[SPAM] hoe kom je eraf?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 17:11
Hey,

Ik heb mijn tiscali e-mail echt een ontijgelijke hoeveelheid spam, ondanks dat ik het e-mail adress nergens voor gebruik, denk dan ook dat iemand mij een mailtje heeft gestuurd samen met iedreen in zijn/haar lijst waardoor hetzo via via ergens bij terecht is gekomen.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om ervan af te komen?? Anti-spam werkt wel redelijk maar het is toch iri als je dagelijks 10-20 mailtjes binnentrekt met aleen maar troep.

Ik heb ooit een keer gelezen dat het soms kan helpen om een bericht terug te stuuren dat lijkt op een notificatie e-mail van wanneer je een mailtje stuurd naar een niet bestaand adress of waarvan de server down is. Werkt dit ook daadwerkelijk, of negeert zo een spambot gewoon al die mailtjes?

En zijn er eventueel nog andere manieren om dit te regelen?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ga er maar gewoon vanuit dat het niet mogelijk is om compleet van je spam af te komen, anders zouden we ook niet zoveel problemen ermee hebben he :P.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Van spam kom je niet af helaas. De adressen waar het vandaan komt worden vaak niet gelezen of zijn van heel iemand anders. En waarom zou iemand je van een lijst halen immers, je levert geld op voor mensen op deze manier.

Terug mailen bevestigd alleen maar dat je adres inderdaad bestaat.

Lijsten met mail adressen worden verkocht, doorverkocht en weer verkocht. Haalt iemand je ergens van een lijst sta je in de volgende aankoop er weer in.

Installeer eens Mozilla Thunderbird als mail programma. Die heeft een behoorlijk goede junkmail functie zodat je ze bijna nooit in je inbox ziet 8)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Th3Eagle
Ik draai al thunderbird en zoals ik al zei zn beetje alles wordt er al uitgefilterd.

Maar mijn vraag was, heeft het nut om een mailtje terug te stuuren dat lijkt op een antwoord van de tiscali mail server om aan te geven dat het e-mail adress niet meer bestaat?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
TheEagle schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:41:
Ik draai al thunderbird en zoals ik al zei zn beetje alles wordt er al uitgefilterd.

Maar mijn vraag was, heeft het nut om een mailtje terug te stuuren dat lijkt op een antwoord van de tiscali mail server om aan te geven dat het e-mail adress niet meer bestaat?
'k Denk niet dat ze daarop letten op zo'n antwoord eigenlijk. Waarom zou je dat scripten om mensen dan uit een lijst te halen als je ook verder kan mailen en geld verdienen....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Th3Eagle
bjck schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:04:
[...]

'k Denk niet dat ze daarop letten op zo'n antwoord eigenlijk. Waarom zou je dat scripten om mensen dan uit een lijst te halen als je ook verder kan mailen en geld verdienen....
Nou het lijkt mij juist zonde, want ze verdienen er op dat moment dus niks meer op omdat ze denken dat ik niks meer binnen krijg.

Maja ik heb ene leuke oplossing gevonden. Ik maak gewoon een nieuw mail adress aan, de comende weken sluis ik alles bij iedreen door en verwijder ik het oude. In 1x opgelost :D

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TheEagle schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:19:
[...]

Nou het lijkt mij juist zonde, want ze verdienen er op dat moment dus niks meer op omdat ze denken dat ik niks meer binnen krijg.

Maja ik heb ene leuke oplossing gevonden. Ik maak gewoon een nieuw mail adress aan, de comende weken sluis ik alles bij iedreen door en verwijder ik het oude. In 1x opgelost :D
Het is meer werk voor hun om die adressen te filteren dan ze er gewoon tussen te laten staat (als ze de bounces al ontvangen want het zijn vaak of gedeactiveerde mailboxen (wegens spamklachten) of mailboxen van mensen die niks met de spam te maken hebben.

Wat kost minder moeite voor de spammer denk je? Spam sturen naar 100000 emailadressen of spam sturen naar 80000 e-mailadressen en iets maken dat de niet bestaande e-mailadressen er tussenuit filtert.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Spam, hoe krijg je het er op ?

