU21& deze koop doet hij het dan in mijn pc?
Type: AGP

Wat denk je zelf?? :X

Als je mobo maar AGP 4x ondersteund zal de kaart ook maar op AGP 4X speed werken, is backwards compatible

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 04-07-2006 13:54 ]

• Vraaag
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:51:
[...]

Wat dacht je dat je anders had dan?

[...]
Welke? Van je moedebord of van de kaart die je wilt kopen? Je mobo ondersteund alleen AGP4X
van me kaart(ik moet dus interface 4X hebben)

[...]

Type: AGP

Wat denk je zelf?? :X

Als je mobo maar AGP 4x ondersteund zal de kaart ook maar op AGP 4X speed werken, is backwards compatible
Dus wat voor kaart kan ik dan dus wel nemen? geef is een link..

• Zerosix21
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-01 12:47
Expansion Slots One 1.5V AGP slot for 2X/4xAGP (v2.0 compliant)

Gevonden met google (google is je vriend(in) )

Er zit dus gewoon een 4X agp kaart in,

Dus deze kaart: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGU21&
Zou wel werken, alleen wat slomer, aangezien het een 8X agp is, en je moederboard 4X agp is.

• Vraaag
  • Niet online
Zerosix21 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:02:
Expansion Slots One 1.5V AGP slot for 2X/4xAGP (v2.0 compliant)

Gevonden met google (google is je vriend(in) )

Er zit dus gewoon een 4X agp kaart in,

Dus deze kaart: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGU21&
Zou wel werken, alleen wat slomer, aangezien het een 8X agp is, en je moederboard 4X agp is.
Okay bedankt, alleen niet VEEEL slomer hoop ik..

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vraaag schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:58:
[...]

Gewoon elke willekeurige AGP kaart!!!

Nu wordt ik een beetje moe van dit topic, ik heb het lang aangekeken en je proberen te helpen waar nodig maar je mist echt een HOOP basis kennis die op GoT toch eigenlijk wel van je verwacht worden.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:04
Voor ongeveer 80 euro heb je een ASUS Geforce 6800 AGP kaart. Past perfect in je budget en bied uitstekende prestaties. Sterker nog, je processor zal de bottleneck zijn, zeker in combinatie met SDR-SDRAM geheugen.

• Vraaag
  • Niet online
Gunner ik snapte hem al hoor!!!! alleen toen ik iemand liet kijken zei hij dat het PCI was :? dus daarom en ik weet nu dat het AGP is dus koop ik een AGP kaart..

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 10:44
Gunner schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:04:
[...]

Gewoon elke willekeurige AGP kaart!!!

Nu wordt ik een beetje moe van dit topic, ik heb het lang aangekeken en je proberen te helpen waar nodig maar je mist echt een HOOP basis kennis die op GoT toch eigenlijk wel van je verwacht worden.
Waar moet ie dan terecht?

Je kunt er elke willekeurige AGP kaart instoppen. Ook AGP 8x kaarten, maar die zullen dan op 4x werken. Het is niet zo dat je kaart dan ook 2x slomer wordt. Je zult helemaal niets merken van het verschil tussen AGP8x en AGP4x (ik spreek uit ervaring :P ik draai 9800pro op 4x). Het scheelt misschien een aantal punten in het benchmarkprogramma 3dMark, maar ik de praktijd merk je er helemaal niks van.

Leuke kaartjes :P :
http://www.pcmegastore.nl...o.php?products_id=8430789 (Radeon 9600XT Euro:65,00 256MB)
Met jouw budget zou ik die nemen :)

http://www.4launch.nl/4launch.php?links=shop/shoplinks.php&center=shop/producteninfo.php?productid=021918
(Radeon 9800Pro Euro:75,00 128MB)
Dit is mijn kaart. Deze is ietsje beter dan de vorige (heeft ook 8 pixel pipelines, en 9600xt 4), maar vereist ook weer een betere voeding. (ik weet niet hoe goed die van jou is, maar aan de rest van je specificaties te zien zal dat niet genoeg zijn)

En je wil zo perse 256MB maar dat is echt geen must hoor. Een 9800XT van 128MB speelt je games veel beter af dan een 9550 van 256MB. (Ik ben overgestapt van de 9550 256MB naar de 9800Pro en dat was echt geen downgrade)

edit:
Aan je vorige bericht te zien lijkt het alsof je denkt dat er PCI óf AGP in zit, maar dat is niet helemaal waar. Jouw moederbord heeft namelijk 3 PCI sloten én 1 AGP slot. Dus diegeen die heeft gekeken kan best PCI sloten hebben zien zitten, maar er zit dus ook nog een AGP slot in!

[ Voor 13% gewijzigd door MilaNL op 04-07-2006 14:26 ]

• Vraaag
  • Niet online
De kaart die jij hebt kan niet in mij pc? hoe kan je zien wat voor voeding een kaart nodig heeft?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31

Thandor

SilverStreak

Vraaag schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:58:
[...]
Je toont wel erg weinig inzet.
Waarom trek je die kast niet open en kijk je zelf wat er in zit :z

Bekijk eens de FAQ op dit forum, die zijn er niet voor niets.
Om het wat gemakkelijker te maken zal ik een paar links geven:
PMG FAQ - Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten?
PMG FAQ - PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?
Hoe bouw ik een PC?
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
CSL FAQ - Tot slot, de Videokaart
Vergeet naast deze FAQ's het gewone zoeken op Google niet. Ook Wikipedia zal wellicht artikelen hebben over bepaalde zaken. (Waaronder AGP)

Dit topic gaat dus dicht. Het kopen van een videokaart kun je best zelf uitzoeken. Evenals welke hardware er in de PC zit. Immers staat dat laatste op de hardware (typenr.) aangegeven en op de site van de fabrikant (of ander een andere informatieve site) kun je er wel het e.e.a. over vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.