Ik ben van plan binnen korte tijd onderdelen te bestellen voor een nieuwe PC. Nu was er een tijd (al weer aardig wat jaartjes terug) dat ik alles op hardware-gebied bijhield maar ik loop ondertussen hopeloos achter. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk zelf uit te zoeken maar bij sommige dingen verdwaal ik al snel.
Eisen:
Ik wil een PC die op dit moment gewoon goed is. En over wat jaartjes nog 'goed bruikbaar': dus misschien niet meer de nieuwste games, maar zeker nog wel geschikt voor het andere werk:. Ik zal de PC gebruiken naast gamen om simulaties te draaien voor studie. Verder zal ik nog tekstverwerken, internetten en dergelijke.
Budget:
Ongeveer EUR 850,--
50 euro er overheen, geen probleem, 100 euro eronder al helemaal niet, zolang het systeem maar aan de eisen voldoet.
Eigen idee:
Zoals ik al zei ben ik helemaal niet meer thuis in het hardware-gebeuren, dus er zullen ongetwijfeld enorme fouten zijn in mijn eigen idee voor het systeem. Ik hoop dat jullie er na willen kijken met bovenstaande wensen in hoofd en mij tips willen geven over wat beter kan/moet.
Ik ben van plan te gaan bestellen bij Azerty Hardware, aangezien deze winkel in de shopsurvey als zeer goed naar voren komt.
Bij enkele componenten heb ik wel iets van motivatie gezet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij sommige eigenlijk gewoon 'gok'.
Case
Sweex Prescott Saturn, Zilver, rood, 350 W voeding.
Weet iemand of deze voeding een beetje betrouwbaar en stil is?
EUR 28,77
Dat wordt dus wat anders
Moederbord
MSI K8N Neo4 FI. Chipset: nVidia nForce4 Ultra. Socket 939
EUR 82,36
Processor
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket 939, Boxed
EUR 271.62
Geheugen
Kingston KVR400D8R3A/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz
Eventueel wil ik het geheugen later nog (makkelijk) kunnen uitbreiden naar bvb 2048MB
EUR 104,80
Videokaart
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Meer dan dit ben ik niet van plan om aan een videokaart uit te geven, zo dierbaar is gamen me ook weer niet.
Bij Azerty geldt voor deze videokaart in wachttijd van 2 weken, misschien heeft iemand een suggestie voor een andere kaart die ook goed is en wel snel leverbaar? Zie http://www.azerty.nl/prod...video-amp-tv-kaarten.html
EUR 278,64
Harddisk
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
EUR 82,56
Zaken als monitor, DVD-brander heb ik zelf nog.
TUTAAL: EUR 850,16 (Komt dat even goed uit
)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Eisen:
Ik wil een PC die op dit moment gewoon goed is. En over wat jaartjes nog 'goed bruikbaar': dus misschien niet meer de nieuwste games, maar zeker nog wel geschikt voor het andere werk:. Ik zal de PC gebruiken naast gamen om simulaties te draaien voor studie. Verder zal ik nog tekstverwerken, internetten en dergelijke.
Budget:
Ongeveer EUR 850,--
50 euro er overheen, geen probleem, 100 euro eronder al helemaal niet, zolang het systeem maar aan de eisen voldoet.
Eigen idee:
Zoals ik al zei ben ik helemaal niet meer thuis in het hardware-gebeuren, dus er zullen ongetwijfeld enorme fouten zijn in mijn eigen idee voor het systeem. Ik hoop dat jullie er na willen kijken met bovenstaande wensen in hoofd en mij tips willen geven over wat beter kan/moet.
Ik ben van plan te gaan bestellen bij Azerty Hardware, aangezien deze winkel in de shopsurvey als zeer goed naar voren komt.
Bij enkele componenten heb ik wel iets van motivatie gezet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij sommige eigenlijk gewoon 'gok'.
Case
Sweex Prescott Saturn, Zilver, rood, 350 W voeding.
Weet iemand of deze voeding een beetje betrouwbaar en stil is?
EUR 28,77
Dat wordt dus wat anders
Moederbord
MSI K8N Neo4 FI. Chipset: nVidia nForce4 Ultra. Socket 939
EUR 82,36
Processor
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket 939, Boxed
EUR 271.62
Geheugen
Kingston KVR400D8R3A/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz
Eventueel wil ik het geheugen later nog (makkelijk) kunnen uitbreiden naar bvb 2048MB
EUR 104,80
Videokaart
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Meer dan dit ben ik niet van plan om aan een videokaart uit te geven, zo dierbaar is gamen me ook weer niet.
Bij Azerty geldt voor deze videokaart in wachttijd van 2 weken, misschien heeft iemand een suggestie voor een andere kaart die ook goed is en wel snel leverbaar? Zie http://www.azerty.nl/prod...video-amp-tv-kaarten.html
EUR 278,64
Harddisk
Western Digital Caviar SE16, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
EUR 82,56
Zaken als monitor, DVD-brander heb ik zelf nog.
TUTAAL: EUR 850,16 (Komt dat even goed uit
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 14:34 ]