Het wil helemaal niet zeggen dat de spam afkomstig is uit iemand anders zijn lijst waar jij ook in staat. Spam komt gewoon vaak van site's af waar jij heen surft en die je email adres wel uit je systeem vist. Gebruik al jaren IEbrowser met NIS en kom regelmatig op onbetrouwbare site's. Nog nooit last van gehad. Regelmatig word er gescanned met anti spyware progjes, vind zo nu en dan wat en verwijderd dat netjes.

Vraag me af wat voor extra beveiligings software je gebruikt ;)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:57

orf

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:36:
Spam komt gewoon vaak van site's af waar jij heen surft en die je email adres wel uit je systeem vist.
Knappe website die dat doet. ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het wil helemaal niet zeggen dat de spam afkomstig is uit iemand anders zijn lijst waar jij ook in staat. Spam komt gewoon vaak van site's af waar jij heen surft en die je email adres wel uit je systeem vist. Gebruik al jaren IEbrowser met NIS en kom regelmatig op onbetrouwbare site's. Nog nooit last van gehad. Regelmatig word er gescanned met anti spyware progjes, vind zo nu en dan wat en verwijderd dat netjes.

Als iemand anders besmet raakt met een virus en jouw e-mailadres staat in zijn computer dat heb jij knappe software als die dat tegenhoud.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

SPAM: Als je het eenmaal krijgt, kom je er niet meer vanaf :/

Je kunt het alleen nog maar filteren d.m.v. b.v. Spamassassin of een nieuw emailadres nemen.

Je moet dus voorkomen dat je het krijgt, dat kan door o.a.:
- Emailadres niet overal rond laten slingeren.
- Geen woordenboek emailadres nemen (niet alleen voornaam o.i.d.).

[This is what you get when you mess with us]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gewoon ander mail adres nemen, en in het vervolg beetje meer oppassen :)

wat een rigoreuze tip is is deze:
neem een domein en maak voor elk 'contact' (of categorie contacten) een losse box\alias aan.
dan weet je meteen waar het vandaan komt.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De combinatie van XS4all's spamfilters en Apple's Mail is voor mij een godsgeschenk. Alhoewel mijn mailadres op honderden sites op het web staat (heb een paar papers geschreven) komen per week maar max een stuk of 10 spammails in mijn inbox. Voornamelijk die plaatjes-spam, waarbij de email niet op keywords te scannen valt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:04:

neem een domein en maak voor elk 'contact' (of categorie contacten) een losse box\alias aan.
Ik heb een gmail account gemaakt en nog nooit gebruikt voor andere praktijken (en dat weet ik zeker !) en toch krijg ik er spam op. dus oppassen helpt maar het helpt ook als je een email adres hebt met een niet zoveelvoorkomende naam.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

TheEagle schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:41:

Ik wilde hier nog op reageren, want dit is zo ongeveer het meest slechte wat je kunt doen. Spammers gebruiken lijsten met email adressen, waarvan veel adressen niet bestaan. Spammers gebruiken dan adressen van nietsvermoedende derden om er onder andere voor te zorgen dat ze niet bedolven worden onder de honderdduizenden bounces. Het gevolg is dat deze onschuldige derde bedolven wordt onder de bounces die voor niet geldige adressen van verkeerd geconfigureerde mailservers(het is een beetje te ingewikkeld om dit hier uit te leggen). Als jij dan ook nog een vervalste bounce gaat sturen, dan draag je actief bij aan de spam-bounces die deze onschuldige derde partij ontvangt.

Ik ben hier zelf ook al eens het slachtoffer van geworden, het waren gelukkig niet veel bounces, maar echt blij wordt je er niet van.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Spam krijg je spontaan, en je komt er niet meer vanaf.

