Toon posts:

[Canon Powershot A75] Maximum MB's CF card?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een korte vraag waar ik nergens op internet en gebruiksaanwijzing een antwoord op vindt:
Tot welke grootte Compact Flash Card wordt ondersteunt in het toestel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 12:52 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen limiet. CF heeft de geheugencontroller in het kaartje zitten en het toestel kan dus altijd al het geheugen benaderen.

Bij SD zie je vaak een grens aangegeven, daar zit de controller dan ook in het toestel.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Niet helemaal waar, de betreffende camera moet wel het FAT32 bestandssysteem ondersteunen. Doet 'ie dat niet, dan blijf je steken op 2 GB.

Uit het verhaaltje op http://www.telecomwereld.nl/accmk4gb.htm blijkt echter dat de A75 FAT32 ondersteund, dus theoretisch zou de ondersteunde capaciteit oneindig moeten zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
offtopic:
Best jammer dat er (afaik) geen camera's zijn met support voor ext2|3 (!=vfat) formatted opslagmedia B)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zoefff schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:09:
Niet helemaal waar, de betreffende camera moet wel het FAT32 bestandssysteem ondersteunen. Doet 'ie dat niet, dan blijf je steken op 2 GB.

Uit het verhaaltje op http://www.telecomwereld.nl/accmk4gb.htm blijkt echter dat de A75 FAT32 ondersteund, dus theoretisch zou de ondersteunde capaciteit oneindig moeten zijn.
Oneindig? Fat32 gaat tot 128GB als ik het niet mis heb. Met de huidige ontwikkeling in memoryland, 5 Jaar geleden was een CF van 64MB VEEL, nu haal je standaard al 4GB voor weinig geld, en ook 8GB is mogelijk. Over 2 jaar schat ik in dat 32 GB standaard goed betaalbaar is, en 64 mogelijk is, en 128GB voor de wat rijkere mensen.

Hoop ik wel dat ze een CCD chip ontwikkelen die die kaartjes ook weer makkelijk vol krijgt ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Fairy schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:32:
[...]

Oneindig? Fat32 gaat tot 128GB als ik het niet mis heb.
Fat32 ondersteunt partities tot 8 TB, zie ook de Opslagmedia FAQ

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Die 128 gb grens is een beperking van het BIOS of van windows volgens mij, niet van fat 32.

Ik weet niet tot hoe groot je kunt gaan, logischerwijs zou ik zeggen dat Gizz gelijk heeft met 8 TB, maar je weet het maar nooit met apparaten. Mijn A75 slikt in ieder geval (alles tot nu toe: 32, 128, 256, 512, 1 gig, 4 gig) 4 gig kaartjes, groter heb ik nog niet geprobeerd. Hopelijk ben je hiermee uit de brand geholpen (ik neem tenminste niet aan dat je een 8 GB kaartje wilde gaan aanschaffen voor je A75, dat is namelijk nog duurder dan de cam zelf :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 12:09 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

En tegen de tijd dat je een CF met 8 TB hebt, is je A75 al op natuurlijke wijze vergaan :P

Die 128 GB grens is inderdada iets van het BIOS ja. In oudere windowsversies kon dit nog wel eens problemen oplossen, maar XP ondersteund standaard gewoon grotere partieties. Getuige het feit dat ik hier een paar partities van 200 GB heb ;) FAT32 ja :X

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 03-07-2006 12:16 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties! ik weet genoeg, duidelijk antw op mijn vraag.

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 07:14
Ik neem aan dat hetzelfde verhaal ook voor een A95 geldt?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me wel he, is nieuwer type
Ps Canon antwoord op mijn vraag ook dat inderdaad 4Gb het maximum is

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vraag me alleen afwat je met zulke grote kaarten wilt in een A75. Op 2GB kun je héél veel 3MP foto's kwijt :P

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Met filmpjes gaat het snel hoor ..
Maar 1GB leek me een mooi kaartje
Pagina: 1