Dat ging iets sneller dan ik verwacht had

. TS zat even op de trekker het gras te maaien

.
Enfin, ik ga proberen op de meeste dingen antwoord te geven.
Om te beginnen wil deze man een computer hebben die gewoon álles kan. Gewoon alles (m.u.v quadrokaarten enz.). Daarom ook het budget van €4000,-. Zelf zou ik nevernooit zo'n bedrag uitgeven aan deze onderdelen, om de redenen die jullie hierboven een aantal malen genoemd hebben.
RAID-5 had ik in mijn hoofd, omdat het de kans op dataverlies verkleind. Zeker bij zulke grote harde schijven betekent de crash van 1 hd het verlies van 400GB.
rapture schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:18:
Aan elke factoren hecht je belang? Een eisenpakket ontbreekt. En direct details geven. Battlefield 2 spelen is niet genoeg, de ene setting is tevreden met 1 GB ram en de andere setting heeft 1,5GB ram nodig. Hetzelfde met het fotosoepen, 100KB jpegs kan iedereen soepen, maar 55MB tiff's is wat anders. 20 foto's openen en je gieg ram zit vol.
Ik geloof dat hij een 24" widescreen tft gaat kopen. Dat betekent dus dat de nieuwste spellen op de hoogst mogelijke resolutie met zoveel mogelijk detail gespeeld moeten kunnen worden. En wat heb je daar voor nodig, het beste van het beste

. Het moet dus in feite ook een beetje een overkill systeem zijn. Zo weet je zeker dat je niet meteen tegen de grenzen van je systeem aanloopt.
Die kast is inderdaad erg mooi. Punt van waterkoeling is bij mij nog steeds dat het eigenlijk volledig onderhoudsvrij moet zijn, zoals luchtkoeling dat in sterke mate is. Overclocken zal niet gaan gebeuren, of hij moet dat later wensen, maar dat zie ik niet gebeuren. STC-T01 ga ik nog even naar kijken.
De voeding heb ik redelijk random geselecteerd. Modulaire kabels, genoeg power en stilte zijn de criteria. De Tagan TG580-U15, 580 Watt á €117,50 moet ook wel voldoen. Echter, alles moet top-of-the-range zijn

.
mr_petit schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:40:
Ligt het nou aan mij of denkt de TS dat hij een mobo kan vinden waarop een s-ata raid5 controller op gemonteerd zit die ook nog een behoorlijke performance kan geven? (van de raid5 controller op het gekozen mobo moet je niet te veel verwachten, en is geen "performance pc" waardig)
De TS vergeet dus om 300-400€ te reserveren voor een goede pci-e raid controller. (bijvoorbeeld
deze)
De 1,2TB raid array kost dus ongeveer 1000€
Is de controller zoals die op het moederbord echt zo ruk? In dat geval moet er geld besteed worden aan een goede pci-e s-ata raidcontroller zoals de genoemde Areca.
Ik denk inderdaad dat er toch een x6800 in gaat komen, al krijg ik het maar moeilijk over mijn hart over zoveel geld aan een cpu uit te geven

. Even ter verduidelijking, dit systeempje komt (helaas) niet bij mij thuis te staan

.
DarthPlastic schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:14:
De I-RAM die ik op de vorige pagina langs zag komen vind ik ook een goed idee om erin te zetten.
Let wel op dat je de nieuwe versie koopt (zie I-RAM topic), die heeft geen knullige externe adapter maar voedt zich uit de PC en heeft een grote accu.
Als je daar dan 4 of 8 GB snel geheugen bij koopt zou je weer wat dichter bij de 4000€ zitten
Hoe zit het trouwens met een mooi speakersysteem? Dat heb ik nog niet langs horen komen, en als je een goede geluidskaart koopt ivm prestaties is een goede luidsprekerset geen overbodige luxe
Ik wens je iig veel succes met de aanschaf en bouw, dat het een flink scheurmonster mag worden
dat moet lukken 
De I-Ram ben ik zelf ook erg van onder de indruk. Ik moet even gaan bekijken of deze zonder moeilijkheden voor de gebruiker te integreren valt.
De speakerset e.d. ga ik niet over, dat koopt hij zelf. Maar ga er vanuit dat het geen Trust 2.1 setje is

.
Advies over een moederbord is meer dan welkom. Voor wat betreft de nieuwe chipsets en bijbehorende mobo's ben ik nog niet helemaal bij.
Ik hoor overigens verder niemand over de Raptor? In deze prijsklasse hoort ie er ook eigenlijk wel in

.
al heb ik zitten denken aan 2x150gb @10k in raid-0
[
Voor 3% gewijzigd door
ACID-dude op 03-07-2006 22:42
]