Op mij @yahoo adres krijg ik honderden spammailtjes per week (kijk er zelden, gebruik het maar voor 1 ding, maar daar zat iemand met een virus waardoor ik op een spamlijst sta, al heel lang (de tijd dat virussen nog op zoek gingen naar die dingen))
Op mijn @hotmail krijg ik zo goed als niet, hoewel ik dat adres echt als spamvanger wil gebruiken. Overal waar ik een mailadres in wil/moet vullen gebruik ik dat adres, maar spam: helemaal niets (enkel van 'panda software', een of andere vriend die zich heeft aangemeld voor een sms-site en zo mijn adres heeft doorgespeeld, en nu staat er heel toevallig een 'vreemd' mailtje in de spambox.
Mijn @gmail gebruik ik echt nooit, enkel als online driverbackup, niemand kent dat adres (enkel 3 personen, 1 van wie ik het kreeg, en 2 die van mij kregen), en daar krijg ik wel spammailtjes met een random tekenreeks als onderwerp :?

offtopic:
Maar je kan natuurlijk altijd naar de Google ads kijken :D

[ Voor 6% gewijzigd door Resistor op 02-07-2006 22:10 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

orf schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:40:
[...]

Knappe website die dat doet. ;)
Met andere woorden zeg je, het kan niet ? Wake up lol

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 02:41:
[...]

Met andere woorden zeg je, het kan niet ? Wake up lol
Een website kan niet "zomaar" je email adres uit je systeem vissen nee. Wake up en verdiep je eens in de materie voordat je dit soort reacties post. En post anders gerust een voorbeeld, proof-of-concept of whatever (zonder dat je een URL post die je systeem besmet met een of ander virus, want daar doen we niet aan @GoT).
pre-historische browsers etc. daargelaten uiteraard

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 03-07-2006 03:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

Ik gebruik het zelf niet, maar http://www.spamgourmet.com/ lijkt me wel handig voor inschrijvingen op websites die je niet 100% vertrouwt e.d. Uitleg staat op de site...

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:16

hamsteg

Species 5618

RobIII schreef op maandag 03 juli 2006 @ 03:06:
Een website kan niet "zomaar" je email adres uit je systeem vissen nee.
Nou, dat is dus niet helemaal waar. Als je een eigen server hebt draaien kan met simpele commando's al server info worden opgevraagd. Als je daarin je email adres hebt staan ... aan de beurt.
In het verleden, weet niet hoe erg het nu is, moest je je email adres ook niet op de root pagina zetten ... doordat je ergens surft, doen ze een ip call vanuit de logging en als de hoofdpagina een email adres bevat ... weer aan de beurt.
Ik host ook een aantal domains maar het is echt een verschrikking ... zijn pasgeleden van de ' info@' accounts afgestapt, dat scheelde weer een bak aan mails (gewoon op zijn nederlands 'informatie@' en al die gmail address guessers zijn we dan kwijt).

Men is vindingrijk tegenwoordig ... helaas. Heb je een IP adres in je logging, dan is het vrij gemakkelijk om de pagina's te scannen op email adressen.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
hamsteggot schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:02:
Nou, dat is dus niet helemaal waar. Als je een eigen server hebt draaien kan met simpele commando's al server info worden opgevraagd. Als je daarin je email adres hebt staan ... aan de beurt.
Welke commando's zijn dat dan? Ben ik wel erg benieuwd naar. Heb zelf een (eigen) servertje of 10 draaien her en der ;) Of zal ik het vast verklappen? >> Die zijn er niet ;)
In het verleden, weet niet hoe erg het nu is, moest je je email adres ook niet op de root pagina zetten ... doordat je ergens surft, doen ze een ip call vanuit de logging en als de hoofdpagina een email adres bevat ... weer aan de beurt.
Euh, dat is andersom. Dan kan je gewoon door een spider gecrawled worden en wordt je email adres uit de pagina gevist. Maar dat is iets anders dan dat je als bezoeker "zomaar" je email adres zou afstaan aan een site zonder het te weten.
Ik host ook een aantal domains maar het is echt een verschrikking ... zijn pasgeleden van de ' info@' accounts afgestapt, dat scheelde weer een bak aan mails (gewoon op zijn nederlands 'informatie@' en al die gmail address guessers zijn we dan kwijt).
Catch-all's en info@ adressen zijn inderdaad vaak een bron van spam voor de guessers, maar de beste remedie tegen spam is gewoon spaarzaam zijn met je emailadres, mensen duidelijk maken waar BCC voor dient (als in "educatie") en een fatsoenlijk spamfilter. Er zijn wel een x-aantal initiatieven om het spam probleem aan te pakken, maar vooralsnog werken de meeste alleen maar goed als "heel de wereld" mee doet. Als niet iedereen mee doet is het behelpen.
Men is vindingrijk tegenwoordig ... helaas. Heb je een IP adres in je logging, dan is het vrij gemakkelijk om de pagina's te scannen op email adressen.
Ik heb een stuk of 240.000 IP adressen voor je. Wil je voor mij even een emailadres erbij zoeken? Deze zit slaat als een tang op een varken. Wat heeft een IP-adres met "pagina's" te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 03-07-2006 09:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• killercow
  • Laatst online: 10:50

