Toon posts:

Maxtor 250 GB werkt slecht met nForce chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag even wat ervaringen horen voor ik deze schijf wel of niet koop. Ik stond op het punt om een Maxtor 250 GB S-ATAII 16 MB Diamondmax10 schijf te bestellen, toen er bij stond: Let op: werkt slecht in combinatie met een nForce chipset. Nou heb ik er verder niks over problemen kunnen vinden, maar ik wil wel een goed functionerende schijf straks.

Er zijn hier vast wel mensen met zo'n schijf en chipset die mij wat kunnen vertellen erover.

Het moederbord dat ik gebruik is een MSI K8N Neo Platinum (nForce 3, de socket 754 versie dus). Is al een wat ouder bord dus. S-ata II moet verder geen probleem zijn want het is backwards compatible.

Oja, ajb geen discussie over koop geen maxtor want zus en zo... Thnx :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

Hier kan je alles vinden wat jij volgens mij zoekt.

Problemen topics
Opstart problemen ASUS A8N-E
[rml][ A8N-SLI] Verdwijnende SATA-drives[/rml]
Opstart problemen ASUS A8N-E (eigen topic)
OM FAQ / Beleid --> Compatibiliteit
A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
Asus A8N-SLI heeft specifieke problemen?

Deze topic gaan wel vrij specifiek om de A8N variant van Asus

[ Voor 72% gewijzigd door Gunner op 03-07-2006 12:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik lees in het topic denk ik de oplossing:
Naast de SATA connector achterop de Maxtor schijf kun je een jumper zetten om de schijf op SATA-I te fixen in plaats van SATA-II. Wanneer je die jumper plaatst dan zouden deze compatibiliteitsproblemen uit de wereld zijn gehoplen. Nadeel is echter dat jouw SATA-II schijf op SATA-I bandbreedte zal draaien, echter dat hoeft qua performance geen nadeel te zijn. De schijf gaat toch niet harder dan een kleine 60MB/s.
Dat is dus prima voor mij denk ik, aangezien m'n moederbord toch alleen maar S-ATA v1 ondersteunt. Dat ik een S-ATA II schijf koop komt meer omdat die goedkoper zijn, en ik volgend jaar wat dingen wil upgraden zonder weer alles opnieuw te moeten installeren. Tegen die tijd hebben we denk ik wel nForce 5 dus dan is die fout er alweer uit hoop ik.

Het plaatsen van deze schijf zal dus geen problemen opleveren in mijn pc, correct?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
ik heb ook een Maxt0r 250 gb met 16mb buffer (SATA2), en moederbord A8N-SLI SE (nForce4) en echt helemaal geen problemen gehad.. die problemen kwamen volgens mij alleen met de eerste edities van die harde schijf, de latere versies zijn al gefixt als het goed is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:17:
Het plaatsen van deze schijf zal dus geen problemen opleveren in mijn pc, correct?
Zou ik je niet durven zeggen. Er zijn ook zat mensen die geen problemen hadden met een Nforce 4 en Maxtor DM9/10 combo.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik waag de gok maar dan. Mocht het niet werken dan zet ik 'm wel op marktplaats neer voor 10 euro minder.

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Oja, ajb geen discussie over koop geen maxtor want zus en zo... Thnx :)
Geen discussie, alleen linkje: nieuws: Garantieclaims Maxtor ruim viervoudige van Seagate :)

Verwijderd

dat waren toch problemen met de nForce4? de TS heeft het over een nForce3. Daar heb ik toen geen problemen over gehoord.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:18:
dat waren toch problemen met de nForce4? de TS heeft het over een nForce3. Daar heb ik toen geen problemen over gehoord.
Bij ons op het werk op de TD hebben we daar echter wel meerdere malen dezelfde problemen mee ondervonden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud nieuws dus. Zie de linkjes van Gunner.

Mijn suggestie: neem een ander merk/type. Maxtor is niet heilig.

[ Voor 45% gewijzigd door BalusC op 04-07-2006 16:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.