killercow

eth0

Internet sites kunnen niets aan je systeem zien wat eventueel privacy invading zou zijn, Cookies daargelaten, want die gegevens heb je al zelf bij de betreffende site ingevoerd.
Je email staat opgeslagen in je email programma. Mocht je email adres wel hieruit gelezen kunnen worden dan heb je al een virus te pakken.

Dat jij zegt dat jij regelmatig spyware programma's vindt geeft al aan dat jouw pc besmet is. (wat met IE niet zo'n wonder is). Zodra een programma via IE z'n fouten zich op je systeem heeft geinstalleerd kan het werkelijk *ALLES*, het kan je pc volledig overnemen, dat dit nog niet gebeurt is, is niets meer dan geluk. De meeste van dit programma's zijn inderdaad uit op email adressen, en computers die de mailtjes voor heb kunnen sturen.

for all we know, is jouw pc een spambot. (dat wil zeggen dat jouw pc, ten tijde van zo'n besmetting, spam mailtjes rondstuurt, en dat jij hier weinig van merkt)

Dus om je nogmaals te quoten,
Vraag me af wat voor extra beveiligings software je gebruikt ;) (je gebruikt blijkbaar niet genoeg/de juiste software)

Een switch naar een andere browser dan IE helpt al enorm veel.

openkat.nl al gezien?

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

@RobIII:

Je hebt gelijk het zijn geen comando's maar (invalid) http access requests. Afhankelijke van je instellingen voor de server geven deze braaf een aantal dingen op: Server_Name, Server_Admin, Server_Signature of zo iets. Ik meende dat er ook nog iets mogelijk was met HTTP Response Headers ... maar heb geen tijd om dat nog uit te zoeken. Als een admin heel braaf is geweest staat daar een email adres.

Als ik een IP adres heb is het heel eenvoudig om deze even te openen en te scannen op een email adres. Afhankelijk hoe goed of slecht deze site geprogrammeerd is krijg je wel of niet een email adres. Echt een eitje om te implementeren. Dit werkt natuurlijk alleen als je een eigen domein hebt, via een provider browsen zal dit soort spammers niets opleveren. Niet elk onderzoek zal dus wat opleveren maar kijk maar eens op een aantal willekeurige wat minder professionele sites/domains, vaak staat het email adres al op de eerste pagina.

Het is een soort van dedicated spider, een normale spider gaat min of meer random te werk, dit soort sites lokken mensen van een bepaalde doelgroep binnen en scannen het originator domain op dit soort info. Dit is een belangrijke reden waarom veel emails als plaatjes worden weergegeven.

De stellige bewering dat een website kan niet "zomaar" je email adres uit je systeem vissen is dus niet helemaal waar. Tuurlijk, de browser zal die info niet geven maar als je eenmaal een IP adres hebt, kun je bij een domein komen dan kun je daaruit info extraheren. Een goed in elkaar gezette site zal inderdaad niets opleveren maar het scannen van een specifiek adres is heel simpel. Maak je zo'n scan intelligent dan scant 'ie je hele site.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
hamsteggot schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:28:
Als ik een IP adres heb is het heel eenvoudig om deze even te openen en te scannen op een email adres.
:D Uhuh
hamsteggot schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:28:
De stellige bewering dat een website kan niet "zomaar" je email adres uit je systeem vissen is dus niet helemaal waar.
Dat is wel degelijk waar. Je haalt dingen door elkaar. Als bezoeker van een site (en daar gaat het hier over!) kan mijn email adres niet zomaar (door bijv. tweakers.net, of willekeurige welke andere site) uit mijn systeem gehaald worden. Dat zou een mooie zijn, dan lag mijn email adres op duizenden sites te koekeloeren.

Waar jij het over hebt is WHOIS informatie (voorbeeld), die is inderdaad vrij op te vragen en bevat inderdaad wel e-mail adressen van de beheerders en eigenaren van de site e.d. ja. En dan nog: Een IP-adres != site. Op een enkel IP kunnen honderden sites draaien... Zo heb ik heel wat servers die geen default site hebben en die alleen maar reageren op bepaalde host headers. Als je die "op ip" zou scannen vind je dus niks, noppes, nada (hooguit een 404 :P )

En je kunt inderaad easy een site spideren (zo "diep" als je wil) en daar e-mail adressen uit verzamelen. Dat is de reden waarom iedereen altijd zijn e-mail noteert als someone [at] nospam.mydomain.com en waarom bijvoorbeeld tweakers.net daar images voor gebruikt (check mijn profiel maar eens: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/38371/FFFFFF/000000). Maar dat heeft niks te maken met de BEZOEKER van een site. Google (om maar eens een voorbeeld te noemen) weet (zolang ik geen account heb, geen cookies e.d. en ik ze mijn email adres nog nooit verteld heb) mijn email adres niet en kan dat niet uit mijn systeem peuteren (tenzij ik het ze dus geef als ik een account maak, inlog enz.)

Maar om eerlijk te zijn kan ik weinig touw knopen aan je reply(/replies). Ik heb de indruk dat je wel de klepel hebt horen dingdongen maar niet weet waar de klok van de boom gevallen is :P

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 03-07-2006 17:43 ]

Over mij

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Als jij bedoelt dat een client niet zijn (email) info geeft aan een server, heb jij gelijk maar dat heb ik ook nooit ontkent. Dat zou zelfs een ramp zijn. Maar hier stopt het internet niet met zijn mogelijkheden om toch dingen te achterhalen. Ik ga geen proof of concept schrijven want ik heb geen zin om één mijn servers (met virtuele adresseringen dus ik ben bekend met 1 IP en meerdere servers) daar voor op te offeren want dat roept ook om andere "uitdagingen" en ondanks dat ik denk dat ik veilig ben wil ik geen uitdaging op dat gebied. Ik zeg ook niet dat er een 100% garantie is dat ik alle email adressen weet te achterhalen maar zeker een klein percentage. De stelligheid van jouw bewering ben ik het dus niet mee eens.
Maar om eerlijk te zijn kan ik weinig touw knopen aan je reply(/replies). Ik heb de indruk dat je wel de klepel hebt horen dingdongen maar niet weet waar de klok van de boom gevallen is
Tja ... laat mij dan maar de }:O zijn.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:23
10-20 veel? Als je wil kun je binnen een uur er voor zorgen dat dat er 1000-2000 zijn per dag, dus het is maar net wat je veel noemt. En wat ook helpt is in ieder geval meer dan 8 tekens voor je @ te hebben (je alias) om die auto-spam te voorkomen :) Maar ervanaf komen doe je niet, dus nieuwe box aanmaken is naar mijn idee de beste oplossing altijd en die goed beheren. Succes ;)

pepernooot

• Mars Warrior
  • Laatst online: 15:15

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik heb nu al meerdere testen uitgevoerd tav spam. Zo heb ik meerde mailboxen aangemaakt bij Hotmail en GMail, gebruik maken van korte tot heeeel lange namen voor de @. De adressen zijn verder nergens gebruikt, dus enkel aangemaakt...

Het resultaat is gemixed:
- De ene keer duurt het een dag, de andere keer 4 maanden voordat er spamwordt ontvangen.
- Als er eenmaal spamis ontvangen (ik lees de spamnooit), dan gaat deze ook niet meer weg
- Een korte naam krijgt in de regel eerder spamdan een lange, waarbij een adres van meer dan 15 karakters voorlopig al 6 maanden spamvrij is. Of dit toeval is weet ik echter niet 8)7
- GMail was maanden lang spamvrij in vergelijking met HotMail, maar ik merk de laatste maanden geen enkel verschil meer tussen GMail en HotMail.

Daarnaast heb ik nog een aantal spamadressen, oftwel adressen gebruikt voor aankopen en registraties op diverse sites. Hierop ontvang ik niet of nauwelijks meer spam dan op de niet gebruikte adressen :?

En als laatste: vanaf begin mei 2006 is de spam een stuk heftiger geworden...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Th3Eagle
Daar ben ik het ergens niet mee eens want zowel mijn tiscali als mijn gemail zijn gelijk en ongeveer even oud!. Op de Gmail krijg ik dus echt helemaal niks binnen (sterker nog nooit spam) en op de tiscali een stuk of 20 per dag en dat terwijl ik just mijn gmail gebruikt voor forum's etc...

Maja zoals boven vermeld kan het inderdaad ergen, mijn pa heeft op zijn oude e-mail (ook het niet te verwijderen e-mail adress van het abbonement) ontiegelijk veel spam. Tja als je het ook overal voor gebruikt en overal invult... Heb het vroeger een keer getimed, per minuut gewoon 7 unieke spam berichten...

Nu wordt die mail niet meer gebruikt en zit de mailbox vol.... :+

-edit-
BTW die nieuwe spam variant met plaatjes is echt iri, thunderbird filtert nu ongeveer de helft eruit, maja die blijft bij leren dus het gaat stap voor stap steeds beter :D

[ Voor 13% gewijzigd door Th3Eagle op 03-07-2006 19:14 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:28

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik kreeg tot voor kort ontzettend veel spam op mijn hotmail account. Ik gebruikte het ook overal voor en dit is mijn eerste en enigste e-mail adres dat ik eigenlijk altijd heb gebruikt.

Ik heb me toen uitgeschreven bij alle nieuwsbrieven en dergelijke en ik ben een weekje weg geweest, dus niet gesurft en dergelijke.

Nu ben ik terug en ik heb ik gewoon geen spam meer, hoe is dat mogelijk? Of heeft Hotmail gezorgd dat er geen spam meer in mijn inbox/ongewenste mail komt?

[ Voor 14% gewijzigd door Beugelfles op 03-07-2006 19:21 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Th3Eagle
Wat voor spam was het? Viagra reclames of echt aanbiedingen van fabrikanten?

Wanneer je jezelf aanmeld voor een nieuwsbrief meld je je meestal ook aan voor reclame van de sponsors/zuster bedrijven. Dit staat vermeld in de polici die je door moet lezen(wat niemand doet).

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
1 goeie tip als je je eigen domeintje kunt beheren (of je eigen mailbox):
Ik maak voor iedere subscription een eigen mailadres aan (zoals bijvoorbeeld wehkamp@mijndomein.nl, tweakers@mijndomein.nl, detelegraaf@mijndomein.nl enzovoorts). Als je dan spam krijgt weet je wie je adres heeft doorverkocht (of "uitgeleend / gelekt / verloren").

Voor de alerte lezers onder ons: nee, op mijn "prive"-domein doe ik dat niet, daar gebruik ik gewoon rob@mijndomein.nl :P

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 03-07-2006 19:43 ]

Over mij

• Th3Eagle
Mwa gewoon 1 mail adress voor allen subscriptions

Al lijkt me jouw mail adress rob@kjkj.com een beetje makkelijk te achterhalen voor een spammer..

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

TheEagle schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:39:
Wat voor spam was het? Viagra reclames of echt aanbiedingen van fabrikanten?

Wanneer je jezelf aanmeld voor een nieuwsbrief meld je je meestal ook aan voor reclame van de sponsors/zuster bedrijven. Dit staat vermeld in de polici die je door moet lezen(wat niemand doet).
De nieuwsbrieven die ik tot voor kort kreeg waren van gerenomeerde bedrijven als free record shop, conrad, tweakers ;) , kijkshop, pixmania etc. deze belanden allemaal in mijn normale inbox.

Mijn map ongewenste e-mail puilde echter tot voor kort uit van de viagra en penis enlargement spam.
Na het opzeggen van de 'normale' reclamemailtjes kreeg ik geen enkele spam meer in mijn map ongewenste mail (ook niet in mijn normale inbox uiteraard)

• MetroidPrime

MetroidPrime

grolschbeugel schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:11:
[...]

De nieuwsbrieven die ik tot voor kort kreeg waren van gerenomeerde bedrijven als free record shop, conrad, tweakers ;) , kijkshop, pixmania etc. deze belanden allemaal in mijn normale inbox.

Mijn map ongewenste e-mail puilde echter tot voor kort uit van de viagra en penis enlargement spam.
Na het opzeggen van de 'normale' reclamemailtjes kreeg ik geen enkele spam meer in mijn map ongewenste mail (ook niet in mijn normale inbox uiteraard)
Ik kan je verzekeren dat dat toeval is. Als je email adres eenmaal op een spamlijst staat, dan kom je er niet meer vanaf. Die lijsten worden op CD gezet en voor zeer hoge bedragen doorverkocht. Er staan letterlijk miljoenen email adressen op zo'n CD en hoe meer adressen, hoe hoger de prijs. Sommige spammers weten hier enorm veel geld mee te verdienen en omdat ze per adres betaald worden, heeft het voor hun geen nut om jouw adres uit die lijst te verwijderen. Als de oplossing voor spam echt zo simpel was, dan hadden we er al jaren geen last meer van gehad.

Ik weet niet bij welke internetprovider je zit, maar ik zou het eerder daar zoeken. Waarschijnlijk heeft je provider een spamfilter ge-installeerd of ge-upgrade tegelijkertijd met het afmelden van die nieuwsbrieven en krijg je daardoor geen spam meer.

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 03-07-2006 21:25 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• killercow
  • Laatst online: 10:50

killercow

eth0

Nog een tipje.

Bij gmail komt alles met jouw emailadres gevolgt door een + en daarna een random zin, gewoon aan.

dus mijn email adres bij gmail is bijvoorbeeld:
killercow@gmail.com

Nu schrijf ik me in op een of andere site, en wil ik dus kunnen zien of zij de boosdoener zijn of niet, van toekomstige spam.
Ik schrijf me dan in met killercow+sitename@gmail.com

De mail komt gewoon aan, en je kunt naderhand gewoon zien wie jou adres verkocht heeft. Ook kun je gewoon met filters alle mail die naar bepaald adres toegestuurd is, verwijderen, archiveren, of een label geven.

Als je voor een van je inkomende email adressen (met een plusje) daarna een filter maakt die er een label aan hangt, en de mail direct achriveert komt het er dus op neer dat je uit je inbox houdt maar wel ontvangt. (soort van in een mapje zetten dus), wat erg handig is voor dingen als maillists, die er veel info sturen.

(puntjes tussen de letters in je email adres worden ook genegeert, mocht een + niet toegestaan zijn)

kil.ler.co.w@gmail.com == killercow@gmail.com

openkat.nl al gezien?

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

MetroidPrime schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:24:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dat toeval is. Als je email adres eenmaal op een spamlijst staat, dan kom je er niet meer vanaf. Die lijsten worden op CD gezet en voor zeer hoge bedragen doorverkocht. Er staan letterlijk miljoenen email adressen op zo'n CD en hoe meer adressen, hoe hoger de prijs. Sommige spammers weten hier enorm veel geld mee te verdienen en omdat ze per adres betaald worden, heeft het voor hun geen nut om jouw adres uit die lijst te verwijderen. Als de oplossing voor spam echt zo simpel was, dan hadden we er al jaren geen last meer van gehad.

Ik weet niet bij welke internetprovider je zit, maar ik zou het eerder daar zoeken. Waarschijnlijk heeft je provider een spamfilter ge-installeerd of ge-upgrade tegelijkertijd met het afmelden van die nieuwsbrieven en krijg je daardoor geen spam meer.
Even kort door de bocht kan ik dus stellen dat de internetproviders en mailproviders het meeste kunnen doen aan spam? De individuele gebruiker kan zich weliswaar weren met betere mailprogramma's en providers maar uiteingelijk ligt de meeste macht wat dat betreft bij de providers?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
Boudewijn schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:04:

beproefde methode ;-)

nouja ik heb geen mailboxen, maar een catchall.

is wel leuk als je opeens mail krigt van een bedrijf op een adres dat je hebt gegeven vaan een bedrijf dat plechtig zoer je adres niet door te verkopen of voor spam oid te gebruiken
vallen ze mooi door de mand.

enige vervelende is dat somige mensen mail gaan sturen naar [vul zelf in]@mijndomein.nl

• MetroidPrime

MetroidPrime

grolschbeugel schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:28:
[...]

Even kort door de bocht kan ik dus stellen dat de internetproviders en mailproviders het meeste kunnen doen aan spam? De individuele gebruiker kan zich weliswaar weren met betere mailprogramma's en providers maar uiteingelijk ligt de meeste macht wat dat betreft bij de providers?
De meeste macht ligt inderdaad bij de providers, maar niet vanwege spamfilters. Je kunt zelf ook een spamfilter in je client instellen die net zo goed kan zijn als die van je provider. De macht ligt bij de providers omdat zij spammende klanten kunnen afsluiten of uitgaande spam kunnen blokkeren.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
killercow schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:23:
Nog een tipje.

Bij gmail komt alles met jouw emailadres gevolgt door een + en daarna een random zin, gewoon aan.

<snip>
Nog een tipje dan:
Als ik me niet vergis werkt dit niet alleen bij GMail, maar bij zo'n beetje iedere mailserver. Ik kan me vergissen, maar het is uiteraard zo getest als je wil weten of je provider het "vreet". En, wederom als ik me niet vergis, is dit gewoon onderdeel van de E-mail RFC's ;)
Hiermee is dus niet gezegd dat iedere provider het "pikt" (ik neem aan dat het gros dat zal doen) of dat je email adres als "valid" wordt gezien bij het invoeren op sites, maar het is altijd het proberen waard. Sites die gedevved zijn door ondergetekende pikken het in ieder geval wel (net als .info en .museum extensies, die er vaak niet doorheen komen vanwege de ...{2,3} regexjes die je overal op internet tegen komt ;) ...anderzijds neem ik die RFC's niet té serieus, want als je dan een emailadres wil valideren komt zowat alles er doorheen :P )

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 03-07-2006 23:15 ]

Over mij

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 09:09
Van spam kom je nooit helemaal af. Wel heb ik op een aantal domeinen zeer goede resultaten behaald met postfix filtering icm spamassassin, DCC, Razor2, pyzor en nog een aantal custom rule sets. Met de juiste configuratie is het mogelijk meer dan 99,5% van de spam er tussen uit te vissen zonder ook maar een enkele 'false postive' te hebben.

http://www.rhyolite.com/anti-spam/dcc/
http://razor.sourceforge.net/
http://pyzor.sourceforge.net/
http://www.rulesemporium.com/
http://spamassassin.apache.org/
http://www.postfix.org/

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

masauri

aka qwybyte

ik ben monitor bij de cm(belgische ziekenkas) en de jeugdafdeling noemt j&g.
waar ik ieder jaar mee op kamp ga.

sommige gasten krijgen nadien dan men mailadres om nog wat te mailen of te chatten via msn.
waar ik dan het meeste last van heb zijn van die sites waarop iemand zich aanmeld voor bv foto's bij te houden e.d. , of een groepsite of zo. die dan het gehele adresboek van de gebruiker die zich heeft regegistreerd een mailtje met reclame stuurt om je daar ook bij aan te melden (dus ook weer op te registreren), zodat je hem of haar dan kan contacteren via die site.
hier kun je navenant toch weinig tegen doen buiten direct te wissen, en die tientalle herhalings-(herrinnerings)mails te wissen als je ziet waar ze vandaan komen.

wat doe je daar dan tegen?
ik wil evengoed nog kunnen chatten en mail met wat ex-gasten.
maar ik ga niet iedereen uitleggen wat je best wel of niet doe bij zulke sites.
(op een kamp waar ik nu weer naartoe ga heb ik al 120 gasten mee, dus je kan je wat inbeelden van nummers qua gasten)
greets.
masauri

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Pagina: 1